KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 11 February 2015

BEBERAPA GAMBAR ZUNAR DIBAWA KEMAHKAMAH UNTUK MENDAPATKAN PERINTAH REMAN DIBAWAH SEK 117 KPJ TERSEBAR DI LAMAN SOSIAL.



Polis menahan pemilik akaun Twitter 'Zoonar Cartoonist' di @zunarkartunis kerana dipercayai memuat naik kenyataan berbaur hasutan terhadap hakim dalam keputusan kes rayuan terakhir Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKKL), SAC Zainuddin Ahmad dalam kenyataan berkata, lelaki berusia 52 tahun itu, ditahan di Jalan Pantai Murni, Pantai Dalam, kira-kira 9.30 malam tadi.

Suspek ditahan di lokap Dang Wangi untuk permohonan reman hari ini di bawah Seksyen 117 Kanun Prosidur Jenayah (KPJ).

Suspek dipercayai memuat naik kenyataan itu di akaun miliknya kira-kira 12.17 tengah hari semalam dan mendapat perhatian Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar yang mengarahkan pasukan polis menyiasat perkara itu
.

Polis mendapat perintah reman tiga hari terhadap kartunis Zunar yang ditahan malam tadi ekoran tweet mengecam pihak “berjubah hitam” selepas kes Liwat II melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam.

Zunar disiasat bawah Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan ekoran tweet yang dibuat selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan sabitan kes dan hukuman penjara lima tahun terhadap Anwar.

Tulisan di Twitter itu berbunyi: “Barua berjubah hitam bangga jatuhkan hukuman. Habuan dari tuan politik pasti lumayan.”

50 comments:

  1. Ni lh dikatekn dek kerana jari badan binasa ...hee

    ReplyDelete
  2. Harap2 majistret bagi full reman dia ni..br dia rasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....
      Usah marah abu.....mrk tu bodoh bangang mana tahu apa.....hanya gembira atas kesusahan org.....nanti giliran mrk susah baru tahu dunia boleh terbalikkah tidak. Kuasa tgn allah bukan mrk, kita tunggu sampai janggut apa akan jadi.... intan belian boleh tidak jadi batu.

      Delete
  3. Tahniah PDRM diatas tindakan teramat pantas cegah jenayah yang mengancam keselamatan negara ini.

    Tapi master mind pembunuhan Altantunya dah dapat ke belum.??????.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...tangkas dan cekap membantras jenayah yg paling bahaya.

      Delete
    2. Dahhhhh....peliwat pun baru jer...syabas PDRM, sumbat jer kat penjara sungai buluh ngan si nuar tu....ade peneman malam-malam nanti

      Delete
    3. kalau yg pro pembangkang tu , laju selamba aje yerr.... cekap lah , tangkas lah panfas lah dan entah apa2 lagi sampai luas lobang hidung tu , tapi kalau yg pro umngok bongok tu ... selamba buat bodoh aje...
      hoiii... nun, ismail sabri bean kenapa tak tangkap , bapak perkauman tu...
      ooo... pasal jerung yerr, patut pun...

      Delete
    4. betul la barua beruniform seakan2 hitam...

      Delete
  4. Kadang terfikir gak, kalu kite suka mengkartun kartun kn org last2 org tengok kite pun dh mcm kartun gak ...tengok gambar2 kt atas tu dlm ramai tu sape nampak mcm kartun ...hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...yang pakai jubah itam tu kalo pakài baju purple pun akan nampak macam kartun... MAK bapak ko kalau pakai baju purple tu lebih kartun dari kartun heeee

      Delete
    2. 15:26 Malang mak bapak ko dpt anak sial mcm ko ...hahaha

      Delete
    3. 15:39 Mak bapak ko mmang seronok dapat anak gampang macam ko...sbb tu ko jadi super sial! hahaha

      Delete
  5. aiii tak kan sorang je yang kena. dalam tweet ada seko mangkuk hayun cine lagi mana dia. kena adil.....mangkuk hayun dap tu lagi bahaya ayat dia....cinabeng....

    ReplyDelete
  6. Sedang melangkah menjadi Mesir dibawah khaddam Israel Al Sisi lah gayanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hàhahahaha hahahaha bunuh orang cara meletop c4 tak bahaya.itu biasa biasa aja....zunar tu lebih bahaya sbb kartun kartunnya tweetnya boleh membunuh siapa saja yang membacanya...hahaha hahaha prrooot..prroooot alamak terkentut lagi sori ye....hahahaha

      Delete
  7. Hasutan apa lancau ?? Tu si bangang ismail sabri tak nak tangkap ?.Zul nordin mangkok Hayun tak nak tangkap ?
    Kalau PDRM nak gunakan akta hasutan biar Adil. Dari BN pun tangkap, Dari Pakatan pun tangkap !

    ReplyDelete
    Replies
    1. 14:17 relaks bro, tindakan sebegitu lh yg akan menjatuhkn saham umno/bn menjelang pru14 ...bukan lu sorang bro puluhan juta rakyat msia menyaksiknnye...hee

      Delete
    2. Hahaha.....
      Ini undang2 hasutan hanya utk pembangkang penghalang melawan pada pihak ni sj....yg lain2 tak termsk. Baru tahu ke???.. inikan malaysia.......ada undang ada lubang jadi hati2 berbicara berhujah hanya mrk boleh hasut boleh ke.udara dlm tv media......

      Delete
  8. Alhamdulillah..
    Terlepas siksaan azizah yg selama ini berkongsi cipapnya dgn kote peliwat suaminya..
    Syukurrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai beralhamdulillah bersyukur bagai tp mencarut pun sakan ... betul2 anak gampang ko ni ..

      Delete
    2. 14:22 lepas mencarut ko bersyukur....mmang anak sial ko ni...

      Delete
    3. Anon14.31nak kongsi cipap Mak ko OK!!!

      Delete
    4. 15:16 sah ko anak gampang ...cipap mak ko bg kt anjing, anjing pun x nk ...kahkahkah

      Delete
  9. Replies
    1. Amiiiiiiiiiiinnnn.....

      Delete
  10. Anon 14.22 mulut celupar. Kau bersekongkol dengan pemfitnah, kau sama2lah rasakan azab Allah di akhirat nanti. Laknat Allah ke atas yang memfitnah DSAI dan semua yang sama2 menyokong dan menyebarkan fitnah ini.

    ReplyDelete
  11. Saiful memfitnah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. laa ... ko ni , tak tau lagi ke ... orang dok geger gempar di alam maya , ko masih tak tau hulu hilir lagi la.... masih dok tanya lagi.... kelakor betul lah ko ni... dah lah, malas layan la , buang karen free aje...

      Delete
  12. Harap Nurul Izzah boleh beri perhatian kpd zunar dgn memanggil peguam. Kerana nak tolong papa kamu Dia kena charge. Tolong orang susah lagi penting Dari hadir sesi touch d hanjing. So jangan melangut !!!!!! Pi tolong

    ReplyDelete
  13. Alibi pembela pun nuwar aljuburi tak berani panggil. Kahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkah karpet bilik sebelah boleh terbang ke bilik sebelah....penerbangan domestik dalam negara Malaysia berdengung kahkahkah.

      Delete
  14. kalau Boleh dia bersama2 anwar di penjara nanti tak ada anwar tidur kesorangan, anwar itu perlukan bantal peluk zunar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak bapak ko nak ikut sekali pun boleh...

      Delete
  15. Lembaga Pengampunan dianggotai oleh Menteri Wilayah Persekutuan, Peguam Negara dan tiga ahli yang dilantik, dan dipengerusikan sendiri oleh Yang di-Pertuan Agong.
        
    Pengampunan untuk pembebasan oleh Yang di-Pertuan Agong untuk seseorang pesalah biasanya dibuat pada hari keputeraan Seri Paduka selepas pihak kerajaan mencadangkan kepada baginda untuk berbuat demikian.

    Moga Anwar mtk ampun dulu dengan Allah.

    ReplyDelete
  16. Kalaulah peguambela nuwar si kapir kapal Singh dpt buktikan liwat atau cucuk kite ke jubo sepul itu atas dasar suka sama suka, mgkin anwar tidk akan dipenjarakan.
    Maka kita boleh lah terus msngangkat beliau sebagai pemimpin utk memimpin kits

    Slurp!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh....apa nak heran...peliwat antuya pun boleh jadi pm lagi. Slurp! slurp!

      Delete
  17. Masaalahnya nuwar meliwat sepul...kalau dia meliwat bontotnya sendiri sudah pasti dia tak di dapati bersalah dan di sumbat ke penjara..mana mungkin bontotnya membuat laporan untk mendakwa nuwar.

    ReplyDelete
  18. ALOR SETAR – Peminat tapai di negeri ini berpeluang menikmati juadah itu dengan cara berbeza apabila sebuah gerai di Kampung Bohor, Hutan Kampung di sini menampilkan kelainan dengan menghidangkannya dengan susu kerbau.

    Selain tapai dicampur dengan susu kerbau, gerai milik Siti Fatimah Ahmad, 39, juga menjual tapai aiskrim, tapai kelapa parut dan cendol tapai.

    Menurut Siti Fatimah, hidangan paling unik adalah tapai susu kerbau yang kini mendapat sambutan paling hangat di gerainya.

    “Orang lama kampung ini memaklumkan bahawa makan tapai dengan susu kerbau begitu sedap.

    “Jadi saya cuba gabungkan susu kerbau dengan tapai dan ia memang menyelerakan kerana rasanya yang lemak manis,” katanya ketika ditemui di gerainya di sini semalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa tapai2 ... nak jaja tapai pegi la pasar malam , kat sini semua orang bengis2 tau , depa tak makan tapai tapi makan orang....

      Delete
  19. Hahaha........
    Kalau kes liwat takkan 3 hari???? jauh sgt ke pejabat polis???? Secara fizikal npak sgt kumpul bukti utk dakwa anwar maka tak npak ke muslihat sebaliknya???? Ada ke di liwat atau rogol tak ada langsung kecederaan???? Hanya bodog bangang sj tak faham malah fitnah tak ikut fakta tetapi dgn hatinya yg penuh kesyaitanan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bodoh bangang ... tapi yg pelik nya dia boleh menang kes pulak tu... haru2 ... tambah ajaib lagi tu macai2 totok , tanpa segan silu dan tak malu bersorak, bertempik , bertepuk tangan ... gembira sangat la katakan , jadi bertambah haru.
      kalau kite tanya , agak 2 sape yg bodoh bangang tak faham tu yer... batak berekor beberapa ekor ke atau macai2 ke atau....

      Delete
  20. Betul sial la sepul ni. Suka sama suka pun nk report

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus la kalau dah tau tu, lain kali jangan nak menggatal nak menyontot bontot dia tau.... sekali pun free off charge...

      Delete
  21. Mmg celaka si ismail sabri bapak si penyanyi gay tu tak plak ditangkap oleh polis bangang ni-dah terang2 hasutan, perkauman dan memutar belit kenyataan-elo polis kau tangkap gak la si menteri tu gak-kau ingat menteri umno ni kebal undang2 kaa? No one is above the Law.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2. Kita jgn benci cina sbb mrk pakatan rakyat. Mereka ketua kita. Mrk org bisnes. Jadi kita harus jgn marah mereka. Lagipun kita pkr parti campur2 Ada cina India Kristian Islam budha . semua tu sama shj

      Delete
  22. Kikiki...macai dsn.pemimpin pkr lain mme tau liwat suka sama suka...kapal sink dsn presiden majlis pun ckp suka sama suka....tspi macai2 ni bingai bodoh sombong mcm buat tak tau liwat suka sama suka....tapi ada aku kisah suka sma suka atau tak...puiii

    ReplyDelete
  23. antara hujjah klise para pentaasub anwar " tak masuk akal seorang tua boleh memaksa perbuatan liwat kepada seorang yg lebih muda,kuat dan gagah".. ada juga yg berkata " tak masuk akal seorang yg mengadu diliwat tetapi membawa ky jelly untuk memudahkan urusan liwat keatasnya".. dan banyak lagi hujjah golongan pentaasub anwar yg "membuktikan" anugerah tuhan mereka itu (anwar) difitnahkan ..antara yg paling hebat seorang rakan sekerja ada mengatakan " jika anwar dipenjarakan segala bantuan dari arab saudi akan dihentikan dan akan dikira sebagai hutang" .. rajin2lah bertanya kepada para pentaasub anwar untung2 dapat mendengar "hujjah" yg kuat betapa sesungguhnya anwar bukan peliwat .. tapi disyorkan supaya jangan dibantah ... jika keadaan semakin panas ubahlah cerita2 lain...hujjah tepi jalan sifatnya .. biarkan-biarkan luncai terjun bersama labunya

    ReplyDelete
    Replies
    1. 18:04 ko ni mesti pentadsub seseorang gak kn ...hee

      Delete
  24. Unkwn. . . Mudah nk kata anwar difitnah. Tatapi sebaliknya jika sememangnya dia Tidak difitnah bermakna yg berkata itu lah sebenarnya memfitnah.
    Dlm kes ini mangsa adalah pengadu. Siasatan dijlnkan oleh pehak polis. Pemereksaan dijlnkn oleh doktor hkl yg mengambil sample. Polis menghantar sample ke jbt kimia. Hasil siasatan dirujuk ke jbt peguam negara sama ada kes dibawa ke mahkamah atau tidak. Ddi mahkamah hakim akan mendengar keterangan saksi.
    Kedua2 pehak mempunyai hak memanggil saksi masing2. Tugas pendakwaan adalah membuktikan kes melampaui keraguan yg menasabah. Tugas pembelaan adalah menimbulkan keraguan. Tugas mahkamah membuat keputusan berdasar keterangan dihadapannya berlandas undang2.
    Membuat filem pun perlukan pengarah. Pelakun2 perlu membaca skrip.
    Kita melihat perbicaraan kes ini telah dijlnkan mengikut procidure yg ada. Tertuduh telah menggunakan peruntukan undang2 secara maksimun.
    Melihat kpd perjalanan perbicaraan saya percaya tidak ada campur tgn sesiapa.
    Sekiranya kita nk andaikan ada campiur tgn di pehak berkuasa dgn niat hendak memenjarakan tertuduh tidak perlu tindakan seprrti di atss diambil. Kekalkan saja ISA.
    Lu pikirlah sendiri. Kecuali kita tidak dpt menerima kenyataan tak payah pikir lah.

    ReplyDelete