KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 2 February 2015

KOLEKSI GAMBAR CERAMAH PERDANA RAKYAT HAKIM NEGARA, SIKAMAT SEREMBAN, NEGERI SEMBILAN.





LOKASI:  Padang PASTI Al-Falah, Taman Desa Rhu, Sikamat, Seremban, Negeri Sembilan.

TARIKH/MASA:  1hb Februari 2015 bersamaan hari Ahad jam 8.30 malam.

Penceramah:  1)  DSAI  2)  Mat Sabu  3) Tian Chua  4) Anthony Loke  5) Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan  6)  Naib Ketua AMK Pusat  7) Ahli Parlimen Kapar  8) Ketua Biro Penerangan KeADILan Pusat.

Kehadiran mengikut pemberi gambar sekitar 800-900 orang ... kebanyakkan bukan penduduk tempatan perumahan Taman Desa Rhu, Sikamat, Seremban.

Tidak kelihatan langsung penglibatan PAS dalam menganjurkan ceramah ini ... untuk dilihat seperti PAS tempatan terlibat dipacak satu bendera PAS didepan pentas .. sesuatu yang amat jarang berlaku semenjak penubuhan Pakatan Rakyat dimana kehadiran tenaga kerja PAS selalunya amat jelas dilihat terutamanya dalam mengawal lalu lintas .. sama ada PAS boikot atau sengaja tidak diundang turut serta tidaklah dapat dipastikan.

Rungutan juga kedengaran dikalangan beberapa penyokong PAS yang hadir betapa perhubungan PAS dengan DAP dan PKR sudah tidak semesra, seakrab dan seerat dulu.


Bolehlah dirumuskan hasrat dan misi PR untuk tawan Negeri Sembilan jika senario begini berterusan bolehlah dianggap suatu misi berakhir dengan ilusi.

Pemberi maklumat menyatakan jika dulu ditempat yang sama dengan penceramah yang serupa jauh lebih besar angka kehadiran rakyat datang mendengar.

Dalam keadaan UMNO/BN kini lemah kedudukkan Pakatan Rakyat sudah merekah tunggu masa nak pecah kerana asyik berbalah .. ini hakikat yang jangan kita nafikan .. jangan kita menunding jari kepada parti lawan akan kedudukkan yang amat merisaukan ini sebaliknya perlu terima hakikat ianya dimulakan dari pihak sendiri.


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

26 comments:

  1. Dah jadi PAS pula ke OK atau nak jadi batu api?
    Aduhai apabila hati tidak bersih maka terzahirlah hakikat jiwa yang karat....

    Ditelan mati emak, diluah mati anak....nak berharap pada PKR sudah tidak ada habuan, mahu menadah pada UMNO masih malu...maka OK pun jadilah batu api dan gunting dalam lipatan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak Kau cuma menceritakan realiti yang berlaku sekarang.. Ada ker dia jadi batu api..? Yang aku taw dia cuma suka kutuk Azmin jek..

      Memang ini pun yang berlaku dimana2 pun ceramah anjuran PKR skrg.. Aku masih ingat lagi ceramah kat N.Sembilan akhir tahun lepas.. cam ni la jugak gayanya.. lebih teruk lagi ada kot.. Memalukan, bila ketua gabungan pembangkang sendiri yang turun tapi sambutan yang diberikan hambar.. sepatutnya ketua pembangkang adalah seakan2 bayangan PM.. bila PM sendiri turun, yang menyambutnya akan dipastikan meriah.. tapi skrg yang menyambut ketua pembangkang seakan tiada.. mana pergi kekuatan sokongan yang dipamerkan semasa sblm PRU13 dulu..? bayang pun takde..

      Itulah.. masa ada rakan yang baik dulu, ditikam-tikam belakang kawan tu.. dimalukan, dituduh macam2.. disusupkan ejen2 dalam parti kawan tu.. skrg, aku pun xatw nak kata apa dah.. rasanya masih belum terlambat utk meminta maaf & mengakui kesalahan.. Kawan tu, walaupun nampak melawan balik tapi jauh disudut hati masih mahu menerima huluran persahabatn semula.. buanglah tamak, angkuh & celupar tu jauh2.. masih ada masa lagi..

      Delete
    2. Kajang move.....semuanya bermula....di situ

      Delete
  2. Tuang presideng ghoyat masih nok besamo PR, kecek kat mulut je hati kecek lain. Jange caye ore suko buat u-tern nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. guane lidoh demo tu...makang bihung sup byk sgt ni...dok pung byk sgt buat fitnah kot re...hidup penuh dgn fitnah kh7anat ke saing2 gitula

      Delete
    2. Nate beruk gapo gop boh aku nyepak mek mg kea..

      Delete
  3. Habisla PR akan kecundang semua negeri pd PRU14. Ini semua salah Anuwear Abraheem. Kerana cinta kpd bini, TSKI dipecat untuk dihadiakan jawatan emmbeekpd bini tersayang. DAP menyokong sebab habuan dan PAS menentang kerana menghormati hak pemerintah.

    Kerana Anuwear Selangor akan tumbang pilihanraya depan,
    kerana Anuwear DAP bergaduh dgn PAS
    Kerana Anuwear PKR bergaduh dgn PAS
    Kerana Anuwear PKR ditinggalkan golongan kolar biru
    Kerana Anuwear Azmin dicerca
    Kerana Anuwear TSKI difitnah dan dihalau
    Kerana Anuwear nepotism melarat

    Anuwearlah penyebab ini semua berlaku. Barakah sudah hilang dari perjuangan reformasi.

    Jgn sebut pasal perjuangan kalau takut sama pembodek dlm parti. Sampaii sini, saya kena bertolak ke Pasar Borong Selayang.

    Yang Benar
    Jeff, Ulu Yam
    Reformist Sejati


    Cc: tranungkite, kedahlanie, kelabgreenboc dll. Aku gerenti kebanyakan tak publish

    ReplyDelete
    Replies
    1. depa mana nak publish luahan realiti sebenar ni.. selagi puak yang disokong mereka masih xdpt kuasa selagi tu dilanyak sesiapa saja yg xsehaluan.. ada byk lagi blogger dlm senarai yg xkan publish benda2 ni.. ASD ngn Tulang Besi adl antaranya..

      Delete
  4. Sepadan ker dgn gelaran Reformist sejati....Jangan tunjuk diri tau segala...ada akal guner sebaiknya,menulis dgn fakta,bercakàp biar petah,mengata biar kene...Jangan terjah terobos tak tentu hala wahai JEFF ULU YAM....Bukan amaran dan hasutan...sekadar peringatan dan sekelumit nasihat.W'aklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nak sindir2... sekurang2nya si Jeff tu lebih ikhlas dan berterus terang... tak macam ko yang masih nak tunjuk baik dan nak cover line tak tentu pasal...

      Delete
  5. PM datang memang ramai yg sambut.

    Budak sekolah, pelajar IPT, pegawai kerajaan, JKK dan budak PLKN dikerah hadir.

    Kehadiran mereka direkodkan.

    Cuba kalau disuruh mereka datang secara sukarela, agak-agak berapa orang saja yang akan hadir.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tentunya kerusi aje yang dengar ceramah pm tu... tapi bila mengundi boleh menang pulak... sebab tu la sekarang ni ramai ke atau tak ramai orang dengar ceramah tu, tak leh lagi nak dijadikan ukuran... zaman imformasi di hujung jari la katakan...

      Delete
    2. Tak kisahlah siapa pun yang datang.. semua tu atas usaha juak2 PM tu mengerah seluruh kekuatan mereka... Mana juak2 KetUm PKR..? takkan nak bagi malu KetUm mereka begitu aje..?

      Betul, di zaman informasi ni crowd yg dtg ceramah tak boleh dijadikan ukuran sangat.. Tapi keikhlasan yang ditunjukkan secara berdepan semasa ceramah tu yang orang nak tengok.. kalau tak PM Jepun Abe tu pun xpayah turun berkempen PRU diorng baru ni.. IT depa lagi dahsyat dari kita..

      Delete
  6. Mat matang dah mola gerak langkah biasa la...kes peribadi antara majikan dan pekerja bawahan cifee boy dan nak sampai klimax...mesti la hasut rakyat untuk meraih srmpati dan sokingan dia dizalimi tektik lapuk ssgt dah...yg datang hard core pkr yg ramai....bila tinggal 3 hari lagi masuk gear 5 pulak.spin citer sirul sehabis mungkin nak bagi tekanan pada Najib...otak penipu dan otak goreng mme bang non terrorist betul la..rindu plak demonstrasi guling2 dijln raya...ini la masa nsk bodo2 kan rakyat terutama macai PKR dan PasMa (macai DAP dab PAS dah melingkup serik dng bang non)...selamat jalan romeo mesia...aljuboori resort sg buloh menunggu mung.....

    ReplyDelete
  7. kah kah kah kah kah padan muka , tu la ckp tak nak dengar buat fitnah sana sini mcmlah diri tu bersih sgt ! tp tak pa macaikan ada, depa boleh sebar iklan pggl semua pentaksub2 macai.................rottweiler, greenboar, abuya albuaya alhusyeen dan tulang bab! .....kan depa ni famous dan terkenal di alam maya siber. mgkn populariti depa boleh tulong merancakkan kehadiran pentaksub2 macai..............ptui !

    ReplyDelete
  8. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

    Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

    Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

    Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

    TULANG BADAK (TB)
    MURTABAK WAVES
    SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

    ReplyDelete
  9. Orang boleh agak dah apa topik yg nak keluar -- ketirisan sana sini --- salah urus -- rasuah dll.
    cuba keluar topik lain sikit sprti monggolia doll ke apa ke.. baru orang serbu nak dengar.

    ReplyDelete
  10. Keadilan untuk diri sendiri sahaja ! Keadilan untuk penyokong bila pula ?
    Asal ada masaalah, salahkan orang. Bila sendiri dan parti bermasaalah, itu perkara biasa... he..he.. bila negara hadapi masaalah semua di bebankan kepada Najib !

    Sampai bila ? Harga barangan langsung tidak di turunkan. Mana Rafizi ? Mana Tian Chua ? Mana big boss anda ?

    ReplyDelete
  11. ORANG RAMAI TAK DATANG SEBAB TAKDE FLIGHT


    TIKET FLIGHT TAK BOLEH NAK TUKAR


    KAH KAH KAH


    LU BOLEH BODOHKAN RAKYAT, RAKYAT BALAS LA


    ReplyDelete
  12. Kalau nak jual ubat kurap ,badan jangan ada kurap.
    Nak jual ubat gatal,jangan dok tergaru garu.
    Nak jual ubat kuat ,kena tunjok badan ysng sasa. Baru orang yakin nak beli ubat kita. Tapi sekarang orang dah lihat badan penoh kurap,kudis buta dan lemah longlai.
    Ubat ysng di jaja lebih membawa mudarat.

    ReplyDelete
  13. maka jadilah pada sekalian manusia yg taasub padanya (rakyat) sebagai "hakim" untuknya .. lalu si hakim itu pun berkata anwar tidak bersalah.. dia difitnah.. dia dikonspirasikan .. dia .. dia .. dan dia...malangnya sekalian si pentaasub itu tiada mempunyai apa2 melainkan sifat taasubnya kepada anwar..

    ReplyDelete
  14. mengapa anwar "mampu" berasa yakin dia akan terlepas dari disabitkan pada kesalahan liwat ? ..."hakim" yg dia iktiraf adalah rakyat ( para pentaasub)..sayangnya kes liwatnya dihadapkan melalui sistem perundangan yg dia fitnahkan turut serta "berkonspirasi"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan taksub cuma kalau mengikut perundangan anuar memang layak berasa yakin akan menang sebab dari awal2 lagi dah nampak konspirasinya orang yang akal kat kepala lutut je yang percaya kes ni

      Delete
  15. Rakyat sudah kecewa dengan sistem perundangan di Malaysia. Yang salah bebas dan tak salah dihukum. Dalam kes DSAI rakyat komfius. Nak ikut fakta DSAI bebas tapi ikut Hakim belum tentu DSAI bebas kerana fakta boleh diterbalikan atas arahan seseorang. Rata rata rakyat yakin sangat dengan keputusan yg akan dijatuhkan kepada DSAI pada 10/02/2015 nanti mendapati DSAI bersalah hanya 20% sehaja kata DSAI bebas walau pun sepatutnya DSAI dibebaskan. Tengok kes Khor Toyo hingga skrg tak jatuh hukum kenapa kes DSAI dah nak jatuh hukum. 98% kata Khir Toyo bebas hanya 2% kata dia dihukum sebab rakyat sudah masak dengan mainan politik UMNO/BN yg mana sepatutnya Khor Toyo dah merengkok dalam penjara tak dapat disangkal lagi. Kerana dia org UMNO/BN hukuman mungkin sebaliknya lah Hakim khilaf jatuh hukum. Bodoh sangat ke Hakim Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan itu boleh khilaf. Macam kes DSAi Hakim Mahlamah Tinggi khilaf Mahkamah Rayuan tak khilaf dan Mahkamah Persekutuan pula akan kata apa. Kita tunggu 10/02 ini

    ReplyDelete
  16. Kalau dah nnpk menang apa pasal la nak terpekik terlolong kempen dan ceramah sana sini...sana sinunnnn....sepol mangsa kena jubo anwar ibrahim istikomah jer....anwar aljuboooooori terpekik terlolong diluar mahkamah tapi menyorok belakang peguam sondol bontot lori kapal sink ..fakta..4 cm dan brioni lepas kena jubo ko nk campak kemana..?..anwar dan kapal sink sama saja.....anwar sondol bontot jantan kapal sink sondol bontot lori...

    ReplyDelete
  17. Suruh angkat sumpah pun takut nak buat ....x payahlah cite pasal x ikut undang2 Islam lah atau ape pun kalau angkat sumpah ni ....persoalan nya susah sgt ke nak angkat sumpah ....budak tadika pun boleh buat .....x payah cite pjg2 kami dah biasa dari kecik kalau x buat ....bersumpah ....x pyh nak peningkan kepala kami ....yg lain nak pening kepala hang pa punya pasai ....yg kami tau AI ni pengecut ....pasai tu duk ajak org semua pi merusuh ....ade otak pakai ....

    ReplyDelete