KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 26 August 2015

PESAWAT MASWINGS TERGELINCIR ... DUA JURUTERBANG DAN LAPAN PENUMPANG SELAMAT.




SIBU - Dua juruterbang dan lapan penumpang selamat apabila pesawat Twin Otter MH3553 milik MASwings yang mereka naiki tergelincir dari landasan di Lapangan Terbang Mukah jam 2.02 petang hari ini.

Pesawat yang terbang dari Miri ke Mukah itu sedang mendarat dan tergelincir ke kawasan berumput di sebelah kiri berikutan permukaan landasan yang licin kerana hujan.

Ketua Polis Daerah Mukah Deputi Superintendan Jimmy Panyau yang mengesahkan kejadian, berkata tiada kecederaan atau kerosakan pada pesawat dilaporkan berlaku.

"Setakat ini pihak Malaysia Airport Berhad (MAB) Mukah masih menunggu maklum balas daripada MAB Miri untuk tindakan selanjutnya," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Sarawak Farhan Sufyan Borhan berkata Balai Bomba dan Penyelamat Mukah, menerima panggilan mengenai kejadian itu pada 2.11 petang.

Sebuah jentera dengan empat anggota dihantar untuk membuat pemantauan bagi memastikan keadaan tempat kejadian adalah selamat.

Pada 8 Julai lepas, sebuah jet yang membawa Yang Dipertua Negeri Sarawak, Tun Abdul Taib Mahmud bergesel dengan sebuah pesawat MASwings selepas mendarat di Lapangan Terbang Mukah.

Bahagian hadapan pesawat MASwings yang sedang dipakir itu kemek manakala lampu di bahagian sayap kiri jet mengalami kerosakan. - Bernama

31 comments:

  1. Alhadulillah tak Jadi apa2. Jgn Jadi GHB yg trrgelincir Dari landasan perjuangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tergelincir landasan airport bahaya. Tergelincir landasan perjuangan kerana gila pangkat

      Sila baca

      BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!!!

      Delete
    2. Abang,

      Saya tak mau kapalgrtbang yg saya naik tetbabas landasan. Pada masa yg sama saya benci orang politik yg terbabas sari landasan perjuangan.

      Jgn paksa saya masuk GHB. Saya malu bang. Nanti orang panggil saya katak. Saya ada maruah bang

      Negro Chow Kit Penjual Wallet Kulit
      Nigeria Mari

      Delete
    3. Udah jeff jadi negro pylakkk.kahkahkahjagjah

      Delete
    4. Jeff....klu panik pon janganlah jadi negro plak. Negro tu tak sunal

      Delete
    5. Mat sabu x kisah serah kepimpinan kpd husam atau sapa2. Jawatan bukan bole bawak mati. Fitnah pil kuda, membarua, mengkafir, menyapu simpanan org...semya tu bawak dlm kubor.

      Delete
  2. Khalid GHB terbabas landasan perjuangan

    Sila baca

    MAT SABU AKUI, KHALID SAMAD GHAIRAH TAK TENTU ARAH!!!

    Heh! Tak heran la kalau benda seumpama ni berlaku dikalangan puak - puak Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Diorang ni masing - masing memang 'Ghairah' tak tentu arah.

    Maklum la. Masing - masing semuanya Gila Kuasa belaka. Jadi, ada je yang nak tunjuk dia lebih bagus dari orang lain sampai tahap nak buat pendirian pun terpaksa berbalah sesama sendiri.

    Korang bayangkan. Nak buat kenyataan mengenai sama ada diorang nak bertanding atau tidak dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak pun boleh sampai bercanggah diantara satu sama lain.

    Itu belum diorang buat keputusan mengenai perkara lain. Masing - masing dok sibuk nak buat kenyataan sendiri. Sekali gus ianya membuktikan bahawa diorang ni takde istiqomah dalam membuat keputusan.

    Dengan erti kata mudahnya, dikalangan diorang ni, tak wujud perkataan 'Berjemaah' dalam membuat apa saja keputusan. Maka sebab itulah diorang mudah ber-Mufaraqah dengan PAS.

    Masing - masing nak ikut kepala otak sendiri je. Jadi, macam mana diorang nak buat keputusan yang mampu memberikan keuntungan kepada rakyat kalau dah semuanya bagi pandang peribadi sepanjang masa. Kot itu pun diorang tak mampu buat, boleh pergi jahanam la jawabnya!!!
    SHAH ALAM: Gerakan Harapan Baru (GHB) masih berkira-kira untuk bertanding di pilihan raya negeri (PRN) Sarawak tahun depan, demikian kata pengerusinya Mohamad Sabu.

    Beliau berkata tiada sebarang perancangan untuk GHB berbuat demikian dalam masa terdekat kerana masih menumpukan isu-isu rakyat di Semenanjung.

    "Kami belum bincang hal pertandingan pilihan raya sekarang tumpu pendaftaran parti kemudian nanti kami nak tumpu menambah ahli dan mengangkat isu rakyat dalam ceramah."

    "Itu pandangan dia (Khalid Samad), kita belum buat keputusan dan pandangannya itu nanti kita akan bawa dalam perbincangan. Kita pun tidak tahu pilihan raya Sarawak bila?" katanya dalam sidang media, merujuk kepada kenyataan Khalid sebelum ini.

    Khalid yang juga Ahli Parlimen Shah Alam dalam sidang medianya pagi tadi berkata GHB bersedia untuk bertanding dalam PRN Sarawak selepas penubuhan parti politik baru berkenaan bagi membentuk Pakatan Rakyat 2.0 tidak lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok apa dah jadi dgn geng haru biru.belum apa2 lagi dah kalut.terutamanya khalid anak samad.sekali pandang memang benar kebanyakkan pemimpin puak ni gila pangkat/jawatan.

      Delete
    2. Tengok apa dah jadi dgn geng haru biru.belum apa2 lagi dah kalut.terutamanya khalid anak samad.sekali pandang memang benar kebanyakkan pemimpin puak ni gila pangkat/jawatan.

      Delete
    3. Gosip org umno dgn org pas yg dah panik aje turr... kena kencin sikit pun dah panik. Relak la..

      Delete
    4. Yg gila jawatan ialah org yg x nak lepas jawatan waaupun ahli dan pemuda dah menyampah.
      Yg gila jawatan ialah yg dah tua selalu sakit2, ambik mc, tapi nak jugak jadi presdeng sampai lubang kubor

      Tak cukup2 lagi ker duit elaun turr
      Dah tua tu duduk la kat masjid nun

      Delete
    5. Makin tua makin kuat pulak membaruakan orang muda2. Makin tua makin aktif oulak membangangbangsatkan orang.

      Fuhhhhh....

      Delete
  3. Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


    Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

    Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

    Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

    Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

    Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

    Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi









    ReplyDelete
    Replies
    1. Namun hakikatnya, Geng Haprak Baru tu hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dan juga kepada musuh Islam tu sendiri. Atas alasan itu jugak meletakkan Geng Haprak Baru tu kelembah kehinaan. Cuma diorang sendiri je yang tak sedar!!!

      Delete
    2. Btl tu Anon 19:54...pejuang sebenar yg tgh rembat 2.6bilion tu kan.kahkahkahkah

      Delete
    3. Tauke Rocket Soyuz Penang kaya ooooooo. Kepiah bertatah berlian diorang boleh buat. Janji sedut ekzos roket. Orang kampung melayu dgn India jgn peduli

      ITU melayu

      Delete
    4. Geng melayu yang jena bangsatkan hari tu kot

      Delete
    5. Bukan baru....sejak umno mb penang dulu dah berlaku. Ko tau sebab apa?

      Sebab diorang buat rumah kat atas tanah orang lain. Klu x pun, sbb x ada duit, jual tanah kat cukong.

      Cara penyelesaian:
      Buat rumah kat atas tanah sendri. Jangan buat sting garden. Sbb, klu aku buat rumah kat atas tanah bapak ko, ko pun akan halau aku tanpa pampasan.

      Jgn jadi bodo...

      Delete
    6. Kalu aku jadi tuan tanah kan, aku terajang sorang2 stinggan tu

      Delete
    7. Duit derma 2600 juta kalau belikan tanah kat orang2 tu rasanya cukup. Ada belen sikit lagi kot......

      Delete
  4. Kahkahkahkah.gelak bace macai2 UG punye Komen2 bodoh. Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. depa tak risau....gumbira2

      Delete
    2. Gumbira kepanikan

      Delete
    3. Proses pembersihan tu belum cukup bersih lagi tu... Dia berlaku perlahan2 dan berperingkat2. Lama2 nanti pas bersih terus sepenuhnys. Bersih sebersih2nya. Amin.

      Jessie
      N9NERS

      Delete
  5. kalau kote nuar aljuburi tergelincir dari lubang bontot saifol sudah pasti tak ada kes meliwat jubur..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar ceramah pas bujan main hebat.
      Perangai mcm umno jugak.

      Delete
    2. Anon 2033....
      Jubur, bontot, kote....Dah jadi zikir harian puak2 dan keluarga kamu yer?
      Tuan guru kamu ajor yer?
      Bagus tu...buat tambah amalan.
      Jgn lupa turunkan kat anak cucu kamu sekali.
      Kalu tak turunkan kat anak cucu kamu, takut amalan zikir harian kamu tu pupus pulak.

      Delete
  6. Adakah pesawat tersebut sedang dalam transit untuk perjalanan ke Jepung.

    Adakah Tuang Presideng ada di dalam pesawat tersebut.

    Harap Tuang Presideng selamat sebab dalam bulan Oktober nanti Tuang Presideng nak bentang Hudud di Parlimen.

    Harap semua walaun bersabar dan percaya bahawa Tuang Presideng akan bentang Hudud pada bulan Oktober nanti dan tidak akan memonteng lagi.

    Sama-samalah kita berdoa ye semoga ianya menjadi kenyataan dan ianya bukanlah satu kenyataan ilusi dari Tuang Presideng.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak hilang, jatuh. Tak jatuh, twrgelincir.....
      Tanda2 dah dekat la tu

      Delete
  7. Mak mak korang.....26 August 2015 at 21:07

    Please laa korang....tlg komen ikut tajuk boleh tak?ini lain takda politik3... bosan la bro.....camana klau dlm pesawat tu ada mak bapak korang...msti korang sakit hati kan......so.... rasional la skit bro.....

    ReplyDelete
  8. Nasib takda kemalangan jiwa...syukurlah.....beringatlah wahai pemimpin....bala makin bertambah.....muhasabahlah....

    ReplyDelete