KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 17 August 2015

BERITA GEMBIRA UNTUK RAKYAT SELANGOR .... RAKYAT SELANGOR MUNGKIN TANGGUNG KENAIKAN TARIF AIR KATA AZMIN ALI.



SHAH ALAM
- Rakyat Selangor berkemungkinan akan menanggung kenaikan tarif air pada masa akan datang setelah perjanjian utama penstrukturan industri air negeri itu dimuktamadkan termasuk pengambilalihan syarikat-syarikat konsesi.

Menteri Besar Mohamed Azmin Ali berkata kenaikan tarif itu mungkin difikirkan untuk jangka masa panjang mengikut jangkaan kos pengambilalihan yang ditanggung oleh Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor).

"Perjanjian yang akan dimuktamadkan pasti mempunyai kos proses penstrukturan dalam memastikan perkhidmatan air yang berkualiti, namun kerajaan negeri tidak akan bebankan rakyat.

"Dalam usaha mengurangkan 35 peratus kadar air tidak terhasil (NRW) ketika ini, pastinya ia memerlukan kos yang besar bagi menangani perkara tersebut," katanya pada persidangan Dun Selangor di sini hari ini.

Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan tambahan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail (PKR-Kajang) berkaitan industri air di Selangor.

Terdahulu, Mohamed Azmin menyatakan perjanjian utama penstrukturan semula industri air Selangor telah dimuktamadkan dengan kerajaan pusat pada 10 Julai lepas dan mempunyai tempoh 60 hari bagi pelaksanaan syarat-syarat utama di dalam perjanjian itu termasuk penyelesaian proses pengambilalihan syarikat konsesi.

Katanya, sehingga kini hanya Syarikat Pengeluar Air Selangor Sdn Bhd (Splash) masih dalam proses rundingan pengambilalihan manakala proses bagi tiga lagi konsesi iaitu Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas), Konsortioum Abbas Sdn Berhad (Abbas) dan Puncak Niaga Holding Berhad (PNHB) berjaya diselesaikan.

Dalam pada itu, Menteri Besar turut mengakui bahawa Selangor sedang berdepan dengan masalah bekalan air terawat berikutan kekurangan loji rawatan air untuk menampung keperluan rakyat dan industri di negeri itu.

"Masalah kita di Selangor bukan disebabkan oleh bekalan air mentah tetapi berpunca akibat kekurangan loji.

41 comments:

  1. Azmin ali mb yg paling tak berguna sekali. Barua punya mb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ZAHID HAMIDI PUN SAMA..KAKI KENCING. KDN JADI LUBUK ZAHID BUAT DUIT. IMIGRESEN BOLEH TUTUP LEPAS SEMUA URUSAN KRONI SAPU.

      Delete
    2. Di Johor tarif air pun mahal. Di Melaka pun mahal. Di Wilayah pun mahal. OMK tak nak ulas ke?

      Delete
    3. DALAM DUNIA NI MANA ADA HARGA BARANG YG TAK NAIK.

      OK....
      DLM JANGKA PANJANG TAK ADA DI DUNIA INI HARGA AIR AKAN TURUN.

      JGN BODOH SANGAT

      Delete
    4. tarif naik kerana ekonomi kita merudum, barangan mahal, GST dll

      yg penting selangor kekalkan air percuma kpd rakyat.

      umnu perintah setengah abad ade buat? haraaaaaammmmm

      Delete
    5. Celaka punya mb sampah sekor ni...ko memang keturunan tak berguna!

      Delete
    6. Setelah berfikir semasaknya sejak hari rabu yg lepas bermulanya kes mahkamah tan Sri Khalid Ibrahim menyaman pkr Dan saifuddin nasution selaku su pkr ketika itu...

      Dengan ini..

      Saya selaku penyokong Dan aktivis parti Keadilan rakyat sejak 1998
      Bermulanya hari ini saya berikrar untuk tidak lagi mempercayai Parti Keadilan Rakyat.

      Dan mengistiharkan tidak lagi akan menyokong parti Keadilan rakyat serta merta

      Berikutan hilang kepercayaan saya terhadap pimpinan tertinggi parti yang telah mengaku bersalah dihadapan Hakim mahkamah pada jumaat lepas telah melakukan kerja kerja jahat, menfitnah Tan Sri Khalid Ibrahim ketika beliau menyandang jawatan meteri Besar selangor ketika itu.

      Saya juga secara terbuka di sini hari ini memohon maaf kepada tan Sri Khalid Ibrahim kerana selama ini telah mempercayai segala tuduhan yg dibuat oleh parti Keadilan rakyat terhadap tan Sri.
      Sekian. Saya juga meminta maaf kpd TGHA kerana tersalah faham

      Saryanto Kothakrono
      Keadilan Banting

      Delete
  2. mb paling suci hensem dn sedikit lg mencapai maksum adalah ....jeng jeng jeng....

    jatuh kepadaaaaa.....

    drum berbunyi suspen....

    TS KHALID IBRAHIIIIIM

    tahniah kekasih omak berjayaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiada tolok bandingan nya..maksum TSKI...

      Delete
    2. Setelah berfikir semasaknya sejak hari rabu yg lepas bermulanya kes mahkamah tan Sri Khalid Ibrahim menyaman pkr Dan saifuddin nasution selaku su pkr ketika itu...
      Dengan ini..
      Saya selaku penyokong Dan aktivis parti Keadilan rakyat sejak 1998
      Bermulanya hari ini saya berikrar untuk tidak lagi mempercayai Parti Keadilan Rakyat.
      Dan mengistiharkan tidak lagi akan menyokong parti Keadilan rakyat serta merta
      Berikutan hilang kepercayaan saya terhadap pimpinan tertinggi parti yang telah mengaku bersalah dihadapan Hakim mahkamah pada jumaat lepas telah melakukan kerja kerja jahat, menfitnah Tan Sri Khalid Ibrahim ketika beliau menyandang jawatan meteri Besar selangor ketika itu.
      Saya juga secara terbuka di sini hari ini memohon maaf kepada tan Sri Khalid Ibrahim kerana selama ini telah mempercayai segala tuduhan yg dibuat oleh parti Keadilan rakyat terhadap tan Sri.

      Sekian.

      Saryanto
      Keadilan Banting

      Delete
  3. No talipon Jeff Ulu Bernam : 016-2715067

    wasalaam,

    Jess Taman Astakonik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini no talian hayat Jeff Tauke Babi...
      019..3423456

      Maaf.. nombor ini blm diaktifkan sebab Jeff dlm rawatan sakit mental.

      Sekian. Terima kasih.

      Delete
  4. GHB TUKAR NAMA JADI "PARTI AMANAH"!!!


    Hahaha!!! Inilah berita yang paling ngeri kita dengar setakat hari ini. Dengar katanya, Geng Hadi Barua yang dipimpin oleh Si Pil Kuda sgt takut dgn parti baru ini.

    Kalau dulu, diorang cakap takbur dan mencabar tinggalkan pas tp dgn munculnya "Parti Amanah Rakyat" atau AMANAH.
    KUALA LUMPUR - Parti Amanah Rakyat atau “Amanah” dijangka menjadi nama rasmi parti Islam baharu yang ditunggu-tunggu, ditubuhkan daripada kumpulan serpihan pemimpin PAS dan ahli badan bukan kerajaan Islam.

    Dijangka dilancarkan pada Hari Kemerdekaan, menurut sumber, parti yang berteraskan Islam itu akan menggunakan warna Gerakan Harapan Baru (GHB) sekarang iaitu oren sebagai warna tema partinya.

    Nama dan logonya akan dihantar ke Pendaftar Pertubuhan (RoS) tidak lama lagi sebelum dilancarkan secara rasmi pada 31 Ogos.


    Keputusan mengenai nama, logo dan warna parti itu dimuktamadkan pada mesyuarat di Shah Alam semalam yang dihadiri pemimpin-pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB), yang merupakan sebahagian daripada ahli Parlimen dan pemimpin politik PAS yang paling dikhianati dgn cara CAI.
    Itu yang buat kita rasa berazam untuk tumbangkan PAS dan UMNO.. Sebab Geng Hadi Barua tu ingat, dengan mencabar ...kumpulan G18 akan mati kelaparan.

    Hakikatnya, perangai Haramjadah puak - puak tetap takkan berubah jugak. Setakat memBARUAKAN diorang tak nampakpun ciri2 Islamdalam menjalankan tugas yang diberikan oleh rakyat. Bila Dewan bersidang...dia pergi melancong ke Jepun.

    Jika betul Geng Hadi Barua ini berlandaskan Islam..pemimpin2 yg banyak berjasa tidak ditikam dan dibuang begitu saja.

    Pemimpin - pemimpin G 18 macam Khalid Samad, Mat Sabu, Mujahid Rawa, Hatta Ramli, Dr. Dzul , Siti Mariah dll cukup Amanah dan Berjasa tetapi dibuang dgn kejam.

    Geng Hadi Barua kini sgt tertekan dan kebingungan dgn tertubuhnya , Parti Amanah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he geng anjing dap yg dikepalai bapa syiah munafiq mat sabun sedang menyalak

      Delete
  5. Redha lah bila kalah.. dlm pemilihan majlis tertinggi PAS.. jadilah ahli biasa tak ada salahnya pun.. takkan tak sudi cuci pinggan mangkuk dan atur majlis2 bersama kepimpinan baru..percayalah parti baru akan jadi seperti pertubuhan yg dibawa oleh hassan ali... kita
    tengok... Wallahuaqlam


    ReplyDelete
  6. kah kah lepas nih pasti ramai macai kepala jubo anwar aljuboori marah2...miang satu badan pasal diberi gelaran macai pala jubo.....nk marah2 pun x guna pasal sah sudan banduan liwat bukan banduan tahanan politik.....dah sah salah meliwat jubo jantan...liwat dan bejubo kan tak jauh beza....kah kah
    kah...balik pada sgor bawah assmin tarif air akan naik ...tahniah jer la kat rakyat sgor...dah tau kepala jubo kuat menipu ...kuat bohong yg pilih dia gak jadi pemimpin tanggung la sendiri....kah kah...klu macai kepala jubo nak marah pun tak guna...semua ini adalah fakta....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:53.....anak hasil dari bapak ko suka main jubo jalang.....tu sebab dalam kepala jubo jubo jubo

      Delete
    2. yey2 kita ratib ramai2...jubo, jubo, jubo....yey3 jubo jubo jubo...tahniah 0853 anda tlh mengajar kami semua ratib fesyen baru...dan pastinya anda adalah pengikut setia tahap jilat pok jib yg disokong teguh oleh hj hadi dan haron din. t. kasih.

      Delete
  7. Kahkahkahkah.lambatlah omakkau ni.isu awal semalam br ni update.dh kene maki dlm post sbl nye br nk update kutuk azmin.haje lembab betol omakkau ni.otak lembab mcm ahmad maslan. Kahkahkahkah

    ReplyDelete
  8. 8:53 mmg anak beranak ske bjubo, ntah2 die ngan mak bapak die selalu bjubo bsama.kahkahkahkah....fakta pun tipu mau lg kata fakta.phui.. Mmgla mahathir dh kata dh org umno semua bodo2 belaka.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakta mana yg tipu tu...banduan tahanan politik tu mme sah penipu...yg pasti banduan peliwat tegar yg sah disabitkan.dlm dimahkamah.....kikiki

      Delete
  9. berpakatlah sekalian serigala yg menguasai negeri selangor dengan berkata "loji rawatan air bukanlah punca kepada krisis air"..." ia adalah disebabkan rasuah ,kroni yg membelenggu syarikat2 pembekal air terawat hasil dari kerajaan yg terdahulu"..."akibatnya syarikat2 ini tidak efisyen,kurang cekap ( air tanpa hasil mencapai 35%)"... kini gerombolan serigala yg sama berkata "loji rawatan air merupakan punca utama kepada krisis air" ... "dan setiap penstrukturan,pengambil alihan dan pembinaan sesuatu yg baru memerlukan kos"..." mungkin akan ada kenaikan tarif air untuk menampung kepada urusan air bersih".... maka sekalian biri2 itu mengangguk tanda betapa fahamnya mereka pada khabar yg disampaikan oleh sekalian serigala itu .... begitulah fitrah kisah diantara serigala yg diangkat sebagai pengembala.. dan biri2 itu tetap didlm kerugian akibat dari kejahilan dan kesombongannya .... :)

    ReplyDelete
  10. bukankah telah diajarkan kepada setiap satu dari biri2 itu....sebarang kenaikan ,kesulitan dlm urusan hidup mereka sebagai suatu kezaliman ?...juga sebagai bukti yg nyata ia (kenaikan dan kesulitan yg ditimpakan) akibat berleluasanya perlakuan rasuah dan kroni oleh UMNO .... ajaib sungguh tatkala serigala yg mengembala itu turut melakukan perihal yg sama di negeri yg ia kuasai ... tiba2 sahaja sekalian biri2 itu tidak merasa ia sebagai suatu kezaliman..tidak juga mengambilnya sebagai bukti yg kukuh lagi nyata akan berlakunya aktiviti rasuah dan kronisme dari kalangan serigala yg berkuasa itu ... lalu terdengarlah suatu suara membawakan seruan "mereka digembala dengan begitu baik sekali"... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biri2 selalunya diternak
      kemudian bila sudah jinak dan tidak boleh berfikir, ia akan dikencingkan oleh tuannya.
      Malang jadi biri2 yang kena kencing!!

      Delete
  11. Ada air yg paling murah ..bro..negeri mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. negeri kutup selatan..free je.

      Delete
    2. Aku duduk sebelah rumah omak kau
      Kat zimbabwe
      dekat rumah unknown

      Delete
  12. Sama je bn ke pr ke.phui.....

    ReplyDelete
  13. Dah berpuluh tahun jubo jadi penyelamat umno patotnya lambang dacing dah kena tukar kepada lambang jubo.jubo adalah sumber inspirasi UG..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak guna lagi buku suci jingay lagi manifosto bukan janji bergembira lah rakyat selangor itu yei yei heye i menjerit suka,

      Delete
  14. DAP berjaya "menubuhkan" sayap gerakkannya yg diberi nama parti "amanah" ... yg mengembalikan kuasa kepada sebahagian serigala terbuang dari terus menjadi kucing kurap di lorong2 hitam ... maka berlututlah mereka tanpa mampu hatta mengangkat kepala apalagi mahu bertentang mata terhadap kawanan serigala yg lebih berkuasa dari mereka ... tugasan pertama adalah untuk mengumpul sebanyak mungkin biri2 yg masih berada didlm jagaan untuk dipamer di jalanan (target 100ribu ekor) bagi persembahan buat gerombolan serigala yg lebih dominan ... diwaktu terlihatlah kepada golongan yg mahu berfikir betapa ..sangat sedikit kelihatan dijalanan mereka yg bermata "sepet"(kebiasaannya dihiasi dengan spek mata)...dan taraf mereka bukanlah sebagai biri2 tetapi sebagai pegawai pemeriksaan untuk menilai keadaan biri2 itu .. untuk dimaksimumkan fungsi mereka sebagai ternakannya .... :)

    ReplyDelete
  15. malang sungguh nasib si biri2 .. mahu dikumpulkan sebanyak 100 ribu ekor .. tetapi di kawasan yg tidak mungkin mampu menampung hatta sebahagian dari target yg hendak dicapai (dataran merdeka dan kawasan sekitar ) ..... sifir mudah andai disusun setiap biri2 itu secara berdiri memenuhi setiap inci padang dataran dan kawasan sekitarnya sangat mustahil untuk dicapai jumlah yg hendak disasarkan .. tapi tak salah untuk mencuba ..yg kuat mencela dengan kata2 merepek (kadangkala kelakar terutamanya jesse labu dan "musuhnya" berbalas kata2 (komen)...kamu wajib turun....sangat besar peluang untuk bertemu dengan pengendali blog secara "live".. seperti kelab greenboc,omak kau,adden din, anak sungai derhaka,celah gelegar dan banyak lagi ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. biri2 yang kena kencing?
      Jessie pun biri2 yg kena kencing
      Sama seperti Jeff Ulu Bernam

      Delete
  16. Nasib baik pak din x melawan selepas kena tendang kua,kalau x kompom dia dituduh meliwat biri2,kalau x dah tentu presiden pil kuda kena cari 4 orang saksi..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aron levis akan berfatwa...logik, logik...

      Delete
  17. Ketua pemuda pas cakar rimau keluarkan fatwa mp siku lutot x boleh apa2kan parti warisan british nati ulamak tangkap sokong x bagi masuk syurga..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. mat sabu cakar jubo dia sendiri sampai keluaq taik...disebabkan kecewa jadilah dia panglima cakar jubo.

      Delete
    2. 14:08...hebat ko punya cercaan. Lebih hebat drp tuang presdeng ko

      Delete
  18. Herreeeyyy...berita gembira untuk rakyat...pM Pok Jib jadi bilionaire kerana dapat derma 2.6 bilion...lakinya kok semoh jafi jutawan kerana ada 2 jota dalam akaun.bersyukur kepada allah kerana kita membayar gst 6%.ikut cara tuang jepung macammana nak lupakan amanat kapirkan umngok dan macam mana cara ponteng bemtang hudud pas.

    ReplyDelete
  19. Pok jib.....mak semoh...tu klon aljuboori...

    ReplyDelete