KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 30 August 2015

BEKAS CALON KETUA UMNO BAHAGIAN KOTA BELUD BELOT DENGAN TURUT SERTA HIMPUNAN BERSIH 4.



Bekas calon Ketua Umno Bahagian Kota Belud, Sabah pada 2013, Amsor Tuah sanggup terbang ke ibu negara pada malam Jumaat untuk menyertai Perhimpunan Bersih 4.0 yang berlangsung kira-kira 2 petang semalam.

Amsor Tuah tiba di Kuala Lumpur dari Kota Kinabalu pada pukul 11 malam Jumaat.

Ahli Umno berusia 46 tahun itu berkata, beliau menyertai perhimpunan berkenaan kerana tidak berpuas hati dengan sikap kepimpinanan tertinggi Barisan Nasional (BN) negeri Sabah terutamanya Ketua Menteri Sabah datuk Seri Musa Aman

"Saya bukan datang untuk mendesak perdana menteri untuk letak jawatan. Saya datang mewakili suara rakyat Sabah yang sehingga hari ini masih terpinggir dengan arus permodenan.

"Perdana menteri kata berbilion dana disalurkan untuk memberi manfaat kepada rakyat tapi penduduk di kampung tak dapat apa-apa. Masih ada lagi kampung yang tiada bekalan air bersih. Jadi ke mana dana berbilion ringgit itu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Leboh Pasar di sini.

Amsor tewas kepada penyandang Ketua Umno Bahagian Kota Belud, Datuk Dr Salleh Tun Said Keruak yang juga Menteri Komunikasi dan Multimedia pada pemilihan Umno bahagian dua tahun lalu.

Beliau yang juga tenaga pengajar di Akademi Bina Malaysia (Wilayah Sabah) CIDB Inanam menegaskan, tidak takut sekiranya keahliannya dilucutkan kerana menyertai perhimpunan tersebut.

"Saya tak takut (kena pecat), saya mewakili suara rakyat. Biar mereka tengok kad keahlian saya. Saya tak tipu, saya ahli Umno yang sah," kata Amsor sambil menunjukkan kad keahlian Umno miliknya.

69 comments:

  1. "Mana dana billion ringgit tu?""..jawapannya masuk celah kopek rosmah la...tak pecaya cuba check

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini mesti anak buah bapak beruk (GHB) yg suka pd bini org.

      Delete
    2. Najib je sapu bini orang

      Delete
    3. Kalau dah habis edah boleh kawin lainlah, bukan ajak bini org masuk hotel bagi kaunseling pkl 2 pg.
      15:05 - minum carlsberg dgn peserta bersih 4 ke tadi?

      Delete
    4. Pemimpin dunia mula lihat kecacatan pimpinan Najib

      Najib perlu letak jawatang

      Org melayu malu ada pemimpin paling sial dalam sejarah negara..

      Itu MH jatuh Airasia jatuh helikopter jatuh...Malaysia ringgit sudah jatuh terburai atas perut datin RM

      Org melayu malu dgn Najib ...

      Presiden paling goblok...haprak...cikai... Capra...pariah

      Delete
  2. Balik Sabah habis kena tibas. Semua kena tarik kalau bikin bisnis tapi kalau dlm kerajaan mesti kena tindakan disiplin. Inilah lumrah atau akibat menentang parti sendiri. Sudah jatuh di timpa tangga. Silap silap satu kampung kena ugut untuk boikot si mamat ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm mna2 organisasi waima komunis /gangster sekalipun, ada peraturan. Berani buat berani tanggung. Kalau lone ranger senang. Nak buat apa pun boleh, itu pun masih terikat pd undang2 agama/sivil.

      Delete
    2. 15:09...
      Salah pemimpin dia jugak
      Cuba klu dpt derma dulu dia guna majukan kota belud, benda ni tak akan berlaku.

      Delete
  3. 30 billion dana sgor dalam company 2 hengger masuk jubo yahudi melalui aljuboori...dana untuk gerakan bersih 4.0.....syabas tun guna reverse psychology war yg DAP cipta......reverse psychology tun kaum cina dlm selimut BN spt di kota belut pun timbul....dah terang lagi bersuluh masa bertindak pada kaum cina rasis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau merepek ni setan....belum hidu gam lagi ka pagi ni.....

      Delete
    2. 13.57 kuli @ barua umno lanciauu

      Delete
    3. Aku lebih rela jd kuli umno drp jd kuli cina komunis. Dahlah makan babi, berak lap dgn tisu...jijik aku. Tapi 14:19 jgn ikut aku, kau dialu2 ikut komunis tu. Jgn lupa ajak anak bini kau sekali. Mak bapak kau pong jgn lupa ajak join sekali.

      Delete
    4. Bhai 14.19 lbh mulia kot 13.57 dari lu yg terang2 macai dan barua dap...ohh lupa anony mnkin melayu tp utk cina pun blh guna...hahaha

      Delete
    5. jurangan 69; kalau ramai melayu turun kao cakap depa kaldai dap. bila ramai cina turun kao tak nak bilang depa tu kaldai mat sabu ke? ngok betul jurangan kambin' nih

      Delete
    6. 15:28 - kalau ramai cina DAP itu tandanya babi lebih ramai drp kaldai.

      Aku rasa kau telan ubat pencegah hamil yg bini kau tadi.

      Delete
    7. MENGONG BETOL CAI NAJIS NEH...CEPAT SANGAT PANCUT....

      SYKT TU BARU NAK OPERASI 2016
      CAMNE BOLE BANTU BERSIH 30 BILION

      SAH MENGONG...

      Delete
    8. Hati2 sikit, jgn sampai time korang sebuk2 buat demo ni, diaorg sibuk rembat masuk akaun lagi

      Delete
    9. 15:33 - kalau nak operasi tahun depan, knp dana 30b dah masuk akaun...BODOHHHH. Nak rembat duit rakyat lah tuuu. Kau je yg bodoh. Nak operasi tahun depan, duit masuk tahun depanlah.

      Knp masuk senyap2, publishlah dlm DUN. Dah bising baru tergagap -gagap jawab mcm beruk tertelan biji durian.

      Delete
    10. DAH MASUK TAHUN NI?
      YG DAH MASUK TU DERMA 2.6B TU...
      YG 30B TU CADANG BARU NAK MASUK TAHUN 2016.
      TAPI KO CEPAT SANGAT PANCUT. HILANG STIM AZMIN DAH.

      MEH SINGGAH https:///www.selangorku.com

      Kita sembang2 kat sana.
      Kat mykemut ngan FOBngoook memang tak ada..

      Delete
    11. Selagi tv tigasuku tak sebut, aku tak akan percaya.

      Delete
  4. Ban balak Kelantan untuk difaraid.

    Sesiapa berminat boleh mohon dengan kerajaan negeri Kelantan.

    Dapat hasilnya nanti boleh beli kereta mewah dan buat rumah juta- juta.

    Antara syaratnya.
    a. Ahli PAS sahaja.
    b. Mesti tahan kena maki atau dilabel Tolol.
    c. Kena walak apa saja kata pemimpin.
    d. Pandai berbahasa Jepong.

    Tempat adalah terhad.

    Sekian, terima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ke bang...ngeh nga bersaudara tu ahli pas lh ya...terimakasih ya bang..ok ur welcome

      Delete
    2. Syarat tambahan ialah,

      A. Boleh bersuara spt bapak beruk
      B. Sanggup mkn daging babi dgn guan eng
      C. Ada kemahiran songlap duit tabung
      D. Ada skill tackle bini kawan
      E. Mesra komunis.

      Delete
    3. juragan kambing!...eh comel juga nama tuh...nga dan ngeh memang ahli dap kapir harbi make babi tp yang herannya bakpo nik amar rover gi bui ban balak ko cina kapir tuh? ko mung nak kato tok pa yang beri? moleklah tuh pas sesat beri balak ko dap kapir, dap kapir beri rover ko parti sesat...

      Delete
    4. Balak kena rembat?
      Kat mana?
      Sapa rembat?
      Dah potong tangan ker belom?

      Nasib baik kat zimbabwe....
      Aku ingat kat kelantan
      Fuhhhhh....

      Delete
    5. hahaha..komen terbaik anon 15:39

      Delete
  5. Hahahaha........dari dulu party kerajaan mkn rasuah dari atas sampai bawah harga brg rm100 boleh sebut harga berlipat ganda, langsung tiada kawalan dan sebab itu kerajaan tiada simpanan sebaliknya hutang!! Tapi yg rasuah tidak ditangkap hanya segelintir lepas tu diam sj. Duit negara lesap hilang di samun kerajaan boleh berdalih dan langsung tidak bertanggungjawap masih nak halang pecat buang sesiapa yg kritik! Bodoh lah rakyat itu kalau berdiam diri malah berpihak pada yg salah masih nak berbicara hanya yg bodoh gila shj akan terus percayakan penyamun penakut pengkianat bukan demi rakyat tapi demi kepentingan diri semata2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh kisahnyaaaa...pttlh tk dngr pun kt penang ada rasuah atau guan eng salah sebut tender..selangor pun tkda dngr org pkr sndiri prtikai mb diaorg..kesahnya

      Delete
    2. Bodohlah kalau masih percaya kpd MB selangor, dana MBI 30b boleh masuk sykt 2 rgt. Kalau bini pun snggup jual, apalah sgt 30b tu.

      Delete
    3. DANA YG KO KATA TU BELUM OPERASI
      BARU NAK OPERASI 2016 NANTI

      CEPAT SANGAT KO PANCUT
      BUAT POTONG STIM AZMIN AJE

      Delete
    4. 15:42 - kau layak jd ketua barua. Kalau nak operasi tahun dpn, knp duit masuk tahun ni. Masuk senyap2 pulak tu. Sykt belum beroperasi, duit 30b dah masuk tahun ni.

      Muahaha..... Muahaha.... Muahaha...

      Delete
    5. HAHAHA....DUIT DAH MASUK TAHUN INI?
      OIIII....BARU NAK OPERASI MASUK TAHUN 2016 LA....

      GI SEMAK KAT SELANGORKU....
      JANGAN JADI MENGONG

      Delete
    6. Tv tigasuku kata dah masuk tahun ni laa...
      Tapi 2.6B tu dah masuk tahun 2013 dulu
      Sekarang dah tak ade
      Jin dah ambik bawak naik atas sana

      Delete
    7. Hahaha...semak kat SELANGOR TIGA SUKU? Kat mna? Kat dlm jmban tmpat Oral seks MB kau?

      Delete
    8. Di www.selangorku.com
      Jgn tak tengok

      Delete
    9. Tengok kat mykemut ngan FOBNgok memang tak ada.

      Delete
    10. 1553...hampa cerita masuk 30 b tu 30 bureet ke? hebat peliaq hang sampai boleh masuk 30 bureet...kalah tuang jepong sbb bini TJ 2 ekoq aje.

      Delete
    11. Klu nak baca kisah janda muda boleh tengok tranungkite tarikh semalam. Kalau nak tengok gambar awek cina pakai spender boleh tengok al-husin.
      Itu suma walaon pas punya tu

      Delete
  6. Tun guna tekyik reversed psychology war ....bersih adalah game DAP....90% bersih 4.0 adalah rasis cina...psychology war dari Tun mrnyrbsbkan melayu cepat bersatu padu...tshniah Tun seorang brilliant....

    ReplyDelete
    Replies
    1. reverse psyco hatok hang...satu donia dah boring nak muntah dgn parti umno...kecuali geng tuang jepong pil kuda yg masih menaruh harapan bagai zaiton sameon

      Delete
    2. DAPAT KURANGKAN RASUAH SIKIT2 PUN JADILAH....MINTAK2 JGN ADA LAGI YG KUTIP DERMA MASUK AKAUN SENDIRI.

      ADA SAPA2 SINI BERANI KUTIP DERMA MASUK AKAUN SENDIRI TAK?

      Delete
    3. 15:45 - kutip derma masuk akaun sendiri itu dia punya pasallah.

      SONGLAP DUIT DERMA ANAK YATIM MEMALI, ITUPUN DIA PUNYA PASALLAH.

      Beri kaunseling pd bini org dlm bilik hotel pkl 2 pagi, itupun dia punya padallah.

      Yg kau sibuk-sibuk buat apa? Baik kau berguling atas jalan, ada juga pekdahnya.

      Delete
    4. Org bg derma tapi masuk akaun sendiri tu tak betol la. Tau2 dah habis.....lagi tak betol.

      Delete
    5. Tak tau menda.....tup2 dah habis.
      Tak kan ler 5 kupang pun tak belen?
      5 kupang pun sapu bersih jugak ker?

      Delete
  7. Mamak keling tengah risau takut sempat tgk malaysia melingkup sebelum dia mampos.nk heran apa dia turun kat bersih..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. PANGLIMA BONTOT MERAH ADA NAMPAK TURUN TAK HARI NI? AMBIK GAMBAR KLU ADA.....

      Delete
    2. Kalau kaldai yg ramai panglima ni mungkin akan turun, tetapi disebabkan babi yg ramai, tak perlu turun lah, nnti bila bersentuhan najis mughallazah, payah nak samak, KL ni susah nak cari selut.

      Delete
    3. Cakap pung pang pung pang
      Bom atom pun kalah dia punya bunyi
      Tiba masa kecut telo

      Baju merah tu boleh buat lap taik babi

      Delete
  8. 90% cina tunggu masa nak dicampak dlm ksndang babi...bersih 4.0 akan cepat melayu bersatu padu...hikmah tersembunyi ...90% cina rasis kena buat demo di petaling street...pavilion...bukit bintang..... syabas tun...lagi cepat melayu bersatu

    ReplyDelete
    Replies
    1. YESS....
      UMNO AKAN CEPAT BERSATU DGN PAS.
      INI YG KITA TUNGGU2

      UMNO AKAN BERSATU MENGUNDI PAS DALAM PRU 14 NANTI.
      INILAH HIKMAH YG TERSEMBUNYI DALAM BERSIH 4.00...
      JIKA UMNO MENGUNDI PAS, HADI AKAN JADI PM SELEPAS INI.

      Delete
    2. yeyyyy!!!! aku setuju dgn agent 1553...x lama lagi kita akan dpt orang jepong sebagai piem kita....yeyyyyyyy pil kuda free waney!

      Delete
    3. Tapi ko kena ingat..
      Ko mungkin kena barua free

      Delete
  9. Aku suka hadi jd PM. Sbb bila dia berak dia tak lap dgn tisu. Dia juga tak ada rekod meliwat anak teruna org, juga belum ada rekod mkn dging babi, dan belum pernah kata...sanggup makan daging babi dgn guan eng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dia jadi pm dari jepong aje mcm mana?
      Kalu time ada sukan sea dia gi jala ikang belukang kat jepong macamana?
      Kang dia baruakan tpm mcm mane?
      Katalah nemar main bola kat kl, pah tu dia bagi pil kuda....susah wooo

      Delete
    2. 16:12 aku akan rekomenkan utk jd ketua unit anjing suruhan GHB, akan ditubuhkan utk ganti Unit amal pas. Tugas kau pantau kilang memproses dadah di Penang.

      Delete
    3. Ko ambik la unit pengesan anjing tu.
      Boleh kesan 2.6B tu ada kat mana sekarang...
      Tak pun bole pakai utk kesan pencuri balak

      Kita tak pakai unit2 pengesan nih...
      Sbb kita bersih
      Bukan SAPU BERSIH tau.....

      Delete
    4. 1620 kita rekomen jd babi ug kat jepong, tujuan pantau pemberian pil kuda percuma...camno!

      Delete
    5. Itu ikut suka ko lah

      Delete
  10. Gila Babi betul. Berita mamat Umno Sabah, komen babilah, juburlah, bini orang la, macam sial. Si juragan ni datang dari mana pulak? Sepupu Jeff original ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp sebut gila babi? Knp tak sebut gila lembu ke, gila kaldai ke.

      Sbb yg berarak BERSIH4 tu majoriti pemakan babi.

      Delete
    2. Biar gila babi.
      Gila babi ada ubat.
      Jangan jadi bangsart.
      Bangsat penyakit 7 keturunan.
      Tun pun suruh bangsart berambooss

      Delete
  11. Walaupun babi gila babi tp babi x pernah dapat derma yg banyak gila babi..ngeh3

    ReplyDelete
  12. MAKLUMAN....
    MADEY DATANG LAGI PETANG NI LA...
    APA HAL MADEY SIBUK2 DATANG NEH?
    TAK KAN TAK PIRCAYA SAMA ITU WORANG?
    PTUIIIII...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak bila madey masuk dap?

      Delete
  13. Fuhh...gila babi selangorku, sykt 2 inggit dpt 30b dr kerajaan selangorku.
    Sapu bersih selangorku. Inilah peluang. Kalau tak rembat masa berkuasa ni bila lagi? Next pru belum tentu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya2 30 bureeeeeet mak hang

      Delete
    2. Macam mana tak sapu 30billion..pemimpin umno selangor tinggal yang bodoh2 belaka. Noh omar..datuk jamal sg besar pendekar taik kucing...kahkahkah. hancurrr...

      Delete
  14. Korang bertekak, rosmah tengah kira duit kat rumah. Tengah pikir kaler beg apa yg belum dibeli. Rambut stail apa yg belum dibuat...sarang tebuan, sarang labah2, sarang burung...semua dia dah cuba. Lepas kira duit, masak nasi letak mandrem bagi PM makan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kata anon 1708! Rosmah adalah punca segala-galanya

      Delete