KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 5 August 2015

ANGGOTA POLIS TRAFIK TERPELANTING DI REMPUH MAT REMPIT



Kajang: Seorang anggota polis trafik daerah Kajang terpelanting sejurus dirempuh seorang mat rempit yang bertindak agresif melanggar sekatan jalan raya diadakan polis.

Dalam kejadian jam 11.45 pagi semalam, anggota trafik itu, Mohd Hizzuad Johari, 29, cedera di belakang kepala dan luka di badan akibat rempuhan di jalan Batu 10 di sini.

Difahamkan, suspek enggan memberhentikan motosikalnya untuk pemeriksaan sebaliknya cuba melarikan diri.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Willey Richard berkata, rempuhan itu menyebabkan suspek turut terjatuh dan cedera.

Menurutnya, anggota trafik terbabit tidak sempat mengelak berikutan suspek menunggang laju.

“Mangsa yang tertiarap di jalan raya dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM). Keadaannya kini dilaporkan stabil,” katanya.

Beliau berkata, susulan itu polis menahan penunggang motosikal berusia 25 tahun terbabit untuk siasatan lanjut.

Willey berkata, semakan rekod jenayah lampau mendapati suspek mempunyai rekod bersabit kesalahan cubaan samun sebelum ini.

46 comments:

  1. Saya berasa sedih apa yang menimpa kepada pegawai terbabit.

    Tapi, peristiwa ini berlaku di Kajang dan ADUN Kajang sikit pun tak peduli.
    Mentang2 pasal rakyat marhaen, Wan Azizah tak pedulipun. Ini ka jenis nak jadi MB Selangor dulu. Podacit

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la adun ni kerjanya jaga lalu lintas, bantu orang sakit, tolong pergi pasar, tolong g bayar bil utiliti, tolong basuh bontot mak awak dan lain2 lagi lah...

      Delete
    2. Anon 14.41 ni mesti Geng Hadi Barua nih. Sebab itu bangang.

      Delete
    3. PERHATIAN....MULAI HARI INI SEMUA ADUN PKR MESTI BERDIRI TEPI JALAN RAYA SETIAP HARI SUPAYA DAPAT MEMBANTU MANGSA KEMALANGAN...

      Delete
    4. 15:26 tolong simpan sikit bangang tu

      Delete
    5. Lawak la kamu. Bikin malu mak bapak je lahir orang yg pemikiran macam kamu.

      Delete
    6. Sampai skrg hampir setahun xsettle hal banjir.patut pas dibubarkan jela

      Delete
    7. Takkan semua kes adun ka mp ka kena terus mai.entah ka depa pun tak dpt maklumat lagi.

      Delete
    8. Kajang Pak Malau Kajang Berlipat , Kajang Hamba Mengkuang Layu ......... Banggang puak macha Banggang tak bertempat , Banggang Barua (GHB) tak tahu malu .............. ada ka patut depa tuntut harta dan aset Pas sbg harta sepencarian ? Habis duit koperasi kohilal, kosis dan tabung serambi berjuta2 ringgit yang depa pelingkup tu depa buat senyap bodo je dan tak nak tanggung gantirugi kpd pelabur2 ! Mmg depa ni GHB (Geng Haprak Biawak)

      Delete
    9. Hahaha........ni cerita langgar polis ke cerita party cerita adun mp perbagai!! Rakyat dah semakin tak betul di sebabkan hidup semakin sengsara panas sejuk apa kerajaan buat!! Makin tambah lada cili rakyat makin merana apa nak jadi pada negara ni!!!

      Delete
    10. HEBAT ORG2 SEKARANG NI. MEREKA MENDERMA KERANA ORG YG MEMBERI LEBIH MULIA DRP ORG YG MENERIMA. RONALDO MENGHADIAHKAN SEBUAH PULAU KPD RAKAN. ADA ORANG BAGI DERMA BILLION2. HEBAT SUNGGUH HINGGA MENAKUTKAN

      Delete
  2. Lepas ni PAS pulak yang akan terpelanting dari arus perdana politik tanahair.

    Bayar saman rm200 ribu, sedang menghadapi saman dari syarikat pembinaan dari Korea dan mangsa banjir yang terabai.

    Ulamaknya siang malam sibuk dengan memBarua dan mengKafirkan orang saja kerjanya.

    Hukum hudud terpaksa ditangguh la pulak sebab teman tapi mesranya UMNO tidak bersetuju.

    Isu hudud sebenarnya digunakan untuk menyingkirkan sebahagian ahli yang banyak berjasa kepada parti.

    Sudah dapat jawatan isu hudud tolak tepi dan akan digunakan pula dilain kali bila perlu.

    Itulah wajah PAS yang sebenarnya untuk mendapat sedikit habuan dunia.

    Dulu UMNO yang cakap macam tu aku tak percaya, tapi kini baru aku sedar akan kebenarannya.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaa SHam Baru dapat Ang Pow Penang kerrrr

      Delete
    2. Greenpork tolak racism. Kah Kah Kiokkkkk

      Delete
    3. Dulu PAS boleh minta dpd DAP. Tapi kini dah tak tahu nak mintak dgn siapa. Nak minta dr UMNO rasa malu sbb baru bercinta belum kawin lagi.

      Delete
    4. Ni satu lg bengong.orang bincang bab lain,bab lain dia komen.kalau tak faham tajuk jgn komen.nampak sgt bodoh tk boleh diajar.

      Delete
    5. Shah TM..ckp pakai lutut

      Delete
    6. Sham TM punya cakap macam spesis makhluk yg bertaqwa kalah wali Allah....

      Delete
  3. Memang sah yang merempit tu budak Gang Hati Busuk(GHB). Baru kena jampi dgn Penang Bukit mareiii.

    Penang Bukit Mareiiii akan finance apa2 yg boleh merosakkan Ummah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Hadi Barua tak merempit tapi sibuk berceramah dan ugut ahli agar tidak tingalkan pas. Klu tinggalkan pas...maka isteri jatuh talak tiga. Hebatnya pas...talak dibuat mainan.

      Delete
    2. Dulu beria nak suruh keluar parti bila depa nak tubuh dah meroyan si hadi dan geng geng nya. Ko beriya sukung karang di tololkannnya dan dijebonkan nya kamu. Baru ada akal

      Delete
  4. PADA SAYA LEBIH BAIK PAS JANGAN SIBUK DAN MENYIBUK DGN RUMAHTANGGA ORG.

    LEBIH BAIK PIKIR MACAMANA NAK BANTU MANGSA BANJIR.

    PIKIR JUGA MANA NAK CARI DUIT UTK BAYAR SAMAN PROJEK LEBUH RAYA RAKYAT KELANTAN TU.

    PIKIR JUGA MACAMANA NAK BAYAR BALIK DUIT PENDERMA UTK PROJEK TERSEBUT.

    DUIT HABIS JLN RAYA ENTAH KE MANA.

    BUAT LA SOLAT HAJAT KOT2 ADA ORG NAK BAGI DERMA 2.6 BILLION.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu pas dapat derma 2.6 bilion pun dia x akan bina rumah mangsa banjir. Bagi mereka itu x penting. Hudud lebih penting. Wang derma akan dibahagi sesama pemimpin siku lutut utk beli kereta mewah atau melancong ke Jepun.

      Delete
    2. Duit derma ceramah2 tu napa tak pakai buat rumah mangsa banjir?
      Kah kah kiokkkkk

      Delete
  5. Dengan keadaan tabung kerajaan negeri kelantan yg semakin nazak sekarang kena saman pula..cari pelabur sampai itali,duit tambang ntah ke mana pelabur ntah mana.puak serban ni patut ajar tentang haid dan nifas je bukan jadi pemimpin..ngeh3

    ReplyDelete
  6. Najib tu bukan apa ........ dia cuma sahut cabaran macai pkr dan balaci Dap yg anggap hanya cina pandai jana ekonomi walaupun dgn cara meragukan tanpa ambil kira halal haram ! Amacam mat bahlol yg suka membahlolkan melayu ? Pendek kata umno = pkr = Dap = taik !

    ReplyDelete
  7. Terkini..39 petani ditahan polis kerana buat bantahan dpn pejabat mb perak..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello ngeh,

      knp angkap petani

      apa slh mereka.

      Delete
  8. Geng ghb melalui zol sulong ketum dakwa kata pejbat PAS KL...tu husam gila talak punya idea n usaha beli... bks bendahari hatta barua yg cari dana....lawyer buruk kaya raya asmuni sawi yg pegang amanah....AHLI PAS n org lain tak dak satu habuk dana n dos pun di atas pembinaan bangunan PAS di seluruh nagara.... kalau depa amik blk... tinggal kipad n penyapu buruk ja sumbamgan ahli PAS..... aku kata sila mai amik le harta hangpa semua... kalau nak tengokhangpa semua tu... nak dok tang mana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu.jin harun din yg buat tu markaS2 pas pastu dijampi oleh hadi kasi jin tu upah makan sushi.kahkahkah

      Delete
    2. Nak sekor jin blh suruh die keje jual pil kuda mst byk untung oooooo.hahhahahaha

      Delete
    3. harap2 harung ding tak dijubo oleh jin negro hitam legam dari afrika..ngeh3

      Delete
  9. Berita xkan kua dari blogger kecewa.ipoh,sramai lebih 200 org petani dan penternak mengadakan protes.mereka menuntut keadilan berikutan diusir oleh perbadanan menteri besar anak syarikat kerajaan negeri dan pejabat Tanah..ngeh3

    ReplyDelete
  10. Salam sehati serasuah,

    1. Mayat tanpa kepala dijumpai dalam belukar
    2. Mayat dikerat-kerat dijumpai di kawasan semak
    3. Nelayan jumpai mayat perut terburai
    4. Mayat dibungkus dalam selimut dijumpai dalam longkang
    5. Dua mayat berbungkus dijumpai

    Warga asing mengganas! Balasan tuhan kerana keadilan tidak ditegakkan. Adil ertinya meletakkan sesuatu pada tempatnya. Malaysia tidak perlukan warga asing, rakyatnya cukup untuk menggerakkan negara ini setiap rakyat boleh kerja mengikut kepandaian masing-masing. Hentikan bawa masuk warga asing. Hentikan pelacuran degree.hee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEBAB APA NAJIB PUJI HADI?

      Kerana Hadi menyokong PM yang serabut dengan skandal 1MDB?

      Kerana Hadi berjaya menghalau semua pemimpin yang bersungguh menentang UMNO, keluar dari PAS?

      Kedepan kebelakang gohead gostand lepas tu uturn cara tuang jepung.

      Delete
  11. GHB : Gerakan Hampeh Bungkus yg diketuai oleh mat sabu kepala taik..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf, pmbetulan atas arahan tuang guru sushi...GHB x layak dikaitkan dgn mat sabun sbb tuang guru suda booking itu GHB mau kasi dia punya Geng Hadi Bengong...manyak soli maa...

      Delete
    2. eh boring la pulak. nak tido mata blm ngantuk. baik aku ngutuk geng ug GHB...geng hadi barua pil kude dwa butir yg bangang bak biskut marrie. ada ke patut dewan rakyat panggil bersidang tuang guru pi melawat jepong makang sushi...haruan ding pun senyap sunyi bila sprm kata 2.6 billion mmg masuk akaun pok jib...aaron2...tak logik lg ke...ngeh3

      Delete
  12. Apolah korang kalau benci pun toksahler mencemuh perli cukuplah......

    ReplyDelete
  13. ramai yg kurang ahklak kt sini.
    komen biar dgn hujah bkn mencarut, keji dan sangkut paut dgn mak bapak skali....

    ReplyDelete
  14. dah macam page fobn dah omakkau ni..kipidap!!heheheeee

    ReplyDelete
  15. Jgn tperanjat jika blog ni jd blog porno....asal.kasi duit jalan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.malaysia-today.net/stop-whining-when-you-punch-you-get-punched-back/

      1) kli link atas
      2) pastu scroll page ke bwh
      3) nanti jumpa satu poster cai 2015/2017
      4) perati muka dlm poster tu satu2...sure kenal punyer
      5) lepas tu nk fitnah kalu...fikir 2-3 kali

      Delete
  16. omak kau tunjuk kebodohannya lagii..anon yg mula3 tu ialah omak kau sendiri..aku faham sgt dah dgn blog ni...pasal kes mcm ni pun nak salahkan adun kajang...habis tu..kes curi d marang d pekan d klang..salah wakil rakyat situ jgk ker?..byk mende yg wakil rakyat nak peduli..sedarkah omak kau..yg ank sedara omak kau tak ada duit belanja..omak kau ada PEDULI????

    ReplyDelete
  17. Inilah sebabnya mengapa aku suka sangat bila ada mat rempit mampus!!!

    ReplyDelete
  18. ASTAGHFIRULLAH HALAZIM..

    ReplyDelete