KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 6 August 2015

KOLEKS GAMBAR DAN KENYATAAN PEMANGKU KETUA PESURUHJAYA SPRM MENGENAI PENAHANAN BEBERAPA PEGAWAI BAHAGIAN OPERASI KHAS (BOK) PEJABAT DAN RUMAH MEREKA DI GELEDAH.



Sambil menyifatkan warga kerja SPRM, khususnya pegawai-pegawai yang mengendalikan siasatan kes SRC International sebagai "wira", Datuk Haji Mustafar Ali berharap tugas dan tanggungjawab akan terus dilaksanakan dengan penuh amanah.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) berkata: "Kepada semua pegawai SPRM, khususnya mereka yang terlibat dalam penyiasatan kes ini dan semua pegawai yang bersama mendokong tugas secara kolektif.""Saya penuh yakin semua pegawai akan meneruskan tanggungjawab yang diamanahkan dengan semangat yang tinggi. Kekalkan dan perkukuhkan semangat esprit de corps sambil sentiasa memegang niat yang tulus ikhlas dalam usaha membanteras rasuah," kata beliau yang sedang menjalankan tugas-tugas Ketua Pesuruhjaya.


"Semua pertanggungjawaban yang dijalankan dengan niat suci murni dan berlandaskan undang-undang merupakan tuntutan sistem keadilan jenayah," kata Datuk Mustafar ketika ditemui di Bahagian Operasi Khas selepas menyambut Penolong Kanan Pesuruhjaya Tuan Ruslan Tuan Mat dan Penolong Pesuruhjaya Rosli Hussain kira-kira 11 malam tadi.Datuk Mustafar juga berkata, amanah ini juga adalah tuntutan agama dalam menegakkan amal makruf dan mencegah kemungkaran.


Kedua-dua Penolong Kanan Pesuruhjaya Tuan Ruslan dan Penolong Pesuruhjaya Rosli ditangkap oleh polis untuk tujuan soal siasat kira-kira 5.30 petang tadi.


Hari ini, tiga pegawai termasuk Timbalan Pengarah Bahagian Operasi Khas (BOK), Dato' Tan Kang Sai telah dipanggil untuk hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya pada petang tadi.

Dato' Tan telah berada di IPD Putrajaya kira-kira tiga jam dari pukul 3 petang.Selain beliau, Penolong Kanan Pesuruhjaya Tuan Ruslan dan Penolong Pesuruhjaya Rosli yang terlibat dalam siasatan berkaitan SRC International telah diminta hadir di IPD Putrajaya petang tadi.

Kedua-dua mereka kemudian telah ditangkap.Bilik kedua-dua mereka di BOK di Presint 3 Putrajaya dan rumah mereka telah digeledah oleh polis. Dokumen dan laptop juga telah diambil oleh polis. Kita sentiasa memberi kerjasama yang baik kepada pihak polis.Salah seorang daripada pegawai itu merupakan pegawai penyiasat kes SRC International.


Turut hadir menyambut mereka, Pengarah BOK, Dato' Bahri Mohamad Zain dan Pengarah Bahagian Pengurusan Integriti Agensi, Dato Norazlan Mohd Razali. Selain mereka, Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Sazalee Abdul Khairi juga hadir sama.Terdahulu ketika ditemui wartawan di lobi Menara Prisma di sini, Datuk Mustafar berkata, "saya ingin menegaskan bahawa SPRM akan menjalankan tugas dan tanggungjawab dengan bebas, telus dan profesional.

"Ditanya adakah sama ada tangkapan ini menganggu siasatan terhadap kes yang disiasat oleh SPRM, beliau menjelaskan, "ia sedikit sebanyak mengganggu kelancaran proses siasatan kerana peralatan seperti laptop pegawai-pegawai bertugas telah diambil oleh pihak polis."Setakat ini tujuh pegawai telah dipanggil polis untuk diambil keterangan berhubung dakwaan kebocoran maklumat.


Selain Dato' Bahri, Dato' Tan, Penolong Kanan Pesuruhjaya Tuan Ruslan, Penolong Pesuruhjaya Rosli dan Tuan Sazalee, turut disiasat Pengarah Bahagian Forensik, Dato' IG Chandran dan Penolong Kanan Pesuruhjaya Arafat Ibrahim.

37 comments:

  1. Banyak sangat makan biskut anjing..rumah pegawai sprm kau geledah buat apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada tangan2 ghaib yg beri arahan. Klu nak terus pegang jawatan tinggi ikut saja arahan. Klu tidak kontrek jwatan akn ditamatkan.

      Delete
    2. Banyak anjing dap dlm sprm...
      jual/bocor maklumat siasatan utk poket sendiri...ni le akibatnye..

      Delete
    3. KALAU MACAM NI PERANGAI NAJIB TUTUP MULUT AGENSI PENGUATKUASA, TAK MUSTAHIL NAJIB TERLIBAT PEMBUNUHAN ALTANTUYA.

      Delete
  2. Barua sedang menjalankan tugas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua yg mana satu?...
      Geng Hadi Barua atau Barua Pecacai Tua Angkat Najib !!!!

      Delete
    2. Anon 7.58 .. keturunan anak haram.. lahir.. 7 keturunan..

      Delete
    3. setuju bro 8.15,anak anjing penjilat terlepas ni

      Delete
  3. Baik kau pergi cari jho low la cibai drpd kau sibuk-sibuk selongkar rumah org. Saksi utama boleh hilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar bro..
      MH 730 yg begitu besar Msia tak mampu kesan...inikan pula manusia licik spt jho low. Utk cover line selongkarlah rumah kambing hitam. Nampaklah sikit polis buat kerja..ngeh3..

      Delete
  4. Di malaysia adalah menjadi kesalahan besar jika anda tahu brape baki akaun rosmah berbanding dari kesalahan seorang penjawat awam yg mempunyai berbillion duit dalam akaun peribadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita lihat sekebal mana rosmah nih. Hukum alam tak siapa dapat sangkal. Hari ni kau berkuasa..tp sampai bila?

      Delete
  5. Wa mahu ucapkan salamat hali laya ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main montot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa wa sangat suka sama halapan balu ..........ingat halapan balu aa ............ halapan balua .......balua punya olang aa ! ..... ini macam Dap manyak balua punya olang ..........mcm samat sait , Julhajmi yan tebalu plofesor Ajiz Mali ............Lai lai lai macai sama balaci masuk sama DAP maa ......... itu PKR mana ata nilai ekonomi looooo ........... hanya pandai kasi hantam duit Jakat looooo !
    .........Sikalang wa ada faham kenapa itu Ameno sama PKR sama Dap tolak itu hudud ........... sbb semuanya satu kapla mahu hantam duit rakyat ............ sapa tak takut tangan kena potong oooowwww ! sinang cakap umno = Pkr = Dap = hamsap loooo ! Itu malayu cakap macam taik !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak bodoh.......masuk maharajah lawak.....konfom tak terpilih.....

      Delete
  6. Bodoh pas ni hudud utk org Islam shj. Nak berpolitik tak pandai lagi mau cerita. Bom asap pun takut lg mau cerita lebih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi tak sepatutnya bukan islam takut kpd hudud !
      anyway kau ni islam ke atau bukan islam anon 8.34 ............. sbb nampak kau terlalu fobia bila dengar hudud ............. kalau kau islam mmg tak patut tp kalau bukan islam.............lantak pi lah !

      Delete
    2. tak suka hudud boleh keluar islam. Tadak hal. Tiada paksaan dlm agama.

      Delete
  7. Pahamkan isu betul2......siasatan 1mdb disiasat dan dlm siasatan.....cuma mcmana kes dlm suasatan sprm boleh bocor dan dimanipulasi oleh media.....isunya kkebocoran siasatan yg dipertanggungjawabkan oleh sprm.......fahamkan isu dulu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak anjing dap dlm sprm...
      jual/bocor maklumat siasatan utk poket sendiri...ni le akibatnye..

      Delete
    2. Jual maklumat je 7.2jota bro...sape tak nak...

      Delete
    3. 8.53 KBN - KELAB BARUA NAJIB

      Delete
  8. Tukar parti pemerintah PRU14 ke tangan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas sendirian tak mungkin mampu memerintah...percayalah...

      Delete
  9. MAKA, blogger Omak Kau pun mengulas di sini, himpunan anjuran anak-anak muda semalam tidak mendapat sambutan disebabkan tiada penglibatan Pemuda Pas. Ertinya, selama ini semua demo yang berjaya hanya kerana ada penglibatan Pemuda Pas? Demo HINDAR pun tiada penglibatan Pemuda Pas gamaknya sebab itu hambar walaupun kemudahan selesa diberi untuk demo itu. Blogger ini sejak terpelantingnya TSKI, beliau banyak menulis tentang Azmin. Apa jua yang beliau tulis semuanya tentang Azmin. Andainya bukan Azmin yang menjadi MB Selangor dan Azizah menjadi MB Selangor, tidak mustahil Azizah pun dia hentam. Maklumlah, hanya TSKI saja yang terbaik baginya. Oleh kerana hatinya yang terlalu derita dek kerana TSKI tidak menjadi MB Selangor, maka tidak hairanlah beliau setiap hari meroyan.
    Tulisan terbarunya dia meroyan pula apabila anak-anak muda berdemo. Beliau mungkin berfikir bahawa demo itu semestinya mencapai ratusan ribu. Jika tidak, demo itu gagal kerana tiada Pemuda Pas. Lojik atau tidak, himpunan anjuran Pas sendiri seperti HINDAR pun tidak jauh bezanya dengan demo anjuran budak-budak muda ini, masakan Pemuda Pas gagal menjadikan himpunan HINDAR itu demo terbesar? Jika demo anjuran parti sendiri pun mereka gagal, apakah lojik untuk menyatakan demo semalam itu juga gagal kerana tiada Pemuda Pas?
    Beliau kena tahu bahawa walau sepuluh orang pun yang hadir tetapi tujuannya untuk melawan rejim, itu sudah cukup untuk kita tabik apa yang mereka lakukan. Sudahlah kita tidak menyokong semangat anak-anak muda ini, kita pula memperlecehkannya. Perbuatan kita itu sebiji seperti amno. Sebelum TSKI ini dipecat, tidak pernah kita dengar beliau memperlekehkan demo walaupun kita tahu sahak gagap ini bukan orang yang suka bersusah berdemo ini. Boleh dibilang sahak gagap hadir demo. Dapat dua kali hadir pun sudah dikira kuat. Begitulah beliau menunjukkan kekecewaannya yang amat sangat semenjak terpelantingnya Sahak gagap. Partinya sendiri pun sudah tidak memperdulikannya. Kepada siapa beliau ingin mengadu? Tahniah kepada anak-anak muda dari berbagai kaum yang turun semalam di hadapan Sogo. Ramai yang ditahan. Mereka ternyata lebih berani dari para penyokong Muhyidin yang berterusan menyerah diri kepada rejim zalim walaupun bos mereka turut menjadi mangsa kezaliman.

    ReplyDelete
  10. Kejuruteraan loji sebijik mcm babi beranak anjing!!!

    ReplyDelete
  11. Kejuruteraan loji kumbahan sebenarnya nak letak komen dia dlm facebook najib tp tak muat sbb byk sgt org letak najib berundur kat situ jd diapun meroyan kat bloq ok.layan je la ok

    ReplyDelete
  12. Apa keperluan Polis untuk siasat SPRM ?
    Sebab dokumen yg tersebar ?
    Dokumen2 yang tersebar pasti bukan dari hasil siasatan SPRM. So apa perlunya untuk polis beria2 siasat SPRM ?
    Mungkin ada yang tak sabar untuk tahu perkembangan atau menggangu siasatan tentang derma 2.6b & SRC capital semuanya melibatkan akaun peribadi Najib.
    Alasan sebab dokumen rahsia yang bocor amat tidak munasabah.
    Beria2 nampaknya untuk menggangu siasatan.
    Seharusnya mereka malu dengan tindakan sebegini.
    Biru Mata Hitam rakyat melihat pemimpin2 menyalah guna kuasa untuk kepentingan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak anjing dap dlm sprm...
      jual/bocor maklumat siasatan utk poket sendiri...ni le akibatnye..

      Banyak anjing dap dlm sprm...
      jual/bocor maklumat siasatan utk poket sendiri...ni le akibatnye..

      Delete
    2. Banyak lagi pengkhianat bangsa dalam UMNO.

      Delete
  13. Tiada siapa nak tahu siapa yang bocorkan maklumat siasatan ?
    Kecuali yg si No1..
    Rakyat sebenarnya lagi nak tahu perkembangan maklumat siasatan diumumkan kepada rakyat.

    Dokumen siasatan salah laku individu bukan dokumen rahsia kerajaan.
    Klu dah menimbulkan syak terlibat dalam salah laku perlukah perlembagaan dan undang2 pertahankan individu terbabit?

    Raja Raja pun tak kebal dari undang2.
    Apatah lagi ahli parlimen yang dipilih oleh rakyat.
    Tiada siapa yang kebal kalau dah terlibat dalam salah laku.

    Memecat Peguam Negara tanpa tubuhkan tribunal seperti pemecatan Hakim Negara sudah menampakkan salah guna kuasa & menggangu demokrasi berparlimen.

    Sebab beginilah rakyat making hilang kepercayaan kepada Pimpinan Negara.

    ReplyDelete
  14. Dulu cakap tidak ambil duit rakyat, la ni cakap duit derma.Lingkuplah malaysia dipimpin manusia takot hukuman didunia.

    ReplyDelete
  15. IGP ckp siasatan pada SPRM isu kebocoran hasil siasatan telah menggangu gugat Negara???....
    Siapa yg tergugat jika hasil siasatan bocor?

    Jika hasil siasatan didedahkan pada awam ( tak perlu timbul isu bocor membocor )
    Negara & Rakyat pasti lebih aman & tenteram. Keyakinan pada badan yang dipertanggungjwbkn lebih meyakinkan.

    PDRM.. Sejauh mana hasil siasatan tentang 1MDB ? Dah siasat ka belum ? Kes Justo apa cerita ?
    Justo & gang pon tak selesai dah sebok campur tangan dlm SPRM.

    Siasat dulu & selesaikan kes 1MDB serta acc peribadi Najib. Lepastu baru cari pasal bocor membocor ni.

    Pelik betul ....
    org yang beri maklumat tentang kes jenayah @ salah laku pula yang dikejar2 oleh PDRM.

    Yang lari keluar Negara tak hadir beri keterangan tak nk pula pegi tangkap.
    Yang disyaki taknak pula disoal siasat.

    PDRM makin pelik tindak tanduk korang.

    Perlukah ditubuhkan suruhanjaya diraja melibatkan salah guna kuasa dalam PDRM?

    ReplyDelete
  16. Zaman baru globalisasi x perlukan tempoh untuk bentang hasil siasatan.hari2 pun boleh bentang hasil siasatan.hari2 pon boleh bentang halatuju siasatan.Takan nak makan sushi di jepung jika pembentangan dilakukan didalam malaysia.

    ReplyDelete
  17. Anjing umno lagi banyak ...habiskan duit rakyat

    ReplyDelete
  18. nak bagi tahu ye..
    semua cerita2 , komen2 tu kulit sahaja..
    .. mh370 telah dijumpai. ha..
    .. pejbt sprm diserbu.. pegawai ditangkap..
    .. jho lo lari tak jumpa..
    .. banyak lagi cerita semasa akan timbul..
    MENGAPA perlu ada cerita yg tak berkaitan..

    Ternyata semuanya.nak pesongkan Tajuk Utama ..Najib dapat duit derma.. guna utk apa..
    ..Rosmah bini najib dapat duit dari mana.

    kau larilah barsama bini kau walau ke hujung dunia namun kau tetap dikejar malaikat yg sentiasa mencatat kejahatan kamu berdua..

    ReplyDelete
  19. depa cari dna anwar tu

    ReplyDelete
  20. Kau akn mati juga wahai pekerja upahan Najis. Mampus la lu semua....

    ReplyDelete