KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 11 February 2015

Koleksi gambar suasana Perhimpunan solidariti (nyalaan lilin) untuk DSAI di hadapan Penjara Sungai Buloh




Perhimpunan nyalaan lilin yang dirancang sebagai tanda solidariti kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berlangsung malam ini dengan penyokong-penyokongnya berhimpun di hadapan pintu penjara Sungai Buloh.

Namun demikian, perhimpunan yang sepatutnya bermula pada pukul 8 malam, hanya dimulakan pada pukul 9 malam apabila hanya lebih kurang dari 50 orang menyalakan lilin.

Kumpulan itu mula bertambah ramai pada pukul 10 malam apabila hampir 300 penyokong Anwar berkumpul dan melaungkan 'Reformasi' sambil menyalakan lilin sebagai tanda simbolik.

Turut berkumpul adalah beberapa pemimpin kanan Pakatan Rakyat (PR) termasuk Tian Chua, Rafizi Ramli, Abdullah Sani, William Yeong dan Nik Nazmi, yang juga menyalakan lilin dan menyampaikan ucapan.

Di dalam ucapannya, Tian Chua mendakwa setiap saat Anwar berada di dalam penjara, setiap saat itulah tanda tiada demokrasi di dalam negara ini.

Rafizi pula menyeru semua yang hadir untuk berkumpul di perkarangan Penjara Sungai Buloh setiap hari untuk memberi suntikan semangat untuk Anwar.

Sementara itu, pihak polis telah mengenakan kawalan ketat di sekitar kawasan tersebut termasuk meletakkan pagar dawai berduri di pintu hadapan Penjara Sungai Buloh.

Sebuah helikopter turut dilihat berlegar di kawasan himpunan itu manakala pasukan polis penjara kelihatan bersedia untuk menghadapi apa-apa kemungkinan.

Kumpulan itu bersurai pada pukul 11.15 malam.

Semalam, Mahkamah Persekutuan memutuskan Anwar gagal dalam rayuan terakhirnya terhadap sabitan meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 2008 dengan mengekalkan hukuman penjara lima tahun.

57 comments:

  1. Jgn sampai terbakar penjara sg buloh dh lh, nnti beraya sakan lak banduan2 tu ...hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyala lilin adalah cara orang kafir.
      Solat dan doa cara islam.
      pilihlah mana satu.
      Nak islam atau kafir.

      Delete
    2. Benar. Tak habis2. Semakin lama melayu semakin musyrik... bertaubat lah !

      Delete
    3. Bangga dan ikut sangat cara kafir dajjal tu...
      sesuai sgt la utk meraikan ketua dajjal korang tu...

      Delete
    4. Hahaha.....
      Byk cantik ko org punya islam!!!!
      Jgn guna islam utk kepentingan ko org kerana anda tak sesuci dgn agamanya , hanya guna islam sebagai asas mu......ya ke anda begitu mengikuti ajarannya????? Kalau ya kenapa anda begitu kurang ajar tak hormat sesama umatnya. Adakah org kafir yg anda sebut itu bukan darinya kepunyaannya???? Adakah hanya melayu dgn agamanya sebagai asas itu umatnya??? Sebijak mana anda berhujah hanya menjadikan diri anda semakin kafir memahami sebaliknya semakin dekat bersahabat dgn syaitan iblis nya.
      Berhujah fahaman bukan takat pernah keluar msk masjid anda sudah mengenal dan memahami ajarannya, di mana anda masih mentah malah syaitan masih mendekati anda.

      Delete
  2. Sayang... karier politik dsai hancur krn nafsu syahwatnyer sendiri. Semoga beliau insaf diatas segala dosa lampau



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko insaf atas dosa ko sendiri sudah lh..mcm lh ko tu maksum ...hahaha

      Delete
    2. Ramai yg tak miaksum.
      Tapi tak lah meliwat.

      Delete
    3. Hanya yg maksum dibenarkan meliwat....
      mufti pasma...

      Delete
    4. Hanya yg maksum dibenarkan menerima pertolongan setan..dlm erti kata lain jumpa tok bomoh ilmu hitam...
      mufti nik ajih...

      Delete
  3. wahai para pentaasub anwar ... mengapa tidak dikorbankan salah seorang dari kamu supaya menggantikan org yg sangat kamu taasubkan itu ..itu lebih baik dari kamu bermain lilin di luar penjara ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar lh die org nk main lilin ke ape ke, yg ko susah ati sangat nape ... seru2 org mcm ko tu bagus sangat...ati org, org punye suke le..ko mcm nk kerah org tadsub kt org yg ko sendiri jd pentadsub lak ...ko sape ...x tau malu ke ...kahkahkah

      Delete
    2. Memang lah hati orang, orang punya suka.
      Tapi tu kan tempat awam. Tempat awan tak boleh buat sesuka hati.

      Delete
    3. Mana boleh suka suka hati nak nyala2 lilin. Sume ikut trend kafir. Tapi biasa lah pkr ni kalau bab bab ISLAM sumenya tolak tepi, janji depa happy dengan rakan2 kafir depa.

      Delete
    4. Kalau perbicaraan Anuar mengikut cara islam dah lama kes masuk bakul sampah ada paham...jangan pandai ngata org je.

      Delete
  4. Yang kamu sibok hal diaorg kenapa? Lantakla diaorg Nak berhimpun ke Nak berlari ke, bukan susahkan mak bapak KO....

    ReplyDelete
  5. Jika Anwar dizalimi, maka celakalah pihak yang menzalimi beliau.

    Firman Allah dalam Surah Hud ayat 113:

    Maksudnya: "Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janganlah kamu cenderung kepada perbuatan liwat meliwat sebab perbuatan itu adalah perbuatan org2 bodoh yg menzalimi diri meteka sendiri.

      Delete
    2. 23:29 ustaz ,Aku tanya ini penah kau beri tegoran apa yg di lakukan dalam gambar penyokong pkr di atas itu, bukan itu perbuatan orang gereja yg beri sokong ambil sorang telah mati, orang hidup atau semasa peraya hari christmas dengan menbakar lilin Sambil menyanyi , aku nak ustaz menasihatkan orang pkr bertaubat atas perbuatan mereka, cuba kau perhati apa mereka lakukan itu

      Delete
  6. suruh yg pasang lilin tu masuk dalam gantikan anuar.. tegok pulak ada tak anuar nak padang lilin untuk diaorang... jagan harap la oiii.. silap2 dia kata ape bangang benar nak duk tgah malam pegang lilin.. baik duk umah pegang zakar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko main lh kote ko sendiri x yah nk ajak2 org ...kahkahkah

      Delete
  7. maka menjadi semakin bertambah iri...dan dendam kesumat di hati semakin membara... oleh pentaksub umngok bila melihat fenomena ini.... sekali pun jasad terpenjara , namun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan iri hati tetapi ...aku berlindung dari sifat taasub kepada manusia ... barang kali ade tak dari kalangan kamu yg sanggup mati untuk anwar ? .. sedikitpun aku tidak punya apa2 dendam atau keuntungan dlm usahaku yg sedikit ini ... supaya kamu menyedari bahawa... anwar telah mengambil pelbagai usaha untuk membela diri

      Delete
    2. Merepek lh ko sorang2 ...

      Delete
    3. untuk anwar tak tau la, tapi kalau untuk najib tu... dah ada 2 orang yang samggup mati...

      Delete
    4. Wahai unknown 23.51 ko adalah org yg tak ada hati perut dan buta kerana keikhlasan org yg menyokong anuar ko katakan taasub hanya org celik saja yg nampak apa perjuangan dan pengorbanan yg telah anuar lakukan utk rakyat sehingga sanggup mencampakkan diri ke penjara bukan sekali tapi tiga kali tapi demi menaikkan semangat anak muda supaya jgn mudah mengalah dan berjuang demi masa depan yg lebih adil

      Delete
    5. aku atau kamu ? anwar memang mempunyai kecenderungan kepada lelaki lembut..lelaki jambu .. lalu ia menurut pada kecenderungannya itu ... dia hanya mendapat atas apa yg telah dikerjakannya ... apakah jika agong menolak dari menggunakan haknya untuk memberi pengampunan kepada anwar ..maka para pentaasubnya memasukkan agung dlm senarai pihak yg terlibat dlm "konspirasi" ?

      Delete
    6. segala pendakwaan dan pembelaan telahpun dijalankan dimakamah melebihi 6 tahun .. kedua belah pihak sedaya upaya dlm urusan ini .. kamu wahai pentaasub anwar sejujurnya tidak "diberatkan" dlm syariat selain dari berpegang pada apa yg diputuskan pihak makamah .. dan para hakim akan dihadapkan sekali lagi dihadapan Dzat Allah swt kelak ... apakah itu semua tidak cukup memuaskan hati kamu ? .. jgn jadi golongan yg melampaui batas ..seolah2 anwar tidak mungkin meliwat sipengadu .. sedang kamu sendiri tidak mampu menjadi saksi kepada pembelaan anwar .. ingatlah yg membela dan yg mendakwa bukanlah dari kalangan org yg bodoh..dan yg menghakimi juga bukanlah org yg jahil..

      Delete
    7. ada yg berkata jika undang2 islam nescaya anwar tidak akan dipenjara sebaliknya sipengadu akan dirotan 80 kali kerana tidak membawakan 4org saksi yg memenuhi syarat sah hudud .. tahukah kamu pertuduhan tetap boleh dijalankan tanpa 4 org saksi tetapi ia bukan dibawah hudud .. yakni dengan pembuktian cara lain (qarinah) .. DNA .. rakaman video@ audio antara jln pembuktian adalah yg paling kukuh kerana ia tidak bernyawa dan tertutup sama sekali dari segala macam tipu daya .. jika diserahkan ditangan pihak yg mempunyai ilmu didlm pengesahannya .. maka lantiklah melebihi dari satu pihak untuk mengecilkan kecenderungan berlakunya ketidakadilan .. Cara ini juga termasuk dlm undang2 islam .. maka secara umum anwar dihadapkan pada salah satu dari perundangan yg tunduk dlm syariat ... sejauhmana tunduknya ia hanya Allahswt Maha Mengetahui ..

      Delete
  8. kejadahnya pasang lilin??aku simpati dengan nasib dsai tapi apa manfaatnya pasang lilin?antara sebab lain aku simpati dengan anwar adalah kerana beliau dikelilingi oleh org2 bodoh,kaki bodek etc...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu org pandai x berkaki ke ...hahaha

      Delete
    2. Dosa meliwat je ke masuk neraka ...hahaha

      Delete
    3. 23:50. . .
      Bukan masuk neraka je.
      Masuk penjara lagi.

      Delete
  9. bagus2...menentang kezaliman dengan melakukan kezaliman terhadap diri sendiri,buat perkara2 khurafat.pegang lilin ni nak mntak tolong dari tuhan hindu k apa?baik la korang pegi anta wakil pi demo dekat hq UN,baru la dunia luar tengok.ADA PAHAM!!!

    ReplyDelete
  10. Dia org tu org awam lah tu ...

    ReplyDelete
  11. daripada berkumpul@demo,baik la kamu anak2 muda pi men futsal...lagi bgos.


    Yang Benerrrr

    Jeff, Ulu Yam.
    Reformist Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni jeff, tak gerek la siool, asyik nak makan dan main aja, masuk kem umngok la, boleh main goff kat hawaii.... ngan OObama.... reformist ori konon... ingat orang tak tau ke....

      Delete
    2. Ko makan sup jubo babi ker Jeff?

      Delete
    3. Jeff @jefri ulu yam ni mmg species umno pemakan bangkai rupa hodoh perangai hodoh hidup semua nk free...

      Delete
  12. Esok sesapa nk wat part time bsness jual lilin bole buka gerai jual lilin disepanjang sg buloh....selagi bole bako ko bako le sebanyak mana pun...ado rakyat kisah....puiiiii....macai bodo2 jer nak bako membako nih.....bodo bodoooo.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaa... ko ni nak kena bako jubo ke hah.... nampak macam gatal jubo ajer... dah lama dah ke tak kena...

      Delete
    2. bako lilin takpe..asal jngn jubo menjubo sesama sndri udah le..nanti tak pasal2 masok penjara kerana meliwat.

      Delete
    3. Korang berkumpul ramei2 tu jaga2 sket..
      ini semua pengikut juburian..
      utk keselamatan korang pakai lah cawat besi utk keselamatan korang..kahkahkah

      Delete
  13. Bela anak babi kat ulu yam lagi baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi jgn sebut aaaa..
      Nanti abdl sani banting marah...
      dia tgh usahakan ladang babi terbesar tu..

      Delete
  14. Keajaiban kes liwat DS Anuwar.

    Mari sama-sama kita fikirkan kenapa ini berlaku.

    OK, Mohd Saiful memberitahu Mahkamah bahawa kejadian liwat yang didakwanya itu adalah tanpa kerelaannya.

    Jika kejadian itu berlaku tanpa kerelaan, pihak pendakwaan sepatutnya mendakwa Anwar mengikut Seksyen 337C Kanun Keseksaan kerana meliwat secara paksa atau liwat rogol.

    Tetapi pihak pendakwaan menuduh Anwar mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan iaitu melakukan hubungan seksual secara sukarela.

    Maka jika kejadian liwat ini berlaku secara "suka-sama-suka", kenapa hanya seorang saja yang dihukum sedangkan yang suka diliwat pula boleh dilepaskan??

    Sekian, terima kasih.

    Copy and WIN : http://bit.ly/copynwin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab kedua2nya bersalah lah maka kedua2nya perlu dipisahkan..satu dok luar satu dok dalam..saipol dok luar..anwar dok dalam..dok sama2 kat dalam bahaya...key word..dua2 BERSALAH...

      Delete
    2. Snon 7.09
      suka sama suka....ke apa ke ade aku kisahhh
      kes rayuan prguam shafie dsh ulad panjang lebar istilah suka sama suks dari sudut sikologi...kejadian bukan sekali cuma tindakan majukan dan.prkerja belenggu emosi tertekan rela dlm paksa atau sebaliknya...apa2 pun ade aku kisah....klu ko rasa nk dijubo anwar ko cari dia kat sg buloh ye......

      Delete
    3. 08:23 Ada aku kisah kalo ko masuk NERAKA JAHANAM lagi aku suka...

      Delete
    4. Anon 9:28 pun blh join neraka jahanam pasal ko pun suka org masuk neraka jahanam..

      Delete
  15. Pesta lilin ala Malaysia saya kira dapat membantu Kementerian Pelancungan memingkatkan kemasukkan pelancung dan seterusnya dapat menjana berjuta2 RM tukaran wang asing.
    Tks.

    ReplyDelete
  16. Celaka hidup kalau sentiasa bertuhankan RM.

    ReplyDelete
  17. Lilin oh lilin sapa nk lilin jenama ketum...sila o sila..

    ReplyDelete
  18. Yang mengajak candlelight virgil ni WAWI. Tanggunglah dosa di akhirat. Mengajak dan promosi amalan agama lain sampaikan ada umat Islam turut serta.

    Majlis Fatwa dah larang pun masih nak buat jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng juburian nanti cakap
      " dosa aku..aku punya pasal...PenganutPas boleh blah"....ada pahammmm

      Delete
  19. PERINGATAN BAGI UMAT ISLAM

    Hukum Penglibatan Orang Islam Dalam Aktiviti Candlelight Vigil

    Keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-88 yang bersidang pada 2 Oktober 2009 telah membincangkan Hukum Penglibatan Orang Islam Dalam Aktiviti Candlelight Vigil. Muzakarah telah memutuskan bahawa:

    Islam melarang umatnya daripada terlibat dalam apa jua amalan yang bersifat ritual atau upacara agama bukan Islam. Umat Islam dilarang menyertai aktiviti Candlelight Vigil kerana ia mengandungi unsur-unsur tasyabbuh dengan agama bukan Islam yang akan menjejaskan akidah umat Islam.

    Keterangan/Hujah:

    Di dalam Islam, cahaya atau api yang dihasilkan oleh lilin dan selainnya tidak memberi apa-apa pengertian berkaitan aqidah dan kepercayaan. Cahaya atau api hanya merupakan satu alat yang dikurniakan oleh Allah SWT bagi memudahkan urusan kehidupan manusia. Bagaimanapun, api atau cahaya menjadi satu perkara yang amat signifikan bagi agama-agama bukan Islam terutamanya bagi agama majoriti di negara ini iaitu Kristian, Hindu dan Buddha. Amalan Candlelight Vigil khasnya atau kuasa cahaya atau api amnya mempunyai perkaitan langsung dengan ketiga-tiga agama tersebut.

    Upacara berhimpun di suatu tempat dengan membakar lilin sebagai tanda protes adalah menyerupai amalan agama orang bukan Islam. Hukum Islam jelas melarang umatnya meniru atau menyerupai budaya dan cara hidup orang bukan Islam. Ini berdasarkan sebuah hadith Rasulullah S.A.W. dalam Mausu’ah al-Sunnah, al-Kutub al-Sittah Sahih Muslim: Kitab Al-Aqdiyyah, Hadis ke-18, m.s. 1343 yang bermaksud: “Sesungguhnya Rasulullah S.A.W. telah bersabda: Barangsiapa yang mengamalkan perkara yang bukan dari pada amalan kami maka ia adalah tertolak”. (Riwayat Muslim)

    Rasulullah S.A.W turut melarang umatnya daripada melakukan sesuatu perkara yang bukan datangnya dari urusan agama, sepertimana disebutkan di dalam Mausu’ah al-Sunnah, al-Kutub al-Sittah Sahih Muslim: Kitab Al-Aqdiyyah, Hadis ke-17, m.s. 1343 yang bermaksud: “Telah diberitakan kepada kami oleh Abu Ja’far Muhammad bin al-Subhi dan Abdullah bin Aun al-Hilali kesemua daripada Ibrahim bin Sa’ad telah berkata Ibn al-Subhi, diceritakan kepada Ibrahim bin Sa’ad bin Ibrahim bin Abd al-Rahman bin Auf, diberitakan kepada kami oleh ayahku daripada al-Qasim bin Muhammad daripda Aisyah berkata; Rasulullah S.A.W telah bersabda “Sesiapa yang mengada-adakan (mereka-reka) perkara yang baru dalam urusan kami dan perkara tersebut bukan tergolong di dalamnya maka ia adalah tertolak”. (Riwayat Muslim)

    ReplyDelete
  20. KESIMPULAN:

    BANGANG

    ReplyDelete