KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 8 August 2015

SUASANA YANG TIDAK DISIARKAN OLEH TV3 DAN RTM ... MAJLIS AIDIL FITRI ANJURAN UMNO TANAH MERAH DILANDA RIBUT KUAT.


Majlis sambutan Aidilfitri yang di rasmikan Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi telah ditangguhkan selama sejam selepas hujan lebat dan ribut melanda jajahan ini bermula pukul 3.30 petang tadi.

Turut hadir Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed dan timbalannya Datuk Ahmad Jazlan Yaakub serta Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Datuk Ikmal Hisham Ab Aziz.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi akan memberi penjelasan terperinci berhubung isu 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dan dana politik sebanyak RM2.6 bilion kepada anggota UMNO dalam masa terdekat.

Naib Presiden UMNO itu berkata langkah itu bagi memastikan setiap anggota parti tidak terpengaruh dengan berita-berita yang tidak betul yang disalurkan melalui sosial media.

"Akar umbi (UMNO) jika tidak diberi penjelasan akan terpengaruh dengan gelombang dan badai yang melanda media sosial yang mengambil alih komunikasi tanpa lisan yang berlaku sekarang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan sambutan Aidilfitri dan mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Tanah Merah di sini hari ini.

Terdahulu, dalam ucapannya, Ahmad Zahid mahu perpaduan dalam kalangan anggota UMNO terus kukuh dan tidak dipecahkan dari dalam oleh "segelintir pihak yang tidak senang dengan saf kepimpinan semasa."

"Masalah pembangunan, infrastruktur kita boleh cari peruntukan, tetapi penyatuan pemikiran, hati nurani tiada harganya. Ia dapat digarap dan dipertingkatkan jika ada perpaduan dalam kalangan kita," katanya.

Pada majlis itu, Ahmad Zahid, yang juga Menteri Dalam Negeri, turut menyampaikan sumbangan RM200,000 kepada Kelab Polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tanah Merah serta RM50,000 kepada Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) Tanah Merah bagi membeli pakaian seragam baharu.

Selain itu, beliau turut menyerahkan pinjaman sebanyak RM3 juta kepada 252 usahawan Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun Nasional).

54 comments:

  1. Amaran lg.degil lg tungguuu Tuhan kata.nak beri penerangan apa dia pun tak tahu apa apa.jika tak dkhabarkan wsj yg mulanya dikatakan fitnah tu ada dia tahu bos dia tu ada duit derma haram jadah bilion bilion tu.derma konon kalau dah dpt duit haram jadah bilion bilion dok buat diam mkn sorang.rakyat pulak dok balun dgn gst ko tunggu sj la masa dah tak lama najib n the team.boleh pegi mampus semuanya.pegi beri penerangan dekat b... lg ada faedah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar dahulu memilih menegur “bos” nya Tun Dr Mahathir yang dikatakannya memimpin negara sebagai PM dengan penuh kepincangan. Anwar mendedahkan amalan rasuah, nepotisma dan kronisma yang berleluasa dalam pentabdiran PM sehingga menjejaskan ekonomi negara.

      Tapi Anwar sekarang menjadi pencinta Nepotsim tanpa had. Masih mahu bini jadi MB. Dulu TSKI disabotage, sekarang Azmin menjadi target Anwar.

      Adakah sampai ribut melanda bilik kurungan Anwar di Sg Buloh baru Anwar mahu sedar. Adakah Anwar mahu sehingga Astana Segamboot dipukul badai macam di majlis Tanah Merah ini



      Dengan Penuh Ikhlas dan Rendah Diri
      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. Kalo umno je bala la itu lah ini lah.. tapi bila kena tang korang sume tu ujian Allah... Dia masih sayangkan kita.. kelakar ar korang ni.. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Delete
    3. Tak sembuh2 penyakit gila babi jeff ni,makin teruk nampaknya,berubatlah ,pergi kandang babi dan jilat buntutnya mkauakan normal semula.

      Delete
    4. Jeff kau ni betul mungkir janji. Aku dah tempah babi panggang 2 ekor...duit dah beri..last2 duit lesap barang tiada. Klu macam ni cara kau berniaga..alamat lingkuplah Jeff.

      Wilson Kurup
      Ahli umno Sabah

      Delete
    5. Hahaha......inilah balasan ! Kalau ribut masakan pihak cuaca tak tahu akan belaku nanti kata terlepas pandang.sebijak mana manusia lg bijak pencipta alam. Teruskan menyamun byk lg akan terbongkar byk lg badai melanda semoga rakyat yg kuat sokong senang dgn keadaan negara skrg.

      Delete
  2. Alhamdulillah...duit haram dipaksa masuk dlm mulut rakyat. Sblm mkn ribut dtg melanda. Lain kali guna duit halal. Najib sendiri kluar statement bahagian dah terima duit, jgn senyap. Kena lantang bersuara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh! Siapa sangka. Jika selama hari ini, semua orang ingat yang Si Ketua Penipu tu seorang yang cukup bijak untuk mencaturkan Politik di Malaysia ni sehingga mampu menggugat pihak Kerajaan.

      Sebelum ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu cukup percaya dengan segala perancangan yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu sehingga mengangkat dia sebagai De Facto Leader mereka.

      Sebagai contoh, mereka meletakkan sepenuh kepercayaan terhadap Si Ketua Penipu tu dalam perancangan 16 September bagi merampas kuasa diperingkat Kerajaan Pusat. Begitu juga dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.

      Tapi apakan daya. Segala apa yang dirancangkan oleh Si Ketua Penipu tu hanya menemenui keGAGALan belaka. 16 September hanya tinggal menjadi kenangan - kenangan pahit buat mereka.

      Impian untuk menjadi pemerintah selepas Pilihan Raya Umum yang lepas pun turut berkubur begitu sahaja sehingga membuatkan diorang masing - masing terpaksa berputih mata.

      Sama la dengan apa yang berlaku dalam agenda Langkah Kajang apabila perancangan Si Ketua Penipu tu mengalami kebuntuan apabila cadangan untuk mengangkat Wan Azizah sebagai Menteri Besar tidak kesampaian.

      Sekarang, puak - puak DAPigs tu secara subversif mengakui bahawa segala apa yang dicaturkan oleh Si Ketua Penipu tu adalah satu keGAGALan yang nyata. Semua perancangan dia Tak Boleh pakai.

      Maka sebab itulah dengan lagak Angkuh dan Sombongnya, puak - puak DAPigs tu mengumumkan pembentukan Pakatan Haramjadah yang baru bagi menggantikan yang lama.

      Jelas, apa yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu adalah satu tindakan menghina Si Ketua Penipu tu secara terang - terangan tetapi dilakukan secara subversif supaya tidak terlalu ketara.

      Delete
    2. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
      Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong. 

      Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

      Delete
    3. Meroyan. Lagi... kalau ko nk keluar keluar. Aje. Kami tetap IstiqamH. Insha. Allah dgn Pas....

      Delete
    4. Hadi kata kita blah.
      Tuan man kata kita join.
      Nak ikut mana?
      Pening walaon dibuatnya.
      Itu pasal kena ribut.

      Delete
  3. Tak cukup lg ka ada beratus chanel tv umno. .. penyamun nak bg penerangan dkt akar umbi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada umat yg tontong tv pengampu. Sebab itu penjilat umno turun sendiri beri penerangan mcm mana najib songlap duit negara utk beli beg mahal rosmah.

      Delete
    2. Mcm mana duit dia byk sgt pergi shoping giler?
      Org derma jugak ker

      Delete
  4. gua tak dapat peluang kencing atas kubur zahid celaka tu! gua kena tunggu lagi peluang! kah! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar bro.. klu nak tabur fitnah... penjubor bersalah dgn seorang sahaja. Tapi penyamun 2.6 bilion bersalah dgn seluruh rakyat Msia. Klu kau ada akal cuba bandingkan?

      Delete
  5. wang haram hasil rompakan titik peluh rakyat! sememangnya tak berkat dan masuk neraka!

    ReplyDelete
  6. mengapa tidak dipanah petir najib dan rosmah serta zahid sekali gus! tentu seronok melihat mereka hangus terbakar dengan segala harta rompakan tu sekali!

    ReplyDelete
  7. Zahid dah mula buat janji cepati......hutang banjir dengan Kelantan pun belum selesa......tak payah nak percaya......

    ReplyDelete
  8. Nampak gayanya UMNO BN UG memang sudah dilanda ribut taufan.

    Kenyataan terbaru Dato Saifuddin, KJ dan beberapa pemimpin UMNO yang lain menambahkan lagi ribut taufan dan badai yang melanda UMNO BN UG.

    Tapi UMNO BN UG masih mendapat nafas baru dari teman mesranya.

    Kenyataan Master Mind PAS Zuhdi Marzuki bahawa PAS tidak menyerang UMNO BN UG ialah untuk kesejahteraan agama, rakyat dan negara.

    Hampir tiada kepimpinan tertinggi PAS yang mengecam scandal rasuah terbesar dalam sejarah dunia kecuali ada sedikit dari TITM.

    Ni lah yang buat UMNO BN UG masih bernafas.

    Maka puas lah macai pasiku lutut sekalian.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana nak serang - satu orang tu kata tak logik.
      Satu orang lagi kata kena ada 4 saksi.
      Yang lain walak je apa yang dua mahkluk tu kata.

      Delete
    2. mufti mana, tido ke tak bagi fatwa duit derma tu.
      ulamak suci Pas mana. Biasanya ulamak suci Pas ni laju je memberi fatwa. Keluar Pas terus kapir hahaha......

      Delete
    3. woii anonymous 22:44 : utu perhatian hang...kalau ikut aku.. bukan takat jatuh kapiq je...bila keluar jemaah terus kena bunoh manusia munafiqun mcm hanh ni

      Delete
    4. aon 23.58 hang belajar kat mana.kat batu cave ke,ilmu apa hang belajar ,sedap nak bunuh orang ,belajar dululah supaya menjadi manusia normal.

      Delete
  9. Apa lagi untuk menipu rakyat, lagi2lah bala menunggu selepas di timpa bala. Bila dah bersubahat makan di duit bersama boss kamu nak jelas pula yg duit tu tak haram. Haram jadah punya otak menipu rakyat menghalal cara yg haram hukum nya.

    Aku tahu duit itu haram. Bila masuk dlm kocek pemimpin UMNO automatik tidak menjadi haram. Kenapa tak jadi haram sebab anak haram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh! Siapa sangka. Jika selama hari ini, semua orang ingat yang Si Ketua Penipu tu seorang yang cukup bijak untuk mencaturkan Politik di Malaysia ni sehingga mampu menggugat pihak Kerajaan.

      Sebelum ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu cukup percaya dengan segala perancangan yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu sehingga mengangkat dia sebagai De Facto Leader mereka.

      Sebagai contoh, mereka meletakkan sepenuh kepercayaan terhadap Si Ketua Penipu tu dalam perancangan 16 September bagi merampas kuasa diperingkat Kerajaan Pusat. Begitu juga dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.

      Tapi apakan daya. Segala apa yang dirancangkan oleh Si Ketua Penipu tu hanya menemenui keGAGALan belaka. 16 September hanya tinggal menjadi kenangan - kenangan pahit buat mereka.

      Impian untuk menjadi pemerintah selepas Pilihan Raya Umum yang lepas pun turut berkubur begitu sahaja sehingga membuatkan diorang masing - masing terpaksa berputih mata.

      Sama la dengan apa yang berlaku dalam agenda Langkah Kajang apabila perancangan Si Ketua Penipu tu mengalami kebuntuan apabila cadangan untuk mengangkat Wan Azizah sebagai Menteri Besar tidak kesampaian.

      Sekarang, puak - puak DAPigs tu secara subversif mengakui bahawa segala apa yang dicaturkan oleh Si Ketua Penipu tu adalah satu keGAGALan yang nyata. Semua perancangan dia Tak Boleh pakai.

      Maka sebab itulah dengan lagak Angkuh dan Sombongnya, puak - puak DAPigs tu mengumumkan pembentukan Pakatan Haramjadah yang baru bagi menggantikan yang lama.

      Jelas, apa yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu adalah satu tindakan menghina Si Ketua Penipu tu secara terang - terangan tetapi dilakukan secara subversif supaya tidak terlalu ketara.

      Delete
    2. dah le ketua penipu,ketua penjubor pulak tu.hee

      Delete
  10. gua ingatkan di kajang tadi....sebab biasanya blog ni musuh no 1 kajang dan kawasan sewaktu azan dgnnya

    ReplyDelete
  11. Anwar dahulu memilih menegur “bos” nya Tun Dr Mahathir yang dikatakannya memimpin negara sebagai PM dengan penuh kepincangan. Anwar mendedahkan amalan rasuah, nepotisma dan kronisma yang berleluasa dalam pentabdiran PM sehingga menjejaskan ekonomi negara.

    Tapi Anwar sekarang menjadi pencinta Nepotism tanpa had. Masih mahu bini jadi MB. Dulu TSKI disabotage, sekarang Azmin menjadi target Anwar.

    Adakah sampai ribut melanda bilik kurungan Anwar di Sg Buloh baru Anwar mahu sedar. Adakah Anwar mahu sehingga Astana Segamboot dipukul badai macam di majlis Tanah Merah ini

    Dengan Penuh Ikhlas dan Rendah Diri
    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff saudagar babi nih dulu penyokong Anuar. Hasrat utk jadi pemimpin PKR tapi tak ada penyokong. Siang malam ngorat Nurul Izah konon nak jd menantu Anuar. Sekolah takat SPM je. Bila Anuar rejek dia mula berpaling dan sokong PASIKU pimpinan hj hadi. Tak taulah hj hadi nak terima si penjual daging babi nih....

      Delete
  12. Pengikut umno bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu lagi bodoh ikut emosi. Carilah fakta yg betul.

      Delete
    2. Tak baik kata orang yang memang bodoh tu bodoh!!

      Delete
  13. Oops Omak Kau!! kenapa siarkan berita negatif tentang UMNO nanti Haji Hadi dan Haron Din marah. Kenapa tak wala kepada ulama. Umno tu tak seteruk Firaun. Lagipun elaun kamu dan Jeff Ulu Bernam adalah hasil derma dari pokjib. Nanti semua ulama donia tak berbayar elaun kelak. Najib dah istihar bahawa lawan semua yang menentang beliau. 3 juta ahli sedang siap sedia berjuang.

    ReplyDelete
  14. Nampaknya bumi kelantan x terima UMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas pun ore x sir doh....sepupu jah 2 tu

      Delete
  15. tatkala si jahil yg sombong itu mendapat khabar yg membawa kepada sesuatu yg difahamkan mampu memuaskan nafsu dan kehendak mereka.."ribut yg melanda di majlis aidilfitri anjuran UMNO".. ajaibnya golongan yg tidak mahu bersyukur ini masih mampu berkata dengan sombongnya.. "itulah balasan Tuhan diatas kezaliman kamu"...

    ReplyDelete
  16. Dah nak ribut nak buat macam mana. Kiranya Kelantan yg dilanda oleh banjir yang dahsyat adalah bala yg diturunkan kepada PAS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin Allah nak tunjuk kpd kedua2 pas dan umno yg menjual agama demi kuasa dan menjual rakyat/bangsa/negara demi duit n habuan dunia...mungkin.

      Delete
    2. Umno yg buat taik, pas yg disalahkan.

      Delete
    3. Umngok berak dan kencingkan rakyat, pas pula mulut cirit birit.mana adil kalau umngok kena hujan ribut si tanggang, pas pula dibaruakan.Umngok memang kapir kalau ikut amanat tuang jepung tapi pas suci secuci sushi jepung.

      Delete
  17. Wa mahu ucapkan salamat hali laya ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main montot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa wa sangat suka sama halapan balu ..........ingat halapan balu aa ............ halapan balua .......balua punya olang aa ! ..... ini macam Dap manyak balua punya olang ..........mcm samat sait , Julhajmi yan tebalu plofesor Ajiz Mali ............Lai lai lai macai sama balaci masuk sama DAP maa ......... itu PKR mana ata nilai ekonomi looooo ........... hanya pandai kasi hantam duit Jakat looooo !
    .........Sikalang wa ada faham kenapa itu Ameno sama PKR sama Dap tolak itu hudud ........... sbb semuanya satu kapla mahu hantam duit rakyat ............ sapa tak takut tangan kena potong oooowwww ! sinang cakap umno = Pkr = Dap = hamsap loooo ! Itu malayu cakap macam taik !

    Sikalang wa manyak sinang sbb malayu lawan sama malayu ........... malayu sudah jadi wa punya balaci dan balua ................ semua sudah kena wa punya taik sbb salam sama wa punya tangan tak basuh belak ......... itu balua GHB sudah jadi Geng Hidu Berak ............haiya wa punya belak sama taik lg power dpd itu ketum sama pil kuda ..............ini macam wa manyak suka dan sinang hati ........... wa suka wa suka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni anak babi mana pulak ni?

      Delete
  18. Kajang Pak Malau Kajang Berlipat , Kajang Hamba Mengkuang Layu ......... Banggang puak macha Banggang tak bertempat , Banggang Barua (GHB) tak tahu malu .............. ada ka patut depa tuntut harta dan aset Pas sbg harta sepencarian ? Habis duit koperasi kohilal, kosis dan tabung serambi berjuta2 ringgit yang depa pelingkup tu depa buat senyap bodo je dan tak nak tanggung gantirugi kpd pelabur2 ! Mmg depa ni GHB (Geng Haprak Biawak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah kenyang mkn duit haram, cakap pun merapu2

      Delete
  19. Pasushi + Umngok = PASNGOK.Tak baik omak kau siarkan berita macam ni.ikutlah cara utusex meloya, berita hairan, tibi 3suku dan sebabun dengannya, kalau derang x siar janganlah omak kau nak melebih-lebih pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. En Anon kelakarlah. Terima kasih kerana mencipta satu perkataan baru , "sebabun". Kena pulak dengan benda yang dicakapkan. Terima kasi.

      Delete
  20. Jibby dibesarkan dgn duit haram,datuk dan bapaknya jual tanah rizab melayu genting highland kat cina.makan duit haram banyak mana pun dia x kesah..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak baik kata haram kat perkara yang memang haram.

      Delete
  21. Si janda omak dh comolot dgn mat pointer...sama2 penjilat palat....pasni join buat nasik kangkang join si badak

    ReplyDelete
  22. Ribut ribut jugak. Itu kehendak Allah s.w.t.dan jangan jadikan alasan tak bayar tokey kanopi, tokey karipap, tokey sirap bandung dan kontraktor angkat sampah. Puak-puak ni bukan boleh dipercaya sangat. Mana-mna pun tetap kaki kencing

    ReplyDelete
  23. Tu pakai duit 2.6 bilion yg pm bg ker?

    ReplyDelete
  24. bukan semua manusia mahu menerima sesuatu kejadian buruk yang ditimpakan oleh Allah sebagai satu peringatan @ pengajaran

    ReplyDelete