KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 31 August 2015

BELUM APA-APA GHB SUDAH DILANDA SINDROM NAFI .... ENGGAN TERIMA HAKIKAT BETAPA GAGAL MEMBAWA WARGA MELAYU KE HIMPUNAN BERSIH 4.



Gerakan Harapan Baru (GHB) tidak boleh dipersalahkan kerana gagal membawa orang Melayu ke perhimpunan Bersih 4 kerana mereka kini bukan hanya berjuang untuk satu kaum itu sahaja tetapi semua kaum, kata Salahudin Ayub.

Timbalan pengerusi GHB itu mengakui, memang kerana Umno dan PAS, yang mewakili orang Melayu dan Islam, tidak mengerahkan ahli mereka menyertai himpunan itu maka majoriti peserta perhimpunan adalah daripada kaum Cina.

"Memang benar pada hari pertama peserta himpunan boleh dikatakan 80-90% Cina. Namun pada hari ke-2 semalam, kehadiran orang Melayu sangat jelas, di mana 40% peserta merupakan orang Melayu," kata Salahudin.

GHB didakwa gagal membawa peserta Melayu dan Islam ke perhimpunan Bersih 4 hujung minggu lalu dan ekoran itu, kumpulan pecahan daripada PAS itu juga dibimbangi akan gagal membawa pengundi Melayu kepada Pakatan Rakyat 2.0 dalam pilihan raya umum nanti setelah ketiadaan PAS dalam gabungan itu.

Namun, Setiausaha GHB Dr Dzulkefly Ahmad menolak dakwaan itu kerana katanya kedatangan orang Melayu sangat ketara pada hari ke-2 perhimpunan 34 jam itu terutamanya malam tadi.

"Orang Melayu ini takut dengan pelbagai propaganda untuk datang pada hari pertama selepas ugutan daripada pelbagai pihak.

"Namun selepas suasana berjalan dengan baik pada hari pertama, pada hari ke-2 mereka mula turun dalam jumlah yang sangat signifikan," katanya kepada The Malaysian Insider.

Kejayaan besar GHB dalam himpunan ini kata Dzulkefly, adalah mereka berjaya mengambil alih tempat PAS di pentas utama politik negara selepas parti Islam itu tidak menyertainya.

"Kejayaan besar kita adalah berada di pentas utama politik negara dalam memperjuangkan isu nasional," katanya.

Berbanding hari pertama perhimpunan iaitu pada Sabtu, orang Melayu mula memenuhi Dataran Merdeka dan Jalan Tuanku Abdul Rahman pada petang Ahad sehinggalah perhimpunan berakhir pada tengah malamnya.

Salahudin mengakui, ketika berada dalam PAS, merekalah yang mengerahkan ahli dan penyokong parti menyertai perhimpunan seperti itu, namun kali ini parti Islam itu tidak mengerahkan ahlinya menyatakan sokongan mereka.

"Semasa kami bersama PAS dahulu, kamilah yang membawa mereka ke himpunan Bersih. Sekarang kami berjuang untuk semua kaum, bukan untuk Melayu sahaja," katanya kepada The Malaysian Insider.

Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua pula mengakui kekurangan peserta Melayu dalam perhimpunan kali ini adalah kerana PAS tidak menggerakkan ahlinya menyertainya.

"Berilah masa kepada GHB ditubuhkan secara rasmi," katanya ketika berucap berhampiran Menara Maybank di Kuala Lumpur.

GHB dijadualkan mengumumkan penubuhan sebuah parti baharu berasaskan Islam yang terbuka untuk semua pada satu sidang media petang ini. Manakala pada 16 September ini, ia akan dilancarkan secara rasmi... TMI


ULASAN OMAK KAU:-

Punyalah nak tutup malu sampai sanggup menipu diri sendiri dengan mengeluarkan kenyataan merapu .... boleh tergamak kini GHB bergerak atas semua bangsa bukan sahaja Melayu ... pergh!!! bukankah dulu lagi ketika bergabung didalam Pakatan Rakyat malahan sebelumnya lagi sering memberikan ceramah dan pidato betapa PAS berjuang untuk semua warga Malaysia tanpa mengira kaum dan agama???? ... kenapa bila dah keluar PAS dakap GHB nada dan skrip sudah berubah pula???? ... apakah dia ingat warga kita jenis spesis mudah lupa????

Kenyataan Salahuddin Ayob ini memberi gambaran seolah-olah dan kononnya ramai warga kaum Tionghua turun Bersih 4 bukan kerana pengaruh DAP sebaliknya kerana desakan dan pujuk rayu GHB????? ... begitukah????

Tetapi pujian juga harus diberikan kepada Salahuddin Ayob kerana akui Himpunan Bersih 4 hampir 90 peratus peserta adalah dari keturunan Cina tetapi lain pula dengan Dr Dzulkefly Ahmad buat kienyataan tutup malu dengan menyalahkan betapa warga bangsa Melayu takut dengan berita-berita ugutan konon ... Adeyyy!!!! .. apakah nak menghina betapa bangsa Melayu dinegara ini cukup mudah terpedaya dengan berita karut dan mudah rasa takut dan gentar bila diugut???? ... hina sangatkah bangsa Melayu dimata dan hati kamu????? ... Paling lucunya sempat lagi mendabik dada cakap besar berdegar-degar betapa GHB sudah mampu ambil alih kedudukkan PAS dalam persada politik perdana .. ini dinamakan jiwa syok sendiri sampai sanggup tolak realiti.

Realiti politik peranan GHB untuk apa kalau bukannya untuk menarik dan mengamit sokongan warga Melayu menyokong gabungan baru Pakatan 2.0 .... sokongan warga kaum Tionghua sudah pun berjaya dilakukan dengan cemerlang oleh DAP  ... sokongan kaum India sebanyak sedikit sudah pun dapat diraih oleh peranan dan sumbangan PKR ... jadi GHB apakah peranan hakiki kalau bukan untuk kutip sokongan pengundi dan rakyat keturunan Melayu.

Nampaknya GHB sudah mula menyerapkan budaya sindrom nafi dalam jiwa dan minda majoriti pimpinan atasannya.

83 comments:

  1. Omakkau sakit hati sebab Bersih 4 berjaya. Sedangkan doa omakkau siang malam agar Bersih 4 menjadi huru hara dan tak dpt sambutan gagal. Sebaliknya himpunan 2 hari itu berakhir dengan keamanan dan sambutan luar biasa rakyat.

    Kesian Omakkau lepas ini hanya boleh jadi tali barut Najib sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. parti lutut pas iri hati dengn kejayaan dap, pkr dan ghb dalam menjayakan BERSIH 4. syabas BERSIH 4!!! semua nya berjalan lancar mengikut perancangan. terbukti BERSIH 4 ladalah perhimpunan aman dan ada matlamatnya. lebih besar dan meriah tanpa kehadiran parti lutut. polis pn puji. ameno pun terkedu. parti lutut terkebil2.

      mengenai kehadiran melayu yang sedikit, tu tak menjadi masalah. kerana bersih berjaya walau parti lutut boikot. jelas menunjukkan kejayaan sesuatu bukan datangnya dari parti lutut.malah lebih baik dibuang parti lutut dari sebarang muafakat. ini adalah kerana parti lutut menyusahkan je. dan tidak membawa manafaat apa pun.







      .

      Delete
    2. Salam, FMT dan Malaysiakini kata 90% cina, yg lain tu melayu dengan india.

      Relax bro aku tau GHB tak laku. Aku Tau Roket rasa kena torak dgn GHB. LKS pun tak mau ulas apasal melayu sikit sagat.

      Tak palah asal kamu bahagia.

      Parti Amma - Naaa dah siap??? Borang Mana?????? aku nak hantaq kat Meloyawaves bagi dia isi. Boring bro, cakap deras pati takder

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
    3. Satu kumpulan maut pada GHB. Crowd 90% DAP. GHB bolei kira dgn jari. Al maklum dlm facebook, WhatsApp group, dah label GHB pengkhianat.

      Round 1 : Kalah Pemilihan
      Round 2 Kalah tak dapat keluarkan 50% ahli PAS dari parti. Proactive actin sudah dibuat oleh gang2 bekas Hizb dlm PAS
      Round 3 Kalah tak dapat beli parti, Nak register belum lepas
      Round 4 GHB kat Bersih macam ta kwujud. 90% ganf DAP

      Kolid Smart dah ketaq lutut apa nak temberang kat Papa Penang sebab tak perform

      Kalau aku DAPSY, aku report DAP leaders yg GHB ni freeriders

      Aku copy paste ni kat blog DAP

      Depa ni based on delivarable. GHB gagal deliver. Kah kah Kah

      LOOOOOOOOOOOOOSEEEEEEEEEEEEEEEERRR

      Delete
    4. ano 16.05 sejak dulu copy paste benda yang sama je.
      dah habis modal ko

      Delete
    5. Ada sorang uncle kat GHB tu kawan baik lama Tauke Penang Bukit.
      Masalahnya dia cakap 50% orang PAS sokong G18, last2 dapat undi 20% sajeeeeeeeeeeeee

      Kantoi menipu letak jawatan orang sama kat cawangan berlainan.

      Sudahhh promised Papa Bukit Penang ramai orang PAS yg skg ni ahli GHB akan turun. Yg ramai gang roket sajaaaaa

      Teruskan Yeahooooooo. Kami nak pi kongres rakyat.

      The help from Penang will diminish once they observe that GHB are just a bunch of losersssss

      Salam Losers

      Loserwaves, GreenLosers, Loserslanie, Loserdweller, AddindongLoser dan lain lain

      Check Mate

      (Gang GHB tgh segan dgn DAP kah kah kah, kata you guys ramai. Mana??? My foot

      Delete
    6. kegagalan pertama, bersih4 takdok fru...tak macam demo...macam pergi besiar2 makan angin sambil pakai baju kuning je...

      kegagalan kedua, kurang peserta melayu...yg ni paling memalukan ghb pkr, dan sekaligus penyertaan melayu tercipot dalam sejarah bersih...

      kegagalan ketiga, sasaran 100ribu cam tak tercapai...bedasarkan birdview yg ditepek mrshade, angaran peserta antara 70-80 ribu....tapi tuk jadi sedak kita bagila 100ribu pasai depa buat 2 hari...

      tapi disebalik 3 kegagalan diatas...bersih4 mencatatkan satu kejayaan baru dengan uturnye tun mader, berita2 mader uturn sangat laku bagai goreng pisang panas dan dipuja puji rakyat jelata....

      kesimpulanye...slogan asal bukan amno bolih ditukar asal bukan najib2.0

      Delete
    7. Kenyataan Seorang LOSER

      Jangan salahkan GHB apabila orang Melayu tak ramai turun (Malaysian Insider)

      http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/ghb-says-not-to-blame-for-lack-of-malays-in-bersih-4-more-on-2nd-day#sthash.5cYWCaBS.dpuf

      Gerakan Harapan Baru (GHB), or New Hope Movement, should not be blamed for failing to attract more Malays to join the Bersih 4 rally over the weekend because the movement's struggle is not just for the Malays, but for all races, its vice-chairman Salahudin Ayub said. -

      Delete
    8. Bila Melayu ramai berhimpun OMK kata Melayu jd tunggangan DAP. Bila Melayu kurang OMK kata BERSIH tak dapat sambutan Melayu. Sejak Kholit dibersarakan OMK jd tak tentu arah. Sakit hati dgn PKR dan GHB gara2 Hadi dan Kholit tak diterima PR. Kesian...

      Delete
    9. Hahaha.......omak kau adalah batu api cuba terlagahkan melayu dgn bangsa lain, dgn ini ini terbukti omak kau bukan mewakili rakyat malaysia tetapi hanya melayu. Sepatutnya tak kira mana2 kaum atau bangsa yg kurang dlm bersih tetap mewakili rakyat malaysia. Bersih telah berjaya sepenuhnya malah tun m pun berani berikan sokongan walaupun ada pihak berpandangan serong. Dan pas atau umno sememangnya selama ini mewakili melayu sepenuhnya tetapi tidak bermaksud 100% melayu malah tidak selamanya melayu hanya berpegangkan sejarah lampau selamanya, tanpa mahu pembaharuan yg mampu mengubah hidup demi masa depan yg lebih cerah!

      Delete
    10. UMNO parti perkauman.
      PAS bakal jadi parti perkauman juga.
      Beza antara dua parti nih ...

      Ahli PAS ramai yg solat tapi berhati busuk.
      Ahli UMNO ramai tidak solat berhati busuk.

      Delete
    11. BERSIH 4 majoritinya disertai kaum Cina, kalau ekonomi negara dalam keadaan baik mereka tak akan turun. Mekayu dalam GHB telah di macaikan oleh Cina dan diperkudakan oleh Mat Sabu yg nak cari populariti.

      Delete
    12. Anon 17.12,
      Ahli PAS ramai yg Solat tapi berhati busuk
      Ahli UMNO ramai tidak Solat berhati busuk
      Tapi kau langsung tak pernah Solat lagilah hati busuk

      Delete
    13. Wow seronok tengok amoi seksi dan cun dalam demo bersih4,pelir aku pun cepat keras dibuatnya. Harap ada demo bersih5, kali ini pakai bikini ya amoi.Syok oo.

      Delete
    14. DAP parti perkauman pemimpin Melayu bole bilang la dooo..cakap guna akai la jgn pakai lutut.

      Delete
    15. Kesian Omakkau ....... sasau dia sejak TSKI tergugur .... sampai sekarang terpaksa jadi hanturaya tak bertuan ..... apa benda kita buat / bawa isu rakyat .... omakkau meracau !

      Delete
    16. penganjur mewarwarkan untuk rakyat yangs ayangkan malaysia yang setuju dengan 5 tuntutan untuk hadir demo. yang hadir majoriti cina. maknanya orang cina inginkan negara yag amanah, pilihanraya yang bersih, ekonomi yang baik, hak demokrasi dan hak bersuara .. org melayu dibawah pas dan umno taknak lepas tu salahkan cina ..otak jenis apa ya? org melayu yg datang pulak dituduh jadi tunggangan cina. ini yang pening tak datang dikira gagal datang dituduh keldai cina.. rendahnya tahap pemikiran melayu pas dan umno

      Delete
    17. Mereka yang tidak hadir, atau berada di luar himpunan sepertilah orang buta yang mendengar cerita gajah tentang himpunan itu. Mereka akan membuat berbagai tafsiran dan andaian setiap kata-kata mengenai gajah itu mengikut kapasiti minda masing-masing. Apa lagi yang pesimis dengan himpunan itu akan menganggap bahawa "gajah" itu empat segi atau seperti kepala keretapi logomotif.
      Omakkau!!!!!!belajar drp MSO

      Delete
    18. SEMUA INI PENIPUAN MACAI UMNO

      Delete
    19. Syok sendiri la DAP/PKR/GHB, analisa menarik utk perkongsian

      http://www.agendadaily.com/Analisa/dap-dan-pkr-sepatutnya-mula-bimbang-selepas-bersih4.html

      Delete
  2. alhamdulilah


    selamat maju jaya amanah.

    Moga Allah memberkati parti ini.

    ----------------------

    Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB), Haji Mohamad Sabu mengumumkan pelancaran parti baru yang dinamakan Parti Amanah Negara (PAN) sebentar tadi Hotel Vistana Kuala Lumpur.

    Pelancaran PAN ini memang dinantikan oleh segenap rakyat Malaysia yang tidak sabar-sabar untuk mengetahui nama dan hala tuju parti baru yang bakal ditubuhkan. Parti baru yang ditubuhkan ini bukan parti yang baru didaftarkan sebaliknya ia adalah parti lama yang ditukar nama dan perlembagaannya.

    Parti yang diambilalih ialah Parti Pekerja. Langkah ini diambil disebabkan ROS tidak membenarkan penubuhan Parti Progresif Islam (PPI) seperti yang dinyatakan oleh Menteri Dalam Negeri, Zahid Hamidi.

    Protem Parti Pekerja ini akan mengumumkan perlembagaan dan nama parti pada 16 September 2015. Pihak protem Parti Pekerja ini sedang giat menggubal perlembagaan parti baru ini. Ternyata parti baru ini memang signifikan lebih-lebih lagi ianya mendapat sokongan padu dari DAP dan PKR serta NGO-NGO di Malaysia.

    Ia terbukti apabila program-program GHB mendapat sokongan dari DAP, PKR, NGO dan rakyat Malaysia pada program road show yang dianjurkan oleh GHB. Begitu juga dalam himpunan BERSIH 4.0 semalam GHB dilihat mendapat sokongan padu dari demonstran yang terdiri dari pelbagai bangsa dan agama. Ahli

    Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN)

    Penasihat Umum - Ustaz Ahmad Awang Pengerusi : Hj Mohammad Sabu Timbalan Pengerusi : Hj Salahuddin Ayub
    Naib Pengerusi Dato Dr Mujahid Yusof Ustaz Hassanudin Mohd Yunos
    Ketua Wanita : Dr Mariah Mahmud
    Ketua Pemuda : Mohd Sany Hamzan
    Setiausaha : Mohd Anuar Tahir
    Timb. Setiausaha : Abang Ahmad Kardee Abang Masagus
    Bendahari : Hj Asmuni Awi
    Setiausaha Orgniasasi : Suhaizan Kaiat

    AJK
    Dr Mohd Hatta Ramli
    Ir Khalid Samad
    Ir Izham Jashim
    Hj Adly Zahari
    Raj Munni
    Sabu@Aiman Athirah Al Jundi
    Dato Seri Muhammad Niar Jamaluddin
    Mazlan Aliman
    Aminolhuda Hassan
    Mohd Hanipa Maidin
    Dato' Fakhrulrazi Zawawi
    Saari Sungip
    Zulkifli Mohd Omar
    Hu Pang Chaw
    Dato Wan Abd Rahim Abdullah
    Hasnul Baharuddin

    ------------------------------------


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sorang uncle kat GHB tu kawan baik lama Tauke Penang Bukit.
      Masalahnya dia cakap 50% orang PAS sokong G18, last2 dapat undi 20% sajeeeeeeeeeeeee

      Kantoi menipu letak jawatan orang sama kat cawangan berlainan.

      Sudahhh promised Papa Bukit Penang ramai orang PAS yg skg ni ahli GHB akan turun. Yg ramai gang roket sajaaaaa

      Teruskan Yeahooooooo. Kami nak pi kongres rakyat.

      The help from Penang will diminish once they observe that GHB are just a bunch of losersssss

      Salam Losers

      Loserwaves, GreenLosers, Loserslanie, Loserdweller, AddindongLoser dan lain lain

      Check Mate

      (Gang GHB tgh segan dgn DAP kah kah kah, kata you guys ramai. Mana??? My foot

      Delete
    2. GHB Looooooooserrrrrrr

      Nama pun takda lagi. Anak haram pun ada nama tau. Bodo punya GHB

      Delete
    3. Betullah seperti kata Dr Hassan Ali dulu, "dalam PAS banyak parasit" sekarang dah jelas siapa mereka

      Delete
    4. Drp presiden smpi ajk semuanye org2 yg kalah, confirm ini setandan@sebakul loser, band of loserrr

      Delete
  3. Yang awak sibuk buat apa.

    Tu la kalau hati dah hitam kalau pon ramai majoriti Melayu mesti Omak Kau akan tulis Melayu kuli Cina.

    Dia nak gagal tunggang terbalik ke apa kena mengena dengan awak.

    Tapi yang pasti tanpa penyertaan PAS perhimpunan jadi aman dan tiada tangkapan dibuat.

    Ini disahkan sendiri oleh Ketua Polis KL.

    Berbeza BERSIH sebelum ini bersama PAS, perhimpunan jadi huru hara dan banyak tangkapan dibuat.

    Memang suwey la kalau buat program dengan PAS.

    Patut la banjir besar kat Kelantan pasal banyak tebang balak rupanya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju.
      erti kata lain parti pas adalah parti bala.
      bersama parti pas bererti mengundang bala.



      Delete
    2. DUlu Bersih ada Makkal Shakti. La ni tak da.

      Dulu Bersih ada melayu kat Masjid Negara, la ni takda.

      Weiiii GHB, best menumpang popular kat roket nampak. Hangpa tu supporter skit. Silap hari bulan roket halau GHB masuk hutan

      Delete
    3. GHB Looooooooserrrrrrr

      Nama pun takda lagi. Anak haram pun ada nama tau. Bodo punya GHB

      Delete
    4. Anggota polis dan lain2 agensi diarahkan hanya senyum sahaja itu sbb tiada kekecohan..depa nak buat apa buat la..kami hanya senyum ja..kami yg bertugas.

      Delete
  4. fuh!!!!
    jom..... lagi sekali.


    ---------------

    Perhimpunan Bersih 4 yang berlangsung di Dataran Merdeka selama 34 jam yang berakhir tengah malam tadi mencatatkan kehadiran kira-kira 500,000 orang, dakwa penganjur.

    "Keseluruhan peserta yang hadir ke perhimpunan BERSIH 4 selama 34 jam ini dianggarkan seramai 500,000 orang," kata Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah.

    Bercakap dalam sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur petang ini, Maria berkata Maria berkata pihaknya sedia mempertimbangkan kemungkinan untuk mengadakan BERSIH 5 jika dua mesej utamanya itu tidak akan menjadi realiti.

    "Kami akan mempertimbangkan penganjuran Bersih 5," katanya Maria sambil menyifatkan perhimpunan dua hari itu berjaya.

    "Hari ini kita ulang lagi tuntutan kita sehingga kita dapat mencapainya. Kita bukan hanya hendak perdana menteri berundur, tapi kita hendak reformasi institusi," katanya.

    --------------

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB Looooooooserrrrrrr

      Nama pun takda lagi. Anak haram pun ada nama tau. Bodo punya GHB

      Delete
    2. Taukey Penang tengah berbulu dengan Boss hang.
      Dengaq kata Boss hang kena sergah, Where's your people??? Wheres your number?????

      Dis time, orang melayu, hindraf dgn Makhal Shakhti rata2 tak pi.

      Amacam Bestkan. Parti tak lulus, penyokong tak mai. Harap penyokong DAP sajerrr

      Tauke Penang, tak payah investlah dekat kaum GHB ni. Pengabih borehhhh Saja.

      Terimakasih kepada Malaysiawaves kerana berbahasa kesat menyebabkan orang melayu bagi thumbs down kat Bersih 4. Begitu juga Greenpork, Addingdong, HogDweller, Kedutlanie dll.

      Aku harap sangat GHB layan lagi blogger2 hampas kunyit ni. Moga2 GHB lagi dibenci.

      Thanks

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
  5. walaun2 pas dah mula meracau dgn munculnya parti baru
    dah mula sedar rakyat tak perlukan pas untuk maju.
    islam juga tak perlukan pas untuk menjadi islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loser? Loser?/fook you.

      Kesian DAP kena torak dgn GHB.

      GHB bukan driver tapi passenger yg tumpang Taukey Bookit

      Delete
    2. Apa binatang nye LOSER ni?

      Sakit hati sangat dgn GHB / PAN ni apa hal. Ko buatlah sesuatu agar pengundi pilih PAS @ UMNO. Jauhi rasuah dan jujur dalam berkawan. PAS memang sakit hati dengan UMNO. Sebab UMNO permainkan hudud PAS. UMNO pula tengah berantakan berdepan dgn krisis parti. Separuh sokong Najib rasuah dan separuh sokong Mahyudin bersih. Najib masih kekal berkuasa sebab ada ramai ketua bahagian yg bahalol. Bodek Najib utk dapat kejayaan. Bagi anda yg bijak fikirlah dgn fikiran yg waras.

      Delete
  6. Kenyataan Seorang LOSER

    Jangan salahkan GHB apabila orang Melayu tak ramai turun (Malaysian Insider)

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/ghb-says-not-to-blame-for-lack-of-malays-in-bersih-4-more-on-2nd-day#sthash.5cYWCaBS.dpuf

    Gerakan Harapan Baru (GHB), or New Hope Movement, should not be blamed for failing to attract more Malays to join the Bersih 4 rally over the weekend because the movement's struggle is not just for the Malays, but for all races, its vice-chairman Salahudin Ayub said. -

    ReplyDelete
  7. omak loser bureet janda suda loose...kah3. jaki pasal bersih 4 berjaya. dok doa agar jgn org turun tup2 ribu2 mari. omak betul2 loser. pi isap kote sahak gagap nuh. dak pun try tuang jepong punye...ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mental ker mamat ni...ngeh2

      Delete
  8. Proses diagnosis utama untuk kudis adalah dengan memeriksa gejala-gejala dan bentuk ruam akibat sarang tungau yang muncul di kulit pengidap. Jika dibutuhkan pemeriksaan untuk memastikan diagnosis, dokter akan melakukan uji tinta serta biopsi kulit.

    Uji tinta digunakan untuk mengidentifikasi keberadaan sarang tungau pada kulit. Tinta akan dioleskan pada ruam yang gatal, lalu dibasuh dengan kapas beralkohol. Jika terdapat sarang tungau, akan terdapat sisa-sisa tinta dan berbentuk garis-garis kecil.

    Diagnosis juga bisa dilakukan dengan mengambil sedikit jaringan kulit untuk diperiksa di laboratorium. Proses ini disebut dengan biopsi kulit.

    Setelah pasien positif terdiagnosis mengidap kudis, dokter akan memberikan obat untuk mengatasinya, yaitu dengan losion atau krim. Obat-obatan oles ini mengandung insektisida untuk membunuh tungau kudis.

    Jeff Ulu Bernam

    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  9. Terimakasih kepada Malaysiawaves kerana berbahasa kesat menyebabkan orang melayu bagi thumbs down kat Bersih 4. Begitu juga Greenpork, Addingdong, HogDweller, Kedutlanie dll.

    Aku harap sangat GHB layan lagi blogger2 hampas kunyit ni. Moga2 GHB lagi dibenci.

    comment du cc kan kepada GHB Kota Bharu.

    ReplyDelete
  10. Susah susah namakan part baru yg tak lahir2 tu LOSER. kah kah kah

    Greenpork, Addingdong, HogDweller, Kedutlanie dll, kalau Bini mengandung boleh namakan Anak lelaki Abdul Loser, Anak pompuan Loserina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah vuba tegakkan rocket yg basahlah wahai GHB Loser.

      Malaysian Insider, FMT, Malaysiakini .BM dah kata orang mrlayu dan India ramai tak hadir.

      Mai sini GHB, tengok.ahli kao skitttt

      Nama.pun takda, Lahir tak lahir2 lagi. Bodoh punya parti

      Sham TM kata dia nak bagi form kat particularly tak da nama tu

      Macam Pungkok Kera

      Delete
    2. APAHAL MEROYAN NIH. MABUK HISAP ASAP ROVER BARU BELI KE? RASA BERSALAH PAS MEMANG DI DUGA. RASA BESAR KEPALA PUNCA NIK ABODOH ARAH PEMUDA PAS TIDAK TURUT SERTA. BILA TENGOK LAUTAN MANUSIA..NASARUDIN KATA PAS SIBUK KIRA WANG DERMA DLM TIN MILO.
      ITULAH WAJAH SEBENAR PAS.
      GHB YANG BEKERJA KERAS JAGA LALULINTAS TURUT JADI KUTUKAN PUAK2 JEFF ULU BABI.

      Delete
  11. http://www.amenoworld.net/2015/08/video-makcik-sound-pendemo-bersih4-di.html

    hehehe. marah nampak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loser. Malam ni GHB kena marah dgn DAP

      Delete
    2. SAKIT HATI PASIKU PADA GHB DAH TAK BOLEH DISEMBUNYI LAGI. NAMA GHB HARUM SERATA DUNIA. PAS TERPINGGIR. PAS BAKAL JADI PARTI PERKAUMAN SAMA SEPERTI UMNO.

      Delete
    3. Harum serata dunia tuh...hohoho

      Delete
  12. Masalah seluar dalam dan cara mengatasinya

    1. Apakah cara betul ketika mengenakan seluar dalam menentukan keselesaan pemakai?

    Sarungkan seluar dalam dan tarik ke atas sehingga posisi selesa. Pastikan bahagian belakang seluar memenuhi keseluruhan punggung. Pastikan pita di bahagian pinggan dan perut tidak berlipat.

    2. Di manakah posisi betul panel bawah seluar dalam?

    Pastikan jahitan pada bahagian hadapan panel kelihatan dan tidak seharusnya terselit ke belakang bagi memastikan keselesaan sepenuhnya.

    3. Pinggang seluar dalam sentiasa bergulung tapi bahagian pinggulnya selesa.

    Anda mungkin memilih saiz seluar dalam yang salah. Pinggang seluar dalam mestilah berkedudukan tetap dan selesa serta tidak berlipat. Saranan saya, cuba saiz yang lebih kecil dan rekaan berbeza.

    4. Kaki seluar dalam menggigit dan bergulung. Adakah ia pilihan yang betul?

    Kaki seluar dalam tidak sepatutnya menggigit dan bergulung. Jika keadaan itu berlaku, tandanya anda memakai seluar dalam terlalu kecil. Periksa sama ada bukaan kaki seluar dalam berkedudukan sama dari sisi ke sisi? Jenis fabrik seluar dalam anda daripada bahan memeri atau berelastik? Jika masih mengalami masalah yang sama, pilih seluar dalam berpotongan tinggi.

    5. Seluar dalam seperti mahu terlondeh

    Pilihlah saiz seluar dalam yang betul. Seluar dalam yang muat dengan selesa adalah seimbang dan selari serta meliputi semua bahagian punggung. Ganti seluar dalam yang lusuh dengan yang baru kerana getah pinggangnya mungkin sudah hilang keanjalan.

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
  13. salute utk bersih4.walau melayu kurang
    bersih4 berjaya menarik tun m bersama.
    kuasa rakyat kata tun hasmah.
    teruskan teruskan kata tun m.
    dan berjaya menyebabkan pas bertambah sakit hati.

    hahaha



    ReplyDelete
    Replies
    1. BERSIH BUKAN SEPERTI UMNO SEBUAH PARTI PERKAUMAN. BERSIH 4 UNTUK SEMUA RAKYAT MSIA YG TOLAK RASUAH. TOLAK PEMIMPIN RASUAH. KEMBALIKAN 2600 JUTA WANG RAKYAT...

      Delete
    2. Sokong dan puji mahathir pulak dah puak2 ni...ko ni melayu mudah lupa yek..bagus2 teruskan teruskan

      Delete
  14. KESIAN KAT OMAK KAU.....

    PENAT SPIN CERITA DAN BERI PROMOSI PERCUMA UNTUK BERSIH 4.

    ReplyDelete
  15. Kau takda kerja lain dah ke Omak kau.carilah isu yang orang fikir lojik akal .sepatutnya kau naik atas pentas bersih ,buka je pakaian kau .pamerkan agar siapa nak tenguk.itu lah maruwah diri kau.

    ReplyDelete
  16. Mana melayu berani turun kalau Bersih 4 di fatwa haram oleh ulama.

    Dua pihak ulama dari UMNO dan PAS mengarahkan ahli mereka tidak turun Bersih 4 walaupun setengah ahli tahu keaadaan ekonomi Malaysia adalah teruk.

    Bagi mereka biar teruk asalkan bos mereka happy.

    ReplyDelete
  17. Omak kau....Sama lah kesah org arab ..bapak.. anak ..dan keldal... dulu melayu byk... org kata melayu bodoh...melayu demo.. cina duduk rumah... bersih 4.. cina byk melayu sikit... di katakan dap kontrol melayu... tak tahu lah org melayu mcm omak kau ni... parti amanah berapa bulan...tak kan tarik org melayu 100 ribu.... susahnya... k

    ReplyDelete
    Replies
    1. omak bukan tahu psl kisah arab...kisah jepun dia mahir betul

      Delete
  18. DS Anwar Ibrahim

    Semasa kecil, beliau bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Stowell, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Kemudian, beliau meneruskan pengajian persekolahan menengahnya di Maktab Melayu Kuala Kangsar (MCKK) dari tahun 1960 hingga 1966. Semasa di MCKK, beliau aktif dalam Persatuan Bahasa Melayu dan wakil pemidato sekolahnya. Beliau juga pernah dilantik sebagai Ketua Pengawas MCKK. Kemudian beliau melanjutkan pelajaran ke UM di mana beliau aktif sebagai pemimpin pelajar.

    Kalau tak betul betul pandai jangan mimpi nak dapat masuk MCKK!

    ko ado?

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  19. Assalam semua..

    Aku nak tanya sikit .. kalau korang perjuang semua agama dan bangsa.. apa bezanya parti korang dgn PKR??.. kan lebih baik masuk je PKR (kalau malu nak masuk DAP la) ..

    Jadi tolong beri aku peluang utk mencadangkan agar parti PAN korang ditukar je ke bahasa melayu iaitu KUALI.. kan lebih dekat dgn KULI (DAP).. jadi mudahlah dapat sokongan org cina.. bukankah parti korang utk semua bangsa..? Jadi kira tepatlah saranan aku ni kan?

    Tapi pelik jugak ek.. kenapa DSWA dan LGE tak ajak korang masuk parti diaorang PKR dan DAP??.. Aku rasa macam aku tahu je kenapa.. Pastinya dia org tak berani atau serik nak ajak korang join diaorang.. sebabnya diaorang tak mau cari nahas.. dgn pemimpin sendiri iaitu melayu malah bertaraf ulamak pulak tu pun korang boleh balun semacam jer.. inikan pulak kalau DSWA (bukan ulamak) dan LGE (bukan melayu) kan kan kan..?

    Tapi sebagai rakan aku tetap harap korang berjaya.. sebab kalau tak korang asyik nak salahkan pemimpin kesayangan aku TGHH!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha.....

      Wan Rosli....bila kau tulis KULI...serta merta aku teringat Mustafa Ali beritahu Tuang Presideng Pas pergi mengadap KU LI untuk dipersembahkan jawatan Perdana Menteri Malaysia ke7.

      Nak kata cerdik tindakan itu....nampak sangat bodohnya kerana masa kempen pilihanraya PRU 13, Tuang Presideng ni siang malam hentam dan kutuk Umno/BN tapi bila menang pilihanraya, Tuang Presideng usung jawatan PM dalam bakul emas pegi serahkan kepada wakil rakyat Umno.

      Kebodohan Tuang Presideng dan barisan MSUnya tidak dapat diperbaiki lagi kerana tidak dapat bezakan diantara Najib dengan Ku Li.

      Pada pemikiran Tuang Presideng, Najib itu Umno, sebab itu Najib perlu dijatuhkan dan digantikan dengan Ku Li. Tuang Presideng rupanya tidak tahu Ku Li itu ahli Umno.

      Tuang Presideng 100% percaya yang Ku Li itu ahli Pas. Sebab itu dengan segala sucihati dan rela hati yang suci bersih, tak risau...tak risau...berbaur dengan perasaan yang teramat sangat gumbira....gumbira dengan fikiran yang waras tanpa paksaan mana-mana pehak mengurniakan jawatan Perdana Menteri kepada Yang Berhormat Ku Li.

      Selain itu dengan rasa bangga yang amat tidak terperi lagi sukacitanya Tuang Presideng menghadiahkan jawatan Timbalan Perdana Menteri 1 & 2 kepada PKR dan DAP.

      Tuang Presideng Pas amat bersukacita dan amat berpuas hati Pas tidak ambil apa-apa jawatan. Bila ditanya kenapa Pas tidak ambil sebarang jawatan? Jawabnya tak apalah...."kita (Pas) tak risau....tak risau...(kita) gumbira....gumbira...."

      Nak kata Tuang Presideng ni cerdik kot mana yer...?????

      Delete
    2. Betul tu...
      dah boss bodoh tak boleh di tegur ajar buat apa lagi berketuakan dia...baik belah dan tubuh GHB saja.

      Delete
    3. Satu je soalan aku ,kalau kau dan Hadi benci sanga pada DAP ,Adun2 dan ahli Parlimen di Selangor ni hukumnya macamana ? bersengkokol lagi dengan DAP dalam apa juga urusan .hala ke halam.bila yang lain .bising nak mampous tetapi buila di Selangor pandai pual kau diam membisu membabi buta.

      Delete
  20. KEPADA OMAK DAN PAS, LEBIH BAIK DIAM DAN TAK PAYAH KOMEN APA2. DAH TAK TURUN BERSIH4, BUAT LA CARA ORANG TAK TURUN. KITA BANGGA DGN GHB, WALAUPUN PARTI TAK WUJUD TAPI ADA ILTIZAM UNTUK TUNTUT 5 PERKARA. APA PERJUANGAN PAS SEKARANG? SENYAP LANGSUNG TAK DGR BERITA. HADI LANGSUNG TAK DENGAR SUARA. KENAPA? LAGI DIA BERSUARA, LAGI JAHANAM PAS JADINYA.

    ReplyDelete
  21. Setiap wanita memerlukan coli bagi sokongan dan nampak cantik.Tanpa menggunakan coli, seseorang wanita akan berasa tidak selesa dan kurang yakin. Namun begitu,masih ramai wanita yang masih tidak mengetahui bagaimana hendak memilih saiz coli yang betul. Disini ada beberapa tips memilih coli mengikut jenis dan fungsinya.

    Coli Full Cup
    Mempunyai mangkuk yang lebih besar dan terdapat sokongan di bahagian dalam mangkuk serta tulang di tepi bagi memperkemaskan pemakaiannya. Paling penting coli jenis ini mempuyai dawai di bahagian bawah mangkuk. Bagi wanita yang mempunyai payudara besar, pilih coli yang mepunyai cangkuk bertingkat.

    Coli Panjang
    Amat sesuai dipakaiketika menghadiri majlis. Walaupun ia tidak berupaya membuatkan anda nampak kurus tetapi dapat membantu mencantikan bentuk badan. Sungguhpun terdapat saiz coli yang lebih kecil namun janganlah memilih saiz kecil semata-mata kerana hendak nampak cantik sebab ia mungkin menyebabkan anda tidak selesa langsung

    Korset
    Sangat sesuai dipakai bersama gaun labuh.

    Coli Berpad
    Amat sesuai bagi wanita yang mempunyai payu dara kecil kerana ia membuatkan payudara nampak penuh. Padnya boleh dipakai atau dikeluarkan.

    Coli Seamless
    Sesuai bagi wanita yang suka memakai kemeja T ketat kerana kemeja T akan nampak licin dan rata. Jika memakai kemeja-T ketat, jangan pakai coli yang berenda-renda.

    Coli Tidak Bertali
    Sesuai dipakai oleh wanita yang memakai baju yang terdedah di bahu.

    Sumbangan Jesse Labu dan Jeff Ulu Bernam

    ReplyDelete
  22. Kenapa BODOH sangat orang duk kata GHB tak ada sambutan ni... GHB tu kan baru. Paling2 busuk pun aku jangka, 10k jadi ahli menjelang akhir tahun ni. kira ok dah tu. takkan terus tubuh parti baru, ahlinyer terus jadi 3 juta.......fikir guna otak lahh... kepada yang pakai tuduh merapu tu....kamu tengoklah nanti. Tunggu akhir tahun ini....kau ulang semula kata bahawa GHB tiada sambutan, kalau kamu berani....

    ReplyDelete
  23. ooo PANtat seDAP....patutla PKR suke!!!!!

    ReplyDelete
  24. Parti AMANAH harini dilancarkan dan otomatik dapat 5 ahli parlimen serta 5 adun.
    dua lagi ahli parlimen akan turut serta dalam masa terdekat.

    Makin kuruslah Pas. Di parlimen tinggal berbelas sahaja lagi wakil. Kalau sebelum ini ada lebih 20 kerusi pun Najib senang-senang buli Pas, sekaran dah hilang 7 kerusi apa lagi yang najib nak pandang Pas?

    Tapi Tuang Presideng dan Tuang Mursidul tetap "tak risau...tak risau...malah kita masih gumbira....gumbira....."

    ReplyDelete
    Replies
    1. apalah nak jadi denan pas, makin lama makin biol.

      dapat jawatan PM, sedekah balik kepada umno.

      ada wakil rakyat, dihalau keluar pati

      ada RUU...sampai la ni takleh nak laksana

      dah jadi lebai malang pas ni

      Delete
    2. Dpt ahli parlimen dan adun pun curi drp pas, sungguh tak bermaruah dan tak ada amanah Mcm ni punya perangai pun ada org sokong..PRU14 nnt taula nasib korang..band of loserrrr

      Delete
  25. Parti baru ni untuk semua kaum....pkr pun untuk semua kaum....dah nampakkkk dah parti batu ni nak ganti pkr...sbb pkr bawah aljuboori dan baka baka aljuboori dan nk mampos...baka2 penipu dan pembohong dah melekat dlm pkr....kah kah selamat bergaduh sesama srndiri....org melayu baka jubo jer yg mudah ditipu sokong aljuboori....malap sungguh pkr nih.....melayu lain cuba buntangkan dan terbeliakkan mata supaya jamgan ditipu lagi.....kah kah ratib jubo jubo 234.65 kali bagi kasi miang satu badah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sah lah ko ni hasil bapak ko sukan main bontot jalang.....sian mak ko. ...lepas bapak ko main jalang balik umah tutoh pulak mak ko.....maka jadilah ko.....

      Delete
  26. bersih ambil oleh tuan guru mahafiraun bapa kepada ketua nepotism utara, ucap, saya ucap taniah atas sokong anda kepada apek itu , untuk membersih dosa2 yg buat pada anwar ibraham itu

    yg benar justice papa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah justic for papa...ahaks....papa tuka pada paput la weeiii....tuduh org nepotisme dlm parti pkr sendiri semua jawatan kepala baka si paputtt......puiiii.....justuc papa tukar pada justic papunaiii...kikiki...puuiii

      Delete
  27. 40 ribu bangla dikerah untuk bersih, tetap gagal menjatuhkan kerajaan yg sedia ada ini
    https://www.youtube.com/watch?v=ZYpIf0bqLfU

    ReplyDelete
  28. Anon 22.23..GHB TIADA SAMBUTAN..kahkah..jadi?..jgn tunjuk sgt bodoh tu..kalu 10 juta pun buat apa ..eh mustahil la 10 juta..tu pun curi ahli pas..loser..ko ni pasti org2 kuciwa..elok la tu join parti geng keciwa..dahtakde jwtn tggu apa lg ye tak..khianat la..itu tak bagus ini tak bagus..dlu msa da jwtn..smua ok..

    ReplyDelete
  29. Yang tak turun adalah melayu UMNO dan Melayu PAS.Melayu Umno tak turun sebab mereka tak mahu demo ini adalah anjuran Pembangkang.Pas pulak tak mahu turun sebab Hadi kata bukan dia jadi kepala ,orang lain jadi kepala,jadi dia arahkan ahli Pas jangan turun.Olih itu kesimpulanya bahawa melayu Umno dan melayu Pas sma saja.mereka telah bersama sehati sejiwa menyokong piliharaya KOTOR /mereka tak mahu yang BERSIH ,Ada faham Omak Kau.,kesimpulanya lagi bahawa Najib+ Hadi= Najis.(kotor) .

    ReplyDelete
  30. Omak ko ngan pas sama2 meroyan.. Kesian aku tgk

    ReplyDelete
  31. Gumbira...gumbira..

    ReplyDelete
  32. Kebanyakan atau majoriti orang Melayu, ada dalam ameno dan pas. Sebab tu ramai orang Melayu lembab dan bingai, mudah ditipu, malas, suka hiburan (termasuk hiburan dalam masjid dan surau) suka makan percuma, suka minta sedekah, suka budaya tak ape. Dalam negara ini pun masaalah banyak datang dari orang Melayu. Rasuah- Melayu, tagih dadah - Melayu, buang anak - Melayu, banyak hutang kredit kad - Melayu, merempit - Melayu, cicir dalam pendidikan - Melayu, graduan tak bekerja - Melayu, Diploma dan ijazah tak laku - Melayu...dan banyak lagi kalau hendak disenaraikan. Jadi tak hairanlah kalau Melayu tidak ade kesedaran politik dan mudah ditipu oleh orang-orang yang berlakun menjadi pemimpin mereka. Nak makan pun susah jadi buat apa kisah hal politik. Itu lah mentaliti Melayu. Lagi satu ialah sifat perkauman Melayu cukup tebal termasuk pada orang-orang yang kononnya ada pendidikan ugama. Bukan sahaja terhadap bangsa lain. Sifat ini juga ada dalam kaum Melayu sendiri. Ada yang tengok negeri, ada yang tengok harta benda, ada yang tengok kumpulan kerjaya, ada yang tengok daerah dan kampung dan akhir sekali ada yang tengok keturunan , umpamanya keturunan Bugis!!! Orang Melayu akan sedar bila kapal yang dinaiki telah dimasuki air sampai kepinggang atau kapal terbang yang dinaiki sudah terbakar kedua-dua enjin. Sama seperti ayam daging, kawan-kawan sebelah kena sembelih pun buat tidak tahu. Itulah sebabnya dari dahulu lagi orang asing mudah sangat masuk ke negara ini!!!

    ReplyDelete
  33. PKR & GHB perlu sedar. Yang mengundi mereka selama ini adalah penyokong PAS.
    Tanpa sokongan mereka, PKR & GHB bakal mampos.
    DAP sedar perkara ini, DAP yang anti Islam & Melayu akan berusaha siang malam bagaimana nak lenyapkan PAS dari muka bumi ini.

    ReplyDelete
  34. GHB dah lama buat kacau dlm PAS.. jgn ingat org2 PAS hanya tutup sebelah mata.. lihatlah hasilnya.. habis disapu bersih masa muktamar.. inilah Bersih sebenar kalau korang tak tahu lagi....

    Dan lihat juga kesan seterusnya.. wpun TGHA tidak menghalang ahli2 PAS nak sertai Bersih 4 tapi penyertaan org melayu hanya setakat 10% atau kurang.. cuba bayangkan kalau TGHA mengharamkan terus ahli PAS sertai Bersih 4.. lagi lah tak tahu nak letak mana muka GHB (selain di belakang bahu cina yg sertai Bersih 4).. Korang nak nafi silakan lah.. tapi komen2 pro GHB di atas semuanya jelas komen syok sendiri menghibur hati duka nan lara bilamana GHB hanya dapat tarik org cina shj sertai Bersih 4..

    Satu lagi jgn lupa bhw org melayu yg hadir Bersih 4 pun 90% darinya adalah yg dtg utk meraikan hari merdeka terutama di malam hari kemerdekaan.. (patutlah pilih hari berdekatan 31 Ogos.. senang nak mengaku kehadiran rakyat adalah utk Bersih 4) hahahaha kesian GHB...

    ReplyDelete
  35. GHB dah lama buat kacau dlm PAS.. jgn ingat org2 PAS hanya tutup sebelah mata.. lihatlah hasilnya.. habis disapu bersih masa muktamar.. inilah Bersih sebenar kalau korang tak tahu lagi....

    Dan lihat juga kesan seterusnya.. wpun TGHA tidak menghalang ahli2 PAS nak sertai Bersih 4 tapi penyertaan org melayu hanya setakat 10% atau kurang.. cuba bayangkan kalau TGHA mengharamkan terus ahli PAS sertai Bersih 4.. lagi lah tak tahu nak letak mana muka GHB (selain di belakang bahu cina yg sertai Bersih 4).. Korang nak nafi silakan lah.. tapi komen2 pro GHB di atas semuanya jelas komen syok sendiri menghibur hati duka nan lara bilamana GHB hanya dapat tarik org cina shj sertai Bersih 4..

    Satu lagi jgn lupa bhw org melayu yg hadir Bersih 4 pun 90% darinya adalah yg dtg utk meraikan hari merdeka terutama di malam hari kemerdekaan.. (patutlah pilih hari berdekatan 31 Ogos.. senang nak mengaku kehadiran rakyat adalah utk Bersih 4) hahahaha kesian GHB...

    ReplyDelete
  36. sokong wan rosli...
    GHB cap cangkui parti amah negara... nak keadilan dan progresif bukan ini caranya. Apasal x join PKR je? jadikan PKR yg kurang islamik tu jadi islamik sikit... Tujuan GHB nak jatuhkan UMNO kann??
    yes, secara resminya menurut sejarah UMNO lepas merdeka sampai hari ni memang tak nak syariat islam- tapi hanya nakkan syiar , lebih suka dasar nasionalis, kaki penipu dan kaki rembat. jadi ulamak umno boleh kaya derrr... apa lagi, ketua cawangan, apa lagi menteri!!!
    GHB x JELAS!!! saya dah pergi ceramah GHB di Kota Bharu raye ke3, duduk depannnn skali dlm dewan perniagaan cina KB... ceramah2 ghb banyak dah saya dengar! TAK JELAAASSS!!!
    KIRANYA GHB adalah parti PKR yg lebih Islamik la ye?
    Yes, pemimpin PAS ada buat salah... dianggap lemah, sukar ditegur dan sebagainya... jadi pembangkang dalam PAs? Inikah caranya? Tubuh parti baru, konon orang ramai akan sokong... PECAH penyokonG, pecah undi... Nak suara didengar dari semua golongan dan kaum dlm masyarakat konon... Habis, penyatuan umat islam macamana? dengan lahirnya GHB, Amanah, Parti pekeJa, berpecah lagilah umat islam di malaysia ni.

    ReplyDelete