KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 1 February 2015

GILIRAN MB KELANTAN TIBAI LIM GUAN ENG AGAR KAWAL SIKIT MULUT.



KOTA BHARU: Kerajaan Kelantan mengecam tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang mengeluarkan kenyataan berbaur penghinaan apabila menggambarkan negeri ini seperti tiada kerajaan ketika bencana banjir besar baru-baru ini.

Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob menegaskan, tuduhan itu cukup berat dan tidak betul memandangkan kerajaan negeri telah memikul tanggungjawab yang sewajarnya ketika berdepan bencana terburuk dalam sejarah itu.

Menurut laporan Utusan, Ahmad menjelaskan sebagai rakan dalam pakatan pembangkang, Guan Eng tidak sepatutnya mengeluarkan tuduhan seperti itu dan sebaliknya perlu menghulurkan bantuan.

Beliau menyifatkan tuduhan Setiausaha Agung DAP itu amat berat kerana, “Kita yang memikul segala kerja sebagai kerajaan ketika berhadapan bencana ini. Dia hanya melihat. Melihat dan memikul ini berbeza.”

“Dia hanya pelawat yang datang ke Kelantan hanya sehari, kita ini pemikul yang memikul tanggungjawab itu. Banjir kali ini luar biasa sememangnya pada peringkat awal kita gagal tangani 100 peratus terutama di kawasan seperti Kuala Krai.

“Jadi kalau itu menyebabkan seolah-olah kerajaan tidak buat kerja, ambo (saya) rasa tidak betul lah,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Anugerah Kecemerlangan Pelajar Kolej Teknologi Darulnaim (KTD).

Guan Eng dalam laporan akhbar Sin Chew Daily dilapor menggambarkan Kelantan seperti tiada kerajaan termasuk menuduh kerajaan negeri tidak membuat kerja sewaktu bencana banjir.

Sementara itu, Ahmad yang juga Pemangku Ketua Dewan Ulama PAS memberi peringatan tegas kepada Guan Eng supaya ‘menjaga mulut’ dan berhenti menyerang kepemimpinan parti itu.

“Saya tidak tahu apa tujuan dan matlamat dia (Guan Eng). Itu terpulanglah, pada kita, kita akan meneruskan perjuangan dengan pendekatan kita,’’ katanya.

Ketika diminta mengulas mengenai penubuhan Gerakan Impian Kelantan (GIK) yang dijangka dilancar malam ini, Ahmad berkata, setakat ini beliau masih belum menerima sebarang makluman rasmi mengenainya.

GIK dikatakan digerakkan oleh beberapa pemimpin PAS yang dilihat pro-Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan kerjasama DAP.

28 comments:

  1. Banding dgn LGE, Azmin lebih Matang Dan berhemah.

    Jeff Ulu Yam
    Reformist Tulin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila bercakap dgn PUKI, kena cakap CIBAI.
      Bila bercakap dgn BUTOH, kena cakap LANCHIO.
      Faham Ulu Yam.

      LGE ~ Bukan KM PP tapi KM Pantat Peliaq.

      Delete
  2. Kerajaan PAS Kelantan tak duit nak bina semula rumah rakyat yang rosak dilanda banjir.... Fikiran buntu, jiwa kacau... He..he.hee

    Kalau Khalid Ibrahim masih MB Selangor ada kemungkinan pemimpin PAS Kelantan boleh berenang atas duit Selangor..he..he..he..

    Oleh kerana tiada pilihan maka PAS terpaksa minta bantuan dengan musuh politik mereka, UMNO.Baru.

    Syarat nak dapat bantuan mesti buat kacau dan huru-harakan DAP terlebih dahulu. Ujudkan tidak ketentuan hala tuju Pakatan Rakyat.

    Sama seperti orang yang menyerang Anwar Ibrahim semuanya dapat apa yang mereka hajatkan.

    Selepas PAS kucar kacirkan PakatannRakyat...PAS Kelantan akan dapat bantuan dari kerajaan pusat.

    Tunggguuuuuuu.... He...he...he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. andaian dan ramalan spt "Dukun Karpet Terbang" he..hee....heeeeee!

      Delete
    2. Sebenarnya yg bersalah salam retaknya PR adalah Anuar Beraheem. Anuarlah Nanti Raya yg memecat TSKI Hari tu untuk diberi jawatan ke Bini kesayangannya. Apa dia promise sama cap mercun thunderclap untuk meneruskan kerja keji beliau?

      Itu sebab Cap mercun thunderclap meroyan sampai la ni. Anuar pula tertonggeng frust.

      Yg untung tapi tak bersalah Azmin.

      Ejen2 Pak Matang pulak panas punggung sebab ditolak ahli PAS. ITU sebab buat PASMA, pertubuhan bihun sup.

      Kita perlu berterima masih kpd pemerintah Selangor kerana berjaya menghalang cita2 Anuar ala Korea utara ini.

      Dgn tulus ikhlas

      Jeff Ulu Yam
      Reformist aejati

      Delete
    3. Sebenarnya yg bersalah dalam retaknya PR adalah Anuar Beraheem. Anuarlah hantu Raya yg memecat TSKI Hari tu untuk diberi jawatan ke Bini kesayangannya. Apa dia promise sama cap mercun thunderclap untuk meneruskan kerja keji beliau?

      Itu sebab Cap mercun thunderclap meroyan sampai la ni. Anuar pula tertonggeng frust.

      Yg untung tapi tak bersalah Azmin.

      Ejen2 Pak Matang pulak panas punggung sebab ditolak ahli PAS. ITU sebab buat PASMA, pertubuhan bihun sup.

      Kita perlu berterima masih kpd pemerintah Selangor kerana berjaya menghalang cita2 Anuar ala Korea utara ini.

      Dgn tulus ikhlas

      Jeff Ulu Yam
      Reformist aeja

      Delete
    4. Ni bkn dukun karpet...ni dukun kelapa dua bijik...penjilat...pengampu..pembodek..pengipas ketum...melalak klu ketum kene serang...anugerah tuhan...walau nk bercium mulut dgn najib pun...ishhh...ttp jilat

      Delete
  3. 2 X 5 . Lebih statement dari kerja. Asyik nak bercakap. Kerja kurang. Buat KPI. Hujung tahun nilaikan.

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya yg bersalah salam retaknya PR adalah Anuar Beraheem. Anuarlah Nanti Raya yg memecat TSKI Hari tu untuk diberi jawatan ke Bini kesayangannya. Apa dia promise sama cap mercun thunderclap untuk meneruskan kerja keji beliau?

    Itu sebab Cap mercun thunderclap meroyan sampai la ni. Anuar pula tertonggeng frust.

    Yg untung tapi tak bersalah Azmin.

    Ejen2 Pak Matang pulak panas punggung sebab ditolak ahli PAS. ITU sebab buat PASMA, pertubuhan bihun sup.

    Kita perlu berterima masih kpd pemerintah Selangor kerana berjaya menghalang cita2 Anuar ala Korea utara ini.

    Dgn tulus ikhlas

    Jeff Ulu Yam
    Reformist Sejati

    ReplyDelete
  5. Sini ada pro Azmin n pro TSKI. Persamaan mereka adalah dua2 anti DSAI

    ReplyDelete
  6. Pkr dah mampus di kelantan. Pasma pula macam dalam nazak sebelum di cukor jambol.
    kini timbol pula GIK. Orang yang sama kot.
    Dibelakang nya adalah pemimpin Pas yang benci kpd. Nik amar dan Mb kelantan.
    Kalau berjasa hamim, s46 boleh bungkus, adakah GIK boleh menggugat pas kelantan? Selama mana rm.1.5 juta yang guan eng bagi bertahan?
    Mungkin anwar dan pemimpin pas kelantan yang dah kaya tu boleh top up. Tapi duit bukan segalanya. Kalau duit boleh membeli pwnyokong pas di kelantan.dah lama umno boleh tawan kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helo macai 11:56

      PKR mampos dalam Kelantan tiada siapa kisah pun. Tapi yang orang kisah adalah rakyat Kelantan yang nak mampos tu apa tindakan kerajaan PAS ambil ? Yang bikin sibuk bantu rakyat Kelantan adalah NGO yang prihatin.

      Kerja kerajaan negeri hanya bertelagah dengan DAP ?

      Doakan salah seorang ADUN di Kelantan mampus agar pilihanraya boleh diadakan... Kita tengok rakyat Kelantan sokong PAS atau sokong BN.

      Delete
    2. hallo macai 12:09
      lebih2 lagi mintak adun umno kat hulu2 tu yg 'go out' nak tengok nanti wakil umno hilang deposit pertaruhan ke tidak..... jangan main2 tau... kalau kail panjang sejengkal, usah lautan dalam nak di duga.... nanti malu bulih, sakit pun bulih....

      Delete
  7. Antara kapir dan muslim aku tetap sokong muslim. Parti soal lain. Kerana sebaik baik orang kapir,sejahat jahat orang islam.
    Antara yang beriman dan munafik. Aku tetap pilih yang beriman.
    kenali lah siapa munafik dalam Pas. Munafik kepada kpd. Perjuangan parti.
    dasar pas adalah islam dan hudud menjadi agenda pas. Dap dan pkr menentang hudud. Memang patut sebab mereka kapir.
    pemimpin pas yang sokong Dap dan bersekongkol dengan Dap menhentam pimpiman pas adalah munafik. Siap mereka?
    Ahli pas semua dah kenalpasti. Hanya tunggu muktamar untok di nyahkan.
    So. Tak perlulah kamu bersembunyi wahai penjilat jubor Guan Eng dan Nuar. Masanya akan tiba untok kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila bercakap dgn PUKI, kena cakap CIBAI.
      Bila bercakap dgn BUTOH, kena cakap LANCHIO.
      Ada Faham?

      Delete
    2. Anon 19:08 andalah PUKI, CIBAI, BUTOH dan LANCHIO tu

      Delete
  8. Guan Eng bagi pas amikkk..dulu boleh mengapa sekarang tak boleh???...

    ReplyDelete
  9. DAP ni nampak jahat sebab celupar dan angkuhnya guan eng...india dan cina penang pun dah mulai menyampah ngan dia...

    ReplyDelete
  10. LGE berasa cukup hebat sekarang, kerajaan dap P P tidak akan tergugat dg BN., sementara Selangor dan Kelantan belum tentu lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat sabu plak dlm poket.....diam membisu bila bos sendiri kene serang...tp cuba serang dap n pkr...melalak dia...bingai!!

      Delete
  11. I rasa omak kau Suka lagakan pr sesama...selalu berita sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. at least dia siar story suma pihak... tang Omak Kau nak belah kot mana tu bab lain.. suka hati dia... ASD lagi teruk, kalau citer pasal PAS @ pemimpin PAS kena hentam, hui.. berapi2 dia cover... kalau pasal org hentam DAP @ PKR dia senyap sunyi... cer check ada tak dia cover citer 'Beg Bilah Rotan' Betty..? ada..? ada..? tarakkk....!!! tu sekor lagi contoh lembu tamak rumput sepesen sama cam rafizi ngn nuar...

      Delete
  12. laaa... ko tak tau lagi ker... ishhh ishhh ishhh... kesiiaannnn. hey ... kalau ko nak tau kan, omak kau tu ialah pencacai umno no.1 paling tersohor dalam 1malaysia ni . tapi supaya orang tak tau , dia pakai topeng pr. jadi ramai le org2 yg tertipu, seperti ko tu le...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau berdua dengki dgn omak knp? klu x suka pegila baca blog2 penjilat pengampu pembodek pengilat pengipas mcm mso wfauzudin kiwi hussing mountgiller greenotak...nak muntah wehhhh...keje buat fitnah baru dan hidupkan fitnah lama...

      Delete
  13. Terhot, cuba baca kat internet. Copy n paste link dan baca

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

    Kita sensitive bila Gaza diserang. Sila baca dan faham. Info dari The Malaysian Insider yg pro PR tu. Ini bukan saya tulis tapi dari petikan The Malaysian Insider.

    Saya sedih pemimpin Insan Kamil lagi mutakammil menyatakan benda positive terhadap regime Israel. Lepas baca mesti terkejut badak Ramai kita dah tak makan burger fast food kerana kasihkan kepada Al-Aqsa. Adakah kita akan toleransi dengan jenis macam ni. Sori Bro !!!!!!!! aku dah boikot retorik kamu. Nahhhh cuba jawab sapa yang penipu. Mamat ni atau WSJ dan Malaysian Insider. Cuba baca petikan Malaysian Insider dan Baca WSJ

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

    Last month, WSJ had quoted Anwar as saying in an interview that he supported “all efforts to protect the security of the state of Israel.”

    But the newspaper said Anwar stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step the former deputy prime minister said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians. He had come under heavy fire from Umno before the PAS Ulama Council also demanded a retraction.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turki, Mesir, Lebanon, Morocco, Senegal, Kazakhstan, Azerbaijan, Uzbekistan, Guinea dan Gambia adalah negara Islam dan OIC...tetapi mereka ada hubungan diplomatik dengan Israel...bukan semua negara Islam memusuhi Israel.

      Delete
  14. Pas elok keluar sahaja dari pakatan. dah kerap sangat tikam kawan dari belakang. BN boleh siap-siap tawan Kelantan. Harapan sangat cerah BN tawan Kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa yang kerap sangat tikam belakang kawan tu bukan PAS.. tapi Nuar KetUm & PKR... sblm PRU13 lg dia dh start tikam belakang PAS.. di Kedah & Perak dah jelas sangat masa tu.. itu punca kekalahan PR di 2 negeri tersebut.. dia melemahkan PAS dari dalam.. bila TG Hadi yg terkepung dr segala arah melawan balik.. akhirnya terjojol kuar PASma & juak2 Nuar dari dalam PAS... kalau di Perak, sebelum bermula PRU13, dah terkuar senarai bakal MB, exco2, s/u & pengarah GLC negeri yg baru.. suma nama dalam senarai tu sekarang ada dalam PASma.. Ni apa ni..? siapa yg atur semua ni..? siapa yg tamak sebenarnya ni..? dgn kepimpinan DS Nizar yg cemerlang sblm ni pun depa nak gulingkan DS Nizar.. kalaulah PR menang di Perak hari tu, apa yg terjadi pada TS Khalid mungkin berlaku dulu pd DS Nizar.. kalau 'Anon 1 February 2015 at 22:25' kata harapan sangat cerah utk BN tawan Kelantan, depa dh tawan Perak & Kedah dulu disebabkan Nuar & puak2 PASma ni..

      Delete