KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 9 August 2015

LAGI SEBUAH KAPAL TANGKI MINYAK DILAPORKAN HILANG



Sebuah kapal tangki minyak dilaporkan hilang - mungkin dirampas di perairan Selangor, kata Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM).

Agensi itu dijangka mengadakan sidang akhbar mengenai kehilangan kapal MT Jaoquim bila-bila masa dari sekarang.

Sebelum ini pada 11 Jun, kapal tangki minyak MT Orkim Harmony yang membawa 6,000 tan petrol dirampas oleh lanun dalam perjalanan ke Pelabuhan Kuantan dari Melaka.

Kapal dengan 22 anak kapal kemudiannya dibebaskan dan sekumpulan lanun yang didakwa bertanggungjawab ditangkap di perairan Vietnam.

20 comments:

  1. Ini mesti kerja perembat wang negara. Satu cara untuk alih isu wang 2.6 bilion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah
      alasan alasan alasan
      dulu kata 2.6 bill tu duit 1mdb
      bila sah bukan duit 1mdb minta kemuka siaoa penderma pulak. Leoas tu tak tau lah
      Kemudian ada kata mh370 dijumpai untuk alih perhatian 2mdb . Orang dah mati dekat 1tahun.lebih pun nak diexploit lagi?
      Kalau nak bangkang tu fikir lah dulu. Jangan kai bantai aje.

      Delete
  2. Syabas omak kau.lanun nak bagi tau lanun-lanun kat darat, rembat jangan x rembat tapi jangan sesekali lupa asal usul lanun original di laut.

    ReplyDelete
  3. Apa malang bumi Tuanku... ada penguasa dan penguatkuasa jadi tempat melapor.. mcm sudahtak berapa jadi benteng negara.. mohon Tuanku.. bertitah lah sesuatu.. rakyat yang pelbagai latar belakang ini insyaallah kembali bersatu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Delete
  4. Rakyat masih terkejut dgn cerita pertukaran pegawai SPRM. KJ pun dah bersuara. Benarkah pertukaran ini bukan arahan najib?

    ReplyDelete
  5. Kini lanun d laut dan lanun d darat telah bersatu.. melanun harta negara...

    ReplyDelete
  6. Lanun ni buat lawaklah.Kejadian yang lepas MT ORKIM HARMONY, lanun tukar nama kapal MT KIM HARMON, jangan pula lanun ni buat lawak tukar nama MT JAOQUIM kepada MT UMNGOK

    ReplyDelete
  7. Kesian keluarga mangsa. Rapuh singguh pertahanan negara. Ada kapal selam x boleh guna. Ini belum cerita pencerobohan di Sabah. Bila SPRM nak siasat kes ...mereka akan diambil tindakan...

    ReplyDelete
  8. Apasal omak, dh x de topik lain nak jilat najis badak...cerita lanun konon...lanun kau yg rembat biliun2 tu apa citer....omak, matpointer, jholok, zahibabi...sama spesis penjilat palat najis badak

    ReplyDelete
  9. Eloknya haji hadi buat usul hudud untuk lanun dulu..ini tidak org islam dan warganegara je yg nak dikerat..penyamun kapir dan warga asing lepas. Zalim punya cita cita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ikut usul tuang jepung berrtimbun tangan pelapor jenayah penyamun gamaknya.

      Delete
    2. Hudud hukum Allah. Hati2 buat komen.

      Delete
    3. Anon 13:29 kalau pelapor didapati salah melapor tapi penyamun yang dilapor bebas, nak kerat siapa?

      Delete
  10. Inilah peluang menyiasat siapa yang melaporkan kehilangan kapal.Inilah kehebatan malaysia sebenar.

    ReplyDelete
  11. Hahaha....penyamun tak takut pihak berkuasa maka apa lanun penjenayah nak takut. Apa guna nama shj pihak berkuasa tetapi tidak bertanggungjawap malah salah guna kuasa lagi ikut arahan penyamun, adakah pihak kuasa ini masih boleh diguna pakai??? Negara dlm bahaya anwar dipenjarakan malaysia tetap tidak aman dan selamat.

    ReplyDelete
  12. Jangan tuduh sebarangan
    Mungkin pemiliknya nak dermakan kapal tu
    Sekarang byk penderma bagi jota2, biliun2

    ReplyDelete
  13. Hahahha habis la siapa yang buat laporan... yg buat laporan akan kena tangkap...

    ReplyDelete
  14. Sprm kena siasat minyak tu kena sedut ke kapal lanun atau disedut ke akaun jibby lanun..ngeh3

    ReplyDelete