KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 7 August 2015

ANGGOTA JABATAN AMAL MALAYSIA PERLIS TURUN MEMBANTU KAKITANGAN MAJLIS PERBANDARAN KANGAR MEMBERSIHKAN KAWASAN POKOK TUMBANG AKIBAT RIBUT KUAT.



Tanpa disuruh dan dikerah serta di paksa maupun diberikan ganjaran dan upah, tetapi dengan rasa tanggung jawab ehsan kemanusiaan dan sukarela, anggota Jabatan Amal Malaysia Negeri Perlis turun membantu kakitangan Majlis Perbandaran Kangar membersihkan kawasan pokok yang tumbang akibat ribut kuat di Pusat Bandar Kangar (Simpang Empat Bank Rakyat - Kompleks Belia dan Sukan - Hospital Tunku Fauziah - Mahkamah). Alhamdulillah.

BERAMAL KERANA ALLAH

54 comments:

  1. Tok...cer tok tgk dlm mangkuk...bila agaknya ghb ni nk jadi parti? Dah abis satu malaya tayang gazet...tp bila nk mai ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu klu ada musibah mcm nih, berpuluh2 malah beratus2 yg dtg utk tunjuk kesepaduan Pas. Taping sejak pemimpin gila gila kuasa mula memaki hamun org muda dan progresif, kerjasama itu hampir pupus. Di negeri mursidul am pun org2 muda dah malas nak turun. Masing2 tengah tunggu masa ghb ditubuhkan. Apakah malang nasib parti saya ini?

      Delete
    2. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
      Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong. 

      Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

      Delete
    3. orang kalau jenis beramal kerana manusia ni, memang macam tu la. tak ikhlas. kalau ikhlas ni tak kira masa keadaan, kita turun bantu.

      Delete
    4. Semuanya kerana bontot sidia .............
      1.Dia hilang maruah
      2.Dia hilang peluang jadi PM
      3.Dia hilang jawatan no 2
      4.Dia hilang arah kononnya perjuang nasib rakyat
      5.Dia jadi mabuk ketum
      6.Dia sanggup balaci Dap utk angguk apa saja
      7.Dia khianati perjuangan Islam
      8.Dia sanggup berkawan dg tali barut kristian dan yahudi
      9.Dia sanggup tolak hudud
      10.Dia kini terpenjara di Villa de Sg Buloh
      ..............kini sisa2 temberang perjuangan beliau diteruskan oleh macai2 dan balacinya merangkap macai2 dan balaci DAP ............rakyat memerhatikan dgn jijik sandiwara kerakusan macai dan balaci tersebut sanggup menyebar pelbagai tohmahan dan fitnah demi menuju ke Putra Jaya !

      Delete
    5. hoi hang tak tau ka org pkr ada yg makan babi n kedarah arak... setakat tuduh kata kederah pil kuda... kecik saja le..memang markaz pkr semasa pilihan raya umum di selangoq terbukti ada kes pil kuda... bukan tuduh kosong ada fakta...just tegerun n kiasan beradat je.. kes langkah kajang yg tersangkut dek kerakusan pkr n group mereka tanpa perkenan sultan... baru nak rujuk PAS...bila kena jerkah balik tegedik2 salahkan PAS..lepas tu ajk kapiaq dap maki PAS...tak dan dapat puterajaya lg dah tunjuk ego nak jadi abang besaq...teguran para pemimpin kami berdasarkan fakta....walaup putus dgn kapiaq dap.. kes di penang itu lantikan kerajaan kapiaq dap pada pas apasal pulak nak letak jawatan... duit kerajaan dari cukai rakyat negeri... bukan duit cina dap pun (aku salah sorang yg bayar cukai pd kerajaan negeri pulau pinang) memang pemimpin gerombolan hangpa layak di booo kerana liberal n bapa syiah ygmengadudombakan golongan ulama.. kalau di luar negera bukan booo lg tapi dah kena BOM le group hangpa ni...memang patut geng hanpa di gelar barua/broker pada 2 dun selangor ( bapa jim baca jin/syaitan) yg mendahului pucuk pimpinan dgn menyokong pkr yg mabuk ketum gagal dlm kes langkah kajang...tak hadir semasa perbahasan kerana kesihatan.... pergi jepun kerana post dia dlm Persatuan Ulama Sedunia n jumpa media antara bangsa n jemputan dari pelajar kita di jepun... bukan geng hang pi Europe nak kuda putih....ruu walau tak sempat bentang.. tapi ruu hudud dah dimasuk dlam sessi parliment yg akan datang... lebih baik dari gerombolan hangpa yg tak mau hudud selagi belum dapat putra jaya...dasar hangpa ni boleh makan babi pasai lembu nfc mahai .... sentiasa mendoakan hati gerombolan hang pa terbuka n mencari kebenaran sejati... sekira nya tidak hangpa semua kami ibarat kan serendah harbi... masa yg akn menetukan....

      Delete
    6. Aku setuju cara jabatan amal bantu orang ramai, mana macai pps itu dah turun ke belum macai dap , kalau pasal pukul orang rajin pps bantu orang pukul orang

      Delete
  2. Cerita mb azmin takda ker ?

    Walaun kerana tuang presideng ke jepung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerja Amal di hina n di perli....dasar pyokong dap...Bilamana kita perhatikan akan komen-komen 'puak liberal, penyokong puak liberal dan penyokong parti kafir' terhadap teguran, nasehat golongan ulama terhdapa isu-isu semasa yang berlaku di tanahair kita, maka kita dapati kritikan mereka kepada ulama sangat MEMUALKAN...jijik sgt.... cari n kenal pastikankan golongan munafiqun pro syiah ni...

      Delete
    2. Riak sungguh puak amal yg memuji2 kerja mamat nih. Mamat ni pon riak jugak. Nak buat amal kena pakai baju unit amal. Tayang gambar kat media pulak. Puji2 pulak. Nak bgtau satu Malaysia. Nak tunjuk satu donia. Tak kan tak tau klu riak satu sen pun tarak? Gila glemer tol la

      Delete
    3. Org pas tak tau ker bila puji amino maknanya Puji mic, gerakan dan MCA...... Tak kan tak tau mereka pun kapir mcm dap? Tak kan dgn kapir dap dosa, dgn kapir MCA masyuk syorga?

      Delete
    4. Dalam DAP ada cina...melayu..India.. Dalam UMNO hanya ada melayu kuno dan bumiputra Sabah. Dalam PKR ada melayu..cina..india. Dalam UMNO hanya ada melayu tamak kuasa dan rakus.

      Delete
  3. Dah nama pun amal...nk kecoh buat apa? Rugi pahala je viralkan..dah jadi riak.

    ReplyDelete
  4. Ye ke dari Unit Amal PAS ni.

    Kenapa seorang sahaja yang datang tolong.

    Yang lain pergi mana.

    Mungkin yang lain dah masuk GHB.

    Atau mungkin juga yang lain ikut Tuang Presideng g Jepong cari 4 saksi siapa yang menumbangkan pokok tetsebut.

    Kalau kat tempat aku ni anak-anak muda Unit Amal ni semua dah joint GHB.

    Tinggal la yang 3 silinder gigit mee tak putus yang masih percaya pada janji Hudud PAS.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu lah balasan dari yg Maha Esa golongan munafiqun yg meng hina Ulama ni... dasar pro liberal yg mulut tercicir n cirit...meng hina unit amal yg bertungkus lumus atas kerja kebajikan kerana di timpa bencana... kenal pastikan mereka.... jgn hingga anda terpijak bayang2 mereka ini yg sehina harbi... lgkh 1... doakan mereka terbuka hati dulu... sekiranya tidak maka benacalah yg menimpa golongan mereka pulaq

      Delete
    2. Ulama yg macam mana perlu dihormati? Klu ulamak Geng Hadi Barua tak perlu dihormati. Sebab mereka juga tidak hormat kpd pemimpin yg berkorban masa dan tenaga untuk PAS FOR ALL. Kini PASIKU nampak layu dan x bermaya.

      Delete
    3. Tiada siapa yang hina Unit Amal, orang cuma tanya yang lainnya pergi mana. Banyak sangat makan SUSHi ke.

      Ulamak tu pewaris Nabi dan harus dihormati. Tapi ahklak Nabi

      tidak memBaruakan orang.
      tidak menTololkan orang.
      tidak menJebonkan orang.
      tidak mengKafirkan orang.
      tidak menuduh orang Sekular.
      tidak mungkir janji.
      tidak memfitnahkan orang jual pil kuda.
      tidak mengHalaukan ahli jemaah keluar dari jemaah.
      tidak ponteng sidang Parlimen.
      tidak ponteng mesyuarat Majlis Presiden.
      tidak bercakap sombong ikut suka saya lah nak datang atau tidak.
      tidak mengaibkan rakan rakan Pakatan konon tak layak jadi MB..

      Adehhhh banyaknya tak larat nak taip.

      Kalau hebat sangat kenapa Kedah dan Terengganu jatuh ke tangan BN.

      Jawab lah wahai macai sekalian

      Delete
    4. Ulamak apa bhaiiii
      Ulamak tak kan kena saman pil kuda kat court

      Delete
    5. Unit amal hanya hantar wakil je...yg lg ramai tu pegi dengar ceramah GHB - GENG HAMBAT BABI.

      Delete
  5. Salam sehati serasuah ,

    Minyak akan naik sejurus BN menang besar?

    Percayalah sudah banyak kali terjadi. Apabila BN menang prk esoknya minyak naik.

    Kepada pengundi ptg pauh dan rompin seluruh rakyat Malaysia berharap kepada anda untuk mengajar BN yang GST harus dirombak semula.

    Sila mulakan dengan bancian daripada rakyat. Keluarkan barangan orang miskin, pelajar, orang bujang dan keperluan asas daripada gst.

    Tambahkan subsidi kepada rakyat, kurangkan menteri, gaji menteri, konsultan dan penjawat awam, mereka ini semua bebanan kepada negara, untuk naikkan gaji dan elaun mereka, kerajaan menaikkan kos barang dan perkhidmatan.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPM gred 3 - Pengerusi GHB
      SRP - J. Kuasa penaja G18.

      Delete
    2. PHD - (Perangai hasad dengki) Geng Hadi Barua

      Delete
  6. Biar betoi!!! Sorang aje unit amal? Tuang borek walaun rintik... monteng la tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kelakar beb..tuanya borek..anakbuahnya rintik...........semua kaki ponteng belake!!guanno hi diingg.

      Delete
    2. Sorang cukupla bodoh...dah tu ko buat apa tak tolong...org buat keje baik pun dihina...dasar anjing kurap dap penjilat jubo lge...babi punya manusia...kesian mak kau

      Delete
    3. 22.52
      Terok betol bhsa ko
      Ni bhsa ahli neraka

      Delete
    4. nk buat mcmana, bahasa ketuanya lg kesat.

      Delete
  7. Yg lain dah masuk syurga kot,klau dah mati sebut je ahli pas automatik boleh masuk syurga itu janji tuan presiden pil kuda..ngeh3

    ReplyDelete
  8. Cerita pokok tumbang buat apa?
    Cerita pasal Ringgit yang makin tumbang taknak ka?

    Cerita pasal POK SPRM Bahri yang tumbang & ditukarkan ke JPM taknak cerita ka?

    Bangkai Gajah Dah Semakin Membusuk...
    Tak Dapat Nak Tutup Dah...

    So takguna lagi tunggu keputusan dari PAC sebab badan2 penyiasat semua dah tumbang.

    Tunggu Bank Negara pula lpsni kena serang...

    Nampaknya Ajib dah semakin meroyan...
    Jahid & Halid jadi pak turun yang setia..
    Menteri2 Umnu tutup mata pekakkan telinga..

    Kerana Nila Setitik Rosak Susu Umnu Sebelanga..

    Umnu bukan perjuangkan bangsa & negara

    Umnu perjuangkan Ajib & acc nya.

    Komfirm Umno tumbang mcm pokok tu..

    Dulu kata PKR parti untuk Anwar
    Skrg UMNU parti untuk Ajib Bugis


    ReplyDelete
    Replies
    1. dah tolong ke sampah sarap di penang itu , bila lagi macai pps tolong bersihkan sampah di penang itu,

      Delete
  9. Betapa celuparnya golongan didikan mat sabun ni menghina org... sedih pd golongan ni... kesian ulamak mereka en. Ahmad awang..(calun presiden yg kalah)..terpaksa menanggung dosa keceluparan pyokong mereka menghina unit amal perlis... sedih2....jgn sampai golongan anda di murka oleh Allah dek kerana angkuh dgn dunia sokongan anda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Celaka punya pas kodiang. Ngaku Islam suci tapi masih mengejek abg Mat Sabu. Balasan dosa hanya utk penyokong mat sabu sahaja. Tetapi utk geng yg MEMBARUA orang tidak dikira berdosa. Ini lah akibat terlalu waala kpd hj hadi.

      Delete
    2. Tiada siapa yang hina Unit Amal, orang cuma tanya yang lainnya pergi mana. Banyak sangat makan SUSHi ke.

      Ulamak tu pewaris Nabi dan harus dihormati. Tapi ahklak Nabi

      tidak memBaruakan orang.
      tidak menTololkan orang.
      tidak menJebonkan orang.
      tidak mengKafirkan orang.
      tidak menuduh orang Sekular.
      tidak mungkir janji.
      tidak memfitnahkan orang jual pil kuda.
      tidak mengHalaukan ahli jemaah keluar dari jemaah.
      tidak ponteng sidang Parlimen.
      tidak ponteng mesyuarat Majlis Presiden.
      tidak bercakap sombong ikut suka saya lah nak datang atau tidak. tidak mengaibkan rakan rakan Pakatan konon tak layak jadi MB..

      Adehhhh banyaknya tak larat nak taip.

      Kalau hebat sangat kenapa Kedah dan Terengganu jatuh ke tangan BN.

      Jawab lah wahai macai sekalian

      Delete
    3. Pelik dunia sekarang
      Ada orang ghb buat fitnah
      Dia kata ulamak masuk court sbb buat fitnah pasal pil kuda
      Mana ada ulamak pas masuk court
      Ulamak pas mana ada masuk court kes fitnah pil kuda
      Ini semua tentu fitnah ghb
      Kui kui kui kui

      Delete
    4. Weeei...profesional GHB - Tabung Memali kau sorok kat mana?

      Delete
  10. Hari ni ramai orang fitnah aku tak solat Jumaat diketuai oleh Tuang Guru Jeff.

    Kamu semua ada 4 saksi ke nak tuduh aku tak solat Jumaat.

    Aku komen pukul 12.37 tengah hari, sedangakan waktu Zohor kat tempat aku ni pukul 1.19 petang.

    Tuang Guru Jeff komen balas aku pukul 14.30 petang waktu tu kami masih di dalam Masjid dan aku sampai ke rumah pukul 15.00 petang campur 10 minit masa
    perjalanan balik.

    Jadi siapa sebenarnya yang tak solat Jumaat hari ni.

    Terima kasih kepada saudara16:34 yang membantu saya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jeff tu omak sebenarnya..... cayalah ckp aku

      tu sebb dia xpi masjid...... kebetulan dtg bulan pas lagi....hihihi

      Delete
    2. Mungkin Jeff solat jumaat jam 12.37
      Mungkin tiap2 munggu dia solat jumaat jam 12.37
      Agaknya dia solat zohor hari2 jam 12.37
      Atau dia pakai jam jenis Rolex...
      Atau mungkin dia juling

      Delete
    3. Aku ni jenis bersangka baik
      Mungkin Jeff tu biol
      Tak elok kita bersangka burok dgn org biol

      Delete
    4. Jeff tu sebenarnya Jeffery Kitingan - mna dia smayang Jumaat bro.

      Delete
    5. aku sangka baik je kt Jeff tu.

      mngkin dia smbyang ikut waktu Uganda negeri asalnya.

      Delete
    6. rasanya jeff ikut waktu jepong masa ponteng sidang parlimen ari tu..
      klu buka puasa pkl 6.30 ptg...

      Delete
  11. O mak kau dah sepatutnya tukar kepada o bapak kau.isu ini tak best,carilah isu azmin ke,isu GHB ke ,baru sedap komen omak kau.

    ReplyDelete
  12. omak sedang promo pas. dpt pic bodoh unit amal jd berita besar pd omak

    tula omak nk jd balaci umno@khalid. tkde je pic presideng sedang lipat sejadah kt masjid....blh jd berita besar tu omak

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. Jgn buat fitnah
      Budaya umno jgn ikut

      Delete
    2. Dah brapa juta2 ribu org dah bersepai gigi ko belasah? Ada sampai 2.6 bilion org?
      Ptuiiiiii

      Delete
  14. Wa mahu ucapkan salamat hali laya ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main montot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa wa sangat suka sama halapan balu ..........ingat halapan balu aa ............ halapan balua .......balua punya olang aa ! ..... ini macam Dap manyak balua punya olang ..........mcm samat sait , Julhajmi yan tebalu plofesor Ajiz Mali ............Lai lai lai macai sama balaci masuk sama DAP maa ......... itu PKR mana ata nilai ekonomi looooo ........... hanya pandai kasi hantam duit Jakat looooo !
    .........Sikalang wa ada faham kenapa itu Ameno sama PKR sama Dap tolak itu hudud ........... sbb semuanya satu kapla mahu hantam duit rakyat ............ sapa tak takut tangan kena potong oooowwww ! sinang cakap umno = Pkr = Dap = hamsap loooo ! Itu malayu cakap macam taik !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai umno punya fitnah
      Cam lebih besar drp Allah

      Delete
  15. Kajang Pak Malau Kajang Berlipat , Kajang Hamba Mengkuang Layu ......... Banggang puak macha Banggang tak bertempat , Banggang Barua (GHB) tak tahu malu .............. ada ka patut depa tuntut harta dan aset Pas sbg harta sepencarian ? Habis duit koperasi kohilal, kosis dan tabung serambi berjuta2 ringgit yang depa pelingkup tu depa buat senyap bodo je dan tak nak tanggung gantirugi kpd pelabur2 ! Mmg depa ni GHB (Geng Haprak Biawak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kat mana jeff?
      Tgh solat jumaat ker?
      Baru pukul 12.37 la jeff
      Belum masuk waktu lagi la woiiiii

      Delete
  16. Omakkau sejak bila jadi...
    OhBulan..
    Takpun
    Sinar Harian..
    Tak tau nk tulis apa dah ka?
    Takut kena tembak kiri & kanan?

    ReplyDelete
  17. Tuang borek walaun rintik, tabiat melabel dan monteng jadi amalan.Berdegar2 hudud tapi mulut cirit birit.

    ReplyDelete
  18. Salam....
    Kerja aku dah selesai disini....
    Cuma harapan aku utk individu2 yang mengharap pembangkang a.k.a pesilat2 pulut utk membawa perubahan...
    Silap ekau la jang..
    Tak dapet den nk nolong....
    Perjuangan terbaik memerlukan disiplin yang terbaik....
    Manhaj salafi terbaik....
    Roger out...

    ReplyDelete