KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 9 August 2015

RIBUT KENCANG EKSTREM MELANDA SEBERANG PERAI MERAGUT 4 NYAWA



SEBERANG PERAI – Ribut kencang yang dianggap pakar cuaca sebagai ekstrem membadai negeri-negeri di utara Semenanjung Malaysia dengan kawasan paling teruk di Pulau Pinang sehingga mengorbankan empat nyawa petang semalam.

Dalam kejadian pertama sekitar pukul 4.50 petang, tiga pekerja warga asing maut selepas angin kencang dan hujan lebat menyebabkan dinding sebuah bangunan yang sedang dalam pembinaan menghempap mereka di Kawasan Perindustrian Bukit Minyak di sini.

Ketika kejadian, tiga mangsa yang mati bersama seorang lagi rakan mereka yang cedera sedang berteduh akibat cuaca buruk selama lebih setengah jam itu.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri, Mohd. Raza Taja Rahim berkata, ketiga-tiga mayat berkenaan dikeluarkan kira-kira pukul 5.20 petang.

“Terdapat empat mangsa yang terbabit dalam insiden ini dan kita berjaya mengeluarkan tiga mayat yang tertimbus, manakala seorang lagi cedera.

“Kejadian dipercayai berlaku ketika mereka sedang bekerja sebelum dikejutkan dengan kejadian angin kencang sehingga menyebabkan bangunan dalam pembinaan itu bergegar membuatkan mereka berteduh di tepi dinding bangunan,” katanya.

22 comments:

  1. Pasal ribut ni... Omakkau tak suspek sesiapa ker yg suwey??? Tak nak kata LGE yg buat suwey? Pakatan ker.. GHB ker..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
      Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong. 

      Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

      Delete
    2. Hahaha.....balasan dtg tiba, bangunan rapuh yg dicipta pemaju tidak bisa melawan angin kencang roboh terbang melayang ,ini ke kepakaran contractor bina bangunan mudah roboh di tiup angin!! Inilah manusia bijak buat untung tapi gagal melaksanakan tanggungjawap.

      Delete
    3. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all.

      Delete
  2. Tiga warga asing tu dari negara mana?
    A. Jepun
    B. Bangla
    C. Indonesia
    D. Nepal

    Kalau jawapan anda A bermakna anda teringat undang2 hudud tuang presideng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Delete
    2. Pas for all?

      Delete
    3. Pas bukan agama.
      Pas hanya parti.
      Buktinya presiden masuk mahkamah.

      Delete
  3. Ucapan takziah kepada mereka yang terlibat.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  4. Semenjak kehilangan wang negara 2.6 bilion & 42 bilion...bala mula turun. Singkirkan pembawa bala ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilalah pembawa bala ni nak panah petir

      Delete
    2. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Delete
  5. Takziah kepada bakal pengundi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Delete
    2. Buatnya makbul doa ko, mau tegolek dog umnobn!

      Delete
  6. Bkn sbb duit ilang sbyk 2.6b yg buatkan bala makin turun.. Tp sejak BN perintah tak henti2 bala turun.. Dah trg2 tolak islam.. nak ckp apa lg..fkir la sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idup DAP Idup DAP
      DAP for all

      Delete
    2. Org umno doakan dap idup.
      Apa punya macai.
      Patutnya doalah pas idup

      Delete
  7. Angkara pemimpin yg rasuah, balanya tertimpa pada semua rakyat.

    ReplyDelete