KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Sunday, 30 August 2015

APAKAH MAHATHIR JUGA BAKAL DIKENAKAN TINDAKAN SEBAGAI PESERTA BERSIH 4???????



IPOH: Penganjur dan peserta perhimpunan haram BERSIH 4 akan dikenakan tindakan mengikut pelbagai peruntukan undang-undang sedia ada, kata Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, tiada lagi amaran dan tindakan diambil walaupun selepas perhimpunan tamat. "Polis diberi kuasa sepenuhya untuk mengambil tindakan, siapa makan cili dia akan terasa pedasnya.

"Ini bukan amaran, tindakan akan diambil, bukan sekadar amaran sahaja," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Ipoh Timur di sini sebentar tadi.

Malam semalam keadaan yang perlahan-lahan tenang di sekitar Dataran Merdeka tiba-tiba bertukar kecoh apabila orang ramai mula menyedari kehadiran Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri beliau, Tun Dr Siti Hasmah Ali.

"Teruskan, teruskan," katanya kepada orang ramai yang berkumpul dan berebut-rebut mahu bersalaman dengan beliau.

Keadaan sangat tidak terkawal apabila para petugas media dan orang ramai tolak-menolak untuk mengambil gambar beliau.

Ketika tiba, beliau cuma berjalan dari Jalan Parlimen menuju ke Jalan Tun Perak sambil diiringi pengawal keselamatannya.

Bagaimanapun disebabkan keadaan terlalu sesak, Dr Mahathir kemudian berpatah balik dan menuju ke keretanya.

Keadaan tolak menolak dan kelam kabut itu berlanjutan kira-kira 10 minit.

Sementara itu, ketika ditanya pemberita apakah tujuannya hadir pada hari ini, beliau hanya berkata: "Just to look around (saja nak melihat-lihat).

Sebelum Dr Mahathir memasuki keretanya, beliau sempat melambaikan tangannya dan meninggalkan kawasan berkenaan bersama Dr Siti Hasmah.

16 comments:

  1. Berapa kali daa kau nak ulang ni omakkau? Gila ke? Ni semua sifat batu api...lebih sudu dari kuah. Kalau kau ahli umno bolehlah kau desak..kau cuma blogger berbayar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.....omak kau adalah pengkianat cuba nak pecah belahkan pembangkang dan guna pas sebagai payung utk berteduh!! Kalau hanya suara shj lantang baik diam shj pengecut.... kalau nak tangkap kenapa sampai skrg tak tangkap semua ahli bersih yg ada dijln skrg seluruh dunia??? Tun m berani turun kerana benar buat apa takut si pembodek pengecut penakut penting diri!! Adakah mrk tu sedih kesian dgn keadaan rakyat malah susah payah turun demi bersih di hari merdeka??? Ckp sejarah konon pahlawan konon tetapi kenapa rakyat turun ke jln??? Adakah rakyat tamak masih tak cukup apa yg kerajaan beri atau kerajaan yg mencuri hak rakyat dan berat sebelah ambil lebih beri sedikit??? Ini terbukti kerajaan tidak laksanakan tugas yg diberi oleh rakyat dgn baik tetapi sebaliknya.

      Delete
  2. Aku pun heran kenapa Berita Harian dan Utusan masih nak perbodohkan rakyat.
    Laporan mereka kata Bersih 4 tak dapat sambutan dan kurang 20,000 saja yang hadir.

    Yang lucu polis Malaysia pun ikut bebal dengan melaporkan 29,000 saja hadir. Seolah olah seluruh anggota polis tak pandai mengira dan gagal matematik waktu sekolah.

    Dengan angka yang rendah, Najib dengan bangga (tebal muka seperti biasa) berkata bahawa ramai rakyat masih menyokong beliau. Najib kata senang saja dia kumpul lebih seratus ribu untuk sokon beliau.

    Kalau buka penipu memang tak tahu mahu walaupun kuat mencuri harta negara. Bapa penyamun memang tolol dan bangsat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib selalu mendapat gambaran yang salah terhadap response rakyat. Apa boleh buat semua penasihat penasihat beliau kuat jilat bontot. Walaupun rakyat tolak, contohnya GST, tetapi penasihat 20% kata semua OK dan rakyat masih sokong penuh UMNO.

      Delete
    2. Klu dh semua org bodoh...berapa ya bhai yg dtg tu..klu beran letak gmbr lu waktu lu mngira atau waktu lu tngh daftar peserta bershit tu..

      Delete
  3. Tun seorang cerdik dan licik....hadir dataran merdeka tanpa kata kata....pandai reversed sikologi .... DAP punya game tun manfaatksn game tersebut....cina dao sedang gali kubo besar kaum cina....tun mme bijak manipulation game DAP...reversed sikologi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reverse psychology taik kucing

      Delete
  4. Daripada merapu suruh diambil tindakan terhadap mahathir sebab singgah tengok bersih 4 ada baiknya desak cepatkan siasatan 1mdb. Berbulan2 tangguh, tukar penyiasat...pecat, pindah jabatan, saksi hilang tak dpt dikesan. Kan barua namanya. Hanjinggg najib..bangsat pukimak haramjadah

    ReplyDelete
  5. Mahathir tetap akan diambil tindakan...
    ..kalau tak apa orang lain kata.......nanti orang kata cakap tak serupa bikin...........

    ReplyDelete
  6. Bagus ikut cara Hadi dan Haron Din sokong secara senyap senyap kat Najib.

    Dapat juga sikit tempias hasil rombakan atau derma dari RM2.6 billion. Dapat juga nikmat melancong luar negara walaupun ringgit jatuh tapi dapat sponser.

    Bertuah jadi Ulama atau Ustaz jadian di PAS, depan ahli kutuk kuat kuat UMNO tapi belakang sampai boleh nyanyi Sayang Menyasang atau Kekasih Gelap Ku.

    ReplyDelete
  7. Hj hadi n ust harun din juga jd bahan umpatan korang yea.. daripada x berkait trus buat kaitan... sedap x makan daging manusia yg seagama??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu adalah kenyataan saudara, Hadi dan Haron Din memang penyokong kuat Najib seolah olah mereka mendapat sesuatu.

      Satu Malaysia tahu dengan statement mereka berdua yang menyokong secara terbuka kepada Najib di semua akhbar utama seperti Berita Harian, Utusan, dan Star. Ianya turut mendapat liputan media TV seperti RTM, TV3, TV Bernama, Astro Awani dan juga meluas di Youtube.

      Najib juga bangga dengan mengucap terima kasih secara terbuka.

      Itulah ini bukan fitnah tapi fakta. Cuba tanya balik Hadi dan Haron Din sekarang kerana Najib dah kantoi dan mengaku duit RM2.6 billion memang masuk personal account beliau tetapi dalam bentuk derma.

      Siapa yan kucing kurap sekarang?

      Delete
    2. Kadang kala aku hairan kenapa walaun walaun tak sedar atau pura pura tak tahu atau memang tolol yang ketua mereka iaitu Haji Hadi Dan Haron Din penyokong tegar Najib. Mereka berdua sudah menyatakan secara terbuka.

      Sekarang nak U Turn susah sikit hilang maruah kerana statement mereka berlambak kat Youtube.

      Ketam mengajar anaknya berjalan lurus tapi kedua mereka sangat intim di belakang tabir dengan UMNO.

      Delete
  8. Bukan ka idea nak sedekahkan jawatan PM kepada Ku Li datang dari Hadi dan Harun Din.

    Masa depan rakyat bersembor air lior maki hamun Umno.Belakang rakyat berselingkoh dengan Umno. Kalau menang PRU 13 hari tu, jawatan PM dikembalikan kepada Umno walau pun bukan kepada najib.

    Bukan sifat munafik kah itu?

    ReplyDelete
  9. Ularmak selipar jepun dah terang2 jilat najib tp penyokong ttp walaun menbabi buta,dah mcm kena nasi kangkang.ngeh3

    ReplyDelete
  10. KITA NAK TENGUK KEBERANIAAN JAEWA KEPARAT INI.JANGAN BAGI ANAK MELAYU BANGKIT JAWA KEPARAT

    ReplyDelete