Saturday 22 August 2015

EDISI GAMBAR SEBAGAI SAKSI BERBICARA .... PAS KAWASAN KOTA RAJA TETAP KUKUH


Terbukti pemimpin datang dan pergi tetapi PAS tetap berdiri teguh walapun diwar-warkan dengan perletakkan jawatan secara berjemaah pimpinan PAS Kota Raja maka PAS Kawasan Kota Raja bakal lumpuh ternyata meleset.


Rakaman gambar-gambar diatas adalah pemandangan LIQA' FIKRI 2.0 PAS KOTA RAJA malam tadi 21hb Ogos 2015 bersamaan hari Jumaat di Markaz PAS Kota Raja, Bukit Naga.

39 comments:

  1. Tinggalkan DAP Kerana Strategi DAP Kuasai PKR/PAS -Shen Yee Aun (SYA)



    Bekas aktivis DAP, Shen Yee Aun (SYA) (gambar di sebelah) mendedahkan bagaimana strategi licik DAP menguasai PKR dan PAS sebagai modus operandi untuk memecahkan undi Melayu/Islam di Malaysia.
    Menurutnya, dengan perpecahan undi Melayu/Islam kepada UMNO, PAS, PKR dan parti Islam baharu, ia bakal menguntungkan DAP sebagai ‘King Maker’ politik di negara ini.
    SYA adalah bekas Setiusaha DAP, Taman Gembira, Klang, Ketua Pemuda DAP Klang dan Setiausaha Pemuda DAP Kebangsaan.

    Agenda DAP Menguasai PKR dan PAS
    1. Lim Guan Eng tidak bersetuju dengan protes membebaskan Anwar Ibrahim ketika Anwar disabitkan secara sah dan benar bersalah oleh mahkamah. Keadaan ini melenyapkan perjuangan aura dan karisma Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum dan jambatan dalam Pakatan Pembangkang. Tiada sambutan dalam beberapa protes yang dianjurkan untuk menyokong Anwar Ibrahim.
    2. DAP memberi sokongan penuh terhadap Wan Azizah dalam PKR untuk menjadi MB (Selangor) dalam pertembungan MB Selangor pada suatu ketika dahulu. Hal ini disebabkan Wan Azizah dilihat sebagai seorang individu yang mudah untuk dikawal. DAP tidak perlu lagi berhadapan dengan Anwar Ibrahim. Mereka hanya perlu berhadapan dengan seorang pemimpin patung yang lemah dan lembab.
    3. Kekayaan, kekuatan dan pengaruh DAP semakin kuat selepas mereka menguasai negeri Pulau Pinang yang kaya selama 2 penggal. Kekuatan ini memberi banyak ruang dan peluang untuk mereka untuk meluaskan kuasa dan pengaruh mereka.
    4. DAP sangat marah terhadap PAS dan Hadi Awang kerana mengagalkan rancangan mereka untuk meletakkan Wan Azizah sebagai MB Selangor. Tanpa PAS dan Hadi Awang, Azmin Ali tidak akan sesekali menjadi MB Selangor. Peliknya, Azmin Ali tidak mengenang budi PAS dan ibaratkan kacang lupakan kulit apabila tidak berani berhadapan dengan DAP untuk memberi sokongan kepada Hadi Awang dan PAS yang suatu ketika dahulu menjadi kunci utama beliau menjadi MB. Keadaan ini hanya menandakan DAP begitu kuat sehingga Azmin Ali yang hebat juga tidak berani berhadapan dengan mereka.
    5. Menurut Ketua Pemuda PAS Kuantan DAP telah memberi dana sokongan sebanyak RM 1.5 juta setahun kepada PASMA untuk memecahbelahkan PAS. Perjudian politik DAP adalah sekirannya PASMA mampu menggulingkan kesemua ulama dalam PAS maka DAP akan mampu menguasai parti PAS. Malangnya, rancangan DAP tidak kesampaian apabila kesemua mereka yang ditaja oleh DAP disingkirkan dalam pemilihan PAS yang terbaharu.
    6. Namun begitu, LGE dan DAP bukanlah calang – calang orang. Mereka sudah menyedari bahawa perjudian ini bukanlah merupakan satu perjudian yang mudah. Oleh itu, semasa kempen dan pemilihan PAS, LGE dan DAP sengaja menyerang Hadi Awang dan kepimpinan ulama dalam PAS. Hal ini disebabkan Lim Guan Eng (LGE) dan DAP sememangnya mahu kesemua pemimpin dan kumpulan yang ditaja oleh mereka ditewaskan dalam pemilihan tersebut. Serangan terhadap ulama hanya akan menyatukan ahli PAS untuk menyingkirkan pemimpin – pemimpin tajaan DAP.
    7. Mengapa DAP/LGE mahu mereka disingkirkan ? Keadaan ini akan memberi peluang untuk mereka untuk menamatkan kerjasaman dengan PAS dan menyingkirkan PAS daripada Pakatan pembangkang. Seterusnya , individu dan kumpulan yang ditaja oleh mereka akan terus disuntik dana untuk menubuhkan parti dan blok politik baharu untuk menjadi rakan komponen mereka. Dengan ini, DAP akan dapat menguasai dan mengawal kepimpinan Melayu dalam Pakatan Pembangkang.
    8. Sekirannya Pembangkang berjaya merampas Putrajaya dan calon Perdana Menteri Melayu daripada Pakatan tersebut juga adalah alat kawalan dan boneka DAP. Dengan ini DAP akan menjadi lebih berkuasa seperti mana pihak Yahudi menguasai kesemua Presiden Amerika Syarikat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KO BUKAN TUHAN.
      KO TUKANG TILIK MASA DEPAN.

      Delete
    2. Jika orang komen guna perkataan "pakatan pembangkang", maka jelas ia cai umno. Cai umno akan guna apa jua cara waima menyamar sbg ahli pas.

      Masih tak puas kena kencing?

      Delete
    3. OIII.....PAK KARTO. KITORANG TAK PERLU KHIDMAT PAK KARTO. KITA SUDAH ADA ORANG ARAB DERMA BILION2 MASUK. PAK KARTO BOLE BALIK INDON.

      Delete
    4. Betul kata Anon 9:53 Pak Karto main dgn Ibu Karina saje lah. Mana tahu tengah main keluar nombor. Balik Indon makan bakso lebih baik

      Delete
  2. Yannei dei thamby cit cit poooraaah !........... kami dari parti Ameena Curry son of MIC, anak saudara of PPP and kawan punya kawan punya saudara of IPF sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf utk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.......Dusyum ! Dusyum ! PKR Parti Kelentong Rakyat = GHB Geng Hipokrit Barua = sama2 Kaki Auta !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah selalu kepala kena kencing ketua, mulut, hati, otak, jari jadi tak tentu hala. "Barua" jadi zikir harian dek hancingnya kencing ketua.

      Delete
    2. Pas bukan agama. Pas cuma parti. Kita boleh meninggalkan parti pas tapi tak boleh meninggalkan islam. Kita boleh keluar pas tapi tak boleh keluar islam.

      Kita boleh keluat parti pas sbb parti pas bukan agama. Parti pas cuma parti. Pas tak ada di arab saudi.

      Pas parti. Ghb pun akan jadi parti. Jadi kita boleh keluar masuk pilih parti yang betul2 baik. Agama islam kita tak ada pilihan, kita wajib pilih. Bukan pilih saja, wajib amalkan.

      Delete
    3. Kat malaysia ni lain macam sikit. Solat rajin. Baca quran rajin. Dengar ceramah rajin. Membaruakan orang rajin. Mewalikan orang dengan dap rajin. Menuduh orang sesat pun rajin. Memfitnah orang pil kuda rajin. Mengkafirkan orang pun rajin. Pakai kopiah serban lagi....

      Pendek kata diaorang ni all rounder lah

      Delete
    4. Ada satu golongan lagi lain pulak sifatnya. Pakai baju melayu. Songkok hitam berkilat. Sana sebat. Sini sebat. Depan cilok. Belakang cilok. Atas samun. Bawah samun. Tepi rembat. Tengah rembat. Sini hutang. Sana hutang. Keliling pinggang.

      Sampai orang simpan duit pun dia samun bagi pukul rata.
      Ini pun tak guna.

      Delete
    5. Satu lagi puak, kejap umno, kejap pas. Ini contoh banyak. Siang jadi pas. Malam jadi umno. Ni contoh mcm unknown, maae, basar, jeff ulu bernam/ yam, jessie....

      Sebenarnya mereka nu cai umno

      Delete
    6. Org pas pun apa kurangnya. Skang dah tak bising pasal GST. Semua dah kaya raya sejak terima brim. Duit jatuh pun dah tak jadi hal. Yang diaorang bimbang ialah dap ghb pkr dap ghb pkr dap ghb pkr

      Tu yang zikir harian dah tukar jadi "barua" tu
      Sehari tak boleh kurang 44 kali sebut....

      Delete
    7. Dalam Islam ada semua perkataan caci n cela.. n sebutan ini memang di tujukan kpd sasaran nya yg menyalahi fikrah... tak kira sapa...ulama menyebut perkataan hanya pd keperluan... yg dok zikir seharian hanya lah gerombolan pyokong ghb party aminah cury pimpinan kepala jebon bendera hitam je...yg memang anti ULAMAK yg terima brimni geng haru biru paling ramai.... klau kat kg aku mejority org PAS tak kelapaq pi dok beratoq amik brim... kbykan ghb barua cina anjing dap cuze depa anggap itu duit cukai depa

      Delete
  3. Kpd pemimpin pas kota raja, jujurlah...

    1. Dulu jumlahnya ramai sgt. Bersesak2. Melempah sampai luar dewan. Skarang nampak dah lengang. Pas perlu bertindak segera.
    2. Kota Raja tu besar. Melayu ramai. Klu banyak tu yg datang memang memalukan bagi parti senior yg umur lebih 60 tahun. Kita kena usaha tambah ahli baru sebelum betul2 pupus.
    3. Yang datang itu pun belum tentu akan kekal dalam pas. Ada juga umno. Ada juga pkr. Ada juga ghb. Jangan yakin sangat semua walak. Takut datang saja2 nak tengok pergolakan. Saja datang nak dengar perbezaan pendapat. Lepas ceramah cabut lari ke ghb. Tuan2 guru datanglah tengok2 jangan biar kita terkapai2.

    Jujurlah jangan menipu ahli2
    Kita dah terdesak
    Jangan asyik main sindrom nafi

    ReplyDelete
  4. Kami datang nak kira berapa kali tok guru kami keluar perkataan "barua", "lge", "lkc", "dap"....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila hadi dan harun din nak pecat Husam?
      Apsal tunggu lama sangat?
      Tak payah la tunggu akhir ogos

      Delete
    2. Woiiii.....tak ada telo ker???
      Pecat la woiii kalau berani !!!!

      Delete
    3. Pas bukan tak boleh pecat mat sabu dan geng haprak barua. Tetapi kami sebagai parti yg berhemah kasihan kepada geng haprak ni. Kalau kami pecat mereka nak makan apa?

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    4. KLU TENGOK KAT SALAH SATU GAMBAR TU, BERLAKU PERCAMPURAN HADIRIN LELAKI DAN PEREMPUAN TANPA DIPISAHKAN DGN TABIR. PANDANGAN INI KURANG MOLEK BAGI PARTI YG MENEGAKKAN ISLAM. MINTA PEMIMPIN TERTINGGI PAS TEGUR DAN BAIKI UTK JAGA IMEJ PARTI KITA SUPAYA TIDAK DIKATA KETAM MENGAJAR ANAKNYA BERJALAN LURUS.

      Delete
    5. "tak risau...tak risau......"

      "gumbira.....gumbira..."

      Delete
  5. Omak kau berlapang dadalah. Biarlah orang ramai membuat pilihan sendiri. Jangan pertikai pilihan org lain. Omak kau boleh saja keluar pkr begitu juga orang lain yg keluar pas.

    Siapa kita yang nak melarang pilihan orang lain dalam negara demokrasi ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADA MARUAH KE SI MARIAH KARI KOTA RAJA NI???

      PAS Selangor hari ini mendesak agar bekas Naib Yang DiPertua Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud supaya melepaskan jawatannya sebagai Ahli Parlimen Kota Raja dengan segera.

      Tegas Setiausaha PAS Selangor, Mohd Khairuddin Othman berkata Dr Siti Mariah perlu meletak jawatan yang disandang ketika ini kerana beliau dilantik Ahli Parlimen atas tiket parti itu.
      “Dengan sebab itu beliau harus meletakkan jawatan kerana beliau bertanding di atas watikah yang dikeluarkan oleh Pas Pusat,” katanya kepada FMT.
      Sementara itu, Penganalisis Politik, Profesor Madya Datuk Dr Samsu Adabi turut senada dengan menyarankan Dr Siti Mariah melepaskan jawatannya sebagai Ahli Parlimen.

      Katanya, perkara itu perlu dilakukan oleh Dr Mariah sekiranya dia mempunyai prinsip dan maruah, maka dia juga perlu berani untuk melepaskan jawatannya didalam Dewan Rakyat.
      “Dia perlu mengenang jasa dan perlu menghormati bekas parti yang menjadikannya Ahli Parlimen,” katanya.
      Katanya, walaupun tiada undang-undang lompat parti di negara ini, namun demi maruah dan harga diri, bekas Timbalan Ketua Dewan Muslimat Pas Pusat itu perlu meletak jawatanya.

      Laporan sebelum ini mendedahkan, Dr Siti Mariah bersama 182 ahli dan pimpinan Pas Kawasan Kota Raja pada Rabu mengumumkan keluar Pas untuk menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB).

      PS: Masalahnya, Geng Haprak Baru macam Si Mariah Kari ni ada maruah dan prinsip ke? Kalau diorang ada maruah dan prinsip, dah tentu - tentu diorang takkan meroyan bila ditolak oleh perwakilan dalam pemilihan baru - baru ni!!!

      (Mat Shampoo, Mariah Kari, Koled, Ha-Nipah mana ada maruah, jawatan first., Prinsip Last............... Janji Bukit Penang sponsor jawatan.

      Greenpork, Meloyawaves, Addingdong, HogDweller semua dah Gerakan Harap Boy Suap bihun sop Pasmacha. Itu sebab bahlul sameyol wadigol semuanya. Tanya 2+2 jawapannya Yessss

      Delete
    2. Apa la bengap sangat....
      Pecat aje laa
      Hadi cuma perlu cakap 4 perkataan:
      "MARIAH, YOU ARE FIRED"

      Semua selesai.

      Delete
    3. 2 + 2 = Yess...... sama macam tuang presdeng jwb kat mahkamah

      Delete
    4. Oiiii....bila nak pecat?
      Pecat mat sabu la woiii !!!

      Delete
    5. Presiden parti ada kuasa. Kalau presiden parti ada maruah, tolong pecat ahli yang sudah jelas terlibat dgn ghb seperti mat sabu, husam. Salahudin dan lain2. Jangan sampai kami ahli pas bawahan hilang sabar melihat tuan presiden tak bermaruah kerana menyimpan mereka.

      Tolong jaga maruah kami. Pecat mereka sekarang. Jangan tunggu akhir bulan ogos

      Delete
    6. Mana2 ahli pas yang pergi Bersih 4.0 juga mesti dipecat. Mereka tak dengar nasihat pemimpin tinggi

      Delete
    7. Bahalol betol la
      Nak pecat pun takut

      Delete
    8. Mana boleh main pecat2 macam tu aje. Nanti kena saman di mahkamah sapa mahu bayar.

      Delete
    9. pecat jer la bodo....

      Delete
    10. PAS tetap.wujud selagi tidak diharamkan oleh ROS... Sa macam UMNO, Parti MIC, MCA selagi tidak diharamkan oleh ROS ..tapi sedikit masa dulu pernah DAP sikit nak kena..
      Dapa nak keluar PAS boleh masuk UMNO, PKR, masuk mana-mana parti. Nak tampa parti pun boleh...

      Delete
  6. Kabinet penyamun.... 2.6b ... 42b

    ReplyDelete
  7. Aku selaku ahli pas kawasan Ulu Bernam akan menyokong pas kota raja dengan sepenuh raga. Aku juga bersetuju supaya pas bekerjasama dan mencapai persepakatan dengan umno untuk menguatkan Barisan. Pembersihan pas di kota raja adalah amat dialu-alukan. Siapa nak keluar pas dipersilakan. Lagi ramai yang keluar maknanya pas lebih bersih. Lagi ramai yang keluar bermakna lebih banyak jawatan boleh dipertandingkan. Kaedah yg sama perlu digunakan dalam pertandingan ini nanti. Barua2 dan progressif boleh berambus terus. Biar yg walak dan ahli baiah saja yang tinggal supaya pas benar-benar "BERSIH SEBERSIH-BERSIHNYA"

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    P/S - aku merayu jangan persenda permohonan maaf aku kepada Sham TM kerana memfitnah beliau tidak solat jumaat tempoh hari. Sekali lagi kemaafan aku pohon kepada Sham TM. Aku faham 12:37 belum masuk waktu Zohor dan aku pun masa itu masih minum teh tarik di kedai mamak seri petaling dekat Stadium Bukit Jalil iaitu di Majlis Sukan Negara.

    Harap maklum.

    ReplyDelete
  8. Dah la omak kau
    Ko jangan nak kencin kepala aku pulak

    ReplyDelete
  9. Ada sapa2 sini join ghb?
    Aku nak mintak borang 50 keping.

    ReplyDelete
  10. Dimaklumkan kepada sesiapa yang ingin masuk syurga untuk mendapatkan borang masuk syurga yang akan ditandatangani oleh haji hardy dan akan diluluskan oleh haron jin. Permohonan adalah terhad kepada pengikut tertentu sahaja yang walak kepada ularmak sewalak walak walak...........nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai awak yg di laknat tuhan...jgn mempermainkan rukun iman syorga neraka dgn permainan politik sempit gerombolan ghb hangpa... ku lihat semakin hari semakin kencang barua anjing cina dap yg dikepalai mat sabun semakin mnjadi2 hina pd jemaah asal n mempermainkan Agama dgn kata nista.... golongan munafiq seperti ini sepatutnya dihapuskan dari persada politik tanah air... hinanya golongan ini...jgnkan wajah dilihat hatta bayangnya pun jgn dipijak

      Delete
  11. Anon 11.05 ni mmg jenis mulut celaka..moga Allah mmbalas atas apa yg ko prkatakan..

    ReplyDelete
  12. Mendoakan org yg hina balasan syurga/ neraka n hina ulamak supaya mendapat hidayah.... sekiranya beliau terlupa lalai @ tanpa sedar.... sekira sebaliknya maka di balas aazab seazabnya kpd golonganmereka ini saperti hukuman keatas munafiq n kafir harbi....ini lah gerombolan anjing dap sekarang ini

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...