KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 7 August 2015

BETUL KE PAKATAN BARU NANTI AKAN DIKETUAI LIM KIT SIANG??????

Itulah yang kini berbunyi diakar umbi sekarang ini ... suatu gabungan Pakatan baru menggantikan Pakatan Rakyat akan ditubuhkan tanpa PAS sebahagian darinya bunyinya akan diketuai oleh Lim Kit Siang????  ... Betul ke?????

Sehinggakan pengumuman penubuhan pun dilakukan oleh Lim Kit Siang .. selalunya satu pengumuman berita sebesar ini di umumkan oleh Ketua Umum PKR atau pun presiden PKR ataupun barisan pemimpin dari PKR/DAP/ kali ini GHB.


Penasihat DAP Lim Kit Siang memberi gambaran bahawa satu gabungan baru parti pembangkang akan diwujudkan selepas Gerakan Harapan Baru didaftarkan secara rasmi sebagai parti politik.

Antara yang disebut-sebut sebagai nama gabungan baru itu ialah Pakatan Rakyat Perjuangan.

"Apabila satu parti politik baru muncul daripada Gerakan Harapan Baru (GHB) dalam masa beberapa minggu, satu Pakatan Rakyat baru – sama ada Pakatan Baru, Pakatan 2.0 atau apa juga nama – akan sedia untuk membawa obor bagi Malaysia Baru,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurut Lim, beliau diberitahu oleh pengerusi GHB bahawa penubuhan parti baru itu akan selesai dalam masa beberapa minggu lagi.

GHB dibentuk oleh kalangan pemimpin progresif PAS sebagai mukadimah bagi penubuhan parti politik baru selepas kumpulan itu disingkirkan dalam pemilihan parti.

Kumpulan konservatif dalam PAS pula pada bulan lalu memutuskan hubungan dengan DAP susulan kritikan ke atas isu kontroversi yang menjadi duri dalam daging sejak sekian lama.

Ia seterusnya menyebabkan Pakatan Rakyat berkubur.

Lim yang juga MP Gelang Patah berkata, gabungan baru itu akan membentuk jajaran baru dalam kuasa politik negara dan melahirkan gabungan politik baru yang akan menggantikan Pakatan Rakyat.

68 comments:

  1. http://www.malaysia-today.net/support-what-pakatan-rakyat/

    Hello! Idiots! What Pakatan Rakyat? Did not DAP announce that Pakatan Rakyat is already dead? Did they not say that Pakatan Rakyat no longer exists? So what Pakatan Rakyat are you all talking about? The already dead and no longer existing Pakatan Rakyat?

    NO HOLDS BARRED

    Raja Petra Kamarudin

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP cakap belit2 macam bewok .

      Malangnya Kajang Move Dan GHB dah kena tangas dgn Mursidol am baru, Penang mari

      Delete
    2. DAP, PKR, anak baru lahir ini (GHB) , beberapa NGO katanya malah termasuk kalangan Umno yang kecewa akan menganggotai pakatan baru, politik baru idaman Kit Siang itu. Malah jika cukup bilangannya dengan penyertaan kononnya pimpinan kecewa Umno dan beberapa wakil BN khasnya dari Sabah dan Sarawak, atas usaha dan kelicikkan politik Kit Siang, satu kerajaan perpaduan baru akan dapat dibentuk, siapa-siapa pemimpin kecewa Umno tadi boleh jadi PM sementara sehinggalah PRU yang akan datang.

      Duduklah DAP, PKR dan anak baru lahir tadi dalam kabinet politik baru. Presiden parti yang menggantikan PAS itu kerana tak punya kerusi bolehlah dilantik sebagai Senator dan diberikan kerusi kabinet Menteri Dalam Negeri yang sakan diidam-idamkannya sejak puluhan tahun lalu. Pasti beliau gembira dan terhutang budi dengan Kit Siang. Begitulah cantiknya nampak atas kertas perancangan Kit Siang, kepala bergeliga yang sebenar yang disebalik semua ini.

      PAS berjaya dipecahkan, satu pihak yang pro ulamak yang mahu Islam yang sebenar berjaya dimatikan usia politknya manakala serpihan PAS yang bangga dengan Islam progresifnya berjaya dibentuk yang tidak menaruh sebarang cita-cita sebagaimana PAS lama yang sangat ditakuti dan dibenci Kit Siang dan DAP itu.

      Raja Petra Kamaruddin atau RPK dalam Malaysia Today di http://www.malaysia-today.net/dap-is-a-threat-to-racial-harmony/ menulis:

      Their plan is after splitting PAS into two it is now time to split Umno into two as well. Then Malay political power will weaken. And if we do not support this DAP plan then we are traitors. Only if we support the DAP plan will we be patriots.

      That is how Malaysia’s politik baru is to be played. It must be DAP’s way or no way. And if we disagree then we must be whacked. And since I do not agree with what they are doing that means I am a traitor. Traitor to what? Traitor to the country or traitor to DAP?

      (Perancangan mereka (Kit Siang/DAP) selepas memecahkan PAS kepada dua kini giliran memecahkan Umno kepada dua pula. Ini bermakna kuasa politk Melayu akan berjaya dilemahkan. Dan jika kita tidak menyokong pelan DAP itu bermakna kita adalah pengkhianat. Jika kita sokong pelan DAP bermakna kita adalah patriot. Inilah caranya bagaimana “politik baru” Malaysia mahu direncanakan. Ianya mesti mengikut cara DAP jangan tidak. Jika kita menentang maka kita akan diserang.

      Dan memandangkan saya tidak bersetuju dengan apa yang mereka lakukan maka saya juga turut menjadi pengkhianat. Pengkhianat kepada siapa? Pengkhianat kepada negara atau pada DAP?

      Delete
    3. Perhatian...Sesiapa yg teringin janda bernama PASIKU boleh mendaftar sekarang. Syarat cukup mudah..
      1. Tahan dimaki hamun oleh Hadi
      2. Pandai ilmu u turn
      3. Pandai masak sushi
      4. Tidak mabuk bila ke Jepon.
      Dalam majlis kawin nnt anda akan diapit oleh Geng Serban Besar yg sangat waala kpd tuang presideng.

      Delete
    4. anon 12.43 sibuk tulis komen. kamu tak pi Iqtiqaf kat masjid ker. Jumaat2 in aku pun relax Dari bagi komen

      Jeff ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    5. semua yg celik hati dan ada iman telah sedar bahawa percaturan kapir Lim Kit Siang DAP untuk menaikkan boneka mereka dalam PAS seperti Mat Sabu, dan kekawan jahiliyahnya telah gagal malah hampir kesemua boneka mereka kalah kecuali seorang sahaja yang menang. DAP bernafsu menurunkan kepimpinan Ulama malah Ulama dan Pro Ulama baik peringkat atas mahupun akar umbi makin kuat memberi sokongan kepada kepimpinan ulama yang di terajui TGHH. Perancangan dan percaturan DAP kapir ini gagal walapun mereka sangat yakin boneka mereka akan berjaya menewaskan kepimpinan ulama. 

      Delete
    6. All of them looks like gila babi.

      Delete
    7. jeff....
      tak guna iktikaf dlm masjid kalau lepas iktikaf ko:
      memaki2
      memfitnah2
      satu sen pun tak guna jeff
      iktikaf ko tu tak boleh bersihkan dosa memfitnah la jeff
      masuk neraka ko jeff

      Delete
    8. Tok...cer tolong tgk dlm mangkuk...bila agaknya geng hampeh boreh nak tubuh parti ni...guruh dh berbulan2 ni...

      Delete
    9. Bak mangkuk tandas tok tgk2 kan...

      Delete
    10. Bilamana kita perhatikan akan komen-komen 'puak liberal, penyokong puak liberal dan penyokong parti kafir' terhadap teguran, nasehat golongan ulama terhdapa isu-isu semasa yang berlaku di tanahair kita, maka kita dapati kritikan mereka kepada ulama sangat MEMUALKAN...jijik sgt.... cari n kenal pastikan munsfiqun pro syiah ni...

      Delete
    11. Syyukurlah pakatan rakyat dah berkubur bersama pas yg memutar belitkan islam yg suci itu. Pakatan baru sekarang dpt maju tanpa tuang presideng pening tunggu habuan dari 2.6 billion tu. Contoh islam apalah mereka ni tunjuk.

      Delete
    12. DAP akn tubuh kerajaan UG tak lama lagi. Ameega pun dah sokong Kerajaan UG. tapi kerajaan UG Mursyidul Lim ni tak termasuk PAS. Sbb UG Hadi tak laku. Skg yg ada nilai & disanjung ialah UG Lim & Anak2.

      Delete
  2. LIM KHALID SAMAD MERAYU, TAKDE DUIT NAK BAYAR SAMAN!!!

    Hah! Tau pulak dia nak merayu. Masa dia buat fitnah terhadap orang lain hari tu, ada dia terfikir pasal bab nak bayar saman ni? Ada dia terfikir mana dia nak cekau duit untuk bayar ganti rugi?

    Kenapa dia tak nak mintak tolong dengan puak - puak DAPigs tu untuk membayar saman yang telah dikenakan terhadap diri dia? Takkan bila dah tersepit macam ni, DAPigs tu tak nak tolong kot.

    Tapi Si Khalid Samad tu kena ingat! Biarpun dia dapat lepas dari membayar jumlah yang sepatutnya dia bayar, itu tidak akan melepaskan dia dari hukuman diakhirat kelak kerana telah menabur fitnah terhadap saudara sesama Islam demi kepentingan Politik Peribadi dia sendiri!!!
    Mahkamah Rayuan di sini mengurangkan jumlah ganti rugi daripada RM300,000 kepada RM200,000 yang harus dibayar anggota Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad kepada Presiden Jalur Tiga Malaysia (Jati) Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berhubung kenyataan berbaur fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RILEKS SEBENTAR:

      Saya kutip ungkapan Omak Kau yang selalu digunakanya: BIAR GAMBAR BERBICARA....

      Sekarang mari kita tengok sambutan hangat yag luar biasa kepada Tuan Ibrahim Tuan Man, Timbalan Presiden Pas pada ceramah beliau di Tumpat Kelantan.

      Hadhirin melimpah ruah hingga terpaksa bertenggek di atas motosikal. Tidak pernah berlaku sambutan hebat begini. MATI lah kalu sambutan begini berterusan. Untuk saksikan kehebatan itu sila klik link ini = http://yongsukakuning.blogspot.com/2015/08/ceramah-tuan-ibrahim-tuan-man-mendapat.html

      Delete
    2. Minta kat TSKI. Dia duit banyak. Dulu dia tolong tebus hutang sewa bangunan PKR. Last2 kena pecat drp PKR.

      Delete
  3. BUKAN SETAKAT TUNDUK, MENJILAT PUN DIORANG SANGGUP!!!

    Alahai!!! Takkan la setakat itu je yang mampu dilakukan oleh Geng Haprak Baru yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Setakat tunduk dan patuh pada DAPigs, PAS pun dah lama buat dah.

    Sejak wujudnya Pakatan Haramjadah tu sebelum ini, bukan ke PAS seringkali dilihat menjadi Pak Angguk Saja kepada puak - puak DAPigs tu sehingga tahap dasar perjuangan parti sendiri pun sanggup diabaikan.

    Jadi, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu ni mesti kena buat lebih dari itu. Mungkin sampai tahap Cium Bontot atau pun Jilat Tapak Kaki puak - puak DAPigs tu diorang perlu lakukan.

    Lagi pun, dah berapa banyak duit dan dana kewangan DAPigs salurkan kepada diorang. Maka tak heran la kalau Geng Haprak Baru tu sanggup buat apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Setakat, tunduk dan patuh je, dah biasa sangat!!!

    GHB akan berdepan dengan cabaran setiap kali mahu bertegas bersabit sesuatu isu, membabitkan DAP.

    "(Dipengaruhi DAP) Kemungkinan itu ada sebab semuanya akan menjadi liberal. Saya ingat, GHB, DAP akan bersatu dengan pendekatan yang lebih liberal, Islam yang agak liberal. Kajang Move juga liberal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum muktamar suruh tubuh parti sendiri TAPI lepas muktamar puak dan suku Pas meroyan pula...why why why > SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
      1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
      2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
      3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
      4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
      5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
      6. ahli mengeboo pemimpin2 pro?
      7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
      8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
      9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
      10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
      11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
      12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
      13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
      14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
      dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA
      Kepada wakil rakyat PAS, masa Najib makan komisyen kamu bantah dan lawan. Sekarang komisyen dah tukar jadi duit dari penderma, sah-sah masuk dalam akaun kamu hendak beri sokongan. Dengan hanya memerhati sahaja bermakna kamu menyokong. 

      Komisyen ada jugak lah benda dan barang nya walaupun tidak bermutu dan tidak boleh diguna. Tapi duit derma, untuk apa tujuan nya? Adakah Najib perlu menjalani pembedahan dengan kos yang tinggi? Adakah anak Najib perlukan bantuan untuk pendidikan? Adakah rumah Najib telah di hanyut banjir lumpur?

      Delete
    2. Semua org bersabar sampai tarikh yg dinanti2kn.... PRU-24. Masa tu kita gasak betui2 org yg tak sokong kita. . . Sama2 lwn gasak. . . Sampai negara bankrap. . . Sapa yg kuasa pd masa tu. . . Kerja dia bayar hutang negara yg telh cecah ratusan bilion.

      Delete
  4. PAS dan macai dan OK tak perlu sibuk.

    Pakatan 2.0 nak lantik LKS nak jadi Ketua ke nk jadi apa ke tak perlu kamu susah hati.

    PAS jaga parti dia bagi lagi molek MP jangan suka ponteng dan pergi Jepun.

    Pastikan RUU Hudud bagi naik dalam sidang Parlimen tak lama lagi.

    Jangan sibuk ke sana sini memBaruakan orang sampai kawasan sendiri tertinggal macam MP Hellfire.

    OK pulak jaga Abg K jangan bagi lari.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham TM, sibuk tulis komen. kamu tak pi Iqtiqaf kat masjid ker. Jumaat2 in aku pun relax Dari bagi komen

      12.37 dok bagi komen lagi. Aprasaa
      Jeff ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. Musibah oiii tolong check dlm kehadiran parliment... kaki tuang adalah mp dlm Pas sokong ghb semasa perbahasan...cm penang pun syg nak tinggai komtar....vuma berimpun bila nak serang stu2 isu ja...bnhsa munafiq...TGHH tak hadir ada sebab... kesihatan... pi jepun pasai post dia sebgai Naib Persatuan Ulama.... dadar mp ghb wlau dok selngoq pun kaki tuang geng jim/jin/ syaitan barua/broker dap

      Delete
    3. pukul 12.34...
      belum masuk waktu
      ada dekat sejam lagi
      minum teh tarik dulu kat kedai Yong sana

      Delete
  5. Musibat betul Omakkau.. sendiri bole fikir la... LKS bg tau pakatan baru akan muncul.. dia tak cakap dia mengetuai pakatan baru...
    masalahnya yangbpaling besar.. mustapa ali cakap pas akan letak calon bukan islam d beberapa kawasan dlm pilihan raya nanti.. tu ko tak jadikan isu.. mustapa ali tu islam.. parti yang mengaku parti islam.. letak calin bukan islam.. calun bukan islam tsbt akan jadi ketia d kawasan itu nanti.. kawasan tu nanti ada orang islam pas.. ada ustaz2 yg menyukong pas.. ketua atau adun nya nanti bukan islam.. tu ko tak jadi isu.. BANGANG....

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN MARAH OMAK SBB DIA HANYA JLNKAN TUGAS SEBAGAI PENULIS UPAHAN KPD SAHAK GAGAP YG DISOKONG SEPENUHNYA OLEH TUANG JEPONG

      Delete
    2. omak kau.. cari lah kerja lain... pengadu domba ni memecah belahkan masyarakat.. silap2 boleh jadi fitnah.. fitnah tu lebih besar dosanya dari membunuh.. sementara masih sempat.. jangan jadi batu api.. engkau tu ppuan.. jangan disebabkan mulut perempuan.. satu negara kacau bilau..

      Delete
    3. anon 13:47 sibuk tulis komen. kamu tak pi Iqtiqaf kat masjid ker. Jumaat2 in aku pun relax Dari bagi komen

      Time hang tulis ni waktu aolat
      Jeff ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    4. Jeff.....
      Cara ayat dia tu dia bukan lelaki la
      Dia pompuan
      mungkin dia tengan datang bulan
      bersangka baik la
      orang islam ni kena bersangka baik

      Delete
    5. 14.32.. kalau dia tulis kat sebelah ko ngkin dia ketuk kepala ko... malaysia ni luas.. waktu solat berbeza2... ni menandakan GHB dah tumbuh d sabah sarawak....

      Delete
  6. x sangka ada juga manusia yg percya kpd rpk yg berkali2 buat tahi pah tu lari kuar malaysia...laa bangangnya manusia tuh...sama taraf dgn GHB...

    Geng Hadi Bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 12.47 sibuk tulis komen. kamu tak pi Iqtiqaf kat masjid ker. Jumaat2 in aku pun relax Dari bagi komen

      Jeff ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. jeff...
      lepas iktikaf sambung balik buat fitnah, maki2, lucah2.....
      tak guna iktikaf ko jeff
      masuk neraka ko nanti jeff

      Delete
    3. Bila LKS buat pengumuman ertinya dialah ketua. Dia yg atur semua rancangan jadi dialah ketua. Takkan org yg dihadapan dlm urusan PR 2.0 tu nak dok kat belakang.

      Kalau komunis dulu memang main dari belakang secara diam2 hasut NGO & kesatuan sekerja. Bila sampai nak guling kerajaan baru dia keluar duduk dihadapan ambik alih kepimpinan.

      Skg ni tak perlu main dibelakang. Dah ada parti politik. . . Demokrasi . . . Boleh serang depan2 tapi yg rancangan belakang ada juga. Yg di depan tu tunjuk baik & sokong tubuh kerajaan perpaduan. . . . Malaysian Malaysia.

      Dlm Malaysian Malaysia dgn kerajaan UG LKS, tak ada bangsa. Dlm borang ruangan bangsa adalah Malaysia. Tak ada Cina, tak ada Melayu, tak ada India. Tapi sekolah Cina ada; belajar bahasa Cina ada. Tapi Sekolah Melayu tak ada sbb yg ada Sekolah Malaysia. Bahasa Melayu tak ada yg ada Bahasa Malaysia.

      Inilah kerajaan UG LKS. Tahniah PR 2.0. Hidupkan bangsa Malaysia Baru. Macam UMNO BARU.

      Delete
  7. Lihat saja perangai hj hadi. Mula2 setuju Kajang Move kemudian buat U Turn. Kemudian buat hubungan dgn UMNO utk tubuh UG. Bila kena sergah dgn TGNA terus buat U Turn. Berkempen utk singkir kumpulan prolib. Bila cita2 dah tercapai dan di kutuk dr depan dan belakang....terus buat U Turn dgn menyalahkan Utusan dan media luar 

    Inikah model pemimpin Islam yg hendak kita contohi? Berbeza sangat dgn arwah ustaz Fadzil Noor dan arwah Nik Aziz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 13l2:57 sibuk tulis komen. kamu tak pi Iqtiqaf kat masjid ker. Jumaat2 in aku pun relax Dari bagi komen

      Take payah cerita Fadil Noor, pi masjid lagi baik.
      Time hang tulis ni waktu aolat
      Jeff ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. Lebih baik u turn drp jd kaldai yg bodoh, u turn tandanya sedar dan insaf akan kesilapan lalu. Satu lg lebih baik u turn drp join geng beruk.

      Delete
    3. jeff...
      12.57 belum masuk waktu
      iktiqaf kat masjid tapi keluar iktiqaf tak bole la maki2 balik, fitnah2 balik, membaruakan orang balik... tak pekdah jeff. mati masuk neraka.

      Delete
    4. Pas sekarang dipimpin oleh puak2 anjing kurap yg tidak diperlukan oleh rakyat lagi.
      .

      Delete
  8. Sudahlah Omak, tak habis habis dengan menyebarkan fitnah. Ramai orang tahu kamu benci DAP, PKR dan Harapan Baru. Sekarang kerja kamu sama dgn trooper UMNO dan kadang kala lebih. Dalam sehari byk update kamu dlm FB dan blog ibarat sampah. Tapi kamu masih mahu hidup dalam kepuraan. Kamu ibarat TSKI, Haron Din Dan Hadi itu nabi tapi mereka bertiga ini adalah yg membuat rakyat muak. Hati nurani mereka bersama UMNO durjana yang merosakkan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Time hsng tulis time solat jumaat hang tak malu kaa

      Delete
    2. Geng beruk mana semayang

      Delete
    3. pempuan tu. Tgh datang bulan.
      nak semayang cam ner?

      kepala otak!!

      Delete
  9. Jadi nak berketuakan tuang presideng ? Alamatnya ke jepung la matlamat @ amanat sushi parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju tuang presideng jadi ketua, sebagai ketua pelancongan ke negara jepung, taulah bila masa nak ke jepung.

      Delete
    2. Tak habis2 geng beruk ni merapu slps kalah. Jgn jd beruk gila sudahlah.

      Delete
    3. Pecat aje la geng beruk tu..
      Tak ada telo ker nak pecat?
      Selagi tak pecat selagi itu la rosakkan parti.
      Nak pecat pun takut ker?
      bodo....

      Delete
  10. LKS pemegang cop mohor dinasti mahdi.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ambik kat ayat Quran mana?
      Hadis sohih ker?
      Ker hadis bapakkk ko?

      Delete
  11. Saya tak kisah yg penting Lim boleh naikkan ekonomi malaysia macam di negara china, melayu, india pun boleh tumpang senang ma... dulu2 pun org Arab ada cakap mencari ilmu biar sampai negara cina, jadi biar Lim yang jadi presiden kerana kami dari keturunan cina memang gudang ilmu ma..
    HIDUP PAKATAN BARU
    UBAH..UBAH..UBAH bila lagi kita nak berubah
    INILAH MASANYA NAK BERUBAH
    mari kita kasi ubah Malaysia bersama² DAP, PKR ,HARAPAN BARU dan PM baru.

    ReplyDelete
  12. Ramai tentera dajjal kat atas ni...termasuk Sham TM sekian,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham TM dan melaun lover GHB tulis time solat Jumaat plak tu. Adessssssssssssss. Petik nama Ust Fadhil Noor.

      Time solat Jumaat kena pi masjid bukan gebang. Sedor sedor la, Orang baik2 tak buat macam ni. Termasuk Sham TM

      Delete
    2. As far as I know Sham TM is Lucifer's Army.........

      Delete
    3. Tak habis2 14:53 ni buat fitnah
      Kat atas tu Sham TM komen pukul 12:37
      Waktu solat apa tu?

      Ker ko solat jumaat pukul 12:37?

      Delete
  13. Geng beruk gila kalah perang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 geng hadi bangang bentang hudud di jepon

      Delete
    2. jepon pn bumi Allah juga. rakyat jepon pin hamba Allah juga. sedangkan Lim Kit siang pn hamba Allah juga

      Delete
  14. Askar upahan Raja Berook.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih mulia jadi askar upahan raja berook daripada jadi ASKAR UPAHAN RAJA FITNAH. (kes mahkamah dah settle ker belom?)

      Delete
  15. Mereka mana peduli tentang keuntungan rohaniah, bagi mereka untung dan rugi hanya untuk jasmani sahaja, kerugianlah yang boleh membuatkan diri mereka jadi lemah dan miskin, untung sahajalah yang mampu memberi tenaga dan semangat kepada jasad selagi dikandung badan, tidak terasa atau peduli walaupun keuntungan itu merugikan rohaniah, tatkala ini hanya jasmani diutamakan sehingga kita terlupa bahawa rohaniahlah yang akan kekal abadi. Na'uzubillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na'uzubillah...ada manusia yang mengharamkan fitnah dilakukan ke atas dirinya (betol), sedangkan dia menghalalkah fitnah yang dilakukan oleh dirinya ke atas orang lain.

      Ada pula yang mengharamkan orang lain mewalikan si kafir ke atas dirinya, sedangkan tanpa usul periksa dia menghalalkan fitnah dengan mewalikan orang lain dengan si kafir.

      Alangkah ruginya manusia seperti ini ketika berhadapan dengan Penciptanya di padang Mahsyar nanti...

      Delete
  16. So walaun wqlaun DAP, insaflah kamu. Mempertahankan rioket time solat jumaat. Take caya semua posting kutuk PAS antara pukul 12,30-2.00

    Tak kisahlah kamu nak kutuk, tapi solat jgn tinggal. Lebih2 lagi solat jumaat.



    ReplyDelete
    Replies
    1. walaon Dap aku tak pernah dengar
      Walaon pas aku selalu dengar

      Delete
  17. Dah kalah tu. Pandai pandai lah letak jawatan, takkan nak tunggu kena buang....

    Jenis muka tak malu, otak kat lutut.

    SILA LETAK JAWATAN KALAU GENTLEMAM.

    ReplyDelete
  18. Jeff ulu bernam tk payahlah jd alim. Alim kucing. Totok umno. Tun M dah tk mau umno. Muhyidin hanya sebelah kaki dlm umno. Sikit lg hanya tinggal najib, md maslan & rosmah je dlm umno. Hahah

    ReplyDelete
  19. Letak jawatan dengan keluar parti adalah dua perkara yg berbeza. Tunjukkan samada anda mempunyai telur atau tidak.

    Dan...kiranya anda masih ada telur, adakah telur anda lebih besar drp kote anda.

    ReplyDelete
  20. Salam...
    saya dah kaji dah....
    conform...
    parti Islam kena bersendirian....
    GHB kalau berterusan dengan DAP...
    selagi hayat dikandung badan akan aku tentang hampa....
    jangan sia2kan usaha yang lalu...

    ReplyDelete
  21. Cyber troopers. Awas. X payah layan sangat.

    ReplyDelete