KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 12 August 2015

AKHIRNYA KEDAI MAKAN NO 7 MEDAN SELERA SELERA PANTAI KLEBANG DIARAH TUTUP SELAMA 7 HARI OLEH JABATAN KESIHATAN DAERAH MELAKA TENGAH.



Gerai makan yang menjadi viral di laman sosial kerana didakwa mengenakan harga melampau diarah tutup 14 hari oleh Jabatan Kesihatan Daerah Melaka Tengah selepas gagal melepasi tahap penilaian risiko memuaskan.

Arahan menutup premis beroperasi di Medan Selera Pantai Klebang di sini, bermula kelmarin selepas pemeriksaan dilakukan wakil jabatan itu mendapati premis terbabit tidak mengamalkan amalan penyediaan makanan selamat.

Jurucakap Jabatan Kesihatan Daerah Melaka Tengah berkata, pemeriksaan dilakukan empat pegawai kesihatan diketuai pegawai kanan apabila mereka memeriksa tahap kebersihan premis dan penyediaan makanan.

“Hasil pemeriksaan, kami dapati makanan dihidang tidak ditutup dan dihurung lalat selain tahap kebersihan dalam peti sejuk beku juga diragui serta tidak berada pada suhu ditetapkan.

“Kami juga mendapati peralatan memasak seperti papan pemotong daging juga tidak bersih selain pemilik premis menggunakan kertas surat khabar sebagai pembalut bahan mentah yang disimpan di dalam peti sejuk beku,” katanya, semalam.

Jurucakap berkata, pada pemeriksaan itu, sebuah lagi premis yang terletak selang sebuah dengan premis terbabit turut diarah tutup selama 14 hari.

Katanya, kedua-dua premis terbabit diberi Perintah Penutupan Premis Makanan Tidak Suci mengikut Seksyen 11 Akta Makanan 1983 dan jika mereka melanggar arahan, pemiliknya boleh dihukum penjara lima tahun atau denda sehingga RM10,000 atau kedua-duanya sekali.

“Dalam tempoh 14 hari, kedua-dua premis ini perlu dibersihkan sehingga mencapai standard ditetapkan dan memohon untuk pemeriksaan oleh pegawai kami.

“Jika mereka beroperasi tanpa kebenaran, pemiliknya boleh didakwa di mahkamah,” katanya.

Jumaat lalu, premis terbabit menjadi viral di laman sosial selepas ada individu memuat naik dakwaan berkaitan pengusaha kedai makan itu yang kononnya mengungkapkan kata-kata kesat sesuka hatinya.

47 comments:

  1. Teringat tuang jepung labelfool makan sushi di jepunh sedangkan ahli lain dalam dewan bentang hudud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rafizi Pujuk PAS Untuk Pertemukan PAS dan DAP

      Sebelum ini heboh pasal Tian Chua membuat kenyataan dalam akhbar Cina bahawa tanpa PAS, Pakatan Rakyat tak boleh tumbangkan BN. Walaupun pendapat Tian Chua tidak diperbesarkan oleh akhbar pro pembangkang seperti Malaysiakini dan Malaysian Insider tetapi perkara ini telah memberikan signal benar tentang kepeluan PAS berada dalam kebangkitan rakyat.

      Dalam PKR terbelah dua, satu kumpulan masih mahukan PAS dan kumpulan ini adalah kumpulan yang mendominasi PKR. Termasuk Presidennya DS Wan Azizah berpendapat PAS patut bersama PR.

      Justeru itu satu pertemuan PKR dan DAP telah diadakan di kediaman Dr Wan Azizah.

      Pertemuan tersebut diadakan Jumaat lepas dimana PKR diwakili sendiri presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Rafizi serta naib-naib presiden Shamsul Iskandar Mohd Akin, Chua Tian Chan dan Dr Shaharuddin Badaruddin.

      Manakala PAS pula diwakili timbalan presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Setiausaha Agung Datuk Takiyudin Hassan dan setiausaha politik kepada presiden PAS Dr Shamsuri Mokhtar.

      Dalam pertemuan itu Rafizi memujuk PAS untuk mengadakan pertemuan dengan DAP dimana PKR bersedia menawarkan menjadi tuan rumah buat pertemuan kembali antara PAS dan DAP bagi mengurangkan ketegangan antara DAP dan PAS. PAS sedia menimbangkan tawaran itu yang akan dimaklumkan dalam mesyuaratnya keesokkan hari (Mesyuarat AJK PAS Pusat sabtu).

      Dalam pertemuan itu PAS bertegas dua perkara:-
      1. Putus hubungan dengan DAP adalah keputusan muktamar dan keputusan itu dilihat tepat dan impaknya sokongan Melayu makin bertambah, walaupun PAS ada sedikit masalah dengan bukan Islam kaum cina.

      Walapu bagaimana pun DHPP akan diperkasakan dan perkara ini boleh dibaiki dan mungkin DHPP akan berfungsi dengan lebih baik.

      2. PAS tidak suka PKR membuat hubungan bekas pemimpin PAS yang berpaling tadah dan membelakangi parti dengan menubuh GHB. Ketegasan PAS dalam hal ini, jika PKR bergabung dengan GHB dalam apa-apa Pakatan PAS tidak akan bersama dengan PKR.

      PAS menawarkan kerjasama terus diadakan dengan PKR terutama dalam menghadapi pilihan raya walaupun tidak lagi bersama dalam PR. Sikap keterbukaan ini bagi menjamin BN dijatuhkan dan pertandingan 3 penjuru dalam menghadapi BN tidak berlaku.
      diadakan di kediaman Dr Wan Azizah

      Delete
    2. Amacam Besttttttttttttttt GHB kena tikam sam PKR. Kah Kah Kah

      Delete
    3. Last2 apa jadi, kebanyakan pemimpin GHB U Turn. Yg tinggal Kalid Samad, Mat Sabu, Hanipa dan Mujahid.

      2 orang kat Terengganu pun dah U turn. Kah Kah Kah

      Delete
    4. DAP la ni pun dah congak, tolong GHB ni pengabih boreh sajaaa.
      Orang melayu cap depa traitor.

      Kah Kah Kah

      Delete
    5. Tunggu bulan ni Wan Azizah, Azmin, Tian Chua, Rafizi semua dah blink

      kah kah kah

      Budak hingus GHB tau apa, Aku Keadilan 15 tahun dahhhh

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    6. Padan muka Mat Sabu duka.................. rupanya Pungkur GHB kena terjah dgn Kapla paip.

      Game 1 ; PKR Double cross GHB
      Game 2 : DAP akan double cross GHB

      Mat Sabu, Hanipa, Kalis Samad semua sudah kena Low Yat maaaa

      DAP, PKR and PAS cross the road holding hands. GHB kena langgar dgn lori tangki taik

      Delete
    7. Aku kagum dengan Dr Zuhdi, kasi pusing........ check mate semua orang.
      Kah Kah Kah

      Delete
    8. Nampa gaya Meloyawaves, addingdong dgn gteenpork tak boleh lagi makan Bak Kut Teh tapi kena makan pasir

      Delete
    9. Bodo punya pkr.
      Buat apa nak pujuk2
      Biar la pas jadi kera sumbang
      Ingat melayu yg duduk dlm khemah banjir tu nak undi dia lagi ker....
      Sokongan melayu makin bertambah?
      Kepala buto la

      Delete
  2. Jumaat lalu, premis terbabit menjadi viral di laman sosial selepas ada individu memuat naik dakwaan berkaitan pengusaha kedai makan itu yang kononnya mengungkapkan kata-kata kesat sesuka hatinya.

    - Jangan amalkan budaya melabelfoolkan orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP with PAS in Pakatan Rakya

      fter the political tsunami of 2008, DAP did not have any problems being in the same coalition with PAS and PKR given their overwhelming support from the Malaysian electorate in the 12th Malaysian general election. In fact, during GE13 in 2013, there is a video in which the DAP secretary-general accepted PAS’s own commitment to the Islamic State while abiding by the common platform of PR.

      Why and when did the latest fallout between DAP and PAS start? Did it predate the asinine Kajang Move when we saw the former menteri besar being openly maligned by lesser DAP leaders for being inept and corrupt by lesser politicians as the justification for his ousting? Was the PAS president consulted about this irresponsible political move? The Kajang Move showed not only contempt for the voters in Kajang but also insensitivity toward the PAS leadership who was a part of the PR coalition.

      What Malaysians saw during the 2014 Selangor menteri besar controversy was the contempt shown toward the PAS president not only in not being consulted from the start about the former MB’s alleged misconduct and the consequent Kajang Move but also in being set upon by DAP’s Rottweilers. There was clearly a dearth of leadership in PR that allowed lesser party leaders to be publicly insolent towards the president of a component party in the PR coalition.
      Before long, the DAP top leaders entered the fray with the DAP secretary-general calling the PAS president “mad” among other things in the ongoing spat between the two PR parties. The coalition was formally declared disbanded by the DAP on June 16, 2015, citing their inability to work with PAS

      New Hope for the Opposition coalition?

      It is certainly a sad day for Malaysians who have hoped for an alternative to the BN and who have carefully nurtured a working relationship with PAS since the Eighties, to see this Alternative Coalition wrecked by a total lack of sensitivity to coalition principles, human relationships and a dearth of leadership.

      This is a significant political turnaround by the DAP. Their current readiness to work with the erstwhile oppressor and autocrat of Malaysia requires a more responsible political economic analysis by the DAP leadership to justify this volte face. They also owe the Malaysian people an analysis of class oppression in Malaysia today and how this ties in with their new agenda to “save Malaysia”.

      The DAP leadership is now banking on their token Malay entrists and the former PAS “New Hopers” to get by. No doubt the DAP will be complacent to rule Penang but succeeding to drive PAS out of PR is undoing more than thirty years’ work engaging with PAS to build the Alternative Coalition.

      Let us hope that this latest episode will not drive PAS into the arms of Umno and undo the positive work of the last thirty years, which includes PAS Youth’s Unit Amal providing excellent stewardship support at so many Bersih rallies.

      Dr Kua Kia Soong is adviser to Suaram, the human rights group

      Delete
    2. Dari article diatas nampaknya yg kaki spin adalah DAP. GHB pula hanya sherpa2 melalak Minta kalau Omak Kau ada masa tolong taruk dlm BM

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/highlight/2015/08/12/oppositions-30-year-engagement-with-pas-undone/

      Article Free Malaysia Today Tak pa lah korang nak carut ka, apa ka......... janji aku dipihak yang benar. Minta Omak article FMT ni sebagai posting. Moga2 GHB ni tak gila roket lagi.

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    3. Byk org melayu sokong pas.
      Mereka ialah jeff ulu yam, jessie sewel unknown ngok, basar telo dan maae bengap pekan kajang. Mereka akan undi bulan sampai mati.

      Delete
    4. Firaun dulupun kera sumbang.
      Last2 tenggelam kat lautan.

      Delete
    5. G.H.B = GENG HANTU BERAYA
      So??

      Delete
  3. Kita tunggu komen penyokong2 yang nak kekal putarjaya dan bukannya nak menang ke putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak gayanya, puak - puak Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu sekarang ni dah semakin terdesak, berkempen untuk mendapatkan sokongan dari kalangan ahli PAS.

      Dan mangsa terbaru mereka untuk mengeruhkan lagi keadaan ialah ADUN PAS Kelaboran, yang didakwa mahu menyertai Geng Haprak Baru tu oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

      Menurut ADUN tersebut, tindakan menyebarkan fitnah seperti itu adalah propaganda mereka yang mahu melemahkan kepimpinan DUN Kelaboran yang didukungnya sejak tahun 2004 lagi.
      “Saya masih wakil rakyat Dun Kelaboran, masih bekerja untuk Pas. Jangan ada pihak yang sebarkan fitnah mengatakan saya tolak kepimpinan ulama,” katanya.
      Demikian kenyataan yang dikeluarkan oleh ADUN tersebut dalam satu majlis penyampaian pelbagai bantuan daripada kerajaan Negeri di pejabatnya, di sini, petang semalam.

      Sebelum ini, desas-desus pembabitan Mohd Zaki dalam gerakan kumpulan progresif Pas berlaku apabila namanya menjadi viral untuk hadir sebagai penceramah semasa majlis Pelancaran Harapan Baru 19 Julai lalu di Kota Bharu.

      Bagaimana pun, Mohd Zaki telah menafikan penglibatan beliau dengan Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu dan sehingga kini masih tetap setia bersama dengan perjuangan PAS.

      Delete
    2. Ini tanda2 sokongan pas sudah melompat untuk menggantikan umnobn yg makin kelemasan. Pas akan mentadbir putarjaya selepas pru14

      Delete
    3. 19:25 dok dlm utan.mimpi la pas nk tadbir malaysia.lingkup malaysia nt sbb hadi ponteng2 semua meeting / aktiviti

      Delete
    4. 22.48...kenyataan 19.25 amat tepat sekali. Tanpa bantuan pkr, sap dan ghb pas jadi lebih kuat. Umno akan nenyerahkan Putarjaya kpd Pas selepas pru14 nanti. Ini dibuktikan dgn sokongan unknown, jeff, jessie, maae dan mat basar. Percayalah cakap aku. Purarjaya akan berjaya dirampas oleh pas.

      Delete
  4. omak sengaja dengki dgn tuan kedai yang cari sesuap meggi. kasihan kawan tuh sampai tutup kedai. apa anak bini dia nak mkn. belanja sekolah anak2 mcm mana? omak x pe le, kholid dah sponsor. kak ros pun huloq. silap2 tuang jepong kasi angpow. kasihan tokey kedai no. 7...sikit punya halpun nak kecoh...melayu2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas jual makan sikit sudah viral. Umno jual mahal banyak tak ada sapa kasi viral.

      Delete
    2. Imdb ialah syarikat paling besar di malaysia.
      Paling besar hutang.

      Delete
  5. pkr klu gabung ngan pas...biarkan le....ghb tetap bersama ngan dap.....lebih baik kita kawan ngan cina yg berpegang pada setiakawan daripada kita berkawan ngan melayu yg kompom munafikun tegar....pkr dah lupa penghinaan hj hadi terhadap dato seri anuar ibrahim.....ghb/dap.... V....pas/pkr/umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkr/dap/ghb
      VS
      Pas/umno/mic/mca/gerakan

      Delete
  6. Selamat sore, salam kenal nih kak.. mampir ya, blognya bagus banget nih templatenya, isinya juga keren-keren, penuh info penting dan bermutu, keep posting ya kaka ^^

    ReplyDelete
  7. Sial! memang sial! Ini ankara Dapig tak senang peniaga melayu maju. Ada saja tekanan kononnya kotorlah, puaka dan mahal.

    Meman rasis lah dap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi lagi Dap bikin hal, Yang selalu jadi mangsa melayu. Taniah PAS kerana memutus hubungan dengan parti sekular dan rasis. Ingatlah, musuh utama adalah dapig, lks dan lge.. mereka ini lebih hina dari babi.

      Delete
    2. 20:46 putus dgn dap tp xnk letak jawatan.malu la woiiiii masih nk mkn gaji dr krjn pp kan haram babi.knp xnk letak jwtn..
      ..puuiiii

      Delete
    3. Putus dgn dap tapi nak rapat dgn mic dan mca.
      Apa punya bodo.
      Agaknya mic/ mca sokong hudud kot

      Delete
    4. Kewujudan 1mbd akan menguatkan lagi ketepatan pas merampas PUTARJAYA. Putarjaya akan menjadi hak milik kita.

      Delete
  8. AWAS pencacai BNUMNO tentera upahan dah mula perang. Jika bernasib baik dpt lah tahi gigi 2.6 billion masuk poket. Pokoknya tulis fitnah sebanyak mungkin..... Itu je syarat nya be!!!! Fulus?masuuuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah Macai babi dapig, sanggup jual bangsa dan agama..ptui..

      Delete
    2. Macai babi dapig lg mulia xda kebas duit 2.6bilion.phuiiiiii

      Delete
    3. Sapa jual agama dan bangsa dgn harga 2.6 bilion? Rasanya bukan lim guan eng.

      Delete
  9. Kahkahkah
    Jenuh kene bancuh baru omakkau nk buka cter melaka.kalau idak asyik2 selangor penang.kahkahkhakah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ini tanda2 omak kau akan mengakhiri zaman jandanya.

      Aku suka janda.

      Delete
  10. Songlap duit 1mdb berbillion... KABINET penyamun... penyokong pun penyamun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa kali nak cakap?
      Bukan songlap.
      Itu derma ikhlas.
      Ikhla$$$$$$$

      Delete
  11. Kalau mengamalkan amalan labelfool @ label-melabel sokonglah parti amanat sushi yang mengkapirkan umngok.Berdegar2 nak laksanakan hudud tapi bentang kat jepung buat apa? JANGAN BUANG MASA dengan parti amanat sushi yang redha di PUTARJAYA, perjuangan ularmak labelfool setakat putarjaya bukannya hendak ke PUTRAJAYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. putarjaya? cantek...tuang hadimaru piem putarjaya...ngok3

      Delete
    2. Ingat pas ingat putarjaya.
      Sokong pas sokong pm putarjaya.
      Semoga cita2 merampas putarjaya benar2 tercapai.

      Delete
  12. Putar alam @ PUTARJAYA...PARTI AMANAT TUANG JEPUN KAFIRKAN UMNGOK redha juai amanat kat PUTARJAYA, bangga bila kena puji laki semoh.Bila jin segala jin main air ditasik kenyir sokong LABELFOOL maka amanat kapirkan umngok dilupakan dengan sikap berdegar2 nak laksanakan hudud tapi bentang kat jepun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan hina pas.
      Hanya pas yang mampu ke putarjaya.
      Percayalah dgn sepenuh hati.

      Delete
  13. Pas bersendirian lebih kuat. Berjuang bukan untuk kemenangan. Putra jaya akan jadi milik pas. Mesti taat pada ulamak walaupun ulamak hadi kaki carut. Mesti istiqamah sampai menang walaupun berjuang bukan untuk kwmenangan. Pening pening. Haji hadi bercakap macam mabok todi.

    ReplyDelete
  14. Komen dalam omak kau ni x de kualiti langsung..penuh dgn maki hamun dan banyak komen yg x de kaitan dgn isu.. semua komen tak beretika dan menjurus kpd parti pas, pkr dan dap..jgn nmpak sangat anda dibayar utk sesuap nasi..carilah rezeki yg halal utk anak bini..wasalam.

    ReplyDelete