Tuesday 25 August 2015

TIADA KERAHAN DAN ARAHAN AHLI PAS KE BERSIH 4.0



PETALING JAYA: Pas tidak akan mengerah anggota dan penyokongnya untuk menyertai Bersih 4.0 pada 29 dan 30 Ogos ini.

Setiausaha Agungnya, Datuk Takiyuddin Hassan menyifatkan tarikh perhimpunan yang hanya selang sehari dengan sambutan Hari Kebangsaan pada 31 Ogos dianggap tidak sesuai.

Ia juga dikatakan bertempung dengan program parti itu, Jelajah Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden Parti dan Perhimpunan Istiqamah sehingga menang yang berlangsung pada setiap negeri, pada Sabtu ddan Ahad, hingga ia 3 Oktober 2015.

Perkara itu disampaikan dalam kenyataan yang dikeluarnya pada Isnin.

Sehubungan itu, parti berkenaan memutuskan hanya akan menghantar wakil ke perhimpunan yang bakal diadakan.

8 comments:

  1. Akju nak tengok berapa ramai BOY yg GHB ada.

    Bou GHB
    Gerak Harap Boy

    ReplyDelete
  2. Buat apa pi Bershit 4.00, baik layan Kongres Rakyat. Kurang sikit Retorik Loser lari parti. kah kah kah

    Kongres Rakyat pada 12 September depan, yang membabitkan ahli serta pimpinan Pas pelbagai peringkat di seluruh negara.

    Turut dijangka terbabit, pertubuhan bukan kerajaan (NGO), parti politik dan orang awam, bagi membincangkan pelbagai isu yang menjadi kepentingan bersama dan penyelesaiannya konstruktif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang Badak ada aepupu yg nama macam Tulang Badak. Sepupu ni Mat GHB, yg suka buat cerita dongeng yg selaunya sendiri tulis sendiri percaya.

      Harap Mat Shampoo Dan Mariah Kari bawa terus sepupu Tulang Badak pi Bersih 4.00

      Simpan kat kampung memalukan warehhh kat nogori joooo.

      Paling. bagus Mat Shampoo ambil truss Jadi angkat jadi pembancuh kopi GHB

      Tulang Badak
      Murtabakwaves

      Delete
  3. SETIAUSAHA GHB MEROYAN, TAK NAK LEPAS JAWATAN!!!

    Heh! Nampak gayanya puak - puak Geng Haprak Baru tu dah semakin tertekan apabila terus didesak oleh semua pihak agar mereka lepaskan jawatan yang disandang pada ketika ini.

    Nak pulak kepada mereka yang menjadi Wakil Rakyat sama ada Ahli Parlimen mahupun ADUN biasa. Kalau setakat lepaskan jawatan dalam parti je, baik tak payah. Bukannya mendatangkan faedah pun.

    Tapi, mati hidup semula pun diorang takkan buat seperti apa yang didesak oleh pihak - pihak tersebut. Sebaliknya, diorang akan bagi macam - macam alasan bertaraf Longkang belaka.

    Hakikatnya, Geng Haprak Baru ni lebih mengutamakan kepetingan Politik Peribadi diorang sendiri jika nak dibandingkan dengan perjuangan. Maka sebab itulah diorang bagi macam - macam alasan.

    Sebagai contoh, alasan yang diberikan oleh Setiausaha Geng Haprak Baru ni. Baru sekarang la dia nak meroyan dan menganggap desakan tersebut sebagai 'Tidak Adil' dibuat terhadap mereka.

    Alasan yang dia berikan, desakan yang dibuat tu KONONnya tidak menepati sistem Demokrasi Pilihan Raya yang dilaksanakan dimana diorang tidak akan dibenarkan bertanding selama 5 tahun.
    "Mungkin ada kewajaran untuk meneliti dan menimbang kembali perkara ini. Buat masa ini, sistem politik dan pilihan raya adalah tidak adil buat Adun dan ahli Parlimen yang meletak jawatan kerana mereka tidak dapat bertanding semula selama 5 tahun," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
    Tapi IRONIKnya, masa perlaksanaan Agenda Langkah Kajang yang direncanakan oleh puak - puak PKR tu sebelum ini, tak nak pulak diorang bersuara. Kenapa diorang hanya mendiamkan diri?

    Jika dilihat dari satu sudut, jika benar diorang ni nak memperjuangkan Hak Rakyat seperti mana yang diwar-warkan selama hari ini, sudah pasti diorang tak kisah jika tak bertanding sekali pun.

    Maka, alasan yang diberikan oleh Setiausaha Geng Haprak Baru tu jelas membuktikan bahawa diorang lebih sayangkan jawatan yang dipegang daripada nak memperjuangkan rakyat itu sendiri. Jadi, tak payah la diorang nak salahkan sistem Pilihan Raya pulak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak risau, tak risau...gumbira2

      Delete
  4. Aku hari itu memang kena oustation sebab pergi kenduri. Tapi kalau tak ada kenduri pun aku tak sior nak pergi. Bior le GHB berarak dengan polih....sambil berarak makan asap dengan kayu cota...ki...ki...ki

    ReplyDelete
  5. Tak pergi lagi baik. Puak GHB & DAP dah sediakan jawapan mengutuk PAS.
    Jika PAS hadir - PAS menumpang mcm kera sumbang. Kenapa tak buat program sendiri?
    Jika PAS tak hadir -Ternyata PAS berUG dgn UMNO.

    ReplyDelete
  6. PAS awal awal lagi dah kalah. Janganlah merajuk, ahli ahli berhak buat keputusan masing masing. Cubalah bawa bawa berunding. Pejalanan kita ni jauh lagi. jangan jadi kera sumbang dan sombong sangat. Tarik nafas dalam dalam dan fikirkan balik apa yang tak kena. Tegurlah pemimpin supaya jgn ikut UMNO. Kita kena lawan UMNO. Nak lawan UMNO kena Turun KL minggu ni.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...