KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 6 August 2015

LIM KIT SIANG SEDIA BERSAMA-SAMA DENGAN TUN MAHATHIR DAN MUHYIDDIN YASSIN



Pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang pada sebuah forum, malam semalam berkata parti pembangkang itu sedia bersama dengan pemimpin Umno termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tan Sri Muhyiddin dalam usaha menyelamatkan negara ini.



49 comments:

  1. DAP, PKR, anak baru lahir ini (GHB) , beberapa NGO katanya malah termasuk kalangan Umno yang kecewa akan menganggotai pakatan baru, politik baru idaman Kit Siang itu. Malah jika cukup bilangannya dengan penyertaan kononnya pimpinan kecewa Umno dan beberapa wakil BN khasnya dari Sabah dan Sarawak, atas usaha dan kelicikkan politik Kit Siang, satu kerajaan perpaduan baru akan dapat dibentuk, siapa-siapa pemimpin kecewa Umno tadi boleh jadi PM sementara sehinggalah PRU yang akan datang.

    Duduklah DAP, PKR dan anak baru lahir tadi dalam kabinet politik baru. Presiden parti yang menggantikan PAS itu kerana tak punya kerusi bolehlah dilantik sebagai Senator dan diberikan kerusi kabinet Menteri Dalam Negeri yang sakan diidam-idamkannya sejak puluhan tahun lalu. Pasti beliau gembira dan terhutang budi dengan Kit Siang. Begitulah cantiknya nampak atas kertas perancangan Kit Siang, kepala bergeliga yang sebenar yang disebalik semua ini.

    PAS berjaya dipecahkan, satu pihak yang pro ulamak yang mahu Islam yang sebenar berjaya dimatikan usia politknya manakala serpihan PAS yang bangga dengan Islam progresifnya berjaya dibentuk yang tidak menaruh sebarang cita-cita sebagaimana PAS lama yang sangat ditakuti dan dibenci Kit Siang dan DAP itu.

    Raja Petra Kamaruddin atau RPK dalam Malaysia Today di http://www.malaysia-today.net/dap-is-a-threat-to-racial-harmony/ menulis:

    Their plan is after splitting PAS into two it is now time to split Umno into two as well. Then Malay political power will weaken. And if we do not support this DAP plan then we are traitors. Only if we support the DAP plan will we be patriots.

    That is how Malaysia’s politik baru is to be played. It must be DAP’s way or no way. And if we disagree then we must be whacked. And since I do not agree with what they are doing that means I am a traitor. Traitor to what? Traitor to the country or traitor to DAP?

    (Perancangan mereka (Kit Siang/DAP) selepas memecahkan PAS kepada dua kini giliran memecahkan Umno kepada dua pula. Ini bermakna kuasa politk Melayu akan berjaya dilemahkan. Dan jika kita tidak menyokong pelan DAP itu bermakna kita adalah pengkhianat. Jika kita sokong pelan DAP bermakna kita adalah patriot. Inilah caranya bagaimana “politik baru” Malaysia mahu direncanakan. Ianya mesti mengikut cara DAP jangan tidak. Jika kita menentang maka kita akan diserang.

    Dan memandangkan saya tidak bersetuju dengan apa yang mereka lakukan maka saya juga turut menjadi pengkhianat. Pengkhianat kepada siapa? Pengkhianat kepada negara atau pada DAP?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuat perkauman kamu ni.ini mesti angkat tong taik umno ni.

      Delete
    2. masalah ni hanya TSKI saja boleh selesai apa lagi bergabung ngan hadi awang tak caya tanya OMK.

      Delete
    3. 12:58....
      Dulu bukan main kuat ko ludah pukimak tu
      sekarang pukimak tu kahakkan muka ko balik
      ko tak malu ke?

      Delete
    4. DAP adalah sambungan kepada perjuangan PAP yang bertuhankan FREEMASON. Cita-cita utama mereka setelah Singapuran bertambah kuat dalam ekonomi dan politik dan DAP makin berpengaruh ke atas umat melayu baik dalam PKR mahupun GHB adalah gerakan mengabungkan semula Malaysia-Singapura.

      Peluang DAP dan PAP semakin cerah apabila UMNO makin kronik dengan sejuta masalah dan kerosakan muda mudi Melayu baik dengan gelaja dadah terutamanya disamping pemikiran Islam sekular dan liberal makin mengambil tempat. Kerosakan UMNO dan umat melayu memudahkan gerakan sulit DAP/PAP untuk mengambil kuasa kelak dan dibantu dengan kerusi di SAbah /Sarawak.

      Delete
  2. Semua dijemput serta ...kecuali Geng Hadi Barua. Sebab mereka mesra najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi.

      " "Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu.

      Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu
      Keadilan N9ERS

      Delete
    2. Tak payah tukarlah kepada jessse labu ,kau tu jeef ulu bendul ,manuisa pukimak yang bodoh tu.prsdan tak?

      Delete
    3. Anon 14:08 ni orang sasau GHB,

      Ikut Murshidul Am Penang Mari kat Georgetown Penang ka kat bukit bendera.

      Dulu orang cakap, salah berguru mesti sasau. Tu mencarut carut tu

      Delete
    4. Hahaha!!! Bak orang Hilang Akal dibuatnya, Si Apek Kit Siang ni mula meroyan tak tentu arah bila Tun Mahathir dilihat mula mendiamkan diri dari mengkritik isu yang berkaitan dengan 1MDB.

      Tapi apa yang kita nak herankan sangat dengan Si Apek Kit Siang ni ek. Dia memang mudah meroyan bila kehendak dan kemahuan dia tidak dipenuh oleh orang lain. Dia akan hilang akal bila ada orang yang tak menyebelahi dia.

      Delete
    5. 1521...
      abis tu pasal duit 2.6 juta tak kan nak puji macam tuan hang?
      otakkk punya orang..

      Delete
    6. Semasa DAP berkausa di Penang, LGE mula mengistiharkan bahawa akan ikut khlifah Islam. Kepura pura dan penyamaran ini menarik perhatian dan hati hati org melayu Islam dan sokongan kp DAP bertambah kuat sehinggakan apa kata DAP menjadi ikutan sebahagian besar AJK PAS pusat zaman Mat Sabu dan angakatannya sehingga tertubuh GHB. Begitlah penangan kuasa, nafsu, harta dan pangkat disuakan kepada sebahagian besar AJK PAS Pusat hingga rebah menjilat DAP.

      Delete
    7. Anon, 21.22 ...bukan 2.6juta kalau begitu sedikit taklah meroyan satu malaysia.....2.6 billion boleh senangkan jutaan rakyat malaysia boleh sara 100 keturunan. Penyamun terbesar dlm sejarah malaysia dgn matawang us.

      Delete
  3. Jangan tergadai dgn janji manis mu....hahahahhaha.... Dulu benci sesungguh ...sekarang saying sungguh.....Mimpi lah Kit Siang di siang hari,,,,,hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langkah utk tumbangkan Najib nampak semakin rancak. Kiri kanan Najib dibelasah. Kita lihat bagaimana Panglima Bugis ini pertahan diri. Semoga Msia lebih aman tanpa Najib.

      Delete
    2. kalu nampak rasuah, tak kira sapa kenalah sanggah
      rasuah tu haram
      jangan puji rasuah

      Delete
  4. Bersatu menentang kerajaan rasuah itu memang bagus bukan mcm bos syurga saat umno nak mampus dia nak tolong sambung hayat umno.itu munafik namanya..ngeh3

    ReplyDelete
  5. Bukan sokong kosong. Presideng pil kuda akn terima habuan bila bersungguh tolong najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. INILAH MASA YG PALING BAIK UNTUK PAS BER..UG. SEBUT SAJA KAT NAJIB PASTI HASRAT BER..UG AKAN TERCAPAI.

      Delete
    2. Hahaha!!! Bak orang Hilang Akal dibuatnya, Si Apek Kit Siang ni mula meroyan tak tentu arah bila Tun Mahathir dilihat mula mendiamkan diri dari mengkritik isu yang berkaitan dengan 1MDB.

      Tapi apa yang kita nak herankan sangat dengan Si Apek Kit Siang ni ek. Dia memang mudah meroyan bila kehendak dan kemahuan dia tidak dipenuh oleh orang lain. Dia akan hilang akal bila ada orang yang tak menyebelahi dia.

      Delete
  6. Syang ye.kalau kalit join sama sudah tentu lagi ramai oarng myammar hadir sama.kalau omak kau pula dah tentu orang siam mari ramai2

    ReplyDelete
  7. syukurlah taklama lagi kita bakal dpt PM Cina kopek yg pertama. bolehla bukak rumah2 china doll seluruh negara mcm Penang. Hidup Umno! Hidup PKR! Hidup DaP! Hidup GHB!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh bapakkkk yg ko ikut yee

      Delete
    2. gudlak mencari aku di padang mahsyar nanti.

      Delete
  8. Cina pujaan Mat Sabu ni kira untung dia je. Orang lain buat proposal semua dimarahmya. Semua dituduh nak kowtim dengan Umno. Dia semua boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kan....
      sejak kena puji najib hari tu kan, KEMBANG aje hidong tuang presdeng
      kembang bukan main...

      Delete
    2. kat mana kembangyer nmpk pun ke kamu yg fitnah ghb ni memng dah jd trend kaki fitnah da

      Delete
  9. yg paling bangang macai barua dap...lim kit sial nak gabung dgn amnu, semua sokong hanguk2 kepala setuju...org lain tak boleh.

    nyesal aku sokong PR, nasib baik PAS tak buta mcm pkr & macai barua dap...hangguk sampai lentok...ki ki ki

    ReplyDelete
  10. Hahaha!!! Bak orang Hilang Akal dibuatnya, Si Apek Kit Siang ni mula meroyan tak tentu arah bila Tun Mahathir dilihat mula mendiamkan diri dari mengkritik isu yang berkaitan dengan 1MDB.

    Tapi apa yang kita nak herankan sangat dengan Si Apek Kit Siang ni ek. Dia memang mudah meroyan bila kehendak dan kemahuan dia tidak dipenuh oleh orang lain. Dia akan hilang akal bila ada orang yang tak menyebelahi dia.

    ReplyDelete
  11. Demi diri sendiri sanggup kah Muhyiddin dan Tun M bersatu dengan LKS? You are selling your soul to the devil.

    ReplyDelete
  12. Tak salah menyokong jika sependapat dalam suatu perkara.
    Apa yang dibimbangkan rakyat dalam siasatan PAC tentang 1MDB & Najib sekarang sudah jelas ada gangguan kuasa Eksekutif.
    Bukankah ganguan ini menggangu Sistem Demokrasi Berpelembagaan ?
    Wajarkah SPRM disiasat dibawah akta 124 kerana menganggu Sistem Demokrasi Berpelembagaan ?
    Sedangkan badan2 yg bebas dari kuasa eksekutif Kerajaan ini lah harapan Rakyat.
    Untuk mencari kebenaran.

    Apakah dengan seruan nantikan siasatan PAC akan menghentikan apa yang rakyat ingin tahu.. Sedangkan PAC telah kelihatan lumpuh akibat gangguan oleh kuasa Eksekutif.

    Jadi dimanakah kebenaran Sistem Demokrasi Berpelembagaan ?
    Dimanakah peranan YDPA sebagai Ketua Negara menangani kepincangan isu ini.
    Bukankah harus persidangan Parlimen di pangil bersidang secara segera khusus untuk menangani isu yang mengangu pemikiran rakyat & memalukan Negara.

    Jelas Ini bukan masaalah perbalahan politik antara parti pemerintah & pembangkang.
    Tetapi masaalah Pemimpim yang hilang integriti, kepercayaan rakyat dan didapati menyalah gunakan kuasa serta mengguna kuasa eksekutif dalam menganggu & mempengaruhi keputusan siasatan terhadap dirinya.

    Apa yang dilakukan bukan untuk kepentingan Negara tetapi lebih kepada kepentingan peribadi.

    Barisan Pembangkang harus lebih proaktif dalam menangani isu ini.
    Jangan harapkan rakyat hendak turun ke jalanan
    Kerana anda telah dipilih dan dibayar gaji oleh rakyat untuk memastikan tiada salah laku & penasihat dalam urus Negara.
    Barisan Pemimpin pembangkanglah yang harus kedepan menangani isu ini dengan lantang. Bukan kerja menghasut rakyat.
    Tunjukkan anda semua buat kerja.
    Cakap kosong tanpa tindakan tiada guna.
    Mcm anjing menyalak bulan.
    Gunakan sistem perundangan sebaik mungkin.
    Barulah boleh digelar Juara Rakyat.

    * tak bolehlah biarkan anggota PAC melakukan siasatan tanpa sebarang gangguan? Dahulukan dahulu siasatan yang penting. PDRM dokumen bocor TH & TRX tu dah habis siasat ke belum?..
    Tiang belum Siap dah naik buat bumbung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau tulis pjg2 ni puak2 tuang guru bukannye reti sbb otak diaorang zero. buat penat menaip aje. kalau cerita psl pil kude cepatle depa paham sbb tuang guru selalu dok cerita

      Delete
    2. Ikut cara hadi la
      baru la najib puji

      tu pasal hidung macai2 pas KEMBANG aje turrr..
      sbb najib puji
      ko ingat senang ke najib nak puji?

      Delete
  13. Asmuni : Masa kita dalam PAS, halau kita keluar...bila keluar, mereka kata pecahkan jamaah..!!


    Asmuni pula berkata, beliau menyifatkan tindak balas PAS terhadap penubuhan GHB sebagai 'pelik' kerana sebelum ini mereka meminta pihak yang tidak sependapat dengan presiden meninggalkan parti.

    "Mereka nak apa sebenarnya? Masa kita dalam PAS, mereka kata kita sekular, liberal dan sebagainya, serta menghalau kita keluar.

    "Apabila kita keluar, mereka kata kita tinggalkan jamaah, pecahkan jamaah," kata penyelaras GHB Perak itu.

    Katanya, istilah yang lebih tepat sebenarnya adalah, PAS berpecah dua bukannya penyokong GHB meninggalkan parti atau keluar jemaah sebagaimana yang sedang didoktrinkan sesetengah pemimpin parti Islam itu sekarang.

    ReplyDelete
  14. Salam sehati serasuah,

    Cina datang sehelai sepinggang jadi kaya, india datang sehelai sepinggang jadi doktor kaya, singh datang sehelai sepinggang jadi lawyer kaya, Pakistan datang sehelai sepinggang jadi tokey kedai kaya, Indonesia datang sehelai sepinggang jadi kontraktor kaya, Kemboja datang sehelai sepinggang jadi peniaga kaya. Rumah tepi loji taik naik pegi atas bukit kerana rajin.

    Melayu pun kaya, kaya komplen, nak masuk u pakai kuota 3A, nak masuk kerja pakai cable sanak saudara, nak kaya cepat ali baba, usaha malas semua nak short cut, last-last rumah atas bukit turun tepi loji taik kerana rajin komplen.


    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. Heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu apa kurangnya.
      Pandai ilmu tarik duit masuk akaun.

      Delete
  15. Bukan dihalau tp kalah dlm pemilihan. Ahli akar umbi yang tidak memilih mereka sbg AJK. Lebih baik isytihar je keluar dari parti drp masih menjadi ahli tp setiap masa duk memburukkan parti sendiri l

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perhatian...Sesiapa yg teringin janda boleh mendaftar sekarang. Syarat cukup mudah..
      1. Tahan dimaki hamun oleh Hadi
      2. Pandai ilmu tentang u turn
      3. Pandai masak sushi
      4. Tidak mabuk bila ke Jepon.
      Dalam majlis kawin nnt anda akan diapit oleh Geng Serban Besar yg sangat waala kpd tuang presideng.

      Delete
    2. 19.09...
      Dah buat parti baru tu maknanya dah keluar parti la...
      Apa nak bising lagi....
      Berhenti la merapu.
      Baca balik perlembagaan parti la, jangan asyik dengar tuang pereseden merapu la woi!!

      Delete
  16. Banyaknya anjing umno disini. Baka perompak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni tak patut la
      Jangan la samakan mereka dgn perompak..
      dengan penyamun aje cukup la

      Delete
  17. Not many Malay will trust this Chinaman. A Racist. Anti Islam and back stabber.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup!!
      same as tuang presdengggg

      Delete
    2. jangangg jilak bontot cina byk sgt wehhh...bekerak xcebok tuuuu!!!!!! gelii sialll

      Delete
  18. Kah kah cina rasis nj ajak selamatkan mesia....sebenarnya yg nak mmpos cins DAP.....pasal DAP srmua kaim cina skg diragui...hati budi cina semua kaum dah tau....lepas ni cina tggu masa nak diajar dlm economic cina prrlu diboikot abid abisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup!! setuju...
      Tapi sebelum tu kita hapuskan rasuah peringkat tertinggi
      tak guna boikot cina kalu kepala lanun kaya raya

      Delete
  19. Dalam nak bersama dgn bekas war lord umno kami sebenarnya tidak faham apakah dendam LGE terhadap TGHH sehingga dalam tempoh setahun ini (Julai 2014 -Julai 2015) rekod yang dikumpul menunjukkan Sdr LGE bertindak menghentam TGHH tidak kurang dari 20 kali dalam kenyataan dan ucapan beliau. Semuanya bersumber dari maklumat yang salah, dan jauh dari maksud sebenar apa yang disebut oleh TGHH.

    Hanya satu sahaja kesimpulan saya pada saat ini. Samada LGE mempunyai masalah kesihatan yang serius untuk memahami bahasa tulisan dan pertuturan yang mudah, atau pun beliau sememangnya bukan ahli politik yang faham bahasa politik.

    ReplyDelete
  20. haa.. aku dah kata cina2 dap ni tak boleh caya...
    dia dah nak ambil kesempatan..
    mengapa tiba2 dng jelas lagi terang2 nak sokong BN pula...nak sokong org umno pula... ini yg dikatakn lidah luu dah bercabang..lancau lu.
    puak pas belum sebut terang2 nak sokong bn atau org umno tapi geng dap juga geng ghb dah.bising kata pas ber ug dng umno..
    Dap memang nak pelingkup melayu n islam...
    mana ada cina Dap nak sokong islam..tipu la..
    spesis bintang 3 ...

    ReplyDelete
  21. Najib dah dapat derma drp tok arab rm2.6bilion. Bila pula najib nk derma kpd macai2 umno. Kah kah

    ReplyDelete