KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 1 February 2015

KAIN RENTANG WAJAH ANJING DI STADIUM LARKIN, JOHOR BAHRU ... 12 INDIVIDU BERJAYA DI CEKUP PIHAK POLIS DAN AKAN DIREMAN SELAMA 5 HARI.




Tindakan sesetengah penyokong yang dengan sengaja mempamerkan poster negatif terhadap Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) telah dipandang serius oleh pihak Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) dimana 12 individu telah dikenal pasti bertanggungjawab dan berjaya ditahan oleh pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM).

Mereka akan direman selama 5 hari untuk siasatan selanjutnya dan sekiranya didapati bersalah, individu-individu tersebut akan dil
arang untuk memasuki stadium di seluruh negeri Johor seumur hidup.

BIADAP DAN HOOLIGANS BUKAN BUDAYA KITA!!!!

32 comments:

  1. Harap penyokong negeri lain jangan mencontohi penyokong negeri ini...baru nak up dah lebey2 pulak...

    ReplyDelete
  2. Jdt ngan hanjing same je .xyah la nk gaduh2..

    ReplyDelete
  3. Sakit hati sgt knp.?? Haha...Johor is the best..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebetulan president FAM ..raja muda pahang ..gua org pahang...sapa x sakit hati...grow up la...jdt supporters

      Delete
    2. Padan muka kau pahanggek. Ingat raja muda tu besar sgt ke.

      Delete
    3. Taraf raja muda dgn tengku mahkota sama je. Nama gelaran saja berlainan.

      Delete
  4. Keturunan lanun, perangaipun macam lanun.
    Ambil pemain sesuka hati tanpa peduli sama ada pemain itu dah sain kontrak atau belum.
    Selepas itu, suka-suka gelar orang lain anjing.
    TMJ dengan rakyatnya sama sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau keturunan apa plak??? keturunan sundal
      same jer ko ni pendatang malaysia, orang asal sini..tu org asli...
      mungkin ko org asli pahang kot...lebey plak

      Delete
    2. ko ni sapa nak salahkan rakyat 1 negeri pulak dek kerana kesalahan beberapa org lain. Bangang la ko ni. tulis pakai akal la, bukan pakai kepala lutut.
      Yg koko marahmarah sgt ni mestI team ko teruk kena bantai hahahaha

      Delete
  5. Terhot, cuba baca kat internet. Copy n paste link dan baca

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

    Kita sensitive bila Gaza diserang. Sila baca dan faham. Info dari The Malaysian Insider yg pro PR tu. Ini bukan saya tulis tapi dari petikan The Malaysian Insider.

    Saya sedih pemimpin Insan Kamil lagi mutakammil menyatakan benda positive terhadap regime Israel. Lepas baca mesti terkejut badak Ramai kita dah tak makan burger fast food kerana kasihkan kepada Al-Aqsa. Adakah kita akan toleransi dengan jenis macam ni. Sori Bro !!!!!!!! aku dah boikot retorik kamu. Nahhhh cuba jawab sapa yang penipu. Mamat ni atau WSJ dan Malaysian Insider. Cuba baca petikan Malaysian Insider dan Baca WSJ

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

    Last month, WSJ had quoted Anwar as saying in an interview that he supported “all efforts to protect the security of the state of Israel.”

    But the newspaper said Anwar stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step the former deputy prime minister said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians. He had come under heavy fire from Umno before the PAS Ulama Council also demanded a retraction.

    ReplyDelete
  6. Amalan atau budaya 'dinasti' ditolak oleh pendokong parti PKR itu, kata akar umbi penyokong PKR di Ulu Yam. Sebaliknya, akar umbi menasihatkan PKR supaya menapis dan memilih pemimpin yang berminat untuk diletakkkan di tempat yang sesuai bagi memimpin parti itu. Pemimpin yang tidak berhati perut dan mementingkan kepentingan keluarga dalam parti perlu disingkirkan kata aktivis parti yang hanya mahu dikenali sebagai Jeff berasal dari Ulu Yam "Ulu Yam, Semenyih, Broga dan Kalumpang sekarang menjadi nadi kepada gerakan untuk membawa PKR keatas landasan yang asal yakni berbalik kepada semangat reformasi rakyat.

    (Interview dgn Bro Jeff, Ulu Yam Sep 2014)

    Jesse Labu, N9ers.
    Kawan Jeff kat MPSI

    P/S: Seronok giler Jeff kena tanya dgn reporter. Seminggu dia senyum memandu vannya di Ulu Yam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang cerita bola la ngoookkk. Bosan baca benda yang sama.

      Otak statik macam otak penyokong JDT juga.

      Delete
    2. Wehhh Labu bukan van lahh. TOYOTA Liteace. Aku baru saja repaint dgn tukar seat tahun lepas. Syokkk oooo esok cuti boleh pi pasar borong selayang. Labu, aku cukup benci dgn anuar ni. Sticker PKR n PR aku dah tukar dgn stiker reformasi yg lama2.

      Mungkin aku nak minta pencen optional. Rasa nak bertanding calon bebas lawan anak Bang Non kat Pantai PRU14 nanti.

      Menang alhammduliilah. Kalah boleh mengajar tuition math. SIlap2 aku boleh ajar Abang Non..... more than 2 the answer is not 1.

      Labu, dah ckup dah. Kena tidur awal. Esok pi pasar borong.

      Jeff Ulu Yam
      Reformist Macho

      Delete
    3. sapa pon jd calon, andai kata kerusi pantaikosong, kena la bwk ideology politik yg jelas memihak pd kelas sosial yg tertindas dek polisi2 ekonomi & pendidikan yg byk memihak kelas atas. tak payah la bwk isu hudud la, anwar dizalimi la, PR bgaduh la, bangsa la, agama la...semua tu x mengiurkan anak2 muda. sosio-ekonomi jd perbahasan utama.

      Delete
    4. Ler, kerje kat pasar malam ke.

      Delete
  7. Dah lama saya bagi pendapat bahawa pasukan JDT harus disingkirkan terus dari liga Malaysia.

    Setiap perlawanan yang melibatkan mereka WAJIB ada provokasi dan pergaduhan.

    Yang serang penyokong Vietnam dulu pon orang Johor.

    Johor negeri paling selatan. Pemikiran mereka memang PRIMITIF dan KETINGGALAN.

    Ada yang kata mereka keturunan LANUN sebab dikelilingi laut yang kotor. Sebab tu mereka JAHAT dan AMAT BIADAB.

    Buat malu UMNO je...

    Boy Putra.
    JKK Kg Bintang.

    ReplyDelete
  8. Lu buat liga kg main dgn Tok Empat lagi bagus.Wujudnya JDT yg merancakkan liga Malaysia yg dulu serupa liga kg.kalau takde JDT bungkusla liga Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde pun tak pe...buat semak je...

      Delete
    2. Perasan betul budak anon 21:59 ye? Baru kenal bolasepak Malaysia kot. Tolong bagi tau berapa puluh kali Johor pegang piala sejak pertanding Piala Malaya hingga sekarang (Piala Malaysia). Akai kemetot betullah budak ni.

      Delete
  9. Lanun kepala bapak ko.ko tu keturunan Sakai ke?

    ReplyDelete
  10. aku rasa hukuman tu ringan sangat la. patutnya semua penyokong jdt tak leh masuk stadium, bior dia orang tengok astro aje... baru padan muka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti dia orang buat gambar kepala beruk pulak pada lambang astro. TV dan layar lebar kelak habis dikeroyok diganyangnya. Bukan boleh pakai otak sewel mereka tu.

      Delete
  11. agaknya la, 100 thn yg lalu, johor hanya d huni oleh babi hutan, ungka dn dinasour shj.

    sbb tu perangai mcm sama jek....ahakss

    ReplyDelete
    Replies
    1. cakap tu biar beradap sikit...mungkin keturunan ko keturunan sundal kot

      Delete
  12. agaknya la, 100 thn yg lalu, johor hanya d huni oleh babi hutan, ungka dn dinasour shj.

    sbb tu perangai mcm sama jek....ahakss

    ReplyDelete
  13. Maafkan saya sekalian rakyat Johor.

    Memang pada hakikatnya perlawanan yang melibatkan pasukan JDT vs Pahang, Kelantan, Terengganu, Perak, Felda United dan lain-lain pasukan mesti ada provokasi, pergaduhan dan kerosakan harta benda.

    Sukan adalah salah satu cara untuk kita bersatu dan berkasih sayang.

    Janganlah disebabkan sebiji bola kita bermusuh sesama bangsa.

    Buanglah sikap buruk kamu jika kamu memilikinya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  14. KARTUN TIFO ANJING HAK ASASI MANUSIA


    -CHARLIE HEBDO

    ReplyDelete
  15. JDT dilabelkan "underdog". Tapi Pahang kalah dengan JDT... Tu jadikan Pahang "under underdog" ke ? Hm tak tahulah

    ReplyDelete
  16. Penyokong: Tifo anjing kerana tiada ruang
    Abdul Rahim Sabri | 1:24PM Feb 3, 2015
    Di sebalik tindakan penyokong bola sepak JDT merentangkan tifo 'anjing' Sabtu lalu, terdapat penyokong Ultras Malaya mempertahankan tindakan itu, malah terus menyuarakan kritikan terhadap Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

    Salah seorang pengasas Ultras Malaya yang mahu dikenali sebagai 'Freddie' berkata banyak perkara menjadi rungutan di kalangan penyokong yang perlu tindakan segera badan tersebut.

    Menjawab soalan Malaysiakini, beliau menjelaskan antaranya berkaitan pengurusan bola sepak, sering bertukar jurulatih, tahap kedudukan pasukan bola sepak dan masalah penajaan.

    "Kita tidak berpuas hati dengan cara mengurus bola sepak negara. Takkan kita nak bertanding untuk Piala AFF (sahaja). Tak ada (layak ke) Piala Asia. AFC pun kita (masih) tak layak (lagi).

    "Kita pun tak faham mengapa asyik bertukar jurulatih, kemudian (dia) dapat pingat datuk. Pemain dan pegawai asyik bertukar, tapi penyokong tetap orang yang sama.

    "Walaupun ada yang (penyokong) kena tangkap, dia tetap turun (ke stadium), " katanya ketika dihubungi pagi ini.

    Sabtu lalu, terdapat insiden penyokong JDT mengibarkan tifo anjing dalam pakaian berlogo FAM. Ia berlaku pada perlawanan Piala Sumbangsih antara JDT dan Pahang yang berkesudahan skuad Harimau Selatan menewaskan skuad Tok Gajah 2-0.

    Tindakan penyokong itu mencetuskan rasa tidak puas hati FAM dan ia diturunkan dalam tempoh sejam. Seramai 12 penyokong JDT selepas itu dirakamkan kenyataannya.

    Mengulas lanjut, Freddie menggesa FAM mencari penaja untuk memberi "merit" kepada pasukan negara dan memperkenalkan tiket bermusim untuk liga tempatan sebagai usaha untuk menambah pendapatan persatuan bola sepak.

    "Cara penjualan tiket juga, liga kita dah lama profesional, sepatutnya sudah muda tiket musim. Kalau ia dijual, ia sebagai satu cara untuk menambahkan pendapatan," katanya.

    'Idea meja rundingan bullsh*t

    Menyokong tindakan penyokong JDT itu, Freddie berkata secara peribadi langkah seumpama itu diambil sebagai cara meluahkan pandangan mereka terhadap FAM dan menganggap ia sebagai "jentikan" kepada persatuan itu.

    "Kita tidak ada ruang untuk melontarkan pandangan. Kata-kata menggunakan medium seperti (dibawa ke) meja rundingan, itu semua bullsh*t.

    "Hak kita di stadium, bola sepak hak rakyat. Di situlah kita lontarkan pandangan," katanya sambil menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap siasatan pada 12 penyokong JDT.

    Diminta mengulas kenyataan Setiausaha FAM Datuk Hamidin Mohd Amin yang dilapor berkata tindakan segelintir penyokong JDT merentang tifo itu sebagai tidak beradab, Freddie berkata tiada bezanya jika penyokong itu mempamerkan binatang lain seperti naga atau beruang.

    "Ia tetap binatang. Tapi dalam masyarakat Melayu, anjing ini binatang yang haram.

    "(Jadi) bagi saya, kita nak jentik sikit 'telur' (FAM). Kita berhak ke atas bola sepak negara," katanya.

    ReplyDelete
  17. Syabas JDT sekurang2 jujur dlm luah perasaan ....memang FAM mcm digambarkan ....usaha JDT dlm memberi rencah MSL sgt 2 dialu2 kan....pasal hooliganism ....nanti selesailah ....mcm kelantan dulu2 ...

    ReplyDelete
  18. pasal bola..smua bermusuhan..jadi misi dan matlamat kafir laknatullah tercapai..syabas kalian smua,

    ReplyDelete