KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 30 August 2015

HARI KEDUA HIMPUNAN BERSIH 4 MEMBERI MESEJ DAN ISYARAT YANG JELAS BETAPA PKR DAN GHB GAGAL UNTUK MENYERAHKAN SOKONGAN WARGA MELAYU KEPADA HIMPUNAN BERSIH 4.



Masuk hari kedua Himpunan Bersih 4.0 ternyata angka kehadiran para peserta jauh berkurangan dari semalam ... Walau bagaimana pun pecahan ras dan kaum yang hadir boleh dikatakan masih kekal melebehi 80 peratus warga Tionghua dan selebihnya 20 peratus campuran Melayu dan kaum India dimana Melayu melebehi, kira-kira sembilan jam sebelum perhimpunan selama 34 jam berakhir tengah malam ini.

Kebanyakan mereka berada di sekitar simpang Jalan Tun Perak-Jalan Tuanku Abdul Rahman, kawasan paling dekat dengan Dataran Merdeka yang dibenarkan.

Jam lebih kurang 3.30 petang hujan mulai turun. Sementara ada peserta yang mencari tempat berteduh, ramai juga yang tidak mengendahkan suasana basah itu

Himpunan BERSIH 4 kali ini amat jelas sekali memperlihatkan sebahagian besar perserta terdiri daripada kaum Cina, berbeza dengan perhimpunan aman Bersih sebelumnya yang menyaksikan kehadiran lebih ramai kumpulan Melayu.

Kekurangan kehadiran peserta Melayu dalam BERSIH 4 hari ini juga didakwa kesan perbalahan dalaman Pakatan Rakyat sehingga diwar-warkan betapa mendorong kononnya cukup ramai ahli PAS meninggalkan parti untuk menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB).

Konflik itu juga terkesan dengan pendirian PAS untuk tidak mengambil bahagian dalam BERSIH 4 kerana pada awal dianjurkan pihak penganjur Bersih 4 langsung tidak menjemput atau menghulurkan ranting zaitun kepada PAS untuk turut serta dengan beranggapan kemungkinan begitu yakin dan percaya kuat betapa PKR dan GHB akan mampu menyerahkan sokongan warga Melayu kepada mereka ... ternyata anggapan, harapan dan impian mereka meleset dan mengecewakan sekali.

Sebelum ini beberapa pemimpin PKR dan GHB telah memberitahu betapa semua penyokong, pengikut dan ahlinya dikerah untuk turun beramai-ramai ke Himpunan Bersih 4 yang bermula semalam namun hakikatnya perlulah PKR dan GHB kena terima walaupun suka ataupun tidak, betapa sokongan warga Melayu kepada parti mereka tidaklah seberapa sangat ... warga Melayu yang menyokong pembangkang majoriti dan jumlahnya cukup beasar masih berada dalam kelompok PAS.

PKR dan GHB boleh memberikan banyak alasan untuk menutup kelemahan sokongan ini tetapi kebenaran tetap kebenaran .. perlu ditelan walaupun pahit.

Jelas sokongan kaum Tionghua kepada pembangkang terutamanya kepada DAP cukup kuat lagi padu ... tidak silap jika diramalkan dimana jua kawasan para pengundi kaum Cina melebehi 60 peratus tanpa sokongan dan bergabung dengan PKR dan GHB, DAP mampu menang selesa.

Kisah ini tidak boleh dikatakan kepada PKR dan GHB ... tanpa bantuan sokongan DAP jangan nak mimpi mampu menang sebab kerusi yang ditandingi PKR, lebih kepada kerusi pecahan ras pengundi hampir sama ramai antara Melayu dengan bukan Melayu terutamannya pengundi Cina.

Jadi kekuatan PKR selama ini bukanlah kekuatan tubuh batang sendiri sebaliknya berpaut dan tumpang kekuatan pihak sekutu dalam Pakatan Rakyat iaitu DAP dan PAS.

GHB pula walaupun mencanangkan satu dunia betapa 70 peratus ahli dan penyokong serta pendokong PAS menyokong mereka tetapi realiti pada Himpunan Bersih 4 jika mau dijadikan indikator jelas iainya suatu sembang kencang omong-omong kosong.

Moral kisahnya .. mau tidak mau .. suka atau pun tidak kena terima kenyataan warga Melayu diakar umbi yang menyokong pembangkang masih kuat dan padu menyebelahi dan menyokong PAS.

Kalau masih bersikap dingin dan sombong dengan PAS sehingga mau disepak terajang PAS dari gabungan baru Pakatan Rakyat 2.0, maka misi dan visi tawan Putrajaya pada PRU ke-14 nanti bolehlah diibaratkan sebagai mimpi disiang hari dan agak sukar ianya berkesudahan sebagai realiti.

Sebab itu bila berlakunya konflik antara PAS dengan GHB yang untung dan dapat labanya ialah UMNO.

81 comments:

  1. Tun M datang lagi !

    Amik ko omakkau ...


    Rekod dunia pecah 600 000,datang !


    Umno Kedah dan Johor pun turun


    Reformasi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib turun ! Anwar akan di bebaskan !

      Guling secara demokrasi

      Org melayu malu tak tahu mana nak Taruk muka sebab ada presideng paling bodoh pariah tolol dlm sejarah penubuhan umno

      Malu la melayu woiiiii

      Delete
    2. Mana menteri sembur ridsect dlm nasi goreng? Mana bendahari umno yg baru dilantik, datin seri rosmah mansor? Kenapa tak pertahankan presiden parti keramat berpuaka umno dari teruk diserang? Kahkahkah...masing2 tengah sibuk kira duit.

      Delete
    3. Aku tunggu komen JURAGAN KAMBING.
      Bila cukup umur nnt kambing ni kita buat KORBAN. Satu perkara yg paling menarik Juragan ni penjilat telor Najib.

      Delete
  2. Zahid gagal komedi silap lagi

    Apa punyer perisikan polis...


    Tun M turun lagiiii....


    Malam.ni sah 1 000 000 org pecah rekod omak bapak kau ...

    Jom lap air mata omak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid gagal sekat peserta bersih

      Zahid gagal sekat rekod dunia bersih


      Ksu Kdn gagal rampas baju


      Hisapudin dulu bersih 3 gagal sekat bersih di mana ramai melayu kena belasah dgn polis.

      Sejak bersih 1 2 3 paz ada byk suey kena belasah dgn polis... Pas tak de polis tak kacau... Pas pis pus suey

      Delete
    2. hidup klu masih berangan camtu la...sejuta dua juta...telanla kenyataan...jgn dok rasa dia di kayangan dap sokmo...

      Delete
  3. Najib kata orang yang datang Bersih 4 adalah orang miskin. Oleh kerana Hadi, Haron Din, Nik Beduh, Tontowi, dan ramai lagi ularmak PAS tak hadir, mereka ini kaya kaya belaka hasil derma dari timur tengah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi Tantawi Nik Abodoh Harong Ding dah kaya hasil kayu balak Kelantan.

      Delete
    2. engar pulak ckp najib....

      Delete
  4. Hadi kata daripada berdemo di KL yang langsung tiada faedah. Lebih baik pergi mencandat sotong di laut dapat lagi rezeki dari allah.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni kan.....
      Bila dia cakap cam gitu?
      Tak baik fitnah dia

      Delete
    2. lim kit siang kata jer kau imani....

      Delete
  5. Fuhhh...ada tukang kira brape org dtg. Smlm kira, hari ni kira. Drpd ko gila pegi kira brape melayu, brape cina yg dtg....baik ko jadik mcm rosmah..hari2 kira duit. Tak kisah la duit suami bagi ke, duit derma ke, duit jatuh dr langit ke...tu semua tak penting. Hjg bln booking pesawat PM pegi london/paris/new york...shopping.

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMK sibuk kira berapa Melayu hadir BERSIH. Nanti boleh hantar laporan kpd Khalid dan Hj Hadi.

      Delete
    2. hahaha..komen terbaik

      Delete
    3. laaa...tu hari kata pas dah penting dalam pakatan...terima jerla...tinggla melayu progresif lgbt yg sayang sgt dgn pegangan kapir....

      Delete
  6. Kesian Oamak kau.tak tidur ke? nanti demam nanti ./tkada siapa nak temnakan .kalit bolih juga kalau nak suruh dia temankan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akhlak comel dap dan ghb terserlah...

      Delete
  7. apa la korang nih. Korang tak pergi janganlah kecoh2. Korang buat la kerja korang. gentel kelentit ker. hisap kepala ker... tembak cicak ker...

    ReplyDelete
    Replies
    1. contoh terbaik akhlak dap ghb dan pkr....

      Delete
  8. alaaaaa...ko nak buat anak ko punya pasal la. Apa barang ko nak bising2 pasal BERSIH ni. Ko jangan samun kayu balak sudah... ko nak kutip derma mask tin susu pun ko buat la. jangan curik balak sudah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kot hina lks ata lge....lagi lancau mulut mamat onani ni

      Delete
  9. rugi omak kau tak pergi sini. sini banyak jantan ada. boleh pilih buat laki. yg sunat ada yg tak sunat pon ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. laaa...mamat lgbt rupanya ko

      Delete
  10. tanpa lebai Pas..perhimpunan ini aman damai.ternyata puak2 hadi awang mmg jenis sakai bila berhimpun dan gila seks..tapi puak pas akan kata perhimpunan ni tipu kerana tiada 4 saksi syarie dan camera itu besi..mereka hanya percaya bila ada bukti seperti ikan dan sotong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak pas ker gila seks? ato puak mu yg gila seks dan amoi...ikutla sangat mat sabu tuh, kegilaan seks dia dah terbawa ke GHB, PAS dah bersih drp kaki seks

      Delete
  11. PengajaranL
    1. jangan ambik duit simpanan rakyat lagi untuk bayar hutang 1MDB.
    2. dapat derma masuk akaun pertubuhan jangan simpan sendiri.
    3. dapat derma umumkan kat kengkawan. Jangan hantam sorang2
    4. setiap dit diterima dan digunakan mesti ada audit. mana pergi, berapa baki mesti beritahu kengkawan dalam mesyuarat. jangan senyap sapu sorang2

    ReplyDelete
  12. Betina sundal mulut herot macam jubur lembu, depan Sahak Gagap (Tuan pengupah Blogger Lembu Betina) bukan main lagi kamu perposing ye? Masih tak cukup makan lagi dengan Sahak Gagap maka mintak sedekah pulak dari kat Din Ayam? Oooiii....Kamu pergi jilat Rosmah lagi baik kalau tak cukup makan.

    ReplyDelete
  13. Xper bersih gagal tarik org melayu...tapi yg sedihnya ISLAM gagal didakwah pd non muslim terutama kaum Cina.

    ReplyDelete
  14. eik. kenapa pas (parti lutut) nak menagih simpati pkr, dap dan ghb ke. buang je parti lutut dari pakatan pembangkang. rekod jelas menunjukkan kehadiran parti lutut dahulu umpana penyakit kudis dibadan. yang akhirnya menghodoh, menyusah dan membawa bencana pada rakyat. jadi dah tepat lah pkr, dap dan ghb tak layan parti lutut tu. kehadiran melayu di bersih bukan ukuran melayu tak sokong pkr, dap dan ghb. sokongan melayu masih banyak lagi di buktikan di forum lain. masa ada lagi utk ghb, pkr dan dap mantapkan pakatan baru. yang penting tinggalkan je parti lutut.

    ReplyDelete
  15. Aper parti islam buat selama 61 tahun kewujudannya tapi masih gagal utk dakwah pd non muslim...tuduh umno gagal dakwah pd mca, mic n yg sama waktu dgnnya....kesempatan yg Allah beri dlm PR di sia2kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu parti Islam ni mmg aku respek. Selepas Hj Hadi berkuasa PAS jd tak menentu. Ribuan penyokongnya lari join GHB. Sekarang Hadi tengah main mata dgn UMNO.

      Delete
    2. Bila di dakwah ingatkan dah berubah, rupa2nya lakonan semata2. daPIGS tetap bapak babi yang bencikan ISLAM

      Delete
    3. Jgn salahkan Pas.
      Salahka parti yg memerintah 50 tahun lebih tur. Patti tu pun mengaku islam jugak. Parti tu jugak mengaku daulatkan islam.

      Cuba tanya kat ketua dia, berapa belen duit derma tu? Tak kan 5 kupang pun tak ada? Takkan sapu bersih sampai licin.....

      Delete
    4. Islam apanyer kalu dalam sibuk2 hantar hudud, balak pun dia sapu jugak.... Membarua, mewalikan org dgn dap, memfitnah pil kuda, main pasing2 nama calon..islam apa bendanyer?

      Itu bukan ajaran islam. Itu ajaran Aslam.

      Delete
  16. Sbb org melayu Tak ramai turun :
    1. Bajet Tak cukup ... Nak tuang Minyak dll...baru lepas raya .
    2. Ramai ambil cuti balik kampung sbb sambung cuti merdeka
    3. Ramai kena kerja overtime carik duit lebih...
    4. Takut kena marah dengan bini....
    5. Takut kena cerai ngn gf/bf
    6. Orang melayu Tak kisah pun dengan keadaan ekonomi.
    7. Surat khabar kata Haram Haram Haram .... Takut masuk neraka
    8. Pas kata Haram.....dulu halal jer.....(Apa kena dengan PAS)...Tanya president ,nik abduh....
    Aku pun Tak pergi sbb aku ngantuk....aaarrrrhhhh puas tido

    ReplyDelete
  17. Berita yg x akan kua kat blogger kecewa,mlm ni skandal terbaru najib akan didedahkan mlm ni..ngeh3

    ReplyDelete
  18. Besok hari merdeka, Hadi telah mengarahkan semua ahli wajib hadir untuk meramaikan Hari Kemerdekaan Negara, ianya juga untuk menunjukkan sokongan yang tak belah bagi untuk PM kesayangan kita, Datuk Seri Najib Razak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadi dan Najib berpisah tiada.

      Delete
    2. Yg komen semua tak cukup tido merapu...

      Delete
    3. Kera sumbang mana nak campur orang. Bersih dia tak pergi. Merdeka pun dia tak pergi. Diaorg duduk rumah buat anak. Tak pun tengok al-husin carik gambat cina pompuan pakai spender kat kedai makan.

      Delete
  19. Tak apalha GHB dab PKR gagal menarik melayu asalkan Pas dan Hadi berjaya menrik melayu agar memboikot masyarakat malysia...... Tungggu,,,,, akan tiba masanya......

    ReplyDelete
    Replies
    1. PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      2. Muktamar dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      3. ahli mengeboo pemimpin2 pro, sebelum muktamar suruh keluar parti TAPI bila nak tubuh GHB slps muktamar mereka mula MEROYAN
      4. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      5. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      6. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor dan kutuk PKR tp masih mau bersama-sama geng PKR takut parti lenyap pengaruh.
      7. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      8. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      9. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      10. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula MACAM seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

      Delete
    2. Jangan hina mereka. Mereka terikat dengan baiah dan walaon. Kang hilang bini kang. Mana nak gentel cipap...

      Delete
  20. Ustaz Idris Ahmad memang pembelot kerana datang Bersih 4.

    Ulama UMNO dan Ulama PAS sudah keluar fatwa bahawa haram menyertai Bersih 4 dan seluruh ahli PAS wajib tidak hadir atas arahan presiden, Tok Guru Datuk Haji Hadi Awang.

    Kenapa pula dia menjadi jebon. Apa nak jawab kalau ahli tanya nanti? Bengong betullah ustaz ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tontowi kata Bersih 4 banyak masiat, nanti Unit amal kutip kondom saja.

      Nik Beduh kata Bersih 4 ada agenda lain, ahli PAS tak boleh hadir.

      Delete
    2. Habis tu buat apa dia sibuk2 hadir?
      Dia nak join ghb ker?

      Delete
    3. Dia salah sorang drp 3 org wakil pas la bingai...senyum jer dia tgk bersih4 tak dpt sambutan drp kaum melayu

      Delete
  21. hahaha,,,,,
    Pas tak ikut Bersih 4 sebab tak dijemput mesyuarat....

    Nak jemput macam mana?

    Bila jemput mesyuarat, hadi jawab "ikut suka aku lah nak pergi ke tidak..."

    Kemudian hantar timbalan pergi mesyuarat. Bila dibawa balik keputusan mesyuarat, semua keputusan buang tong sampah.

    Bila tak dijemput tau pulak kecik hati....

    Macam akal budak belum baligh lah Tuan Presideng..frust menungging-nungging!!!!

    Patutlah Bersih 4 tak pandang pun dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tua...selalu sakit2 ambik mc. Jemput pun nak buat apa? Buatnya sampai ajal, tak ke susah nak jawab?

      Delete
  22. Dulu ahli PAS wajib turun kat Bersih tapi sekarang keluar arahan haram pula.

    Kenapa flip flop punya keputusan?

    Dulu kata musuh kita UMNO, sekarang kata UMNO bukan sejahat Firaun, ada gencetan senjata lagi tu. Macam perang waktu kecik kecik main red Indian dan cowboy.

    Kelakar sungguh pemimpin tertinggi PAS sekarang, tak tahu mereka ni celik politik atau tidak? Macam main trial and error saja keputusan mereka ni. Ini masa depan rakyat, mesti bijak politik dan tak boleh perjudikan nasib rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kutuk tuan guru aku yer.. Aku jumpa ko aku lastik telo ko dengan getah 3 kali

      Delete
    2. Hardy dan Haron Din sudah di kowtim oleh Najib. Imbuhannya cukup lumayan, ahli tinggal dalam khemah tak apa, itu cuma cubaan tuhan.

      Yang penting kesenangan sekarang dan akhirat.

      Delete
    3. Anon 19:15, Apa yang kau dapat lastik telo orang. 2 H (Hadi dan Harun) sudah cukup kaya untuk 7 generasi.

      Kau masih begitu saja dan mungkin akan lebih teruk di hambat kesan ekonomi negara yang makin merunsing .

      Kesian walaun, biar papa asal boss senang.

      Delete
    4. Last but no least, setakat neh stastistik menunjukkan majoriti yang menghadiri perhimpunan BERSIH4 ialah 90% cina. Sumber Malaysiakini. Cuba pakat2 fikir kenapa melayu yang rajin turun demo selama neh menjadi paling minoriti dalam demo BERSIH sedangkan entiti BERSIH itu sendiri dihasilkan oleh orang MELAYU. Cina adalah terkemudian dalam BERSIH. PAS adalah pelobi dan pesenjarah BERSIH. Jangan salahkan cina. Pada aku itu tidak tepat. Tapi kalau nak menyalahkan keretakan Pakatan Rakyat punca kepada melayu merajuk dan jauh ahti, aku rasa ia mungkin salah satu faktor yang mempengaruhi juga. Apa2 pun post mortem BERSIH perlu dilakukan segera oleh partisan pembangkang jika seriyus nak tawan Malaysia. Melayu juga merupakan pengundi di negara ini dan berupaya menjadi faktor kepada kemenangan mana-mana parti. Jangan abaikan peranan mereka.

      Delete
    5. sudah terlalu ketara pemimpin cina kominis DAP cuba untuk ambil alih kuasa cara kekerasan. Tetapi sekarang mereka batalkan dulu sebab Cina kiasu DAP yahudi timur ini memang ada persamaan dgn orang yahudi jugak. Beramai-ramai mereka memang berani la tetapi pada hakikatnya mereka memang cukup takut dgn bab kematian. Mereka memang sudah dapat merasakan bahawa memang akan ada cina yang kurang ajar akan tersungkur mampus jika BERSIH 4 diteruskan. Tambahan pulak kali ini PAS sudah tidak mahu terlibat sama sebab mereka alhamdulillah baru nampak “game” Cina kominis DAP. So BERSIH sudah kehilangan ahli guling atas jalan raya yg terdiri dari UNIT AMAL PAS. Orang cina mana mahu nak guling-guling begitu melainkan kalau mereka ahli politik mungkin mereka akan buat juga …. demi rakyat (ayat politik). Secara amnya kommitmen utk meneruskan demo BERSIH adalah disebabkan mereka sudah mendapat dana untuk memporak perandakan negara dari Yahudi luar Negara.

      Logiknya selagi manusia itu tidak kembali kepada fitrah Islam, mereka memang akan terus sarat diliputi dgn nafsu yang tidak mengenal batas dan sempadan peri kemanusiaan. Majoriti orang Cina Malaysia memang dah kaya raya cuma NAFSU mereka perlukan kuasa bagi membolehkan mereka (DAP) mempamirkan sikap benci secara terang-terangan terhadap bangsa Melayu dan Islam Spesis beginilah yang sering dinobat sebagai idola keadilan oleh pengasas parti GHB. Awasi perangkap DAP yang berada didalam terang (BERSIH) dan juga yang tersembunyi (GHB).

      Delete
  23. Di Kuching pun sama, hampir tiada orang Melayu. Aku cakap hampir bukan tiada. Lebih 80% Cina dan selebihnya Melayu dan bumiputera lain. Tapi ramai lagi bumiputera lain seperti Iban. Majoriti pengundi Malaysia adalah Melayu jadi kalau Bersih 4 sebagai tanda aras PRU 14, maka kurang berjayalah untuk jatuhkan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Kucing yg ikut perhimpunan haramjadah tu adalah org2 yg terlebih makan taik kucing dan terlebih hisap lubang jubur kucing.

      ngeh3..

      Delete
    2. 20:34...betul3x....yg berhimpun tu adalah ahli2 samseng taik kucing manakala yg tunjuk alim konon buat solat jemaah tu semua alim2 taik kucing lebih2 lagi berimam kan mat sabu kepala taik..Kah Kah Kah...

      Delete
    3. Hanya PAS mampu menyelamat Melayu dan Islam di Malaysia.
      Allah akan tanya diakhirat nanti "Siapa yg kamu pilih daripada kalangan kamu sendiri sebagai ketua kamu??"
      Jawapan yg Allah Taala hendak dengar adalah "Aku pilih Ulama pewaris nabi sebagai ketua aku".
      UMNO, PKR,GHB semua samada munafik atau barua DAP.
      Hanya PAS sahaja pilihan anda.

      Delete
    4. Ulamak memang pewaris nabi tapi ulamak2 politik spt ulamak pas adalah pewaris syaitan .mereka adalah syaitan2 yg bertopeng agama utk kepentingan peribadi..celiklah mata tengok apa dah jadi dgn kelantan..pemimpin2 pas dah pandai curi balak dan amalkan kronisme dlm pemberian tender2 walaupun projek2 kecil maklumkan tak akan ada projek2 besar sbb negeri termiskin..cuba lihat gaya hidup dgn kereta2 mewah sdgkan gaji dan elaun tak seberapa..rakyat dibawah yg miskin kedana dok sokong mereka tak pernah dibela..mangsa banjir masih duduk dln khemah sampai hari ini..sehingga dapat simpati dari negeri2 lain spt selangir dan p.pinang..itupun dok hina DAP bagai nak rak...pemimpin2 pas afalah puak munafik dan bakal penghuni neraka peringkat tertinggi.

      Delete
  24. Last but no least, setakat neh stastistik menunjukkan majoriti yang menghadiri perhimpunan BERSIH4 ialah 90% cina. Sumber Malaysiakini. Cuba pakat2 fikir kenapa melayu yang rajin turun demo selama neh menjadi paling minoriti dalam demo BERSIH sedangkan entiti BERSIH itu sendiri dihasilkan oleh orang MELAYU. Cina adalah terkemudian dalam BERSIH. PAS adalah pelobi dan pesenjarah BERSIH. Jangan salahkan cina. Pada aku itu tidak tepat. Tapi kalau nak menyalahkan keretakan Pakatan Rakyat punca kepada melayu merajuk dan jauh ahti, aku rasa ia mungkin salah satu faktor yang mempengaruhi juga. Apa2 pun post mortem BERSIH perlu dilakukan segera oleh partisan pembangkang jika seriyus nak tawan Malaysia. Melayu juga merupakan pengundi di negara ini dan berupaya menjadi faktor kepada kemenangan mana-mana parti. Jangan abaikan peranan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byk faktor oerlu diambilkira..pelbagai ugutan dan tekan dari kerajaan terhadap perhimpunan ini dan peserta diancam setiap hari sebelum bermula.kakitangan kerajaan dan prlajar universiti diugut..cina mereka bersatu dan bersedia terima apa2 akibat secara bersama tetapi org melayu berpecahbelah dan tidak bersedia terima risiko...kalaulah tiada ancaman2 ini sudah tentu keadaannya berbeza.

      Delete
  25. Psychology war dari tun menjadi....melayu mula bersatu....syabas tun game DAP bersih 4.0 kaum rasis cina terperangkap dlm mainan yg mereka cipta sendiri....

    ReplyDelete
  26. BERSIH 4 adalah pemberontakan Cina untuk menjajah melayu.
    Hadi Awang sedar hakikat ini. Mahathir hijack BERSIH 4 untuk pastikan UMNO terus berkuasa. Dia dan anak anak setan dia tak payah masok jail pasal menyamun duit negara.
    Melayu senang kena tipu. Macam tipu budak kecik.
    Dari merdeka sampai kini takdap sorang pun PM Melayu.
    Yang ada Thai kecopong, Lanun Bugis, Baduie sakai padang pasir dan Jawa.
    Bila la Melayu jati nak jadi PM. Melayu benci rasuah. Cintakan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaaa . . . .lupa sekoq. Mamak Kutty

      Delete
    2. Hadi dah terjerat dlm perangkap umno....0rg mcm hadi tak susah nk diperangkap,beri ceramah modul BTN sikit terus lingkup sbb mentaliti hadi terlalu rendah begitu juga dgn penyokong2nya...kalau dulu org hairan kenapa ada org sokong umno sedangkan umno perasuah &rompak duit rakyat tapi hari ini org hairan kenapa ada org sokong pas yg bertopeng agama utk kepentingan peribadi..sewaktu TGNA ,mungkin pas berbeza dgn yg ada pada hari ini..hadi penuh dgn agenda peribadi dan pendokong2nya dah jadi mcm keldai dan unta tak ubah spt kes al arqam dan ayah pin .

      Delete
  27. Perhimpunan BERSIH tidak boleh dijadikan ukuran sokongan melayu berkurang..ramai orang melayu bekerja dgn pejabat2 kerajaan termasuk pelajar2 universiti..mereka dihalang utk sertai BERSIH4 dgn perbagai ugutan dan tekanan..jika tidak sudah pasti ramai org2 melayu yg hadir...sejak awal2 lagi kerajaan beri amaran perhimpunan ini sbg haram dan amaran tindakan polis utk guna pistol renjat juga menjadi kegelisahan rakyat..sambutan BERSIH 4 dikira amat cemerlang dan terhebat dgn jumlah kehadiran ratusan ribu walaupun ditekan ,diugut dan diancam pihak berkuasa.SYABAS SYABAS SYABAS BERSIH 4.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersih1,2,3 pun perhimpunan haram jugak, tapi melayu tetap ramai, kenapa? Ko ni cari alasan nak sedapkan hati jer..porah

      Delete
  28. HAHAHA! Mereka yg dtg ni semua dh dibyr.sorg 300.mcm bersih yg dulu2.

    Kalo bg kat aku pun aku turun.bwk sedara mara kawan2 lg. Janji dpt duit.haha.pergi mampos la dgn perjuangan korg.pedulik apa aku

    ReplyDelete
  29. BERSIH4 bkn suara rakyat.tp suara org yg nak cari duit lebih dihujung minggu..

    ReplyDelete
  30. Sekarang anak anak emak bapak babi kuning semua sudah balik kandang.babi babi ni tak tshan kena panas.babi ni kuat kongkek.itu pasal dia orang babi ramai.

    ReplyDelete
  31. Cina melampau... Kurang ajar !!! ..
    Wahai orang Melayu... wahai orang2 Islam sekelian... Bukak mata kelian.. aku dah serik berbosskan cina kat opis swasta masa dulu dulu....
    Dia orang kaum cina pandang kita melayu sebelah mata aje... kaum dia orang kat ofis ketawakan kita melayu.... buli melayu... kutuk melayu kaw kaw punya bahasa... tak bertapis langsung !!! langsung tak bagi peluang kat kaum kita... Mentang2 itu ofis lu jadi boss... ingat2 sikit baru ofis belum lagi negara kita kaum cina kafir jadik boss...
    Cukup2 laaa kat Penang... Sedar la kita melayu islam tapi menteri besar cina... senario jadi macam opis gua kerja dulu... Haru dipijak2 !!!
    Lagi satu... gua sensitifff aje tengok.... bila cina buat upacara penkebumian... mereka bakar duit ... bakar rumah... bakar kereta... bakar sekali sama driver... jangan mare... driver siap bersongkok... siap ada gelaran lagi... itu driver nama amat...... betul2 kurang ajar...

    ReplyDelete
  32. LAgi satu... cuba la kau orang interview cina malaysia randomly... aku berani cakap majoriti tak faseh bahasa melayu... Jangan jadik macam Singapura ... maruah melayu ke mana sekarang??? sepatutnya kena fikir tawan Penang dari CINA DAP...
    Pada aku... PAS ka UMNO ka... janji ISLAM memerintah..bukan kaum kafir..

    ReplyDelete
  33. Bila gambar pemimipin melayu Islam di malaysia dipijak pijak oleh kaum cina yang kurang ajar...l !!! sedar lah wahai orang melayu islam sekalian... jangan lupa sejarah..Ini tanah Melayu... termaktub dalam perlembagaan... Kita orang Islam wajib negara dipimpin oleh Islam... bukan DAP cina kafir !!
    Mereka CINA kafir pandai bermanipulasi denan keadaan kcar kacir nya umat Islam di Malaysia ini...mereka hanya memperalatkan Pakatan Rakyat untyk mencapai agenda mereka... untuk take over Malaysia ari kaum Melayu Islam... SEDAR laaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa Bersih... kalau main pijak pijak gambar pemimpin melayu islam... tak kira la.. PAS atau UMNO..
      Sakit betul hati gua...belum lagi apa2 dah tunjuk biadap... bukan sorang dua...malah disokong dengan bangga sekali oleh geng2 cina lain....
      Gua boleh bayang kan kalau malaysia diperintah DAP... hancur berkecai melayu terus me layu ...
      gua tau sebab ofis gua dulu suma top managemnt bangsa cina kafir nie... kalah Hitler.. !! nasib baik gua dapat offer keje sama GLC la ni...

      Delete
    2. Melayu .. bnagunlah.. jangan terus bermimpi bila dibelai oleh kaum cina nie... sudah terserlah kejahatan dan kebiadaban mereka...dulu berbaik2 sama PAS .... mau tawan malaysia... baru Penang mereka dapat terus kebiadabaaan mereka terbawa bawa untuk menyiapkan agenda memerintah malayisa..
      sekarang nie... baru gambar kena pijak... lain kali...??? KITA ISLAM MAU KENA PIJAK OLEH CINA KAFIR...?? tepuk dada tanya selera... lihat lah sejarah

      Delete
  34. sudah terlalu ketara pemimpin cina kominis DAP cuba untuk ambil alih kuasa cara kekerasan. Tetapi sekarang mereka batalkan dulu sebab Cina kiasu DAP yahudi timur ini memang ada persamaan dgn orang yahudi jugak. Beramai-ramai mereka memang berani la tetapi pada hakikatnya mereka memang cukup takut dgn bab kematian. Mereka memang sudah dapat merasakan bahawa memang akan ada cina yang kurang ajar akan tersungkur mampus jika BERSIH 4 diteruskan. Tambahan pulak kali ini PAS sudah tidak mahu terlibat sama sebab mereka alhamdulillah baru nampak “game” Cina kominis DAP. So BERSIH sudah kehilangan ahli guling atas jalan raya yg terdiri dari UNIT AMAL PAS. Orang cina mana mahu nak guling-guling begitu melainkan kalau mereka ahli politik mungkin mereka akan buat juga …. demi rakyat (ayat politik). Secara amnya kommitmen utk meneruskan demo BERSIH adalah disebabkan mereka sudah mendapat dana untuk memporak perandakan negara dari Yahudi luar Negara.

    Logiknya selagi manusia itu tidak kembali kepada fitrah Islam, mereka memang akan terus sarat diliputi dgn nafsu yang tidak mengenal batas dan sempadan peri kemanusiaan. Majoriti orang Cina Malaysia memang dah kaya raya cuma NAFSU mereka perlukan kuasa bagi membolehkan mereka (DAP) mempamirkan sikap benci secara terang-terangan terhadap bangsa Melayu dan Islam Spesis beginilah yang sering dinobat sebagai idola keadilan oleh pengasas parti GHB. Awasi perangkap DAP yang berada didalam terang (BERSIH) dan juga yang tersembunyi (GHB).

    ReplyDelete
  35. Selama ni kaum cina bermegah dengan takburnya mendominasi ekonomi tanah malaysia kerana kaum melayu banyak ketinggalan segalanya...
    Melayu tanpa disedari menyumbang kepada cina malaysia bertambah kaya dengan membeli barangan mereka menyokong perniagaan kaum cina dengan berurusniaga sama mereka dengan ikhlasnya..i.e..construction, supermarket, ternakan dan etc...etc
    Tapi sekarang Melayu sudah ada barangan sendiri , construction sendiri, perniagaan sendiri... maka ayuhlah beramai2 kita sokong buatan melayu, buatan Islam
    Apa ada anda nampak kaum cina membeli barangan orang Melayu atau barangan ISLAM...??? Jangan harap mereka nak sokong barangan kita !!!

    ReplyDelete