Thursday 5 February 2015

SAMBUTAN SIRI JELAJAH RAKYAT HAKIM NEGARA LIWAT II BERSAMA DSAI DI TANJUNG MALIM, PERAK MALAM TADI.



Dari maklumat di perolehi sambutan orang ramai dan angka kehadiran lebih baik dari ceramah di Kemaman, Terengganu kelmarin.

Suasana sambutan lebih kurang di Seremban, Negeri Sembilan ... sekitar 900 ke 1000 orang .. kira ada penambah baik sedikit.

Diharapkan momentum ini dikekalkan dengan kerja-kerja keras perlu dilakukan oleh pihak-pihak terlibat yang diberi amanah dan tanggung jawab dalam menggerakkan sokongan.

Tapi kena terima hakikat walaupun agak berat, betapa ceramah atas tema dan laungan Rakyat Hakim Negara sudah tidak seperti sebelumnya ini .. dari segi semangat, sambutan dan kerjasama antara komponen Pakatan Rakyat.

Penganjuran kini bulat-bulat dipikul oleh para anggota KeADILan .. dalam kerja penghebahan di media sosial nampaknya kurang mendapat kerjasama dan sokongan .. amat jauh berbeza ketika DSAI berdepan dengan keputusan Mahkamah Tinggi, Jalan Duta, Kuala Lumpur pada tahun 2012 lalu.


Sebab itu kesepakatan, suasana harmoni dan erat dalam Pakatan Rakyat perlu bermula dalam Parti KeADILan Rakyat itu sendiri .. caramana dan bagaimana mau dilakukan .. rasanya kepimpinan tertinggi KeADILan lebih arif.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

5 comments:

  1. Intipati ceramah Saya faham sangatlah-

    Rakyat Hakim Negara - Slogan kosong macam slogan makanan ringan
    Keadilan diminta hanyalah untuk beliau Dan keluarga beliau.
    Kalau beliau jujur mwngapa beliau hilang waktu membantu mangsa banjir. Azmin. TGHA, muhyiddin Yassin, Lim Kit Siang Dan pemimpin yg lain sibuk membantu.

    Aku Dah kata Dah tua cabuk tu kaki torak

    ReplyDelete
  2. Sudah Tiba Masa De Facto PKR Berundur. Tiada Alasan Lagi

    Keadaan De Facto yang terbaru seperti yang dilaporkan dalam media alternative sungguh menyedihkan Masaalahnya, sekiranya De Facto PKR menolak nasihat yang nepotism kejam maka beliau redha dgn nepotism dalam kerajaan BN yang dilawannya.

    Adakah itu sebenarnya maksud De Facto PKR? Tidak tahukan beliau sekiranya ada pertandingan, jawatan2 penting PKR akan diisi oleh mereka yang dipilih rakyat sekaligus menutup pintu nepotism dalam untuk campur tangan dalam parti? Adakah De Facto redha bila PKR menguasai semua DUN dan Parlimen namun tiada satu kerusi kerajaan pun dipenuhi bukan ahli dan rakan2 beliau?

    Adakah De Facto mahu terus menjadi corong pembesar suara Nepotism kerana yang takutkan nepotism hanyalah orang2 cerdik? Fakta sejarah jelas menunjukkan Nepotism kalah teruk dalam pemilihan parti.

    Sebagai contoh, di Malagasy, Parti Sosialis Malagasy mendapat kerusi yang jauh lebih banyak dari pemerintah bagi Majlis Perbandaran Malagasy City. Rata-rata National Malagasy Party kalah mencium bumi. Kenyataan2 De Facto yang mahu bini beliau jadi Embee Selangor pada tahun 2014 ini jelas melanggar keputusan rakyat marhaen Kebebasan yang mahukan Pakatan Rakyat diperkukuhkan.

    De Facto PKR harus memilih samada:

    1) Berhenti sabotaj Parti sendiri dan mula hadir setiap kali ada malapetaka seperti banjir besar, kemarau panjang dan wabak penyakit
    2) Lepaskan jawatan De Facto supaya keputusan ahli bawahan tidak lagi diremehkan seperti sekarang

    Jangan jadi kuih talam
    Jangan mungkir janji
    Jangan malukan parti


    Tulang Badak
    Murtabakwaves
    Ahli PKR Anti Semangat Nepotism (PASNE)

    ReplyDelete
  3. YANG DATANG CERAMAH ANWAR SEMUA UMUR SEBAYA ANWAR


    ORANG MUDA TAK TAKSUB ANWAR LA


    ORANG MUDA TAK BOLEH DIPERBODOHKAN ANWAR


    ORANG MUDA ZAMAN SEKARANG BIJAK


    ORANG MUDA ZAMAN SEKARANG MUDAH DAPAT MAKLUMAT


    MAKLUMAT SEMUA DIHUJUNG JARI


    ANWAR DAH TAK DIPERLUKAN ORANG MUDA ZAMAN INI


    JADI FAHAM2 LA YE


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  4. Sepatutnya .. rakyat malaysia bolih MENGUKUR Kpi ..ANWAR SENDIRI DALAM MENYELESAIKAN KES RAKYAT SEPERTI KG. BUAH PALA .. APA KAH KEPUTUSAN YANG TERJADI ??? SETELAH JANJI DI BUAT ... NILAI LAH SENDIRI ..
    YANG HAQ DAN YANG BATIL ..
    ORANG POLITIK KATA KAN .. SEMUA JANJI BOLIH DIBUAT .. TERMASUK BULAN DAN BINTANG .. AKAN DISERAH PADA RAKYAT JELATA .. SEMUA NYA UNTUK KEPENTINGAN DIRI MASING 2 ..

    ReplyDelete
  5. hahaha....

    Omak suruh orang kerja keras untuk baiki PKR...

    Omak sendiri juga sedang kerja keras pancut kencing merata-rata atas kepala Timbalan Presiden Pas.

    Kencing Omak pasti bau hancingnya lebih kaww.....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...