KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 6 August 2015

DEMI KASIH SAYANG YANG TIDAK TERHINGGA .... ADIK SANGGUP DERMAKAN SATU BUAH PINGGANGNYA KEPADA ABANG KANDUNGNYA.


Kasih adik kepada abang yang tidak ternilai harganya .... realiti hidup kini ... jangan katakan nak beri organ kepada abang kandung ... ada itu nak pinjamkan sedikit wang pun sukar.

Terharu sungguh atas kasih sayang jitu padu yang ditunjukkan seorang adik kepada abngnya.

Pagi tadi mereka telah menjalani pembedahan di mana adik akan derma satu buah pinggangnya kepada abangnya yang mengalami kedua belah buah pinggang rosak terus dan tidak boleh lagi berfungsi.

Pembedahan dijalankan di Hospital Selayang jam 8 pagi tadi. Doakan semoga proses pembedahan berjalan lancar. Aminn

39 comments:

  1. MAKA, blogger Omak Kau pun mengulas di sini, himpunan anjuran anak-anak muda semalam tidak mendapat sambutan disebabkan tiada penglibatan Pemuda Pas. Ertinya, selama ini semua demo yang berjaya hanya kerana ada penglibatan Pemuda Pas? Demo HINDAR pun tiada penglibatan Pemuda Pas gamaknya sebab itu hambar walaupun kemudahan selesa diberi untuk demo itu. Blogger ini sejak terpelantingnya TSKI, beliau banyak menulis tentang Azmin. Apa jua yang beliau tulis semuanya tentang Azmin. Andainya bukan Azmin yang menjadi MB Selangor dan Azizah menjadi MB Selangor, tidak mustahil Azizah pun dia hentam. Maklumlah, hanya TSKI saja yang terbaik baginya. Oleh kerana hatinya yang terlalu derita dek kerana TSKI tidak menjadi MB Selangor, maka tidak hairanlah beliau setiap hari meroyan.
    Tulisan terbarunya dia meroyan pula apabila anak-anak muda berdemo. Beliau mungkin berfikir bahawa demo itu semestinya mencapai ratusan ribu. Jika tidak, demo itu gagal kerana tiada Pemuda Pas. Lojik atau tidak, himpunan anjuran Pas sendiri seperti HINDAR pun tidak jauh bezanya dengan demo anjuran budak-budak muda ini, masakan Pemuda Pas gagal menjadikan himpunan HINDAR itu demo terbesar? Jika demo anjuran parti sendiri pun mereka gagal, apakah lojik untuk menyatakan demo semalam itu juga gagal kerana tiada Pemuda Pas?
    Beliau kena tahu bahawa walau sepuluh orang pun yang hadir tetapi tujuannya untuk melawan rejim, itu sudah cukup untuk kita tabik apa yang mereka lakukan. Sudahlah kita tidak menyokong semangat anak-anak muda ini, kita pula memperlecehkannya. Perbuatan kita itu sebiji seperti amno. Sebelum TSKI ini dipecat, tidak pernah kita dengar beliau memperlekehkan demo walaupun kita tahu sahak gagap ini bukan orang yang suka bersusah berdemo ini. Boleh dibilang sahak gagap hadir demo. Dapat dua kali hadir pun sudah dikira kuat. Begitulah beliau menunjukkan kekecewaannya yang amat sangat semenjak terpelantingnya Sahak gagap. Partinya sendiri pun sudah tidak memperdulikannya. Kepada siapa beliau ingin mengadu? Tahniah kepada anak-anak muda dari berbagai kaum yang turun semalam di hadapan Sogo. Ramai yang ditahan. Mereka ternyata lebih berani dari para penyokong Muhyidin yang berterusan menyerah diri kepada rejim zalim walaupun bos mereka turut menjadi mangsa kezaliman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita mengambil pengajaran. Adik sanggup bagi buah pinngang dekat abang. Bukan macam GHB, buah pinggang abang sanggup diambil sebab gila kuasa.

      Jadilah adik yg berkorban untuk abangnya ini

      TSMY masih bersama partinya kerana kasih kepada perjuangan. Bukan macam GHB, bukan macam Aziz Bari dan lain2 sampah masyarakat ini.

      Tak Caya mai kita tengok cincong Mat Sabu kat bawah ni

      Mat Sabu yang dulu bukan Mat Sabu yang sekarang

      Sekarang

      Saya akan tubh parti baru, PAS tidak relevan lagi

      Dulu

      Saya lebih rela kalah di gelanggang muktamar PAS (2007 - Mat Sabu kalah dgn Ustaz Nasha.

      Jangan tubuh parti lain dengan nama Islam (2014)

      Delete
    2. Tu lah mat sabu kini.dulu seru orang jgn tubuh parti lain tapi kini.......orang mcm ni pun hampa nak sokong lagi ka.mat sabu dah mat kelabu.

      Delete
    3. Dulu pemilihan dikira telus......sekarang pemilihan guna CAI.......aku yang kuat menyokong PAS sangat2 keciwa dengan cara begitu.....ini kan pula mereka berpuluh tahun didalam PAS yg sanggup mati bersama PAS takkan tak terasa......orang nampak cara pemilihan memang tak jujur.....tu sebab dulu mereka terima kekalahan dengan senang hati.....CAI CAI CAI. ......paham tak....

      Delete
    4. Alaaaaaaaaaaaaaaa G18 (La ni GHB) pun pakai CAI, siap kaler lagi,

      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi."

      "Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku:

      Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman.
      Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu
      Keadilan N9ERS

      Delete
    5. Important Info

      Saya tengok Saifuddin Nasution making akrab dengan GHB. Apa mungkin Saifuddin akan bersama2 GHB dan tidak lagi PKR

      INI bukan tuduhan tapi soalan

      Nampak gaya PKR ditikam oleh DAP Dan GHB

      Mari Terjah

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
    6. Mcmana babi ni sekor boleh terlepas?

      Delete
    7. Ahhhaha.. kau pun babi tonyok terlpas gak..

      Delete
    8. mintak maaf la
      aku tengok gambar tuang presdeng pun meluat dah
      nak muntah

      Delete
    9. Wahai ahlul pas....
      apa ko ingat geng2 ko yang tengah duduk dalam khemah banjir tu akan mengundi tuan2 ko lagi dalam pru14 nanti?

      aku hanya bole gelak aje

      Delete
  2. Airasia sedang mengadakan promosi tambang murah ke semua destinasi. Adakah tuang guru sudah membeli tiket ke jepong bln okt nanti, maklumle masa tu ada sidang parlimen. Dikhuatiri kalau tuang guru masuk dewan sedih hatinya sbb ahli parlimen dok tanya ttg derma 2.6 billion. Diharap tuang guru bawak sekali nik abduh dan tontowi sbb dok dalam dewanpun bukan ada apa2 idea. Jangan lupa ajak mursidul umum harun ding sbb dia bukannya ahli dewan. Asyik x logik tp 5 kali bertanding x pernah menang. Balik jgn lupa singgah korea untuk makang kimchi sbg pencuci mulut lps makang sushi...ngok3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh keturunan kau ni

      Delete
    2. kalu gi jepong berapa duit?

      Delete
  3. Macai ahzab ( be end, dap n ghb) meroyan gamaknyer.... lalala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB...Geng Hadi Bangang - nak berhujah atau sanggah biar berfakta. Lihat fakta ini : 1. Hj Hadi mmg sedih kalau org tanya pasal derma 2.6 billion sbb tu dia senyap bagai dikunci mulutnya walaupun sprm dah sahkan. 2. nik abduh dan tontowi bila pernah membahaskan apa2 yg bernas dlm parlimen...jika ada nyatakan bila dan isunya. 3. Harun din mmg x pernah menang apa2 pilihanraya.

      Yang meroyan itu org pas...bagai gila talak tak nak geng mat sabu keluar pas. puak2 mat sabun ni munafiq, jebon, barua, x walak, perosak jemaah so biarlah dia orang berambus...ngok3

      Delete
    2. Alaaaaaaaaaaaaaaa G18 (La ni GHB) pun pakai CAI, siap kaler lagi,

      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi."

      "Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku:

      Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman.
      Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu
      Keadilan N9ERS

      Delete
    3. cai pas...
      cakap banyak tak guna
      mangsa banjir yang tengah duduk dalam khemah tu tak akan undi kamu lagi PRU14 nanti
      masa tu kamu akan jadi peminta sedekah

      Delete
  4. Terima kasih Jesse

    Yang ni ulangan ulasan aku terdahulu

    Huh! Hebat tak Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya. Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya? Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran?

    Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu? Apabila ditanya soal modal untuk siri pilihanraya kecil; Mursyidul Am Sebenar GHB (Sungai Buloh) yakinkan supaya mereka jangan risau. Kalau setakat 11 kawasan Parlimen; 17 DUN; rasanya modal yang ada sudah cukup. Modal ini akan turut dibantu oleh satu arahan khas kepada Azmin dari Sungai Buloh.

    Bajet tertentu Kerajaan Negeri Selangor akan digunapakai. GHB akan mempunyai modal yang cukup, apabila kemampuan kewangan DAP dan PKR membantu parti baru tersebut. Buat masa sekarang, invois bulanan Abang Mat Sabu sahaja sekitar RM20 ribu sebulan. Belum masuk buat open house dan turun ke negeri-negeri. Ini semua rezeki bulan Syawal. Nah! Sekarang kita tengok la sama ada Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup atau tidak untuk menuruti segala titah perintah yang dibuat oleh Si KIng Nepotism Matang Mareiii Demi roket bukit bendera

    Lim Mat Sabu, Lim Hatta, Lim Mujahid, Lim Hanipa dan Lim Koled gadai kebenaran yg hakiki

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kamu kira rakyat bodoh?
      Kamu kira rakyat akan terus mengundi parti rasuah?
      Kamu boleh menipu untuk 57 tahun tapi kamu tak boleh menipu untuk selama2nya

      Delete
    2. amno dah kurang oksigen
      pas lagi dah kurang oksigen
      nak hidup kenalah kongsi oksigen
      tak kira la bau kahak ke....

      Delete
  5. Kami orang2 grassroot keadilan pun mahu keadilan balik krpada asal dan bukan hamba DAP atau organisasi yg boleh ditumpang oleh sampah masyarakat GHB.

    Masalahnya dlm Keadilan ada ramai hamba2 DAP yg rosak akhlak demi pangkat Dan fulus

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak apa...
      asalkan jangan jadi hamba perasuah

      Delete
    2. Dulu umno saja kurang oksigen
      sekarang pas pun dah kurang oksigen jugak

      Delete
  6. Mat sabu bukan x pernah kalah tp kalau menipu dgn kertas senarai cai itu boleh dikatakan sebagai ulama munafik.sbb project ulama sanggup munafik dgn UG..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulamak pun manusia jugak
      ulamak pun nak jawatan jugak
      sebab ulamak makan nasi

      Delete
  7. ha3 cai 2 j ni asyik copy tanpa fakta...betul2 ngok3

    ReplyDelete
  8. GHB muncul ketika mana PAS sudah menjadi seperti UMNO (jika pun tidak telah menggantikan UMNO) ketika mana ia kini mengambil pendekatan rasisma (perkauman)....

    Kerana kegagalan untuk menerangkan hudud kepada bukan-Islam khususnya DAP dengan cara berhikmah sepertimana yang disuruh oleh Allah dan Rasul, PAS mengambil sikap untuk memutuskan tahaluf siyasi dengan mereka.

    Arahan Allah di dalam Al-Quran adalah jelas:

    Allah Ta’ala berfirman:


    “Serulah (manusia) kepada jalan Rabbmu dengan hikmah (lemah lembut) dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik.” {Surah An-Nahl: 125]

    “Disebabkan rahmat Allah-lah engkau berlemah lembut. Sekiranya engkau berkeras hati nescaya mereka akan lari dari sekitarmu. Maafkanlah mereka dan minta ampun untuk mereka.” [Surah Ali-Imran 3:159]

    Di dalam satu hadith Abu Hurairah radhiallahu anhu berkata:

    “Seorang ‘Arab badui berdiri dan kencing di masjid. Maka para sahabat ingin mengusirnya. Maka Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam pun bersabda kepada mereka, “Biarkanlah dia dan siramlah bekas kencingnya dengan setimba air -atau dengan setimba besar air. Sesungguhnya kalian diutus untuk memberi kemudahan dan tidak diutus untuk memberi kesusahan.” (HR. Al-Bukhari no. 323)

    Wahai PAS, apa dalil yang kamu ada (mengikuti jejak langkah UMNO) untuk memaki dan mencerca DAP sedangkan si Badui yang kencing di masjid itu pun dihalang oleh Rasulullah untuk diambil tindakan ke atasnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dulu masa zaman nik aziz belum meninggal memang OK.
      sekarang KO

      Delete
  9. Apa tu Pas.... Siapa Pas...
    Org dah lupa kpd pas... Expired... Not relevant... Out of date... Kuno.. Taliban...ortodok... Mullah Iran..

    P.s sebentar tadi Iran setuju beli 80 boeing dari Amerika...

    Aduh tok guru hadi Ping iaitu ayatullah mulloh iran dah berbaik dgn Amerika...

    Di Malaysia hadi awe pin dah puji Najib ... Jadi ker projek bangsar dgn 1mdb? Oooo projected untung 1b oooi..

    ReplyDelete
  10. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
    2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
    4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
    6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
    8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    ReplyDelete
  11. Kertas cai x kua harakah ke,ada ahli syurga mcm x penah tgk kertas cai calon yg wajib diundi..x walaun dgn arahan presiden pil kuda kan x masuk syurga pula..ngeh3

    ReplyDelete
  12. Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong.

    Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu dulu masa zaman allahyarham nik aziz...
      sekarang lain dah...
      sekarang najib dah puji dah

      Delete
  13. Janganlah ikut resmi pas, semakin membusuk semakin mengutuk.Berdegar2 sesuatu yang mustahil tetapi bila diberi peluang bentang boleh pula elak dengan enjoy sakan makan sushi.

    ReplyDelete
  14. Anon 10.05 kau ni Pas ke takPas ,kalau kau Pas kau tak tulis seperti ini,sendiri meroyan tak sedar.jawabnya kau ni takPAS maknaya tak lulus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dolu2 org umno selalu kata PAS HAMPAS
      sekarang dah "BAIK"

      Delete
  15. Kalau set2 GHB di pihak yang benar dan yakin dengan Islam letak senarai chai pun tetap menang jugak tapi riak gerak geri mereka mmg nampak tak ikhlas mana pun tu yg kalah,,, tak caya tanya set2 akar umbi PAS sendiri golongan yg tak kejar jawatan hatta org nak calonkan peringkat pemuda kaw. pun sanggup tolak.... ramai lagi Pas akar umbi yg layak cuma sedia tak sedia jer...

    ReplyDelete
  16. KORANG TAU TAK APA MAKNANYA KALAU KETUA UMNO PUJI KETUA PAS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya "dua2 kurang oksigen"
      jadi kenalah "share oksigen"

      Delete