KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 12 August 2015

KEADAAN PANGSAPURI DI PULAU PINANG SELEPAS DILANDA RIBUT KUAT SEHINGGA KINI BELUM ADA BANTUAN.



Bumbung rumah pangsapuri tercabut di landa ribut di Pulau Pinang. Dikhabarkan masih belum ada bantuan.

Lokasi : Mutiara Idaman 1 Jelutong, P.Pinang

Macam tidak percaya jer sebab al maklumlamlah kerajaan Pulau Pinang kan ditadbir urus oleh DAP berketuamenterikan Lim Guan Eng dengan slogan Cekap, Akauntabiliti dan Telus (C.A.T) ... kerajaan yang paling cekap telus dan amanah sekali dalam sejarah negara sejak merdeka.

31 comments:

  1. Kahkahkahkah.omakkau selangor dan pulau pinang.... Balik2 selangor dan pulau pinang..alahai omakkau.... Kahkahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sedih cap roket tak peduli nasib orang yg kulit tak sama kaler dgn diorang. Mentang2 yg duduk flat ni orang melayu dgn orang india.

      GHB pun senyap, yelaaahhh dapat Mursidol Am Bukit Bendera. Tolong orang susah dikira tak wala' kat Wali Roket

      Delete
    2. KIT SIANG MAHU PARTI ISLAM YANG BOLEH DICUCUK HIDUNG!!!

      Hebat tak wayang Opera Cina yang dimainkan oleh Si Apek Kit Siang ni? Depan orang Melayu, sibuk dia buat dakwaan KONONnya dia mahukan sebuah parti Islam bagi menggantikan PAS.

      Kenyataan Si Apek Kit Siang tu dikeluarkan sewaktu dia turut serta merasmikan Geng Haprak Baru tu di Pontian, Johor baru - baru ini. Kononnya Si Apek Kit Siang tu kata, ia untuk orang Islam di Malaysia ni.
      “Kita perlukan parti Islam yang baru, yang boleh menyatukan orang Islam dan seterusnya menyatukan rakyat Malaysia,” kata Kit Siang.
      Persoalannya, parti Islam bagaimana yang didambakan oleh Si Punah-Sihat DAPigs tu? Adakah dia hanya mahu parti Islam yang boleh menurut segala perintah dan arahan dari DAPigs?

      Hakikatnya semua orang sedar bahawa Si Apek Kit Siang tu hanya mahukan sebuah parti Politik yang mempergunakan Islam untuk memperdayakan orang Melayu demi kepentingan dirinya sendiri.

      Si Apek Kit Siang tu sendiri cuba nak menyembunyikan agenda subversif yang selama ini disemai oleh puak - puak DAPigs tu bagi merampas pemerintahan Negara dengan mempergunakan orang lain.

      Jika kita lihat, sejak dari dulu lagi Si Apek Kit Siang ni memang tegar menentang perlaksanaan Hukum Hudud yang mahu dilaksanakan oleh PAS dan membantah penubuhan Negara Islam.

      Pendirian Si Apek Kit Siang tu tak pernah berubah walaupun sebelum ini parti dibawah pemerintahan anak dia tu pernah bergabung dengan PAS untuk membentuk Pakatan Haramjadah tu.

      Namun disebabkan PAS tetap bertegas dengan keputusan untuk melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan membuatkan Si Apek Kit Siang tu meroyan tak tentu arah macam orang Hilang Akal.

      Apa yang jelas, pendirian DAPigs yang tetap tegar menentang PAS yang dilabelkan sebagai Pengkhianat serta permusuhan dengan UMNO yang didominasi oleh orang melayu membuktikan bahawa dia hanya sekadar bermain wayang.

      Dalam erti kata lainnya, Si Apek Kit Siang tu bukannya benar - benar ikhlas mahukan sebuah parti yang dapat menyatukan umat Islam di Malaysia ni. Sebaliknya, dia hanya mahu sebuah parti yang mempergunakan Islam demi kepentingan Politik Peribadi dia sendiri!!!

      Delete
  2. Roket tak peduli, GHB tak port dan Mama Matang Pauh oblivious. Inikah pemimpin yang anda mahu.

    1 pihak skandal 1 mdb, duit dlm akaun dan ke hape lagi,

    Yang melawan mereka macam jebon kena belacan

    Rakyat boleh lihat bagaimana Tun krenyek Anwar macam oghan buat belacan. Dipijak-pijak dan dijemur berhari-hari. Jika dikawasan cina anjing akan kencin manakala di kawasan melayu burung akan berak. Proses-proses gitu bikin belacan bertambah sedap.

    Saya tak cakap Anwar dah macam belacan tapi imejannya akan bertambah nilai sejarah anak cucu menunjukkan ada manusia separu melayu yang kejam hanya untuk memuaskan nafsu nepotism tarak hampun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LAGI KAMPUNG TRADISI BAKAL DIROBOH DAP PULAU PINANG

      Sebuah lagi kampung Melayu bakal menjadi mangsa kerakusan pembangunan di bawah pentadbiran kerajaan DAP.

      Kampung Mutiara yang wujud sejak 1950-an di Batu Feringghi bakal lenyap selepas lebih 200 penduduknya diarahkan mengosongkan kediaman masing-masing.

      Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Kampung Persekutuan (JKKKP)
      kampung itu, Ismadi Abu Bakar berkata, masalah mereka bermula pada 2007 apabila tuan tanah yang menetap di Selangor menyerahkan notis pengosongan kepada mereka.

      Katanyanya, keadaan bertambah sukar pada 2012 apabila mereka diarah berpindah dengan notis terakhir diterima kira-kira tiga bulan lalu.

      "Kami langsung tidak dimaklumkan jenis pembangunan yang dirancang di sini. Namun, kami berharap pihak berkuasa dapat campur tangan untuk membantu kami.

      "Kebanyakan penduduk kampung ini adalah penduduk asal Batu Feringghi. Ke mana kami hendak berpindah selepas ini," katanya.

      Isu pemusnahan kampung-kampung tradisi semakin kerap berlaku di Pulau Pinang sejak kebelakangan ini.

      Terdahulu, Bendahari PAS Pulau Pinang, Izuree Ibrahim pernah membangkitkan persoalan kerajaan negeri yang lebih pro pemaju daripada rakyat sehingga banyak kampung-kampung Melayu bakal lenyap.

      Bagaimanapun, Iszuree 'dihukum' apabila kerajaan negeri menyekat dirinya daripada menganggotai sebarang jawatan dalam Jawatankuasa Tetap MPPP selain membekukan peruntukan yang diperolehinya sebagai Ahli Majlis.

      Delete
    2. GHB bukan kira orang melayu dgn India kena halau. Janji nafsu serakah bukit bendera dipuaskan

      Delete
  3. rondang podeh udah masak blom

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lubang hiding mat sabu dah rompeng sebab kena sumbat dgn roket bukit bendera

      Delete
  4. Undilah lg sendiri susah ma..... seburuk2 umno ko org dah dpt bantuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada Mat Sabu ambill tau pasal Rumah rosak Dan orang kampung kena halau.

      Mat sabu nama ja lahir Penang. Ptuiiiihhh

      Delete
  5. Rumah Penduduk KG Diroboh, Dihalau, Terima RM2,000 & Lim Guan Eng Lari Tidak Mahu Bantu Mereka.

    Sejak akhir2 neh aku memang menyirap dengan LGE. Makin lama makin terserlah sikap sebenar dia yang haprak nak mampos. Ya ya ya, ini sesi mengumpat Lim Guan Eng.

    Bermula dengan muka tak malu ponteng parlimen dan p parti.
    Kemudian dengan muka tak malu dok gaduh dengan Hadi isu ponteng mesyuarat partisan.
    Kini ditambah dengan isu muka tak malu tutup pintu dari berjumpa dengan penduduk2 KG yang tertindas.

    Sebelum neh. LGE dikatakan kalau takde hujan, maka takde la banjir di Penang. Ini pun aku rasa siyes fak.

    Betul ke tak betul malaon tue cakap macam tue. Sampai sekarang aku tertanya2 akan kebenarannya. Kalau betul, betul la dia cakap macam tue tolong jangan bagi aku nampak muka dia. Kaki aku neh silap2 boleh terbang melayang kat muka dia juga nanti kalau dah geram2 sangat kan.

    Apa yang berlaku?

    Isu neh tak mendapat perhatian meluas di laman sosial pro pembangang err silap, pro pembangkang disebabkan berlaku di Penang. Kalau berlaku di negeri yang pro kerajaan baru la saf2 pembangang err silap lagi pembangkang akan pickup dan sebar.

    Sama seperti jika isu2 yang berlaku di negeri2 pro kerajaan, saf2 kerajaan pun taknak pickup. Jika di negeri pro pembangkang baru depa laju2 sebar bajet prihatin. Ini la wayang partisan beb. Hancur. Macam sial otak dorang.

    Berbalik kepada isu di atas.

    - Berlaku di Butterworth, Penang.

    - Nama kampung, KAMPUNG SUNGAI NYIOR.

    - Apa yang berlaku ialah tanah di kampung tersebut telah dijual kepada pemaju.

    - Maka tanah2 di kampung tersebut telah menjadi milik syarikat swasta.

    - Bila tanah2 tue dah jadi syarikat swasta yang punya, maka logik la depa nak halau mereka2 yang duduk atas tanah milik mereka atas nama pembangunan.

    - Itu otak cara kapitalis babi berfikir. Memang depa akan fikir logika macam tue.

    - Hakikatnya. Sebagai pemilik tanah dan kau sewakan tanah kau ke atas orang lain untuk dijadikan tapak rumah, kalau ko nak jual tanah, kau patut inform tuan rumah awal2. Untuk mereka alert dengan sebarang kemungkinan.

    - Kemudian kau deal dengan pemaju untuk bagi pampasan yang sama dengan nilai rumah yang dirampas. Kalau kau rampas rumah atas tanah, maka ganti balik rumah atas tanah. Ini rumah orang kita tengah cakap. Bukan citer pasal tanah kosong. Rumah tempat orang berlindung dari hujan panas. Jangan fikir senang kau aje. Kenapa bukan sama2 senang dan sama2 rasa bahagia.

    - Then, apa yang si pemaju buat ialah pemaju beri mereka notis pengusiran.

    - Notis pengusiran dalam tempoh yang sangat singkat. Ikut notis awal, mereka akan diusir pada jumaat yang baru lepas. Tapi still tak berlaku apa2 perkara lagi ketika ini. Mungkin disebabkan penduduk kampung melawan.

    - Syarikat yang diberikan hak untuk memajukan kawasan perkampungan tersebut.

    Dan ini ialah hujah2 bayangan penjilat LGE.

    - LGE sibuk. Nak jumpa tak buat appointment dah kenapa kau?

    - LGE takde kat office. Dia tatau.

    - Ini semua fitnah dari penduduk kampung untuk burukkan DAP.

    - LGE tengah kumpul maklumat.

    Tak percaya korang tengokla. Saf2 pembangang neh aku kenal depa luar sana macam saf2 barisan bingai. Memang jenis penjilat tak boleh pakai.

    ReplyDelete
  6. Pindah aje la ke tanah TRX. Dijamin tak kena halau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni jer idea yg mampu diberi? kot kata bingai sentap.....

      Delete
    2. Babi dap n barua/broker ghb memang secucok.... selamat bersenggama...

      Delete
  7. Bala Dari Allah akibat mengundi dap Dan pkr. Terimalah balasan kerana mengangkat kafir sbg ketua Dan peliwat sbg pemimpin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banjir d kelantan bala dari allah kerana undi pas kot.

      Delete
  8. Ni lah blog tetbaik. bersih Dari unsur2 bodek dan melobi. Harap Omak Kau, Jeff, Jesse dan Tulang Badak boleh membungkar lagi kekejaman yg berlaku.

    Rupa2nya Akar umbi Keadilan mahu lagi kebenaran yg nyata.

    Thanks Omak Kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog terbaik ke blog terbodoh.hahahahahaha

      Delete
  9. Kahkahkah.macai semua pemalas copypaste je kerjanya.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  10. Blog terbodoh la tu.1mdb xberani sebut pun.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  11. Blog terbaru geng keris telanjang......makin lama makin meroyan...
    makin lama makin kuat menjilat....wall blogger ni jer yg masih berlogo Keadilan...tp tuan punya badan n hatinya dah tangkap shahdu ket geng keris telanjang....

    ReplyDelete
  12. Kah kah kah lim kit siang ckp.....bukan ako cakappp....klu bang non jadi PM mesia selamat...ringgit mesia tak jatuh...kah kah kah masa 1997 lim kit siang yg bertalu talu soal bang non di parlimen kenapa ringgit jatuh....skg cina rasis lim kit siang jilat kahak sendiri....puiiii.....jawapan yg konsisten klu bang non jadi PM ringgit slamat adalah pembohong jer...sbb aljuboori klas 3 genral degree jurusan sejarah tulin dari UM jer...kah kah bab ekonomi ni aljuboori goreng jer lebih....ahaks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sian mak bapak ko dpt anak mcm ko,atau mak bapaj ko kaki jubo,atau mak bapak ko jual jubo kat org atau ko selalu berjubo ngan mak bapak ko.kesian.aku tgk ko.sabar je.semoga mak bapaj ko dan ko skali insaf dr bjubo.hahahhahahaha

      Delete
    2. aljubori ado juga degree um...kau srp lulus tak?

      Delete
  13. Penolong Pengarang Utusan Cabar Menteri Dan Macai Debat Isu RM2.6 Billion
    Penolong pengarang Utusan cabar menteri, pengarah Jasa debat isu derma RM2.6 bilion Najib






    Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak dan Pengarah Jasa Datuk Dr Puad Zarkashi perlu bersedia berdebat dalam isu RM2.6 dimasukkan ke dalam akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak bagi membuktikan mereka pembela perdana menteri, kata Ku Seman Ku Hussain.

    Penolong pengarang akhbar milik Umno edisi Ahad, Mingguan Malaysia itu berkata Salleh dan Puad memutar belit kenyataannya yang sama sekali tidak mempersoalkan dana RM2.6 bilion itu datang daripada sumber rasuah.

    “Kedua-dua panglima ini sama sekali tidak menyentuh isu yang saya bangkitkan iaitu derma RM2.6 bilion itu bukan milik Umno. Hujah saya seluruh kepimpinan tertinggi termasuk bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak tahu tentang kewujudan derma itu.

    “Saya mencabar sama ada Salleh (menteri RTM) atau Puad supaya mengatur debat dengan saya mengenai isu fundamental derma RM2.6 bilion yang saya anggap bukan kepunyaan Umno ini.

    “Kalau disiarkan secara langsung di RTM lagi bagus supaya mereka lebih kelihatan sebagai pembela Najib. Saya sanggup untuk berdebat satu lawan dua dengan Salleh dan Puad,” katanya menerusi blognya, kayangdailypost semalam.

    Ku Seman berkata kedua-dua “panglima” Najib itu tidak menjawab persoalan yang diajukannya menerusi rencana yang disiarkan Mingguan Malaysia pada Ahad sebaliknya membangkitkan isu derma RM2.6 bilion itu sebagai rasuah.

    Katanya, jawapan Salleh dan Puad membuatkan rakyat melihat pemimpin kanan Umno sebagai terlalu dungu hingga tidak tahu apa yang ada dalam akaun parti.

    “Mereka ini kaki spin, sebab itulah cybertrooper yang diketuai Puad hanya layak dibaca pengampu Umno saja.

    ReplyDelete
  14. Nak bagi bantuan mestilah ambil sedikit masa untuk lawatan, estimate kos dan lain-lainnya.

    Negeri Kelantan yang dah hampir setahun selepas banjir tapi rakyat Kelantan masih tidur di dalam khemah apa cerita.

    Kelantan yang diperintah ulamak suci murni buat apa.

    Jangan la sibuk pergi Jepun saja, terjun di Tasik Kenyir dan membaruakan orang sana sini sampai rakyat tak terbela.

    OK hanya nampak PP dan Selangor saja tapi kat Kelantan tak nampak.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni mangkuk,hang komen ni,hang dah pi tengok sendiri ka atau baca laman web saja.

      Delete
    2. pas baling n kbg pasu12 August 2015 at 23:28

      Sham tm btg hidung pun tak nampak masa banjir tempoh hari... awat tak tanya unit amal kg aku pi berkampung sebulan 5 bj rumah kami siap bina..bape duit hang bantu n pi bg tolong mangsa banjir di klate...aku mendoakan kebaikan pd diri hang... tapi mangsa banjir yg kehilangan rumah akan melaknat hati hang yg busuk n hang akan terima musibah yg amat dahsyat diatas cercaan hang.... sedangkan ngo n kerajaan pusat n negeri telah selesai menyerah beratus buah rumah siap kpd mangsa... walaupun ramai lg mangsa yg masih belum dpt rumah yg dlm pembaikan n pembinaan

      Delete
    3. Betapa jijik nya manusia sham tm ghb barua dap anjing...anda sanggup menghina mangsa banjir di klate n menghina President PAS... sedangkan katanya bapa barua dap anjing ghb awak pun beri derma mangsa banjir melalui agen ghb klate....hambo rasa sedih n memohon agar anda akan ditimpa musibah yg lebih dahsyat lagi dari mangsa bah merah klante... sebagai ganjaran penghinaan awak kpd mereka yg bertungkus lumus menolong kesedihan kami

      Delete
    4. Amin........

      Delete
  15. Amboi amboi Inilah peluang Omak menghentam Dap. Kak Ros punya blogger kesayangan. Adalah dapat sikit beg tangan dan upah. Cukuplah makan .....Ini bloger upahan UMNO dan PAS........ Dulu di sanjung kerana berprinsip kan rakyat... sekarang di keji kerana berprinsipkan UMNO dan PASUG dan juga kaki fitnah totok.

    ReplyDelete