KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 27 August 2015

BERSIH4 SEKADAR GIMIK POLITIK PARTI PEMBANGKANG TERTENTU UNTUK TERUS MENGUKUHKAN CENGKAMAN SURVIVAL POLITIKNYA DINEGARA INI??????



Pelbagai analisis, pandangan dan pendapat sudah dibuat tentang Bersih 4.0 ini. Ada yang berpendapat harus dan ada pula yang berpendapat bahawa Bersih 4.0 ini hanyalah sekadar satu gimik politik parti pembangkang tertentu untuk terus mengukuhkan cengkaman survival politik mereka di negara ini.

Namun persoalannya, siapa yang sebenarnya memberikan ‘nyawa’ kepada Bersih 4.0 ini untuk kembali bangkit dalam arena politik negara? Andaikata isu-isu berat seperti 1MDB mahupun isu dana politik ini diadili sewajarnya oleh Perdana Menteri serta pasukannya maka hari ini Bersih hanyalah tinggal nyawa-nyawa ikan sahaja.

Dalam erti kata lain, Barisan Nasional yang sebenarnya membuka ruang dan peluang yang cukup luas kepada kumpulan ini untuk mengambil kesempatan dengan segala kekusutan politik saat ini.

Benarkah Bersih 4.0 ini bakal membawa harapan baru kepada rakyat negara ini serta menjadi satu platform rakyat untuk sampaikan mesej meminta Perdana Menteri berundur. Atau Bersih 4.0 ini hanyalah sekadar satu hiburan hujung minggu semata-mata?

Hakikat dan realitinya, segala permasalahan hari ini dalam politik negara adalah berpunca daripada ketidakcekapan pemerintah dalam menafi serta melawan pelbagai persepsi dan spekulasi negatif yang melibatkan kredibiliti Perdana Menteri. Ini ditambah pula dengan serangan demi serangan oleh media antarabangsa yang gagal ditangkis oleh media tempatan milik dan dikawal pemerintah.

Maka ketika rakyat memerlukan satu platform untuk melepaskan kekecewaan terhadap ketidakupayaan pemerintah dalam berdepan isu-isu politik ini lalu muncullah Bersih 4.0 ini bak wira dan jaguh yang kononnya menggalas suara hampir 31 juta rakyat Malaysia.

Adalah sia-sia andaikata kerajaan cuba untuk mengekang kumpulan ini daripada berhimpun kerana hakikatnya persepsi kononnya kerajaan bersifat autokratik dan menindas suara rakyat Malaysia daripada berhimpun secara aman akan dimainkan dan diviralkan dalam media sosial dan blog. Soalnya, jika Bersih 4.0 ini dibenarkan berhimpun sekalipun apa manfaat dan keuntungannya kepada negara?

Apa sebenarnya yang telah tercapai dan dicapai sejak penganjuran Bersih 1.0 dulu hinggalah kepada Bersih 3.0????? ....Harus diakui sama ada suka ataupun tidak betapa kesemuanya gagal sama sekali memberikan momentum dan gelombang sepertimana yang diimpi dan diharapkan kepada politik negara. Tiada sebarang pembaharuan dalam politik pemerintah. Apa lagi yang dapat diwar-warkan sebagai pencapaian terbaik kumpulan pro Bersih 4.0 ini selain daripada perhimpunan ini dijadikan dan diambil kesempatan sebagai medan ceramah oleh beberapa politikus pembangkang yang kemudiannya jika gagal mengawal emosi dan keadaan mampu bertukar menjadi ganas dengan pergelutan antara para demonstran dan pihak berkuasa.

Malah, ada pandangan sinis dari beberapa penganalisis politik negara berpendapat dan menyimpulkan betapa  Bersih 4.0 ini lebih bertumpu kepada strategi menjual cenderahati seperti baju T berbanding benar-benar gerakkan rakyat marhaen untuk melakukan revolusi menumbangkan kerajaan.

Di Malaysia, sebelum berevolusi, harus menjual dan mempromosikan cenderahati Bersih terlebih dahulu serta keuntungan diutamakan berbanding objektif perhimpunan itu sendiri.

Hakikatnya, Bersih secara langsung bukannya tentang revolusi rakyat marhaen tetapi menjadi medan memperalat kuasa membeli rakyat.

Apakah rakyat masih ada harapan di negara ini sedangkan kerajaan semacam lembap dalam mendengar suara rakyat sementara pembangkang pula berpura-pura mendengar suara rakyat sedangkan hakikatnya tidak sebegitu. Pembangkang perlukan kuasa. Bersih 4.0 perlukan sokongan rakyat. Maka hubungan Bersih 4.0 dengan pembangkang ini umpama aur dengan tebing. Saling perlu memerlukan untuk dilihat gagah dan relevan dikaca mata dan hati rakyat.

Terimalah hakikat dan kenyataan betapa cara dan budaya revolusi tidak mungkin sama sekali akan berlaku dinegara ini kerana walau apa jua terjadi sekalipun, selepas himpunan Bersih 4.0 ini nanti, rakyat marhaen terutamanya para demonstran kena harus kembali bekerja dan mengharungi rutin hidup harian seperti biasa sementara kerajaan akan tetap terus berfungsi tanpa apa-apa perubahan dalam konteks kepimpinan. Dan yang paling penting, Barisan Nasional akan terus berkubu dan berkuasa di Putrajaya.

Kalau rakyat terutamanya para demonstran mau melihat maupun mengharapkan Bersih 4.0  pada Sabtu dan Ahad ini mampu jatuhkan Najib, jangan nak bermimpi, kerana ia tidak akan berlaku. Tunjuk perasaan, protes jalanan, tidak akan mengubah kedudukan Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Tidak mungkin dan masuk akal langsung beliau akan berhenti semata-mata ada rakyat yang berpanas, berpeluh, tunjuk perasaan. Beliau tidak akan berhenti. Sebab kalau beliau nak berhenti, beliau sudah pun berhenti, malahan beliau sudah pun memberikan ikrar akan terus menjadi Perdana Menteri malahan akan memimpin UMNO/BN menghadapi PRU ke14 nanti.

Oleh itu cara yang terbaik dan harmoni untuk jatuhkan Najib ialah melalui peti undi.

Inilah realiti dan hakikat sebenar politik di Malaysia yang tidak siapa boleh menafi dan menidakkannya.

41 comments:

  1. Betul omak kau. INI agenda DAP, Kajang Move and GHB Prnyedut roket

    ReplyDelete
    Replies
    1. GAGAL RAMPAS PAS, KITA PULAK JADI SASARAN!!!

      Sebelum ini kita dengar bahawa gerombolan kecewa dalam PAS ini berhasrat mahu menubuhkan parti baru yang kononnya mahu perjuangkan Islam juga selepas GAGAL merampas PAS dalam pemilihan parti Jun lalu.

      Mereka dikatakan akan mengambil-alih sebuah parti yang sedia ada dan akan mengerakkannya sebagai parti baru yang “DAP friendly” yang akan bersaing secara terbuka dengan PAS.

      Ke arah itu mereka pada ketika ini sedang mengerah dan menggerakkan agar seluruh penyokong - penyokong mereka meletakkan jawatan dalam PAS secara beramai - ramai.

      Satu demi satu kawasan dan cawangan-cawangan PAS akan lumpuh dakwa mereka dan apabila itu berlaku, dan sejurus usaha mereka menghidupkan sebuah parti berjaya, kesemua mereka akan berbondong menyertai parti baru itu.

      Ghairah sungguh mereka menjelajah seluruh negara bagi mencapai matlamat ini walaupun banyak pihak sangsi dengan keupayaan mereka. Ramai mengatakan parti yang diasaskan oleh orang-orang yang kecewa ini keseudahannya nanti akan kecewa juga dan terbengkalai begitu sahaja.

      Tiba-tiba hari ini The Star Online melaporkan rungutan Setiausaha Agung Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA) iaitu Azmi Othman yang mendakwa kumpulan kecewa ini yang menamakan diri mereka Gerakan Harapan Baru (GHB) sedang berusaha mengambil-alih parti mereka tanpa pengetahuan beliau dan Presiden partinya.

      Dan bukan itu sahaja, Azmi mendakwa terdapat penipuan yang dilakukan oleh pihak tertentu yang dikatakan telah menyerahkan minit mesyuarat palsu parti beliau ke pihak Pendaftar Pertubuhan ROS.

      Pihak yang mendakawa diri mereka profesional dan kononnya amanah kini terlibat pula dengan kerja-kerja merampas sebuah parti yang sah dengan cara yang amat buruk dan memalukan.

      Kalau benar dakwaan Azmi ini sebagaimana laporan polis yang beliau buat, ini satu petanda buruk buat pemuka-pemuka GHB. Sudahlah kerusi DUN dan Parlimen yang dimenangi atas tiket PAS mereka rampas dan bawa lari tanpa peduli, kini parti pun mereka mahu “hijack”

      Delete
    2. Rekod baru Malaysia

      2juta org hadir di bersih !!!!

      Apa tunggu lagiiii jgn lepaskan peluang ini untuk guling secara demokratik

      Anda sebahagaian dari sejarah yg julung kali berlaku

      Delete
    3. Dah la GAGAl nak take over PAS, nak take over parti KITA.

      Gila kuasa punya GHB. Bukan proxy tapi balaci DAP yg Unggul

      Delete
    4. Mari londeh GHB yg promote Bershit until kesahteraan DAP.

      Bersih bukan bermotif rakyat hanya platform DAP Dan GHB. Mari kita pi kongres rakyat

      Delete
    5. BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!!!

      Delete
    6. Mari kita tolak Bersih 4.00. Yg nak sangat Bersih 4.00 tu orang2 DAP dan Kajang Move yg hadir yam seng Oktoberfest 2014.

      Kita menolak sekularism, liberalism, Despotism

      Delete
    7. Apa apa hal TAHNIAH pada OMAKKAU yang telah mendeletekan pautan pada blog greenboc ( blog komen kene blok tapi kata promote transperancy ).

      Delete
    8. Hahaha.....terbukti omak kau telah keluarkan taringnya muslihatnya belangnya yg omak kau tak sepatutnya jadi ahli pkr mahupun pembangkang sebaliknya bersama umno ikut jejak mrk demi kepentingan peribadi bukannya bersuara utk rakyat bergimik dgn lakonan semata2 bagi mendapat tempat dikalangan penyokong . Namun siapa omak kau utk bersuara utk nadi rakyat cuba melemahkan semangat apa rakyat mahu sebenarnya. Siapa tak tahu apa shj rakyat lakukan tidak bisa jatuhkan kerajaan berpimpinkan najib, namun apa rakyat boleh buat??? Adakah berdiam diri buat bodoh apapun tak buat kerajaan akan jatuh sdrnya, najib akan letak jawatannya! Muhidin timbalan menteri dibuang malah akan dipecat dari keahlian umno demi melepaskan semua jawatannya dlm mana2 kedudukan yg ada,adakah ini negara demokrasi yg tidak boleh bersuara walaupun kerajaan dan pemimpinnya salah guna kuasa! Omak kau terlalu bijak utk berfikir secara keseluruhan sebaliknya buta melihat yg tersirat yg tersurat berpandangan apa yg dilihat semata2. Tiada siapa bisa rampas hak rakyat bersuara sedangkan sebelum ini hak subsidi sudah dirampas. Adakah rakyat hanya perlu duduk diam2 tak perlu bersuara dan biarkan semuanya dirampas satu persatu hak rakyat???

      Delete
  2. Rekod baru Malaysia

    2juta org hadir di bersih !!!!

    Apa tunggu lagiiii jgn lepaskan peluang ini untuk guling secara demokratik

    Anda sebahagaian dari sejarah yg julung kali berlaku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah pi la. Ni semua DAP punya agenda. Mari pi Kongres Rakyat.

      Delete
    2. Sebagaimana yang telah ditegaskan oleh Presiden, bahawa PAS tidak akan membuat kerahan atau larangan kepada ahli. Kita akan hantar wakil parti bagi mendapat gambaran sebenar format himpunan tersebut.

      Kongres Rakyat

      Insya Allah, bagi melunaskan maksud mendukung cita-cita perjuangan rakyat yang mahukan perubahan positif dalam negara ini, PAS akan menganjurkan Kongres Rakyat yang menghimpunkan NGO, tokoh-tokoh masyarakat, parti politik, gerakan mahasiswa dan lainnya yang bakal diadakan dalam tempoh masa terdekat bagi meneruskan agenda dan tuntutan rakyat.

      Kongres ini adalah kesinambungan pelbagai himpunan parti bersama rakan-rakan NGO yang diadakan sebelum ini. Kongres ini akan dikendalikan oleh Lajnah Penerangan PAS Pusat bersama pelbagai pihak yang akan turut serta sama ada sebagai penganjur bersama atau sebagai peserta.

      Delete
    3. MAT SABU AKUI, KHALID SAMAD GHAIRAH TAK TENTU ARAH!!!

      Heh! Tak heran la kalau benda seumpama ni berlaku dikalangan puak - puak Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Diorang ni masing - masing memang 'Ghairah' tak tentu arah.

      Maklum la. Masing - masing semuanya Gila Kuasa belaka. Jadi, ada je yang nak tunjuk dia lebih bagus dari orang lain sampai tahap nak buat pendirian pun terpaksa berbalah sesama sendiri.

      Korang bayangkan. Nak buat kenyataan mengenai sama ada diorang nak bertanding atau tidak dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak pun boleh sampai bercanggah diantara satu sama lain.

      Itu belum diorang buat keputusan mengenai perkara lain. Masing - masing dok sibuk nak buat kenyataan sendiri. Sekali gus ianya membuktikan bahawa diorang ni takde istiqomah dalam membuat keputusan.

      Dengan erti kata mudahnya, dikalangan diorang ni, tak wujud perkataan 'Berjemaah' dalam membuat apa saja keputusan. Maka sebab itulah diorang mudah ber-Mufaraqah dengan PAS.

      Masing - masing nak ikut kepala otak sendiri je. Jadi, macam mana diorang nak buat keputusan yang mampu memberikan keuntungan kepada rakyat kalau dah semuanya bagi pandang peribadi sepanjang masa. Kot itu pun diorang tak mampu buat, boleh pergi jahanam la jawabnya!!!
      SHAH ALAM: Gerakan Harapan Baru (GHB) masih berkira-kira untuk bertanding di pilihan raya negeri (PRN) Sarawak tahun depan, demikian kata pengerusinya Mohamad Sabu.

      Beliau berkata tiada sebarang perancangan untuk GHB berbuat demikian dalam masa terdekat kerana masih menumpukan isu-isu rakyat di Semenanjung.

      "Kami belum bincang hal pertandingan pilihan raya sekarang tumpu pendaftaran parti kemudian nanti kami nak tumpu menambah ahli dan mengangkat isu rakyat dalam ceramah."

      "Itu pandangan dia (Khalid Samad), kita belum buat keputusan dan pandangannya itu nanti kita akan bawa dalam perbincangan. Kita pun tidak tahu pilihan raya Sarawak bila?" katanya dalam sidang media, merujuk kepada kenyataan Khalid sebelum ini.

      Khalid yang juga Ahli Parlimen Shah Alam dalam sidang medianya pagi tadi berkata GHB bersedia untuk bertanding dalam PRN Sarawak selepas penubuhan parti politik baru berkenaan bagi membentuk Pakatan Rakyat 2.0 tidak lama lagi.

      Delete
  3. Mari kita tolak Bersih 4.00. Yg nak sangat Bersih 4.00 tu orang2 DAP dan Kajang Move yg hadir yam seng Oktoberfest 2014. Kita menolak sekularism, liberalism, Despotism

    ReplyDelete
  4. Manalah diperbodohkan orang melayu. Orang melayu yang menyokng gerakan ini adalah orang yang bijak pandai belajar tinggi belaka tapi otak letak kat lutut tak boleh berfikir hanya ikut nafsu nafsi saja. Kesian orang melayu yang seperti ini diperalatkan. Berfikirlah dengan rasional wahai bangsaku bangsa melayu. Bangun dari mimpimu dari tidur lena mu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

      Huh! PAS nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

      Hanya semata - mata Geng Haprak Baru yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

      Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

      Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

      Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

      Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng Haprak Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

      Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

      Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

      Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang MUNAFIK dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

      Delete
  5. sudah terhantuk baru terngadah... maknanya "selagi tak terhantuk, selagi tu takkan terngadah".. akan tiba satu hari kita akan hilang negeri (negara).. apa yang berlaku di Penang masih belum cukup untuk mengajar orang Melayu . bahkan ramai lagi orang melayu di Tanjong yang masih tidur lagi.. penduduk asal tetapi dikatakan bangsa pendatang selepas Francis Light menduduki Tanjong.. alahai... aduhai..

    GHB pulak sanggup jadi pembelot kerana untuk sedikit fulus dan pangkat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    2. Parti Perikatan dan kemudian Barisan Nasional memerintah Pulau Pinang apa ameno buat. Ameno Pulau Pinang kalau setakat buat pertandingan boria bolehlah, lepas tu dok pekena dam. Lagi pun Ameno Pulau Pinang dikuasai oleh geng DKK. Habis Melayu dijual berkapalkapal. Yang pi marah DAP buat apa. MCA dan Gerakan dari tahun 1957 sudah memerintah. Kalau tak tahu sejarah jangan nak komen!! Kalau sekolah setakat tkt 3 atau SPM jangan nak cerita hal politik!!!

      Delete
  6. Belum tubuh parti baru, PasMa dan G18 dah bergaduh

    PETALING JAYA: Belumpun tubuh parti baru bagi menggantikan Pas dalam Pakatan 2.0, Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) dan kumpulan G18 (liberal Pas) sudah tidak sefahaman.
    “Pergaduhan’ mula tercetus apabila Ahli Parlimen Sepang, Hanipa Maidin mendakwa PasMa tidak mempunyai daya tarikan yang cukup dengan akar umbi untuk memimpin sebuah parti baru.
    Berang dengan kenyataan itu, Presiden PasMa, Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi berkata, sikap G18 yang memandang remeh terhadap orang lain menjadi punca kumpulan itu kalah dalam Pemilihan Pas baru-baru ini.
    “Kalau beginilah sikap mereka, patutlah mereka kalah kepada ustaz-ustaz muda dengan ustaz pondok dalam Pemilihan Pas.
    “Mereka mengambil remeh tentang keupayaan orang lain sebab itu mereka kalah dengan kumpulan yang tidak berpengalaman.
    “Tengoklah natijahnya mereka dah kalah. Mereka kalah sedangkan kumpulan ini orang hebat.
    “Bagaimana mereka kata cukup berpengaruh tetapi tetap kalah? Sepatutnya mereka mengambil pengajaran dengan apa yang berlaku,” katanya kepada FMT.
    Kumpulan G18 dikenali dengan pelbagai gelaran seperti golongan profesional dan sekarang dilabel golongan progresif dalam Pas.
    Phahrolrazi berkata, kumpulan G18 tidak menghormati orang lain seperti mana mereka tidak menghormati keupayaan ustaz-ustaz muda dan akhirnya menyebabkan mereka kecundang.
    Katanya, beliau menyokong penubuhan Pakatan 2.0 tetapi tidak kepada parti yang ditubuhkan kumpulan G18.
    “PasMa menyokong penubuhan gabungan baru tetapi tidak kepada parti itu jika mereka bergerak sendirian kerana objektif kita melawan UMNO,” katanya.
    Beliau mengakui PasMA tidak mempunyai kekuatan jika bergerak sendirian tetapi mampu memberi impak yang besar kepada landskap politik tempatan jia bergabung dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) lain.
    Sementara itu, bekas Ketua Pemuda Pas, Suhaizan Kaiat yang juga salah seorang ahli kumpulan G18 berkata, mereka akan mengumumkan sama ada menubuhkan parti baru atau tidak, dalam waktu terdekat.
    “Kita tidak putuskan lagi dan perkara itu akan dimaklumkan dalam pengumuman khas nanti, bila nak umum kita tidak tahu lagi tunggu pengumuman daripada team G18,” katanya ketika dihubungi.

    ReplyDelete
  7. Ceramah GHB waktu bersih. Walaupun kami kalah pemilihan PAs, walaupun 80% ahli PAs tolak kami, tapi DAP tetap menjadi pujaan.

    Kami bukan Proxy DAP, kami macai DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari Bersih tu betulka GHB nak dapat watikah dari Bukit Penang. Watikah pencacai roket ekzos besar

      Delete
  8. Yannei dei thamby cit cit poooraaah !........... kami dari parti Ameena Curry son of MIC, anak saudara of PPP and kawan punya kawan punya saudara of IPF sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf utk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.......Dusyum ! Dusyum ! PKR Parti Kelentong Rakyat = GHB Geng Hipokrit Barua = sama2 Kaki Auta !
    Here comes Ameena Curry party's song : Kici kici lembu jaga , sudah besar kaki Auta , sudah pencen (kalah pemilihan) jadi Barua , Satu pistol peluru tak da ! ............. kah kah kah puak2 GHB mana ada telur ............... sampai sekarang masih tak nak letak jawatan walaupun jadi pengkhianat dan bencikan PAS !
    Adakah patut blogger Abuya Albuaya AlHusyeen dok heboh satu Malaya video Mat Sabu bagitau DAP tak anti Islam tapi sayang Islam sbb peruntuk wang jutaan ringgit utk Islam di Penang. Awat hang ingat duit mak bapak dia ka atau duit toooookkkmu ka AlHusyeen dan Mat Sabu ooooooiiiiii ! Hanya mat bahlol ukur sayang kpd Islam dgn nilai wang ringgit ! Kalau ikut sumbangan wang .......... negara Amerika banyak sumbang jutaan malah billion dollar kpd negara2 Islam spt Mesir dsbnya. Apakah US sayang kpd Islam ? Tidak ! Tapi kerana negara tersebut sanggup jadi boneka dan Pak Turut US !
    Kah kah kah geng macai terdesak guna gambar arwah tgna pas tu bagitau wajib hadir demo bersih 4 .............. aku risau nanti dia kata wajib pula hadir untuk pesta arak dan langgan pelacur sbg aktiviti sampingan bersih 4 ngeh3 ............tak gitu tuan guru greenboc @ ulamak DAP.
    Adakah patut Mat Sabu kata dia tubuh GHB kerana ajakan & pujukan kawan2 ............ tulah sbb terlalu mesra dan wala' kpd kafir dan munafik akhirnya jadi barua depalah maka lahirlah gerakan Geng Hipokrit Barua ! ngeh3

    ReplyDelete
  9. Aku pun boikot Bersih 4.00, baik pi kongres rakyat. Sapa2 pi bersih tu aduhaiiiiii, sedih. Setakat dengar GHB dgn Kajabg Move meroyan baik tak payah.

    Reformasikan PR dulu baru nak melalak. Hangpa fitnah TSKI, allayarham TGNA dgn TGHA tu APA???

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  10. Geng Hadi Barua makin tertekan. Tension. Stress. Sakit hati. Cemburu. Dengki. Busuk hati bila lihat PKR..DAP..AMANAH bergabung. Dulu mesra umno tp bila hudud dipermain umno..dah x tau nak mengadu kat mana. Angkara Hadi PR berpecah. Hasrat nak tawan Putrajaya berkubur. PAS kini masuk bertanding PRU sekadar suka2 sahaja. Waala kpd Hadi mesti di teruskan walau PAS hancur berkecai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng babi daPIGS makin tertekan. Tension. Stress. Sakit hati. Cemburu. Dengki. Busuk hati bila lihat orang ISLAM bergabung. ghb pkr mesra daPIGS tolak hudud mentah2. Angkara lim bangsat anak beranak PR berpecah. Hasrat nak tawan Putrajaya berkubur. ghb pkr kini masuk bertanding PRU sekadar suka2 sahaja. Waala kpd daPIGS mesti di teruskan walau ISLAM di MALAYSIA hancur berkecai...

      Delete
  11. aku pelik la dgn blog Proxi TSKI ni... mcm2 kata kt pembangkang...PAS ok. Pemimpin yg bermasalah..kebenaran akan muncul akhirnya...Akhir Zaman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
    2. kalau kau na rasa aman tenteram pergi le ke bolg greenboc. blog penglipur lara kaki hentam PAS jilat daPIGS. aku rasa kau pasti gembira kat sana.

      Delete
  12. https://fazlizainul.wordpress.com/2013/09/15/pas-keluar-pakatan/

    Baca dan fahami

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
  13. lalu mereka berkata "kami adalah pejuang kepada rakyat marhean" ... kemudian ditanya andai benar akan dakwaanmu itu kenapa kalah pada PRU ke 13 ?..lalu dijawab.."bagaimana kami mampu menang ..BN menggunakan 40k bangla sebagai pengundi,dakwat kekal yg tak kekal,berlakunya blackout,seluruh keputusan undi awal (badan beruniform,pengundi luar negara)berada didlm jagaan BN melalui proksinya iaitu SPR,media massa .. inilah antara punca utama BN kekal berkuasa" ... ditanya lagi bagaimana pula kamu mampu kekal menguasai selangor,kelantan dan penang ?...jawaplah mereka .. "owh itu kerana rakyat memilih kami".. siapa yg mengesahkan kemenangan kamu ? ..jawap mereka "SPR"... tapi kamu berkata SPR itu proksi BN..dan mereka berkata " memang SPR alat kepada BN tetapi people power mengalahkan BN sehingga segala proksinya terpaksa mengishtiharkan kemenangan kami" ...

    ReplyDelete
  14. jgn lupa untuk kamu diperlihatkan betapa sihat dan berserinya biri2 yg berada didlm jagaan kami ..jika dahulu kami hanya mempamerkan biri2 kami hanya sehari..kini kami tambah lagi sehari .. dan kami berjanji ini kali lebih hebat dan meriah ... andai dahulu ada diantara biri2 kami yg menyondol apa sahaja halangan,ada yg berguling dan bergulung,ada juga yg mengalami "kematian" dan kembali hidup,menjulang pelbagai sepanduk dengan jerit pekik yg mampu meruntuhkan langit dlm acara sehari ... tentulah jika diadakan selama 2hari ia akan lebih hebat ... dan besarlah harapan kami ..sebaik kami mencelikkan mata di esok harinya kami akan diangkat sebagai pemerintah yg baru ... kemudian mereka kembali memakai sut serigala ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak risau, tak risau...gumbira...gumbira!

      Delete
  15. Orang melayu kena bangsat oleh orang melayu.

    Versi UMNO, Bersih pengacau, huru hara dan akibat ringgit jatuh.

    Versi PAS zaman TGNI, Bersih adalah wajib untuk menentang rejim rakus UMNO dan BN.

    Versi PAS zaman TGHA dan Haron Din, Bersih adalah haram dan membuang masa, Kita tak sokong demontrasi Jalanan.

    Pelik mcm ada udang sebalik meee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atas sayalah nak hadir ke tak hadir ke.........katenye si Hadi!!!! Gembira...gembira.

      Delete
  16. calon pm pakatan 2.0 yang di sg buloh tu? ok ini kelakar.
    ala-ala perak, kali ni atas kertas pm si berstatus banduan aktif, yang running berhidung tonyok.

    mat sabu collect elaun wakil rakyat.

    ReplyDelete
  17. Xpe..sekurang-kurangnya kita nk bgtau 2.6 ketul ni dh hilang,siasatan pun xbleh buat..bila nk buat ja,cancel..mcm2 cara la dibuat..transfer la..promote la..kalau 2.6 ketul ni..hak rakyat..siapa yg nk tanggung ni?anak2 kita, generasi yg akan dtg siapa dia?sehingga sekarang tiada sebarang jawapan, tiada sebarang tangkapan..tiada sebarang penjelasan..anak tuan2 xkena ke?

    ReplyDelete
  18. Takutlah kamu pada hari pembalasan.

    ReplyDelete
  19. Atas sayalah nak hadir ke atau tak hadir. Gembira.....gembira......

    ReplyDelete