KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 9 August 2015

JAMUAN RAYA AIDIL FITRI ANJURAN ADUN IJOK YANG MERIAH SIAP DENGAN CABUTAN BERTUAH


Dulu budaya mengadakan cabutan bertuah demi suatu daya tarikkan kepada menambat hati rakyat hadir kesesuatu majlis atau program adalah diamalkan oleh UMNO dan rakan-rakannya dalam BN .... kini nampaknya sudah berjangkit kepada DUN Ijok.... kalau budaya itu menguntungkan rakyat apalah salah ikutkan?????

Memang bertuah dan beruntung warga Ijok yang hadir Jamuan Raya Aidil Fitri anjuran Pusat Khidmat ADUN Ijok ... bukan sahaja dijamu dengan pelbagai makanan yang sedap dan enak tetapi ada cabutan bertuah lagi.

52 comments:

  1. Anwar dahulu memilih menegur “bos” nya Tun Dr Mahathir yang dikatakannya memimpin negara sebagai PM dengan penuh kepincangan. Anwar mendedahkan amalan rasuah, nepotisma dan kronisma yang berleluasa dalam pentabdiran PM sehingga menjejaskan ekonomi negara.

    Tapi Anwar sekarang menjadi pencinta Nepotsim tanpa had. Masih mahu bini jadi MB. Dulu TSKI disabotage, sekarang Azmin menjadi target Anwar.

    Adakah sampai ribut melanda bilik kurungan Anwar di Sg Buloh baru Anwar mahu sedar. Adakah Anwar mahu sehingga Astana Segamboot dipukul badai macam di majlis Tanah Merah ini



    Dengan Penuh Ikhlas dan Rendah Diri
    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG SAH LA ADUN KAJANG NI ADA PENYAKIT!!!

      Mungkin la Kak Wan Jijah ni masa kecik - kecik dulu dia selalu makan semut. Tu pasal la dia selalu kena penyakit pelupa. Habis semua benda dia dah tak ingat.

      Tapi bila orang acap kali ajukan soalan yang sama, dia mula la menggelupor tak ingat dunia. Mula la dia jadi serba tak kena je memanjang. Penyakit Kak Wan ni bukan baru.

      Kalau dulu, penyakit tu datang serang dia bila orang tanya asal jam Omega. Kat pejabat orang tanya, dia kata jam tu ada dia simpan di rumah. Takkan nak bawak ke hulu ke hilir.

      Bila orang pergi serang dia di rumah dan buat tuntutan untuk tengok jam Omega tu, mula la dia meraban tak tentu pasal. Boleh pulak dia kata orang lain tak de hak nak tau pasal jam tu.

      Sama jugak la dengan kes juruterbang pesawat MH370 tempoh hari. Pun Kak Wan lupa jugak yang juruterbang tu ada kaitan dengan menantu dia.

      Dengan muka selamba je Kak Wan kata yang Si Ketua Penipu tu tak kenal juruterbang tersebut. Tapi bila pendedahan dibuat, terus Kak Wan terdiam. Dah kantoi menipu la tu.

      Kali ini, penyakit Kak Wan ni datang serang dia sekali lagi. Masa kempen Pilihan Raya Kecil DUN Kajang tempoh hari, dia kata dia tak tau pasal agenda "Kajang Move" tu.

      Kata dia, bab pertukaran Menteri Besar Selangor tu tak de kaitan lansung dengan Pilihan Raya Kecil DUN Kajang ni. Dia bertanding untuk kepentingan rakyat KONONnya.

      Walhal sebelum tu, semua orang dah bercerita pasal agenda Kajang Move untuk menggugurkan Si Khalid Ibrahim tu sebagai Menteri Besar Selangor.

      Malahan, kenyataan tersebut kekal dipertahankan oleh Si Azmin Ali sepanjang Pilihan Raya Kecil tu berlansung. Cuma Kak Wan tetap jugak dengan pendirian dia.

      Bila dia ditanya oleh pihak wartawan mengenai agenda Kajang Move untuk menggugurkan Khalid sebagai Menteri Besar, Kak Wan kata dia tak tau apa - apa.

      Tapi hari ini, dia boleh pulak buat pengakuan kata agenda Kajang Move tu mungkin akan mengalami perubahan. Pengguguran Khalid sebagai MB tak mungkin berlaku.

      Pulak dah!!! Hari tu dia kata dia tak tau. Tapi hari ni, dia tau pulak ada gerakan nak menggugurkan Si Khalid tu. Kan pelik namanya tu.

      Sekejap dia kata dia tak tau, sekejap dia kata dia tau pulak. Yang mana satu yang betul ni Kak Wan oi!!! Baru jadi ADUN dah dapat penyakit yang bukan - bukan ni menda kejadahnya? Takkan dah jadi ADUN pun Kak Wan masih nak menipu jugak!!!

      Delete
    2. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Delete
    3. cucu mamak kutty10 August 2015 at 00:09

      si jeff ni syaitan bertopeng manusia.....awas syaitan selalu di sambar petir halilintar.....klu ada berita org mati kena sambar petir di hulu bernam,sah le org itu ialah jeff ulu bernam le tu

      Delete
    4. Amin.
      Mudah2an Allah memakbulkannya.

      Delete
    5. kalau dia disambar petir cepat pulak dia mampus,tak best,biarkan dia hisup supaya banyak lagi dia kumpul ,nampak seperti dia hidup tenang je tetapi jiwanya seperti orang gila,malam tdur tak tenang.makananya hanya tahi babi ,yang lain dia tak selera,kesian juga pada dia,

      Delete
    6. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
      Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong. 

      Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

      Delete
  2. Syukur Alhamdulillah...

    Dapat makan dan dapat hadiah.

    Tentu tuan rumah rasa bahagia bila dapat lihat tetamu gembira.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APEK KIT SIANG TAK IKHTIRAF MAT SABU SEBAGAI PM!!!

      Mat Sabu hanya setakat layak menjadi Barua kepada DAPigs. Itu sahaja kesimpulan yang boleh kita buat selepas membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Apek Kit Siang tu hari ini.

      Jika sebelum ini, puak - puak DAPigs tu dilihat Terlalu Teruja dengan penubuhan Pakatan yang baru bagi menggantikan Pakatan Haramjadah lama yang telah diterajui oleh Si Ketua Penipu tu.

      Keterujaan DAPigs tu memperlihatkan keinginan mereka untuk menggabungkan diri dengan Geng Haprak Baru bagi menggantikan PAS dalam Pakatan Haramjadah yang baru tu nanti.

      Dalam keterujaan itulah yang telah membuatkan rakyat melihat puak - puak DAPigs mahu menjadikan Si Mat Sabu tu sebagai Perdana Menteri Boneka yang boleh dipergunakan oleh mereka.

      Delete
    2. Huh! Hebat tak Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya.

      Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya? Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran?

      Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu?

      Apabila ditanya soal modal untuk siri pilihanraya kecil; Mursyidul Am Sebenar GHB (Bukit Bendera Penang) yakinkan supaya mereka jangan risau. Kalau setakat 11 kawasan Parlimen; 17 DUN; rasanya modal yang ada sudah cukup.

      GHB akan mempunyai modal yang cukup, apabila kemampuan kewangan DAP dan PKR membantu parti baru tersebut. Buat masa sekarang, invois bulanan Abang Mat Sabu sahaja sekitar RM20 ribu sebulan. Belum masuk buat open house dan turun ke negeri-negeri. Ini semua rezeki bulan Syawal.
      Nah! Sekarang kita tengok la sama ada Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup atau tidak untuk menuruti segala titah perintah yang dibuat oleh Si Ketua Penipu tu. Sanggup ke diorang nak lepaskan jawatan? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah!!!

      Delete
    3. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Delete
    4. Dap menatang apo nak hidup ? he..he.. ghb pakai skirt lak ! Sekali mat sabu kono kamera intip lim kit siang.. tahap keladi miang - dua2 sama jenis... sejenis - homogeneous !

      Omakkau yang untung - pakai maxi - mesti kono angkat dulu baru buleh... steady omakkau... caghi yang halal tak po. Cabutan bertuah mesti bawo tuah !

      Delete
    5. Angkat maxi mak ko la maae.
      Angkat maxi org buat apa...
      Tengok bulu mak ko sendiri la
      Babi betol

      Delete
    6. Omak kau...berita wakil pompuan pasir gudang hantor memorindum tak ada ker? Tengah hot giler ni.

      Delete
    7. Dpt derma tapi minyak satu kapal pulak hilang.
      Bala betol la

      Delete
  3. Selain golongan kecewa dikalangan bekas pimpinan PAS yang bersungguh mahu menubuhkan parti baru bagi menandingi PAS, salah seorang tokoh yang tidak henti-henti ghairah mewar-warkan kemunculan parti baru ini adalah pemimpin kanan DAP Lim Kit Siang.

    Beberapa minggu kebelakangan ini itulah ratib Kit Siang kemana sahaja ia pergi, seakan parti baru GHB itu benar-benar tidak boleh berpisah dengan beliau. Bagaikan isi dan kuku, irama dan lagu itulah GHB dan Kit Siang.


    Benar sangatlah telahan Tuan Guru Presiden PAS sebelum Muktamar lalu, bahawa ada dua golongan yang boleh dipilih oleh para perwakilan PAS, satu yang istiqamah dan tetap dengan pendirian parti manakala satu lagi yang cenderung dan ikut kata DAP. Para perwakilan telah memilih yang pertama manakala golongan yang kedua, itulah yang bakal lahir tak berapa minggu lagi, GHB atau apa namanya sekalipun yang sahih memang bikinan tangan DAP sejak mula lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pastu..naper ngko sakit hati sangat..ngko pun bukan sokong sangat pas..haha

      Delete
    2. Apa hal kau ni bro. Meroyan macam gila babi ataupun babi gila.....ha ha...ni la macai2 sigagap tu....sama juga so OK.

      Delete
    3. Khayalan Anwar paling brutal, Wan Azizah menang lucky draw Dinner PKR 1st Price

      Hadiahnya

      MB Selangor for d bini.............. Hidopppppp Nepotism

      Delete
    4. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Delete
    5. Agaknya najib tumbang tak?
      Johor makin parah nampak...

      Delete
    6. Oiiii..omak kau. Berita tuan man nak ajak join 29 & 30 hb ni tak ada ker? Abis cam ner walaon nak dapat maklumat?

      Delete
    7. Kita dlm delema skng. Nak ikut cakap hadi ker nak ikut cakap tuan man?

      Ker tak payah ikut cakap dua2.
      Sbb dua2 kencing kita

      Delete
    8. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
      Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong. 

      Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

      Delete
  4. “, PAS memutuskan hubungan dengan DAP yang membawa kepada berkuburnya Pakatan Rakyat.

    “Namun, hanya DAP sahaja yang menganggap gagasan itu sudah berkubur, tidak pada PKR ataupun PAS,” kata wartawan Perspektif Antarapos, Syarifah Azmawati Syed Abdul Aziz.

    Untuk menimbulkan lagi kemarahan PAS, DAP mula berjinak-jinak dengan Gerakan Harapan Baru (GHB).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bohong, Kajang Move menghancurkan Pakatan Rakyat. Seorang amanah dipecat kerana ada orang gila mahu bini dia jadi MB.

      Buat2 lupa pulak

      Delete
    2. Selain pas, pihak paling takut dgn kemunculan ghb ialah umno

      Delete
    3. Sbbnya pas dah UG dgn umno.
      Sbb tu najib puji hadi.

      Delete
  5. Ketua Umum = Gila Nepotism
    Gang Kajang Move = Gila bodek Papa Ketum
    Roket Penang Mari = Jahat Gila
    GHB = Gila meroyan bila kalah

    Statusnya perghhhhhh ramai orang yg fanatik orang gila tak berjenis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila bodek najib sapa?
      Gila baiah hadi sapa?

      Delete
    2. Terima kasih kepada rakan kita yg saling membantu ketika parti kita pas dan umno dlm keadaan meruncing. Kita mesti bersatu menentang dap, pkr dan ghb demi kelangsungan pm kesayangan kita.

      Delete
    3. Aku baru aje nak join amno.
      Tapi dah kena kencing pulak.

      Delete
  6. Diharap nak kutuk clan segambut boleh. Tapi jgn pakai modal fitnah. Nak maki Dia zalim, nepotism, kaki goreng semua tu okey, tuduhan moral jgn sekali okey. We all pray for u.,haji anuar

    Jeff Ulu Yam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa. Asal jgn kutuk najib dan hadey.
      Nanti jena pecat.

      Delete
    2. Kita wajib kutuk individu yg mengarahkan 2 pegawai sprm ditukar ke jpm

      Delete
    3. Jgn kutok tuang presdeng.
      Nanti dia gi jepong makang ikang belukang

      Delete
    4. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
      Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong. 

      Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

      Delete
    5. Ya ....................... sbb ada saksi nampak susuk lembaga sedang memburu bontot ngeh3 Semuanya kerana bontot sidia ............. 1.Dia hilang maruah 2.Dia hilang peluang jadi PM 3.Dia hilang jawatan no 2 4.Dia hilang arah kononnya perjuang nasib rakyat 5.Dia jadi mabuk ketum 6.Dia sanggup balaci Dap utk angguk apa saja 7.Dia khianati perjuangan Islam 8.Dia sanggup berkawan dg tali barut kristian dan yahudi 9.Dia sanggup tolak hudud 10.Dia kini terpenjara di Villa de Sg Buloh ..............kini sisa2 temberang perjuangan beliau diteruskan oleh macai2 dan balacinya merangkap macai2 dan balaci DAP ............rakyat memerhatikan dgn jijik sandiwara kerakusan macai dan balaci tersebut sanggup menyebar pelbagai tohmahan dan fitnah demi menuju ke Putra Jaya

      Delete
  7. Salah itu omak kau.
    Amalan liwat dan amalan jambu muda adalah amalah biasa macai pkr jadi, jadi kalau amalan cabutan bertuah bagi tv, belenda, itu menjadikan pkr pelik, jadi akan mendapat tentangan dari ahli pkr itu sendiri. Sepatut ahli seperti macai menbantah amal cabutan bertuah itu sebab ia ada unsur rasuah untuk parti , jadi sepatutnya ahli pkr bagi satu jambu muda naik basikal sebagai cabutan bertuah jadi tak adalah pkr lari kosep pkr itu sendiri jambu muda naik basikal di serahkan pada istana segambut sebagai korban untuk persembahkan pada raja segambut itu

    Ini menbuatkan ahli biasa seperti omak kau berasa terhina perbuatan dun ijok, kembalikan ajaran pkr sebenar

    Yg benar
    Jambu muda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah jef btukar jd jambu batu plak.kejap jd jesse labu kejap jd jeff ulu bernam.hahahahahaha

      Delete
    2. Rasuah bapakkkkk jerung tsk ulas ker?

      Delete
  8. Kahkahkah. Omakkau xda modal...yg macai2 omakkau pun pemalas copypaste pjg2 je artikel. Kahkahkahkah.bengap btol.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all syaitan syaitan yang direjam..
      Idup Lim Idup Lim
      Idup melayu DAP..

      Delete
    2. Baru aje belajor2 nak masuk pas aku dah kena kencing tuang presdeng

      Delete
  9. Pengganti Tun M yang dibentuknya sendiri hanya ada seorang. DS Anwar Ibrahim.

    Ramai hanya nampak mereka ini musuh tetapi lupa bahawa DS Anwar Ibrahim adalah apprentice Tun M. Beliau dibentuk untuk menggantikan Tun M.

    Mengenai salahlaku moral beliau. Ia ialah hak peribadi DSAI.

    Mahathir dan DSAI memacu Malaysia ke arah negara maju. Ciri ciri negara maju, 1. Degree berasaskan kepandaian. 2. Graduan tidak minat sektor awam. 3. Seperti di negara maju pekerjaan am seperti buruh, kilang, petani, sektor pembersihan dilakukan sendiri oleh rakyatnya. 4. Tukang ajar ialah pembina bangsa yang terdiri daripada 30% yang terbaik SPM sahaja (sebelum Najib menteri pelajaran). 5. Nilai matawang Malaysia ialah RM1.60 = USD 1.

    Pak Lah dan Najib mengundur masa. Di zaman mereka, 1. Degree seperti puntung rokok bersepah tiada nilai sebab bodo pun boleh ambil. 2. Graduan hanya mahu kerja di sektor awam. 3. Pekerjaan am dianggap low class justeru perlu kepada warga asing. 4. Pekerja sektor awan terlampau dimanjakan, cuti berlebihan, jumlah terlampau ramai- teramai di dunia!, disiplin rapuh -ramai yang buat bisnis luar, minta balik negeri sebelum 5 tahun, masuk keluar kerja ikut suka hati. 5. Tukang ajar tidak cemerlang SPM mahupun UPSR graduan Kolej pun diambil maka jadi seperti ketam mengajar anak. 6. Nilai matawang RM3.80 = USD 1.

    Dan lain lain.heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar yg bodo2 masok pas & amno
      Yg pandai2 masuk ghb

      Delete
  10. Omak kau...
    Cerita tuang presdeng masuk mahkaman tak ada ker? Dah solosai ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita dia pergi jepong dulu tak ada ke?

      Delete
  11. http://greenboc.blogspot.com/2015/08/ahli-ahli-umno-minta-najib-direhatkan.html?m=1

    ReplyDelete
  12. saling "bertukar" celaan dan kata2 kesat dari kalangan binatang ternakan itu (golongan yg jahil lagi menyombong diri) sesama mereka...kerana terlalu hebatnya perseteruan dlm merebut kuasa pemutus (ketua)..dari kalangan serigala (para penyangak ilmu) itu .... berkatalah sekalian serigala yg buas kepada seluruh binatang ternakan mereka.."dari kalangan kami ini jng kamu mencari siapa ketuanya"..."tetapi ikutlah kepada persetujuan yg kami capai melalui permuafakatan diantara kami"..."kami semua adalah pengembala kamu".."kami tidak rasuah..tiada sifat rasist..kami demokrasi.."kami bukan extremis agama (semua agama menyeru kepada kebaikan)".."kami adil berdasarkan merit"..."sangat beruntung kamu wahai si jahil yg sombong kerana adanya kami sebagai serigala pengembala kamu"..."lihatlah keadaan kawanan ternakan yg cukup segala keperluannya ..demikianlah keadaan kamu kelak"..."tiada lagi duka cita dan keluh kesah dlm urusan hidup kamu"..." segala khabar yg kami seru adalah benar" .."berikan kami kuasa pemerintahan"...maka gegak gempitalah keadaan tatkala sekalian binatang ternakan yg terdiri dari beraneka jenis itu mengeluarkan pelbagai bunyi2an sebagai tanda bersetuju ... #sudah bersedia untuk dikumpul sekali di jalanan ? :)

    ReplyDelete