KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 19 August 2015

ASET SELANGOR BERNILAI RM30 BILLION KINI DIPEGANG OLEH SYARIKAT RM2??????

JIKA MAU NAMPAK JELAS SILA KLIK PADA FOTO ... JANGAN MALU-MALU ... TIDAK KENA BAYAR SATU SEN PUN ... SELAMAT MELIHAT BERFIKIR DAN MENILAI ... TENKIU

Kira-kira RM30 bilion nilai aset yang sebelum ini diuruskan oleh kerajaan syarikat pengurusan aset, Menteri Besar Selangor Incorporated (MBI Selangor) kini dipercayai diletakkan di bawah sebuah syarikat bernilai RM2 iaitus syarikat pengurusan risiko pelaburan, Darul Ehsan Investment Group (DEIG).

Berdasarkan rekod terkini di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), kedua-dua saham bernilai RM1 DEIG itu dipegang oleh dua individu iaitu Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MBI Selangor, Raja Shahreen Raja Othman dan Ketua Pegawai Operasi, Soffan Affendi Aminuddin.

Pegangan saham tersebut dilihat bertentangan dengan struktur pegangan yang dipaparkan di laman web DEIG yang menunjukkan DEIG merupakan 100 peratus milik penuh MBI Selangor.

Rekod SSM menunjukkan DEIG telah didaftarkan pada 5 Jun lalu dengan Raja Shahreen dan Soffan dilantik sebagai pengarah firma berkenaan pada tarikh yang sama.


Walaupun laman web DEIG turut menamakan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali, Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mohammed Khusrin Munawi dan pegawai kewangan negeri, Datuk Noordin Sulaiman sebagai Pengarah namun rekod SSM menunjukkan sebaliknya.

Rekod SSM turut menjelaskan bahawa jenis perniagaan DEIG adalah pegangan pelaburan iaitu untuk membeli untuk pelaburan atau dijual semula dan untuk menjual (traffic) tanah dan rumah dan hartanah lain dalam tempoh tertentu dan lain-lain.

DEIG juga dibenarkan untuk membuat perkongsian atau apa-apa perkiraan dengan mana-mana individu atau syarikat yang menjalankan atau terlibat dalam dan lain-lain.

Maka, dua individu berkenaan diberikan mandat untuk menguruskan aset Selangor tanpa pengawasan kerajaan negeri dengan mengandaikan bahawa semua aset MBI Selangor telah dipindahkan ke DEIG.

Sekiranya pemindahan aset bernilai berbilion ringgit telah dilakukan, tidak ada sebarang maklumat mengenai transaksi berkenaan boleh didapati.

Melihat ke atas kemungkinan boleh berlaku, Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini bersetuju untuk menangguhkan operasi DEIG selepas selepas kebimbangan mengenainya telah dibangkitkan semasa perbahasan sehingga mekanisme pengawasan diwujudkan.

DUN juga meluluskan usul Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Agensi, Badan Berkanun dan Anak-anak Syarikat Negeri (JP-Abas) selepas dibangkitkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Hulu Kelang, Saari Sungib.

Beliau meminta supaya operasi DEIG ditangguhkan sehingga mekanisme untuk mengekalkan kebertanggungjawaban dan ketelusan diwujudkan.

Saari juga telah mencadangkan satu pembentangan rasmi ke atas strategi di sebalik penubuhan DEIG dalam bentuk Kertas Putih dalam sidang DUN akan datang.

“Sementara itu, apa yang boleh dilakukan adalah untuk menyelaraskan semua syarikat berkaitan kerajaan di bawah MBI Selangor,” katanya.


35 comments:

  1. Omak kau gigi mancung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu omak kau rasa was2 boleh tanya audit.
      Ini bukan jenis masuk akaun sendri la.

      Delete
    2. TSKI BERTAHUN2. MB BARU KUMPUL 3 BILION. AZMIN TAK SAMPAI 2 TAHUN SUDAH 30 BILION....

      TERCIRIT2 OMAK KAU.......

      Delete
  2. Omakau hisap tolo labuh

    ReplyDelete
  3. Apa nak buat kan. Gagap siidola dia ni pun dah melopong. Cuba cari tuang president Pas pis pus la pula OK ooooi.

    ReplyDelete
  4. Kah kah kah adooiii....ii ini lah parti jubo....srmua jubo...ratib aljuboori dan baka2 jubo...serta kroni jubo....pakar ekonomi konon company rm2 hengget daoat duit derma 30billion....kah ...kah..ratib jubo lagi....ratib jubo untuk macai jubo....lagi miang macai2 penjubo...kah kah kah....tahniah rakyat selangor darul jubo....kah kah...kah.....nsjib dapat duit derma 2 billion...raja shahreen dapat derma 30billion....pada rakyat selangor sama sama buat ratib aljuboori....kah...kah....tahniah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti jubo boke simpan 30 billion.
      Parti jubo satu lagi hutang 40 billion.

      Kepala otak !!!!!

      Delete
    2. kakakaka sekarang simpan rm30 billion kat syarikat rm2 dah jadi halal lakk yee macai Pakatan kakakakaka

      duit rm30 billion konon nak buat pelaburan , patutlaa hotel kerajaan selangor hutang sampai bankrup haritu .. pelaburan masuk mana kot sampai bankrupt ni ... takpe ada lagi rm30 billion melabur sampai bankrupt lakk

      Delete
  5. Lagi dahsyat dari 1MDB. Inilah punca Anwar nak jadi MB Selangor. Rupanya nak merampok duit.

    Pokoknya ongkos bukan politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rompak apanya bhaiii...
      Dia masuk dla akaun sykt anak negeri.
      Kena audit tiap2 tahun la bhaiii....
      Ini bukan masuk akaun sendiri la...
      Ini simpanan dan pelaburan la bhaii....
      Ini bukan sykt sarat hutang bilion2 bhaiii...
      Ini duit bukan derma parti la bhaii...
      Ini duit bukan dari putera arab saudi bhaii...
      Bukan duit orang wahabi timur tengah!!!!!

      Delete
    2. Kalu org sana dapat ambik selangor nanti, licin la 30 biluon turrr.....habis jadi duit derma.

      Delete
    3. simpanan dan pelaburan 30billion masuk dalam syarikat rm2 ??? kakakaka bebal namanya ni
      semua syarikat kena audit beb .. tapi macai macam lu sendiri tak percaya audit ... kakakaka bebal
      akaun syarikat anak negeri ??? bebal kaa apa ni , akaun syarikat anak negeri pakai syarikat rm 2 ... kakakakaka macai kena batang hidung dia semua boleh .. time ni baru nak percaya pasal audit dan pelaburan

      pelaburan rm2 jee , tanda nak kena sapu .. patutlaa Hotel milik kerajaan selangor bankrup , ni laa contoh kerajaan selangor melabur , duit dah sapu , perniagaan hotel bankrup .. tunggu jee laa apa yang nak melabur rm30 billion ni kakakakak

      patutlaa kata duit banyak tapi rakyat tak merasa pun , sebab nak kena sapu dengan syarikat rm2 kakakakaak

      Delete
  6. Aku selaku ahli pas Ulu Bernam berharap pas dapat keluar PR sbb di situ ada PKR, Dapigs dan Geng Halau Babi. Pas mesti bejerjasama dgn umno untuk merampas Selangor. Pas puas hati jika Dapigs, pkr dan ghb dpt ditogelkan bersama Abang Non. Dengan simpanan 30 bilion itu banyak yang boleh dibuat oleh pas dan umno nanti. Harap pas segera bertindak bersama2 umno selangor.

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat Pas bersegera berUG denan umno...30bilion tu...kurang sikit dari 42bilion.

      Pas mana pernah merasa duit bilion2 ni....cepatlah ber UG sementara Tuang Presideng dan Haroun Jing berkuasa ni.

      Delete
  7. Aku setuju sgt pas berUG dgn umnu,nk derma je bwk je saksi 4 org semua boleh jadi halal dam suci..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi cepat pasiku keluar PR lg bagus. Geng Hadi Barua nnt mudah nak berUG.

      Delete
  8. HUH...... PKR dgn UMNO sama saja perangainya dua2 asal kejadiannya dari lubang taik. Ada jugak ramai yg bodoh mempertahankanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada banyak perbezaan anrara PKR dan UMNO.
      PKR duit derma masuk akaun parti.
      UMNO duit derma masuk kocek bos.

      Di jadi viral...pak menteri jenis mengampu cuba spin utk cover bos.

      Delete
  9. Kesian kalit ,kalau kalit masih MB dah tentu duit ni dibahagikan sesama kawan2 aje.orang lain peduli apa.betul tah Oamak kau,sayangnya Omak kau dapat latop aje,takpa lain x kalit akan bagi benda lain .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian jugak kat Omak Kau....kalu kalit masih mb, merasa jugak Omak Kau seposen dua....

      Delete
    2. Betul... kesian juga kat omak kau.. jumlah duit yg biliun2 tu.. boleh dipinjam p berubat.. operet gigi mancung...

      Delete
  10. Yannei dei thamby cit cit poooraaah !........... kami dari parti Ameena Curry sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf utk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.......Dusyum ! Dusyum ! PKR Parti Kelentong Rakyat = GHB Geng Hipokrit Barua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dei Thamby...itu hadi kari ada sudah minta maaf ka itu pil kuda punya pitnah

      Delete
  11. Terbaik daripada ladang PKR. Syarikat rm 2 ambil alih aset 30b. Aset 30b bukan wang tunai. Patutlaaa 2 bln tak tidur malam

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceh...hampa budak2 apa tau...pi tidoq...

      Delete
  12. Syarikat 2 ringgit telan 74 GLC's di Sgor bernilai 30 billion....kroni assmin yg dapat ...ako nk buat syarikat 2 henggrt gak la...mana tau ada orang nak derma 30billion...ahaks....

    ReplyDelete
  13. Saya suka minum todi.

    Hisap ganja adalah baik untuk kesihatan.

    Jeff Ulu Bernam

    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  14. "Mereka diternak dengan begitu baik"... " tak perlu bimbang" kata salah seekor dari serigala yg menguasai selangor sebagai MB...tatkala ditanya apa reaksi dari sekalian biri2 yg digembala itu ... "setelah dikumpulkan sekalian mereka itu dijalanan berkali2".." dipenuhkan didlm dada2 mereka keluh kesah dan rintihan yg bergelora".."lisan mereka dibasahkan dengan kata2 celaan,fitnah dan adu domba"... "mengapa kamu masih berasa sangsi terhadap sifat jahil dan sombong mereka ?".... bentak serigala itu kepada " rakan2nya"... :)

    ReplyDelete
  15. "Kita telah diangkat sebagai sebaik2 ikutan" .... "kita tiada rasuah,tidak rasist,adil,cekap,...namakan apa sahaja sifat2 yg baik dan akan dikalungkan dileher kita semua"..."bukankah ada dari kalangan kita diberikan gelar sebagai " Anugerah Tuhan"...ada juga yg dipinjamkan dengan gelar "Khalifah Abdul Aziz" ... pernah dengar khabar mengenai 16 sept ?...tidak lama lalu taktikal yg diberi jolokan "langkah kajang"... ini antara perancangan kita yg tidak menepati sasaran .. pernahkah kamu mendengar dengusan dari sekalian biri2 itu ... maka tidak sepatutnya kamu menentang kepada perancanganku ini ... bukankah kita semua adalah dari kalangan serigala yg kuat ... :)

    ReplyDelete
  16. Hancur hati aku bila Nizam mula menjilat fefet perempuan tu (Osmawani). Osmawani berdiri, kangkang dan bersadar pada dinding bilik air… Nizam melutut menjilat fefet Osmawani dan dia mahu aku kolom btg dia masa dia sedang menjilat fefet Osmawani. Aku cuma tunjuk yg aku lebih hebat dari Osmawani, aku mengolom btg Nizam hingga btg dia keras dan bengkak. Nizam mengerang sambil terus menjilat. Makin dalam dan laju aku kolom, makin ligat lidah Nizam menjilat fefet Osmawani. Aku rasa tertekan mase tu.

    Nizam suruh aku tonggeng, dia menujah aku dulu, mungkin kerana memberi penghormatan kepada aku sebagai isterinya. Osmawani, seorang isteri yg dah lama gersang kerana tak mendapat cukup sex dari suami dia nampaknya ligat. Dia tak henti meneroka Nizam. Habis dijilatnya tubuh badan Nizam. Masa Nizam tujah aku, Osmawani berdiri dibelakang Nizam dan menjilat seluruh belakang Nizam… punggung, peha dan celah kangkang. Aku dapat rasakan Nizam sedikit tertunduk dan cuba merendahkan sedikit punggung aku sebab Osmawani sedang menjilat lubang bontot Nizam. Nizam terus menunggang aku dan meramas breast aku yg sedang bergoncang laju. Semakin laju tarian lidah Osmawani dibontot Nizam, semakin laju Nizam tujah aku.

    Nizam duduk di mangkuk jamban yg tertutup, dia mengangkat aku dan mujah lubang bontot aku dalam keadaan aku duduk diatas ribanya. Osmawani berkucupan dengan Nizam dan itu sangat menyakitkan hati aku. tiba-tiba Osmawani isap tetek aku… Dia berdiri didepan aku, tunduk sedikit dan mengisap tetek aku kiri dan kanan, dia meramas-ramas buah dada aku sementara aku terus bergoncang diatas riba Nizam. Terus terang aku katakan takde lagi kesakitan kene tujah kat bontot sebab dah selalu sangat Nizam tujah bontot aku. lebih lebih suka kat situ sebab kat situ lebih ketat berbanding lubang depan.

    Jeff Ulu Bernam

    Keadilan Reform


    ReplyDelete
  17. Rosmah berjalan membeli cincin,
    Cincin dibeli di luar negeri,
    kalau tuan otak tak pandai,
    Najib boleh memberi degree.

    Membeli undi guna pensiswazahan,
    Duit yuran ada yang gomen bayar,
    Apakan daya otak tak pandai,
    Beramai ramai berjumpa lecturer.

    Beramai ramai jumpa lecturer ,
    konon banyak kerja tidak terhingga,
    walhal dah tua tapi tak insaf,
    Assignment pula upah orang.

    ReplyDelete
  18. Syarikat RM2 adalh dimiliki oleh kalit,Apa Omak kau sussah hati sangat?

    ReplyDelete
  19. DAP dah tau perangai Azmin, itu pasal mau Kak Wan jadi MB dulu lagi

    ReplyDelete
  20. Kah kah kak wan jadi MB kah kah...matang pauh banjir pun tak leh nok buat apo apo...negeri DAP lagi tuhhh...puiiii....Apasal ssgt ko nnak DAP......kah kah melayu doh mcm ko ni la yg cina suka...mudah kena tipu

    ReplyDelete
  21. omakkau anak rosmah.
    rosmah mama omakkau.

    ReplyDelete