KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 21 August 2015

SURAT DARI PENGARAH PENDIDIKAN NEGERI PULAU PINANG KEPADA SEMUA PENGETUA DAN GURU BESAR DALAM JAJAHAN PULAU PINANG MELARANG MENYERTAI PERARAKAN HARI KEMERDEKAAN KALI KE-58 ANJURAN KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG TERSEBAR LIGAT DAN LUAS DI ALAM MAYA.


Fotokopi surat dari pengarah Pendidikan Negeri Pulau Pinang kepada semua Pengetua dan Guru Besar sekolah-sekolah menengah dan rendah di Negeri Pulau Pinang bertarikh 20hb Ogos 2015 yang melarang untuk menyertai sebarang sambutan dan perarakan Hari Kemerdekaan ke-58 anjuran Kerajaan Negeri Pulau Pinang sedang berlegar ligat dan cergas di media sosial.

Jika benar maka ini adalah suatu arahan yang pada pandangan Omak Kau, walaupun sejak kebelakangan ini agak terguris dengan tindak tanduk dan tingkah laku para pemimpin DAP namun ianya tidak sepatutnya berlaku .. suatu arahan yang kebudak-budakkan sambil tidak menghormati semangat negeri dan persekutuan malahan dianggap sebagai suatu tindakan mau mengampu dan membodek secara melulu dan keterlaluan.

Mengapa anak-anak murid dan para pendidik yang tidak bersalah dan berdosa diheret dengan permainan politik tidak matang dan politik purba pupus tarikh.

Politik balas dendam tidak membawa untung pun kepada parti yang disokong dan didakap.

46 comments:

  1. Check betul2 takut fitnah Gang GHB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengarah tu orang GHB

      Delete
    2. Dulu ku bersemangat/rajin pii demo. La ni baik aku tidur saja dirumah.

      Demo Bersih kaum cina/India tak ramai mana. Tak seperti orang melayu dari serata ceruk negeri/kampung turun ke KL. Tapi demo-demo nil menguntungkan mereka.

      Aku minta PAS jangan join kali ini.

      Demo kalau tak ramai.....siap kena tangkap

      Delete
    3. Kami GHB akan pi. Roket adalah lambang suci bagi kami

      Boy GHB

      Delete
    4. Anon 11:49 - Gang Harap Boy. Kah Kah Kah

      Delete
    5. Gang Harap Boy sedut asap roket. Keluar asap tak pa. Takut keluar ayaq melekit. Kah Kah Kah

      Delete
    6. GHB xkan kekal lama kata hadi.kalau nk lama tubuhkan parti GPK (Gabungan Pil Kuda)

      Delete
    7. kalu nama Pas tukar ke GPK pun cantik jugak.
      Aku sokong aje...

      Delete
    8. Yang dok sakit pada GHB tu pasai pa geng PAS walaun. Eloklah tubuh GHB pun kalau tengok puak walaun yang dipilih dalam muktamar tu pun bukan nak tubuh negara selayaknya tubuh sekolah pondok jer.

      Delete
    9. Yg marah tu Gang Keadilan Reform bukan PAS

      Delete
    10. Hasnul GHB luat fitnah orang. Fitanh kata TSKI tak solat. Mana 4 saksi

      Delete
    11. ADA MARUAH KE SI MARIAH KARI KOTA RAJA NI???

      PAS Selangor hari ini mendesak agar bekas Naib Yang DiPertua Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud supaya melepaskan jawatannya sebagai Ahli Parlimen Kota Raja dengan segera.

      Tegas Setiausaha PAS Selangor, Mohd Khairuddin Othman berkata Dr Siti Mariah perlu meletak jawatan yang disandang ketika ini kerana beliau dilantik Ahli Parlimen atas tiket parti itu.
      “Dengan sebab itu beliau harus meletakkan jawatan kerana beliau bertanding di atas watikah yang dikeluarkan oleh Pas Pusat,” katanya kepada FMT.
      Sementara itu, Penganalisis Politik, Profesor Madya Datuk Dr Samsu Adabi turut senada dengan menyarankan Dr Siti Mariah melepaskan jawatannya sebagai Ahli Parlimen.

      Katanya, perkara itu perlu dilakukan oleh Dr Mariah sekiranya dia mempunyai prinsip dan maruah, maka dia juga perlu berani untuk melepaskan jawatannya didalam Dewan Rakyat.
      “Dia perlu mengenang jasa dan perlu menghormati bekas parti yang menjadikannya Ahli Parlimen,” katanya.
      Katanya, walaupun tiada undang-undang lompat parti di negara ini, namun demi maruah dan harga diri, bekas Timbalan Ketua Dewan Muslimat Pas Pusat itu perlu meletak jawatanya.

      Laporan sebelum ini mendedahkan, Dr Siti Mariah bersama 182 ahli dan pimpinan Pas Kawasan Kota Raja pada Rabu mengumumkan keluar Pas untuk menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB).

      PS: Masalahnya, Geng Haprak Baru macam Si Mariah Kari ni ada maruah dan prinsip ke? Kalau diorang ada maruah dan prinsip, dah tentu - tentu diorang takkan meroyan bila ditolak oleh perwakilan dalam pemilihan baru - baru ni!!!

      (Mat Shampoo, Mariah Kari, Koled, Ha-Nipah mana ada maruah, jawatan first., Prinsip Last............... Janji Bukit Penang sponsor jawatan.

      Greenpork, Meloyawaves, Addingdong, HogDweller semua dah Gerakan Harap Boy Suap bihun sop Pasmacha. Itu sebab bahlul sameyol wadigol semuanya. Tanya 2+2 jawapannya Yessss

      Delete
    12. “Itu (tindakan keluar parti) adalah pembersihan parti yang berlaku dengan sendiri, bila berlaku banjir … bah, pasir pun berubah.

      “Kita tak risau, tak risau … gembira, gembira.."

      Delete
  2. Syukur, lepas aku lecture jumaat hari tu dah takda comment waktu Jumaat. Alhamdulillah

    By the way, sapa comment tak senonoh kat atas ni

    Jeff Ulu Yam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk makluman Sham TM.

      Aku Jeff Ulu Yam individu yang memfitnah Sham TM tak sembahyang jumaat hari tu/ tempoh hari kerana memberi komen dalam Omak Kau, setelah menyiasat kaji semula mendapati Sham TM telah membuat komen pada jam 12.37 tengah hari. Untuk makluman, Aku mengakui waktu yang tercatat pada komen tersebut menunjukkan waktu solat jumaat di Seluruh Semenanjung Malaysia atau Malaysia Timur masih belum sampai lagi.

      Dengan itu, dengan penuh rasa kesal dan penuh rasa tanggungjawab atas fitnah yang telah aku lemparkan kepada Sham TM, aku memohon maaf dengan hati bersih kerana mengungkapkan perkataan tersebut. Aku dengan ini berjanji kepada Sham TM bahawa aku tidak akan mengulangi lagi fitnah tersebut pada masa yang akan datang.

      Dengan rasa rendah diri, aku memohon supaya Sham TM dapat menerima kemaafan daripada aku.

      Sekian, salam hormat.

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      P/S - Berjuanglah bersama kepimpinan Pas dan bersatulah bersama Umno.

      Delete
    2. Jeff Bulu Ayam
      Kalau komen tak senonoh lepas jumaat ok tak?

      Delete
    3. Jeff langgan ayam

      Delete
  3. Siapa-siapa kaum Hawa yang ingin Pak Sanggup saya rela.

    Saya sanggup untuk buat apa sahaja bagi kaum Hawa. Tapi yang kerapot tua keladi tak pakye leh.....

    Ini adalah satu perkhidmatan baru yang saya mula selain dari kerjo-kerjo amal lain.

    Sila hubungi saya.....

    Jeff Ulu Bernam

    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  4. Jeff org ulu bernam kawin la ngan hanisya...secocok sepadan....sama cun (uwekk)...tapi jeff kena kuat kekuda..si cun hanisya tu ganazz...takot si jeff pengsan...nk kuat mintak pil kuda dari tuang presideng...power

    ReplyDelete
  5. Setuju2 mintak la skit dari mak badak setakat 3 miliun, celah gigi, buat majlis besar2an kat dataran merdeka, wedding of the year, yeaah

    ReplyDelete
  6. Abang jeff, jawab la, sya dah tahan ni, sha sayang abang jeff, abang jeff la satu2nya pengikut blog sha yang sentiasa menyokong sha, muuuàah luv u

    ReplyDelete
  7. Ramai guru di JPN dan PPD pulau pinang orang umno. Semua kroni umno akan ditugaskan di JPN dan PPD penang.

    contoh Asri. umno tegar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah itu mereka semua itu kronima anwar ha.ha.ha

      Delete
  8. Seronok tengok orang Melayu huru hara, kelam kabut dan lintang pukang, negerinya sedang hancur pun tak perasan!!!!

    ReplyDelete
  9. Omak kau gigi mancung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha omak kau janda paling cantik di dunia.

      Delete
  10. Pelan Penstrukturan air yang dirombak Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali lebih mahal berbanding dengan yang dibuat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dalam kenyataannya mempersoalkan jumlahnya yang mencecah RM9.65 bilion, sedangkan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor dimaklumkan, ia hanya melibatkan kos RM2 bilion.Pegasasnya, Badrul Hisham Shaharin atau Chegubard membangkitkan persoalan ke mana perginya RM7.65 bilion.“Azmin perlu menjelaskan ini, jika tidak ia tidak dapat mengelakkan persepsi ada ‘kick back’ dalam urus niaga ini.“Kegusaran rakyat lebih lagi apabila Kerajaan Selangor melupakan janji di mana rakyat Selangor boleh memiliki saham syarikat air tetapi kini janji itu telah bertukar kepada kemungkinan kenaikan tarif tidak dapat dielak dan kemungkinan tiada lagi skim air percuma,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyang la pkr mcm ni...rm7.65 billion wooo....duit rakyat sgor wehhh

      Delete
  11. DEIG:
    Jun 2015 - Daftar di ROS
    July 2015 - Bayar zakat 5 juta seluruh Malaysia
    2016 - Dijangka beroperasi (MB umum dlm DUN 20/8/2015)

    * DEIG belum mula berniaga dah bayar zakat seluruh Malaysia?

    * Darul Ehsan Investment GROUP? Berapa & apa anak2 syarikat yg dinaunginya dlm GROUP?

    * DEIG bermodal RM2 ada asset RM30 Billion. Kayanya!

    * 2 pemegang saham berdaftar DEIG bila2 masa boleh tendang MB, SUK dan Peg Kewangan Negeri dari 'pengarah syarikat' dan bawa lari asset kerana ketiga2 mrk TIDAK berdaftar di ROS sbg 'Pengarah'

    * 2 Pemegang saham DEIG boleh bila2 masa cagarkan RM30 Bil asset utk dptkan berbillion pinjaman bank dan cabut lari tanpa sbrg kerugian.

    * DEIG digunakan sbg dana politik PKR. Guna harta kerajaan negeri utk parti

    * DEIG berdaftar dengan ROS sbg syarikat perniagaan tapi yang diniagakan adalah asset2 rakyat Sgor. Hasil mana2 kerajaan adalah dari cukai dan hasil bumi, dan pulang kpd rakyat dlm bentuk kemudahan bukan niagakan hak rakyat.

    * Pendapatan asas mana2 kerajaan didunia ialah dari royalti atau cukai dari mana2 perniagaan dlm negara/negerinya tapi bukan berisiko dengan berniaga.

    DEIG bangkrap, seluruh negeri bangkrap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lg teruk dari 1mdb....pkr MASYUKKKKKKK

      Delete
  12. Jeff....ini malam jadi ke cari ayam tua kat bukit bintang? Unknown mau sponsor.

    Jessie
    N9rs

    ReplyDelete
  13. Abaaang jeff...jom la kawin ngan sya...sya belanja duit maskahwin dan kenduri, sya banyak masyukk sejak jadi macai....jom la bang....sya dah tak tahan ni

    ReplyDelete
  14. Abaaaang jeff ulu....sampai hati biarkan sya merana merayu-rayu...jom la bang jeff hulu bernam

    ReplyDelete
  15. Yannei dei thamby cit cit poooraaah !........... kami dari parti Ameena Curry son of MIC, anak saudara of PPP and kawan punya kawan punya saudara of IPF sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf utk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.......Dusyum ! Dusyum ! PKR Parti Kelentong Rakyat = GHB Geng Hipokrit Barua = sama2 Kaki Auta !

    ReplyDelete
  16. Sebab tema federal 'sehati sejiwa'..Tema state 'bersih'..So ktgn federal x ble join smbutan kemerdekaan state punya..

    Sbb perkataan 'bersih' tu laa..dikaitkan dengan 'Bersih 4.0'

    ReplyDelete
  17. Yang letak tema bersih wat per?? Hari nak sambut merdeka pun nak main psyco politik...suma gelanggang pun nak main psyco politik..kang sambut thn baru cina guna tema IM4U, hidup IMDB atau buat raya cina kat LowYatt 2 tau lak nak mengamuk..camni ker ciri 2 ketamadunan kerajaan khalifah DAP????

    ReplyDelete
  18. JPN kan downline KPM ... kenalah ikut arahan atasan ... ini normal dlm organisasi ... keputusan itu bukan educationally driven tapi keputusan politik ... orientation politik boleh mengatasi dasar pendidikan ... so kalau nak belajar nilai murni bolehlah belajar kat sekolah ... tapi kalu nak belajar perangai tak bermoral boleh lah tonton aksi orang politik .... they are the most flibbertiggibett spesies on the planet ....... rd5

    ReplyDelete
  19. Bodoh bingai bangang cipap busuk tolol bahlol lembu babi puki palat semua amno macai amno tuang presideng pencuri penyamun perompak makan duit haram semua macai dalam ni setan sial cilake bedebah pantek

    ReplyDelete
  20. Salaam Abang Jeff dari Ulu Bernam.

    Tolong berithau saya mana bolih beli spender cap buaya?

    sekian,

    Pak Hassan Laeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salaam,

      Saya adalah Jim abang kepada Jeff Ulu Bernam.

      Dukacita ada orang yang clone Jeff di sini. Jeff masih mendapat rawatan di unit Psikiatri dan Vetneri pada masa ini.

      Moga-moga kesihatan kembali pulih. Tolong jangan clone dia.

      Jim Mata Togel Ulu Bernam

      Delete
  21. Abang Jim,

    tolong bawak Abang Jeff ke rumah saya. Nasha, Pit dan Abo rindu sama ayah mereka.

    sejak Jeff hilang akai semua porak-porande. Pak Belang kuching Jeffpun puasa dan rindu, tak lalu makan.

    sekian,

    Ita Kampong Pinang Ulu Bernam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abaaang jeff...jom la kawin ngan sya...sya belanja duit maskahwin dan kenduri, sya banyak masyukk sejak jadi macai....jom la bang....sya dah tak tahan ni
      Abang jim betol ke abang jeff dah masuk air, hanisya rindu sgt kat abg jeff...masuk pun tak apa, sya dah gila sangat kat abg jeff..klu abg jeff takde tak berseri la blog sha ni...oh abg jeff pujaan hati ku

      Delete
  22. Apa nak jadi dgn blog omakkau ni sejak omakkau mereng semua orang yang komen dalam blog ni dah senget sebelah lebih2 lagi macai amno dan pascai, bawak berubat la omakkau, center jan balik otak kau macam dulu2 sebelum sahak gagap kena pecat. Omakkau ooo omakkau

    ReplyDelete
  23. Apasal DSAI sakit2 kebelakangan ini ??? kesunyian ker ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang non kempunan nak join GHB - Geng Henjut Batang.....tu sbb wayang kuat...

      Delete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete