KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 1 February 2015

PELAKON HONG KONG JACKIE CHAN KINI BERGELAR DATUK CHAN SONG KANG



Pelakon aksi antarabangsa Jackie Chan menerima darjah kebesaran Panglima Mahkota Wilayah yang membawa gelaran Datuk.

Mendahului senarai 356 penerima pingat dan darjah kebesaran tahun ini ialah Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail, lapor Bernama.

Beliau dianugerahi Seri Mahkota Wilayah yang membawa gelaran Datuk Seri Utama.

Ketua Biro Sarawak Pertubuhan Berita Nasional Malaysia Abdul Aziz Harun turut dikurniakan pingat Ahli Mahkota Wilayah.

Majlis istiadat pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pingat Wilayah Persekutuan bersempena sambutan Hari Wilayah Persekutuan hari ini berlangsung di Istana Negara di Kuala Lumpur.

Turut berangkat Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isteri Rosmah Mansor, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Noorainee Abdul Rahman turut hadir.

Begitu juga dengan Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan barisan menteri kabinet lain dalam majlis di Balairung Seri itu.
 

24 comments:

  1. Boleh la dia Jadi Ketua Menteri Penang. LGE tah apa2. Memecahkan PR lagi ada la. Dasar kepala batu. Kalau TSKI masih ada, PR tak akan Jadi macam ni.

    INI semua salah Anuar

    ReplyDelete
  2. Indonesia tiada gelaran semua semua dipanggil Bapak
    Malaysia ada gelaran utk menunjukkan keegoan Dan kesombongan tu saja byk kan tu melingkupkan rakyat Dan negara, realities tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan Di Indonesia Ada Darjah Datuk

      Delete
    2. 1303 betol ke gitu?
      mcm lembu kambeng pulak.. jadi bapak lembu bapak kambeng
      lainlah ayam bapak memang beza dgn bapak ayam

      di indon kalau dah menikah dan beranak pinak dipanggil sutan

      1303 belom abis merantau di alam melayu sudah mau ngomel

      Delete
  3. ......pengarang haeakah dipecat tampa alasan dan jualan harakah merudum teruk....klu nak naik jan jualan harakah senang jer...ako cadangkan tajuk utama setiap mukasurat harakah ialah tabung derma mangsa kanser prostate. ...mesti banyak derma dapat dikompol duit derma tabung prostate. ...macam tabung memaki dolu dolu....bila tabung dah penuh suruh pemimpin PAS rembat duit tabung kanser prostate....amacam ok tak idea ako...baru la pemimpin pas rasa macamana waris mangsa tabung memali rasa pedih kena bodohkan selama kini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. gue setuju sama lu 1311 kira sokong jugaklah lu punya idea berenas renas
      gue dengar pemimpin ada kebas mengkebas 250 juta ke apa kerana menglembukan rakyat
      itu blom kira komisen beli U-bot, kaitobang dan bagai bagai menipu lagi jenoh aku
      takpelah kira 1311 kan dah tahu senarai pemimpin yang tukang kebas melantak duit rakyat
      kita sebagai rakyat kena akur yang kita ni lembu terutama awak 1311
      gue jadi sokong je..kalau awak mau rebah awak rebahlah sorang sorang..gue ngak mau

      Delete
  4. Idea tahap longkang. Kan lebih baik letak gambar mak anon 1311 tgh diliwat klu nak lg laku..

    ReplyDelete
  5. SEPATUTNYE AL TANTUYA DAPAT GELARAN DATUK SRI BARU DI IKTIRAF SEBAGAI JASA TERHADAP NEGARA HINGGA MEMBAWA MAUT.INI BIASA MACAM RAZAK KATA PEMBUNUHAN AL TANTUYA INI PEMBUNUHAN BIASA

    ReplyDelete
  6. org malaysia patut bersyukur skrg negara kita aman & damai, org indon jgn kurang ajar, sedar org dah bantu bagi cari nafkah kat malaysia..

    ReplyDelete
  7. Banner besar dalam perlawanan Piala Sumbangsih oleh penyokong JDT pada malam tadi amat memualkan, biadap, kurang ajar dan amat celaka.

    Minta pihak FAM siasat dengan segera jika perkara ini betul-betul terjadi.

    Boy Putra.
    JKK Kg Bintang.

    ReplyDelete
  8. Minta omak kau .. sampai kan pesan pada Mr RAFIZI .. BUAT DEMO UNTUK TURUNKAN HARGA BARANG .. MINYAK DAH TURUN 3 KALI .. JIKA PIZI .. ADA TELOR ..!!!!

    ReplyDelete
  9. patutnya takyah nak demo2 mintak turun harga barang, kalau lah kerajaan tu peka, cerdik dan perihatin.... ni tak , serupa paku... sekali ketuk baru bergerak , kalau tak ketuk... belum tentu minyak ni akan turun. duit bukannya tak ada, tapi ' tiris' kuat sangat la...ni la akibat nya bila wak long jadi pemerintah... rakyat tak kan senang selamanya... malah hidup makin tertekan dan terhimpit...

    ReplyDelete
  10. Hahaha.......
    Kenapa rakyat masih bodoh dan bangang tentang ekonomi......!!"!""
    Siapa kata harga minyak turun semua brg turun????. Dia bodoh......
    Kenapa harga minyak turun harga brg kena turun????? Bangang.....
    Harga minyak hanya cost pengangkutan kurang srdikit bagi penguna jauh dan harian tetapi kenapa harga tambang bas sekolah naik???? Maka jgn tanya sam sy..... mungkin tak pernah naik atau lama tak naik.
    Walaupun harga minyak turun tetapi nilai rm juga jatuh maka mana mungkin harga brg turun......bodoh ekonomilah fikir harga turun.
    Rakyat masih tak mahu terima kenyataan nilai rm jatuh malah merasakan rm begitu bernilai macam us dollar sebab mrk bangang ekonomi selamanya menganggap peniaga jual mahal sedang mrk sdr tak pernah atau tak pandai berniaga malah bodoh ekonomi. Kalaulah harga brg turun kenapa harga rumah dan tanah naik???? Memang ada peniaga jual mahal tetapi bukan semua dan tak ada org paksa mana nak beli atau belanja semuanya ikut kehendak sdr maka apa nak bising2..... carilah kedai murah. Kalau dah semuanya jual dgn harga yg tinggi bermaksud memang dah harganya begitu.... kalau masih tak puas hati sdr jual sdr beli sdr bikin tgk murah tak harga kamu.
    Maka jgn fikir diri sj nak murah gaji besar habis peniaga tak perlu untung dan cost niaga mrk tak besar ke???? Maka rakyat malaysia bodoh dan bangang ekonomi masih tak nak belajar fahami ekonomi bagaimana kenapa ianya mahal.
    Rakyat kena berubah terima keyataan kelemahan diri dan majukan diri utk mampu tingkatkan pendapatan dgn sdrnya harga akan jadi murah sebab nisbah pendapatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masaalah nya pula, kenape bila minyak naik, automatik barang lain ikut naik... pelik gak yer....

      Delete
    2. Ko ni cuba nak bg pencerahan tp makin buat org x paham ..... Cuba hang pikir bila mnyak naik sertamerta barang naik ... Tp bila mnyak trun kenapa barang x turun ..... Jawapannya ada lah penguatkuasaan dari gov .... Jika gov tegas trus rampas atau kenakan tindakan tegas pasti perniaga x brani

      Delete
    3. yang menjadikan lebih pelik dan hairan lagi tu, bila minyak naik semula nanti, barang lain yang tak turun tika minyak turun tu, akan naik pulak secara automatik.... dan begitu lah seterusnya.... sampai abang jamil mampusss....

      Delete
    4. Ekonomi kat mesia ni bukan dikawal oleh kerajaan.. Semua org tau..

      Delete
    5. Hahaha.....
      Harap maaf kalau ada yg terasa......bukan maksud sy nak kata atau marah tetapi lebih pada kebijakkan berfikir dgn fahaman ekonomi.
      Sy tahu bila naik harga minyak malah harga gula naik semua brg ikut naik tetapi bila kita ketahui keadaan sebenar dan faham keadaan semasa maka tiada peliknya.
      Sy juga marah dan benci pada peniaga kedai makan dan kedai manisan spt kek house, bila naik gula 20 sen mrk juga naik 20 sen dan ada masa bila naik harga minyak mrk juga naik tetapi bukan semua kedai makan dan kek house begitu namun memang ada yg begitu jadi kita boleh buat keputusan utk tidak beli atau belanja di kedai sana.
      Ada harga naik bukan semuanya kerana kenaikkan harga minyak semata2 ,dgn kenaikkan harga cost iaitu bahan mentah dan pengangkutan dll....boleh menaikkan harga malah naik gaji perkerja ikut paras yg di tetapkan oleh kerajaan juga boleh menyebabkan kenaikkan.
      Sebab itu saya kata fahami ekonomi dgn keadaan semasa malah ada pengusaha kilang lama tak naikkan harga selama ini memaksa mrk naikkan harga dgn peratusan yg tinggi utk menampung segala cost operasi.
      Kenapa kilang tutup???
      Kenapa perkerja di kurangkan???
      Kenapa ada masa tempahan kurang????
      Jadi siapa tanggung rugi yg lebih byk.....
      Kita kerja makan gaji ada kerja kita kerja tak ada kerja kita cari kerja tetapi peniaga kalau silap atau tiada bisnes memungkinkan peniaga rugi besar dan akhir bankrupsi.
      Kita rakyat malaysia buat masa ini saat ini bukan membantah kenaikkan malah harus menerima kelemahan nilai rm dgn keadaan semasa. Apa yg patut kita buat adalah kenaikkan gaji semasa bagi menyimbangi saraan hidup semasa, dgn ini kita tidak akan merasakan mahal atau tak setimpal dgn harganya. Bagi yg gaji besar dan kedekut memang selamanya mrk akan kata mahal bila beli brgan bukan sebab tak mampu tetapi kedekut, peniaga paling benci oku bahil.....kebykkan bangsa ini adalah india cina bukan bermaksud bangsa lain tak ada tetapi kebykkan kerana golongan ini terlalu bijak mengira .....tetapi bukan golongan kaya sebab kalau org kaya beli brg tak tgk harga.

      Delete
  11. Barang tak TURUN walaupun harga minyak TURUN? Hairan? Di Malaysia dah tak ada lagi benda atau peristiwa yang mengHAIRANkan. Malaysia Boleh.

    ReplyDelete
  12. Terhot, cuba baca kat internet. Copy n paste link dan baca

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

    Kita sensitive bila Gaza diserang. Sila baca dan faham. Info dari The Malaysian Insider yg pro PR tu. Ini bukan saya tulis tapi dari petikan The Malaysian Insider.

    Saya sedih pemimpin Insan Kamil lagi mutakammil menyatakan benda positive terhadap regime Israel. Lepas baca mesti terkejut badak Ramai kita dah tak makan burger fast food kerana kasihkan kepada Al-Aqsa. Adakah kita akan toleransi dengan jenis macam ni. Sori Bro !!!!!!!! aku dah boikot retorik kamu. Nahhhh cuba jawab sapa yang penipu. Mamat ni atau WSJ dan Malaysian Insider. Cuba baca petikan Malaysian Insider dan Baca WSJ

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

    Last month, WSJ had quoted Anwar as saying in an interview that he supported “all efforts to protect the security of the state of Israel.”

    But the newspaper said Anwar stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step the former deputy prime minister said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians. He had come under heavy fire from Umno before the PAS Ulama Council also demanded a retraction.

    ReplyDelete
  13. Nama Malaysia kena tukar jadi Malingsia.Maling tu maknanya ialah Pencuri.

    ReplyDelete
  14. Kamu jangan enak enak ngomong orang indo esia kurang ajar ya 15.37. Kalau enggak ada kami mana mungkin malaysia jadi seperti sekarang. Orang malaysia disuruhin kerja enggak mahu. Kamu 15.37 fikirin dong.

    ReplyDelete
  15. Di Malaysia ramai yg berebut2 nk jadi tua ie nk jadi datuk. Rakyat Indonesia semua muda2 belaka ie bapak.

    ReplyDelete