KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 6 August 2015

NAJIB SAHKAN SERPIHAN YANG DITEMUI DI PULAU REUNION ADALAH DARIPADA PESAWAT MH370 YANG HILANG



Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengesahkan serpihan yang ditemui di Pulau Reunion daripada pesawat MH370 yang hilang.

“Hari ini, 515 hari sejak hilangnya pesawat, dengan berat hati saya harus maklumkan bahawa pasukan pakar antarabangsa dengan muktamad mengesahkan bahawa serpihan pesawat yang ditemui di Pulau Reunion daripada MH370.

“Kita sekarang mempunyai bukti fizikal, seperti saya umumkan tahun lalu bahawa pesawat MH370 dengan tragisnya berakhir di selatan Lautan Hindi,” katanya.

Walaupun mungkin berat dan memilukan, Najib berharap ia dapat memberikan kepastian kepada anggota keluarga kepada 239 orang yang berada di dalam pesawat itu.

Beliau memberi jaminan Malaysia akan melakukan apa yang boleh untuk mencari kebenaran di sebalik tragedi itu.

MH370 hilang daripada radar pada 8 Mac 2014 ketika dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing.

46 comments:

  1. Sekali lagi rakyat malaysia bakal dialihkan tumpuan...jumpa bangkai pesawat & najib bertukar jadi hero. Tahniah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serpihan PAS yg bernama Gang Busuk Hati atau GHB memang proxy DAP yg sejati

      Delete
    2. Mafia/kongsi gelap kalau nak cuci duit boleh bank in dalam akaun najib. Polis pun tak berani nak persoalkan. Kahkahkah

      Delete
    3. Bila GHB terhrmpas aebab tak laku ia akan ditalqinkan oleh Murshidul Am Bukit Bendera merangkap driver roket

      Delete
    4. Bodoh piang kau ni

      Delete
    5. KERAJAAN AUSTRALIA YANG JADI KETUA MISI PENCARIAN MH370 & HABISKAN HAMPIR USD100 JUTA, TIBA2 JE NAJIB DAHULUI BUAT KENYATAAN DAH JUMPA SERPIHAN. NAMPAK SANGAT NAJIB ANAK RAZAK DAH TERDESAK NAK JADI HERO. HAHAHA

      Delete
  2. Bila drama siasat pegawai sprm nak tamat?? Hari2 polis serbu sprm. Dah takde keje lain ke?? Lantik KPN tak ikut senioriti, cpt naik pangkat & terikat ikut telunjuk PM. Kalau tak ikut telunjuk, lepas bersara tak boleh jadi duta/ahli lembaga pengarah sykt. Majlis persaraan pun tak dibuat..mcm musa hasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah SPRM sendiri tak amanah. PDRM siasat mengenai kebocoran maklumat siasatan. Tak paham jangan comment lain kali.

      Delete
    2. Bila drama GHB yg berkiblat politik penang akan berhenti..

      Tak de maruah punya GHB

      Delete
    3. Bocor maklumat taik kucing..mula2 tak mengaku ada akaun usd700 juta atas nama najib razak, bila kantoi ckp tak gunakan 1 sen pun duit 1mdb, bila kecoh lg ckp duit tu pak arab tongong derma kt parti. 06.48...kau boleh masuk KBN (kelab barua najib). Kalau rosmah sakit lutut, kau tolong sarungkan kasut dia.

      Delete
    4. Eleeeh...dulu msa kes nuar berahim, kau marah sgt pd musa hassan, sbb kononnya berkonspirasi...sekarang puji pulak.salah telan ubat ke kau ni.

      Delete
  3. Boleh caya ke cakap2 najib ni? Lebih kurang Hj Hadi je... orang sibuk2 cerira hudud ... dia melacong ke Jepun..gi makan sushi..ngeh3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh caya kata Lim mat sabu? Sudah dibeli oleh Penang mareii

      Delete
  4. SAMPAI MATI PUN AKU TAK PERCAYA SENDIWARA NAJIB NI. SKRIP TELAH DI TULIS DGN CUKUP BAIK DAN MINTA RAKYAT PERCAYA APA YG BERLAKU. BERIBU PEKERJA MAS KEHILANGAN PEKERJAAN. MAS TERSUNGKUR MENGAPA AIR ASIA SEMAKIN GAGAH? INILAH AKIBAT TERLALU BANYAK CAMPURTANGAN POLITIK. JANGAN CUBA NAK ALIH ISU 2.6 BILION UTK SELAMATKAN NAJIB!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh caya kata Lim mat sabu? Sudah dibeli oleh Penang mareii

      Delete
    2. Lim Guan Eng dan Mat Sabu tidak lakukan perbuatan sekotor Najib. Terlalu banyak kerosakan yg dilakukan di bumi Msia ini.
      Bermula dgn Ziana..Tantuya...C4..Kapalselam..1MDB..46 bilion..2.6 bilion..TSMY.. SPRM..

      Delete
  5. Badak air malaysia (BAM) mana pegi? Lama hilang tak muncul-muncul. Shopping kot..tugas rasmi BAM

    ReplyDelete
  6. Hairan juga ye macamana besi/material sayap pesawat boleh sampai dan terdampar di tepi pantai Pulau Reuneon.

    Kemudian kita lihat warna botol air mineral Cactus yang masih jernih macam baru walaupun sudah 515 hari di dalam air.

    Ianya terjadi ketika seluruh dunia melihat scandal rasuah terbesar dalam sejarah dunia berlaku di Malaysia.

    Apa sebenarnya barang berharga yang ada di dalam pesawat tersebut yang turut menjadi persoalan.

    IsyaAllah kebenaran akan terjawab juga akhirnya nanti.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin beg tangan hermes birkin atau rambut palsu rosmah @ fat lady of malaysia , dibeli menggunakan duit derma jutawan unta padang pasir. Senget kapal..

      Delete
    2. Satu lagi misteri ialah kehilangan Tuang Presideng ketika MP nak bangkitkan isu RUU Hudud PAS di Parlimen.
      Nasib baik sempat balik. Kalau tidak banyaklah lagilah kejadian misteri kat Malaysia ni.
      Misteri enjin jet, misteri kapal selam, misteri lembu NFC, misteri 1MDB dan bermacam macam misteri yang memeningkan Tuang Presideng akhirnya g Jepung cari 4 saksi sambil makan sushi.

      Delete
    3. Makan sushi takpe, jangan makan rasuah (derma tulus ikhlas 2.6 billion)

      Delete
    4. Misteri sakit GILA TALAK ulamak suci dan juak-juak Pas menambahkan lagi koleksi kisah misteri yang berlaku di Malaysia. Siang malam pagi petang serang GHB. Ibarat ayam berkokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi. Semakin hari semakin ramai yang lari dari Pas. Cakap Hudud pun ikut musim tertentu. Bila hajat tercapai Hudud hilang entah ke mana. Mana lebih utama sekarang ini antara laksana Hudud atau bantu mangsa banjir yang sedang menderita. Mana lebih utama hadir sidang Parlimen atau pergi makan sushi kat Jepun ?????.

      Delete
    5. pergi jepung bkn suka2. pergi jepung sbb nak cari ramai saksi. klu 1 kes 4 org saksi. klu 10 kes maknanya 40 org saksi kena cari.

      Delete
    6. Ini kompom mamat kalah pemilihan pas hari tu kahkahkah...frust tertonggeng ye? Pegi temankan badak air shopping.

      Delete
    7. Isi borang mintak jd penyiasat laaa...biasanya yg pakar mcm ni spm gred 3, lebih pandai dr engineer boeing.

      Delete
  7. Analisis kotak hitam MH17 bila nak umum.
    Satu lagi misteri yang yang belum terjawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi...amboi...amboi....kau pegi mintak dgn DCA, utk analisis sendiri

      Delete
    2. W/pun keperluan utk mengumumkan analisis kotak hitam itu perlu, apa perlunya pd awak? Awak penyiasat ke? Stakat cakap besar kedai kopi je awak ni, lagi pun org yg banyak songeh mvm awk ni spm gred 3 je biasanya.

      Delete
  8. Sebab tak pulangkan balik duit 'derma' dgn pajakan tanah di bandar Malaysia???

    Mh370,jadi mangsa ????

    Najib oiiii.. Ape ke sial keturunan ko niiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu keturunan sial, apa kena mengena MH 370 dgn bndr Malaysia. Kau ni keturunan sial yg cacat otak.

      Delete
  9. jumpa juga akhirnya!

    ReplyDelete
  10. dan berkata sekalian biri2 yg diternak dengan cukup baik sekali...."kami tidak sesekali mempercayai UMNO hatta dalam kisah terhempasnya MH370".. lalu sesungguhnya khabar berita mengenai MH370 bukanlah untuk kamu wahai manusia yg jahil lagi menyombong diri ..ia adalah khabar kepada golongan yg mempunyai akal dan menggunakan akalnya itu...kami tinggalkan kamu untuk kekal menjadi biri2 yg diternak kerana itulah kemahuan kamu sendiri....dan jawablah sekalian biri2 itu.. "pergilah kamu kerana kami sedang menumpukan seluruh masa dan tenaga kami ..kerana kami bakal dikumpulkan sekali lagi di kaki2 lima..di tepi longkang..di lorong2.. dan kamu akan " melihat" betapa hebatnya kami sebagai golongan yg paling jahil dan menyombong diri" .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau merepek ni...pegi masuk gua cakap sorang2. Jgn kacau org.

      Delete
    2. yes, towkey biri2 dan kambing sdh masuk.
      dah mkn sushi ke belum..?????

      Delete
  11. MAKA, blogger Omak Kau pun mengulas di sini, himpunan anjuran anak-anak muda semalam tidak mendapat sambutan disebabkan tiada penglibatan Pemuda Pas. Ertinya, selama ini semua demo yang berjaya hanya kerana ada penglibatan Pemuda Pas? Demo HINDAR pun tiada penglibatan Pemuda Pas gamaknya sebab itu hambar walaupun kemudahan selesa diberi untuk demo itu. Blogger ini sejak terpelantingnya TSKI, beliau banyak menulis tentang Azmin. Apa jua yang beliau tulis semuanya tentang Azmin. Andainya bukan Azmin yang menjadi MB Selangor dan Azizah menjadi MB Selangor, tidak mustahil Azizah pun dia hentam. Maklumlah, hanya TSKI saja yang terbaik baginya. Oleh kerana hatinya yang terlalu derita dek kerana TSKI tidak menjadi MB Selangor, maka tidak hairanlah beliau setiap hari meroyan.
    Tulisan terbarunya dia meroyan pula apabila anak-anak muda berdemo. Beliau mungkin berfikir bahawa demo itu semestinya mencapai ratusan ribu. Jika tidak, demo itu gagal kerana tiada Pemuda Pas. Lojik atau tidak, himpunan anjuran Pas sendiri seperti HINDAR pun tidak jauh bezanya dengan demo anjuran budak-budak muda ini, masakan Pemuda Pas gagal menjadikan himpunan HINDAR itu demo terbesar? Jika demo anjuran parti sendiri pun mereka gagal, apakah lojik untuk menyatakan demo semalam itu juga gagal kerana tiada Pemuda Pas?
    Beliau kena tahu bahawa walau sepuluh orang pun yang hadir tetapi tujuannya untuk melawan rejim, itu sudah cukup untuk kita tabik apa yang mereka lakukan. Sudahlah kita tidak menyokong semangat anak-anak muda ini, kita pula memperlecehkannya. Perbuatan kita itu sebiji seperti amno. Sebelum TSKI ini dipecat, tidak pernah kita dengar beliau memperlekehkan demo walaupun kita tahu sahak gagap ini bukan orang yang suka bersusah berdemo ini. Boleh dibilang sahak gagap hadir demo. Dapat dua kali hadir pun sudah dikira kuat. Begitulah beliau menunjukkan kekecewaannya yang amat sangat semenjak terpelantingnya Sahak gagap. Partinya sendiri pun sudah tidak memperdulikannya. Kepada siapa beliau ingin mengadu? Tahniah kepada anak-anak muda dari berbagai kaum yang turun semalam di hadapan Sogo. Ramai yang ditahan. Mereka ternyata lebih berani dari para penyokong Muhyidin yang berterusan menyerah diri kepada rejim zalim walaupun bos mereka turut menjadi mangsa kezaliman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcmana babi sekor bolah terlepas.

      Delete
  12. Macai gred A je yang percaya cakap najib bibir pink.setakat nak tunjuk 2,3 serpihan je kat bukit raja boleh cari..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh keturunan kau ni.

      Delete
  13. diwaktu gemparnya mengenai kehilangan MH370...para penjual beli ilmu pun menyiapkan pelbagai teori yg kemudiannya "disahkan" sebagai suatu kebenaran oleh lidah2 mereka (pengendali blog)..antara yg paling "logik" ..." "kehilangan MH370 adalah sebagai pengalihan isu anwar dijatuhkan hukum akibat meliwat pembantu peribadinya".. ada juga teori yg kedengaran islamic " kehilangan MH370 adalah bala kerana menzalimi anwar" .. ada yg lebih radikal " kehilangan MH370 adalah konspirasi yg merentas sempadan"..bagi yg menyukai sains fiksyen ( ibarat sebuah filem).."MH370 membawa muatan misteri untuk kerajaan CHINA..maka USA memintas dan mengendalikan MH370 melalui syarikat pembuat (boeing)..lalu disembunyikan di lokasi rahsia(pelbagai pilihan lokasi disertakan)..atau "pengganas merampas lalu menghala ke afghanistan".. tetapi yg paling " benar" kepada sekalian biri2 yg diternak itu pastilah "teori yg melibatkan ketua serigala yg tertangkap akibat melakukan liwat"... diajarkan kepada manusia yg jahil dan sombong itu untuk bertanya " kenapa lambat bertindak atau menyembunyikan sesuatu?".."kenapa radar tentera dan radar penerbangan tak memantau atau akur pada arahan supaya berdiam diri ?"... "bagaimana terdapat 2org penumpang yg turut menaiki pesawat hanya berbekalkan maklumat palsu atau sengaja dilepaskan ?"..." mengapa tidak didedahkan muatan kargo yg dibawa bersama...atau mahu menyembunyikan sesuatu?"... maka sekalian biri2 itu menjawab kembali kepada setiap pertanyaan yg ia sendiri lontarkan.. "MH370 adalah konspirasi yg diperbuat oleh BN untuk menjayakan satu lagi konspirasi yg lebih besar " memenjarakan anwar" ..bukankah anwar dijatuhkan hukuman dan selang tiga hari MH370 "dihilangkan".. Maha Suci Allahswt...kini selepas lebih setahun dibukakan sedikit demi sedikit kebenaran mengenai kehilangan MH370 ... sekalian biri2 itu sambil meragut rumput sedang menantikan sama ada benar atau tidak khabar yg terbaru ini dari gerombolan serigala pengembalanya... di sini aku tanpa perlu menjadi pengembala kamu semua..sudi membawakan satu hujah untuk kamu menolak akan penamat misteri MH370..andai ada yg meminta kepada kamu supaya kembali menjadi manusia yg berakal... maka jawablah kepadanya " jika BN boleh mencipta konspirasi mengenai pemberontakkan sulu di sabah"..menjadi director kepada kisah "almaunah".. membawakan tragedi " memali"...pasti tiada masalah bagi BN untuk mengarahkan peristiwa "hilangnya MH370"... dan sesudah itu boleh lah kamu kembali meragut rumput2 dan tumbuhan hijau yg melata disekelilingmu sebagaimana layaknya biri2 yg diternak ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. awk jgn cerita lebih. ceria kambing an berbiri je yg awk tau

      Delete
    2. aku hanya memberikan perumpamaan ... bukankah sifat si biri2 yg diternak itu fitrahnya hanya akan menurut kepada sipengembala ?... dan golongan yg jahil lalu menyombong diri menepati kepada sifat2 si biri2 yg diternak itu... pernahkah mereka menggunakan akal tatkala datangnya sesuatu khabar berita ? ... diajar bertanya .. lalu bertempik "kamu berbohong" ...andai jawapan yg diterima berlawanan dari apa yg disampaikan oleh para penjual beli ilmu .. diperas dan dipertaruhkan..maruah kamu...masa kamu..wang ringgit kamu..tenaga kamu..kemudian kamu tiada nilai walau sesen pun kepada mereka tatkala kamu membantah atau sekadar berpaling dari kemahuan gerombolan serigala itu... dari semulia2 gelaran atau setinggi2 darjat ...boleh berubah sekelip mata..tanyakan hadi awang dan sekutunya..buka kembali didlm lipatan sejarah..khalid ibrahim..hassan ali..hassan basri..chegu bard (betul ke dia cikgu ?)...dr sidek baba..dr halili..zulkifli nordin..adam lokman..dr chandra mustafa..ezam mohd nor..inilah diantara manusia2 yg dahulunya mulia..diangkat sebagai "pejuang kebenaran"... aku hanya membawakan "cermin" untuk memperlihatkan betapa hodohnya jalan yg kamu pilih...maka jgn salahkan aku atau berasa kasihan kepadaku....sebaliknya salahkan dan kasihankan dirimu terlebih dahulu ... aku tidak perlu kepada celaan dan kata2 yg kesat untuk "membuktikan" aku dipihak yg benar...sebaiknya kamu simpan segala celaan dan kata2 yg kesat untuk kamu kalungkan kepada mana2 dari kalangan sipenjual beli ilmu ..agar mereka kekal menjadi pengembala kamu ..

      Delete
    3. Yg 2.6b xnak ulas ke ostad ?

      Delete
  14. Serpihan bangkai pesawat yang kononnya adalah dari MH370 di pulau Reunion, Perancis adalah palsu dan sengaja di bawa ke situ.

    Sila Baca:
    http://bumiyangtercinta.blogspot.com/2015/08/misteri-pesawat-mh370.html

    ReplyDelete
  15. Semakin Hari Semakin Meluat Pada Ajib & kuncu2nya..
    Melebihi rasa benci gua pada Anwar, LKS..
    Ajib perosak kepercayaan rakyat pada BN & UMNO.
    -Lantikan Barisan Kabinet 1MDB
    -Memecat tanpa alasan yang munasabah
    -Soal siasatan SPRM mcm SPRM sebuah NGO yang terlibat dengan aktiviti Keganasan.
    -Memperlihatkan menyalah gunakan kuasa eksekutif untuk kepentingan diri sendiri.
    -Diktatorism & Despotism sahaja yang boleh berkelakuan sebegini..
    Bilalah nk pilihanraya ... Inikalilah cuba tukar.
    *tak guna sokong pemimpin yang kaki ampu & taat secara membuta tuli.. Klu disuruh cium kaki rasanya semua sanggup buat.. Janji jawatan kekal...
    Hampehnya pemimpin UMNO skrg ni...

    ReplyDelete
  16. Najib tak sabar naik raih populariti & jadi hero umum penemuan serpihan adalah milik MH370.
    Hingga lupa nak beritahu ahli keluarga penumpang & anak kapal terlebih dahulu.
    What A Shame...

    ReplyDelete
  17. Duit derma banyak lagikan

    ReplyDelete