KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 23 August 2015

JAWAPAN AZMIN ALI DI DEWAN UNDANGAN NEGERI SELANGOR MENGENAI DEIG MENGAMIT LEBIH BANYAK KEMUSYKILAN DAN KESANGSIAN DARI KEYAKINAN

Nampaknya segala penjelasan yang diberikan oleh Azmin Ali dalam persidangan Dewan Undangan Negeri Selangor baru-baru masih tidak dapat memuaskan hati rakyat ... lagi diberikan penjelasan lagi menimbun persoalan ragu dan sangsi terbentuk diminda rakyat.

Jalan terbaik ialah buat debat terbuka yang membolehkan rakyat menilai ... biar ahli ekonomi kedua belah piahk mengambil bahagian dengan para penonton dibenarkan mengajukan soalan-soalan.

21 comments:

  1. deig satu pandangan jauh dan proaktif penjanaan ekonomi yang dah pasti menjaga kerajaan negeri dan memberi menguntungkan rakyat negeri selangor. ianya telus dan bijak. ianya tidak seperti 1mdb yang bukan sahaja 'berniaga' secara sembunyi2 tetapi menyusahkan rakyat. syabas azmin dan pkr. sokongan terus untuk anda dan pkr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM2.6 BILLION UTK PERANGI FITNAH YAHUDI? MELAYU JADI BANGSAT BILA UMNO JATUH? APA KAU MEREPEK NI NAJIB ANAK HARAM?? PUKIMAK KAU KETURUNAN PENYAMUN..DUIT PENCEN (KWAP) BOLEH MASUK AKAUN PERIBADI. RM42 JUTA KENAPA KAU SENYAP? MELAYU JELAS DIPERBODOHKAN..KAU GUNA KEDUDUKAN SEBAGAI PM UTK KAUT KEKAYAAN PERIBADI. SIAL, MAJAL KAU & KELUARGA KAU MAKAN DUIT HARAM

      Delete
    2. Jika pada Selasa, Azmin berdepan ibarat buku bertemu ruas dengan bekas MB yang juga ADUN Bebas Pelabuhan Klang itu berdebat mempertikaikan tindakannya sengaja ‘mengubahsuai’ MBI melalui penubuhan DEIG.

      Pada Rabu, ADUN Hulu Klang, Saari Sungib yang digantung keahlian Pas selama setahun bangun mengusulkan agar operasi DEIG yang penuh misteri dan keraguan integriti itu langsung dihentikan dengan serta-merta.

      Bercakap dalam sidang DUN, beliau menegaskan sekali lagi bahawa kebimbangan hampir majoriti wakil rakyat Selangor adalah berkenaan keperluan untuk menubuhkan satu lagi entiti baharu sama fungsi seperti MBI.

      Dalam masa sama, Saari bimbang akan kurangnya keseimbangan kredibiliti dalam proses urusan pentadbiran apabila DEIG dan MBI secara kebetulan pula kini ‘dikuasai’ oleh orang yang sama iaitu Azmin sendiri.

      Keadaan ini nyata jauh berbeza daripada Khazanah dan 1MDB yang walaupun langsung dimiliki oleh kerajaan Pusat, tetapi masih telus melantik individu berlainan bagi segala urus tadbir korporat secara profesional.
      “DEIG ini sebuah syarikat yang ditubuhkan untuk strategi pelaburan kesemua anak syarikat di bawah MBI. Kebimbangan kami adalah apakah keperluan untuk menubuhkan DEIG pada masa ini?
      “Walhal MBI pun sudah ada… kita hendak memastikan ketelusan dan akauntabiliti…. kita takut tidak cukup untuk semak dan imbang,” katanya ketika membahaskan usul berkenaan sekali gus mengejutkan banyak pihak.
      Kedudukan dan bidang kuasa DEIG juga dikhuatiri akan melangkaui MBI yang sebelum ini bertanggungjawab terhadap 12 anak syarikat terdapat dalam kumpulan induk MBI yang terus di bawah kerajaan negeri tersebut.

      Sehubungan itu, Saari berpendirian penjelasan rasmi mengenai strategi dan hala tuju DEIG perlu dibuat bagi mengelakkan kekeliruan dalam kalangan rakyat Selangor khasnya yang mula curiga melihat isu tersebut.
      “DEIG akan jadi terlalu berkuasa boleh uruskan semua GLC di bawah MBI… kita hendak kurangkan kuasa syarikat itu. Kita cadang pembentangan rasmi DEIG dalam bentuk kertas putih pada sidang akan datang,” jelasnya.
      Saari digantung oleh kepimpinan PAS Pusat daripada selama 12 bulan sejak November lalu ekoran tindakannya yang membelakangkan pendirian PAS berhubung isu perlaksanaan agenda Langkah Kajang dan dilabelkan sebagai 'Barua' dalam Muktamar PAS oleh Presiden parti sendir

      Delete
    3. Jauh...4cm dlm lubang jubor.

      Delete
    4. DEIG adalah satu lagi produk inovatif untuk majukan Selangor

      Tiada derma 2.6b
      Tiada hutang 42b
      Tiada gadai aset tun Razak
      Tiada rembat tanah murah dan jual balik kepada tahu dan pak Arab
      Tiada simpan duit di caymen islam
      Tiada sinpan duit di singapork
      Tiada pengerusi mcm tan Sri wok dari ATM
      Tiada macahai kaki songlap
      Tiada anak puetra mabuk Arab
      Tiada Money laundering
      Tiada duit haram
      Tiada pinipuan accounting
      Tiada peniouan audit oleh acciuntant antarabangsat
      Tiada AG kena pecat
      Tiada sprm nak siasat DEIG

      Tiada puki busuk omakau bapakau !!! Haji najibullah

      Delete
  2. Fokus pada tumbangkan najib. Hapuskan umno sial sampai bila2. Bukan tumbangkan sesama sendiri. Omakkau serang azmin, macai komen meroyan cakap pasal ghb. Kan hanjinggg namanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe. biarkan depa tu. dah mmg tu je taraf nya mereka tu. nak buat camno.

      Delete
    2. Jika pada Selasa, Azmin berdepan ibarat buku bertemu ruas dengan bekas MB yang juga ADUN Bebas Pelabuhan Klang itu berdebat mempertikaikan tindakannya sengaja ‘mengubahsuai’ MBI melalui penubuhan DEIG.

      Pada Rabu, ADUN Hulu Klang, Saari Sungib yang digantung keahlian Pas selama setahun bangun mengusulkan agar operasi DEIG yang penuh misteri dan keraguan integriti itu langsung dihentikan dengan serta-merta.

      Bercakap dalam sidang DUN, beliau menegaskan sekali lagi bahawa kebimbangan hampir majoriti wakil rakyat Selangor adalah berkenaan keperluan untuk menubuhkan satu lagi entiti baharu sama fungsi seperti MBI.

      Dalam masa sama, Saari bimbang akan kurangnya keseimbangan kredibiliti dalam proses urusan pentadbiran apabila DEIG dan MBI secara kebetulan pula kini ‘dikuasai’ oleh orang yang sama iaitu Azmin sendiri.

      Keadaan ini nyata jauh berbeza daripada Khazanah dan 1MDB yang walaupun langsung dimiliki oleh kerajaan Pusat, tetapi masih telus melantik individu berlainan bagi segala urus tadbir korporat secara profesional.
      “DEIG ini sebuah syarikat yang ditubuhkan untuk strategi pelaburan kesemua anak syarikat di bawah MBI. Kebimbangan kami adalah apakah keperluan untuk menubuhkan DEIG pada masa ini?
      “Walhal MBI pun sudah ada… kita hendak memastikan ketelusan dan akauntabiliti…. kita takut tidak cukup untuk semak dan imbang,” katanya ketika membahaskan usul berkenaan sekali gus mengejutkan banyak pihak.
      Kedudukan dan bidang kuasa DEIG juga dikhuatiri akan melangkaui MBI yang sebelum ini bertanggungjawab terhadap 12 anak syarikat terdapat dalam kumpulan induk MBI yang terus di bawah kerajaan negeri tersebut.

      Sehubungan itu, Saari berpendirian penjelasan rasmi mengenai strategi dan hala tuju DEIG perlu dibuat bagi mengelakkan kekeliruan dalam kalangan rakyat Selangor khasnya yang mula curiga melihat isu tersebut.
      “DEIG akan jadi terlalu berkuasa boleh uruskan semua GLC di bawah MBI… kita hendak kurangkan kuasa syarikat itu. Kita cadang pembentangan rasmi DEIG dalam bentuk kertas putih pada sidang akan datang,” jelasnya.
      Saari digantung oleh kepimpinan PAS Pusat daripada selama 12 bulan sejak November lalu ekoran tindakannya yang membelakangkan pendirian PAS berhubung isu perlaksanaan agenda Langkah Kajang dan dilabelkan sebagai 'Barua' dalam Muktamar PAS oleh Presiden parti sendiri.

      Delete
  3. deig satu pandangan jauh dan proaktif yg dapat tingkatkan ekonomi negeri selangor. yg untung pastinya rakyat negeri selangor. ianya telus dan bijak. ianya tidak seperti 1mdb yang bukan sahaja 'berniaga' secara sembunyi2 tetapi menyusahkan rakyat. syabas azmin dan pkr. sokongan terus untuk anda dan pkr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya jauh pandangan, sampai ke LUBANG JUBOR.

      Delete
  4. Pandangan jauh tooooookkkmu ! Umno dan Pkr sama je ......... kaki kelentong rakyat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ameno dan pkr jauh bezanya. ameno dipenuhi dengan kaki songlap duit rakyat. dan kini disokong kuat oleh lebai hadi dan geng lutuntya. pkr beramanah dan berintegeriti lagi bijaksana utk kemakmuran rakyat.

      Delete
    2. cakap pendek cite panjang sangat mudah utuk tahu beza antara ameno dan pkr.malah dengan geng lutut

      ameno dipenuhi kaki songlap duit rakyat.
      lebai hadi dan geng lutut penyokong kuat geng songlap duit dan dipenuhi dengan orang2 bahlol.
      pkr pula dipenuhi pemimpin dan pembela rakyat.

      sesimple tu je beza antara mereka.

      Delete
  5. 3 kegunaan utama Tahi Lembu

    1. Baja

    2. Bahan Bakar

    3. Bahan binaan

    Jeff Ulu Bernam

    Keadilan Reformis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff nak tahi lembu pi ambil kat kak ijat. Sana banyak tahi lembu la aney.

      Delete
  6. dengarkan apa ketua geng lutut lebai hadi cakap.


    ----

    Harapan Baru ibarat ‘nyamuk kecil' - Hadi ALOR SETAR - Pas menyifatkan Harapan Baru umpama ‘nyamuk kecil’ yang mengganggu ketenteraman parti, namun ia bukanlah suatu masalah besar kepada parti. Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, parti itu pernah berdepan cabaran lebih besar sebelum kemunculan Harapan Baru dan semua masalah itu mampu diatasi sebaiknya. “Kita anggap ia seperti nyamuk kecil, bukan cabaran besar. Pas pernah hadapi cabaran lebih besar pada tahun 80-an apabila presiden Pas keluar parti, diikuti lebih 10 pimpinan utama sehingga hanya tinggal seorang ahli parlimen ketika itu, iaitu Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat,” katanya, pada sidang media, selepas merasmikan Himpunan Tolak BN atau Perhimpunan Beristiqamah Hingga Kemenangan (Pihak 8.0), di Kompleks Pas Kedah, semalam. Menurutnya, parti itu mampu bangkit semula selepas apa yang berlaku dan membuktikan kes terpencil seperti kewujudan Harapan Baru, mampu diatasi. “Masalah itu lebih mencabar dari sekarang ini. Kita boleh bangkit semula malah dapat menarik lebih ramai penyertaan dari golongan muda,” katanya. Mengulas dakwaan konon Pas kini seolah-olah kembali kepada parti bertaraf kampung atau mengundur, Abdul Hadi bertegas mengatakan hanya pendekatan parti yang berubah. “Dasar dan matlamat parti tidak berubah, hanya pendekatan kita berubah. Kita dapat lihat kini Pas bukan lagi parti kampung kerana sudah melibatkan semua peringkat masyarakat. "Ahli Pas bukan sahaja dari golongan agamawan, tetapi termasuk profesional di mana penyertaan mereka semakin meningkat,” katanya. Mengulas mengenai tema perhimpunan, ‘Istiqamah Hingga Kemenangan’, Abdul Hadi berkata, ia mengingatkan ahli supaya sentiasa beristiqamah secara konsisten dan tidak berganjak daripada dasar dan perjuangan Pas yang membawa rahmat kepada seluruh masyarakat majmuk.

    -------


    statement dari org yang sedang khayal,





    ReplyDelete
  7. beza wadah pimpinan mat sabu dengan wadah ketua lutut lebai hadi.

    ----------

    GHB dan PAS berbeza Published: 23 August 2015 6:51 PM – Muhammad Syafiq Azmi Saya sengaja tidak menggunakan tajuk Gerakan Harapan Baru (GHB) vs PAS,sebab realitinya memang bukan PAS musuh GHB. Melihat serta mendengar hujah kedua-dua pihak, saya berharap ada persefahaman yang boleh dicapai. Setidak-tidaknya belajar untuk menyerang musuh utama iaitu Umno-Barisan Nasional (BN). Di saat rakyat semakin sengsara, ada di kalangan kita yang terus berpolemik dalam hal permasalahan rakyat. Ada yang lantang menyerang GHB, dan lunak dengan yang dulu dikatakan musuh utama politik mereka. Dasar GHB adalah memperjuangkan Islam yang syumul, benar-benar membawa maksud sebenar “Rahmatan Lil Alamin”. Jadi mengapa ada keperluan ia ditentang hingga ada yang mengeluarkan kenyataan menghalalkan darah mereka. Di saat ucapan wakil-wakil tertinggi GHB cuba untuk tidak membakar sentimen yang ditinggalkan dalam muktamar lepas, pimpinan tertinggi PAS seolah-olah terus memainkan isu kecewa, tunduk pada DAP, umpama tiada isu lain yang lebih besar untuk dilaungkan. Saya sempat hadir dalam sesi pengenalan kepada GHB oleh beberapa pimpinan seperti Suhaizan Kaiat, Yang Berhormat Khalid Samad, mereka meminta mengelak untuk bertelagah dengan yang ingin terus bersama PAS. Memang dalam ucapan mereka ada menyentuh tentang PAS, namun ia sekadar menjawab tuduhan kepada mereka. Akhirnya saya ingin meninggalkan tuan-tuan dan puan-puan dengan satu buah fikiran. PAS bertindak menyerang GHB adalah atas dasar tidak mahu ahli PAS terpengaruh dengan GHB. Namun ambil sedikit masa berfikir, setiap figura politik pasti ada penyokong dan peminatnya,sudah pasti apabila mereka bersama wadah baharu,bala tentera ini pasti bersama, dan jika ada figura dalam PAS yang mengisytiharkan diri bersama Umno, mereka juga pasti membawa penyokong mereka bersama. Biarkan ahli memilih, keluar PAS bukanlah bermakna keluar agama, sama juga dengan Umno, tidak bersama Umno bukan bermakna bukan lagi Melayu. – 23 Ogos, 2015.

    --------


    hmmmm.




    ReplyDelete
  8. Cara nak masak dan melembutkan sotong ni senang.

    Pertama, potong dan bersihkan sotong. Letak sotong tersebut kat tepi dulu.

    Kemudian, hangatkan minyak dalam kuali dan tumis semua ramuan nak buat sambal dalam kuali sampai pecah minyak atau garingla.

    Selepas itu, masukkan sotong dan kacau sampai garing sedikit je.

    Masukkan air atau sedikit santan cair dan kacau. Biar beberapa minit dan pastikan sotong tersebut empuk, barulah masukkan air asam jawa atau asam keping. Tambah sedikit garam dan gula sebagai perisa


    Jesse Labu

    Keadilan N9ers

    ReplyDelete
  9. Bodonya entri kali ni.

    Kalau rm2.6 billion melibatkan PM disiasat, kenapa rm30 billion melibatkan pemimpin pembangkang tidak disiasat.

    Kalau ada sesiapa yang terlebih cerdik kat sini, sila buat laporan dengan bukti kepada pihak yang berkenaan tentang salah laku MB Selangor ini.

    Jangan main komen tapi tak tahu hujung pangkal macam bloger OK ni.

    Tuang Jepung g Jepung masa Parlimen bersidang OK tak nak komen ke.

    Kata berdegar-degar sangat nak laksana hudud.
    Mana hududnya, dah tak dengar lagi isu hudud ni.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  10. adalah satu lagi produk inovatif untuk majukan SelangorTiada derma 2.6bTiada hutang 42bTiada gadai aset tun RazakTiada rembat tanah murah dan jual balik kepada tahu dan pak ArabTiada simpan duit di caymen islamTiada sinpan duit di singaporkTiada pengerusi mcm tan Sri wok dari ATMTiada macahai kaki songlapTiada anak puetra mabuk ArabTiada Money laundering Tiada duit haramTiada pinipuan accountingTiada peniouan audit oleh acciuntant antarabangsatTiada AG kena pecatTiada sprm nak siasat DEIGTiada puki busuk omakau bapakau !!! Haji najibullah

    Sekian terima kasih

    ReplyDelete
  11. Ishishish...marah betul rakyat kpd Mr PM iye..dia tu ulil amr tau..dosa

    ReplyDelete