Wednesday 19 August 2015

ISU DEIG SEMAKIN PANAS MENDIDIH .... ADUN PAS CADANG TANGGUH OPERASI


Seorang wakil rakyat PAS mengusulkan kepada Dewan Negeri Selangor (DNS) supaya syarikat pelaburan, Kumpulan Pelaburan Darul Ehsan (DEIG) ditangguhkan operasi buat sementara waktu.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hulu Kelang,, Shaari Sungib, membuat usul itu kerana hairan penubuhan DEIG sedangkan kerajaan negeri sudah memiliki Perbadanan Menteri Besar (MBI).

“Kebimbangan kami adalah apakah keperluan untuk menubuhkan DEIG ini sedangkan MBI sudah ada.

“Kita hendak memastikan ketelusan dan akauntabiliti,” katanya ketika ditemui di Lobi DUN Selangor.

Beliau juga melahirkan kebimbangannya mengenai individu yang sama diterajui dalam DEIG dan MBI.

“Kami risau apabila DEIG ditubuhkan dan individu yang sama turut menerajui MBI di mana Pengerusinya adalah Menteri Besar.

“Kita takut tidak cukup untuk semak dan imbang. DEIG akan jadi terlalu berkuasa dan boleh menguruskan semua anak syarikat (GLC) di bawah MBI,” katanya lagi.

Jelasnya, sebahagian besar wakil rakyat kerajaan mula bimbang dengan penubuhan DEIG dan mahu kuasa yang terdapat pada DEIG dikurangkan.

“Kita cadangkan pembentangan rasmi mengenai strategik penubuhan DEIG dalam bentuk Kertas Putih pada sidang akan datang atau pada sidang yang dirasakan sesuai oleh Menteri Besar.

“Sementara itu, apa yang boleh dibuat, untuk menyelaraskan GLC-GLC di bawah MBI diteruskan seperti mana yang disyorkan oleh Jabatan Audit Negeri,” katanya.

Saari antara dua wakil rakyat PAS di Selangor yang tidak menyokong kepimpinan Pas Pusat ketika krisis menggantikan Menteri Besar Selangor ketika itu, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau merupakan golongan progresif PAS yang menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) yang telahpun ditukar menjadi Parti Amanah Rakyat.

5 comments:

  1. MBI di bawah menteri bawah... Senang nak rembat senang nak bagi omak rm2.6 juta.. Bagi secetary bagi pegawai khas bagi beruk..

    Sapa tahu Khalid gagap dah rembat MBI?

    Itu sebab di perlukan DEIG untuk oversee kerja sial MBI... Mcm apa gagap buat dulu..

    Tapi kan takde DEIG pun takpe jugak asalkan azmin Ali jujur... Itu maksud saari..!

    P.s kempen satu keluarga satu u.s Dollar ... Pastikan ringgit cecah rm4.88,rekod 7jan2015!!!

    ReplyDelete
  2. Azmin kena kritik pun ok jer...

    Kalu kritik Tuang Presideng, sohehla mamat ni kena barua sekali lagi.

    ReplyDelete
  3. Ai PKR dah mengaku fitnah TSKI. Sekarang PKR nak buat fitnah baharu pulak.

    DAP N GHB dah start balun Azmi. Rebut jawatan MB lagi
    Ni langkah Kajang 2 kot

    ReplyDelete
  4. Setahun selepas kami berkahwin, Nizam mula menunjukkan kebosannan dia pada aku. Aku tak daya lagi nak layan dia 2-3 round sehari. Tak macam mula-mula projek dulu 4-5 kali sehari. Kadang-kadang tengah keluar dating, tiba-tiba rase nak projek, kami tak boleh tunggu lagi, kami akan projek dalam toilet, dalam kereta, fitting room dan dimana saja tempat yg boleh bersembunyi dari orang asalkan nafsu kami dapat dilampiaskan bersama.

    3 tahun kami buat sex haram, 2 tahun buat sex halal, itu sudah cukup untuk buat aku rasa letih dan daya kekuatan aku pada sex semakin kurang sedangkan Nizam semakin hari semakin menjadi-jadi kegilaannya terhadap sex.

    Satu hari, dia bawa seorang kawan perempuan pulang kerumah dan ajak kami projek bersama. Aku terkejut. Aku cemburu, kecewa dan rasa useless. Aku rasa dihina. Tapi aku buat selamba. Aku berborak dengan perempuan tu dan dia rupanya seorang isteri kepada seorang suami yg tak kuat sex dan selalu tewas bila melakukan sex, jadi perempuan tu tak pernah mendapat kepuasan. Entah macam mana mereka berkenalan hingga Nizam berjaya bawa perempuan tu balik rumah, aku tak pasti.

    Nizam ajak kami berdua mandi bersama. Dia mahu kami berdua melayannya bagaikan raja. Aku mengikut arahan Nizam kerana aku tak nak dia projek dengan perempuan tu je. Walaupun aku tak sanggup berkongsi Nizam dengan sesiapa, tapi aku tak nak terus kehilangan Nizam sebab aku memang dah dapat rasakan dia dah mula bosan dengan aku.

    Jeff Ulu Bernam

    ReplyDelete
  5. baru jadi mb dah terserlah kewibawaanya, maju melayu selagor

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...