Saturday 22 August 2015

KALAU DAH PENGANALISIS POLITIK TERKEMUKA NEGARA PUN MERAMALKAN GHB BAKAL BERKUBUR DENGAN PANTAS ... SIAPALAH KITA UNTUK MENIDAKKANNYA.




Parti politik yang akan ditubuhkan Gerakan Harapan Baru (GHB) akan lebih cepat terkubur berbanding parti serpihan PAS lain seperti Barisan Jemaah Islamiah SeMalaysia (Berjasa) dan Parti Hizbul Muslimin Malaysia (Hamim) yang pernah ditubuhkan pada sekitar 1980-an, kata penganalisis politik.

Prof Datuk Dr Mohamad Abu Bakar dari Universiti Malaya berkata, Berjasa dan Hamim mendapat sokongan dari parti pemerintah, sebaliknya GHB berada dalam kondisi yang lebih lemah dari 2 parti itu.

"Pada masa itu, Berjasa dan Hamim ternyata kukuh kerana mendapat sokongan parti yang memerintah, tetapi itu juga berkubur.

"GHB ini juga parti serpihan kalau terjadi, tetapi tidak berada dalam kondisi yang sama seperti Berjasa dan Hamim.

"Jadi, dari sudut strukturnya GHB lebih lemah daripada itu," katanya pada Wacana Kemerdekaan "Survival Politik Melayu/Islam Dalam Politik Malaysia" yang diadakan di Shah Alam hari ini.

Mohamad yang merupakan salah seorang panelis wacana itu berkata, pemimpin GHB terdiri daripada mereka yang kecewa dengan PAS pada masa ini dan berasa selesa untuk terus mengadakan kerjasama dalam Pakatan Rakyat (PR).

Katanya, berdasarkan barisan kepimpinan GHB hari ini, parti politik yang bakal ditubuhkan kelak tidak akan mampu bertahan lama kerana dibarisi pemimpin veteran.

"80% kepimpinan GHB berumur 60 tahun ke atas. Ada 64, ada 68. Maknanya menjelang pilihan raya 2018, mereka mencecah 70. Tidak ada pelapis-pelapis yang terkenal.

"Tambahan pula, di kalangan mereka tidak ada ikon yang boleh dijadikan perangsang dan teras.

"Melihat keadaan ini, rumusan saya GHB berjaya hanya sementara. GHB akan popular tetapi sementara," katanya.

Mengulas beberapa kes di mana orang Melayu dilihat makin berminat menganggotai DAP, beliau berkata, terdapat 4 faktor yang menjadi penyebab mereka menyertai parti sekular itu.

Katanya, penyertaan orang Melayu ke dalam DAP tidak boleh dikategorikan sebagai satu fenomena kerana ia masih berada dalam kuantiti yang kecil.

"Perkataan fenomena tidak tepat sebab jumlah yang menyertai DAP amat kecil, cuma digembar-gemburkan. Untuk menjadi fenomena, ia seharusnya mengarusi keadaan," katanya.

Beliau berkata, kemungkinan pertama ialah, orang Melayu ini berasa teruja dengan DAP yang kononnya memaparkan budaya pelbagai kaum dan bahasa.

"Ini berlaku di kalangan generasi baru yang merasakan mereka ini tidak seharusnya perkauman. Jumlahnya ada, tetapi kecil.

"Kedua, mereka yang merasakan untuk menyelamatkan Melayu, mereka perlu berada dalam kapal lain, iaitu bergandingan dengan pihak lain," katanya.

Mohamad berkata faktor ketiga ialah, mereka mungkin menyertai DAP dengan niat untuk meninggalkan parti itu.

Beliau berpendapat, perkara itu dilakukan bertujuan mengetahui dan mendapat rahsia dari dalam parti itu untuk dibawa keluar kemudiannya.

"Keempat, ada tawaran, habuan dan peruntukan. Barangkali mereka ini teruja dengan habuan politik dan material yang dibekalkan DAP. Walaupun ada 4 faktor namun ia belum fenomena lagi," katanya.

68 comments:

  1. GHB .... akan bertahan lebih lama kerana berwalikan DAP ... DAP berwalikan yahudi melalui gerakan NGO2nya ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
    2. Salam wahai Walaun Walaun GHB Ibnu Roketi

      YB Hasnul GHB fitnah TSKi tak solat. Mana 4 saksi wahai Hasnul GHB

      Ini bukti macai GHB pendokong fitnah Akhirul Zaman

      http://www.malaysiawaves.net/2015/08/hadi-sokong-mb-yang-tinggal-solat.html

      Malaysiawaves memang dikenali sebagai Lover GHB yg sejati.

      Makkkk Oiiiiiiiiii kenyataan fitnah tanpa 4 saksi dia pi ikut. Cakap Islamik, 3 tahun lepas kata doa depan Kaabah. Aduhaiiiiiii pi tobat Nasuha la bro

      Delete
    3. hahaha.......
      fasih politik konon tahu sejarah politik konon boleh tahu politik mana akan terkubur konon GHB tak akan hidup lama konon.......! kalau bijak sgt taklah umno kalah teruk hilang 2/3 undi majoriti kalah separuh sampai keseluruhan undi pru 13 52% undi rakyat pada pembangkang!! dulu lain skrg lain zaman pun lain jgn bandingkan zaman kolot zaman susah zaman malaysia baru bangun kalaulah nak banding kenapa zaman dulu rakyat miskin zaman kini rakyat jauh dari kemiskinan walaupun masih ada yg miskin??? kalau bijak politik jgn tgk sejarah semata2 sebaliknya perubahan perlu diguna pakai bagi masa depan negara yg lebih cerah maju makmur rakyat tidak berasa takut duduk di negara ini . omak kau pula pengampu pembodek pada yg kuat punya sedikit kuasa namun yg lemah yg baru yg mula merangkak terus dikatakan akan terkubur tak lama boleh hidup, tidak kah ini menampakkan omak kau lemah sebagai pemikir pengkritik dan cuba putarbelitkan fakta jahil dari segi politik yg penuh dgn misteri dan kuasa yg kita tidak tahu berapa kuatkah pihak yg kita katakan .malah adakah ahli dlm GHB begitu bodoh tak punya pengalaman pengetahuan berapa lama mrk berpolitik??? makin dikutuk makin kuat rancak malah rakyat semakin nak tahu apa itu GHB siapa mrk. malaysia perlukan pembaharuan bukan keadaan sedia kala seperti skrg dan selamanya tiada perubahan .

      Delete
    4. Cuba nilai tahap mana IQ pemimpin Pas dalam isu 1MDB:

      Ahmad Maslan:
      Perdana Menteri bukannya bodoh untuk membenarkan wang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya.

      Mursyidul Am Pas Dr Haron Din:
      Tidak masuk akal wang sejumlah itu dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib

      Najib:
      kalau saya nak menyamun pun, takkan saya masukkan dalam akaun di Malaysia.

      Sharkar Shamsuddin:
      konspirasi asing adalah bertujuan melemahkan kedudukan Melayu dan Islam

      Aziz Kaprawi:
      untuk melawan DAP yang didalangi oleh Yahudi.

      Wan Adnan Wan Mamat:
      mengaitkan derma itu dengan IS

      Zahid Hamidi:
      diberikan kerana sikap Malaysia yang komited memerangi keganasan, berpegang kepada Ahli Sunnah Wal Jamaah

      SPRM:
      derma

      # lihat kenyataan daripada Mat Maslan, menteri paling bodoh dalam Malaysia dengan kenyataan Mursidul Am Pas Harun Din. Ada persamaan ka atau ada perbezaan?

      Nampaknya tahap IQ Mursidul Am Pas ni sataraf jer dengan Mat Maslan....patutlah Pas jadi haru biru tinggal yang bodo-bodo sahaja. Mursidul pun sama klas dengan mat maslan.

      Delete
    5. Unknown...
      Klu ghb berwalikan dap yg berwalikan yahudi, maka hang berwalikan babi

      Delete
    6. HEBAT BETUL DIA MERAMAL YER.....
      FUYOOO...DIA BOLEH TAHU BENDA YG BELUM BERLAKU LA....
      HEBAT BETUL LA...
      BOLEH RAMAL TAK BILA TUAN PRESIDEN NAK JADI PM?

      Delete
  2. ADA MARUAH KE SI MARIAH KARI KOTA RAJA NI???

    PAS Selangor hari ini mendesak agar bekas Naib Yang DiPertua Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud supaya melepaskan jawatannya sebagai Ahli Parlimen Kota Raja dengan segera.

    Tegas Setiausaha PAS Selangor, Mohd Khairuddin Othman berkata Dr Siti Mariah perlu meletak jawatan yang disandang ketika ini kerana beliau dilantik Ahli Parlimen atas tiket parti itu.
    “Dengan sebab itu beliau harus meletakkan jawatan kerana beliau bertanding di atas watikah yang dikeluarkan oleh Pas Pusat,” katanya kepada FMT.
    Sementara itu, Penganalisis Politik, Profesor Madya Datuk Dr Samsu Adabi turut senada dengan menyarankan Dr Siti Mariah melepaskan jawatannya sebagai Ahli Parlimen.

    Katanya, perkara itu perlu dilakukan oleh Dr Mariah sekiranya dia mempunyai prinsip dan maruah, maka dia juga perlu berani untuk melepaskan jawatannya didalam Dewan Rakyat.
    “Dia perlu mengenang jasa dan perlu menghormati bekas parti yang menjadikannya Ahli Parlimen,” katanya.
    Katanya, walaupun tiada undang-undang lompat parti di negara ini, namun demi maruah dan harga diri, bekas Timbalan Ketua Dewan Muslimat Pas Pusat itu perlu meletak jawatanya.

    Laporan sebelum ini mendedahkan, Dr Siti Mariah bersama 182 ahli dan pimpinan Pas Kawasan Kota Raja pada Rabu mengumumkan keluar Pas untuk menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB).

    PS: Masalahnya, Geng Haprak Baru macam Si Mariah Kari ni ada maruah dan prinsip ke? Kalau diorang ada maruah dan prinsip, dah tentu - tentu diorang takkan meroyan bila ditolak oleh perwakilan dalam pemilihan baru - baru ni!!!

    (Mat Shampoo, Mariah Kari, Koled, Ha-Nipah mana ada maruah, jawatan first., Prinsip Last............... Janji Bukit Penang sponsor jawatan.

    Greenpork, Meloyawaves, Addingdong, HogDweller semua dah Gerakan Harap Boy Suap bihun sop Pasmacha. Itu sebab bahlul sameyol wadigol semuanya. Tanya 2+2 jawapannya Yessss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin baik diftnah dan dipecat. Inilah hati busuk Juak2 Kajang Move dan GHB

      PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan dokumen yang memfitnah beliau.
      Permohonan maaf itu dipersetujui kedua-dua pihak bagi penyelesaian saman yang difailkan Khalid terhadap Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan PKR kerana mengeluarkan dokumen itu.
      Persetujuan itu dicapai di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, M Gunalan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada Jumaat.
      Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut hadir dalam prosiding itu sebagai saksi.
      Saifuddin, bekas Setiausaha Agung PKR membacakan permohonan maaf itu bagi pihak PKR dan dirinya.
      “Dokumen tersebut telah menyatakan dan memberi gambaran bahawa Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah seorang yang korup, zalim, tidak boleh dipercayai, tidak bersikap telus, tidak jujur, tidak beretika, tidak beramanah, tidak berintegriti, telah terlibat dengan perlakuan rasuah dan salah laku dan tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.
      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami melahirkan rasa amat kesal dan dengan ikhlas dan suci hati serta tanpa syarat memohon maaf kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
      “Bagi pihak PKR dan secara peribadi, kami juga memberi akujanji kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Mahkamah Mulia ini bahawa kenyataan-kenyataan tersebut tidak seharusnya dikatakan dan kami akan memberhentikan daripada menyatakan dan tidak akan mengulangi kandungan dan tuduhan-tuduhan dalam dokumen tersebut dan apa-apa kandungan yang berkaitan dengan dokumen tersebut,”.
      Dalam kenyataan penerimaan maaf, Abdul Khalid berkata, sempena bulan Syawal beliau juga memohon maaf zahir dan batin jika ada menyinggung perasaan mana-mana pihak termasuk Saifuddin dan ahli PKR yang lain.
      Khalid memfailkan saman terhadap Saifuddin dan PKR pada 18 Ogos tahun lalu berhubung pengedaran dokumen ‘Keputusan Menggantikan Menteri Besar Selangor’ bertarikh 4 Ogos 2014 yang didakwa memfitnah beliau.
      Dokumen itu dikeluarkan sebagai salah satu usaha PKR untuk menggantikan Khalid sebagai Menteri Besar Selangor ketika itu yang mengaitkan beliau dengan beberapa isu termasuk penyelesaian hutang Bank Islam, penstrukturan semula air, dan penjualan tanah kepada EcoWorld.
      Khalid ‘dipaksa’ meletak jawatan Menteri Besar pada 21 September 2014 selepas melalui kemelut politik berpanjangan yang dimulakan menerusi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang atau Langkah Kajang.

      Delete
    2. Tak kan nak pecat mariah pun takut.
      Tak ada telo ke pemimpin2 tu

      Delete
  3. duit dah masuk mestilah gebang lebih! kah! kah! kah! 2.6 billion tu! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah, gang GHB baru dapat aerpih sari bukit Penang sudah khianat. Dapat Putarjaya lebih Dari 2.6 billion Jadi mangsa GHB

      Delete
  4. masuk aje blog ni suara monyet pas dgn meno bunyi bertingkah2 mcm dlm zoo aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daru Mat shampoo baik lagi Ayahanda Rani Kulup

      Delete
    2. Dari Mat shampoo baik lagi Ayahanda Rani Kulup

      Delete
    3. Saya walaupun MIC, kalau kalahpun tak hingin masuk GHB.

      Masuk GHB kena cium Punkoq roket.

      Kamal Chandran Ulu Yam

      Delete
    4. Hang mic bule masuk pas
      Tolong kasi naik dia punye ahli

      Delete
  5. Sori sini banyak Gang Harap Boy demi ihsan duit poket Ang Pow Penang Mari

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB memang hari2 sesut asap exhaust rocket. GHB bukan proxy DAP tapi macai DAP

      Delete
    2. Meno makan duit derma

      Delete
  6. Kesin Prof ni ,tenguk pangkat macam cerdik ,tapi bodoh rupanya,Adakah kau lebih tahu dari ilmu Allah,dalam kepala di bawah songkok mungkin ada dacing atau bulan retak.tanggal seluar dan lihat kebawah mjantan atau ada 2 senjata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kipiDAP GHB kipiDAP GHB

      Delete
    2. Tu cuma ramalan dia je...ko spm lepas tak?

      Delete
    3. Pensyarah pengajian melayu dan antropologi ni terkenal kuat meno. Tak heran pon

      Delete
  7. RM36 Billion wang rakyat Sgor bakal ghaib. .ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. GHB dgn Kajang Move jugak TSKi yg amanah tu

      Delete
    2. Ghaib? Cuba check audit dulu. Ini bukan sykt sarat hutang la

      Delete
  8. Cakap cakap orang gundah gulana. Bila haji hardy dah kojol mana pelapisnya. Harap serban saja besar tapi otak kayu. Ptuih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
    2. Boleh jadi ketua lagi dalam kubo nanti

      Delete
  9. Ingatkan pas parti suci rupa parti susyi.

    ReplyDelete
  10. Pakcu Rantau Panjang22 August 2015 at 22:23

    Cukup menarik apabila Pakcu baca komen penganalisis yang menterjemah perjalanan dan hayat GHB yang akan berkubur lebih awal dari tepik sorak yang begitu hebat di jaja semenjak ditubuhkan.
    Apa pun kita mempunyai ruang untuk melihat dan merasa denyut nadi GHB yang digembleng dari tenaga muda yang "pernah kecewa "dengan keputusan muktamar PAS serta ucapan gah gabungan DAP..yang begitu lunak dan sesuai dengan arus politik sekarang berbanding peminpin ulamak PAS yang mungkin dari pandangan sesetengah penyokong GHB terlalu kolok dan terkebelakang dalam arus poltitk perdana.....
    Kita tunggu dan lihat betapa lama GHB dapat sedut udara dalam suasana hirup pikuk politik hari..atau mungkin juga akan jadi nyawa-nyawa ikan....nanti . Cuma masa yang dapat menentukan. Walahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ahli pas tapi dlm hal ini saya berbeza pandanfan.
      Penganalisis tu bukan tuhan.
      Syirik percaya cakap dia bulat2
      Nasib ghb bukan manusia tentukan.
      Allah tentukan.

      Delete
  11. Dulu aku cium tangan haji. Sekarang rasa macam nak samak aje. Geli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
    2. Aku pun.
      Aku dah basuh tangan aku 7 kali.
      Geli sangat.

      Delete
    3. Sekarang seronok sgt jilat tangan LKS dan LGE ke terutamanya selepas mereka makan malam lauk khinzir..?

      Delete
    4. Sekarang seronok sgt jilat tangan LKS dan LGE ke terutamanya selepas mereka makan malam lauk khinzir..?

      Delete
  12. Penganalis kangkung cap ayam. Cakap merapu macam orang umno . Kongkang pun pening dengar. Hentam sajalah labu. Orang dah keluar pas berbaris baris. Proses pembersihan. Gumbira gumbira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas pis pus siku al-lutut22 August 2015 at 22:40

      Ya betul tu... Blogger omakkau pun banyak makan kangkung... Kepala dah pening bila PKR dah tak pedulikan dia... Huhuhuuuuuuuuuu...

      Delete
  13. Dengar boleh, percaya jangan. Kerja dia memang menganalisis. Kita kesian dengan dia, tapi apa boleh buat, lantak ajalah. GHB makin keledepan, prof ni masih dok analisis lagi. Yang si omak Nisha percaya pulak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penganalisis tu kerja dia dah mcm tukang tilik nasib pulak yerrr. Pas & meno percaya pulak turrrr.

      Apa punya agama daaa

      Delete
  14. Saya suka Ultra-man

    Jeff Ulu Bernam

    Keadilan Reformis

    ReplyDelete
  15. LAGI SATU TUKANG TENUNG NASIB DAH KELUAR.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak pulak walaon dan meno percaya bulat2

      Hebat tukang tu
      Boleh tsu nasib masa depan ghb la
      Patut jadi pensyarah

      Delete
  16. Ayoyo kadawalie ! Apa sudah jadi ? Itu putar belit macai sama balaci Dap tarak jadi ka ? Ini macam kalo putar alam banyak kecewa ! Sia2 saja blogger macai menyalak sana menyalak sini tapi banyak suwey juga ada ! Die to Mountdweller ! Die to adding dong ! Die to General As-Sisi Bukit ! Die to Abuya albuaya Al Hussyen ! Die to Tulang Besi ! Kah kah kah mana wira2 1MDB ?................ ooooiiiiii mana pejuang hak asasi rakyat ! Mana Dap , PKR dan GHB ! Mana Mountdweller ? Mana adding dong ? Mana General As-Sisi Bukit ? Mana Al Hussyen ? Mana Tulang Besi ? Mana Greenboc ? Mana Gendang Perang Porno ? Mana Libang Libu Blogger Lucah ? Mana Yong Puaka kuning ? Mana macai2 dan balaci semua ? .................Yannei dei thamby cit cit poooraaah !........... kami dari parti Ameena Curry son of MIC, anak saudara of PPP and kawan punya kawan punya saudara of IPF sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf utk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.......Dusyum ! Dusyum ! PKR Parti Kelentong Rakyat = GHB Geng Hipokrit Barua = sama2 Kaki Auta ! Die to Greenboc ! Die to Gendang Perang Porno ! Die to Libang Libu Blogger Lucah ! Die to Yong Puaka kuning ! .................Yannei dei thamby cit cit poooraaah !........... kami dari parti Ameena Curry son of MIC, anak saudara of PPP and kawan punya kawan punya saudara of IPF sanggup menjadi macai dan balaci Dap. Oleh itu restu dpd tuan guru LKS dan LGE sangat kami cari2 dan kami sanggup membuat fitnah dan tohmahan demi survival politik kami dan sekiranya kami disaman kami akan pohon maaf utk selesaikan masalah sbgmana yg dilakukan oleh mentor kami Saifuddin Nasution.......Dusyum ! Dusyum ! PKR Parti Kelentong Rakyat = GHB Geng Hipokrit Barua = sama2 Kaki Auta !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua umno
      Dah kenyang kena kencing?

      Delete
  17. PAS sebenarnya ok, tapi president tak berapa meyakinkan. Dulu dapat peluang perintah Terengganu hancur dalam sepenggal aja. Hubungan dgn rakan PR tak jaga, mesyuarat penting tak datang, Dewan bersidang tak hadir, parti tak dapat kawal. Ringkas nya gagal lah. PAS yang kita kenal dan saya sanjung kerana ada beberapa nama seperti Husam, Salehudin, Hanifa, Mat Sabu, Hatta, Dr. Zul, pokok sena, tuan guru Nik Aziz dan lain2. Saya tak berapa kagum dgn Hadi, Zuhdi, din Ayam, hell fire yang selalu disebut2 langsung saya tak kenal. Orang2 yang penting Ni dah dikeluarkan dengan cara paling kotor dalam muktamar lepas. Maaf lah rakan2 dalam pas. Kita terpaksa ikut pemimpin2 yang berwawasan ni dalam gerakan baru yang lebih baik. In Shaa Allah. Sama 2 lah kita berdoa agar GHB berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
    2. Boy BABI
      Dah kenyang minum kencing?

      Delete
  18. Parti serpihan PAS seperti Berjasa dan Hamim mendapat sokongan parti pemerintah pun tidak kekal lama. GHB mendapat sokongan RAKYAT, antara RAKYAT dan parti pemerintah siapa yang KUAT. Satu hari parti pemerintah akan berakhir tetapi RAKYAT akan kekal selamanya selagi dunia masih ada!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bohong. GHB dapat Restu roket sajaaaaaaa. Kami PKR pun dah mrnyampah dgn GHB

      Delete
    2. Demi Roket GHB sanggup menjual melayu dgn India.

      Delete
    3. Rakyat mana yg sokong ghb wahai bahlol..kalau betul letak jawatan la...buat prk...tanding bawah ghp/par/ dap

      Delete
    4. PERCAYA PD RAMALAN PENGANALUSIS TU MCM PERCAYA TUKANG TENUNG NASIB.

      CUBA KO TANYA DIA, DIA TAU TAK TARIKH MATI KO MASA DEPAN NANTI?

      Delete
  19. Aku rasa yang banyak komen cuba phyco GHB Adalah umno. Orang pas tak tau apa2 dan tak berapa nak sibuk. Pas biasanya banyak bersabar dan istiqamah. Parti Ni perkara kedua. Hubungan dgn Allah Adalah perkara pertama. Kesian Kat pas, dia dok diam pun kena juga. Yang pandai umno. Dia hentam GHB, pkr, dap dan yang seangkatan kecuali pas. Bagus strategi ni, nampak berkesan dan berjaya memporak perandakan masyarakat melayu. Dia tahu, melayu umno Akan Kekal sokong umno walau korup macam mana sekali pun. Melayu umno tak kisah pasal hutang negara berbiliun ringgit, Nilai ringgit merundum. Anak2 dan cucu, pandai2 lah nak hidup nanti. Inilah melayu umno. Jadi melayu lain perlu di porak perandakan supaya mereka terus lemah. Senanglah sikit nak menang pilihan Raya nanti. Iban, dayak, bidayuh, kadazan, orang asli dan yang seangkatan tak yah risau. Ini semua fix deposit.
    Sekian analisa saya. Selamat bergaduh sesama sendiri, ok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

      Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive

      Tak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

      Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang.

      SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

      Hidup Loser

      Boy GHB
      Gerak Harap Boy

      Delete
    2. Byk minum air kencing najis budak boy neh

      Delete
  20. Salam Omak.
    Nampaknya Omak dah terasa bakal kehilangan sokongan rakyat kepada pemimpin pujaan OMAK dek meriahnya sokongan diterima GHB.Terimalah hakikat bahawa hari ni bukan semalam. Rakyat malaysia dah boleh menilai sendiri baik buruk individu tertentu untuk di letakkan sebagai pemimpin mereka tanpa perlu merujuk cerca nista anasir2 pembawa fitnah yang tak beradap tu. Apapun ketidakmatangan mereka tu mencerahkan lagi kebangangan pemimpin pujaan mereka serta memberi nilaitambah kepada orang mereka caci.
    Nasihat ABANG " Lebihkanlah memakai cermin MUKA daripada cermin MATA"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang sendiri pun mencaci kemain..

      Cantekkkk.. tak de gelabah malah cukup tenang dalam menghadapi situasi penyaringan ini. Alhamdulillah parti akan bertambah meriah dgn ahli2 yg kini mendapat semangat baru apabila tidak lagi memendam rasa melihat ahli2 PAS yg tidak menghormati pemimpin terus berkeliaran dalam parti. Inilah yg diharap2kan mereka selama ini. Tiada lagi kepelikan di kalangan mereka terhadap mereka2 yg keluar parti ini yg lebih hormat pd pemimpin parti lain dari pemimpin sendiri di mana mereka tidak pernah diajarpun sedemikian rupa..

      Betul .. keluar PAS bukan bermakna keluar islam. Keluar PAS utk bersama parti baru yg redho kpd DAP je pun.. yg bezanya PAS kata judi itu haram dan DAP kata judi itu halal.. terpulang kalau parti baru dia lebih redho kpd DAP daripada PAS!!

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  21. Salam...
    mereka kata (proksi parti pencabar ketuanan melayu) yang politik berkuasa...
    realitinya wang lebih berkuasa...
    dont let their ego destroying us....
    wait and see...

    ReplyDelete
  22. Kahkahkahkah. Ala bodohnya ulasan omakkau. Kahkahkah.igt semua org bodo mcm omakkau ker.kahkahkahkahkah.prof kangkong punya ulasan.nape x combine dgn ulasan khalid samad pastu bandingkan atau kaji ulasan2 mrk.ni mcm utusan aka berita harian je.utusan dan berita harian pun dh mula berani melawan tp omakkau makin membodohkan diri.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  23. JANGAN PERCAYA KATA2 TUKANG TENGOK NASIB MASA DEPAN. DLM DUNIA NI HANYA ALLAH MAHA MENGETAHUI.

    JANGAN JADI SYIRIK.

    ReplyDelete
  24. PERANANNYA SAMA, CUMA KITA PERLU UBAH PERKATAAN YG DIGUNAKAN.

    TUKANG TELEK KPD PENGANALISIS.

    ORG ISLAM TAKUT PD TUKANG TELEK SBB HARAM. TAPI KLU TUKAR PD PENGANALISIS DIA SUDAH JADI "HALAL".

    SBB APA PENGANALISIS / TUKANG TENUNG NI HARAM?
    -MENDAHULUI PENCIPTA
    _MENJADIKAN KITA TAKUT/ MUNDUR
    -ADA UNSUR PENIPUAN
    _JADIKAN ORG BERGANTUNG PENGANALISIS
    -MENDEWAKAN PENGANALISIS

    (PENGANALISIS DI SINI BUKAN AHLI MATEMATIK, AHLI SAINS ATAU EKONOMIS YG MENJANGKA PERKEMBANGAN BERDASARKAN ANGKA. ITU PUN HANYA JANGKAAN TIDAK TEPAT. MEREKA SENDIRI TIDAK PASTI JANGKAAN MEREKA AKAN TEPAT)

    TAK TAU LAH.
    TAPI AHLI NUJUM PAK BLALANG PUN SEMBAHYANG TUNGGANG TUNGGING.

    ReplyDelete
  25. Orang ramai sepatutnya jangan terpengaruh sangat dengan kenyataan penganalisa atau pun tukang tilik moden. Semuanya kerana perasaan dihati, duit, duit dan duit. Mustahil seorang penganalisa tempatan tiada pendirian menyokong mana-mana pihak!! Mesti ade punya. Banyak contoh dalam dunia mengenai kerja penganalisis atau tukang tilik. Beberapa dekad dahulu sekumpulan saintis US membuat kajian dan mendapati makan telur ayam membahayakan kesihatan. Pasaran telur ayam US terjejas. Sebagai balasan kumpulan penternak pula membiayai kajian mengenai kebaikan telur ayam. Kajian saintifik itu berjaya. Jadi ada dua pendapat yang bertentangan dan kedua-duanya terbukti betul. Begitu juga dengan kajian minyak kelapa sawit kita. Ada 2 pendapat yang bertentangan. Jadi tak payah dengar cakap mana-mana profesor. Dua-dua betul dan yang maha mengetahui ialah Allah yang Maha Agung!!! Apa-apa pun kalau PAS ibarat sebuah kenderaan tak kan tak rosak atau kopak kapik dalam perlanggaran dengan GHB!!! Bukan handal sangat pun!!! Terlajak perahu boleh undur, terlajak cakap buruk padahnya. Jangan ingat bila sudah lilit kepala sebesar bakul durian chow kit road kita boleh cakap apa saja!!! Sendiri mau ingatla!!!

    ReplyDelete
  26. Kehadiran kutu di kepala menyebabkan kegatalan yang tidak tertahan kepada orang yang terkenanya. Selalunya masalah kutu ini terjadi dalam kalangan pelajar-pelajar sekolah rendah atau tadika. Kasihankan melihat anak-anak ini menahan kegatalan di kepala.




    Lebih teruk lagi bila anak-anak mula menggaru-garu dan menyebabkan kulit kepala terluka. Kita sebagai ibu bapa mesti rungsing kan. Berikut adalah cara-cara mudah untuk menghilangkan kutu daripada kepala dan rambut anak-anak anda.

    Jeff Ulu Bernam

    Keadilan Reformis

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...