Saturday 7 February 2015

WAJAH LELAKI LEMPAR BUNGKUSAN DI PERCAYAI DAGING BABI KEDALAM PERKARANGAN MASJID YANG BERJAYA DI TANGKAP KINI TERSEBAR DI LAMAN SOSIAL.



Polis menahan seorang lelaki bagi membantu siasatan berhubung kejadian melempar bungkusan dipercayai mengandungi daging babi ke dalam perkarangan Masjid Telaga Air, awal semalam.

Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang Datuk A.Thaiveegan memberitahu Bernama lelaki berusia lingkungan 40-an itu ditahan kariah masjid berkenaan sebaik menyedari kejadian itu dan kemudian menyerahkan suspek kepada polis.

Sementara itu, Setiausaha Masjid Telaga Air Ahmad Taufiq Saedon berkata lelaki itu ditahan pada pukul 2 pagi ketika cuba melarikan diri dengan menunggang sebuah motosikal.

"Ketika kejadian lelaki itu membaling bungkusan plastik mengandungi daging babi ke dalam kawasan masjid dan melarikan diri dengan menunggang motosikal, tetapi tindakan pantas beberapa kariah berjaya menahan lelaki itu," katanya.

Imam Dua Masjid Telaga Air Mohd Asri Harun pula berkata kejadian dilempar bungkusan berisi daging babi awal pagi Jumaat bukan pertama kali berlaku.

Beliau berkata dalam beberapa kejadian sebelum ini, pihaknya telah membuat laporan polis dan bekerjasama dengan pihak berkuasa untuk mengesan individu yang terbabit.

"Kami turut membuat majlis bacaan Yasin dan solat hajat untuk memohon doa dengan harapan perkara itu tidak lagi berulang. Perbuatan seumpama itu juga menimbulkan rasa kurang senang orang ramai yang datang untuk bersolat malah ada yang berasa was-was," katanya.

- Bernama

21 comments:

  1. Apa lagi kita sebat 50kali dgn cemeti ada brani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti ahli umno celaka. Tak caya tengok nanti.

      Delete
    2. CINAbeng DAPigs HARAM JADAH


      DAH MABUK NAK BALING BABI PULAK


      CELAKA PUNYA CINAbeng DAPigs


      INI TAK BOLEH DIBIARKAN NI


      MANA SUARA SAMM???


      MANA SUARA KETUM???


      TAKKAN JILAT PONGGONG CINAbeng DAPigs KOT


      JANGAN BAGI PELUANG KAT CINAbeng DAPigs


      MAKIN HARI MAKIN LEMAK


      CINAbeng DAPigs BELUM JADI KERAJAAN DAH BALING BABI


      BILA CINAbeng DAPigs JADI KERJAAN HABIS MASJID DIRUNTUH


      KENA JATUHKAN CINAbeng DAPigs


      PERANGAI DAH KUARANG AJAR NI


      CELAKA CINAbeng DAPigs

      Delete
  2. Kwn doakan dia diberi taufik n hidayah utk jadi muslim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg baling tu aku rasa mesti orang umno dapat upah drp umno. Mana nak dapat hidayat. Sampai mampos umno mana dapat hidayat. Celaka babi punya umno.

      Delete
    2. ko pun bodoh.nk salahkan kaum sendiri je tahu. pastu ckp melayu tak bersatu la, bertelagah sesama sendiri la.benda cmni pun ko nak libatkan politik pastu melaga lagakan kaum sendiri.

      Delete
  3. Salam omakkai, setengah komen2 kat posting sebelum ni menggunakan bahasa yg kesat serta caci maki .

    Diharap kaki komen boleh berhemah Dan bermoral.

    Yg Benar
    Jeff Uluyam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegi daa .. Jeff babi Ulu Yam.

      Bila kau memburukan DSAI x pula rasa bersalah.
      Hari2 kempen supaya pembaca benci manusia bernama anuar.
      Bermoral kah kau ...wahai Jeff babi Ulu Yam?l

      Lain kalj cermin diri dulu...

      Delete
    2. Tak salah sebab Saya tak tipu pun. Pecat TSKI, gantung che GU bard. Membuat parti macam Hak peribadi, pemimpin yg tak perihatin kesusahan Rakyat walaupun LKS,TGHA, Azmin, DLM peduli ITU maknanya Anuar pemimpin sub standard. Mungkin kamu boleh maki Aku tapi kamu tak boleh making kebanyakan reformist. Sebab manusia macam kamu PKR akan hancussss

      Delete
    3. B.A.B.I = Bang Anwar Bin Ibrahim···.....anon 11:31 terlebih mkn taik babi haramjadah....hehehe.

      Delete
    4. Aku respek kutuk Mamat Jeff ni. Walaupun Dia kutuk Anuar tapi Dia tak pernah kutuk peribadi Anuar.

      Satu lagi kau lupa Jeff, Anak sapa yg hadir sesi sentuh anjing tapi tak melawat anak Yatim di Pantai Dalam. Mungkin bagi beliau haiwan adalah lebih tinggi martabat Dari orang susah.

      Delete
    5. Anon 11;48, jgn maki orang walaupun Dia brader Matang yg sekupang tak guna. Jgn panggil orang macam tu terutama perkataan Ba@i

      Kita mau kebenaran bukan Mau malukan orang okey

      Jeff, Ulu Yam
      Reformist 1998

      Delete
  4. Hahaha........
    Cina melayu dayak india baling bungkusan babi itu????? Kalau baling tu bukan bangsa yg kita fikirkan, tak ke kita memfitnah tanpa usul periksa!!!!
    Kerana melayu resis suka cari pasal haram halai dan sering hina bangsa lain ini terjadi berulang kali dan pihak tertentu mengambil kesempatan memburukkan lagi dgn baling babi ke masjid bakar tokong roboh kuil maka semua kaum saling menyalah sama lain..... tetapi siapa mulakan semua ini????? Melayu resislah yg mulakan semua ini maka salah kan malayu itu sdr sebelum nak salahkan bangsa lain.

    ReplyDelete
  5. Bangsa cina memang bangsa yg suka menceroboh negeri orang, lepas yu jadi samsing pula. membunuh org tempatan seperti zaman darurat dulu. Sepatutnyalah org tempatan merasa curiga terhadap mereka.
    Di negara lan sprti Thailand/indonesia mereka tak berani angkat muka. nama pun kena tukar. di Malaysia sahaja mereka berani bermaharajalela.

    BACUL/BANGANG/BAHLUL SUNGGUH ORG TEMPATAN (TERMASUK PEMIMPIN2) MALAYSIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. JGN FITNAH DI SINI! DI THAILAND PM CHANLEKPAI DAN PANGLIMA NO. 1 CINA YG HANG BENCI. DI INDO AHOK PURNAMA ENTAH APA NAMA GANENOR (MCM YG DIPERTUA). HANG NAK KELENTONG CARI NAMA JUAL FITNAH RACIST PI MAMPUS!

      Delete
  6. Ramai reformist amat berharapkan Anwar Ibrahim akan menaikkan imej keadilan sejagat di Malaysia,,, betui ka,, sebab Anwar pun ada imej reformasi juga,, he he.. bagi aku Anwar hanya berminat dengan pangkat dan kedudukan sama sebiji dengan umno,, itu pasal Anwar sanggup duduk dalam umno, jikalau Mahathir tak pecat Anwar, rasanya Anwar dan jadi presiden umno dan PM Malaysia...

    Kalau tak Mau makan ikan puyu jgn di makan ikan sepat. Dua dua ikan darat Dan rasa lebih kurang. Mungkin nama Dan bentuk saja lain.

    Aku kalau Azmin.boleh terima. Anuar SG Way brader

    ReplyDelete
  7. mungkin penagih dadah... mudah diupah

    ReplyDelete
  8. anwar masih pemimpin rakyat yang agung.

    buktinya?

    apabila ada yg mencerca beliau dgn perkara2 yg remeh dan bukan kerana kesalahan merompak wang rakyat seperti pemimpin umno.

    dlm politik kalau tidak mahu berkuasa bodoh la namanya.

    dlm bolsasepak kalau tknk menang bangang la namanya.

    omakkau kalau tknk penyokong menghentam anwar, tentulah omka bodoh namanya.

    yg penting dpt kuasa utk apa?

    ReplyDelete
  9. Apa yg kau mau ni Jeff babi Ulu Yam. Hari2 kata nuar x baik.

    Pakatan jd kuat sbb nuar. BN hampir tumbang sbb nuar. Tanpa nuar PAS & DAP x mungkin dufuk semeja.

    Apakah kau mampu ambil tugas nuar? Apa yg perlu kau tahu...

    Nuar penasihat PKR
    Azizah Presiden PKR
    Nurul Izah MP

    Nuar x akn letak azizah di Kajang klu BN tak main kotor.
    Kau kena study apa itu langkah kajang.

    Nuar nak jd PM...lantak pi lah. Bagus jugak dpt tgk BN tumbang.

    So...apa sebenarnye yg kau Jeff babi Ulu Yam x puas hati?

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI lah perangai busuk juak2 nuar jubor..
      Suka makihamun..
      Hati busuk lebih Dari bangkai babi puak2 liwat ni.

      Delete
  10. 1413. Sy setuju sgt. Anwar Mmg hebat berpolitik. Ramai pemimpin PAS hormat pd saudara anwar.. aku pun teringin bebenor nak Tgok umno tumbang. Maka Bykkan yg melarikan diri ke luar negara.. mungkin org umno masih bermimpi dgn duit brim. Dan tak sedar malaysia byk hutang.. 700 billion Mmg sikit bg org umno. Tak sampai trillion lg

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...