KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 27 August 2015

VIDEO .... EMPAT ORANG DITELAN LANTAI RUNTUH KETIKA SEDANG MENUNGGU BAS



Jika sebelum ini kejadian tangga eskalator menelan seorang ibu yang meragut nyawanya telah menimbulkan kebimbangan di negara China dan juga kebimbangan tersebut menyelubungi sehingga ke Malaysia, namun terbaru kisah hampir sama pula terjadi.

Kejadian yang juga berlaku di China memaparkan orang ramai telah 'ditelan' ke dalam sebuah lubang ketika menunggu bas.

Semasa kejadian berlaku orang ramai dilihat lalu lalang di kawasan berkenaan berhampiran tangga stesen bas Harbin yang secara tiba-tiba lantai kawasan tersebut telah runtuh.

Berdasarkan video yang telah dimuatnaik portal berita Xinhua China melalui laman Twitternya memaparkan kejadian tersebut di mana lima orang awam sedang berdiri dan kemudiannya telah 'ditelan' oleh lantai kawasan berkenaan yang runtuh.

Seorang lelaki dilihat berjaya memaut di wayar kabel yang ditanam dibawah lantai berkenaan dan empat orang lagi jatuh ke dalam lubang sedalam dua meter.

Mereka yang jatuh dilaporkan hanya cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar di hospital berhampiran.


41 comments:

  1. GHB jatuh ke lubang kehinaan kerana gila pangkat Dan kecewa aoabila kalah pemilihan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobang hiding GHB lagi besar dari lobang runtuh tu. INI ala ala hiding disumbat roket.

      Yes Sir Yes Sir Yes Sir

      Delete
    2. Ahli GHB ditelan lantai bila kepimpinan GHB rakus bergaduh untuk jawatan



      BELUM TUBUH, DIORANG DAH BEREBUT JAWATAN!!!

      Huh! Kalau dah namanya Geng Haprak Baru tu geng yang Gila Jawatan, memang tak heran la perkara seperti itu boleh berlaku. Diorang keluar PAS pun sebab diorang Gila Jawatan jugak.

      Hari ini, facebooker pro PAS, Tok Usin Ceroii Original mendedahkan perbualan whatsapp dia dengan salah seorang orang kuat GHB yang dilihat kecewa dengan krisis dalaman gerakan itu.

      Sekurang-kurang dua tokoh GHB yang dilihat mampu untuk memberikan saingan sengit kepada kepimpinan Si Mat Sabu tu selaku Pengerusi iaitu Mujahid Yusof Rawa dan Si Husam Musa

      Khabar angin mengenai krisis dalaman GHB mula bertiup sejak 15 Ogos apabila Si Mujahid tu telah dipilih sebagai Pengarah Eksekutif Nadwah Ulama Nadwah Jadidah 2015 atau Nunji’15.

      Gosip perpecahan dalaman GHB itu semakin kencang apabila Mat Sabu sendiri mengeluarkan kenyataan bersedia berundur daripada menjadi ketua kumpulan itu, jika ada calon yang sesuai.
      “Jika ahli-ahli jawatankuasa percaya bahawa terdapat seorang pemimpin yang lebih baik maka saya bersedia untuk berundur.
      “Tidak ada seorang pun yang akan kekal selama-lamanya. Apa yang kita percaya adalah kepimpinan kolektif,” kata Mat Sabu ketika dihubungi Mstar empat hari lalu.
      Sejak Geng Haprak Baru tu ditubuhkan, telah terdapat banyak persoalan yang dibangkitkan dikalangan ahli serta pemimpin terhadap kredibiliti pemimpin-pemimpinnya, terutama Mat Sabu.

      Ramai yang mengkritik dengan menyatakan bahawa Si Mat Sabu tu bukanlah seorang pemimpin yang kuat setelah GAGAL berkali - kali dalam beberapa Pilihan Raya Umum yang diadakan sebelum ini.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak Geng Haprak Baru ni memang terdiri dari kalangan mereka yang Gila Jawatan belaka. Sebab masing - masing hanya sekadar berjuang demi kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!! Bukannya diorang buat untuk orang lain!

      Delete
    3. 1354....lawak betul la ko ni
      Lawak kena kencing tuan boss

      Delete
  2. Bermcm2 kejadian menakutkan berlaku di negara luar dan ia mula menular kenegara kita....peringatan dari ALLAH utk pemimpin dan rakyatnya...mari bermuhasabah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerutama bila Ulamak dimaki hamun.Adakah INI kita mahu

      Delete
    2. Ulamak yg telus dan tulus dlm tegakan Islam amat disanjung. Tapi ulamak yg gi Jepun makan sushi patut dihamun. Jadikan Islam barang mainan. Selepas dipermain oleh umno...cerita hudud terus senyap.

      Delete
    3. Way anon 14;39/macai GHB wala DAP ni. Tak mau cakaplah dgn loser

      Delete
    4. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Bo

      Delete
    5. Tempat kita apa kurangnys
      Hari2 ada saja kena kencing

      Delete
  3. Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


    Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

    Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

    Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

    Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

    Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

    Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan buat firnah. Penang dr dulu diperintah oleh Cina Gerakan. Umno hanya jadi barua. Bila DAP dpt tawan Penang... macai umno meroyan. Meroyan sbb x dapat projek. Melayu Penang pun bukan ori. Melayu Mamak. DKK. Mati2 ngaku ahli umno... layak ke Mamak ngaku Melayu?

      Delete
    2. Hanipa pun mamak juga, Saari Sungib tu Jawa. Jgn racist bro. GHB racist dikesan

      Delete
    3. Sekarang in Mat Shampoo pun tak peduli melayu Penang.

      Memang GHB pencacai DAP

      Delete
    4. peduli apa dengan melayu penang..mereka memang bodoh dan pemalas..pastu lantik mamak jadi ketua umno..mampus lagi baik melayu penang tu..

      Delete
    5. Tu la....
      Sapa suruh berwalikan mamak

      Delete
  4. Lepas ni walaun dan nakhodanya akan lenyap tenggelam.

    Mangsa banjir tidak dipedulikan dan mereka sibuk ceramah sana sini jual tiket masok syorga.

    Sesiapa yang tidak walak dan tidak datang ceramah akan di cop Barua dan Tolol.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai Mat Shampp pi kappa SG Acheh?

      Delete
    2. Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723 "

      Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. " "

      Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Delete
    3. Hahaha......
      Boss duduk dlm range rover, bmw, vellfire..
      Awok duduk dlm khemah
      Penuhkan tabung tin milo

      Delete
  5. UMNO PENANG PENGKHIANAT MELAYU SEBENAR. MENANG BYK KERUSI DUN TTP JAWATAN KETUA MENTERI SERAH PD PARTI GERAKAN. BILA DAH KALAH...DAP JD SASARAN UTK LEPAS GERAM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB khianat melayu sebab tunduk kepada DAP

      Delete
    2. Rakyat duduk dlm khemah
      Pemimpin hidup mewah2
      Hulu hilir pandu range rover
      Mesyuarat naik vellfire
      Pergi ceramah bawak bmw
      Awok makan mee maggie

      Ni kat zimbabwe sana

      Delete
  6. MANAKAAM ! Berita terkincit mengenai Ameena Curry parti @ kawan punya kawan punya kawan punya saudara of Restoran Insaf yang tak insaf2 :

    1 Parti Ameena Curry telah mengeluar kan lagu rasmi parti @ gerakan GHB : Kici kici lembu jaga , sudah besar kaki Auta , sudah pencen (kalah pemilihan) jadi Barua , Satu pistol peluru tak da ! ............. kah kah kah puak2 GHB mana ada telur ............... sampai sekarang masih tak nak letak jawatan walaupun jadi pengkhianat dan bencikan PAS !

    2 Adakah patut blogger Abuya Albuaya AlHusyeen dok heboh satu Malaya video Mat Sabu bagitau DAP tak anti Islam tapi sayang Islam sbb peruntuk wang jutaan ringgit utk Islam di Penang. Awat hang ingat duit mak bapak dia ka atau duit toooookkkmu ka AlHusyeen dan Mat Sabu ooooooiiiiii ! Hanya mat bahlol ukur sayang kpd Islam dgn nilai wang ringgit ! Kalau ikut sumbangan wang .......... negara Amerika banyak sumbang jutaan malah billion dollar kpd negara2 Islam spt Mesir dsbnya. Apakah US sayang kpd Islam ? Tidak ! Tapi kerana negara tersebut sanggup jadi boneka dan Pak Turut US !

    3 Kah kah kah geng macai terdesak guna gambar arwah tgna pas tu bagitau wajib hadir demo bersih 4 .............. aku risau nanti dia kata wajib pula hadir untuk pesta arak dan langgan pelacur sbg aktiviti sampingan bersih 4 ngeh3 ............tak gitu tuan guru greenboc @ ulamak DAP.

    4 Kah kah kah GHB geng haru biru semakin terdesak setelah gagal dlm pemilihan Pas depa cuba pula nak hijack parti KITA tapi ditolak ahli KITA dan laporan polis telah dibuat ...........oooooiiii muka tak malu pi mana2 pun org reject .......... senang cerita pakat2 masuk DAP lah.

    5 Adakah patut Mat Sabu kata dia tubuh GHB kerana ajakan & pujukan kawan2 ............ tulah sbb terlalu mesra dan wala' kpd kafir dan munafik akhirnya jadi barua depalah maka lahirlah gerakan Geng Hipokrit Barua ! ngeh3

    6 Adakah patut kerana terdesak depa minta Ust Haslin Bollywood berposing dgn depa dan sbg menghormati mereka Ust tu pun tunai hajat depa tapi tak semena2 depa putar cerita kata Ust sokong dan join GHB .......... bila dinafikan oleh ust Haslin ada macai dan balaci marah2 dan mula buat fitnah serta tohmah macam2 kat ustaz ............ jelaslah puak2 nilah suka jatuhkan maruah ulamak dan mungkin depa jugalah yg buat fitnah video lucah UAI !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak bodoh

      Delete
    2. Lawak bodo dr org kena kencing boss besar...

      Delete
  7. Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723 "

    Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. " "

    Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang dia tukar "candu" jadi "walak" dan "baiah". Bila dah kena benda ni, hidung boleh kasi cucuk makan rumput.

      Delete
    2. Pada pendapat saya, GHB tak akan hidup lebih 2 tahun kalau perangai membaruakan ahli2 yg progresif masih diteruskan macam dalam parti yg terdahulu.

      Pada pendapat saya, GHB akan mati tak sampai 1 tahun kalau amalan menyimpan derma dalam akaun sendiri dicontohi.

      Nak tahan lama jangan tiru perangai buruk tu

      Delete
  8. Aku cukup bangga sekarang kerana ekonomi orang melayu telah maju. Ramai jutawan malah billionair melayu telah di lahirkan.

    Yang amat menarik, kalau dulu hanya melayu UMNO saja yang kaya raya, kini kita juga berjaya melahirkan Lebai melayu yang berpangkat ulama dari PAS seperti Mat Balak, Tontowi Vellfire, Din Ayam Percik, Tar Snake Ketot, Arun Din Jin Berangkas dan ramai lagi yang berstatus amat mewah.

    Syukurlah Malaysia sudah maju dan rakyatnya makmur dan kaya raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 15:38 GHB macai

      Rani Kulup Kipidap Dongibap pun geli dgn Anon ni

      Delete
    2. ada ulamak yg pakai range rover pon ada.

      fuyyoooooooo....

      Delete
    3. Ada melayu bole guna jin tarik duit masuk akaun. Dulu tarik sikit2. Sekarang tarik bilion2. Jin pon dah boleh hafal no akaun.....

      Delete
  9. Mammak penang putaq peliaq melayu bangsat bodoh haram jadah. Padan muka mamak kaki putaq alam.kena pada umno melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu tak nak kena terus ikat telor, meh pindah ramai2 gi kedah.

      Delete
    2. Kesiannya.....
      Nak ayaq free neh la mai Selangor

      Delete
  10. dah nampak dah pas kelantan akan tenggelam...

    Timbalan Menteri Besar beli kereta mewah harga beratus ribu sedang rakyat mangsa banjir dah 8 bulan merengkok dalam khemah.

    Kalu RM100 ribu daripada harga kereta itu di dermakan kepada mangsa banjir, sekurang-kurang 5 buah keluarga telah dapat dipulihkan nasib mereka.

    Tetapi pemimpin pas ni mana ada hati perut. Mereka tidak peduli pun. Mungkin dah dapat rasa akan hilang jawatan PRU14 ni yan menyebabkan mereka tidak ambil peduli lagi hal rakyat yang menderita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulamak dulu2 jln kaki naik unta
      Ulamak skang naik range rover
      Ulamak dulu duduk dlm khemah
      Rakyat sini duduk dlm khemah banjir

      Macsm langit dengan bumi....

      Delete
  11. Makin lama aku tengok Hadi lebih teruk dari Perkasa.

    Hari ini kenyataan Hadi adalah berikut:-

    "PAS TIDAK SERTAI BERSIH 4.0
    JANGAN TERPERANKAP AGENGA JAHAT DAP"

    Aku rasa dia ni penjilat Najib no.1.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kipidap n Fook you GHB macai

      Delete
    2. Org pas dah kaya raya
      Dah naik range rover
      Dah duduk banglo2
      Geli dah duduk atas rumput dataran merdeka
      Yg tua2 baik gi jala ikang belukang
      Yg muda2 tembak cicak kat dinding
      Mulut sebut merdeka3
      Dapat tengok boss naik range rover ok la
      Rasa macam dpt naik vellfire
      Semangat walak makin tinggi tengok anak boss naik bmw menjalar
      Rasa macam bilioner derma masuk akaun boss
      Balik dalam khemah makan nasi dengsn budu
      Rasa macam makan kat los angles
      Bau asap range rover wangi macam minyak atar dari timur tengah
      Tido mimpi2 beli vellfire
      Ngigau pegang bantal ingatkan stereng bmw
      Dengar bunyi range rover lalu terbangun tido rupanya tengah pegang tiang khemah banjir
      Bunyi range river datang balik, sedut asap mcm sedut minyak atar
      Meleleh2 hidung keluar hingus sbb byk sangat sedut bau minyak atar range rover

      Ni cerita kat negeri zimbabwe sana

      Delete