KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 7 August 2015

DENGAN BANTUAN RAKAMAN CCTV AKHIRNYA PENCURI TABUNG MASJID BERJAYA DITANGKAP OLEH ORANG AWAM.



Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Lelaki ini ditangkap oleh orang awam di Masjid Bagan Ajam, Butterworth Pulau Pinang kerana mencuri tabung masjid.

Dia juga mencuri di Masjid Simpang 4 Permatang Buluh minggu lepas kerana baju yang dipakai sama seperti yang dirakamkan CCTV.

37 comments:

  1. Replies
    1. mencuri mmg perbuatan yg memalukan (dan pastinya berdosa)...x kira le berapa ringgit, juta malah billion!

      Delete
    2. NGO BUAT LAPORAN POLIS KEATAS WANG ZAKAT SEBANYAK RM5JUTA DIAGIH-AGIHKAN KEPADA KETUA-KETUA CABANG PKR SELURUH NEGARA TANPA MELALUI LEMBAGA ZAKAT SELANGOR.

      Delete
    3. Ahli Jawatankuasa ARAS, Nasiruddin Mohamed berkata, agihan zakat itu menimbulkan keraguan dan kegusaran dari segi keabsahan senarai penerima iaitu adakah mereka yang menerima zakat itu merupakan golongan asnaf yang benar-benar layak. “Peranan dan fungsi lembaga zakat negeri dan institusi awam berkenaan diketepikan kerana Lembaga Zakat Selangor (LZS) sendiri dilaporkan tidak dimaklumkan terlebih dahulu sebelum pengagihan ini dibuat

      “Kemungkinan, demi mencapai matlamat politik sesetengah individu dan kepentingan kepartian sempit, wujud elemen salah guna dan penyelewengan dana awam serta salah laku lain, bertentangan dengan prinsip-prinsip urus tadbir yang baik merangkumi ketelusan, kebertanggungjawaban dan integriti,” katanya ketika dihubungi FMT. L


      aporan polis dibuat di Balai Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam pada Rabu. Ahli PKR itu berkata, pihaknya khuatir pengagihan zakat tanpa melalui pihak berwajib melanggar prosedur dan tatacara pengagihan yang ditetapkan mengikut hukum syarak.

      Delete
    4. Jadi persoalan akuvery the simple. Kalau orang kampung tu jumpa gang kajang move, adakah gang kajar move wajar ditangkap?????

      Delete
    5. PKR/NAJIB/UMNO/ROSMAH/TOPEKONG LGE jika didapati MENCURI WAJAR DIHUKUM.

      Curi duit masjid memang keji..TAPI yang lebih BESAR ialah 42 bilion

      Delete
    6. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
      Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong. 

      Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

      Delete
  2. Najib jd mcm tu la nanti tunggu masa je.ada pulak wujud derma haram jadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Curi 3 ringgit penjara 3 tahun. Curi 2.6 bilion lepas begitu saja. Ini lah Msia negara ku.

      Delete
    2. Katanya yg mencuri tu adalah anggota ghb. Haha

      Delete
  3. Kalau ada orang derma 2.6 bilion tak perlulah mencuri duit masjid

    ReplyDelete
  4. Apa bezanya curi kt tabung masjid atau dgn 1mdb?,bezanya presiden pil kuda suruh bawa 4 org saksi..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. LIM KHALID SAMAD MERAYU, TAKDE DUIT NAK BAYAR SAMAN!!!

      Hah! Tau pulak dia nak merayu. Masa dia buat fitnah terhadap orang lain hari tu, ada dia terfikir pasal bab nak bayar saman ni? Ada dia terfikir mana dia nak cekau duit untuk bayar ganti rugi? Kenapa dia tak nak mintak tolong dengan puak - puak DAPigs tu untuk membayar saman yang telah dikenakan terhadap diri dia?

      Takkan bila dah tersepit macam ni, DAPigs tu tak nak tolong kot. Tapi Si Khalid Samad tu kena ingat! Biarpun dia dapat lepas dari membayar jumlah yang sepatutnya dia bayar, itu tidak akan melepaskan dia dari hukuman diakhirat kelak kerana telah menabur fitnah terhadap saudara sesama Islam demi kepentingan Politik Peribadi dia sendiri!!!

      Mahkamah Rayuan di sini mengurangkan jumlah ganti rugi daripada RM300,000 kepada RM200,000 yang harus dibayar anggota Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad kepada Presiden Jalur Tiga Malaysia (Jati) Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berhubung kenyataan berbaur fitnah.

      Delete
    2. Bodoh nya penyokong bapak beruk ni,

      Delete
  5. http://www.malaysia-today.net/support-what-pakatan-rakyat/

    Hello! Idiots! What Pakatan Rakyat? Did not DAP announce that Pakatan Rakyat is already dead? Did they not say that Pakatan Rakyat no longer exists? So what Pakatan Rakyat are you all talking about? The already dead and no longer existing Pakatan Rakyat?

    NO HOLDS BARRED Raja Petra Kamarudin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello GHB, You punya lobang hidong banyak besar. Semenjak itu roket kena sumbat dalam lu punya hidong, lu punya mulut suda jadi yes sir, yes sir yes sir.

      Delete
    2. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
      Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong. 

      Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

      Delete
  6. DAP, PKR, anak baru lahir ini (GHB) , beberapa NGO katanya malah termasuk kalangan Umno yang kecewa akan menganggotai pakatan baru, politik baru idaman Kit Siang itu. Malah jika cukup bilangannya dengan penyertaan kononnya pimpinan kecewa Umno dan beberapa wakil BN khasnya dari Sabah dan Sarawak, atas usaha dan kelicikkan politik Kit Siang, satu kerajaan perpaduan baru akan dapat dibentuk, siapa-siapa pemimpin kecewa Umno tadi boleh jadi PM sementara sehinggalah PRU yang akan datang.

    Duduklah DAP, PKR dan anak baru lahir tadi dalam kabinet politik baru. Presiden parti yang menggantikan PAS itu kerana tak punya kerusi bolehlah dilantik sebagai Senator dan diberikan kerusi kabinet Menteri Dalam Negeri yang sakan diidam-idamkannya sejak puluhan tahun lalu. Pasti beliau gembira dan terhutang budi dengan Kit Siang. Begitulah cantiknya nampak atas kertas perancangan Kit Siang, kepala bergeliga yang sebenar yang disebalik semua ini.

    PAS berjaya dipecahkan, satu pihak yang pro ulamak yang mahu Islam yang sebenar berjaya dimatikan usia politknya manakala serpihan PAS yang bangga dengan Islam progresifnya berjaya dibentuk yang tidak menaruh sebarang cita-cita sebagaimana PAS lama yang sangat ditakuti dan dibenci Kit Siang dan DAP itu.

    Raja Petra Kamaruddin atau RPK dalam Malaysia Today di http://www.malaysia-today.net/dap-is-a-threat-to-racial-harmony/ menulis:

    Their plan is after splitting PAS into two it is now time to split Umno into two as well. Then Malay political power will weaken. And if we do not support this DAP plan then we are traitors. Only if we support the DAP plan will we be patriots.

    That is how Malaysia’s politik baru is to be played. It must be DAP’s way or no way. And if we disagree then we must be whacked. And since I do not agree with what they are doing that means I am a traitor. Traitor to what? Traitor to the country or traitor to DAP?

    (Perancangan mereka (Kit Siang/DAP) selepas memecahkan PAS kepada dua kini giliran memecahkan Umno kepada dua pula. Ini bermakna kuasa politk Melayu akan berjaya dilemahkan. Dan jika kita tidak menyokong pelan DAP itu bermakna kita adalah pengkhianat. Jika kita sokong pelan DAP bermakna kita adalah patriot. Inilah caranya bagaimana “politik baru” Malaysia mahu direncanakan. Ianya mesti mengikut cara DAP jangan tidak. Jika kita menentang maka kita akan diserang. Dan memandangkan saya tidak bersetuju dengan apa yang mereka lakukan maka saya juga turut menjadi pengkhianat. Pengkhianat kepada siapa? Pengkhianat kepada negara atau pada DAP?

    ReplyDelete
  7. BUKAN SETAKAT TUNDUK, MENJILAT PUN DIORANG SANGGUP!!!

    Alahai!!! Takkan la setakat itu je yang mampu dilakukan oleh Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Setakat tunduk dan patuh pada DAPigs, PAS pun dah lama buat dah. Sejak wujudnya Pakatan Haramjadah tu sebelum ini, bukan ke PAS seringkali dilihat menjadi Pak Angguk Saja kepada puak - puak DAPigs tu sehingga tahap dasar perjuangan parti sendiri pun sanggup diabaikan.

    Jadi, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu ni mesti kena buat lebih dari itu. Mungkin sampai tahap Cium Bontot atau pun Jilat Tapak Kaki puak - puak DAPigs tu diorang perlu lakukan. Lagi pun, dah berapa banyak duit dan dana kewangan DAPigs salurkan kepada diorang. Maka tak heran la kalau Geng Haprak Baru tu sanggup buat apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

    Setakat, tunduk dan patuh je, dah biasa sangat!!! GHB akan berdepan dengan cabaran setiap kali mahu bertegas bersabit sesuatu isu, membabitkan DAP. "(Dipengaruhi DAP) Kemungkinan itu ada sebab semuanya akan menjadi liberal. Saya ingat, GHB, DAP akan bersatu dengan pendekatan yang lebih liberal, Islam yang agak liberal. Kajang Move juga liberal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1736 n 1738. raja copy paste. entah apa2. tuang jepongpun x sebiol macai neh...ngeh3

      Delete
    2. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
      Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong. 

      Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

      Delete
  8. hell you idiots...who r u, rpk? shit where r u...uk, australia or india? balik ke moron. what r u afraid of...real munkee

    ReplyDelete
  9. Curi tabung masjid tak seberapa.jangan banyak komen tu ha pak najib songlap.duit 45billion mdb tak kalut pun najib relax je makan mcd dan kfc kih3

    ReplyDelete
  10. Kpd ahli2 pas, jgn lupa pesan sama tuang guru supaya singgah korea masa balik jepon. tlg bincang dgn kompeni yg saman kerajaan kelantan sbb langgar kontrak bina lebuhraya. botak kepada nik amar nak cari 250 joter...sedangkan nak bina rumah banjir 5 joterpun x mampu. kerana kebodohan nik amar juga bln lps kias kena byr saman bekas pendftar dkt setengah joter. apa punya turrrrr la puak2 ug neh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka semua tu bekas boss kau dan kauorang sgt walaa dgn mereka ni. Cuma mula lawan tokey sejak dpt budget cina komunis. Ooooo...la ni dok puja komunis pulak noo....canteeek. Geng kalah perang gitu laaa.

      Muahaha...

      Delete
    2. DAP tu komunis. MCA tu apa. Cina suci pujaan UMNO ke?

      Delete
    3. anon 18...sori aku x pernah jd ahli pas. x rela berketuakan tukang fitnah kaki kude pengkafir sesama islam. kau mau disesatkan oleh hardy old man teruskan...go macai go. jgn lupa guna cai system next ge, gerenti korang menang 100%... tp tulong royat sengoti ko tuang guru tu supaya tulong ust mat dan nik anar cari pitis byr sykt korea tuh...kalu tidak puak2 kawe tak leh terima gaji bulan depan sbb pitis negeri almost zero...ari ni umum semua masjid naj rampas tanah rskyat yg x mampu byr cukai...pitis habis dih kelate ni...hj hadi bos bsr kena berunding dgn korea tu...

      Delete
  11. Curi duit masjid, ingatkan curi duit 2 jota semoh.Nak curik dalam kondo kompom takda duit, yang ada lembuno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka mencuri dlm masjid sebab lapar. Pemimpin UMNO curi 2.6 bilion sebab lapar juga?

      Delete
  12. Dia mencuri sebab nilai ringgit dah jatuh teruk.. Paling teruk selepas 16 tahun.

    Ajib buat apa?..

    Tak buat apa pun... Maybe tengah kira berapa duit dah dia kumpul..

    Massalah sendiri pun tak boleh selesai lagi nk selesaikan masaalah Negara..

    Biarlah ringgit jatuh smpai mana pun.. Janji Ajib tak jatuh..

    Bapa Pelingkup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapa Pelingkup Negara wajib diabadikan supaya anak cucu kita tahu siapa pengkhianat negara.

      Delete
  13. Kata Tuang Presideng CCTV tak boleh jadi saksi.

    Mesti ada 4 orang saksi yang adil nampak Mamat tu curi duit.

    Kalau saksi tak ada kat sini, kita boleh g Jepong cari 4 orang saksi tersebut.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4 orang saksi jepung ?
      1.Otromen
      2.Hagimaru
      3.Gaban
      4.Doraemon

      Delete
  14. Mintak dermalah.....sekarang kan musim derma.....cuba jangan mencuri....kalau nak curi .....curilah yang besar2

    ReplyDelete
  15. Omak Kau, paling banyak pun kalau dia dapat curi duit tabung masjid Rm260 je. Ada budak curi tabung 1MDB dah tangkap ke blum?

    ReplyDelete
  16. Budak ni tak nak belajar dgn Najis dan ohmas, bila nak mencuri.
    Kalau dia pandai mencuri, dia boleh lepas... Bodoh tak nak Gu Jis dulu 2.6 billion sama jugak dgn rm 2.50 sen...mencuri jgk...

    ReplyDelete
  17. Golongan pencuri ada dua,

    1. pencuri takda kuasa

    2. pencuri ada kuasa.

    - No 1 adala peperti pencuri tabung masjid, No 2 tu mendapat sokongan tuang presideng jepung dan haruang jin.

    ReplyDelete