KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 28 August 2015

KEMENTERIAN DALAM NEGERI (KDN) HARAMKAN PAKAIAN KUNING, PERKATAAN "BERSIH 4".



Kementerian Dalam Negeri mengharamkan pakaian kuning serta pakaian dengan perkataan "Bersih 4" dan bahan juga cetak berkaitan dengan perhimpunan yang bakal berlangsung esok dan Ahad di Kuala Lumpur dan beberapa bandar lain.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengeluarkan perintah tersebut di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984, yang berkuat kuasa hari ini.

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengeluarkan perintah tersebut di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984, yang berkuat kuasa hari ini.

Perintah Mesin Cetak dan Penerbitan (Kawalan Hasil Penerbitan Tidak Diingini) (No. 22) 2015 menyenaraikan sebagai "dilarang sama sekali di seluruh Malaysia" item berikut:

"Mana-mana pakaian berwarna kuning dan yang mengandungi perkataan 'Bersih 4' dan 'Mana-mana bahan bercetak lain dan risalah yang membawa kepada perhimpunan Bersih 4'.

Satu salinan perintah itu dalam Warta Kerajaan Persekutuan boleh didapati dalam talian. Ia bertarikh 27 Ogos dan mula berkuat kuasa hari ini.

49 comments:

  1. Adoi, sampai macam itu takutkan warna kuning. Apa lagi perintah kuku besi akan dikeluarkan. Malaysia oh malaysia, tanah air ku, semoga allah rahmati semua, daulat tuanku dgn kehebatan kuning.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB pakai Baju ASA tulis : GHB Bershit

      Demi Sponsor Roket, Semua boleh. Suruh Mat Shampoo but Breakdance pun boleiiii

      Tulang Badak
      Murtabakwaves

      Delete
    2. Copy Paste Cerita Omak Kau untuk krundsfan semua

      Pelbagai analisis, pandangan dan pendapat sudah dibuat tentang Bersih 4.0 ini. Ada yang berpendapat harus dan ada pula yang berpendapat bahawa Bersih 4.0 ini hanyalah sekadar satu gimik politik parti pembangkang tertentu untuk terus mengukuhkan cengkaman survival politik mereka di negara ini.

      Namun persoalannya, siapa yang sebenarnya memberikan ‘nyawa’ kepada Bersih 4.0 ini untuk kembali bangkit dalam arena politik negara? Andaikata isu-isu berat seperti 1MDB mahupun isu dana politik ini diadili sewajarnya oleh Perdana Menteri serta pasukannya maka hari ini Bersih hanyalah tinggal nyawa-nyawa ikan sahaja.

      Dalam erti kata lain, Barisan Nasional yang sebenarnya membuka ruang dan peluang yang cukup luas kepada kumpulan ini untuk mengambil kesempatan dengan segala kekusutan politik saat ini.

      Benarkah Bersih 4.0 ini bakal membawa harapan baru kepada rakyat negara ini serta menjadi satu platform rakyat untuk sampaikan mesej meminta Perdana Menteri berundur. Atau Bersih 4.0 ini hanyalah sekadar satu hiburan hujung minggu semata-mata?

      Hakikat dan realitinya, segala permasalahan hari ini dalam politik negara adalah berpunca daripada ketidakcekapan pemerintah dalam menafi serta melawan pelbagai persepsi dan spekulasi negatif yang melibatkan kredibiliti Perdana Menteri. Ini ditambah pula dengan serangan demi serangan oleh media antarabangsa yang gagal ditangkis oleh media tempatan milik dan dikawal pemerintah.

      Delete
    3. NAJIB BANGSAT!!! PADAN MUKA KAU KENA SAMAN. JOIN BERSIH 4.0

      Delete
    4. Umno parti babi

      Delete
    5. Kalau Umno Parti Babi... Dap Bapak Babi..... GHbi lak camner???

      Delete
    6. DAP/GHB PARTI BAPAK SEGALA JENIS -JENIS BABI.

      Delete
    7. Bersih wajar diboikot kerana Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

      Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    8. hahaha......haramkan baju kuning???? ni dah lebih !!! nak berkuasa lebih dari raja!!! patutlah selamanya mrk jadi kerajaan sebab salah guna kuasa. raja mana nak letak??? adakah raja kena tukar warna baju rasminya yg selama ini itulah warnanya kuning!! kalau rakyat masih takut dan tak berani bersuara selamanyalah rakyat dijajah hanya ikut ckp . baik tak yah demokrasi guna pakai system beraja lagi baik dari dijajah .
      esok turun satu juta dan biar pihak berkuasa tangkap satu juta msk penjara kita tgk siapa berani siapa takut !!! harap penjara cukup utk sumbat dlm penjara.

      Delete
    9. umno bangsat serta haram jadah seperti anjing kurap tepi jalan yang sudah dilanggar lori taik!

      Delete
  2. Ha kelakar komen diatas ni .haramkan raja raja pakai kuning.apa cerita tu zahid.zahid sudah jd kepala gertak pulak.ketua twitter turun pangkat.apa kata kalau rakyat kata haramkan zahid komidi dmalaysia.org dah nak berkumpul ni semua dah main gertak sampai kira darurat segala.najib apa cerita main sembunyi belakang borosmah ke.susahla borosmah kata duit bilion bilion shoping tak dpt.bagaimana tun m tak dpt bertahan tgok la bini dia yg sgt sederhana.dia pandai menyorokkan kemewahannya.borosmah pula sibuk nak bling bling mengalahkan retis hiliwood.selali dah nak blank pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA kurang Mat Shampoo, Mariah Kari, Koled Smart Dan Hai-Nipah

      Parti mana ROS kata no permohonan
      Gebang kencang Balik la oiiii

      Delete
    2. MAT SABU AKUI, KHALID SAMAD GHAIRAH TAK TENTU ARAH!!!

      Heh! Tak heran la kalau benda seumpama ni berlaku dikalangan puak - puak Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Diorang ni masing - masing memang 'Ghairah' tak tentu arah.

      Maklum la. Masing - masing semuanya Gila Kuasa belaka. Jadi, ada je yang nak tunjuk dia lebih bagus dari orang lain sampai tahap nak buat pendirian pun terpaksa berbalah sesama sendiri.

      Korang bayangkan. Nak buat kenyataan mengenai sama ada diorang nak bertanding atau tidak dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak pun boleh sampai bercanggah diantara satu sama lain.

      Itu belum diorang buat keputusan mengenai perkara lain. Masing - masing dok sibuk nak buat kenyataan sendiri. Sekali gus ianya membuktikan bahawa diorang ni takde istiqomah dalam membuat keputusan.

      Dengan erti kata mudahnya, dikalangan diorang ni, tak wujud perkataan 'Berjemaah' dalam membuat apa saja keputusan. Maka sebab itulah diorang mudah ber-Mufaraqah dengan PAS.

      Masing - masing nak ikut kepala otak sendiri je. Jadi, macam mana diorang nak buat keputusan yang mampu memberikan keuntungan kepada rakyat kalau dah semuanya bagi pandang peribadi sepanjang masa. Kot itu pun diorang tak mampu buat, boleh pergi jahanam la jawabnya!!!
      SHAH ALAM: Gerakan Harapan Baru (GHB) masih berkira-kira untuk bertanding di pilihan raya negeri (PRN) Sarawak tahun depan, demikian kata pengerusinya Mohamad Sabu.

      Beliau berkata tiada sebarang perancangan untuk GHB berbuat demikian dalam masa terdekat kerana masih menumpukan isu-isu rakyat di Semenanjung.

      "Kami belum bincang hal pertandingan pilihan raya sekarang tumpu pendaftaran parti kemudian nanti kami nak tumpu menambah ahli dan mengangkat isu rakyat dalam ceramah."

      "Itu pandangan dia (Khalid Samad), kita belum buat keputusan dan pandangannya itu nanti kita akan bawa dalam perbincangan. Kita pun tidak tahu pilihan raya Sarawak bila?" katanya dalam sidang media, merujuk kepada kenyataan Khalid sebelum ini.

      Khalid yang juga Ahli Parlimen Shah Alam dalam sidang medianya pagi tadi berkata GHB bersedia untuk bertanding dalam PRN Sarawak selepas penubuhan parti politik baru berkenaan bagi membentuk Pakatan Rakyat 2.0 tidak lama lagi.

      Delete
  3. Kerajaan BODOH yang takut pada bayang- bayangya sendiri.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau anak beranak yg bodoh.

      Delete
    2. GHB pakai Baju AdA tulis : GHB Bershit

      Demi Sponsor Roket, Semua boleh. Suruh Mat Shampoo but Breakdance pun boleiiii

      Ada selebriti Mariah Kari Bukan Mariah Carrey

      Tulang Badak
      Murtabakwaves

      Jgn Pakai Baju Change Nanti Nepal.Pondan Berkenan

      Delete
    3. Orang buat umrah tulis APA.dia DOA depan Kaabah dalam blog dia.

      Melalak Depan wartawan

      Beragaya depan Padang Permainan

      Sapa tak tau. Padan GHB, Padan suka Bershit. Tak cerdik

      Delete
    4. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
  4. Kalau tukar kaler lain baju tu, aku pun nak ikut serta, warna kuning tu mcm kaler taik je, atau mcm sami budhda dari siam yg 10 hari tak mandi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!

      Delete
    2. Hahaha.....anon 21.33 bodoh rupanya dan buta warna taiknya warna kuning ada sakit org nya. Nak hina warna kuning lagi nak hina agama org. Nanti kalau guna warna putih kata pula mcm baju kapan org mati.

      Delete
  5. Da tkda keja lain agaknya menteri kt M'sia ni.....baju kuning haram...anak2 menteri@ isteri menteri yg tak berhijab tu tak nak plak ckp haram ek?pelik laa....dunia akhir zaman...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Copy Paste Cerita Omak Kau untuk pengajaran semua

      Pelbagai analisis, pandangan dan pendapat sudah dibuat tentang Bersih 4.0 ini. Ada yang berpendapat harus dan ada pula yang berpendapat bahawa Bersih 4.0 ini hanyalah sekadar satu gimik politik parti pembangkang tertentu untuk terus mengukuhkan cengkaman survival politik mereka di negara ini.

      Namun persoalannya, siapa yang sebenarnya memberikan ‘nyawa’ kepada Bersih 4.0 ini untuk kembali bangkit dalam arena politik negara? Andaikata isu-isu berat seperti 1MDB mahupun isu dana politik ini diadili sewajarnya oleh Perdana Menteri serta pasukannya maka hari ini Bersih hanyalah tinggal nyawa-nyawa ikan sahaja.

      Dalam erti kata lain, Barisan Nasional yang sebenarnya membuka ruang dan peluang yang cukup luas kepada kumpulan ini untuk mengambil kesempatan dengan segala kekusutan politik saat ini.

      Benarkah Bersih 4.0 ini bakal membawa harapan baru kepada rakyat negara ini serta menjadi satu platform rakyat untuk sampaikan mesej meminta Perdana Menteri berundur. Atau Bersih 4.0 ini hanyalah sekadar satu hiburan hujung minggu semata-mata?

      Hakikat dan realitinya, segala permasalahan hari ini dalam politik negara adalah berpunca daripada ketidakcekapan pemerintah dalam menafi serta melawan pelbagai persepsi dan spekulasi negatif yang melibatkan kredibiliti Perdana Menteri. Ini ditambah pula dengan serangan demi serangan oleh media antarabangsa yang gagal ditangkis oleh media tempatan milik dan dikawal pemerintah.

      Delete
  6. Purapuranya
    Gumbira gumbia
    Ruparupanya
    Kuciwakuciwa
    Pelakon terbaik piala parti ularmak semalaysia PUS jatuh kepada eji hardy ahWANG. Manakala tempat kedua jatuh kepada aronn JIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang buat umrah tulis APA.dia DOA depan Kaabah dalam blog dia.

      Melalak Depan wartawan

      Beragaya depan Padang Permainan

      Sapa tak tau. Padan GHB, Padan suka Bershit. Tak cerdik

      Delete
  7. Biar GHB jd pemimpin Malaysia pulak.
    Biar mat sabu jd PM, sbb aku seronok dgr mat sabu cakap omputih.

    Aku suka.... Aku suka mat sabu cakap omputih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pulak tak risau...gumbira, gumbira

      Delete
    2. I Speak No England

      Mat Shampoo

      Delete
    3. umno serta bugis tetap haram jadah serta bangsat macam puki mak!

      Delete
  8. NAJIB BANGSAT!!! PADAN MUKA KAU KENA SAMAN. JOIN BERSIH 4.0

    ReplyDelete
  9. MANAKAAM ! Berita terkincit mengenai Ameena Curry parti @ kawan punya kawan punya kawan punya saudara of Restoran Insaf yang tak insaf2 :
    1 Parti Ameena Curry telah mengeluar kan lagu rasmi parti @ gerakan GHB : Kici kici lembu jaga , sudah besar kaki Auta , sudah pencen (kalah pemilihan) jadi Barua , Satu pistol peluru tak da ! ............. kah kah kah puak2 GHB mana ada telur ............... sampai sekarang masih tak nak letak jawatan walaupun jadi pengkhianat dan bencikan PAS !
    2 Adakah patut blogger Abuya Albuaya AlHusyeen dok heboh satu Malaya video Mat Sabu bagitau DAP tak anti Islam tapi sayang Islam sbb peruntuk wang jutaan ringgit utk Islam di Penang. Awat hang ingat duit mak bapak dia ka atau duit toooookkkmu ka AlHusyeen dan Mat Sabu ooooooiiiiii ! Hanya mat bahlol ukur sayang kpd Islam dgn nilai wang ringgit ! Kalau ikut sumbangan wang .......... negara Amerika banyak sumbang jutaan malah billion dollar kpd negara2 Islam spt Mesir dsbnya. Apakah US sayang kpd Islam ? Tidak ! Tapi kerana negara tersebut sanggup jadi boneka dan Pak Turut US !
    3 Kah kah kah geng macai terdesak guna gambar arwah tgna pas tu bagitau wajib hadir demo bersih 4 .............. aku risau nanti dia kata wajib pula hadir untuk pesta arak dan langgan pelacur sbg aktiviti sampingan bersih 4 ngeh3 ............tak gitu tuan guru greenboc @ ulamak DAP.
    4 Kah kah kah GHB geng haru biru semakin terdesak setelah gagal dlm pemilihan Pas depa cuba pula nak hijack parti KITA tapi ditolak ahli KITA dan laporan polis telah dibuat ...........oooooiiii muka tak malu pi mana2 pun org reject .......... senang cerita pakat2 masuk DAP lah.
    5 Adakah patut Mat Sabu kata dia tubuh GHB kerana ajakan & pujukan kawan2 ............ tulah sbb terlalu mesra dan wala' kpd kafir dan munafik akhirnya jadi barua depalah maka lahirlah gerakan Geng Hipokrit Barua ! ngeh3 6 Adakah patut kerana terdesak depa minta Ust Haslin Bollywood berposing dgn depa dan sbg menghormati mereka Ust tu pun tunai hajat depa tapi tak semena2 depa putar cerita kata Ust sokong dan join GHB .......... bila dinafikan oleh ust Haslin ada macai dan balaci marah2 dan mula buat fitnah serta tohmah macam2 kat ustaz ............ jelaslah puak2 nilah suka jatuhkan maruah ulamak dan mungkin depa jugalah yg buat fitnah video lucah UAI !
    Nampak sgt puak2 ni mmg kaki video lucah & porno sbb bukan senang nak cari pelakon yg seiras UAI kalau bukan pakar video lucah & porno. Sebab tu ada org bagitau demo BERSIH bercampur baur dgn aktiviti maksiat spt minum arak, langgan pelacur dan lgbt sbb ramai mat2 gian seks pun terbabit !Ini juga mungkin sebab puak depa tolak hudud krn puak2 depalah yg banyak kena kesannya .............. sapa tak takut bontot berasap kena rotan 100x auuuwww ? atau rejam sampai mati ! .......... oohhh tidak oh tidak ! lupakannya !
    6 Adakah patut depa dok ratib UG ! UG ! kat PAS tapi tup tup depa pulak dok sok sek kat belakang nak buat kerajaan Baru dgn BN kah kah kah sekarang jelas siapa yang nak berUG dgn BN !

    ReplyDelete
  10. Seorang polis parah manakala seorang maut diserang warga asing menggunakan pisau dan parang. Mangsa meninggalkan seorang balu dan 5 orang anak!

    Menteri babi! Adakah negara kita kekurangan sumber manusia hingga perlu kepada parti? Di kawasan pembinaan parti, di pudu pati di klia pati di pasaraya pati, di ipt ada pati di mana-mana pati. Orang bina kilang untuk rakyat ini bina untuk pati.
    adakah anda redha dgn keadaan ini? Selagi tak kena batang hidung sendiri kita diam.
    Kembalikan degree berasaskan kepandaian, 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan ambil alih kerja PATI

    ReplyDelete
  11. SPRM boleh siasat Ahmad Yaakub dan Nik Amar

    ULASAN TENGAHARI

    Laporan berita mengenai Menteri Besar Kelantan Ahmad Yaakub dan timbalannya Mohd Amar Nik Abdullah yang dikaitkan dengan memiliki harta mencecah jutaan ringgit boleh membuka jalan kepada SPRM untuk membuat siasatan.

    Nik Amar Nik Abdullah
    Ahmad Yaacub

    Siasatan itu perlu bagi membersihkan nama kedua-dua pemimpin Kelantan itu daripada diprejudis dengan perkara buruk.
    Ahmad Yaakub dikaitkan dengan pembinaan banglo oleh anak-anaknya bernilai cecahan RM2 juta manakala Nik Amar pula memiliki kereta mewah yang dibeli dengan harga dibawah harga biasa bernilai RM200,000.

    Nilai semasa kereta Range Rover dibeli TMB itu ialah RM300,000 yang diperolehi menerusi seseorang yang terbabit dengan penjualan kereta motor.
    Walaupun dakwaan-dakwaan itu dinafikan (oleh wakil mereka) tetapi SPRM masih boleh membuat siasatan dengan tujuan membuang persepsi umum terhadap mereka berdua dan membersihkan nama baik kedua pemimpin tertinggi Pas itu.

    Dakwaan yang tersebar menerusi media baru itu membina persepsi buruk ke atas kedua pemimpin Kelantan yang disanjungi itu, apa lagi oleh mereka yang tidak senang dengan mereka berdua.
    Penafian yang Ahmad terbabit dengan pembinaan banglo bernilai jutaan ringgit itu dibuat oleh seorang pegawainya. Menurut pegawainya seperti dilapor, rumah-rumah anak MB itu dibina sendiri oleh mereka dengan pinjaman perumahan tanpa membabitkan Ahmad Yaakub. Pegawai itu mendakwa anak-anak MB itu semuanya bekerja.
    Manakala penafian berhubung dakwaan ke atas Nik Amar pula dijawab oleh seseorang yang mewakilinya yang mendakwa dia mendapat penjelasan sendiri daripada Nik Amar, dan Nik Amar mengakui pemilikan kereta mewah itu. Dakwaan ke atas Nik Amar itu kata wakil itu sebagai fitnah.

    Apa yang dilakukan oleh pegawai akhbar MB itu, secara tidak langsung mendedahkan duduk perkara sebenar berhubung hartanah milik anak Timbalan Mursyidul Am Pas itu. Kalau sebelum ini orang tidak tahu mengenai hartanah anak-anak Ahmad, kini semua orang mengetahuinya.

    Jawaban dan penjelasan sebagai menafikan dakwaan itu yang Ahmad mengamalkan gaya hidup sedarhana seperti bekas MB Kelantan sebelum ini tidak berkesan kerana Allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat, anak-anaknya tidak ada yang memiliki banglo. (Tidak tahulah kalau anaknya yang menjadi wakil rakyat itu ada memilik banglo tersembunyi?).

    Yang menjadi tanda tanaya kini apakah penjelasan itu atas arahan Ahmad Yaakub atau pun pandai-pandai pegawai berkenaan? Ternyata apa dibuat itu satu langkah tidak bijak dan seolah-olah sengaja mahu menjatuhkan imej MB Kelantan itu. Kerja ini seperti kerja orang yang hendak membungkus nangka tetapi kainnya sendiri terselak sampai nampak batu peler.

    Berhubung dakwaan itu walaupun ia bersifat liar, sebaik-baiknya Ahmad Yaakub dan Nik Amar tampil membuat penjelasan dan penafian. Dengan cara itu ia dilihat sebagai lebih gentlemen dan boleh mengelakkan kekeliruan-kekeliruan yang timbul apabila ia dijelas oleh orang lain.
    Sekiranya apa dinyatakan oleh orang yang menjadi wakil Ahmad dan Nik Amar itu benar, maka SPRM ada jalan untuk membuat siasatan atau pun bertanya khabar Ahmad dan Nik Amar berhubung dakwaan berkenaan kerana ia ada asas. Yang mustahak persepsi buruk berhubung dakwaan itu perlu segera dipadamkan.

    [wm.kl.2:25 pm 27/08/15]http://www.msomelayu.blogspot.com/
    mso.im at 2:45:00 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Balak oh Mat Balak. Kalau dulu di ungguli oleh UMNO sekarang PAS sudah merampas gelaran sebagai pembolot harta negeri.

      Delete
  12. Haji hadi ulamak suci
    Haron bertaraf wali
    Kurenong pas berkali kali
    Rupa rupa bontot kuali

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno tetap bangsat macam sampah!

      Delete
  13. Haji hadi memakan syusyi
    Hasan ali tumpang sekaki
    Haron din sedang bersembunyi
    Hasan tontowi serban berduri

    ReplyDelete
  14. Eksklusif!! Muhyiddin Setuju Kepalai Bersih 4.0






    Jawatankuasa Bersih 4.0 hari ini dengan sukacitanya akan mengumumkan persetujuan dan kesediaan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk turut serta, malah mengepalai himpunan Bersih 4.0 yang akan dilangsungkan bermula hari ini hingga 31 Ogos nanti.
    Menurut satu kenyataan yang akan dikeluarkan jam 10 pagi nanti, persetujuan Muhyiddin ini disampaikan sendiri oleh salah seorang dari dua Setiausaha Politiknya.
    Justeru, penyertaan Muhyiddin diharap dapat menarik semua penyokongnya seperti Datuk Seri Shafie Afdal, Umi Hafilda dan lain-lain untuk turut serta meramaikan gerakan Bersih 4.0 setelah PAS melarang penyokongnya dari turut serta dalam himpunan tersebut.
    Turut ikut bersetuju untuk menyertai Bersih 4.0 ialah pertubuhan rasis (dulu) Perkasa yang Presidennya semala, Datuk Ibrahim Ali, memberikan indikasi bahawa mereka juga akan menyertai Bersih 4.0 sebagai tanda protes terhadap kerajaan.
    Penyertaan Muhyiddin ini dilihat significant dengan perjuangan Bersih 4.0 kerana Muhyiddin adalah juga Pengarah pilihanraya bagi UMNO dan BN di peringkat nasional. Gabungan Muhyiddin dan Pengarah-pengarah pilihanraya dari PKR, DAP dan GHB membolehkan perkongsian idea bagaimana nak menumbangkan BN dengan lebih mudah.
    Belum dapat dipastikan jawatan Muhyiddin dalam kerajaan perpaduan yang akan dibentuk selepas himpunan Bersih 4.0 sekiranya kerajaan BN sedia ada dapat ditumbangkan. Tapi berdasarkan senioriti dan pengalaman sebagai Timbalan Perdana Menteri sebelum ini, aku yakin paling tidak beliau akan menjadi Perdana Menteri sementara, sebelum Datuk Seri Anwar Ibrahim mengambil alih kuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa? Sebelum penjubur tua kutuk mengambil alih kuasa? Mengarut..ngeh3

      Delete
    2. 1:09 mak kau lahirkan kau kena jubur ye

      Delete
  15. Dulu orang umno, ketua-ketua mereka selalu kutuk Singapura kerana kononnya menindas orang Melayu Singapura. Kalau tak percaya tanya Pak Othman Wok. Macam-macam propaganda menteri umno masa tu. Orang Melayu Malaya yang bingai-bingai percaya dan marah kat Cina, marah kat Lee Kuan Yew. Sekarang amacam. Melayu Malaya. Siapa yang bingai dan siapa yang bangsat. Melayu Singapura duduk di flat. Flat mereka besar, bersih (lebih kurang bersih 4), teratur dan selesa. Cuba lihat flat DBKL. Yang hairannya tanah begitu luas di Malaya, Melayu Malaya pun duduk flat juga. Tempat jin bertendang macam Bukit Beruntung pun dibuat flat. Flat Melayu Malaya lain sikit. Lift selalu rosak, lif bau kencing, mat fit lepak kat tangga, kawasan legar dan dibawah kotor dengan sampah. Itulah nasib Melayu Malaya. Melayu Singapura cerdik. Cepat sedar. Sebab itu umno Singapura dikorbankan tetapi tak de kubur. Hari ini lagi mereka seronok kerana Melayu Malaya duitnya jatuh berdebab dan tak berapa laku pulak tu di separuh tempat!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minum todi ke?

      Delete
    2. 23:38 mabuk pil kuda ke

      Delete
    3. melayu cerdik apa cerdik jadi macai, biasiswa pun hanya 2 orang je dapat setahun, ahli palimen langsung tak ada kalau ada pembantu, pecah undi orang melayu itu supaya orang tak ada jadi dun dengan cara asing orang melayu dari kampung melayu dipaksa duduk ke flat diduduki oleh mejoliti apek, apa lagi, ini cerita suadara aku di singapore, hanya penting cina dari hong kong, taiwan, cina tanah besar china di hina, apek sinagporn lupa diri, flat bukit beruntung kawasan tak pembanguan itu kawasan jin bertendang bukan itu rumah teras bukit beruntung kawasan jin bertendang, aku sendiri penah pergi sana,

      Delete
  16. Anon 01:09....memang susah ko nak lupakan perkataan jubo.....betul lah ko ni hasil dari benih bapak ko yg suka main jubo.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. gud mornin...wa talak lisau...gumbila, gumbila...

      Delete
  17. Korang roger dulu. Aku nak pergi Korea. Ada mesyuarat kat sana. Sambil sambil Makan daging nipis panggang yang halal dam kimchi halal.

    ReplyDelete
  18. najib si bugis bangsat! kuat kencing! haram jadah!

    ReplyDelete
  19. Semua anon pusing pi pusing mai macai tu jugak yg dok gebang kat sini.... ha ha ha

    ReplyDelete