Tuesday 11 August 2015

PERBICARAAN KES KHALID IBRAHIM SAMAN FITNAH SAIFUDDIN BERMULA DI MAHKAMAH TINGGI SHAH HARI INI.


PETALING JAYA:
Perbicaraan kes saman bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terhadap bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail bermula hari ini di Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Perbicaraan itu dijadual selama empat hari. Khalid diwakili Edmund Bon manakala Wiliam Leong yang juga Ahli Parlimen Selayang dari PKR mewakili Saifuddin.

Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen laporan ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’, bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.

Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menjatuhkan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan penyelesaian hutang Bank Islam.

Pada 9 Januari 2015, Saifuddin (yang kini Pengarah Pilihan Raya PKR) memfailkan permohonan bagi mendapatkan daripada Khalid beberapa dokumen berkenaan penyelesaian hutang di luar mahkamah antara Khalid dan Bank Islam atas alasan dokumen tersebut penting untuk menyokong kes saman terhadap beliau.

Mahkamah pada 18 Februari 2015 bagaimanapun menolak permohonan itu selepas mendapati permohonan yang difailkan oleh Saifuddin tidak mempunyai merit.

Khalid “dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

Ia juga bermulanya bibit-bibit perpecahan dalam Pakatan Rakyat apabila Pas tidak setuju Khalid Ibrahim ditukar kerana PKR gagal memberikan bukti salah laku yang didakwa dilakukan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang itu.

Baru-baru ini, Pembantu Khas Khalid, Faekah Husin dilaporkan berkata, tiada satu bukti pun diberikan oleh pihak defendan dalam penyataan pembelaam berhubung dakwaan salah laku Khalid seperti yang didakwa.

50 comments:

  1. Mari kita lihat sapa yg kenaaa...kah kah kah

    Melalak melolong pkr barua dap nak ganti TSKI, d tuduh mcm2 salah laku...tapi smpai skrg habuk pun tarak bukti...kah kah kah

    Akhirnya TSKI yg ambik tindakan undang2...lama sgt tuggu tiada tindakan dpd pkr barua dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sejahtera Semua,

      TSKI difitnah dan dipecat melalui Kajang Move hanya untuk kelangsungan politik nepotism laki bini. Mahu jawatan diberi kpd bini, fitnah dan tidak keadilan dilakukan.

      Saya harap kebenaran akan terserlah. Kami akar umbi keadilan dari Ulu Yam, Kalumpang, Serendah, Bukit Beruntung, Kuala Kubu memanjangkan doa untuk keejahteraan TSKI. Jasa mu masih lagi diingat.

      Kpd pencinta2 reformasi, pada masa yg sama marilah kita bersama2 dgn rakan2 dari PAS. untuk menegakkan kebenaran.

      Dgn Ikhlas hati

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. Jika kita menolak kekejaman yg dilakukan kepada TSKI dan kekurang ajaran Anuar Beraheem berserta bini tehadap istana marilah kita bersatu hati membantu PAS. PAS dgn penuh iltizam membantu perjuangan keadilan sebenar sewaktu krisis Selangor.

      PAS kini disabotage oleh GHB yang murisidol amnya bertakhta di bukit bendera. Wang ringgit dari sumber2 kurang pasti halalnya mencurah2 ke GHB. Golongan GHB nilah yg menentang reformist dlm PKR pada tahun 2014.

      Dgn Ikhlas hati Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    3. Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram

      Kurang setahun lebih selepas keputusan PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB. TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti. Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang.

      Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata. Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik. Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB. Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI.

      Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB. Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak. Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang.

      Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon.Rahsia kekuatan PKR di Selangor adalah perpaduan di kalangan ahli2 dan penggerak walaupun terdapat banyak perbezaan pendapat. Perpaduan ini hancur luluh apabila TSKI digulingkan oleh geng2 Kajang Move, Gang lilin serta keluarga Segam-Boot. Sedangkan TSKI berpengaruh besar di kalangan PKR Selangor serta pengundi2 Selangor.

      Bukan stkt dgulingkan, mereka yang amanah menyokong TSKI juga dibuang, digantung da nada dan dipecat dgn tiada belas kasihan i.e Che Gu Bard Sedangkan orang2 yang dikatakan rapat dgn TSKI ini banyak berjasa kepada PKR Selangor.

      Makanya, kalau Selangor jatuh adalah kerana hasil kerja tangan gang2 lilin pimpinan clan segam-boot dan Gang Kajang Move yang berjasa memecah belahkan PKR Selangor. Syabas kerana Gang Lilin dah buat kerja untuk musuh. Sikap hasad, dengki, tamak, haloba puak2 yang sama ini jugalah yang ke hulu ke hilir bercerita pasal Justice.

      Cakap tak serupa bikin

      TULANG BADAK @ MURATABAKWAVES

      Delete
    4. 70 juta loan bank islam kira settle tanpa bayar tu mcm mana bro? cer cerita sikit sbb aku nak byr hutang kad kredit 3 k pun fenin, bukannya ada pak arab yang nak tlg kasi derma...

      Delete
    5. Anon 10:03, cakap tak der bukti. Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiraaaaaaaaaaaaaaaah. Apa loan tu punya detail

      Ini hanya alasan untuk pecat TSKI macam Air, Azmin teruskan, Highway, Azmin teruskan......................... Loan, kaoooo ada dia punya detail.

      Jgn fitnah orang. Anuar selalu complain dia kena fitnah tapi dai fitnah orang no problemmmm.

      Delete
    6. UMNO PARTI TIPU MELAYU. NAJIB SAMUN, ROSMAH JOLI, MACAI HARAP SIMPATI.

      Delete
    7. Rakyat mempersoalkan mengenai pembiayaan filem “porno” The Wolf of Wall Street oleh anak tiri Najib, Riza Aziz dan juga rombongan “membeli-belah di London, Paris dan tempat lain”. Mengguna jet negara utk bershoping sungguh memalukan. Dari mana wang yg banyak ini diperolehi. Skandal 1MDB masih belum reda, tetapi habit pemerintah umnobn yang sering dilanda skandal korupsi seperti PKFZ, Perwaja Steel, NFC, Wang Tabung Haji, FGV, cubaan gadai telaga minyak Terengganu, dll masih menjadi-jadi.

      Delete
  2. Bak kata KJ, Sokong parti amanat sushi umpama menyokong pasukan LABELFOOL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huh! Hebat tak Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya. Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya?

      Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran? Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu?

      Apabila ditanya soal modal untuk siri pilihanraya kecil; Mursyidul Am Sebenar GHB (Sungai Buloh) yakinkan supaya mereka jangan risau. Kalau setakat 11 kawasan Parlimen; 17 DUN; rasanya modal yang ada sudah cukup. Modal ini akan turut dibantu oleh satu arahan khas kepada Azmin dari Sungai Buloh. Bajet tertentu Kerajaan Negeri Selangor akan digunapakai.

      GHB akan mempunyai modal yang cukup, apabila kemampuan kewangan DAP dan PKR membantu parti baru tersebut. Buat masa sekarang, invois bulanan Abang Mat Sabu sahaja sekitar RM20 ribu sebulan. Belum masuk buat open house dan turun ke negeri-negeri. Ini semua rezeki bulan Syawal. Nah! Sekarang kita tengok la sama ada

      Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup atau tidak untuk menuruti segala titah perintah yang dibuat oleh Si KIng Nepotism Matang Mareiii Demi roket bukit bendera Lim Mat Sabu, Lim Hatta, Lim Mujahid, Lim Hanipa dan Lim Koled gadai kebenaran yg hakiki

      Delete
    2. Setuju bro.. tapi hebat lagi GENG HADI BARUA. Sanggup bersengkokol dgn umno utk dapat jawatan mb Selangor.

      Delete
  3. PKR = parti kelentong rakyat lah katakan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Important Info

      Saya tengok Saifuddin Nasution making akrab dengan GHB. Apa mungkin Saifuddin akan bersama2 GHB dan tidak lagi PKR INI bukan tuduhan tapi soalan Nampak gaya PKR ditikam oleh DAP Dan GHB

      Mari Terjah
      Jesse Labu N9ers

      Delete
    2. Nurul Izzah kena berhati2, Jawatan kamu terancam bila ayah kamu takda nanti. Sampai bila rafizi nak bawah bayang2 bapak kao

      Delete
  4. Sokong statement KJ , PASIKULUTUT = LABELFOOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang Non, kita dok bantah hudud, tapi awat Bang Non mintak Saiful dikenakan hudud qazaf? Ini namanya politik kong-kalikong, cakap tak serupa bikin Bang Non! Fenin Jah...fenin!

      Delete
    2. Awat hang pi kata kami member semua orang including GHB dan PAS Jah? Hang tak caya skill aku sabotage PAS kerr? Eleh...Jah risau Bang Non kena gigit nyamuk di Sg Buloh tu...entah-entah Roket hantar hantar nyamuk aids...eh...nyamuk aedes kedalam Sg Buloh. Nanti jawatan ketua pembangkang dapat kat berhala roket tu Bang Non...fenin Jah aih!

      Delete
    3. Kesian! Masih tak habis - habis lagi ke Si Nurul Izzah ni meroyan hanya kerana semata - mata dia tidak dapat menerima Hakikat Kebenaran bahawa Anuar adalah King Nepotism?

      Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah tu sebelum ini membuktikan bahawa dia sengaja mengelirukan diri dia sendiri dan tetap enggan untuk menerima Kebenaran.

      Kenyataan tak Berotak Nurul Izzah

      "Beliau (Anwar) dipenjarakan kerana menyatukan rakyat untuk bersuara menentang kezaliman, memimpin gerakan reformasi, ketelusan, keadilan, dan kebertanggungjawaban dalam pengurusan negara.


      "Beliau dipenjarakan kerana berani menyatukan rakyat untuk menuntut kebebasan bersuara dan kebebasan berhimpun," katanya.

      Tapi HAKIKATnya, Si Ketua Penipu tu difitnah dan duduk dalam penjara sekarang ni adalah kerana balasan dosa2 menfitnah, menjatuhkan kawan baik demi kelangsungan nepotism bini beliau dan menikam PAS!

      Si Ketua Penipu tu difitnah dan masuk penjara sebab doa akar umbi yang mahukan kebenaran

      Delete
    4. Kesalahan Anuar tiada kaitan dgn dgn PKR. Anuar dipenjara semata2 utk memenuhi hajat najib. Sesudah Anuar, Muhyudin Ysin pula dibungkusnya. Siapa saja yg mau korek rahsia 1MDB akn terima balasan.
      Klu aku jd Anuar... akan aku lantik bini sbg penganti sbb kebolehannya. Kau Jeff apa ada? Klu ko ada penyokong jom lawan jawatan presiden dgn DSWA. Ada berani?
      Harap telor he besar. Sudahlah berhenti makan hasil jualan babi...

      Delete
    5. Eleehhhhhh Anon 12;32, antara sebab TSKI dipecat sebab dia sudah menang Timbalan Presidnet PKR (Kiraan undi dirahsiakan). Cukup2 la makan ang pow bukit bendera

      Delete
    6. Aku memang rasa nasib malang Anwar disebabkan oleh mulut toncit beliau yg kaki fitnah. Waktu fitnah TSKI, TGNA dan TGHA, Anwar rasa cukup macho (Sorry cukup Nepotism) dan tak ingat dunia.

      Lepas kena doa, Anuar difitnah dan ditangkap. Nahhh Kao duduk bilik 9x8 syoru nasi sama labu rebus

      Delete
  5. Omak kau xde maruah,homepage masih ada bndera pkr dan dap,kau hentam dap dan pkr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dhoif tak de maruah dapat Ang Pow bukit bendera, sanggup merosakkan semangat reformasi

      Delete
    2. ko ada bukti ke yg dhoif dpt ang pow? kalau ikut hadi, ko kena adakan saksi. kalau tak ada, ko dah dikira fitnah si dhoif mcm si lebai dgn fitnah pil kuda. tak takut ke api neraka?

      Delete
  6. Laaaa.bodohnya blog nih.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. SHAH ALAM – [DIKEMASKINI] Sekumpulan pemimpin dan akar umbi Cabang PKR hari ini sebulat suara menyatakan sokongan terhadap Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) yang diluluskan pada sidang Dun Kelantan, Khamis lalu.

      Naib Ketua Cabang PKR Rasah, Norizam Yassin berkata, walaupun sedar keputusan menyokong enakmen Pas Kelantan itu sebagai tindakan yang membelakangkan parti, namun ia dibuat kerana agama Islam.

      “Sebagai umat Islam tanpa mengira ras keturunan perlu bangkit untuk sama-sama mempertahankan kesucian Islam daripada diasak bertubi-tubi oleh beberapa pihak yang melihat isu ini sebagai agenda politik.

      “Kami menyokong penuh apa yang dilakukan dalam Dun Kelantan bukan sekadar alasan agenda politik sempit semata-mata tetapi ianya berlandaskan kesedaran bahawa agama Islam jauh merentasi sempadan politik kepartian,” katanya pada sidang media, di sini, hari ini.

      Selain beliau, 15 lagi adalah pemimpin dan ahli PKR dari Selangor, Kuala Lumpur dan Negeri Sembilan.

      Terdahulu PKR pada Sabtu mengumumkan bahawa parti itu tidak akan menyokong Rang Undang-undang (RUU) mengenai hudud sekiranya Pas meneruskan hasratnya membentangkannya di Dewan Rakyat.

      Delete
    2. Blog penyokong pasno Tuang LEVELFOOL

      Delete
    3. Alahai!!! Takkan la setakat itu je yang mampu dilakukan oleh Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Setakat tunduk dan patuh pada DAPigs, PAS pun dah lama buat dah.

      Sejak wujudnya Pakatan Haramjadah tu sebelum ini, bukan ke PAS seringkali dilihat menjadi Pak Angguk Saja kepada puak - puak DAPigs tu sehingga tahap dasar perjuangan parti sendiri pun sanggup diabaikan.

      Jadi, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu ni mesti kena buat lebih dari itu. Mungkin sampai tahap Cium Bontot atau pun Jilat Tapak Kaki puak - puak DAPigs tu diorang perlu lakukan.

      Lagi pun, dah berapa banyak duit dan dana kewangan DAPigs salurkan kepada diorang. Maka tak heran la kalau Geng Haprak Baru tu sanggup buat apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Setakat, tunduk dan patuh je, dah biasa sangat!!!

      GHB tidak akan tampil lebih islamik daripada PAS meskipun ia diterajui beberapa bekas pemimpin parti itu. Justeru, Nakhaie menjangkakan GHB akan berdepan dengan cabaran setiap kali mahu bertegas bersabit sesuatu isu, membabitkan DAP.

      "(Dipengaruhi DAP) Kemungkinan itu ada sebab semuanya akan menjadi liberal. Saya ingat, GHB, DAP akan bersatu dengan pendekatan yang lebih liberal, Islam yang agak liberal. PKR juga liberal.

      "Sebab mereka terdiri daripada kalangan profesional menengah yang mana mesej mereka tidak sampai ke bawah,"

      Delete
    4. Kalau copypaste je blh mmg lembablah geng hadi ug ni..bykn lg mkn pil kuda ya.hahahahahaha

      Delete
  7. Permohonan tidak mempunyai merit atau tidak mempunyai kebenaran dari jibby takut bini.mahkamah klau nak kencing pun cari la yg bodo mcm jeff tu..ngeh3

    ReplyDelete
  8. UMNO PARTI TIPU MELAYU. NAJIB SAMUN, ROSMAH JOLI, MACAI HARAP SIMPATI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat mempersoalkan mengenai pembiayaan filem “porno” The Wolf of Wall Street oleh anak tiri Najib, Riza Aziz dan juga rombongan “membeli-belah di London, Paris dan tempat lain”. Mengguna jet negara utk bershoping sungguh memalukan. Dari mana wang yg banyak ini diperolehi. Skandal 1MDB masih belum reda, tetapi habit pemerintah umnobn yang sering dilanda skandal korupsi seperti PKFZ, Perwaja Steel, NFC, Wang Tabung Haji, FGV, cubaan gadai telaga minyak Terengganu, dll masih menjadi-jadi.

      Delete
  9. Tuang jepung sebok melevelfoolkan ahli parti dan rakan dalam pakatan rakyat (dah mapuh) sampai dapat pujian dari pok jib.apa punya turrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini blog Keadilan bukan blog PAS. Lu salah counter wokey

      Delete
  10. Kerana kebodohan tukang tangkap jin dan tukang tangkap sotong mereka dibenci oleh pengikut sendiri..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa ada 3 stooges
      1. Tuang jepung levelfool
      2. Tuang jinkoloji
      3. Tuang sukan air tasek kenyir

      Delete
    2. Ayatollah Lim Mat Sabu macam mana ????????????

      Delete
    3. Ingat ingat la sikit azab NERAKA..

      Delete
  11. Saman meyaman sesama parti. ..kah kah suma gara gara kebodohan aljuboori ahakssss....slgi ko orang ikut otak aljuboori....sah mme x selamat...juboo ooo jubooo...puiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon14:30 Mst ko selalu berjubo dgn mak ko ye

      Delete
    2. Takut takut la sikit akan azab NERAKA

      Delete
    3. 14:58...apa kau ingat 14:28 dan 14:30 (org yg sama) takut sama api neraka? Tuang guru sushi sudah jamin ini orang kaki sorga le...x caya tanya tuang jin...

      Jeff babi tuo

      Delete
  12. berkelahilah sekalian biri2 yg diternak itu ....dengan segala macam celaan dan kata2 yg kesat..sebagaimana berkhianatnya gerombolan serigala pengembala itu sesama mereka.... inilah golongan yg lemas didlm gulungan fitnah dan adu domba sesama mereka ... khalid ibrahim berkata "aku difitnah dan ia datang dari kalanganku sendiri".. berkata pula saifudin " kamu berbohong dan aku punyai bukti bersama dakwaanku"... akhirnya bertemulah kedua2 ekor serigala didlm sistem keadilan (makamah) ... dimana keduanya bersepakat memfitnahkan sistem keadilan ini (makamah) merupakan pihak yg tidak boleh dipercayai pengadilannya (rujuk kes anwar @ kes dimana proses pengadilan tidak tunduk kepada nafsu dan kehendak gerombolan serigala).... bukankah lebih afdhal andai kedua2 ekor serigala membawa urusan mereka untuk diadili oleh sekalian serigala yg lain.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku lebih suka dia orang dilanggar keto ggala

      Delete
  13. Bodo.
    Bayar internet buang masa.
    Habuk tarak dpt dosa

    ReplyDelete
  14. ha ha ha berapa kali Omak kantoi kerana kuat memfitnah. Sangup jadi kaki fitnah kerana TSKI dan Hadi yang kuat membebel. Dalam FB bukan main lagi garam Omak mengalahkan semua troper UMNO. Sekarang gelaran Ratu Naga dan Papagomo Omak sudah boleh ambil. Lepas apa lagi fitnah untuk PKR, DAP dan GHB? Jangan saja lepas ni Omak sanggup edar video lucah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan papagomo, omak jadi mamagomo.

      Delete
  15. Surat Terbuka Untuk Mat Sabu

    Ke hadapan mantan Timbalan Presiden Pas, Tuan Hj Mat Sabu.
    Terlebih dahulu, Salam Wala' buat tuan.

    Maaf tok pinta sekiranya warkah pujangga ini bisa mengganggu tuan di dalam aktiviti tuan untuk mengusahakan Harapan Baru. Ada pun tok terpaksa mengirim warkah ini kerana tok ada terbaca seorang penyokong parti tok iaitu parti lama tuan juga yang mengirim warkah terbuka untuk tuan.

    Tujuan warkah ini tok kirimkan hanyalah kerana untuk memperkuatkan surat sahabat tok itu yang mahukan tuan memikirkan kembali untuk mewujudkan parti baru dan kembalilah semula kepada kami. Tok ingin mengariskan beberapa faktor dan hujah yang kukuh lagi syarie mengapa tuan wajib kembali bersama jemaah syurga ini. Faktor-faktor tersebut adalah;

    1. Tuan tidak perlu risau dan susah hati lagi untuk menjadi wakil presiden setiap kali Mesyuarat PR dan kemudiannya keputusan mesyuarat tersebut ditolak oleh Presiden kerana tuan tidak lagi menjadi Timbalan Presiden. Kini kita akan serahkan kepada Ustaz Tuan pula meneruskan jihad tuan sebelu ini.

    2. Kami tetap akan menjemput tuan untuk memberikan ceramah anjuran kami kerana tuan adalah aset untuk memenuhkan tabung2 milo kami yang kini semakin gersang.

    3. Tuan tidak lagi perlu bersusah payah memikirkan tentang Hudud kerana isu Hudud ini telah kita serahkan kepada amno untuk mereka lakukan. Kami yakin amno pasti sokong Hudud kerana Adun2 mereka di Kelantan baru2 ini menangis teresak2 dan merengek mahu kepada Hudud. Samada tahun ini Hudud dilaksanakan atau tahun depan hatta sehingga kiamat sekalipun kita redha menanti.

    4. Sekiranya tuan kembali ke pangkuan kami, tuan tidak perlu lagi bersusah2 untuk berdemo sehingga ditangkap dan dilokap kerana guru kita telah pun 'menfatwakan' jangan jadi bodoh untuk berdemontrasi. Tuan akan relaks dan tenang nanti.

    5. Tuan harus memikirkan dengan serius, apakah yang tuan dapat bila berkawan dengan Dap? Adakah Lim Guan Eng atau Kit Siang itu pernah bermimpi berjumpa Nabi? Tapi sekiranya tuan kembali bersama jemaah kami, tuan mesti berbangga kita mempunyai orang Islam seperti Tar snake yang telah bertemu para2 sahabat Nabi, lebih menggembirakan kita, di dalam kelab penyokong bukan Islam kita pun ada yang telah bermimpi bertemu Nabi berkali2. Ini tiada di dalam Dap atau PKR.

    6. Tok ingin ingatkan tuan, seandainya tuan berkeras untuk berada bersama PKR atau Dap atau Harapan Baru, tatkala tuan bertanding di dalam Pilihanraya nanti, tidak mustahil tuan akan dituduh sebagai pengedar pil kuda walaupun nama tuan tidak disebut. Tentulah tuan akan merasa aib, bukan?

    ReplyDelete
  16. 7. Adakah tuan tidak yakin akan kekuatan parti tuan yang lama? Tok boleh buktikan bahawa kita kuat. Kita pernah memerintah Terengganu Sepenggal. Kedah juga kita dapat sepenggal. Di Kelantan, kita masih memerintah walaupun di dalam PRU13 yang lalu kita hilang 6 Kerusi tetapi itu tidak menjadi masalah kerana kita hanya perlukan keredhaan Allah.

    8. Tok faham tuan mahu lari dari jemaah tok bukan kerana tewas di dalam pemilihan parti kerana tok tahu tuan kerap tewas di dalam pertarungan yang lebih besar iaitu di dalam Pilihanraya dan tuan waktu itu tetap bersama jemaah. Tuan sanggup tinggalkan kawasan atau kubu tuan di Kedah waktu itu untuk bertanding di mana2 saja yang diarahkan oleh guru kita. Guru kita pun tidak pernah berani keluar dari kawasannya di Marang, tetapi tuan berani. Maka, elok benarlah tuan kembali kepada kami kerana mudah untuk kami arahkan tuan bertanding di mana2 seperti dahulu dan ini sedikit sebanyak akan menambahkan pahala jihad tuan. Tidakkah ini menguntungkan tuan?

    9. Apalah gunanya tuan bersama YB Khalid Samad? Apakah Khalid samad itu lebih hebat dari Nik Abduh atau Tontowi? Apakah Khalid samad tahu tentang pengadil bola? Tok tahu tuan peminat bolasepak, maka inilah peluang untuk tuan mendapatkan pandangan darihal bola melalui MP Pasir Mas kita yang berkaki lebar itu.

    10. Percayalah tuan. Amno yang tuan bencikan sangat itu tidaklah seteruk Firaun. Dap lebih teruk dari Firaun kerana Dap lah yang merampas royalti minyak di dua negeri Melayu iaitu di Kelantan dan Terengganu. Di negeri guru kita sendiri, adakah tuan lupa Dap yang meruntuhkan Masjid Kg Bujal? Kedua2 negeri ini adalah kubu kuat parti kita, mengapa Dap khianat? Mengapa tuan harus bersama Dap? Pembunuhan di Memali, adakah tuan lupa betapa zalimnya Dap? Sewajarnya lah tuan tinggalkan Dap dan kembalilah kita bersama untuk memperkuatkan jemaah kita sekaligus memperkuatkan amno.

    Yang Dihormati Tuan Mat Sabu,

    Cukuplah setakat ini tok menulis warkah nan usang ini. Bukan niat tok untuk mengguris perasaan tuan, tetapi tok hanya mahu melihat tuan masuk syurga. Tok menulis ini bukan kerana tuan, tok menulis ini adalah jihad. Sekiranya tok mati di dalam keadaan menulis ini, mati tok adalah jihad.

    Sekian dulu warkah dari tok, semoga tuan dapat beristikhorah dengan semua yang tok nyatakan di atas. Maafkan tok sekiranya warkah ini bisa membuatkan tuan menitiskan air mata kerana sesungguhnya setiap titisan air mata tuan itu, satu mahligai di syurga, InsyaAllah.

    Sekian, Wassalam.

    Tok Usin UG Ceroi
    Pengarang Kitab "Label Lil Insani"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cyber upahan penyamun sudah masuk duit

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...