KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 12 August 2015

BERSIH 4.0 AKAN DIKENAKAN TINDAKAN DIBAWAH AKTA HASUTAN 1948 JIKA HASUT RAKYAT JATUHKAN NAJIB SEBAGAI PERDANA MENTERI KATA PDRM.



Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak menghalang penganjuran perhimpunan aman atau BERSIH 4.0 yang dirancang hujung bulan ini selagi ia tidak mengganggu gugat ketenteraman awam.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim berkata, polis hanya akan bertindak sekiranya peserta perhimpunan itu melanggar peraturan.


“Polis ini selalu patuh kepada undang-undang. Apa juga tindakan polis adalah berlandaskan kepada undang-undang.


“Kalau BERSIH buat sesuatu yang melanggar ketenteraman awam dan polis rasa itu merupakan tindakan salah, maka tindakan akan diambil”, katanya ketika sidang media selepas menghadiri Majlis

Anugerah Pemandu Berhemah Sempena Ops Selamat 2015 di Terminal Bersepadu Selatan pada Rabu.


Noor Rashid bagaimanapun memberi amaran tindakan mengikut Akta Hasutan akan diambil sekiranya perhimpunan itu bertujuan menghasut orang ramai menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.


“Jika perhimpunan itu lebih kepada hasutan orang ramai untuk jatuhkan Perdana Menteri, tindakan akan diambil” katanya.


Sebelum ini, Pengerusi BERSIH 2.0, Maria Chin Abdullah berkata, pihak berkuasa perlu belajar dari kesilapan mereka sebelum ini dan hendaklah memberi kebenaran kepada orang ramai supaya berkumpul di Dataran Merdeka bagi perhimpunan Bersih 4.0 pada 29 dan 30 Ogos ini.


Katanya, polis membuat kesilapan jika berpendapat mereka boleh menghentikan perhimpunan tersebut dengan membuat tangkapan awal terhadap pihak penganjur BERSIH 4.0 iaitu Jawatankuasa Pemandu Pemantauan Pilihan Raya.

36 comments:

  1. Omak kau dah gersang sangat ke atau dah terdesak pokai....bagi no akaun....nnti aku ajust dgn mak mah...setakat sejuta celah gigi je....yg penting kena terus jilat piem dan presideng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku harap yg pergi bersih 4.00 kena tangkap. Nak buat Bersih panggil PAS, harap unit amal. Ludah muka PAS, mau minta tolong PAS.
      Nak harap Roket datang, Sungai Way Braderrrrrrrrrrrrr.

      Memang patut kena tangkap pun. Memang aku harap kena ligan kena GAS. This time Unit Amal takkan tolomg hanpa. Tuihhhhhh Roket Tuihhh GHB Tuihhhh Nepotism

      Walaupun aku Keadilan, tapi aku tau mana hak mana bathil

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. DAP with PAS in Pakatan Rakya

      fter the political tsunami of 2008, DAP did not have any problems being in the same coalition with PAS and PKR given their overwhelming support from the Malaysian electorate in the 12th Malaysian general election. In fact, during GE13 in 2013, there is a video in which the DAP secretary-general accepted PAS’s own commitment to the Islamic State while abiding by the common platform of PR.

      Why and when did the latest fallout between DAP and PAS start? Did it predate the asinine Kajang Move when we saw the former menteri besar being openly maligned by lesser DAP leaders for being inept and corrupt by lesser politicians as the justification for his ousting? Was the PAS president consulted about this irresponsible political move? The Kajang Move showed not only contempt for the voters in Kajang but also insensitivity toward the PAS leadership who was a part of the PR coalition.

      What Malaysians saw during the 2014 Selangor menteri besar controversy was the contempt shown toward the PAS president not only in not being consulted from the start about the former MB’s alleged misconduct and the consequent Kajang Move but also in being set upon by DAP’s Rottweilers. There was clearly a dearth of leadership in PR that allowed lesser party leaders to be publicly insolent towards the president of a component party in the PR coalition.
      Before long, the DAP top leaders entered the fray with the DAP secretary-general calling the PAS president “mad” among other things in the ongoing spat between the two PR parties. The coalition was formally declared disbanded by the DAP on June 16, 2015, citing their inability to work with PAS

      New Hope for the Opposition coalition?

      It is certainly a sad day for Malaysians who have hoped for an alternative to the BN and who have carefully nurtured a working relationship with PAS since the Eighties, to see this Alternative Coalition wrecked by a total lack of sensitivity to coalition principles, human relationships and a dearth of leadership.

      This is a significant political turnaround by the DAP. Their current readiness to work with the erstwhile oppressor and autocrat of Malaysia requires a more responsible political economic analysis by the DAP leadership to justify this volte face. They also owe the Malaysian people an analysis of class oppression in Malaysia today and how this ties in with their new agenda to “save Malaysia”.

      The DAP leadership is now banking on their token Malay entrists and the former PAS “New Hopers” to get by. No doubt the DAP will be complacent to rule Penang but succeeding to drive PAS out of PR is undoing more than thirty years’ work engaging with PAS to build the Alternative Coalition.

      Let us hope that this latest episode will not drive PAS into the arms of Umno and undo the positive work of the last thirty years, which includes PAS Youth’s Unit Amal providing excellent stewardship support at so many Bersih rallies.

      Dr Kua Kia Soong is adviser to Suaram, the human rights group

      Delete
    3. Dari article diatas nampaknya yg kaki spin adalah DAP. GHB pula hanya sherpa2 melalak Minta kalau Omak Kau ada masa tolong taruk dlm BM

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/highlight/2015/08/12/oppositions-30-year-engagement-with-pas-undone/

      Article Free Malaysia Today Tak pa lah korang nak carut ka, apa ka......... janji aku dipihak yang benar. Minta Omak article FMT ni sebagai posting. Moga2 GHB ni tak gila roket lagi.

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    4. Semua spin helicopter GHB = Tak boleh menerima kekalahan
      DAP = Takut kaum cina reject depa sebab Hudud
      Anwar = Melindungi Hegemony keluarga

      Baca okey article FMT, yg tulis tu penasihat Suaram Okey. Bukan melayu plak tu.

      Jeff Ulu Bernam Keadilan Reform

      Delete
    5. Esok hari khamis, kita Puasa sunat, Malam baca yassin. Tak payah pi Bersih 4:00, PAS dgn Unit amal tak datang. Roket, menyorok.

      Yg mungkin datang GHB dgn gang lilin. Harap polis tangkap diorang ni

      Delete
    6. Unit amal memang tak bolih datang........kebanyakan dan join Arief....

      Delete
    7. Betul, tangkap penganjur dan peserta. Aku nak tengok Nurul Izzah tolong bayar tak wang jaminan nak keluar lokap. Lim Guan Eng, bawak bag tak bayar wang jaminan keluar lokap.

      Depa bawa lawyer free tak. Kalau pengsan waktu berhimpun DAPSY hantar pi jumpa doktor tak????

      Kita Protest DAP dgn GHB dengan meboikot Bersih 4.00

      Padan Muka you Guys. I dont want to see you in hell because Im going to heaven

      Nah Kauuuuuuuu Chauvinist Pig Nahhhh Kauuuu GHB Traitor. Haktuiiihhhhh

      Delete
    8. Anonymous12 August 2015 at 16:51

      Bohonglahhhhh

      Delete
    9. Helo bro.......kuar lah dari tempurong.......takkan baca harakah je....... maklunat dihujung jari sekarang.........

      Delete
    10. Orang umno cuma baca urusang meloya.
      Lain2 tak betol.

      Delete
  2. bersiap sedialah wahai sekalian biri2 .. telah datang sekali lagi seruan dari pengembala kamu ...untuk kamu diarak dijalanan dan melakukan kerosakan ... kali ini biar putih tulang jng putih mata ... jika ada diantara sipencela yg sangat tajam lidahnya sebagai "keyboard warrior" ... dan pengendali blog yg sangat kuat menyemarakkan nafsu dan amarah si biri2 .... yg tidak menjejakkan kaki di perarakan terhebat pada kali ini...berhentilah jadi orang ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun ketua kami peliwat, jgn sekali kamu hina ahli pkr. Kami penyambung perjuangan nabi. Pendekatan kami lebih modem Dan berstrategik. Okee

      Delete
    2. Anon 16.18.......kera menyamar jadi berok

      Delete
    3. Kami lebih rela jadi biri2 drp jadi ketua lanun atau penyokong perompak.

      Delete
    4. Unknown....
      Berhentilah jadi ketua penyamun.....
      Dahi kamu sudah byk sgt tanda penyamun
      Nak menyamun sampai mati?
      Hentikanlah kencing kamu

      Delete
  3. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 1 : (Diam) 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 3 : Ejaan nama Najib Razak oleh WSJ adalah silap. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 4 : Saya tak guna duit itu untuk kegunaan peribadi. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 5 : Penulisan Wall Street Journal adalah berunsur fitnah. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 6 : Kebenaran akan terbukti. Saya akan saman WSJ pada hari Selasa. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 7 : Yahudi kini sedang menyerang Malaysia. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 8 : Adalah bodoh jika Najib Razak nak guna akaun sendiri untuk terima wang. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 9 : RM2.6 bilion itu tidak wujud. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 10 : RM2.6 bilion itu adalah Derma. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 11 : Penderma RM2.6 bilion itu adalah adalah dari Timur Tengah. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 12 : Najib berhak untuk merahsiakan derma. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 13 : Pembangkang perlu isytihar Penderma. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 14 : Tun Mahathir cemburu beliau tak dapat duit derma sebanyak itu. 

    Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapan 15 : Duit itu saya guna untuk pilihanraya & kerja kebajikan. 

    Satu soalan yang perlu dijawab YA atau TIDAK sahaja. Tetapi malangnya jawapan yang diterima ternyata Tipu & Bohong belaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah anwar meliwat atau memasukkan koneknya kedalam dubur sepul?
      Jwpn : liwat suka sama suka takpe

      Delete
    2. Gila punya jawapan.
      Budak tadika lagi pandai jawap.

      Delete
  4. Umno dan pas dah nak reput. Tapi pengampunya masih kurang cerdik. Tak nampak kapal dah nak karam. Yang cerdik dan berani sedang dan akan meninggalkan umno da pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno akan pupus sebab pas akan merampas putarjaya.

      Delete
    2. Umno akan pupus sebab pas akan merampas putarjaya.

      Delete
  5. Omak sakit mental bila Bersih 4 berjaya.

    Kenapa ya Omak...

    Dulu kau ni ada nampakla mcm orang cerdik juga..

    Tapi sekarang ni nampak sangat kau dah jadi bodo....

    kau janganla jadi bodoh serupa hadi levelfool

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku bukan artis.
      Tapi aku sokong kenyataan KJ
      Kenyataan beliau bernas dan mantap.
      Ini baru betul2 ciri menteri muda.

      Delete
  6. umno johor khianat pemimpin. Kami kutuk umno johor kerana mengajukan surat perletakkan jawatan kpd PM tersayang kami. Jangan ingat kamu umno johor boleh bertindak sesuka hati. Tanpa umno johor pun UMNO tetap kuat. SIAPA KATA JOHOR KUBU KUAT UMNO ! Kerana kenyataan ini membuatkan kamu sombong dan ego. Kami Umno dari negeri lain menyelar kebodohan dan sikap kurang ajar umno johor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno johor berani.
      Mereka tak mau kina kincin.

      Delete
  7. Siapa yang menentang kerajaan dan Najib akan ditentang habis habisan. 3 juta ahli UMNO dan 1 juta ahli PAS akan bersatu dan bergabung demi bangsa, agama dan raja raja melayu. Ayuh mari kita bersatu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu 3 juta RM sama dengan 1 juta dolar...

      Hari ini tambah 1 PAS jadi 4 juta RM sama dengan 1 juta dolar.

      Ada nilai ka Pas ni?

      Delete
    2. Yeahhh
      Kita bersatu ke putarjaya
      Putarjaya bakal milik kita berdua

      Yeahhhh haaa

      Delete
    3. Yesssss....
      Walaupun kita kera sumbang, tapi dengan bantuan walaon2 pas dan malaon2 amno, kita pasti berjaya ke putarjaya.

      Delete
    4. Lebih mulia pakat mkn daging lembu nfc dari bersama dap mkn daging babi panggang...

      Delete
  8. Memang betul. Aku tengok haji hadi dah macam kera sumbing. Kaki kencing macam najib. Bila nik dah tak ada baru tunjuk belang. Penjilat umno yang dia tuduh kafir dulu. Ptuihhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih mulia pakat mkn daging lembu nfc dari bersama dap mkn daging babi panggang...

      Delete
  9. Merepeknya geng haru biru.... kita nak tengok ramai ke geng arif n barua ghb kuar bersih 4.0 ni selain dari geng lilin... dapsy takut nak kuar pasai tunjuk jd hero awai sgt di low yart tempoh hari.... geng lain dok standby nak sapu depa...kita unit amal just tgk saja di tv mlm nanti

    ReplyDelete
  10. Mat sabu dah letih buat road show seantario nagara... ada le 2@3 ghb saje yg kuar bersih 4.0 nanti

    ReplyDelete
  11. Salam....
    Saya sokong Dato' seri najib sekarang nie....
    Teruskan perjuangan Dato' seri...
    Nanti saya masuk UMNO...
    Nie GHB, hanya rakyat fakir bole lawan hampa...
    Sakit ati aku kat proksi DAP nie...

    ReplyDelete