Saturday 29 August 2015

BERSIH 4.0 AMAT NYATA KURANG PENYERTAAN KAUM MELAYU DAN INI MERESAHKAN PENGANJUR DAN MEMBERI TAMPARAN KEPADA GHB DAN PKR KERANA GAGAL MENARIK KAUM MELAYU TURUT SERTA



Perhimpunan Bersih 4.0 bermula dengan amat ketera sekali kekurangan penyertaan peserta daripada bangsa Melayu, di mana bangsa Cina lebih mendominasi sebahagian besar daripada penyokong yang hadir.

Ramai daripada penyokong Bersih yang berbangsa Cina mengambil bahagian dalam protes tersebut menyuarakan kebimbangan mereka terhadap perhimpunan itu yang mungkin akan lemah tanpa sokongan orang Melayu.

Lee Kok Seng, bersama rakan-rakan yang datang dari Johor Bahru semalam berkata, perhimpunan Bersih akan memberikan impak yang kecil tanpa penglibatan orang Melayu.

“Saya bimbang ini akan membuatkan kumpulan anti Bersih membuat spekulasi yang mengatakan bahawa Bersih didalangi oleh orang Cina.

“Ia mungkin membawa kepada ketegangan di antara kaum jika kenyataan seumpama itu berlaku dan tidak dikawal oleh pihak berkuasa,” katanya.

Tan Kok Ann, dari Kuantan, berkata ketidakhadiran orang Melayu dalam perhimpunan kali ini mungkin disebabkan oleh PAS yang menarik diri daripada perhimpunan tersebut.

“Mungkin ia menunjukan bahawa pertubuhan Gerakan Harapan Baru, yang diketuai oleh bekas pemimpin PAS, terlalu awal untuk meraih sokongan yang besar daripada orang Melayu.

“Jika orang Melayu tidak menyertai perhimpunan ini, ia juga akan turut menjejaskan PKR.

“Walaubagaimana pun, kami berharap orang Melayu akan muncul di dalam perhimpunan yang berlangsung,” kata ejen hartanah 36 tahun itu.

Mengikut laporan semalam, tinjauan Merdeka Center menunjukan, 1,010 orang pengundi mendapati bahawa 43% memihak kepada Bersih 4, manakala 47% lagi tidak menggalakkan perhimpunan itu diadakan.

Tinjauan itu juga mendapati bahawa orang Cina antara yang paling ramai menyokong perhimpunan tersebut, dengan 81%, berbeza dengan 51% daripada kaum India dan 23% adalah pengundi Melayu mengikut keputusan disiarkan di laman web itu.

78 comments:

  1. Turun!

    Turun !

    Turun !

    Guling secara demokrasi

    Anda sebahagian dari sejarah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang melayu ramai di sogo...

      Orang melayu ramai di bawah ketiak ayoh hadi Ping Marang

      Orang melayu kena kencin sama itu Maharaja najis

      Orang melayu pengecut ??? Atau takde telor ???

      Delete
    2. Cakap bnyk pulak monyet ni, kau pun tak pegi, ikut bini pegi zoo negara tgok panda yg sama keluarga dgn kau.

      Delete
    3. Bersih wajar diboikot kerana Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

      Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    4. Kenapa PAS Tidak Menyertai Bersih?

      JANGAN TANYA KENAPA PAS TAK SERTAI BERSIH, TAPI TANYALAH KENAPA PAS DISINGKIRKLAN DALAM AGENDA BERSIH. KENAPA ADA USAHA NAK SINGKIRKAN PAS DARIPADA AGENDA RAKYAT? NAK BUAT PAS KONONNYA TAK PERDULIKAN RAKYAT

      Cerita pasal BERSIH 4.0.. sedang kami berkursus dalam Kursus Emergency dan Trauma anjuran Kor Medik dan Penyelamat Jabatan Amal Malaysia di Sg. Congkak Hulu Langat.. Kehadiran Ust. Nasaruddin Tantawi amat mengejutkan kami, beliau diberikan kesempatan memberikan sepatah dua kata..

      Beliau menceritakan cerita sebenar disebalik BERSIH 4.0.. Bersih terdahulu Pas merupakan penganjur bersama.. PAS turut berperanan menentukan bentuk perhimpunan aman agar tidak bertentangan dengan prinsip Islam dan juga tidak mencetus situasi yang keterlaluan.

      Namun pada bersih 4.. PAS tidak dilibatkan sebagai penganjur bersama.

      Justeru dasar PAS yang Islamik, PAS berpendirian tegas utk tidak mengheret rakyat kepada aktiviti yang boleh mengharu birukan keselamatan negara.

      Sudah lah PAS tidak dilibatkan sebagai penganjur bersama, mereka hanya meminta supaya PAS mengerahkan ahlinya dan Sayap Utama dlm kebajikannya (Unit Amal) utk turun seramai mungkin.. Tindakan ini seolah memperkecilkan PAS dan tindakan mereka AJK BERSIH 4.0 ini dilihat hanya nak meletakkan para pimpinan PAS dan UNIT AMAL sebagai budak suruhan mereka. Mana mungkin..

      Pengalaman kami sendiri Unit Amal menjaga program/aktiviti mereka sebelum ini yg berkhemah di dataran merdeka sememangnya menghasilkan ketidakpuasan hati ahli amal yg bertugas kerana mereka mengadakan aktiviti hiburan, malah terdapat mereka yang minum arak dan berdua-duaan di dalam khemah masing2.

      Bayangkan jika aktiviti yg lebih kurang sama nak dibuat dr 29 hingga 30 Ogos ini melibatkan ribuan yg hadir selama 36jam.. Tiada aktiviti yg khusus dirancang hanya nak duduk atau occupy padang dataran tersebut selama 36jam.. Jika berlaku kes yg sama seperti yg lepas dimana tiada kawasan khas muslimat@perempuan dan muslimin@lelaki (semua campur sekali) ini akan mendtgkan maksiat..

      Program tersebut juga akan disertai oleh pelbagai NGO termasuk yang memperjuangkan LGBT (ngo lesbian dan gay) sanggupkah UNIT AMAL menjaga keselamatan mereka?

      Sebelumnya Ust. Nasaruddin Tantawi menegaskan tak sanggup melihat unit amal menjadi budak suruhan utk kerja2 yang terdapat elemen maksiat padanya..

      Delete
    5. KES KG MUTIARA:
      ITU TANAH ORANG. BUAT RUMAH ATAS TANAH ORANG TANPA KEBENARAN HUKUMNYA ADALAH HARAM.TAK KIRALAH SAMA ADA PEMILIK TANH ITU ISLAM ATAU KAFIR.CUBA FIKIR, DITERIMAKAH AMALAN KITA DI RUMAH YG KITA DUDUKI SECARA HARAM DI ATAS TANAH ORANG LAIN. HINGGA PEMILIK ITU TERPAKSA MENANGGUNG RUGI KERANA TIDAK DAPAT MEMAJUKAN TANAH MILIKNYA SENDIRI YANG SAH.

      JIKA SAYA DALAM SITUASI ITU, SAYA AKAN BERJUMPA SI PEMILIK TANAH DAN MEMOHON MAAF KEPADANYA. SAYA AKAN MEMBAYAR GANTI RUGI KEPADA PEMILIK TANAH ITU MENGIKUT LAMA MANA SAYA MENCEROBOH RANAHNYA. SAYA AKAN MINTA MAAF DAN HALALKAN TINDAKAN SAYA SEBELUM INI. INI PENTING DAN BERTAUBAT TIDAK AKAN BERBUAT BENDA YG SAMA SUPAYA IBADAH SAYA DITERIMA ALLAH DI AKHIRAT NANTI.
      BIARLAH KITA HIDUP SUSAH ASALKAN TIDAK MENGAMBIL HAK ORANG LAIN SECARA HARAM. BIARLAH KITA HIDUP SEDERHANA DI ATAS HAK YG KITA SENDIRI MILIKI.

      JANGAN AMBIL HAK ORANG TANPA PERSETUJUAN MEREKA KERANA DARI SUDUT AGAMA HUKUMNYA ADALAH JELAS HARAM. TAK KIRALAH SIAPA ANDA DAN WALAUPUN ANDA SUDAH HIDUP DI SITU 1000 TAHUN.

      HARAM TETAP HARAM.
      SEBAB ITU DIPANGGIL RUMAH HARAM.

      Delete
    6. KENAPA PAS TIDAK SERTAI DEMO:

      MENGIKUT KETUA PENGANJUR MELALUI FORUM YG DISIARKAN LIVE OLEH MALAYSIAKINI,
      1. PERANNCANGAN AWAL TELAH DIBUAT DAN SURAT KPD PAS TELAH DIHANTAR. HADI JAWAB PAS TIDAK AKAN HANTAR. PAS HANYA AKAN HANTAR 2 ATAU 3 WAKIL SAHAJA.
      2. SELEPAS ITU, PAS BERITAHU PULA TAK NAK HANTAR WAKIL PUN. DENGAN. LAIN PERKATAAN, MEMANG TAK NAK JOIN.
      3. PENGANJUR TAK NAK BUANG MASA UTK PUJUK PAS DAN AKHIRNYA YG NAK IKUT SAHAJA DIPELAWA. ORANG DAH TAK NAK BUAT APA KITA PELAWA BANYAK KALI. MEMANG TAK AKAN IKUT. BIARKANLAH MEREKA SEBAB PENGANJUR TAK NAK JADIKAN IA SEBAGAI ISU.

      CUMA PAS JANGANLAH PERKECILKAN DEMO OLEH RAKYAT. KAMU MENANG 2013 DULU ADALAH DARI PERTOLONGAN GHB SERTA MEREKA YG MENYOKONG DEMO INI.

      NANTI KAMU AKAN LIHAT BAGAIMANA KAMU TERPAKSA MELEPASKAN KEMENANGAN KAMU DULU PADA PRU14 NANTI. INI PENGAJARAN UNTUK KAMU NANTI. BERSABARLAH MENUNGGU SAAT ITU. IA AKAN TIBA 3 TAHUN LAGI. KETIKA ITU KAMU AKAN TAHU BAHAWA KAMU SEBENARNYA AMAT LEMAH TANPA BANTUAN MEREKA YG BERDEMO DAN MENYOKONG DEMO PADA HARI INI.

      SAATNYA AKAN TIBA BAGI KEJATUHAN KAMU. INSYAALLAH KAMU AKAN MELALUINYA

      Delete
    7. Kesoan adaik masih muda .akal sudah segar tapi sayang dimainkan oleh ulamk Pas ,tanta berfikir terus menerima apa juga yang dumasuka kedalam kepala,cuba fikir,apa tujuan Bersih 4.Siapa yang mengnjurkan a/adakah peminpin Poltik ,tentu sekali tidak oleh itu,Dan ini adalah tujuan untuk masyarakat Malysia.kita tak mencari keuntungan politik ,begitu juga tugas unit amal//tentu tujuan untuk menolong disamping mencari keredaan allh.tetapi kalau dimomokan bahawa unit amal seperti budak suruhan ,jadi lain kali tak payah buat amal .tolong jaga peminpin Pas aje.lagi pun sekarng Pemuda Amanah sudah pun ada ,kami tak perlu lagi khimat unit amal.ok,Ikut ajaelah apa kata Tantatawi.

      Delete
    8. 1914...apa kao tahu psl halal haram? selagi tuang jepong dan haruan jeans x kata haram maka hukumnya bughah ikut petua harusanasini

      Delete
    9. Hari sabtu.. orang melayu gi pasar.. cari lauk nak makan. Hari ahad bule ler join.. kami satu kampung nak turun.. kan najib kata melayu umno kan bangsat.. so yang sokong pun sama jer tu

      Delete
  2. Mengapa tabur fitnah OMK. Saya bersama ribuan Melayu Islam dlm BERSIH 4. Mejoriti peserta adalah Melayu yg tentang Najib dan rasuah. Kami sempat solat Jemaah di sini. Hentikan jadi tali barut Hj Hadi dan Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul org melayu memang ramai yg datang tapi menyorok dalam kfc mcdonald dan warong mamak dgn berpakaian biasa...

      Maafkan mereka sebab ayoh hadi Ping Marang tak bagi tunjuk muka

      Delete
    2. Orang cakap fasal nisbah melayu : CINA : India la. Bukan fasal ribu-ribu ribu ribu ribu ribu orang. Maknanya nisbah Melayu kecil. Rasanya belajar fasal nombor nisbah ni masa sekolah rendah.

      Contohnya pengikut GHB ada beribu ribu ribu ribu tapi jika di nisbahkan dengan seluruh PAS masih kecil.

      Mengapa nak tabur fitnah yang orang tersebut menjadi tali barut Najib dan Hadi? Terlupakah kelebihan dan hakikat sembahyang berjemaah ketika bersembahyang jemaaah tadi?

      Delete
    3. Rata - rata peserta yang menyertai perhimpunan BERSHIT 4.0 hari ini terdiri dari kalangan mereka yang berasal dari fahaman Politik Longkang DAPigs yang tak suka tengok orang Melayu kaya.

      Nak tuntut Bebaskan Si Ketua Penipu tu pulak???
      KONONnya, alasan diorang anjurkan perhimpunan tersebut sebagai salah satu manifestasi untuk mendesak YAB Perdana Menteri berundur dari jawatan yang dipegang pada ketika ini.

      Tapi hakikatnya, semua tu dibuat untuk memenuhi kehendak dan kemahuan mereka dalam menjaga kepentingan Politik Peribadi puak - puak DAPigs tu semata - mata. Bukannya diorang buat untuk rakyat.

      LKS pun tak mau komren apasal melayu tak ramai turun. Sila baca FMT.

      GHB hidup diatas ang pow taukey

      Delete
    4. Aku melayu..dan aku sokong bersih4..undur najib undur..ini bukan soal bangsa..tapi soal ketelusan dan keadilan dln pemerintahan..aku malu seorang PM yg berbangsa melayu dan islam menggelapkan duit rakyat sbyk 2.6b..

      Delete
    5. Azmin ambik 30 billion tulah duit rakyat.
      2.6 billion ni celah gigi jr

      Delete
  3. Tu la sombong sudah ada ghb .pas tolak tepi.tak tahu la sapa yg salah tp demi rakyat bawa la berbincang.ini masing masing berkerat rotan.pas marah ghb sbb katanya ikut ckp dap.ghb pulak marah pas sbb kutuk depa.dah sudah sudah la buat apa nak panjangkan.tengok tengok semua pengikut lari.marah marah juga tp najib perlu diusahakan utk djatuhkan.jika tdk semua org akan susah.kata nik abduh pas tdk diajak berbincang main jemput saat saat akhir je.dap kan dah tak suka dgn pas mana suka nak sua muka lagi.agaknya ajakpun tak iklas.umno tunggu 9 sept pas pulak tunggu oktober.najib sedang terawang awang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dunia perlu tahu

      PAS bukan lagi sebahagian dari pembangkang

      Paz pis pus sedang giat atur calon untuk bertembung dgn DAP seterusnya jadi proxy umno untuk lawan 'org cina'

      LGE hapuskan Paz pis pus skrg !!!

      Delete
    2. Kajh Kah Kah taukey Bukit Penang dah merungut. Ingatkan GHB dapat 50& orang PAS, tapi nampaknya 7% pun wokey.

      Satu lagi, mana pati cap ayam brands GHB. Yilekkkk.

      Lama3 GHB masuk DAP, yeahooooo. Melayu pun tak caya sama GHB.

      Paaaaaadaaaaan Mukerrrr

      Delete
    3. Ko tahu paspispus je la..lain tarak..hidup ghb..kita akan bergerak sbg anak jantan..semangat jen tariq bin ziad ditagih..masa akan terus berlalu dan mempopularkan ghb..hidup ghb..

      Delete
    4. Sekarang cina buat himpunan. Lepas melayu kena buat pulak. Lalu kat petaling street.

      Delete
  4. ore melayu tunjuk kuat dalam facebook,komen2 dalam blog je..poorahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Org melayu dah termakan hasutan umno dan pas kononya LGE akn jadi perdana menteri Malaysia... Ape ker bodoh ...mentality.. Sokong Najib dgn jadi peminta sedekah negara Arab 2.6b ?

      Delete
    2. Kajh Kah Kah taukey Bukit Penang dah merungut. Ingatkan GHB dapat 50& orang PAS, tapi nampaknya 7% pun wokey.

      Satu lagi, mana pati cap ayam brands GHB. Yilekkkk.

      Lama3 GHB masuk DAP, yeahooooo. Melayu pun tak caya sama GHB.

      Paaaaaadaaaaan Mukerrrr

      Delete
  5. Nak jd juru cakap bg pihak pas..ubahlah gambar profile anda ibu omakkau....
    Letak bendera pas cukup...
    P44 N12...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fook U . Azzhole

      Delete
    2. Mdnoh jaafar, burit mak kau burit babi, bau busuk, kzu haramjaddah, melayu pukimak

      Keturunzn kau pon pukimak, harap anak kau jadi penghisap dadah & pelacur.

      Kau nak rasa kote aku ker? Kote aku besar, tzk benggkok pon, penuh dalam mulut busuk kau tuuh.

      Nznti aku diap kencing dlm mulut kau sekali yeah...

      Suka mdnoh, auuuw auuuw..

      Delete
    3. Bengong...tau maki hamun mcm parti tu sj...kluaq la hujah2 yg baik...setakat maki hamun anak aku pn reti...
      Bagi yg dok komen pasai negeri p pinang..kalau x dok d peneng jgn memandai mandai...jaga kampong sendiri sudah...xtau apa dok diam2...
      Kerajaan negeri dh sediakan peguam..ada peguam yg d bayar oleh umno..tp kes tetap menang kod tuan tanah..

      Delete
  6. Perjuangan PAS suci dari najis khinzir DAP.
    Perjuangan PAS suci dari kemunafikan GHB.

    ReplyDelete
    Replies





    1. Kedai nombor ekor antara tumpuan Bersih
      

      PETALING JAYA: Kegiatan harian di tengah Bandaraya Kuala Lumpur khususnya di sekitar kawasan Dataran Merdeka dilapor berjalan seperti biasa termasuk premis perniagaan.

      Tidak terkecuali kedai nombor ekor di Jalan Tun H.S Lee.

      Krew FMT yang membuat liputan di kawasan berhampiran sempat merakam gambar beberapa peserta bantahan Bersih 4.0 mencuba nasib.

      Dalam gambar berkenaan, kelihatan para penyokong yang memakai baju kuning berurusan di luar kaunter kedai nombor ekor.

      Ia antara kesempatan yang digunakan mereka ketika cuba berkumpul di lokasi utama, iaitu berhampiran Dataran Merdeka. - FMT

      Delete
    2. MAKIN PANJANG FITNAH CAI AMNO DAN PAS.

      Delete
  7. Omak tolong ubah profail

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedai nombor ekor antara tumpuan Bersih
      

      PETALING JAYA: Kegiatan harian di tengah Bandaraya Kuala Lumpur khususnya di sekitar kawasan Dataran Merdeka dilapor berjalan seperti biasa termasuk premis perniagaan.

      Tidak terkecuali kedai nombor ekor di Jalan Tun H.S Lee.

      Krew FMT yang membuat liputan di kawasan berhampiran sempat merakam gambar beberapa peserta bantahan Bersih 4.0 mencuba nasib.

      Dalam gambar berkenaan, kelihatan para penyokong yang memakai baju kuning berurusan di luar kaunter kedai nombor ekor.

      Ia antara kesempatan yang digunakan mereka ketika cuba berkumpul di lokasi utama, iaitu berhampiran Dataran Merdeka. - FMT

      Delete
    2. ADA GAMBAR?
      MEH SINI AKU NAK KASI VIRAL.

      KO PERGI KE PROGRAM SEDUT ASAP KERETA RANGE ROVER 200K HARI INI?
      WANGI WOOO DIA PUNYA ASAP. ADA BAU MINYAK ATTAR....

      Delete
  8. Omak tolong ubah profail

    ReplyDelete
  9. OK yg hang dok bubuh gambaq group cina memang la tak nampak melayu dgn india. Takat dok kutip gambaq dari blog org lain lps tu spin sapapun boleh. Dah tk dak kredebiliti OK. Elok hang pi cari laki menikah kot boleh rasional balik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengaku je la kau sedut asap roket

      Delete
    2. 1833...
      Mengakulah ko sedut asap RANGE ROVER tapi terbau MINYAK ATAR.
      Atau kau terbau 2.6B duit derma?

      JGN MIMPI KO DAPAT LA

      Delete
  10. Omakkau tukar nama blog umporno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedai nombor ekor antara tumpuan Bersih
      

      PETALING JAYA: Kegiatan harian di tengah Bandaraya Kuala Lumpur khususnya di sekitar kawasan Dataran Merdeka dilapor berjalan seperti biasa termasuk premis perniagaan.

      Tidak terkecuali kedai nombor ekor di Jalan Tun H.S Lee.

      Krew FMT yang membuat liputan di kawasan berhampiran sempat merakam gambar beberapa peserta bantahan Bersih 4.0 mencuba nasib.

      Dalam gambar berkenaan, kelihatan para penyokong yang memakai baju kuning berurusan di luar kaunter kedai nombor ekor.

      Ia antara kesempatan yang digunakan mereka ketika cuba berkumpul di lokasi utama, iaitu berhampiran Dataran Merdeka. - FMT

      Delete
    2. MAKIN BANYAK FITNAH MACAI UMNO DAN PAS APABILA 4.00 MENEPATI SASARAN

      Delete
    3. Fitnah peserts demo dgn no ekor pulak.....
      Twruk betul Pasmeno ni....

      Delete
  11. Salam 1rasuah ,

    Cina datang sehelai sepinggang jadi kaya, india datang sehelai sepinggang jadi doktor kaya, singh datang sehelai sepinggang jadi lawyer kaya, Pakistan datang sehelai sepinggang jadi tokey kedai kaya, Indonesia datang sehelai sepinggang jadi kontraktor kaya, Kemboja datang sehelai sepinggang jadi peniaga kaya. Rumah tepi loji taik naik pegi atas bukit kerana rajin.

    Melayu pun kaya, kaya komplen, nak masuk u pakai kuota 3A, nak masuk kerja pakai cable sanak saudara, nak kaya cepat ali baba, usaha malas semua nak short cut, last-last rumah atas bukit turun tepi loji taik kerana rajin komplen.


    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. Heee

    ReplyDelete
  12. Dulu masa ramai Melayu pon salah dikata keldai DAP.

    Sekarang bila ramai Cina pon salah juga.

    Orang PAS mungkin tak ramai sebab ulamak dia dah bagi amaran sesiapa ahli PAS yang pergi demo, tiket ke syorga akan ditarik balik.

    Mana-mana walaun yang bengong mesti walak mengkhinzir buta kepada ulamak PAS.

    BERSIH kali ni tertumpu kepada masalah ekonomi yang menghampiri muflis dan bukan politik semata-mata.

    Adakah orang Melayu lebih hebat ekonominya dari orang Cina..?????.

    Oh ye saya terlupa orang Melayu memang sangat kaya sebab tu mampu beli kereta mewah seperti Range Rover Evoke, Toyota Vellfire, Harrier, Mers dan Bimmers.

    Orang Melayu juga sudah mampu bina rumah untuk anaknya sehingga 5 juta ringgit.

    Lihatlah di Kelantan, rakyatnya mampu duduk di dalam bunglo berwarna biru.

    Jadi buat apa nak g demo.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  13. Kesian rakyat Kelantan masih tidur dlm khemah. Pemimpin agungnya hidup kaya raya dan mewah. Patutlah disingkirnya G18 sbb takut rahsia terbongkar. BERSIH 4 langsung tak nampak KOTE. Mungkin KOTE disorok dlm kain Hj Hadi dan Nik Abodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat sedut asap Range Rover pun rasa macam dapat sedut minyak atar arab saudi

      Delete
  14. Selamat tinggal Pas ...dan juga blog hetro ni..rakyat Malaysia tkan merindui kamu...ayuh pr 2 kita maju..kalah dan menang Allah tentukan.

    ReplyDelete
  15. MANAKAAM ! Berita terkincit mengenai Ameena Curry parti @ kawan punya kawan punya kawan punya saudara of Restoran Insaf yang tak insaf2 :
    1 Parti Ameena Curry telah mengeluar kan lagu rasmi parti @ gerakan GHB : Kici kici lembu jaga , sudah besar kaki Auta , sudah pencen (kalah pemilihan) jadi Barua , Satu pistol peluru tak da ! ............. kah kah kah puak2 GHB mana ada telur ............... sampai sekarang masih tak nak letak jawatan walaupun jadi pengkhianat dan bencikan PAS !
    2 Adakah patut blogger Abuya Albuaya AlHusyeen dok heboh satu Malaya video Mat Sabu bagitau DAP tak anti Islam tapi sayang Islam sbb peruntuk wang jutaan ringgit utk Islam di Penang. Awat hang ingat duit mak bapak dia ka atau duit toooookkkmu ka AlHusyeen dan Mat Sabu ooooooiiiiii ! Hanya mat bahlol ukur sayang kpd Islam dgn nilai wang ringgit ! Kalau ikut sumbangan wang .......... negara Amerika banyak sumbang jutaan malah billion dollar kpd negara2 Islam spt Mesir dsbnya. Apakah US sayang kpd Islam ? Tidak ! Tapi kerana negara tersebut sanggup jadi boneka dan Pak Turut US !
    3 Kah kah kah geng macai terdesak guna gambar arwah tgna pas tu bagitau wajib hadir demo bersih 4 .............. aku risau nanti dia kata wajib pula hadir untuk pesta arak dan langgan pelacur sbg aktiviti sampingan bersih 4 ngeh3 ............tak gitu tuan guru greenboc @ ulamak DAP.
    4 Kah kah kah GHB geng haru biru semakin terdesak setelah gagal dlm pemilihan Pas depa cuba pula nak hijack parti KITA tapi ditolak ahli KITA dan laporan polis telah dibuat ...........oooooiiii muka tak malu pi mana2 pun org reject .......... senang cerita pakat2 masuk DAP lah.
    5 Adakah patut Mat Sabu kata dia tubuh GHB kerana ajakan & pujukan kawan2 ............ tulah sbb terlalu mesra dan wala' kpd kafir dan munafik akhirnya jadi barua depalah maka lahirlah gerakan Geng Hipokrit Barua ! ngeh3 6 Adakah patut kerana terdesak depa minta Ust Haslin Bollywood berposing dgn depa dan sbg menghormati mereka Ust tu pun tunai hajat depa tapi tak semena2 depa putar cerita kata Ust sokong dan join GHB .......... bila dinafikan oleh ust Haslin ada macai dan balaci marah2 dan mula buat fitnah serta tohmah macam2 kat ustaz ............ jelaslah puak2 nilah suka jatuhkan maruah ulamak dan mungkin depa jugalah yg buat fitnah video lucah UAI !
    Nampak sgt puak2 ni mmg kaki video lucah & porno sbb bukan senang nak cari pelakon yg seiras UAI kalau bukan pakar video lucah & porno. Sebab tu ada org bagitau demo BERSIH bercampur baur dgn aktiviti maksiat spt minum arak, langgan pelacur dan lgbt sbb ramai mat2 gian seks pun terbabit !Ini juga mungkin sebab puak depa tolak hudud krn puak2 depalah yg banyak kena kesannya .............. sapa tak takut bontot berasap kena rotan 100x auuuwww ? atau rejam sampai mati ! .......... oohhh tidak oh tidak ! lupakannya !
    6 Adakah patut depa dok ratib UG ! UG ! kat PAS tapi tup tup depa pulak dok sok sek kat belakang nak buat kerajaan Baru dgn BN kah kah kah sekarang jelas siapa yang nak berUG dgn BN !

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS DAN BER UG DGN BN
      HADI JADI PM
      ADA DLM YOUTUBE
      NAJIB PUN PUJI HADI
      INI PELUANG BAIK UNTUK HADI

      MCM MNA AGAKNYA BILA HADI JADI PM YER? SOPPING KAT JEPONG LA

      Delete
    2. Adakah patut kita semayang dua imam...ape lah...imam ko pasti ke msyuk syurga?sudah pasti ke?ape lar?otak hang letak kat mana?

      Delete
  16. hahahaha......

    Kesian Omak Kau dan Pascai...

    Omak Kau dah besar kemaluannya.

    Besar kemaluan Omak Kau kerana apa yang diharapkan supaya BERSIH 4 gagal tidakmenjadi kenyataan sebaliknya berjaya menghimpunkan 200 ribu orang.

    Pahit untuk Omak Kau dan Pascai serta Tuang Presideng bodo menerima kenyataan kejayaan Bersih 4 tanpa Pas. Bahkan tanpa Pas penyertaan rakyat lebih hebat.

    Lalu untuk cuba menutup kemaluan, Omak Kau putar belit kata Bersih 4 kurang penyertaan Melayu.

    Tatpi Omak Kau tidak dapat menyembunyi kekaguman dan dengan rasa tergedik-gedik ingin serta dalam perhimpunan kemuncak malam ini dan besok telah menyiarkan gambar-gambar bukti sambutan luar biasa rakyat terhadap BERSIH 4.

    Omak...tolong tutup kemaluan kamu itu dengan turut hadir ke Bersih 4 malam ini dan besok.

    BERHENTILAH JADI BARUA PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. setujuuuuu...

      tp omak lbh suka kotor dpd bersih

      dtg kotor kot

      Delete
    2. okla, bersih4 banyak melayu wooo...bravo

      Delete
  17. Penyertaan luar biasapun kalau hasilnya tak luar biasa tak guna juga.tgok nanti najib tercongok dsitu juga yg dpt dosa geng ghb sbb bersekongkol dgn org buat maksiat.jika berhasil baguslah.adakah pas perlu heran sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada juga usaha dibuat.
      Yg tak usaha tu tapi nak harap kemenangan susah la sikit.
      Rakyat tak akan sokong parti yg sarat dgn rasuah dan pulun hasil balak secara berjemaah.
      Ini tahun. 2015 bukan 1957.
      Ini dunia milik generasi Y bukan pak turut yg bercagarkan baiah walaun.
      Ini zaman masuk akaun parti bukan akaun peribadi.

      Delete
  18. Tun M dah turun !!!

    Apa lagi orang umno tunggu

    Bekas presiden umno 30tahun dah demo..

    Semua ahli umno di arahkan turun di dataran esok hari ahad !!

    Jangan engkar arahan ini. Duit 2.6b tidak disediakan harap maap. Botol mineral jer ade.

    ReplyDelete
  19. memang melayu takda pun .yang ramai muka macam melayu ialah oranf siam,sekutu omak kau.

    ReplyDelete
  20. Pemimpin pas gila meroyan
    Pengikut pas lari lintang pukang
    Pengikut pas semakin berkurangan
    Yang tinggal hanyalah lebai lebai malang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow ramainya org pas join GHB....800K tuh

      Delete
    2. Tp aku tetap sokong PAS

      Delete
  21. isu perkauman dan agama suka dimainkan macam sial! kalau dah bangsat tetap bangsat jua!

    ReplyDelete
  22. BERSIH? Berak pun tak basuh..

    ReplyDelete
  23. BERSIH? Kencing pun merata-rata..

    ReplyDelete
  24. omak promot bersih....

    omak nk bgtau org melayu suruh trun ramai2

    omak n khalid trun samala pegang2 tgn mcn couple ok

    ReplyDelete
  25. Kau orang , walaupun bersama bersih. Tapi aku dan keluarga aku tetap bersama pas dan tuan guru hj hadi.

    ReplyDelete
  26. confirm gang haru biru ghb jadi babi panggang dap pasal tu ramai melayu x join.

    ReplyDelete
  27. ghb x malu berumah kan pas bertuan kan dap. kalau anak jantan istihar keluar pati kosongkan kerusi.pemimpin x bermaruah layak ke memimpin .

    ReplyDelete
  28. Dag confirm Melayu memang kaum penakut. Apa nak jadi bangsaku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penakut utk ditarik hidung oleh DAP apa salahnya..

      Delete
  29. Itu lah hasil tarbiah assobiah umno & pas...melayu takut nk sokong kebenaran...telan la duit bnyk mna pun xpa...bangang punya melayu

    ReplyDelete
  30. Membangsatkan peniaga melayu yg cari mkn di tepi jln terutama oku. Membaruakan pengguna jln sekitar ibu kota dgn kesesakan. Mengharamjadahkan hari sambutan merdeka malaysia. Siapa...siapa??? Dgn bangga penyapu di tangan. Ibarat kuman di seberang nmpk...gajah di depan mata x nmpk. Mmg bangsat..bangsat sgt2

    Alvin tun
    KipiD.A.P & kariP.A.P

    ReplyDelete
  31. APA LANCIAU ASYIK2 KOMEN PASAL GHB & PAS??? TAKDE SAPE YG UNTUNG..1 ENTITI PECAH KPD 2..BILA PILIHANRAYA, DUA2 RUGI. MACAI UMNO JE YG SUKA COPY PASTE & LAGA2KAN PENGIKUT DUA2 PIHAK SBB DIORANG TAK TAU NAK JAWAB HAL BERKAITAN NAJIB. SPIN...MCM PERANGAI NAJIB..LAIN DITANYA, LAIN DIJAWAB. SAMPAIKAN MENTERI PUN TERCUNGAP2 BILA DITANYA PASAL NAJIB. KETUA PENYAMUN TAK BAGI TAU DARI MANA DTGNYA HASIL ROMPAKAN..ALIH2 DAH ADA JE BILLION2 DLM AKAUN. "KORANG JGN BYK TANYA!!" KATA NAJIB...HAHAHA. "KALAU ORG LAIN KECOH, CKP JE..DERMA". PENGIKUT SETIA UMNO DIPERINGKAT AKAR UMBI TAK PAYAH LA NAK BERANGAN NAK DPT DUIT "DERMA" NI. JADI AHLI YG BIJAK..BUKAN PAK TURUT. NAMPAK KESALAHAN/KERAGUAN, MINTA PENJELASAN. TAK JELAS? TANYA LAGI..MMG TANGGUNGJAWAB PEMIMPIN TERANGKAN SEGALANYA..BUKAN MENIKUS/BUAT2 BODOH. CONTOH BETAPA KRONIKNYA NAJIB, ROSMAH & PENGAMPU NAJIB KAUT HASIL NEGARA IALAH URUSAN JABATAN KERAJAAN DISERAHKAN 100% KPD SYKT PEGANGAN KRONI. HASIL KUTIPAN SEPATUTNYA MASUK PERBENDAHARAAN, KINI KENA SINGGAH DULU DLM AKAUN MEREKA. DULU PERKHIDMATAN KERAJAAN PERCUMA, SKRG KENA BAYAR...CONTOH TERBAIK...MYEG. LANGKAH TERBAIK...NAJIB MESTI BERUNDUR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pastu ko sambung plak cite dieg 30 bilion dan tarif air akn naik. Ape plak kaki songlap ni nk buat. Ko kn sprm yg segala bagai bab politik kau tau mcm malaysia ni mak bapak ko yg tadbir urus. Jgn jdi pondan worrior mcm adik penipu 30 bilion.

      Delete
    2. Air free la bodoh...kau duduk ceruk mn? kahkahkah

      Delete
  32. Tidak hairan kalau tuan mengatakan kurang penyertaan orang Melayu kurang dalam BERSIH 4. Pertamanya orang Melayu bukanlah satu bangsa yang kuat jatidirinya dalam zaman moden ini. Orang Melayu telah hilang budayanya. Bahasanya terhakis dan tidak ada nilai ekonomi yang tinggi. Kesatuan umat Melayu tidak boleh diikat dengan keseragaman matlamat, ugama atau bahasa atau pun wilayah. Perangai buruk seperti enau dalam belukar, dihalaman orang berlari-lari di halaman sendiri berjengket-jengket, tak dapat tanduk telinga dipulas sudah sebati dan menjadi amalan biasa bagi semua terutama dikalangan kumpulan elit kuasa, ugama dan pedagang. Orang Melayu tidak peduli kecuali diri dan keluarga sendiri. Orang lain dapat makan ke ada tempat tinggal ke atau sakit ke mereka tidak kisah. Yang penting diri sendiri kaya raya dan senang lenang!! Oleh itu bagi majoriti orang Melayu kempen BERSIH 4 tidak mustahak dan tidak penting bagi mereka. Ini mungkin sifat kehambaan orang Melayu sangat tinggi. Biarlah orang buat kita tak ape. 'Tak ape' adalah satu perangai negatif orang Melayu. Itulah sebabnya bangsa Eropah boleh menjajah beratus-ratus tahun. Itulah sebabnya raja Melayu boleh dibuang oleh Inggeris, itulah sebabnya pejuang bangsa boleh dibunuh, digantung dan ditembak oleh Inggeris dan.....orang Melayu akan memerhatikan sahaja seperti tidak ada apa-apa yang berlaku. Orang Melayu kuat berangan-angan tetapi tidak ada pelan tindakan dan ...malas. Cita-cita besar tetapi cepat lesu. Jangan salahkan kaum lain bagi apa yang telah dan sedang berlaku. Raja, Perdana Menteri, Ketua Tentera, Ketua Polis, Ketua Hakim, Speaker Parlimen, Pegawai-pegawai Daerah yang mempunyai kuasa terhadap kewangan negara, keamanan, keselamatan, hutan, tanah, air dan segalanya adalah orang Melayu. Mengapa semua ini tidak boleh diurus dengan amanah dan bijak?? Jawabnya ialah orang Melayu bukanlah satu bangsa yang kuat jatidiri dan mereka ada sifat khianat dan malas tetapi mahu cepat kaya walau pun mengadaikan masa depan keturunan mereka sendiri!!! Seperti mana hilangnya kuasa bangsa Melayu dimerata Nusantara, wajah Malaysia juga akan berubah dalam masa mungkin 40 atau 50 tahun lagi. Perubahan itu adalah drastik sehinggakan cicit dan piut kita tidak percaya bahawa beberapa dekad lalu, bukan abad tetapi dekad bahawa moyang-moyang mereka berkuasa atas segalanya dalam sebuah negara dipanggil Malaya dan kemudian Malaysia tetapi mereka khianat!! Dari Allah kita datang dan kepada Allah kita akan dikembalikan.

    ReplyDelete
  33. Puak puak bersih ni la yg lari dulu kalo malaysia diserang.
    Tanggal 31 bulan 8-57.Merdeka,merdeka..tetaplah merdeka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul mereka akan lari. Melayu tak boleh lari pasal pemalas. Lepas tu bangsat pulak dan tak berduit!!

      Delete
  34. Perhimpunan apek apek sedunia

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...