KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 6 August 2015

PENGANTIN TIDAK SEMPAT BERSANDING



Parit Buntar: Seorang lelaki yang dijangka bersanding sempena majlis resepsi perkahwinannya Ahad ini terbunuh dalam kemalangan di Sungai Aceh, Seberang Perai Selatan, Pulau Pinang, kelmarin.

Sumber berkata, mangsa, Mohamad Rizal Zakaria, 22, yang menunggang motosikal seorang diri dipercayai bergesel dengan sebuah kenderaan menyebabkannya terbabas dan tercampak ke laluan bertentangan sebelum dilanggar sebuah kereta lain dalam kejadian jam 12.17 tengah hari.

Menurutnya, mangsa parah di kepala meninggal dunia di tempat kejadian akibat digilis tayar depan kanan kereta berkenaan sebelum mayatnya dihantar ke Hospital Sungai Bakap, Pulau Pinang untuk dibedah siasat.

Bapa mangsa, Zakaria Mat Arop, 76, berkata, sebelum kejadian itu, anaknya yang sudah bernikah di Sik, Kedah pada 13 Jun lalu dengan pasangannya Siti Aishah Mahamud, 21, dikatakan sempat menyiapkan bungkusan hadiah seperti bunga telur dan beg untuk tetamu.

Menurutnya, arwah hanya memaklumkan mahu ke Pulau Pinang sebelum keluar dari rumah dengan menunggang motosikal Kawasaki Ninja RR 150 miliknya.

33 comments:

  1. Harap Mujahid GHB melawat keluarga mangsa. Mujahid kan MP Parit Buntar. Renti kan la bodek DAP tuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak bodek Penang Mari tak bolei la Jadi Pengarah. Dapat fulusssss.

      Delete
    2. DAP, PKR, anak baru lahir ini (GHB) , beberapa NGO katanya malah termasuk kalangan Umno yang kecewa akan menganggotai pakatan baru, politik baru idaman Kit Siang itu. Malah jika cukup bilangannya dengan penyertaan kononnya pimpinan kecewa Umno dan beberapa wakil BN khasnya dari Sabah dan Sarawak, atas usaha dan kelicikkan politik Kit Siang, satu kerajaan perpaduan baru akan dapat dibentuk, siapa-siapa pemimpin kecewa Umno tadi boleh jadi PM sementara sehinggalah PRU yang akan datang.

      Duduklah DAP, PKR dan anak baru lahir tadi dalam kabinet politik baru. Presiden parti yang menggantikan PAS itu kerana tak punya kerusi bolehlah dilantik sebagai Senator dan diberikan kerusi kabinet Menteri Dalam Negeri yang sakan diidam-idamkannya sejak puluhan tahun lalu. Pasti beliau gembira dan terhutang budi dengan Kit Siang. Begitulah cantiknya nampak atas kertas perancangan Kit Siang, kepala bergeliga yang sebenar yang disebalik semua ini.

      PAS berjaya dipecahkan, satu pihak yang pro ulamak yang mahu Islam yang sebenar berjaya dimatikan usia politknya manakala serpihan PAS yang bangga dengan Islam progresifnya berjaya dibentuk yang tidak menaruh sebarang cita-cita sebagaimana PAS lama yang sangat ditakuti dan dibenci Kit Siang dan DAP itu.

      Raja Petra Kamaruddin atau RPK dalam Malaysia Today di http://www.malaysia-today.net/dap-is-a-threat-to-racial-harmony/ menulis:

      Their plan is after splitting PAS into two it is now time to split Umno into two as well. Then Malay political power will weaken. And if we do not support this DAP plan then we are traitors. Only if we support the DAP plan will we be patriots.

      That is how Malaysia’s politik baru is to be played. It must be DAP’s way or no way. And if we disagree then we must be whacked. And since I do not agree with what they are doing that means I am a traitor. Traitor to what? Traitor to the country or traitor to DAP?

      (Perancangan mereka (Kit Siang/DAP) selepas memecahkan PAS kepada dua kini giliran memecahkan Umno kepada dua pula. Ini bermakna kuasa politk Melayu akan berjaya dilemahkan. Dan jika kita tidak menyokong pelan DAP itu bermakna kita adalah pengkhianat. Jika kita sokong pelan DAP bermakna kita adalah patriot. Inilah caranya bagaimana “politik baru” Malaysia mahu direncanakan. Ianya mesti mengikut cara DAP jangan tidak. Jika kita menentang maka kita akan diserang.

      Dan memandangkan saya tidak bersetuju dengan apa yang mereka lakukan maka saya juga turut menjadi pengkhianat. Pengkhianat kepada siapa? Pengkhianat kepada negara atau pada DAP?

      Delete
    3. Celaka betul DAP berani dia singkir pas dr kerajaan Penang. Mana nak cekau duit utk bayar Velfire yg baru aku beli. Klu aku jual serban pon belum tentu laku. Menyesal aku ikut Geng Hadi Barua.

      Delete
  2. Aku puji blogger Omak Kau kerana kekal dgn semangat reformasi 1998. Ceita mau benar.

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faham kisah Benar INI. Ketahuilah yg merosakkan PR adalah golongan Kajang Move .Gampang politik paling suweyyy di nusantara.
      Mangsa orang Parit Buntar, ada GHB melawat............ Yileeeeekkkk. Yang pi melawat hanyalah gang2 Ustaz Deris dari PAS . Ada tak PKR melawat ???? DAP ada melawat tak ?????????

      Aku rasa kalau orang melayu dan india, memang juak2 ni tak peduli. Kalau jenis satu lagi, sebelum subuh dah mai

      Mentang2 mangsa orang islam, orang melayu

      Cuma orang2 bodoh macam Addin. Greenboc, mso, PASMAcha, gang lilin dan Mamat gemok Malaysiawaves saja yg kena torak dgn jebon GHB ni Mari kita bersama2 dgn TGHA untuk membawa obor obor reformasi

      Delete
    2. Median mangsa accident. Harap Mujahid buat kerja YB. Pi melawat.

      Delete
    3. Mohon semua MP PR turun bantu lalulintas. Klu x diturut macai Serban Besar akan salahkan Lim Kit Siang. Mereka benci benar dgn LKS sebab halau Geng Hadi Barua dr kerajaan Penang.

      Delete
    4. Kajang Pak Malau Kajang Berlipat , Kajang Hamba Mengkuang Layu ......... Banggang puak macha Banggang tak bertempat , Banggang Barua (GHB) tak tahu malu .............. ada ka patut depa tuntut harta dan aset Pas sbg harta sepencarian ? Habis duit koperasi kohilal, kosis dan tabung serambi berjuta2 ringgit yang depa pelingkup tu depa buat senyap bodo je dan tak nak tanggung gantirugi kpd pelabur2 ! Mmg depa ni GHB (Geng Haprak Biawak)

      Delete
    5. Mari berbalas pantun ................
      Semuanya kerana bontot sidia .............
      1.Dia hilang maruah
      2.Dia hilang peluang jadi PM
      3.Dia hilang jawatan no 2
      4.Dia hilang arah kononnya perjuang nasib rakyat
      5.Dia jadi mabuk ketum
      6.Dia sanggup balaci Dap utk angguk apa saja
      7.Dia khianati perjuangan Islam
      8.Dia sanggup berkawan dg tali barut kristian dan yahudi
      9.Dia sanggup tolak hudud
      10.Dia kini terpenjara di Villa de Sg Buloh
      ..............kini sisa2 temberang perjuangan beliau diteruskan oleh macai2 dan balacinya merangkap macai2 dan balaci DAP ............rakyat memerhatikan dgn jijik sandiwara kerakusan macai dan balaci tersebut sanggup menyebar pelbagai tohmahan dan fitnah demi menuju ke Putra Jaya !

      Delete
  3. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

    Interview dgn Mat Sabu, Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi.

    " "Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu.

    Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

    Jesse Labu
    Keadilan N9ERS

    ReplyDelete
  4. Wa mahu ucapkan salamat hali laya ! Sila latang rumah terbuka Dap ......... manyak hidangan spt babi goleng , babi pangang dll ........ semuanya ditonggeng halal kelana itu tuan galu LKS dan LGE kasi sembelih ......... lagi itu yam seng pun ade sama itu main majong pun ade . ....... kalau mahu lebih enjoy itu amoi Ipoh mali pun ade ......... jgn takut jgn segan itu dosa semua tuan galu LKS dan LGE boleh kasi ampun dan ada applovement dpd itu ulamak2 DAP punya ........ ini mcm punya balu butut2 Islam bukan itu macam tuan gulu haji hadi yg mahu hudud kasi susah sama melayu Islam mahu enjoy dan bikin kacau ekonomi olang cina mahu niaga itu judi , babi , yam seng sama itu amoi jual body maaa ........ kalau talak suka itu amoi , itu pondan pun wa ade boleh main montot maaa ..........haiya itu pasal wa suka sama PKR dan Halapan Balu punya macai .......... ini macam wa butut2 ada halapan niaga kasi untung sebab olang melayu Islam boleh jadi customer wa wa sangat suka sama halapan balu ..........ingat halapan balu aa ............ halapan balua .......balua punya olang aa ! ..... ini macam Dap manyak balua punya olang ..........mcm samat sait , Julhajmi yan tebalu plofesor Ajiz Mali ............Lai lai lai macai sama balaci masuk sama DAP maa ......... itu PKR mana ata nilai ekonomi looooo ........... hanya pandai kasi hantam duit Jakat looooo !
    .........Sikalang wa ada faham kenapa itu Ameno sama PKR sama Dap tolak itu hudud ........... sbb semuanya satu kapla mahu hantam duit rakyat ............ sapa tak takut tangan kena potong oooowwww ! sinang cakap umno = Pkr = Dap = hamsap loooo ! Itu malayu cakap macam taik !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak habis2 lawak bodoh natang ni

      Delete
    2. Ini bukan lawak bodoh. Ini adalah luahan hati macai Geng Serban Besar yg dah menyesal kerana percayakan PASIKULUTUT. Nak buat u turn mcm Hadi tak berani..takut bini kena talak 3. Kesian sungguh.

      Delete
    3. copy paste utk setiap posting omak dia tu, kesian omak terdesak, buat posting kemalangan tp mulakan lepas geram politik... hahaha

      kesian mangsa kemalangan dimanipulasi demi nafsu buas omak kt khalid

      yg post tu omak sendiri hahahahaha

      dlm ni byk omak post sendiri

      omak sedang dilanda gangguan jiwa kerana plan nak kawin MB Selangor Khalid tidak kesampaian kerana khalid gagap dlm politik

      Delete
  5. Lepas ni pengantin perempuan aitu PAS akan menjanda lagi untuk kali ke-5 sebelum sempat nikah dengan pengantin gigolo aitu UMNO.

    UMNO bermain kayu tiga, tapi PAS tak percaya.

    Sebab BODOH wal TOLOL, PAS masih percaya pada UMNO dengan janji sokong Hudud dan jawatan- jawatan tertentu.

    Dah banyak kali PAS kawin cerai.

    Lepas ni PAS kena kahwin dengan kongkang je lah senang sebab kalau kahwin dengan manusia mesti khianat dan tidak kekal lama.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dh byk kali menjanda. Kali terakhir jadi janda PR. Usia pon dah tua nyanyuk. Sudah monopause. Klu main pon kemut dh tak ada.

      Delete
    2. Sham TMi orang sasau GHB, Mungkin juga mat Nepal.meloyawavea

      Ikut Murshidul Am Penang Mari kat Georgetown Penang ka kat bukit bendera.

      Dulu orang cakap, salah berguru mesti sasau. Tu mencarut carut tu

      Delete
    3. DAP, PKR, anak baru lahir ini (GHB) , beberapa NGO katanya malah termasuk kalangan Umno yang kecewa akan menganggotai pakatan baru, politik baru idaman Kit Siang itu. Malah jika cukup bilangannya dengan penyertaan kononnya pimpinan kecewa Umno dan beberapa wakil BN khasnya dari Sabah dan Sarawak, atas usaha dan kelicikkan politik Kit Siang, satu kerajaan perpaduan baru akan dapat dibentuk, siapa-siapa pemimpin kecewa Umno tadi boleh jadi PM sementara sehinggalah PRU yang akan datang.

      Duduklah DAP, PKR dan anak baru lahir tadi dalam kabinet politik baru. Presiden parti yang menggantikan PAS itu kerana tak punya kerusi bolehlah dilantik sebagai Senator dan diberikan kerusi kabinet Menteri Dalam Negeri yang sakan diidam-idamkannya sejak puluhan tahun lalu. Pasti beliau gembira dan terhutang budi dengan Kit Siang. Begitulah cantiknya nampak atas kertas perancangan Kit Siang, kepala bergeliga yang sebenar yang disebalik semua ini.

      PAS berjaya dipecahkan, satu pihak yang pro ulamak yang mahu Islam yang sebenar berjaya dimatikan usia politknya manakala serpihan PAS yang bangga dengan Islam progresifnya berjaya dibentuk yang tidak menaruh sebarang cita-cita sebagaimana PAS lama yang sangat ditakuti dan dibenci Kit Siang dan DAP itu.

      Raja Petra Kamaruddin atau RPK dalam Malaysia Today di http://www.malaysia-today.net/dap-is-a-threat-to-racial-harmony/ menulis:

      Their plan is after splitting PAS into two it is now time to split Umno into two as well. Then Malay political power will weaken. And if we do not support this DAP plan then we are traitors. Only if we support the DAP plan will we be patriots.

      That is how Malaysia’s politik baru is to be played. It must be DAP’s way or no way. And if we disagree then we must be whacked. And since I do not agree with what they are doing that means I am a traitor. Traitor to what? Traitor to the country or traitor to DAP?

      (Perancangan mereka (Kit Siang/DAP) selepas memecahkan PAS kepada dua kini giliran memecahkan Umno kepada dua pula. Ini bermakna kuasa politk Melayu akan berjaya dilemahkan. Dan jika kita tidak menyokong pelan DAP itu bermakna kita adalah pengkhianat. Jika kita sokong pelan DAP bermakna kita adalah patriot. Inilah caranya bagaimana “politik baru” Malaysia mahu direncanakan. Ianya mesti mengikut cara DAP jangan tidak. Jika kita menentang maka kita akan diserang.

      Dan memandangkan saya tidak bersetuju dengan apa yang mereka lakukan maka saya juga turut menjadi pengkhianat. Pengkhianat kepada siapa? Pengkhianat kepada negara atau pada DAP?

      Delete
    4. Perhatian...Sesiapa yg teringin janda boleh mendaftar sekarang. Syarat cukup mudah..
      1. Tahan dimaki hamun oleh Hadi
      2. Pandai ilmu tentang u turn
      3. Pandai masak sushi
      4. Tidak mabuk bila ke Jepon.
      Dalam majlis kawin nnt anda akan diapit oleh Geng Serban Besar yg sangat waala kpd tuang presideng.

      Delete
    5. Nak kaya sama dap lg sinang...satu pelatulan saja..xmai hudud...mmmuahhh

      Delete
  6. Hahaha!!! Bak orang Hilang Akal dibuatnya, Si Apek Kit Siang ni mula meroyan tak tentu arah bila Tun Mahathir dilihat mula mendiamkan diri dari mengkritik isu yang berkaitan dengan 1MDB.

    Tapi apa yang kita nak herankan sangat dengan Si Apek Kit Siang ni ek. Dia memang mudah meroyan bila kehendak dan kemahuan dia tidak dipenuh oleh orang lain. Dia akan hilang akal bila ada orang yang tak menyebelahi dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tabik Kit Siang.....satu2 MP yang berani keluar dari tempurong.......MP P Pinang...Melaka...Ipoh....Pj......sekarang ni Kulai.....takkan duduk bawah tempurong Marang je......tak cuba2 lah pantai barat pulak......

      Delete
  7. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
    2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
    4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
    6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
    7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
    8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
    11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
    12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
    Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong.

    Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari berbalas pantun ................
      Semuanya kerana bontot sidia .............
      1.Dia hilang maruah
      2.Dia hilang peluang jadi PM
      3.Dia hilang jawatan no 2
      4.Dia hilang arah kononnya perjuang nasib rakyat
      5.Dia jadi mabuk ketum
      6.Dia sanggup balaci Dap utk angguk apa saja
      7.Dia khianati perjuangan Islam
      8.Dia sanggup berkawan dg tali barut kristian dan yahudi
      9.Dia sanggup tolak hudud
      10.Dia kini terpenjara di Villa de Sg Buloh
      ..............kini sisa2 temberang perjuangan beliau diteruskan oleh macai2 dan balacinya merangkap macai2 dan balaci DAP ............rakyat memerhatikan dgn jijik sandiwara kerakusan macai dan balaci tersebut sanggup menyebar pelbagai tohmahan dan fitnah demi menuju ke Putra Jaya !

      Delete
  8. TGHH kata tak masuk akal duit sebanyak itu (RM2.6B) masuk akaun peribadi jibby.

    Tak masuk akal GHB boleh meraih sokongan. Bertahan dua tahun jer.

    Fikir-fikirkan lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Quran ckp pun hang x ikut...ckp dap jer hang percaya...fikir dlm2

      Delete
    2. amboi baghal ni dah samakan ayat tuang guru dgn quran ke? ni dah tentu sewel sb overdose pil kude pemberian tuang guru hatori dari jepong...fikir btl2

      Delete
    3. GHB akan kambus Pas kerana GHB ada 2 tongkat yg mengangkat mereka iaitu PKR dan DAP
      Tengok la bila GHB ambil jawatan jawatan GLC di Selangor dan Penang melopong la puak puak pas nih, Harap Kelantan, rumah banjir pun tak mampu buat.... Pas belah lah lu dari Selangor dan penang kalu mesih ada TULUR dan MARUAH

      Delete
  9. KATALAH APAPUN, PAS SUDAH TAK RELEVAN DAN GHB AKAN TERUS KE DEPAN DEMI MEMBELA RAKYAT

    biarkan keldai2 merengek bagi pihak PASUMNO, itu memang sifat keldai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biorkan anjing terus menyalak.. dicampakkan piring terbang dia lari.. dicampakkn tulang meleleh ayor lior.. Pas tetap relevan smpai akhirat.. Allahuakbar!!

      Delete
    2. PAS tetap relevan selamanya sebb selepas ini umnu pula nk perkudakan PAS

      PAS memang telah menjadi kuda tunggangan semata2 mutakhir ini

      sebb pemimpinnya fitnah org pil kuda, otak tiada ditemui.... ambik kau jadi kuda umnu pulak

      Delete
  10. hhaaahaah..omakkau, terpulanglah pada kau nak kata nisbah melayu sikit,aku baru balik, aku orng kg baru/kl,satu family turun,ipar duai,jiran2.kebetulan ramai family aku
    kulit kuning langsat bila pakai baju kuning sebiji macam cina,orng macam salehudin ayob,nizar dan ribuan lagi kalau pakai baju kuning sebiji macam cina, kalau kak wan tak pakai tudung pakai baju kurung muka macam korea kot..Aku ikut jln Tunku abd rahman ribuan melayu,sempat melawat mesjid negara,pudu ribuan melayu juga...taklah terfikir nak ambil gambar orng2 melayu..sebab keluarga aku bukan racist macam kau,dan pelampau2 agama macam geng2 PAS.Takk kisahlak ko kata melayu tak sampai seribu jerr...heheheheh.

    ReplyDelete