KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 14 August 2015

PEGUAM KHALID IBRAHIM PERBETULKAN KENYATAAN RAFIZI YANG MEMUTAR BELITKAN PERMOHONAN MAAF PKR/SAIFUDDIN KERANA MEMFITNAH KHALID IBRAHIM



Kes saman bekas menteri besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim terhadap pengarah pilihan raya PKR Saifuddin Nasution selesai melalui penyelesaian luar mahkamah.

Bagaimanapun terdapat kekeliruan berhubung permohonan maaf.

PKR mendakwa penyelesaian itu dibuat setelah kedua-dua pihak saling memohon maaf.

Peguam Khalid, Edmund Bon pula berkata permohonan maaf Saifuddin tidak bersyarat manakala permohonan Khalid pula dibuat atas semangat Syawal, bulan orang Islam bermaaf-maafan.

Selepas penyelesaian di Mahkamah Tinggi Shah Alam, Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli mengeluarkan kenyataan mendakwa penyelesaian dicapai seperti berikut:

(1) Khalid menarik balik saman.
(2) Saifuddin dan PKR memohon maaf kepada Tan Sri Khalid Ibrahim.
(3) Khalid memohon maaf kepada Saifuddin dan PKR.

Bon berkata kenyataan itu tidak tepat.

“Penghakiman persetujuan (consent judgment) tidak sama dengan menarik balik saman.

“Keduanya, Saifuddin jelas meminta maaf tanpa syarat terhadap tujuh kenyataan fitnah yang menjadi subjek saman Khalid.

“Ini termasuk isu Bank Islam, isu Eco-World, Kidex dan isu penstrukturan semula air Selangor,” katanya.

Beliau juga berkata Saifuddin berkata ia tidak sepatutnya berlaku dan tidak akan mengulangi lagi.

“Khalid kemudian terima maaf itu dengan niat baik dan ambil peluang – kerana ini bulan Syawal – untuk mohon maaf jika dia mengguris perasaan sesiapa, termasuk Saifuddin dan anggota PKR,” kata Bon kepada Malaysiakini.

Bon berkata ini kali pertama PKR membuat permohonan maaf di mahkamah. Penyelesaian itu dibuat selepas perbincangan dua jam.

Saifuddin diwakili oleh William Leong yang juga anggota parlimen Selayang.

Kenyataan penerimaan maaf oleh plaintif itu turun dimuat naik di Internet dan diulang tweet oleh Bon.

Ia berbunyi:

"Saya Tan Sri Datuk Seri Abdul Khalid Ibrahim, menerima mohon maaf ini daripada defendan-defendan iaitu Saifuddin Nasution Ismail dan Parti Keadilan Rakyat.

Dalam semangat bulan Syawal ini, saya juga mengambil kesempatan itu untuk memohon maaf zahir dan batin jika saya menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin Nasution bin Ismail dan ahli-ahli yang lain.”

68 comments:

  1. OmakKau ni patut tukar nama kpd Kak Nam Tujuh. Kak Nam Tujuh ni perumpaan pompuan yg suka mengapi2 berlebih2. Kurang kuah dari sudu.. OK Klau pasal Khalid, pasal Hadi Awang bukan main OK. Tersilap sikit diPKR atau DAP bukan main cepat nak melaga2 sesama mereka. Tapi klau ada kesilapan wlau sebesar mana pun pihak Hadi Awang OK buat dont know aja. Klau DAP dan PKR yg sekecil kuman pun cuba dibesarkan. OM nampak sgt panas ati sbab mereka berdamai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 21:45

      Ini blog Keadilan la Bodoooooooooooo. Lari topic macam mamat gemuk gila glamer meroyan Utuseks !!! sumpah !!!! dalam youtube

      Delete
    2. Tuan2 Pengkhianatan DAP kepada PKR dan PAS di Selangor in the making. Adakah Kita ahli Keadilan akan berdiam diri?????

      http://www.malaysia-today.net/dap-can-now-own-selangor/

      DAP will field at least five Malay candidates amongst those 25, the constitutional law expert cum university lecturer being one of those five. DAP can then choose three names from those five and submit them to HRH the Sultan of Selangor as the new coalition’s choice for Selangor Menteri Besar.

      THE CORRIDORS OF POWER

      Raja Petra Kamarudin

      With Pakatan Rakyat dead, PAS split into two, Umno facing a serious internal conflict, and PKR neither here nor there, DAP can now make its move to add Selangor as the second state after Penang that it owns.

      As what the DAP supporters have reminded us again and again over the last couple of years, DAP has managed to garner 85% to 90% of the Chinese support nationwide with MCA, MIC, Gerakan and PPP gasping for their lives. Another thing to note is that DAP seems to win every seat it contests and this impressive track record is not expected to change come the next general election.

      Selangor has 56 state seats, half of which can be considered Chinese-majority seats. Hence DAP has the potential to win at least 28 of those seats. Therefore, if DAP were to contest 25 state seats in Selangor it can most likely win all of them.

      The balance 31 seats can be given to PKR and GHB to share. Being new and yet untested, GHB can be given 11 seats to try out and PKR t

      Delete
    3. Kalid tak puas hati lagi ker?

      Delete
    4. biasalah yg suka melaga2 dn benci manusia berdamai ialah makhluk bertanduk

      khalid xpuashati sbb blum dpt omak

      Delete
    5. Pemfitnah Pil kuda ularerrmak sedunia tak nak minta maaf ker..

      Ye lah presideng maksum mcm nabi..

      Tapi perangai mcm babi

      Delete
    6. Kalau pil kuda fitnah kenapa tak saman...

      Delete
    7. Cerita PKR kenapa kaitkan dgn PAS pulak. Dah jelas PKR dan Spudin mengaku buat fitnah, sesuailah dia minta maaf. Baguslah tu. TSKI pun dah berlapang dada, kan cantik tu. Ini tak pasal2 kaitkan fasal pil kuda yg mahkamah dah putuskan tak bersalah, kalau rasa pandai kenapa takbelajar ambil law supaya jadi hakim.

      Delete
    8. Memang penyokong ghb dlm pkr adalah barua n broker kpd dap.... masalah pkr selesai dgn pkr la... naper nak libat Pas...
      Memang ghb barua dap... wajib diperangi habis2an gerombolan munafiqun hariki ni

      Delete
    9. Malaysia baru otak dah penuh lemak babi n ayaq tuak penuh perut n duit judi haram hadiah cina comunist dap.... yg dok tau melaut dgn cerita keji KPD TGHH...MEMANG TERDAPAT KES PIL KUDA DI MARKAZ KEADILAN CALUN PILIHANRAYA PRU 13...Memang perangai hang mcm babi mkn najis sendiri tutuh buntut mom sendiri... semoga di laknat hidup mu di dunia ini.... dasar pnyokong kepala syiah mlaysia....

      Delete
    10. Mari kita sama2 cari n pastikan siapa malaysia baru ni... n hapuskankan dari muka bumi malaysia ini... fitnah tahab gaban mencerca Ulamak.... menjilat harbi lks dap comunist....

      Delete
    11. hidup malaysia baru. pasug produk lama dh busuk bau ketiak umnu

      Delete
    12. hidup anwar dswa

      biarkn keldai terus merengek mengharap tulang dr umnu

      kesiannnnnn

      Delete
    13. Meroyan tak sudah Omak Kau....

      Kau ke, loyar ke, pusing kot mana pun yang penting khalid bukan lagi MB selangor.

      Itu saja.

      Delete
    14. PKR - Parti Kencing Rakyat.....mamang hancing pun.....

      Delete
  2. Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram

    Kurang setahun lebih selepas keputusan PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB. TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti. Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang. Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata. Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik. Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB. Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI.

    Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB. Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak. Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang. Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon.

    ReplyDelete
  3. Kah kah kah

    Padan muka pkr kaki kelentong, silap org kau nak kenakan...akhirnya tebal muka mohon maaf...takut kena saman jota2...

    Kah kah kah...pkr = parti kencing kuat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde kekeliruan...tp jenis suka fitnah utk nmapak diri gah...hidup dgn fitnah jer la

      Delete
    2. Kantoi satu fitnah buat fitnah yg baru...are these the people u want to trust ur future?

      Delete
    3. Ahli ameno dah kina kincin

      Delete
  4. Salam Perjuangan Para Reformist.

    Melalui kehakiman ini, maka teranglah TSKI dipihak yang benar dan TGHA, TGHD adalah di pihak yang benar.

    Ingatlah saudara2 yg perjuangan kita adalah untuk kebenaran. Menegakkan yang hak dan bathil.

    Saudara2 ku, ternyatalah DAP adalah pihak yg khianat, Juak2 kajang move adalah golongan yg gila kuasa dan GHB adalah pihak yg jahat dan mengambil kesempatan.

    Saudara2 ku, kita tunggu dan lihat apa akan dilakukan dengan Azmin dengan GHB. Jika Azmin menerima rakan2 haruslah menentang kepimpinan Keadilan sekeras kerasnya.

    Wahai Wan Azizah, kalau kamu khianat untuk bersama2 dgn GHB, kami akan terpasksa meninngalkan Keadilan untuk bersama2 dgn TGHA.

    Wahai Wan Azizah, kamu berkata suami mu dianiaya. Mulakan segera dengan meminta maaf secara terbuka kpd TSKI dan PAS. Moga2 Anwar Ibrahim diberikan ruang untuk bebas.

    Sorry Omak Kau. Saya Geram sangat dengan Zionist2 GHB

    Yang Benar

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  5. Mmg puak natang macai dan balaci ni tak boleh buat baik........ingat ke dah insaf rupanya terlepas satu fitnah menyusul fitnah lain pula ...........bagaikan melepaskan anjing tersepit ..........Demi survival politik puak macai pkr,balaci Dap dan GHB sanggup buat fitnah hingga ke liang lahad ...........mmg lahanat dan walaun !

    ReplyDelete
  6. Sebagai tanda protest. Kita wajib hadir di Jamuan Raya GHB. Bawa anak bini, tapi bawa borang PAS untuk diisi

    Jika Kajang Move menipu dan menfitnah, maka GHB pun bapak penipu.

    Gendang Gendut Tali Kecapi
    Angpow Perut, Macai DAP

    ReplyDelete
  7. Setiap kali demo korang jerit, Reformasi! Reformasi! Reformasi! Khalid Ibrahim tak ponah jerit pun perkataan Reformasi di jalanan. Tapi reformasi berjayo dilaksanokan di bawah pentadbiran Khalid kt Selangor. Ramai ahli PKR merungut tak dapek projek kek Selangor. Kalau Khalid bagi jugak projek kpd mrk dgn menolak faktor merit, mako apo bezo pentadbiran kjaan di bawah PKR dgn kjaan di bawah Umno? Takdo bezo, samo shj.

    Jadi takdo pointlah korang terjerit melaungkan perkataan Reformasi di jalanan. Itulah Khalid, org yg berjayo mengimplimentasikan jeritan reformasi di jalanan ke dlm bentuk perlaksanaan. Bukan mudah bai. Hati kono kering. Muko kono tobal. Kono tahan maki. Bilo ramai tak dapek projek atas tiket parti, fitnah yg dilemparkan kpd Khalid berlambak-lambak. Tapi Khalid steady dan terus buek kojo utk rkyt Selangor. Tapi nuar tak hargai kesemuo jaso-jaso Khalid itu.

    Malah sanggup tikam belakang Khalid semato-mato nak jadikan Wan Azizah sbg MB. Walhal nuar dgn Khalid adolah sahabat yg baik dan akrab. Bagi sesetongah org, tikam member sendiri drpd belakang adolah doso bosa. Fitnah member sendiri. Tikam belakang. Mengutuk member sendiri dopan org ramai. Tikam belakang. Mengeksploitasikan member sendiri utk kepentingan diri sendiri. Juga tikam belakang. Rakyat Msia nampak nuar sanggup dan sampai hati tikam belakang sahabat akrabnya sendiri. Kalau dosa ini kau dah sanggup buek, doso-doso lain apo tah laie. Lolap mato yolah kau buek. Ini persepsi umum bai. Kau jgn memain. Bilo persepsi umum ini tertanam dlm minda para pengundi (rakyat Msia), adokah nuar masih layak menjadi PM Msia untuk tanahair ini? Kalau dah member sendiri kau sanggup tikam belakang, org lain yg bukan member apo tah laie bai. Lobih parah drpd tikam belakang la jwb nay. Kau sanggup menanggung risiko memilih pemimpin (jadi PM) yg sedemikian rupo?

    ReplyDelete
  8. Sudahlah Omak, sudah kantoi memfitnah masih lagi mahu menegakkan benang yang basah.

    Apa yang kamu dapat selama ini kerana kamu sanggup menyata benda itu putih padahal hitam untuk TSKI dan Hadi sotong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruk Zionist GHB/DAP dikesan

      Delete
    2. Hati klu jd hitam...buruk geng sendiri x nampak...yg putih pun nmapka hitam

      Delete
    3. anon 22.33 hadi sotong

      hahahahaha lawakla

      omak ketam kot

      Delete
    4. Anon 22:33 belum pandai pakai lampu suluh. Cahaya terang benderang dari pancaran led pun dia masih nampak gelap. Kiasan ni pun bukan dia faham. Jenis bodoh tak boleh diajar, cerdik tak boleh nak tumpang.

      Delete
  9. Mat Sabu juga cakap, "aku sedia tewas dalam gelanggang", aku tak mahu tewas di luar gelanggang dalam pemilihan JK Pusat. Tapi bila kalah dalam muktamar ke 61, dia tak boleh terima kekalahan itu.

    Dulu dia nasihat Dr Hassan Ali, kalau tak setuju dengan parti, eloklah beruzlah sementara, bediam diri, dan jangan guna saluran musuh utk kritik PAS.

    Itu Mat Sabu dulu . Sekarang mat Sabu sudah jadi Mat Labu...spt siluncai terjun dengan labu-labunya.....CAKAP TAK SERUPA BIKIN LAH BROTHER

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat sabu kepala taik, siluncai tua kutuk muka tak laku yg terjun ke tong taik..ngeh3

      Delete
  10. TUKANG MESIN RUMPUT PUN LAGI BERANI DARI GENG HAPRAK BARU!!!

    Kalau dah Berani buat, mesti Berani tanggung. Tapi malangnya, pemimpin - pemimpin dikalangan Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu lansung takde Keberanian untuk tegakkan Kebenaran.

    Malah diorang lebih sanggup jadi Pengkhianat yang merosakkan parti dari dalam. Ibarat macam orang baling batu kepada parti sendiri, tapi kemudian sengaja sembunyikan tangan masing - masing.

    Dari satu sudut, kita boleh lihat keTIDAK-IKHLASan dalam perjuangan yang dipelopori oleh Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu. Diorang hanya sekadar mementingkan diri sendiri.

    Jelas, tindakan puak - puak Pengkhianat dikalangan Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu tidak dapat menandingi Kejujuran yang ditonjolkan oleh seorang Tukang Mesin Rumput ni.

    Ayat Tukang Mesin Rumput tu sendiri pun dah 'Makan Dalam'. Dia kata, "Di dunia, mungkin dia boleh lari dari kesilapan yang dilakukan. Tapi diakhirat belum tentu lagi."
    KATA-KATA yang diungkapkan oleh seorang lelaki yang bekerja sebagai tukang potong rumput apabila tanpa sengaja memecahkan cermin sebuah kereta begitu menyentuh hati.

    Pemilik kenderaan yang berang dengan insiden itu terus mencari siapakah gerangan yang menyebabkan cermin keretanya pecah.

    Namun dia kemudiannya terkedu dengan pengakuan tukang potong rumput dari etnik Rohingya itu yang sanggup membayar kos menggantikan cermin kereta tersebut walaupun bosnya sedia berbuat demikian.

    "Dia kata kalau saya buat, biar saya yang ganti. Kalau saya lari sekarang belum tentu di akhirat saya dapat lari. Allahurabbi," kongsi pemilik akaun Facebook, Mizi Lalang.

    Menurut Mizi, apa yang menyentuh perasaannya, lelaki itu turut menceritakan mengenai negaranya yang bergolak tetapi dalam masa yang sama dia turut mengingatkan tentang akhirat dan kematian.
    Alangkah bagusnya jika Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu boleh bersikap jujur seperti ditonjolkan oleh Tukang Mesin Rumput ni kan bagus. Tapi, apa boleh buat. Diorang ni memang layak jadi Barua DAPigs je! Jadi, memang patut la diorang ni takde kemaluan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukan Mesin Rumput orang baik hati, Tulang Besi tanya dia sendiri?????

      kah kah kah

      Delete
  11. Omak dan walaun paschai memang bebal dan tak boleh terima kenyataan sama mcm ketua mereka, TSKI, Hadi Octopus dan Haron Jean Lewis. Sila lihat penjelasan dari orang yang kena sama oleh Khalid Sahak.

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Kenyataan penjelasan saya mengenai kenyataan Edmund Bon, peguam tan sri khalid:

    1) Kedua-dua peguam bagi kedua-dua pihak bersetuju supaya mencari jalan agar perbicaraan tidak diteruskan. Oleh itu, pada hari pertama perbicaraan dimulakan Selasa lalu, peguam Tan Sri Khalid menyediakan draf pertama untuk dipertimbang oleh saya.

    2) Saya menyatakan bahawa saya dan KEADILAN tidak akan meminta maaf tetapi boleh membuat penjelasan bahawa konteks dokumen yang dipertikaikan oleh Tan Sri Khalid itu adalah satu penjelasan politik.

    3) Oleh kerana Tan Sri Khalid masih mahu ada penyataan meminta maaf, saya memaklumkan keputusan saya untuk meneruskan dengan perbicaraan.

    4) Sebab itu pada pagi ini mahkamah bersedia untuk memulakan perbicaraan dan saksi saya seperti Dato' Seri Anwar Ibrahim dibawa ke mahkamah.

    5) Namun, dengan kehadiran Dato' Seri Anwar Ibrahim, beliau memohon supaya perbincangan diteruskan agar penyelesaian dicapai tanpa perbicaraan.

    6) Atas nasihat Dato' Seri Anwar Ibrahim dengan mengambil kira semangat Syawal untuk bermaaf-maafan dan meletakkan kepentingan membela rakyat didepan, akhirnya saya dan Tan Sri Khalid bersetuju untuk sama-sama meminta maaf supaya ia satu keputusan "win-win".

    7) Saya kesal dengan kenyataan peguam Tan Sri Khalid, Edmund Bon yang memberi gambaran yang berlainan. Malah semasa perbincangan tadi pun, walaupun Tan Sri Khalid lebih awal mahu sama-sama memohon maaf, beliau yang tidak begitu berkenan dengan penyelesaian itu.

    8) Sebarang gambaran bahawa Tan Sri Khalid tidak memohon maaf dan penyataan maaf dari beliau yang direkodkan mahkamah tadi adalah bersempena Syawal seperti amalan raya adalah tidak tepat, tidak ikhlas dan mahu terus mengheret perkara ini.

    9) Jika ia satu ucapan maaf raya yang tidak berkaitan dengan persetujuan saling meminta maaf, maka tidak perlulah ucapan itu diperintahkan oleh mahkamah untuk dibuat oleh Tan Sri Khalid dan dimasukkan sebagai rekod mahkamah.

    10) Perintah mahkamah jelas menunjukkan bahawa penyelesaian ini melibatkan satu kenyataan maaf dari saya dan satu kenyataan maaf balas dari Tan Sri Khalid.

    11) Saya bersetuju dengan rujukan Syawal di dalam kenyataan maaf Tan Sri Khalid dalam konteks semangat maaf-memaafkan dalam bulan Syawal agar masing-masing dapat meletakkan kepentingan rakyat di depan. Tindakan sesetengah pihak memutar belit bahawa rujukan Syawal dalam kenyataan maaf Tan Sti Khalid itu adalah satu ucapan maaf sempena hari raya adalah tidak jujur.

    13) Saya berharap agar penyelesaian saling maaf memaafkan ini tidak terus dipanjang dan diputar belitkan oleh pihak lain sebagai menghormati persetujuan di antara saya dan Tan Sri Khalid di hadapan Dato' Seri Anwar tadi.

    Terima kasih.

    SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sempena hari raya sebagai muslim yg baik dn berakhlak bermaafan itu pekerti mulia. Yg dayus nyer si pudin dh mintak maaf pahtu duk bbermadah berhelah la pulak... Dia ingat dia ziana zain ker... Hahahahaha

      Delete
    2. Anu war boy

      Delete
  12. Omak kau gigi muncung ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. muncung? gilo apo...mancung...mcm idung shah rukh khan...

      Delete
    2. Bak bini kau aku ajar dia bj yg btul....lps ni gigi dia xkene anu kau lg...3x terus pandai

      Delete
  13. Kes sudah selesai.

    Tak perlulah diperdebatkan lagi.

    Kalau nak berdebat juga, pergi Jepun sana.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahaha....bab hina org no 1..
      Bila sendiri terhina nak tutp bangkai

      Delete
  14. Omakkau kalau pasal kalit laju jeee..kalau pasal 1mdb terus bisu
    Kahkahkahkahkah

    ReplyDelete
  15. maka berkatalah si biri2 "kes sudah selesai dengan situasi win-win" yg membawa maksud apa yg dikhabarkan oleh seekor serigala kepada kawan serigalanya bukanlah bersifat fitnah ... hebat juga si biri2 memujuk rakan biri2 nya yg lain ... :)

    ReplyDelete
  16. Haramjadah rafizi masih nk tgkkn benang basah walhal jelas skali Saifuddin dan pkr kaki fitnah laknatullah manakala khalid ialah mangsa.

    ReplyDelete
  17. 1mdb,pembunuhan altantuya,2.6 bilion,TH,yayasan selangor,SPR,DEB,kapal scorpene,FELDA,MARA,pasukan beruniform,perundangan,GST,majlis ulama,..dll ... kamu wahai golongan yg jahil lagi melampaui batas tidak memerlukan "kebenaran" kamu hanya perlukan seruan dari gerombolan serigala yg akan mengesahkan sama ada khabar yg berkait itu "benar" atau "bathil"....

    ReplyDelete
  18. Pilihlah parti yang adil. Adil membawa maksud meletakkan sesuatu pada tempatnya. Bukan bagi semua orang sama. Sebaliknya semua orang harus berfungsi mengikut kelebihan dan kekurangan kemahiran nya.

    Bukan parti yang sanggup lacurkan degree kerana nak kekal berkuasa. Bukan parti yang utamakan kroni dan sanak saudara dalam pembahagian jawatan dan harta negara. Bukan parti yang flip flop sekejap 5A sekejap 4A sekejap BM sekejap BI.

    “Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggu saat kehancurannya.” (Hadis riwayat Al-Bukhari)

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn sebar hadis palsu

      Delete
  19. Haji hadi ulamak suci haron din bertaraf wali bersama pas sejak kecil lagi sekarang pas macam bontot kuali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyik lari dr topik jer kau ni...a question mark on ur rhinking abilities

      Delete
  20. dlm negara ni ada beribu blogger..tp knp OMAK KAU yg ada di sisi khalid?siapa omak kau yg sebenarnya...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari risau psl OK baik kau pikir sl sipudon dan sipizi yg dok asyik buatbfitnah jer...kuar jer apa2bdr mulut 2 ekor ni xlari dr fitnah jer

      Delete
  21. Si pudin ni jd calon pru14 pun tak layak... Menipu memgfitnah x sudah.. Jd wali pn buleh gugur ni jika tak juga bertaubat.

    ReplyDelete
  22. Tahniah omakkau!!!! Meroyan habis juak dap n macai ghb+geng pudin kt cini.. hahaha!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah omakkau!!! terbeliak biji mata khalid tgk gg kao...hahaha!!! tuang jepong x nak tumpang sekulum ke? 2.6 billion ape cite...omak nak tutup bwh gg diye ke...ngeh3

      Delete
    2. 2.6b ttp 2.6b tp klu asyik wat fitnah jer...lama2 org x napak integriti dah...to hang still ganatic x percaya sipudin dan sipizi kakibfitnah

      Delete
  23. OpahKau! Kedua2 pihak bersetuju penyelesaian melalui jalan bermaafan adalah yg terbaik. Pokoknya dah setuju. Yang ko cari jalan supaya kedua2 bergaduh lg nape? Dah mintak maaf ko kata putar belit pulak kenyataan maaf. Ko tak puas ati kalau kes ni setel? Ko tak nak seri ye? Ko nak KI menang dan Rafizi kalah. Apa lah ko ni, mcm Joyah kampung. Hidup dengan tak puas ati memanjang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenis yg xleh terima org dh buktikan sipudin dan sipizi kaki fitnah....ginika jadinya...melalak meroyan pd hal lain

      Delete
  24. Dah, dah. Jangan kecoh lagi. Tumpukan balik pada agenda masing-masing. GHB teruskan cari ahli baru. PAS pastikan ahli tak lompat ke GHB atau PKR. Hadir mesyuarat PR2.0. Bincang pembahagian kerusi dan siapa jadi wakil. Letak wakil yang boleh menang.

    ReplyDelete
  25. senangnya.., minta maaaf jer.... sedar ke tidak, disebabkan fitnah dan kajang move itulah PR jadi bercelaru sekarang...,

    ReplyDelete
  26. SEBENARNYA TAK PERLU BACA APA PUN ARTIKEL INI.

    BACA TAJUK CUKUP DAH TAU ISINYA INI BUKAN BLOG POLITIK TP BLOG 'CINTA TK KESAMPAIAN, BERHENTI DIPERTENGAHAN JALAN'.. CINTA YG BERLATAR BELAKANGKAN POLITIK SEMASA.

    INI ADALAH BLOG LUAHAN KECEWA SEORG WANITA TERHADAP SEORG TERUNA PUJAAN HATINYA.

    NO NEED KOMEN APA2.

    SABARLAH OMAK... KHALID BUKAN SEEKOR

    nota :

    omak = jeff ulu benam

    ReplyDelete
  27. Jgn layan sgt parti kerandut rakyat ni. Pi jengok bang non tu. Ghb labu x tumpah mcm pak zain buah kelapa. Parti cina bukit biasa la mcm cite mat jenin. Pru tergolek msuk longkang jugk....

    ReplyDelete
  28. Sambil habiskan masa di blog ni, jgn lupa beri sedikit masa juga untuk menyedarkan rakyat supaya jgn undi umno.

    ReplyDelete
  29. Nasution jawab dakwaan peguam TS Khalid

    Kes saman TS Khalid lwn Saifuddin Nasution itu diketepikan selepas kedua-dua pihak berbincang selama dua jam dan saling bermohon maaf.

    Menurut Saifuddin, sebab saman itu ditarik balik adalah sebagai berikut :

    1) Atas nasihat Anwar sebagai perantara yang menyatakan Negara sedang berdepan dengan masalah politik, ekonomi dan kos sara hidup yang meningkat.

    2) Anwar ingatkan Khalid, sekiranya kes ini diteruskan ia akan melalui proses yang panjang.

    3) Abdul Khalid menerima saranan tersebut malah berpesan kepada Saifudin bahawa penarikan saman itu adalah hikmah supaya beliau boleh memfokuskan kepada kerja lain dan PKR boleh memperkukuhkan parti.

    Tiga asas itu dipersetujui sebagai latar belakang untuk Nasution dan Tan Sri Khalid mencapai penyelesaian.

    Namun ramai orang-orang PAS mempertikaikan apabila Nasution dan Rafizi menyatakan mereka 'saling bermaaf-maafan'. Termasuklah dari peguam TS Khalid, Edmund Bon yang menuduh pihak PKR telah 'spin' isu 'saling bermaaf-maafan' itu.

    Berikut Kenyataan penjelasan Dato' Saifuddin Nasution Ismail mengenai kenyataan Edmund Bon:

    1) Kedua-dua peguam bagi kedua-dua pihak bersetuju supaya mencari jalan agar perbicaraan tidak diteruskan. Oleh itu, pada hari pertama perbicaraan dimulakan Selasa lalu, peguam Tan Sri Khalid menyediakan draf pertama untuk dipertimbang oleh saya.

    2) Saya menyatakan bahawa saya dan KEADILAN tidak akan meminta maaf tetapi boleh membuat penjelasan bahawa konteks dokumen yang dipertikaikan oleh Tan Sri Khalid itu adalah satu penjelasan politik.

    3) Oleh kerana Tan Sri Khalid masih mahu ada penyataan meminta maaf, saya memaklumkan keputusan saya untuk meneruskan dengan perbicaraan.

    4) Sebab itu pada pagi ini mahkamah bersedia untuk memulakan perbicaraan dan saksi saya seperti Dato' Seri Anwar Ibrahim dibawa ke mahkamah.

    5) Namun, dengan kehadiran Dato' Seri Anwar Ibrahim, beliau memohon supaya perbincangan diteruskan agar penyelesaian dicapai tanpa perbicaraan.

    6) Atas nasihat Dato' Seri Anwar Ibrahim dengan mengambil kira semangat Syawal untuk bermaaf-maafan dan meletakkan kepentingan membela rakyat didepan, akhirnya saya dan Tan Sri Khalid bersetuju untuk sama-sama meminta maaf supaya ia satu keputusan "win-win".

    7) Saya kesal dengan kenyataan peguam Tan Sri Khalid, Edmund Bon yang memberi gambaran yang berlainan. Malah semasa perbincangan tadi pun, walaupun Tan Sri Khalid lebih awal mahu sama-sama memohon maaf, beliau yang tidak begitu berkenan dengan penyelesaian itu.

    8) Sebarang gambaran bahawa Tan Sri Khalid tidak memohon maaf dan penyataan maaf dari beliau yang direkodkan mahkamah tadi adalah bersempena Syawal seperti amalan raya adalah tidak tepat, tidak ikhlas dan mahu terus mengheret perkara ini.

    9) Jika ia satu ucapan maaf raya yang tidak berkaitan dengan persetujuan saling meminta maaf, maka tidak perlulah ucapan itu diperintahkan oleh mahkamah untuk dibuat oleh Tan Sri Khalid dan dimasukkan sebagai rekod mahkamah.

    10) Perintah mahkamah jelas menunjukkan bahawa penyelesaian ini melibatkan satu kenyataan maaf dari saya dan satu kenyataan maaf balas dari Tan Sri Khalid.

    11) Saya bersetuju dengan rujukan Syawal di dalam kenyataan maaf Tan Sri Khalid dalam konteks semangat maaf-memaafkan dalam bulan Syawal agar masing-masing dapat meletakkan kepentingan rakyat di depan. Tindakan sesetengah pihak memutar belit bahawa rujukan Syawal dalam kenyataan maaf Tan Sri Khalid itu adalah satu ucapan maaf sempena hari raya adalah tidak jujur.

    12) Saya berharap agar penyelesaian saling maaf memaafkan ini tidak terus dipanjang dan diputar belitkan oleh pihak lain sebagai menghormati persetujuan di antara saya dan Tan Sri Khalid di hadapan Dato' Seri Anwar tadi.

    Terima kasih.
    SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saifuddin budak lompat n jaguh lompat...anak drebar teksi pokok sena yg celaka lari dari umno sokong pas msk keadilan...lepas kalah pru 13 melalut tak ketahawan hala...abg hg penasihat najib...

      Delete
    2. macam anwar biasa buat nampak sangat
      Aku tanya pada Saifuddin Nasution pakatan rakyat dah daftakan ke belum atau pun Saifuddin Nasution sedang buat satu pakatan nepotisma utara itu untuk daftakan pada ros itu

      Delete
  30. Hahahahaha.kalit yg mula2 nk berbaik wahai omakkau kantoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak je yg gila2kan kalit... kantoi lagii hahahahaa

      Delete
  31. Sepatutnya perbicaraan itu diteruskan, baru dpt tahu siapa yg benar & siapa yg salah. Tapi Saifudin pandai dia minta Anwar dtg sbg saksi. Tetapi dijadikannya org tengah utk penyelesaian. Anwar nak selamatkan bukan saja Saifuddin tetapi dirinya juga. Kerana kalau perbicaraan itu berterusan kemungkinan nama Anwsr akn muncul terlibat dlm skandal & fitnah terhdp TSKI.

    Skg, setlh kononnya selesai ada yg tak mahu mengaku pula. Malangnya rakyat Selangor akan terus dgn anggapan TSKI bersalah sbb persetujuan diluar mahkamah itu tidak menunjukkan Saifuddin bersalah krn kononnya TSKI juga turut mohon maaf. Ini suatu "KELIRU DAN MENGELIRUKAN".

    ReplyDelete