KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 5 February 2015

INTI PATI CERAMAH USTAZ KAZIM ELIAS BERUMUR ENAM TAHUN YANG MENIMBULKAN KEKECUHAN SEHINGGA YANG PRO DAN ANTI BELIAU BERLUMBA-LUMBA PERGI BALAI POLIS BUAT REPOT.



"Cuba tuan-tuan tengok orang Cina, malam-malam rupa depa macam mana, depa lepak di kedai buat apa, minum arak slumber rock aje masuk disko, slumber rock aje minum. Askar Melayu dok jaga dalam hutan, dok jaga tengah laut, sekarang sapa tuan sapa hamba, tiba-tiba depa nak kata, kami takmau ketuanan Melayu, sapa tuan sekarang neh?.

Kita pula orang Melayu yang dok sokong depa, kita lupa bangsa kita yang tengah jaga tengah laut, bangsa kita yang tidur dalam hutan, puak2 Cina bukannya ada. Hindu (penganut) ada? Berapa kerat Hindu (penganut) yang jadi askar? Perompak banyak.

Sewenang-wenang lepak pi Giant, pi pakai seksi, pi duduk dalam kelab malam, duduk dalam Tesco, cuba tuan-tuan tengok, mewah tak mewah Cina? Yang Melayu jadi apa?Cuba tengok polis, berapa kerat peratus Cina jadi polis? Yang jaga tengah-tengah malam, naik kereta, bawa kereta, risiko ditembak perompak, risiko dibunuh, tak tidur malam, siapa dia? Bukan orang Melayu?

Apa tokei buat? Apa anak Cina buat? Ada depa ronda naik motor pakai baju biru gelap2, blue black dok jalan, takdak. Bangsa kita yang jaga. Sapa jadi hamba sekarang? Tuan2 cuba tengok bomba. Berapa peratus orang Cina jadi bomba? Sapa tue yang dok jaga balai bomba 24 jam dok tunggu bila la nak terbakaq neh aku nak padam, tak bangsa kita juga?

Tuan2 pergi ke lebuhraya yang dok cuci jamban, dok cuci berak tue sapa, tak bangsa kita juga? Yang dok cuci sampah di KLCC, sapu sampah lap sampah tue sapa? Tak bangsa kita juga? Hari ini bangsa kita depa dok pertikai ketuanan Melayu.. ketuanan Melayu.. ketuanan Melayu kepala hotak depa.

Kita yang bagi ruang untuk mereka bercakap. Orang Melayu dah berbesar hati dengan mereka, kongsi negeri dengan depa, bagi tanah dekat depa, bagi pingat, pangkat, kuasa pada depa, tak puas hati lagi?

Kenapa yang jadi macam tue jawapan dia mudah. Sebab ada orang Melayu yang sokong depa. Kalau depa perintah kita tuan2, kita takan dapat apa yang kita bagi pada mereka, nak azan pun tak boleh di Singapore melainkan Masjid Sultan sahaja yang boleh azan di luar, yang lain semua azan di dalam."


Itulah lebih kurang intipati ceramah beliau pada tahun 2009 yang dikatakan berbau perkauman menghina dan mengaibkan kaum Cina dan India dinegara ini.

Pandangan Omak Kau mudah ... ini cerita lama yang cuba di gali walaupun jelas intipati ucapanya agak keterlaluan dan bersifat rasis ... ini lebih kepada ucapan bukan seorang pendakwah tetapi seorang penceramah politik yang berselindung disebalik gelaran pendakwah bebas.

Sebelum ini kecuh gegak gempita pasa video klip Zulkifli Noordin hina dan perlekeh penganut Hindu.

Hanya disebabkan Ustaz Kazim Elias sudah agak popular dan sudah tahu sokongan dan dakapan politiknya maka video klip ini timbul .. jika beliau ini sekadar pendkwah biasa yang tidak menjadi isu pun.

Walau bagaimana pun biarkan pihak berwajib menjalankan siasatan secara terperinci tanpa gentar dan memihak .. tidak perlu mau dipolitikkan dengan mengadakan demo sokongan maupun membantah .. tidak mau adanya suatu pertandingan kelompok mana yang lebih banyak buat laporan polis kerana keputusan siasatan bukannya berdasarkan jumlah laporan polis dibuat.


Tidak perlu ada pihak cuba nak menangguk dalam air yang keruh demi batuan politik picisan ( pittance political milage) .

Pertahankan keharmonian dan keamanan yang sedia ada dengan campak jauh-jauh politik perkauman sempit ini .. politik perkauman sudah tidak relevan lagi sebagai landasan untuk terus dakap maupun rampas kuasa.

Cukuplah negara kita berkecamuk dengan perbalahan politik yang tiada penghujungnya .... berpolitik secara sihat bukan politik matlamat menghalalkan cara.

27 comments:

  1. Tanya diri sendiri .. berapa banyak kebaikan dan KEBURUKAN setiap hari .. hanya tuan puan dengan ALLAH sahaja yang menvetahuinya ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ustaz yang jahil...inilah contoh ustaz yang menyebabkan orang kafir benci dengan orang Islam...ulamak radikal seperti menyebabkan orang kafir membenci Islamsebagai ulamak, berilah contoh yang baik...Agama Islam bukan kepunyaan Orang Melayu...Agama Islam adalah wahyu yang datang dari langit, fikir dulu sebelum cakap..cakap2 prejudice begini tidak memberi munafaat kepada agama islam
      Islam jadi hamba sebab pemalas dan tiada daya saing..Melayu punya tanah yang luas, tapi suka jadi kuli kepada China, Jepun dan orang putih..
      Kalau bertani pulak, Melayu buat sambil lewa...lembu kurus macam penyakit tibi....kambing berkurap...sayur kecut...jadi China beli harga Murah sebab tiada kualiti... agensi kerajaan yang menolong petani melayu buat kerja lepas batuk ditangga,,,hasil tidak pulang modal, lelah dan titih peluh...
      Kalau China buat ladang, dia orang buat betul, dijaga, diurus dengan professional hingga tanah yang sekakang kera boleh hasil berjuta setahun..Kalau orang China berjaya, jangan cemburu,,,,sebab cemburu adalah sifat yang dikutuk Allah..
      Bertaubatlah Usztaz...Nabi Muhammad tidak racist, tidak menghormati semua orang walaupun yahudi kafir yang telah meninggal dunia...semua umat akhir zaman samada kafir atau islam adalh umat Nabi Muhammad. Dia menangis sekiranya ada umatnya yang mati dalam kekufuran dan kekafiran....
      Ulamak seperti anda tidak salag dianggap ulamak takbur dan jauh dari panggang dari api untuk menjadi pewaris nabi...sifat cemburu, dengki dan tiada kasih sayang sesama tidak melayakkan anda mendapat title pewaris nabi
      Aku nasihat kau berhenti aja...tanam jagung lebih baik dari mendatangkan fitnah dan keburukan kepada agama Islam

      Persatuan Anti Ulamak Syok Sendiri

      Delete
    2. Cuba ko komen sikit berkaitan dg Nabi Mohammad SAW memerangi Yahudi dan seterusnya menghalau Yahudi keluar dp Madinnah. Ko seemisti pergi belajar Sirah dp Ahli2 Sirah dan bukannya dp org yang mengharap kan sokongan 'yahudi" Malaysia ini.

      Semoga Allah tidak berkatkan sesiapa yang mengharapkan sokongan ogr2 kafir. Amin

      Delete
    3. Anon 6 February 2015 01:16,

      Pemikiran anda amat dangkal sekali....orang jumud seperti andalah yang bertebaran membuat fitnah...adakah anda penyanjung tegar Salman Rushdie dan Khalid Samad????

      Delete
    4. Bro...àda yg x betul ke apa ustaz tu ckp...aku rasa apa yg dia ckp tu...kita semua bleh tgk n nilai...

      Delete
  2. setelah kuat tertanam didlm dada mereka akan sifat kufur dan tidak mahu bersyukur ...maka diambil seorang yg disabitkan pada perbuatan liwat sebanyak dua kali sebagai ketuanya...diikut juga golongan yg berjual beli pada segala yg ada hatta kalimah "Allah" demi mencari keredhaan si kafir dlm bentuk undi ..dan dimuliakan juga pada sesiapa juga dari dlm dan luar negeri (muslim atau non muslim)yg menyatakan betapa sipemerintah itu adalah golongan yg maha zalim kepada golongan yg diperintah ...sama ada yg bergerak melalui parti ..NGO2 atau yg bersifat individu ... sangat bencinya mereka kepada sifat rasis@assobiah ...sehingga ketahap melampaui batas ..seseorang tidak boleh menyatakan sesuatu kepada bangsa lain atas apa jua sebab ..tidak boleh juga berkata kepada bangsa lain walaupun dibawakan bukti yg nyata ..andainya UMNO yg nadinya berteraskan bangsa ( melindungi dan memelihara hak yg berhak) dikatakan terkeluar dari syariat ...maka buangkanlah sifat memelihara dan melindungi hak kamu yg berteraskan harta warisan..kemuliaan keturunanmu ..jng lupa buangkan juga sifat cinta pada negeri kelahiranmu (sifat2 itu juga tergolong dlm sifat rasis dan assobiah) celalah pada sesiapa yg merasa bangga pada sejarahnya bangsa melayu yg pernah menguasai nusantara ..tempiklah pada sesiapa yg merasa cinta pada sifat2 baik yg ada pada bangsa melayu .. dan berpalinglah pada sesiapa yg merasa senang pada kecantikkan yg khusus yg dikurniakan Allahswt kepada bangsaku ...barulah benar pada dakwaan " aku tidak bangga pada kejadianku sebagai seorang melayu"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni ketinggalan zaman dan buta sejarah. Yang dok memerintah tu PRkah? Suka buat fitnah sahaja.
      Tak ada siapa yang tidak bangga dengan kejadian Allah swt tetapi bersifat perkauman amat dilarang dalam Islam. Jangan lupa Islam bukan hak milik Melayu semata-mata tapi untuk manusia sejagat.
      Seandainya kamu begitu tabsub akan kehebatan Melayu, perkara pertama yang harus kamu lakukan ialah adakan TANAH PERKUBURAN MELAYU? Kalau tidak, jangan sembang deras dan berselindung dengan bahasa yang kononnya nak menunjukkan kau ni orang yang berilmu tapi haprak.

      Delete
  3. MASANYA DE FACTO PKR ISYTIHAR MASUK UMNO!!!!!

    Kebelakangan ini Anwar bin Ibrahim dengan beraninya turun naik dengan rakyat hakim negara Sebelum ini pecah berita ada berita banjir besar di Pantai Timur dimana ramai mangsa hilang tempat tinggal

    Sikit habuk pun Anuar brahimtak sebut benda ni. Begitu juga geng2 keluarga dia mcm bini dia dan anka dia, sia2 saja jadi ahli parlimen dan Adun.

    Makanya kalau ikut mazhab De Facto , Keadilan adalah untuk diri dia dan bukan untuk rakyat. Tapi kalau rakyat kena musibah, hatta dekat Permatang Pauh ada orang hari2 makan sardine, memang dia tak peduli. Ni lah contoh perangai manusia menipu kata Rakyat Hakim Negara

    Nasihat Tulang Badak pada Anwar bin Ibrahim: Cepat2 lah masuk UMNO Berenti lah menyamar jadi Reformist

    Tulang Badak
    Murtabakwaves
    Penyok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa kamu menyabitkan UMNO ...bukankah dia dibuang kerana salahlakunya yg bersabit kes liwat ... UMNO semakin buruk setelah ia memilih untuk melindungi pemimpin yg tinggi hearakinya (jerung) yg bergelumang dlm penyakit rasuah..tetapi syukur kepada Allah swt UMNO mampu melaksanakan tugasnya pada satu2nya jerung yg terpalit dlm kes liwat .. jeliknya dia dilindungi oleh segolongan dari kepimpinan yg berlaku khianat pada ilmu yg mereka miliki ..

      Delete
  4. woi bangang bangang semua kalau nak komen ikut lah tajuk.yang lu orang merapu ni apa hal.ini kisah ceramah ust kazim.pada pendapat gua apa yang dicakap oleh ust kazim itu 100% betul.bangsa bangsat ni kita bagi sikit dia nak semua.gua sokong kenyataan ust kazim ni.

    ReplyDelete
  5. ceramah ustaz kazim ada kebenaran nya , dia hentam semua kaum ada malaysia ini, itu kebaranian dia, wahai macai pkr kau dengar ke cermah agama anwar itu lagi bodoh hanya tahu menyamakan tuhan kapar dengan allah, dan hanya tahu menbela kes liwat aje tak percaya cakap aku cuba pergi mana kuliah agama yg anwar buat surau dan masjid , aku cabar kau masuk video cermah agama anwar itu selain di bincangkan kes liwat dan kes menyamakan tuhan orang islam dengan orang kapir itu anwar tahu

    ReplyDelete
  6. Bangsa Melayu UMNO ni bodohh sgt siottt-wat de fak bangsa melayu umno ni

    ReplyDelete
  7. utz kazim ckp tu mmg btol. klu kuli haprak mna ada bangsa cina nk keje. bangsa cina ni nisbah 1:100 nk jadi kuli. klu cina pegang malaysia merempatlah melayu kita. tgok penang contoh terdekat. tgok singapura. klu rajin tgok pm pertama singapura...sapa??? yg hati mati gelap mmg x nmpk. kna btg hidung sendiri bru nk berdemo tepi jln mcm bersih...masa tu da terlambat...kbye

    ReplyDelete
  8. ustaz kazim mmg berani orng melayu bg ruang kat orng cina ini jadinya kena pijak balik ade kat indon orang indo cakap bhs cina ke india ada kat thailand mcm ni pas ke pkr kena sokong kita orng melyu bukan hentam benda klu kita diam habis la bangsa kita

    ReplyDelete
  9. Itulah nama pengorbanan sejati 'BIAR AKU MASUK PENJARA SEORANG ASALKAN BN MENANGGG'

    ReplyDelete
  10. cerita nam tahun kepas......
    kebenaran nya ade ...bukan setakat anggota keselamatan kurang bangsa cina...yg jadi cikgu pun kurang, sampai nak import dari tahan besar...bodo punya cina Malaysia...
    kerajaan wajar wajibkan budak lepasan smjk menyertai plkn macam singapo yg jadi kiblat dap...bukan 3 bln tapi 2 tahun....
    sejarah diajar dan wajib lulus. (marlah lulus jangan pulak rendah sangat0
    sukatan BM di srjk mengikut sukatan sk.....(budak sk asli pon iktu sk ape)
    ujian lisan bagi semua warga Negara yg memohon kad pengenalan kali pertama dilaksanakan supaya tiada lagi warga yg tak reti berbahasa melayu.........

    ReplyDelete
  11. Persoalannya..... Kenapa yang jadi macam tue jawapan dia mudah. Sebab ada orang Melayu yang sokong depa. 

    Melayu mana yang sokong depa ? Melayu UMNO Baru lah yang sokong depa.....kerana melayu itu yang telah memerintah Malaysia lebih 56 tahun.

    Macam-macam yang depa bagi kat Cina. Tanah, projek, saham, bukit, gunung, pulau, kuasa, status.

    Pasal apa nak melalak hal bangsa melayu sedangkan pemimpin melayu UMNO Baru telah sediakan sistem "its not what you know but who you know" dalam pengambilan pekerja dalam sektor kerajaan.

    Pemimpin UMNO Baru bikin salah, rakyat Malaysia berbangsa melayu dipersalahkan pulak....kononnya melayu mudah lupa, melayu bangang ?

    Kalau nak jadi ustaz tumpukanlah pada ajaran agama kalau nak tujuk hero dalam hal melayu masuk politik lah.....

    Jangan jual agama....hanya kerana rela jadi barua.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko baca sejarah betul-betul !!
      siapa yang beri tanah pada mereka Melaju ke British ke?
      siapa yg bagi lesen padamereka Melayu ke British ke?
      siapa yg beri kewaganegaan pd mereka Melayu ke atau atas ugutan british
      Siapa yg memberi ugutan kepada UMNO untuk berkongsi dg mereka.
      dan...
      Adakah ada sesiapa yg mengugut PAS untuk berkongsi dg DAP

      Delete
  12. Saya ulangi " Kenapa yang jadi macam tue jawapan dia mudah. Sebab ada orang Melayu yang sokong depa. Kalau depa perintah kita tuan2, kita takan dapat apa yang kita bagi pada mereka,"
    Dengan terbentuknya PKR yang bersetuju untuk memberi hak sama rata kepada cina dan india menyebabkan mereka terlalu teruja untuk berkuasa.
    Sejak sokongan PAS yang terlmpau kepada DAP menyebabkan mereka rakus untuk berkuasa. Walaupun DAP menghina orang melayu/Islam tetapi PAS tetap tak terasa seperti dah jadi balaci DAYUS.. FIKIR-FIKIRKANLAH.
    Puak PAS dan PKR (Islam) sebenarnya telah melanggar hukum Allah yang melarang terlalu baik dengan kafir seperti Firman Allah yang bermaksud :- "Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang kafir menjadi wali .." mengambil orang kafir sebagai pemimpin atau menguruskan urusan kaum muslimin adalah tidak dibenarkan. Begitu juga mengambil mereka sebagai pekerja atau pelayan. Samalah halnya kita tidak boleh menghormati atau memuliakan mereka di majlis, atau berdiri ketika mereka datang. Kerana perbuatan ini merupakan penghormatan kepada mereka. Bukankah kita diperintahkan agar merendahkan mereka, firman Allah Taala:
    "Sesungguhnya orang-orang musyrik itu najis." (al-Taubah, ayat 28)
    Hukum Allah adalah jelas dan tidak akan berubah sehingga hari kiamat.

    ReplyDelete
  13. Ustaz kazim cakap sokong melayu x kira apa parti ker ? Sila bg pencerahan.....

    ReplyDelete
  14. Org melayu bg ruang kat cina inilah jadinya???...org melayu dah bg ruang, bila org cina maju salahkah org cina? Pemimpin kebanyakkannya org melayu kenapa tak tolong org melayu. Memerintah dah lebih 50 thn tapi melayu makin mundur, bawak masuk banyak2 lg pekerje asing sampai org melayu nak cari kerja pun susah. Org cina yg kaya tolong bangsa dia yg baru nak naik, org melayu yg kaya makan sendiri anak beranak kroni tu nak salahkan cina. Org cina tak minat nak jd polis tentera bomba dan sebagainya nak buat mcm mana lg pun kuota nya pun lebih utk org melayu itu salah org cina juga ke? Org melayu yg buat undang2. Cuba fikir2kanlah dah lebih 50 thn BN memerintah yg pemimpin tertingginya org melayu. Ini bukan nak sokong org kapir cuma nak bg org melayu buka mata luas2. Tuntutlah ilmu hingga ke negeri china itu yg selalu kita dengar, ini menunjukkan mereka maju cth singapura negeri kecil tp terkenal antarabangsa kemajuannya jadi apa salah kalau kita ikut selagi tak melanggar hukum. Sokong sgt2 anon 01.16 kerana ia bukan fitnah atau jumud cuma org yg berotak sempit yg kata mcm tu. Kalau pemimpin2 yg mengeluarkan kata2 rasis semua dibela dilindungi bila org cina marah kata org cina nak pijak kepalalah bangsatlah dan mcm2 lg.

    ReplyDelete
  15. Siapa yang suruh Melayu jadi Askar?
    Siapa yang suruh Melayu jadi Polis?
    Siapa yang suruh Melayu jadi tukang basuh?
    Siapa yang suruh Melayu jadi ....
    Siapa yang suruh Melayu jadi ....
    Siapa yang suruh Melayu jadi ....
    Awat Cina yang suruhkah?

    Malukah Melayu menjadi Askar?
    Malukah Melayu menjadi Polis?
    Malukah Melayu menjadi tukang basuh?
    Malukah Melayu menjadi ...
    Malukah Melayu menjadi ...
    Malukah Melayu menjadi ...
    Makan rasuah tak malu tapi bila orang buat kerja untuk mendapat pendapatan HALAL, malu. Rupanya Ustaz Kazim memandang hina pada pekerjaan tukang basuh @ sapu?????

    Orang Melayu suka jadi POLIS sebab senang masuuuuuuuk, ma.
    Orang Melayu suka jadi Pegawai Kerajaan sebab senang masuuuuuuuk, ma.
    Orang Melayu suka jadi ASKAR sebab senang masuuuuuuuk, ma.
    Tak caya, tanya Melayu. 90% pegawai kerajaan adalah Melayu.

    ReplyDelete
  16. Kalau nak org hormat kita, kita pun kenalah hormat org. Penat PM dok laung2 1 M'sia 1M'sia 1M'sia tapi rakyat (terutamanya org melayu) camtu juga pantang tercuit nak melenting tampa memikirkan yg mana betul yg mana salah dan apa puncanya. Siapa tak sayang bangsa sendiri. Kepada unknown 21.22 jgn fitnah byk sgt ini mahkamah undang2 manusia yg boleh diubah2 bukan undang2 Allah, tunggu saja di mahkamah Allah hanya Allah yg tahu. Kalau di Palastine kalimah Allah digunakan oleh org2 kristian juga di msia tak boleh sbb takut nanti anak2 melayu keliru sbb org melayu mudah keliru jd ikut jelah dah undang2 tapi cuba check kat sabah sarawak boleh guna tak? Jadi ini bukan soal nak jual2.

    ReplyDelete
  17. Jeff Bulu Ayam dah komen ke blum?

    ReplyDelete
  18. Buat ustaz kazim cuci jamban ke sapu sampah ke tak kisahlah kerja apa janji halal dah itu yg layak takkan itu salah org cina juga. Patut salahkan pemerintah yg gagal utk menaikkan ekonomi org2 melayu yg mana DEB hanya menaikkan segelintir org melayu (jerung) yg hanya pentingkan perut sendiri saja

    ReplyDelete
  19. to anti fitnah kenapa melayu nak jadi polis tentera sbb ni tanah melayu yg ambil rasuah hanya segelintir shj klu jadi apa2 kt negara mcm peristiwa 13mei senang sikit nk bertindak sbb ni tanah melayu x dinafikan ekonomi cina pegang tapi kena ingat apa2 jadi kt m.sia yg berjuang orng melayu cina ibarat gunting dlm lipatan jng ingat semua tentera polis suka ambil rasuah.

    ReplyDelete
  20. Pasal ustaz seko ni Melayu boleh sembelih sama sendiri. Kira okaylah. Melayu, melayu...terus layu kalau Islam tidak dipegang betul-betul. Layu layu layu layu dan terus menyembah bumi.....

    ReplyDelete