KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 30 August 2015

DAP BENGANG KEPADA PARA PESERTA BERSIH 4.0 SEBAB MEREKA BERPESTA MENGGUNAKAN VUVUZELA SEHINGGA MENENGGELAMKAN SUARA PEMIMPIN-PEMIMPIN MEREKA KETIKA BERUCAP.

Pengumuman buat semua peserta Bersih 4:

Perhatian semua peserta Bersih 4 diminta tidak menggunakan alat 'vuvuzela' lagi kerana ia menghasilkan bunyi yang sangat kuat, ini menjejaskan dan menenggelamkan suara kita semua. Semua ucapan yang di suarakan melalui pembesar suara juga tidak dapat di dengar dengan jelas.

Sebarkan kepada semua peserta Bersih 4 untuk berhenti menggunakan alat ini. Suara Kita harus di dengari, bukan vuvuzela! ...
DEMOCRATIC ACTION PARTY


Perhimpunan Bersih 4.0 yang berlangsung semalam di ibu kota seolah-olah menjadi pesta alat muzik, vuvuzela.

Sebahagian besar peserta meniup vuvuzela sepanjang himpunan tersebut bermula seawal kira-kira jam 10 pagi.

Suasana itu kemudiannya kian rancak kira-kira jam 12 tengah hari susulan bertambahnya peserta di sekitar kompleks beli belah Sogo, Pasar Seni, Dataran Maybank, Brickfields dan Masjid Negara.

Suasana kian bingit dengan tiupan vuvuzela apabila peserta mula bergerak menuju ke kawasan Dataran Merdeka dan membanjiri sekitarnya.

Kelihatan juga para peniaga mengambil kesempatan untuk menjual alat muzik berbentuk tanduk dengan pelbagai warna itu tersebut di sekitar kawasan himpunan tersebut.

Peserta-peserta juga kelihatan seronok seolah-olah 'bersatu' dengan peserta-peserta lain dan menghasilkan bunyi yang menarik seakan berbalas bunyi.

Meskipun bunyinya yang nyaring itu agak membingitkan telinga terutama untuk orang yang berdekatan dengan peserta yang meniup alat muzik tersebut, namun peserta-peserta lain seolah-olah tidak kisah dengan suasana itu.

Malah sehingga jam 12 tengah malam, bunyi vuvuzela masih kedengaran di sana sini sekitar Dataran Merdeka dan Masjid Jamek.

40 comments:

  1. MAHATHIR KATA MEREKA YANG SERTAI BERSIH KALDAI DAN BODOH
    http://youtu.be/yN-e5UNJKGQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye..baik dok rumah buat anak. Tak cukup susu mintak kat rosmah.

      Delete
    2. takut jena tangkap duduk sebelah anwar kutty tu

      Delete
    3. video tahun brapa ko bagi turrr?
      cilaka ko nih

      Delete
    4. Turun !

      Turun !

      Turun !

      Guling secara demokrasi

      Anda sebahagian dari sejarah

      Ambil.gambar tunjuk anak cucu

      P.s bersih amat alu alukan ahli umno dari Kedah dan Johor untuk hadir bersama... Pakai baju biasa pun takpe. Datang ya !

      Delete
    5. Hahaha.. . .omak kau memang salah seorg guna vuvuzela sebab tu kritik dap kononnya.....tapi yg guna tu golongan mana???? Kalau dah ramai sgt malah tiup tak tentu pasal memanglah bising sampai ceramah sembahyang pun terganggu. Omak kau cuba nak provokasikan bersih sebab ramai sgt yg turun.... bila org tak ramai lain pula ceritanya. Omak kau dgn tv3 sama shj kaki bodek kaki penipu dan cuba putarbelitkan fakta jadi auta. Mahadir turun pun omak kau cuba nak kutuk memang dasar tak hormat org tua. . Tak turun tak sokong tak apa tapi jgn jadi batu api, apa beza anda dgn umno bn!!!

      Delete
  2. Bila bangsat tu pergi, kita dah x bangsat la~Al kutty..

    Selepas ni pas akan jadi kera duku yang kesumbangan~blogger mso..

    ngeh3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kera sumbang tunggu mati

      Delete
  3. Sian omakkau melalak.Tukar jela nama blog ni.tulis terus terang blog UG

    ReplyDelete
  4. Vuvuzela yang bunyi BABI ada tak? HAhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada...
      Yang ada bunyi BANGSAT aje

      Delete
  5. Tak sabau nak tgk babi masuk dalam black maria........bersih 4.0 aspirasi kaum cina...aspirasi DAP...90% orang cina....tangkap terus masuk kandang babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. 47% melayu dah kena bangsart
      kena masukkan mereka dlm zoo

      Delete
    2. Dengan melayu PAS dia lanyakkk.

      Delete
    3. Ali...pas & ghb punca rusuhan. Terutama dari pantai timur. Byk mkn pil kuda. Memang patut kena belasah. Diorang kalo tangkap pencuri, sampai putus tangan pencuri dikejekannya. Hanya di pantai timur..kahkahkah

      Delete
  6. Apa walaun rasa bila lidah rasmi PAS Harakah kata Allah boleh di tipu?

    Memang sesat semua ularmak PAS... Tibai balak no.1. Bila mana nak UG kat UMNO rakan sekutu pun mereka belot tapi bila sudah kena kencing oleh UMNO, sekarang kata mereka tak kena tipu.

    Ularmak PAS pusing kata UMNO tipu Allah. Allah maha tahu, mana boleh di tipu. Bila dah kena, pusing bagi Allah pula.

    Bukan kah sesat namanya tu. Aku dari dulu tahu itu bukan hudud tuhan tapi hudud ularmak PAS, Sekarang seluruh rakyat Malaysia menderita tapi Hadi, Haron Din, Mokthar Senik, Tontowi, Nik Bedu, Doremar, Mustapha Ali, Din Ayam dan Tuan Ibrahim masih kuat menyokong Najib dan UMNO.

    Kalau ketua telah terpesong........apalagi ahli di bawah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la yang aku tak faham pasal pas nih
      Dalam sibuk2 dia nak buat hudud, sempat jugak dia balun hasil balak...

      Ni kalu kat zimbabwe ni kita panggil Parti Poookimark

      Delete
    2. patutlah tak nak pergi BERSIH 4
      Rupanya nak menyamun balak

      Delete
    3. potong aje tangan mamat2 yg curik hasil balak klejaan kelantan tu
      buat pengajaran kepada ahli2 parti yang lain

      Delete
    4. Mana HUDUD hampa? Sama-sama dak yg dibentang PAS!

      Delete
    5. woi ali...
      Mana hudud PAS?
      Kita rakyat kelantan ni tengok pun tidak lagi..
      Mu dah tengok?

      kalu balak kena kebas ada le kawe tengok...
      dalam cadang hudud sempat jugak rembat hasil balak kejaan

      Delete
    6. Anon 11:02
      Hudud, hudud jugak, rembat balak rembat jugak!
      Ini dipanggil Draf 2 in 1

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    7. anon 10.41, apa yang bangang sangat ni, cuba baca artikel tu balik, ksi hadam, jangan la tunjuk bengap sangat...

      Delete
  7. Omak Kau dah jadi sampuk setan sekarang sebab perhimpunan BERSIH 4 berjaya dan berjalan aman.

    Ada saja cari point untuk mengambarkan yang buruk dalam perhimpunan tersebut.

    Harapan Omak Kau dan PAS agar bersih BERSIH 4 gagal tidak kesampaian.

    Selapas PAS tidak dijemput serta dan perhimpunan BERSIH 4 berjaya, ulamak PAS dan jadi besar kemaluan dan mulut tertutup rapat.

    PAS mencipta berbagai alasan kenapa tidak turut serta walhal mereka tak dijemput pon.

    Itulah PAS yang bodoh berpolitik sampai ditipu UMNO berkali-kali.

    Terbaru PAS kata UMNO tak tipu PAS, tapi UMNO tipu ALLAH pulak dah.

    Sampai bila pon PAS tak mengaku salah dan guna agama sepenuhnya untuk survival politik sempit mereka.

    Lepas ni buat la perhimpunan desak BN sokong Hudud PAS tu nak tengok berapa ramai yang datang nanti.

    Jangan cakap je berdegar-degar lepas tu g Jepong.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan PAS
      Pas tu PARTI ASLAM SEMALAYSIA
      Yang betol ialah PIS
      Pis tu Parti Islam Semalaysia

      PUS - Parti Ularmak Semalaysia
      PUS paling tak guna
      Dia kebas balak slow and steady sampai org tak perasan
      Nak beli kereta mewah murah boleh bincang pelan2 dengan PUS

      Delete
    2. Pas ni memang kaki kelentong kuat

      Macam ni cerita dia:
      dia nak buat hudud
      kita pun percaya la
      kita mati2 sokong dia
      kita sokong setengah mati
      tup2 bila nak bawak persidangan apa jadi?
      Dia boleh melancong gi jepon pulak
      Manalah nak berjaya kalu dia sendiri joli kat jepon
      kita ni pom terpinga2
      kena kencing ularmak

      rupanya saja hantar hudud utk pecahkan PR
      dah pecah PR dia lari jepon takut hudud berjaya kot?
      umno kencing, pas pun kencing

      kat zimbabwe dia orang kata benda ni Parti Poookirmark

      Delete
    3. kami ulamak mana ada salah. Kami ni ulamak yg suci dan maksum.
      Drp kami bentang hudud lebih baik kami g Jepung.
      Duit rembat hasil balak ni la masa masa kasi joli.
      Walaun kami tu bodoh dan kami tipu dgn isu hudud je.

      Delete
    4. Bersih berjaya????..berjaya mengumpulkan pemakan babi, melayu dah tak turun..ngoh2, ngeh2

      Delete
    5. tulis dgn bangga tentang bersih.tapi yg kawal cina dap.melayu cai dan menyibukkkkk

      Delete
  8. Tahniah kepada semua rakyat Malaysia yg berani..

    Minta ahli umno yang berani turun sama ..

    Presideng umno 30tahun dah turun semalam

    Ahli umno lain jgn malu ... Kami sediakan karpet merah untuk sambut anda

    Datang la ya ... Jadikan bersih 4 cecah 1 000 000 orang..

    P.s bawak jer zulu zulu ...atau tanduk kerbau ... Lagi meriah suasana ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS jagan pergi.
      Pas pergi sana cari balak.
      dapat untung bole beli range rover
      syohhh syohhhh

      Delete
  9. 90% bersih 4.0 adalah cina.....sambut babi dng kapet merah ke kandang babi...tun buat reversed sikologi pun ko tak boleh nak paham .... tun dah cakap yg bersih 4.0 untuk kaldai dan org bodoh jer macam ko....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah hebat kau ni boleh tau niat tun lawat bersih 4..dah macam malaikat. Malas nk ungkit kisah tun..byk sgt. Yg dah lps biar lps. Najib harus berundur

      Delete
  10. Omakkau pencacai umno & khalid......................

    ReplyDelete
  11. Nasib baik penjubur tua dlm jel
    kalau ttidak sudah pasti situa kutuk tu ikut pethimpunan
    kononnya akan bertambah meriah lah perhimpunan bersih.

    ngeh3..

    ReplyDelete
  12. Patut kjaan bebas kan aljuboori untuk hari ni 1 hari saja..lagi tambah meriah bersih 4.0....baru sehati sejiwa ...masa bersih 1 aljuboori kudakan melayu harii ni bersih 4.0 dia kuda kan kaum cina....padan la tuuu...

    ReplyDelete
  13. Org melayu takut nk turun demo takut nati x boleh masuk syurga,ngeh3

    ReplyDelete
  14. Oi Jeff Ulu Bernam masik menyalak lagi? Nyah dari sini koa dan bapa saudara koa Abdl Hadi Awang. Kaki penipu

    ReplyDelete
  15. Jeff Ulu Bernam adalah keldai Hadi Awang tak ada otak sendiri untk piker!

    ReplyDelete