KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 7 February 2015

PENTADBIR SURAU MENERIMA NOTIS MENGOSONGKAN TANAH KERAJAAN DARI PEJABAT DAERAH/TANAH HULU LANGAT.


Pentadbir Surau Al Islah, Taman Langat Jaya, Sek 5A, Jalan West Country, Kajang, Selangor telah menerima surat notis bertarikh 5hb Februari 2015 dari Pejabat Daerah/Tanah Hulu Langat, Selangor, mengarahkan mengosongkan tanah kerajaan dimana sebuah bangunan surau dibina tanpa kebenaran Pihak Berkuasa Negeri dengan itu satu tindakan yang di takrifkan sebagai menceroboh tanah kerajaan dimana tindakan boleh diambil di bawah Seksyen 425 (1) Kanun Tanah Negara 1965.

Jika disabitkan kesalahan Pentadbir Surau Al Islah boleh dikenakan denda yang tidak melebehi RM10,000 atau penjara tidak melebehi 1 tahun atau kedua-duanya sekali.

Pentadbir Surau Al Islah Taman Langat jaya diberi tempoh 30 hari untuk mengosongkan tanmah berkenaan. Sekiranya engkar suatu operasi meroboh akan dijalankan oleh Pejabat Daerah/Tanah Hulu Langat tanpa ada sebarang pampasan dibuat serta tidak akan bertanggung jawab diatas apa jua kerosakan dan kehilangan apa-apa harta surau.

Pergh!!!! Ini baru dinamakan PEMBANGUNAN BERKUALITI RAKYAT DIPEDULI.

Terlalu kagum, kaget dan terpukau serta terpesona maka tiada apa kata-kata yang mampu Omak Kau ucapkan kepada Kerajaan Negeri Selangor pimpinan YAB Hj Azmin bin Hj Ali.

Apa-apa pun tunggu pihak terbabit memberikan respon demi pencerahan dan kebenaran.

HIDUP AZMIN ALI!!!!! ... WE LOVE AZMIN ALI!!!! .. APA LAGI RAKYAT SELANGOR MAU!!!

39 comments:

  1. Jangan menghalalkan cara walau sekali pun untuk tujuan ibadat ini kena faham jangan jadi jahil mcm omakkau ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ptuiiiiii Kajang sapa Adun!!!!!!, dasar sekupang tak guna

      Delete
    2. Sekarang ni bukan saja ada rumah setinggan, surau pun dah ada surau setinggan. Buat rumah, buat surau ikut suka kat tanah orang. Ingat tanah kerajaan tu tanah bapakkk korang ker? Dah tu kalau suruh keluar tahu pulak nak mintak pampasan. Tak bagi pampasan kecoh satu donia panggil orang politik datang buat tunjuk perasaan.

      Agaknya kalau aku main redah buat rumah setinggan atau surau kat tanah bapakkk korang boleh ker?? Lepas tu kalau bapakkk korang halau aku keluar, aku mintak pampasan 1 juta. Tak pun aku bawak orang politik buat demonstrasi kat tanah bapakkk ko. Ko marah tak???

      Dah la duduk haram, tinggal free sampai beranak pinak, lagi mau bising mintak pampasan.
      Kahakkk ptuiii!!

      Delete
    3. Bercakap biar berfakta ....kekadang permohonan bertahun dbuat, pandang sebelah mata pun tarak...last-last tanah kerjaan dah berpunya...selidik dulu baru nyalak bebbb...

      Delete
    4. Ada kuil di tempat atas tanah kerajaan juga...

      Setiap kawasan perumahan mesti di sediakan tapak riadah dan surau demi kebajikan penduduk setempat. Surau sudah lama tegak di situ.

      Kerja siapa ini ?

      Delete
  2. Kalau dibina tanpa kebenaran patutnya dirobohkan...semua rumah ibadat di ulang..SEMUA RUMAH IBADAT yg dibina secara haram...tanpa pilih bulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ptuiiii . Kajang sapa Adun, Bini sapa tak tak tau. Kalau tak kayak tak payah Jadi YB Kajang la.

      Tengok alamat surau !!!! Kajang tu


      Delete
    2. Tanah kerajaan tu tanah orang jugak. Kalau buat surau main pacak tanpa ada permohonan pun tak betul jugak. Kita beramal nak dapatkan ganjaran Allah, jadi sebaiknya mintalah dengan cara baik daripada yang ampunya tanah. Jangan main redah aje.

      Aku bukan tak suka surau didirikan. Tapi biarlah dengan cara yang betul. Kalau cara betul, pemilik tanah pun tak marah. Kita beramal ibadah pun senang hati. Tak ada was-was kalau amal ibadah tidak diterima.

      Sekarang ni kenalah bertindak cepat. Jumpa MB mintak jasa baik MB untuk benarkan surau tersebut terus beroperasi. Kalau dah dapat kebenaran tak jadi masalah lagi. Insyaallah, MB orang Islam. Kalau kena gayanya permohonan akan dipertimbangkan dengan baik.

      Delete
    3. Termasuk bawah pokok

      Delete
  3. Saya nak tanya OK satu soalan.

    Kalau kita solat, pergi mengerjakan ibadat haji atau apa-apa saja ibadat, tapi perbelanjaannya datang dari hasil curi atau dengan cara yang tidak halal.

    Apakah hukumnya...????????.

    Saya bukan bias memberi pendapat, tapi seseorang pemimpin itu wajib amanah dalam menguruskan harta rakyat.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ptuiiii . Kajang sapa Adun, Bini sapa tak tak tau. Kalau tak layak tak payah Jadi YB Kajang la.

      Tengok alamat surau !!!! Kajang tu

      Surau Al Islah, Taman Langat Jaya, Sek 5A, Jalan West Country, Kajang, Selang

      Delete
    2. oiii babi 0036...
      suruh mak hang jual karpet kecik dia kat kajang.
      ramai orang nak beli.

      Delete
  4. Macam ini kalau apek dap dan india bina tempat ibadat cepat aje pkr bela Walaupun itu tanah haram, kalau masjid di robohkan tak ada seorang pun bela itu sikap pkr sekarang, kalau bela pun jangan sikap pilih bulu, satu aku pesan dikawasan perumah itu kan pasti peruntukan rumah ibadat, mana azmin ini kenapa azmin tak gunakan perutukan tanah rumah ibadat , kalau kuil hindu tahu pula azmin gunakan peruntukan rumah ibadat, tapi orang islam kena azmin seoleh buat tak tahu je,
    Sepatut nya azmin robohkan rumah ibadat tampa pilih bulu kan senang itu, tak payah guna peruntukan tanah untuk rumah ibadat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ptuiiii . Kajang sapa Adun, Bini sapa tak tak tau. Kalau tak layak tak payah Jadi YB Kajang la.

      Tengok alamat surau !!!! Kajang tu

      Surau Al Islah, Taman Langat Jaya, Sek 5A, Jalan West Country, Kajang,

      Delete
    2. Baik buat Rakyat hakim Kajang.Mrs president can chow

      Delete
  5. Tiada menjadi kesalahan pada sipemerintah untuk mengambil pada mana2 tanah yg menjadi naungannya ..tetapi dimana akal dan budi bicara andai tanah yg diceroboh itu adalah demi kemasyalatan umat ...adalah lebih berkat jika diberikan pengesahan status pada tanah yg telah diusahakan itu ..maka disinilah bergunanya "hak yg berhak" kepada bangsa melayu yg diikat dlm perlembagaan ..jika surau itu menjadi bebanan pada masyarakat setempat (menyebabkan kesesakan..tidak selamat ) maka wajarlah dirobohkan ..tetapi jika demi memenuhi tuntutan dan keuntungan si non muslim maka zalimlah sipemerintah ...teringat pada kes perobohan surau di negeri yg dinaungi UMNO ..maka bertempiklah golongan yg jahil setelah diadudombakan oleh para penjual beli ilmu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupa pesan pada kau ya umno tak penah robohkan suruh dan masjid ia, kecuali tapi perebutan tanah antara si pemilik dan orang bina masjid tampa dapat persetujuan dari pemilik tanah , kalau percaya baca sejarah itu betul ia , kalau tanah orang, tetap tanah orang kita boleh ambil tanah itu sesuka hati , dalam kes azmin ini itu tanah kerajaan bukan tanah individu jadi apa salah nya kalau azmin pindah dia ke tanah baru atau kekal Di tanah sama, lagi tak menjadi bukah ada perutukan tanah untuk rumah ibadat kenapa tak gunakan nya lagi , jika lihat kedudukan surau itu ada parking dan dekat rumah mungkin penduduk kafir tak suka dengar azan, azmin lebih pentingkan orang kafir dari orang islam,

      Delete
    2. Ptuiiii . Kajang sapa Adun, Bini sapa tak tak tau. Kalau tak layak tak payah Jadi YB Kajang la.

      Tengok alamat surau !!!! Kajang tu

      Surau Al Islah, Taman Langat Jaya, Sek 5A, Jalan West Country, Kajang,

      Delete
    3. Baik buat Rakyat hakim Kajang.Mrs president can chow

      Delete
    4. 2340...atas apa jua alasan pun, kalu masuk dan bina bangunan atas tanah orang lain atau atas tanah kerajaan TANPA KEBENARAN, hukumnya adalah haram dan berdosa MELAINKAN sekiranya tanah itu tidak ada pemiliknya. Kalau pemiliknya ialah KERAJAAN NEGERI, kebenaran daripada KERAJAAN NEGERI wajiblah diperoleh terlebih dahulu.

      Delete
  6. Azmin, Aku nak cadangkan satu idea-- aku pasti member kamcing ko suka. dan bonusnya ko tetap akan menang dlm pru akan datang

    Masjid Negeri itu kosongkann kecuali pada hri Jumaat sahaja. Untuk tidak membazirkan tempat, ko ajaklah member kamcing ko sembah tuhan jesus mereka pada hari ahad.. Dan pada hari2 lain member ko boleh pula sembah tuhan morugan/butda ditempat yg sama. Aku fikir khalid samad pn setuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oiii...apa ko ingat itu tanah bapakkk ko??

      Delete
  7. ROSMAH MANSOR JKK7 February 2015 at 23:23

    penjilat taik kalau lepas minum todi harap jangan bagi komen ye... sekian, terima kasih... kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. LU SAPA MAU TAHAN ORANG MAU KOMEN. INI BLOG BUKAN LU PUNYA BAPAK PUNYA ! ! !
      KAH KAH KAH KAH KAH ! ! !

      Delete
    2. Ptuiiii . Kajang sapa Adun, Bini sapa tak tak tau. Kalau tak layak tak payah Jadi YB Kajang la.

      Tengok alamat surau !!!! Kajang tu

      Surau Al Islah, Taman Langat Jaya, Sek 5A, Jalan West Country, Kajang,

      Delete
    3. Baik buat Rakyat hakim Kajang.Mrs president can chow

      Delete
    4. Aku rasa baik kita sebagai ahli PKR buat sesi Ahli Hakim Parti. Keadilan untuk reformist. Anuar can go back to cherok took kun and don't come back

      Delete
    5. Kecewa nmpk...maklumlah calon UMNO yg disokong kalah jd tak ada la habuan. Dah tu ngaku ahli PKR pulak..taktik lama tu..Jeff Ulu Yam boleh la kau kencing..

      Delete
  8. ROSMAH MANSOR JKK8 February 2015 at 01:14

    Melayu sembang tak jatuh... hujung tahun harap brim... kah kah kah

    ReplyDelete
  9. Mengarut ni...surat rasmi tulis tangan..provokasi kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. provokasi kepala bapakkk ko

      Delete
  10. President PKR yang juga ADUN Kajang dinasihatkan kau renti la jadi ahli politik jadian. Cukuplah anuar dibenci. Adusssss Kajang berlumut dgn isu takder kao buat tak peduli yerrr

    Rakyat Hakim Satay Kajang,
    Ahlul PKR yg benci dgn President tak cekap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian jugak makcik kajang ni,dapat laki kaki torak dan anak yg go sesi touch d hanjing

      Delete
  11. Ooi Muhammad Raz?? ko tak pernah baca Quran ke. Bumi ini semuanya milik Allah dan surai itu rumah Allah. Semoga ko dibalas Allah di dunia ini juga (sepeti perot ko boroi/boncit macam tong air itu) jika ko meruntuhkan tanpa mengganti dg yg lain

    ReplyDelete
  12. Mana Adun Kajang?????? Ada isu melarikan diri.

    ReplyDelete
  13. Dulu ada pemimpin yg baik tapi di pecat oleh Anuar. Itulah nasib kita reformist ni. Harap kan pagar, pagar makan padi. Anuar adalah sitanggang reformasi

    Yours n Truely
    Jeff Ulu Yam
    originel reformist

    ReplyDelete
  14. Korang percaya sgt bang non n family kaki torak tu sape suroh...skang terima le nasib...
    tak sangka ye ...jeff ulu tam pun kena torak...
    buduh jugak rupa nya korang ye...kehkehkeh..

    ReplyDelete
  15. Semua dlm ni mengaku pkr la...reformist la..
    padahal...semua macai umno ....xyah menyalak lah...

    ReplyDelete
  16. 1157 memang dah gian betul ngan Abg non punya anu ....org pkr ngan pas pun x suka abg non hang tu ...hg ja yg suka sangat tadah pungkoq hg ... lpas tu spin kat org lain ....ilmu terbaik yg hg tuntut dr abg non hg ...

    ReplyDelete