KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 5 August 2015

GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) TIDAK MEWARISI PERJUANGAN ALMARHUM TUAN GURU NIK AZIZ



Gerakan Harapan Baharu (GHB) bukanlah sebuah perjuangan yang diwarisi daripada Allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, kata Ketua Penerangan Pas Kelantan, Datuk Mohd Nasuruddin Daud.

Beliau berkata, Allahyarham Nik Abdul Aziz tetap bersama Pas walaupun parti itu pernah beberapa kali dilanda perpecahan.

“Allahyarham Tok Guru (Nik Abdul Aziz) tetap dengan Pas walaupun ada HAMIM (Parti Hizbul Muslimin Malaysia), ada BERJASA (Parti Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia). Tok Guru (Nik Abdul Aziz) pun meninggal dunia dalam Pas.

“GHB tak selaras dengan perjuangan Allahyarham Nik Abdul Aziz walaupun ada dakwaan macam itu,” katanya ketika berucap dalam Ceramah Isu Semasa Pas di Markas Pas Kuala Krai, Kelantan pada malam Selasa.

Ceramah itu turut dihadiri Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Timbalan Mursyidul Am Pas, merangkap Pesuruhjaya Pas Kelantan, Datuk Ahmad Yakob dan Naib Presiden Pas, merangkap Timbalan Pesuruhjaya Pas I Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Mohd Nasuruddin dalam ucapannya turut berkata, DAP adalah sebuah parti yang `cakap tak serupa bikin’ dan mempergunakan Pas semata-mata untuk meraih kemenangan pada pilihan raya umum.

“Pas tak putus hubungan dengan DAP tapi DAP yang (mula-mula) putuskan hubungan dengan Pas (dalam pakatan pembangkang),” katanya.

Sementara itu, Tuan Ibrahim mempersoalkan tindakan GHB yang berterusan menyerang Kelantan walaupun ia adalah negeri pimpinan pembangkang.

Beliau berkata, strategi berkenaan akan merugikan pembangkang kerana dilihat akan memberi kelebihan kepada Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

“Ramai penganalisis (politik) menganggap bahawa ini satu strategi yang tak betullah,” katanya yang turut mempersoalkan mengapa GHB perlu menarik anggota Pas menyertai gerakan itu sedangkan ia tidak memberi sebarang nilai tambah kepada pembangkang.

Ditanya mengenai tindakan provokasi oleh beberapa bekas pimpinan tertinggi Pas terutama dari kalangan Ahli Parlimennya yang dilihat mencabar parti itu untuk memecat mereka, Tuan Ibrahim berkata pihaknya menggunakan kaedah ‘pujuk dan bincang’ sebelum sebarang tindakan disiplin dikenakan terhadap mereka.

“Pertamanya dari segi peraturan parti, sekiranya mana-mana Ahli Parlimen masuk parti lain, secara automatik dia akan hilang keanggotaan.

“Yang keduanya, semua calon-calon Pas terikat dengan baiah, kalau ikut baiahnya dia mesti mengosongkan kerusi yang dia menang, dan beri semula mandat kepada rakyat. Kalau dia tak buat dia langgar baiah dialah,” katanya.

95 comments:

  1. PAS sedang gila talak.

    helo org u.start-u.start PAS..... hudud bila nk start !

    dok membebel pasal GHB , bagi kempen percuma kt depa buat apa?

    korang pegi tidor boleh tak?

    takkisah lah waris tak waris perjuangan TGNA ke apa...

    yg penting PAS sudah berrkubur dr perjuangan islam

    PAS dh jadi umpama hospital gila talak

    WE WANT HUDUD

    WE WANT HUDUD

    WE WANT HUDUD

    atau PAS akan dicop sebagai parti munafik paling besar di asia tenggara

    ReplyDelete
    Replies
    1. allo beb lu ni tali barut umno ka.

      Delete
    2. Alhamdulillah,

      Kami orang2 grassroot keadilan pun mahu keadilan balik krpada asal dan bukan hamba DAP atau organisasi yg boleh ditumpang oleh sampah masyarakat GHB.

      Masalahnya dlm Keadilan ada ramai hamba2 DAP yg rosak akhlak demi pangkat Dan fulus

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    3. Hampa tanya bila nak mula hudud tapi bila nak mula macam2 hampa halang.akai ads ka.

      Delete
    4. Hampa tanya bila nak mula hudud tapi bila nak mula macam2 hampa halang.akai ads ka.

      Delete
    5. Hampa tanya bila nak mula hudud tapi bila nak mula macam2 hampa halang.akai ads ka.

      Delete
    6. Kau nu sama juga dengan Omak kau,nak kata sewel tapi gila,nak kata gila kan meroyan ,nak kata meroyan kan ,mereng,apa yang menyebabkan kau ni selalu komen tak sesuai dengan keadaan,kau tak sedra ke apa yng telah berlaku dalam negara ni? cuba buka selaur dan tenguk apa yang ada di celah kelangkang kau berdua .(jeff dan oamk kau ) kemudaia fikir betul2 a.apakah kau ni manusia atau apa

      Delete
    7. Important Info

      Saya tengok Saifuddin Nasution making akrab dengan GHB. Apa mungkin Saifuddin akan bersama2 GHB dan tidak lagi PKR

      INI bukan tuduhan tapi soalan

      Nampak gaya PKR ditikam oleh DAP Dan GHB

      Mari Terjah

      Jesse Labu
      N9ers

      Delete
    8. Kah kah kiok!!!
      sah orang 11.31 tu bukang orang pas. Mungkin ahli DAPig yang cuba pecah belahkan pas.

      Delete
    9. GHB perlu,kehadirannya satu kerperluan bagi mengimbangi iklim politics Malaysia yg bergelora..GHB juga perlu membina arus politics kesaksamaan antara kaum,bertolerance megolah persefahaman demi masyarakat yg makmur.Perlu membuat pembaharuan,dasar perjuanggan Dan anjakan pradicma....perlu juga kekuatan ulama sebagai tunjang GHB......SO ayuh jangan menoleh hal2 semalam..ciptakan satu harapan yang akan datang.....soal hudud selagi bernama muslimin tiada siapa yg menolak hukum INI so takpayahla sebarkan bara fitnah.....perlaksanaan harusla teliti halus...karna INI soal berat,perlukan kerjasama,kesepakatan agar tidak dirundung al fitnah.....maka paraulama perlu faham kuasai masyarakat ITU barula berhukum...nak pergi tempat yg tinggi maka gunakan anak tangga,sedari anak tangga pertama Dan seterusnya.....rencana ITU perlu.Jika rencana ITU tulus,bail takdir Allah juga baik...jika rencana ITU sekadar onar/kerinah Hippocrates ITU yg berlaku dalam pas.....jadi sendirifikir Dan sendiri tahu jawapanya....

      Delete
    10. Orang yg nama Nasarudin ni mmg barua. Yg mengidam kerajasn UG pon Nasarudin jugak. Betul2 Geng Gadi Barua..

      Delete
    11. macam mana nak buat hudud?

      Bila sidang parlimen, Hadi Tuang Presideng (tuang meeting), lari ke Jepun.

      Dia bukan pun nak buat hudud di Kelantan tapi nak buat hudud di Jepong.

      Tak habis-habis UG Hadi Jepong neh.

      Delete
    12. UG dgn dap pkr boleh..
      UG dgn umno xboleh...
      bodo anon 20:50

      Delete
    13. In Sya Allah sama2 la Doa nu..Hukum Allah pasti akan datang nnt..11.31 pun tak akan terlepas dari hukum Allah..
      Jika anda seorang yg mengatakan diri anda seorg Islam mgkin anda tidak akan celupar begini..mogs Allah berikan Hidayah pada kita semua..
      20.50 anda salah seorang dari ahli parlimen kah yg tahu selok belok TGHH datang mesyuarat kat tak..
      Muhasabah la diri dulu sebelum menunding jari pd org lain..
      Mgkin ilmu anda lebih tinggi dari TGHH..tp kalau setakat hujung kuku pun takda lbh baik diam ja..
      Cukupkan yg 5 tu dulu..

      Delete
  2. Betuuul sgt, hanya TSKI yg layak mewakili perjuangan rakyat Selangor! Hanya Omakau dan Faekah yg layak membantu malam dan siang TSKI...gitu kan ye Omak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang Non, kita dok bantah hudud, tapi awat Bang Non mintak Saiful dikenakan hudud qazaf? Ini namanya politik kong-kalikong, cakap tak serupa bikin Bang Non! Fenin Jah...fenin!

      Delete
    2. Bila anwar bantah hudud??

      Delete
    3. Dari awal Anuar dah pohon utk guna undang2 Islam tp Geng Hadi Barua membisu...

      Delete
    4. memang takde satu tuduhan pun kt anwar yg betul.

      semua rubbish.

      anwar suci dan maksum ke???

      tak

      tp anwar memang pemimpin ulung terbaik yg pernah malaysia lahirkan abad ini.

      segala tuduhan dungu terhadap anwar, abaikan saja.... itu hanya suara rengekkan keldai2 jantan dan betina.....yg sedang bercinta dgn umnu

      org bercinta mata hatinya buta, segala kata2nya adalah palsu belaka

      Delete
    5. Pas bukan diam... tapi pas kesian kat nuar... kalau lagi teruk hukuman yg dia terima.

      Delete
    6. ala....Omak Kau ni malam-malam takder kerja lain, dok belai gambar dia posing dengan khaldi....

      Delete
  3. Khabarnya kerajaan Kelantan berhadapan dengan saman oleh sebuah syarikat kontraktor dari Korea ekoran pembatalan perjanjian membina Lebuh Raya Rakyat Kelantan (LRRK) yang ditanda tangani oleh kerajaan Kelantan dengan syarikat berkenaan tiga tahun lalu.

    Bagaimana pun apabila berlaku pertukaran MB, pembinaan lebuh raya itu diambil alih oleh kerajaan yang menawarkan kepada syarikat lain yang dikuasai oleh kerajaan Kelantan. Khabarnya syarikat yang ditawar itu juga tidak berkemampuan menyebabkan kerajaan negeri telah menyerahkan pembinaanya kepada Kerajaan Persekutuan.

    Tengok lah cara kerajaan PAS memerintah.

    Dengan rakan politik ( BN, APU, BA, PR ) yang tiada perjanjian mahkamah mereka khianat habis.

    Dengan syarikat asing yang ada perjanjian mahkamah pun mereka berani khianat juga.

    Dengan orang macam ni ke kita nak bagi kuasa.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huh! Hebat tak Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu ni? Punya hebat sampai duit pun boleh turun dari langit. Kira terlebih Qasyaf puak - puak Geng Haprak Baru Si Mat Sabu ni rupanya.

      Tapi persoalannya, jika duit diorang ni tak turun dari langit, dari mana pulak datangnya? Takkan pulak diorang ada duit sebanyak itu sampai mampu untuk diorang buat program besar - besaran?

      Nak harapkan duit Haram hasil elaun dan juga gaji wakil rakyat yang ikut serta menyokong Geng Haprak Baru Mat Sabu tu berapa sangat yang diorang ada. Lagi pun takkan diorang nak bagi semua duit elaun diorang tu?

      Apabila ditanya soal modal untuk siri pilihanraya kecil; Mursyidul Am Sebenar GHB (Sungai Buloh) yakinkan supaya mereka jangan risau. Kalau setakat 11 kawasan Parlimen; 17 DUN; rasanya modal yang ada sudah cukup.

      Modal ini akan turut dibantu oleh satu arahan khas kepada Azmin dari Sungai Buloh. Bajet tertentu Kerajaan Negeri Selangor akan digunapakai.

      GHB akan mempunyai modal yang cukup, apabila kemampuan kewangan DAP dan PKR membantu parti baru tersebut. Buat masa sekarang, invois bulanan Abang Mat Sabu sahaja sekitar RM20 ribu sebulan. Belum masuk buat open house dan turun ke negeri-negeri. Ini semua rezeki bulan Syawal.
      Nah! Sekarang kita tengok la sama ada Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu sanggup atau tidak untuk menuruti segala titah perintah yang dibuat oleh Si KIng Nepotism Matang Mareiii

      Demi roket bukit bendera Lim Mat Sabu, Lim Hatta, Lim Mujahid, Lim Hanipa dan Lim Koled gadai kebenaran yg hakiki

      Delete
    2. org yg ada kuasa tp tak ada otak akan sentiasa ditimpa kesusahan.

      dulu pecat penolong pendaftar, pastu kena saman dan terpaksa bayar rm200k. duit sebyk tu boleh buat 4 buah rumah rakyat.

      la ni pecat kontraktor tanpa pampasan. ko amar ingat ni kontraktor kelas f ke yg boleh ditendang2? memang akan kalah lglah.

      knpler org klate dpt pemimpin bodoh2 belaka...

      Delete
    3. Selagi pas dipimpin oleh Geng Hadi Barua..Islam jadi bahan mainan.

      Delete
    4. tqvm bro Sham TM

      begitulah cara menulis biar ada fakta

      cuba baca anon 12:12...... really rubbish... malu kat lembu dan tenuk dihutan

      Delete
    5. Malu dgn lembu dgn tenuk. Korang kawan dgn lembu dengan tenuk yaa

      Delete
    6. Sham TM,

      Itulah Pas yang sebenarnya....yang ada akal bijak dibuang, tinggal yang bodoh-bodoh saja.

      Pas Kelantan sama dgn Pas pusat. Bodoh piang. Dengan PKR dan DAP bolehlah tunjuk bodoh sebab mereka dah tahu kebodohan Pas. Dengan kompeni pun Pas tunjuk bodoh jugak. Nah ambik kau...besok kena saman beratus juta...boleh ke gadai serban?

      Delete
  4. GHB gila pada kuasa tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila Hawa Bahlul (GHB). Musuh DAP musuh GHB, Kawan DAP Kawan GHB.

      Delete
    2. 12:16 komen budak2 bodoh

      Delete
    3. yg tknk kuasa PAS saja......

      maka tidak perlulah sokong PAS sebb PAS tkkan bertanding PRU

      PAs hanya akan jadi kumpulan nashid ala yahanana ana sudah kena

      Delete
    4. Yang bodoh ni Omak Kau yang dah tahu Pas bodoh dia masih nak sokong jugak

      Delete
  5. woi hamPAS,

    brp byk rumah rakyat yg korg dah bina? brp ramai lg rakyat yg masih tinggal dlm khemah?

    mana pi hudud yg korg dok canang masa pemilihan? bila ada peluang nak bentang, hadi cabut lari gi makang mi di jepun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kaya dari duit derma pon rasa rugi kalau memberi bantuan kepada mangsa banjir dinegeri hampas.Sokonglah ketua kepada musuh amanat sushi yang kini menjadi sanjungan tuang presideng jepung.

      Delete
    2. Geng Serban Besar ni hanya pandai BARUA jan orang je...bab memerintah memang bodoh.

      Delete
    3. Ko ni mesti anjing DAP ada DNA babi

      Delete
    4. Mana ada masa nak tolong rakyat. Dalam kepala pemimpin Pas hanya ingat GHB...GHB...24 jam.

      PRU 14 melingkup la Pas Kelantan

      Delete
  6. PAS LAGI TERUK, SUDAHLAH TIDAK MEWARISI PERJUANGAN ALMARHUM TUAN GURU NIK AZIZ, MALAH LEGASI ALMARHUM USTAZ FADZIL NOOR DAN YUSUF RAWA HABIS DIPUNAH-RANAHKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada seorang pewaris Nik Aziz tp BANGANG. Namanya Nik Abodoh. Sejak bersekutu dgn Geng Hadi Barua... semakin terserlah kebodohannya.

      Delete
    2. Perjuangan utama Pas sekarang ialah mempromosi GHB..GHB. Tiada yang lain melainkan GHB juga yang disebut setiap kali mulut dibuka.

      Delete
  7. Apa bezanya menyokong kafir atau ulama munafik sbb keduanya adalah golongan penghuni neraka paling bawah..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Munafik lagi bawah... perut ulama2 munafik akan digilis seperti gandum digilis alat penggiling.

      Delete
  8. Ahli AMANAT SUSHI mesti pelajari dan memahami ilmu gohead gostand u turn PASNO UG.Haruang jin kata x masok akal duit derma berjumlah 2.6 bilion.Bila x masok akal sudah tentu tuang presideng akan ke jepung cari 4 saksi:
    1. otromen (punca kebakaran bangunan peace hill)
    2. Hagimaru (macai bentang hudud)
    3. Gaban (kepakaran melabel ahli)
    4. Doraemon (buku akaun ajaib)

    - Tindakan yang akan mendapat pujian ketua umngok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecik betul akal dia. Patutlah bodoh berganda-ganda.

      Delete
  9. Ramai tul tentera2 dajjal kat sini lebih suka kemusnahan dari doa kebaikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu bro..... ketuanya kat sini pompuan.... sdang bercintronggg hikhik

      Delete
    2. Jgn lupa ketua doa kemusnahan ko..ko..
      adalah geng sarban...
      tentera dajjal le gamaknye tu je...

      Delete
  10. Kisah org beribadat selama 220 tahun...

    Terdapat seorang Abid(ahli ibadat) yg bernama Barsyisyo.Beliau merupakan sorg mahaguru yg mempunyai 60000 org anak murid yg boleh terbang dgn berkatnya.Barsyisyo merupakan sorg yg kuat beribadat sehingga makaikat tercegang melihatnya.Oleh kerana itu berfirmanlah Allah kpd Malaikat."mengapa kamu takjub melihat Barsyisyo beribadah?Aku(firman Allah) amat mengetahuai Barsyisyo itu akan mati dlm keadaan KAFIR dan kekal selamanya dlm neraka..~ahli ibadat pun mati dlm keadaan kafir in kan pula ulama kuat fitnah,bodo lagi bangang..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. penjubur tua lebih teruk dari Barsyisyo sebab Barsyisyo tak meliwat bontot jantan mcm aljuburi peliwat tua..ngeh3

      Delete
    2. Penjubur tak gelapkan wang negara. Apa cerita 2.6 bilion...? Tak nak ulas ker? Ker nak jd Hj Hadi... parlimen tengsh bersidang fia gi Jepun makan sushi...

      Delete
    3. siapa penjubur...... ?

      yg prnah baca SD Bala mengatakan org yg terima derma 2.6b yg pernah liwat pompuan monggol tu..... kata bala lah

      Delete
    4. penjubur tua hanya rosakan satu lubang jubor. penipu/pencuri harta negara rosakan 29 juta rakyat. ulamak penjilat/pensuci rosakan 15 joter umat islam. fikirkan yg mana lebih teruk...negro3

      Delete
    5. Ade ko nampak 2.6belion...klw tak nampak..ko anak luar nikah....hehehe

      Delete
    6. Ada 4 org saksi nampak 2.6 belion tu..klw tak nampak...fitnah tu..hehehe

      Delete
  11. TGNA hanya insan biasa kenapa perlu guna nama beliau untuk mengukuhkan kedudukan masing2. Tidak ikut TGNA bukan suatu kesalahan pun. lainlah kalau tidak ikut Rasulullah. Itu pun ramai orang Islam yang tak ikut nabi,

    ReplyDelete
  12. gila tolak apa,permimpin ghb yg gila, muka tak malu,ni semua hasil makan rumput,dah kalau rasa kuat dan hebat,kenapa tak cari ahli sendiri.jenis tak ada maruah dah bacul..islam taik kucing kalau kafir jadi boh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Pas mmg suci ...ahlinya x akan lari. Tapi kalau perangai presiden mcm barua... ahli pas pasti cabut lari

      Delete
    2. zullelo

      kalau komen serupa bangkai anjing kena langgar.... jgn tulis la

      tak mcm manusia la komen lu

      Delete
    3. Kalu presiden asyik barua-barua, jebon-jebon, srigala-sri gala, fitnah pil kuda, kominis, hina orang....yang masih sokong tu apa klasnya yer?

      Delete
  13. Kuda Padi bkn Kuda DAP5 August 2015 at 14:00

    Beginikah akhlak penyokong GHB yang kononnya memperjuangkan Islam yg lebih SYUMUL dr apa yg diperjuangkan oleh PAS.....tidak ada bezanya dgn akhlak musuh yg kononnya mahu ditentang habis-habisan (UMNO) yg ditentang dan diserang habis-habisan oleh GBH sekarang sebenarnya adalah PAS...setiap kempen GHB mensasarkan PAS bukannya UMNO....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS yg meroyan komplen byk pasal GHB.

      PAS kan sedang bercinta dgn umnu

      jgn putar belit dungu

      Delete
    2. Ahli unno tiap hari kutuk presidennya yg songlap duit. Tapi Hj Hadi pil kuda.. terang2 membela Najib. Biasalah...orang tengah bercinra.

      Delete
    3. hahahaha....

      SPRM dah sahkan duit 2.6 bilion masuk akaun najib, tapi Morsidol am masih tak boleh memasukkan kedalam akalnya. Tuang presideng pun belum boleh percaya lagi.

      Tahap mana akal dua orang ni?

      Delete
  14. Kuat fitnah tp dijamin masuk syurga..Parti Ajaran Sesat..ngeh3

    ReplyDelete
  15. "Ayah xpernah ajar kutuk umno " kata nik abduh.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayah nik beduh ajar kutuk rakan jemaah ke?

      beduh ni yg kau ambil kata2nya??

      lembu pun malas nk layan beduh

      Delete
    2. Dah berbakol bakol bapak bedol tu hamun umno pon bukan kutok ke?..
      Betol2 bedol le ko...

      Delete
  16. IMAN X DAPAT DIWARISI : kalau yakin dan beriman pada allah tidak perlu 4 saksi yakni 4 orang tu adalah manusia.bagaimana kalau manusia yang dituduh itu tidak mengaku seperti perpatah melayu berpantang kiok sebelum ajal kepada semua kesalahan yang telah dilakukan.manusia dalam hidup ini ada yang berusaha mengelak hukuman dunia berbanding hukuman akhirat kerana tiada pengalaman alam kematian yang belum pasti lagipun belum ada umat yang bangkit dari alam kematian untuk menceritakan seksaan kubur.Buka lilitan serban supaya otak dapat oksigen secukupnya.Tongkat yang nak rebah akan membawa padah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga takde yg mewarisi tabiat perangai dan sifat anuar aljubo yg kuat meliwat bontot dan kuat mengelentong tu..ngeh3

      Delete
  17. USAHA UTK PECAHKAN PKR DAN DAP DAN GHB PULA SEDANG GIAT DIBUAT ...OLEH AGEN KHALID... OMAK

    tektik lama ... org semua dh blh baca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila DAP..PKR..GHB.. kuat dan ramai penyokong..harapan Khalid gagap nak jd MB Selangor jadi pudar dan berkecai.

      Delete
    2. hahahah bila khalid gagap punahharapan ... maka omak pun gagap juga la

      pengantin gagagagagaappp (ahh aku pun tergagap tulis)

      Delete
    3. Maka musnahlah harapan Omak Kau nak terus berposing dengan abang gagap

      Delete
  18. Wa mahu ucapkan salamat hali laya ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main montot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa wa sangat suka sama halapan balu ..........ingat halapan balu aa ............ halapan balua .......balua punya olang aa ! ..... ini macam Dap manyak balua punya olang ..........mcm samat sait , Julhajmi yan tebalu plofesor Ajiz Mali ............Lai lai lai macai sama balaci masuk sama DAP maa ......... itu PKR mana ata nilai ekonomi looooo ........... hanya pandai kasi hantam duit Jakat looooo !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit zakat tak banyak berbanding 2.6 bilion. Cikgu sekolah x dapat jawab bila murid tanya Banyak mana 2.6 bilion ringgit tu... Itu belum soalan tentang duit 42 bilion yg lesap entah di mana..?
      Macai...macai... cuba alih topik tentang 2.6 bilion dgn wang zakat..ngeh3...

      Delete
    2. 14:48 ... lu gila ke apa

      buang masa tulis sampah

      tk jadi apa pun.. GHB tetap meneruskan agenda

      samada omakkhalid suka atau tak suka

      OMAKKHALID

      Delete
  19. Aku dah baca komen Anon 12.12.....memang bodoh pun....

    ReplyDelete
  20. Berita yg xakan kua kat blogger kecewa UG,kerajaan kelantan disaman kontraktor korea kerana kebodohan kerajaan parti Ajaran Setan.dah la tabung dah kering kena saman pula..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. cukup2...jgn terlalu mengutuk parti amant sushi, sian diye...negro3

      Delete
    2. Biarkan. Kita tunggu Geng Hadi Barua menjawab. Senasa mukhtamar pas bukan main garang. Nak siku..nak lutut.. dan tabur fitnah. Bila dah menang ghaib entah ke mana.

      Delete
    3. dah...dah...jangan dikutuk beriya sangat pas bodoh tu...bertambah bangang nnti nak sebut GHB pun terburai sikulutut

      Delete
  21. Patut org lari....
    Mcm tak dak toleransi langsung....
    Aku pun tak mau masuk mcm nie...
    Tu yang aku tak berapa nak setuju ngan kepimpinan ulama nie....

    ReplyDelete
  22. dia tak nak layan menesia mcm hangpa le...jebon, geng haru biru, munafiqun, lbgt n jim(jin) agen dap yg dapat dana dari taukey sport toto (tanya vincent tan)...tawkey pool haram, black money along n taukey ayam vietnam n geng star black tycoon

    ReplyDelete
    Replies
    1. munafiqun?....ya...ya munafiqun, kunun nak bentang hudud, tapi bila sampai parlimen dia lari ke jepong.

      Mahkamah pun sahkan dia memfitnah.

      Tak minafiqun lagi ker?

      Delete
    2. memang ghb munafiqun..bab hudud tetap PAS bawa n bentang di parliment... hanset parliment yg kesuntukan masa pd penggal ni... memang dasar ubn dan ghb yg tak nak hudud... ghb nak menang dulu baru nak laksana hudud yg penting laba putra jaya nak sebat dulu dgn dap....dah tau hanset tu tak boleh dibentang dlm parliment sebab tuTGHH pergi jepun pasai jemputan dari Jemaah disana dan atas post Dia dlm Kesatuan Ulama Sedunia... bukan mcm kepala syiah kompolan ghb pun yg suka fitnah... sama2 tunggu sapa yg bakal tersungkur kelembah jahanam bersama kapiaq dlm dap n pkr

      Delete
  23. Apa pun korang cakap aku tetepsokong pas ITU yg terbaik back akubuat mass in moga2 Hadi cepat legal jawatan prsden pas

    ReplyDelete
  24. Bang Mat Sabu patut diheret ke mahkamah kerana tindakan dan tingkah laku beliau telah membuat ramai lebai-lebai mercun, meroyan, gila talak, meracau tak tentu hala dan mental tidak stabil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, dan dia jugak yg mempopularkan anwar dngn gelaran Sheikh Aljuburi sehingga anwar mendapat malu dngn gelaran tersebut..ngeh3

      Delete
  25. Jangan silap faham.... Haji Hadi memang mahu PAS bersatu dengan UMNO, tetapi bukan membentuk kerjasama PAS-UMNO untuk berhadapan dengan Pakatan Rakyat dalam Pilihanraya Umum......

    Tetapi, Hadi mahu PAS bersama dalam Pakatan Rakyat ketika PRU.... Selepas pilihanraya, barulah kerusi-kerusi yang dimenangi oleh calon PAS digabungkan dengan kerusi yang dimenangi oleh Barisan Nasional untuk membentuk Unity Government....

    Itulah maksud tujuan UG yang asal.

    Alasannya mudah....

    1. Kalau PAS bergabung dengan UMNO sebelum pilihanraya, berapa kerusi yang UMNO bagi kepada PAS untuk bertanding....?

    2. Kalau PAS bergabung dengan UMNO sebelum pilihanraya, gabungan itu mempunyai harapan cerah untuk kalah kepada calon-calon Pakatan Rakyat.

    3. Kalau PAS bersama dalam Pakatan Rakyat, mereka mendapat banyak kuota untuk bertanding dan pengundi yang menyokong PKR dan DAP akan mengundi calon PAS... Jadi calon PAS mempunyai harapan cerah untuk menang, terutama di pantai barat....

    4. Selepas menang, barulah boleh dibentuk UG dengan UMNO.

    5. Ada paham semua?

    ReplyDelete
  26. Saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yang dulunya mungkin orang yang paling susah,makan pun harus hutang dulu sama tetangga syukur-syukur kalau ada yang mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan,dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yang membenci saya,karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain,karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yang bisa menembus nomor togel,dan disuatu hari saya bertemu sama teman yang pernah dibantu sama MBAH LIMPAH melalui angka togel,dan dia memberikan nomor MBAH LIMPAH,dia bilan kepada saya kalau MBAH LIMPAH bisa membantu orang yang lagi kesusahan,dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi MBAH LIMPAH...dan dengan senan hati MBAH LIMPAH ingin membantu saya,alhamdulillah saya sudah bisa menang togel 4D bocoran SGP...dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana,yang ingin merubah nasib seperti saya,silahkan hubungi nomor: MBAH LIMPAH {~085~312~407~999~} saya sangat bersyukur kepada ALLAH...karna melalui bantuan MBAH LIMPAH kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tidah akan datang untuk yang kedua kalinya..

    ReplyDelete
  27. memang ghb munafiqun..bab hudud tetap PAS bawa n bentang di parliment... hanset parliment yg kesuntukan masa pd penggal ni... memang dasar ubn dan ghb yg tak nak hudud... ghb nak menang dulu baru nak laksana hudud yg penting laba putra jaya nak sebat dulu dgn dap....dah tau hanset tu tak boleh dibentang dlm parliment sebab tuTGHH pergi jepun pasai jemputan dari Jemaah disana dan atas post Dia dlm Kesatuan Ulama Sedunia... bukan mcm kepala syiah kompolan ghb pun yg suka fitnah... sama2 tunggu sapa yg tersungkur kelembah jahanam bersama kapiaq dlm dap n pkr

    ReplyDelete
  28. Allah telah menetapkan sesuatu hukum itu berdasarkan kesan kepada sesuatu perbuatan itu. Itulah yang dinamakan hukum hudud dan qisas. Perbuatan mencuri jika disabit kesalahan dikenakan hukuman potong tangan. Hukum murtad disabitkan kesalahan dikenakan hukuman bunuh. Tetapi hukum memfitnah termasuk menuduh berzina,meliwat, Allah tetapkan wajib ada 4 saksi yang beriman lagi bertaqwa. Di zaman ini ke...rana kerajaan yang ada tidak diberusaha mendidik rakyat menjadi orang2 yang beriman lagi bertaqwa, maka ketiadaan saksi2 ini tidak boleh menjadi alasan, kononnya bagaimana hendak mendapat saksi yang disyaratkan ini di zaman ini? Kenapa hukum zina. liwat ini Allah menetapkan syarat2 yang ketat sehingga wajib ada 4 saksi? Sebab kesan perbuatan ini hukumnya sangat berat, 100 sebatan dan rejam sehingga mati. Untuk mengelakan hukuman ini dij...atuhkan sewenang2nya oleh orang2 yang tidak jujur dan amanah, selain boleh mengaibkan peribadi seseorang, Allah yang maha adil lagi maha berkuasa memerintahkan manusia wajib mengikut apa yang telah Allah tetapkan. Manusia mempunyai maruah dan jika maruah ini dipermain2kan boleh mendatangkan keburukkan kepada mereka yang terlibat di dalam masyarakat. Orang ramai tidak boleh sewenang2nya menuduh fitnah ini berdasarkan cakap2 orang atau cerita atas cerita. Hukumnya haram dan orang2 ini akan mendapat saham sebagaimana orang yang memfitnah, ia itu sama besar dosanya.
    Oleh itu perkara fitnah zina, liwat ini jangan dipermainkan kerana kita benci seseorang itu. Allah akan menyatukan hati orang2 yang sebegini dengan hati orang2 membuat fitnah. Walaupun mereka tidak terlibat dengan memfitnah orang tetapi menyokong fitnah ada berdosa besar.

    ReplyDelete
  29. MAKA, blogger Omak Kau pun mengulas di sini, himpunan anjuran anak-anak muda semalam tidak mendapat sambutan disebabkan tiada penglibatan Pemuda Pas. Ertinya, selama ini semua demo yang berjaya hanya kerana ada penglibatan Pemuda Pas? Demo HINDAR pun tiada penglibatan Pemuda Pas gamaknya sebab itu hambar walaupun kemudahan selesa diberi untuk demo itu. Blogger ini sejak terpelantingnya TSKI, beliau banyak menulis tentang Azmin. Apa jua yang beliau tulis semuanya tentang Azmin. Andainya bukan Azmin yang menjadi MB Selangor dan Azizah menjadi MB Selangor, tidak mustahil Azizah pun dia hentam. Maklumlah, hanya TSKI saja yang terbaik baginya. Oleh kerana hatinya yang terlalu derita dek kerana TSKI tidak menjadi MB Selangor, maka tidak hairanlah beliau setiap hari meroyan.
    Tulisan terbarunya dia meroyan pula apabila anak-anak muda berdemo. Beliau mungkin berfikir bahawa demo itu semestinya mencapai ratusan ribu. Jika tidak, demo itu gagal kerana tiada Pemuda Pas. Lojik atau tidak, himpunan anjuran Pas sendiri seperti HINDAR pun tidak jauh bezanya dengan demo anjuran budak-budak muda ini, masakan Pemuda Pas gagal menjadikan himpunan HINDAR itu demo terbesar? Jika demo anjuran parti sendiri pun mereka gagal, apakah lojik untuk menyatakan demo semalam itu juga gagal kerana tiada Pemuda Pas?
    Beliau kena tahu bahawa walau sepuluh orang pun yang hadir tetapi tujuannya untuk melawan rejim, itu sudah cukup untuk kita tabik apa yang mereka lakukan. Sudahlah kita tidak menyokong semangat anak-anak muda ini, kita pula memperlecehkannya. Perbuatan kita itu sebiji seperti amno. Sebelum TSKI ini dipecat, tidak pernah kita dengar beliau memperlekehkan demo walaupun kita tahu sahak gagap ini bukan orang yang suka bersusah berdemo ini. Boleh dibilang sahak gagap hadir demo. Dapat dua kali hadir pun sudah dikira kuat. Begitulah beliau menunjukkan kekecewaannya yang amat sangat semenjak terpelantingnya Sahak gagap. Partinya sendiri pun sudah tidak memperdulikannya. Kepada siapa beliau ingin mengadu? Tahniah kepada anak-anak muda dari berbagai kaum yang turun semalam di hadapan Sogo. Ramai yang ditahan. Mereka ternyata lebih berani dari para penyokong Muhyidin yang berterusan menyerah diri kepada rejim zalim walaupun bos mereka turut menjadi mangsa kezaliman.

    ReplyDelete
  30. MAKA, blogger Omak Kau pun mengulas di sini, himpunan anjuran anak-anak muda semalam tidak mendapat sambutan disebabkan tiada penglibatan Pemuda Pas. Ertinya, selama ini semua demo yang berjaya hanya kerana ada penglibatan Pemuda Pas? Demo HINDAR pun tiada penglibatan Pemuda Pas gamaknya sebab itu hambar walaupun kemudahan selesa diberi untuk demo itu. Blogger ini sejak terpelantingnya TSKI, beliau banyak menulis tentang Azmin. Apa jua yang beliau tulis semuanya tentang Azmin. Andainya bukan Azmin yang menjadi MB Selangor dan Azizah menjadi MB Selangor, tidak mustahil Azizah pun dia hentam. Maklumlah, hanya TSKI saja yang terbaik baginya. Oleh kerana hatinya yang terlalu derita dek kerana TSKI tidak menjadi MB Selangor, maka tidak hairanlah beliau setiap hari meroyan.
    Tulisan terbarunya dia meroyan pula apabila anak-anak muda berdemo. Beliau mungkin berfikir bahawa demo itu semestinya mencapai ratusan ribu. Jika tidak, demo itu gagal kerana tiada Pemuda Pas. Lojik atau tidak, himpunan anjuran Pas sendiri seperti HINDAR pun tidak jauh bezanya dengan demo anjuran budak-budak muda ini, masakan Pemuda Pas gagal menjadikan himpunan HINDAR itu demo terbesar? Jika demo anjuran parti sendiri pun mereka gagal, apakah lojik untuk menyatakan demo semalam itu juga gagal kerana tiada Pemuda Pas?
    Beliau kena tahu bahawa walau sepuluh orang pun yang hadir tetapi tujuannya untuk melawan rejim, itu sudah cukup untuk kita tabik apa yang mereka lakukan. Sudahlah kita tidak menyokong semangat anak-anak muda ini, kita pula memperlecehkannya. Perbuatan kita itu sebiji seperti amno. Sebelum TSKI ini dipecat, tidak pernah kita dengar beliau memperlekehkan demo walaupun kita tahu sahak gagap ini bukan orang yang suka bersusah berdemo ini. Boleh dibilang sahak gagap hadir demo. Dapat dua kali hadir pun sudah dikira kuat. Begitulah beliau menunjukkan kekecewaannya yang amat sangat semenjak terpelantingnya Sahak gagap. Partinya sendiri pun sudah tidak memperdulikannya. Kepada siapa beliau ingin mengadu? Tahniah kepada anak-anak muda dari berbagai kaum yang turun semalam di hadapan Sogo. Ramai yang ditahan. Mereka ternyata lebih berani dari para penyokong Muhyidin yang berterusan menyerah diri kepada rejim zalim walaupun bos mereka turut menjadi mangsa kezaliman.

    ReplyDelete