Thursday 20 August 2015

POLIS TELAH MENGENAL PASTI SUSPEK MELAKUKAN VANDALISME DI LEBUH ARMENIAN DENGAN PERKATAAN BERSIH 4.0



Perlakuan vandalisme dengan menyembur  beberapa buah kedai dan kenderaan di Lebuh Armenian di sini semalam dengan cat kuning yang menggambarkan watak-watak, '# 4.0 telah berjaya dirakam melalui sistem rakaman kamera litar tertutup (CCTV). 

Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Mior Faridalatrash Wahid berkata pembantu jurutera Majlis Bandaraya Pulau Pinang membuat laporan mengenai kejadian itu kira-kira jam 11 pagi. 

Beliau berkata berdasarkan rakaman kamera litar tertutup (cctv) , lelaki berkenaan  turun dari kereta dan mula menyembur cat kuning di dinding dan pintu beberapa kedai dan kereta yang diletakkan berhampiran. 

Beliau berkata ketika kejadian itu berlaku kira-kira jam 10.43 pagi kebanyakan kedai-kedai yang terlibat masih belum dibuka untuk perniagaan. 

Seorang peniaga di kawasan itu, yang hanya mahu dikenali sebagai Wong, 58, berkata kejadian yang sama pernah berlaku di kawasan itu kira-kira 20 tahun yang lalu.

22 comments:

  1. Guling jangan tk guling !!!

    Guling secara demokratik !!!

    Semua di jemput .... Khalid gagap dan ayoh Ping marang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau orang conteng rumah kaooo pun kaooo report polis. Tulislah Bersih ka, Kotor ka, Hawaii Five 0 kaaaaaaaaaaaa.

      Tapi ini sebab Penang Mari, GHB akan berkata ini wajar. Biasalah GHB.....

      YB (Yang Bahlul) Hasnul GHB Fitnah TSKI tak solat. Weiiii saksi mana
      4 orang. Lu dulu mengaku JIM/IKRAM/IRC, tapi huduh perangai.

      Dont worry Penyonteng tidak difitnah oleh GHB tapi dihormati untuk mendapat berkat duniawi Bukit Bendera Penang

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. PAS KOTA RAJA DISABOTAGE , GHB -AMANAK SEMUA TAKDE MARUAH!!!
      Cakap la macam mana sekali pun. Hakikatnya tindakan yang mereka lakukan hanya sekadar memalukan diri mereka sendiri dan membuktikan diorang takde istiqomah dalam perjuangan.

      Perjuangan diorang hanya sekadar pun atas dasar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi sesetengah pihak dan bukannya berdasarkan kepada asas perjuangan parti. Jauh sekali untuk rakyat.

      Kalau betul diorang ni ada istiqomah dan juga maruah dalam perjuangan, diorang takkan hanya sekadar meletak jawatan didalam parti. Tapi turut mengambil tindakan yang lebih berani.

      Setakat letak jawatan dalam parti tapi masih lagi menjadi 'Duri Dalam Daging' apa gunanya? Setakat mana yang diorang boleh banggakan diri diorang dengan menjadi Pengkhianat?

      Jika diorang benar - benar ada sifat tanggungjawab, sudah pasti diorang tidak hanya sekadar meletakkan jawatan dalam parti sahaja. Sebaliknya, diorang perlu keluar dari parti tu sendiri!

      Nak pulak bagi Si Siti Mariah tu. Dia tak malu ke masih pegang jawatan sebagai Ahli Parlimen PAS sedangkan dia dah umum diri dia sebagai Pengkhianat kepada jemaah? Dimana maruah dia sebagai seorang wakil rakyat?

      Delete
  2. Dari kenyataan yang dibuat, nampak sangat la yang penyokong - penyokong k
    GHB tu sengaja nak menabur fitnah untuk mendapatkan sokongan dari kalangan rakyat, terutama ahli - ahli PAS.

    Mungkin diorang ingat, dengan menjual nama anak Allayarham Nik Aziz tu, maka makin ramai la orang yang akan ikut jejak langkah diorang untuk menjadi Barua DAPigs dan menyertai Geng Haprak Baru tu.

    Namun hakikatnya, diorang ni hanya sekadar pandai MENIPU untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi pihak tertentu. Tapi, nak buat macam mana. Kalau dah dasar Penipu tu, Penipu la jugak. Ada Ostad pun tak pandai ajar anak buah supaya jangan buat kerja Haramjadah!!!
    KOTA BHARU - Anak sulung kepada Allahyarham mantan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Nik Omar menafikan pembabitannya dengan Gerakan Harapan Baru (GHB) seperti dakwaan yang tersebar di laman sosial.

    Nik Omar, yang juga Pengetua Sekolah Agama Maahad Darul Anuar dekat Pulau Melaka, di sini, berkata beliau kini lebih suka menumpukan perhatian kepada bidang pendidikan dan tidak berminat menyertai politik.







    ReplyDelete
    Replies
    1. Semuanya hanya kerana keangkuhan Si Menteri Besar Selangor tu menubuhkan syarikat Darul Ehsan Investment Group Bhd (DEIG) tanpa pengetahuan Ahli Dewan Undangan Negeri.

      Tindakan tergopoh - gapah yang dilakukan oleh Si Menteri Besar Selangor tu mula menjadi bahan pertikaian dikalangan ADUN apabila ianya turut melibatkan dana sebanyak RM 6.3 billion.

      Dan yang lebih malang lagi, penubuhan syarikat bermodalkan RM 2 ringgit tu juga turut dibantah oleh wakil dari kalangan ADUN GHB yg Mr Azmin kata, they are my friend.

      Baikkk punya Azmin kena, cuba berkawan dgn GHB, Itu GHB sudah sumbat ekzos roket dlm hidung Azmin. Trusss Rompeng.

      Trojan Kajang Move tengah digasak oleh Trojan Roket dan Al Kataki Lompat Parti (GHB). What goes around comes around.

      Nahhhh Kauuuuuuuu Puihhhhhhhhhh

      Delete
    2. BELUM BICARA, GUAN ENG DAH GIGIL!!

      Belum pun masuk ke mahkamah, Si sweetheart kepada GHB tu dah mula terkencing dalam seluar. Kalau sebelum ni, bukan main 'Langsi' lagi dia nak ambik tindakan kerana mendakwa diri dia telah difitnah.

      Tapi nampak gayanya, itu semua gempak kosong Si Sweetheart GHB tu sahaja. Takut kalah punya pasal, terus dia batalkan saman dia terhadap Bekas Timbalan Ketua Pemuda Pulau Pinang tu.

      Secara tidak lansung, tindakan Hero kpd Boss2 GHB tu sendiri membuktikan bahawa laporan yang disiarkan dalam Merosakkini tu tak betul. Maka sebab itu dia batalkan saman tersebut.

      Jika tidak, kenapa pulak dia tu nak takut? Kenapa dia tak teruskan sahaja dengan saman yang telah difailkan sebelum ini? Tidakkah itu membuktikan bahawa Si Tokong DAPigs tu Takut nak tegakkan Kebenaran? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah!!!

      GEORGETOWN - Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menarik balik kes saman terhadap bekas Timbalan Ketua Pemuda BN Pulau Pinang, Datuk Dr Shaik Hussein Mydin tanpa sebarang syarat yang dibuat pada 5 Oktober 2012 lalu.

      Persetujuan itu dibuat dengan penuh kerelaan hati di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman, Nordin Hassan terhadap kes melibatkan isu Taman Manggis.

      Mengikut jadual, kes ini sepatutnya menjalani perbicaraan namun Guan Eng bertindak menarik balik tuntutan beliau di mana kedua-dua pihak tidak akan membuat sebarang tuntutan atau memulakan sebaranf tindakan baru antara satu sama lain berhubung perkara-perkara yang berkaitan dengan kes ini.

      Penarikkan itu melibatkan dua penyataan tuntutan terpinda yang dibuat defendan yang mengeluarkan kenyataan 'dan saya berasakan dan saya tidak menuduh, saya tidak menuduh, saya berasakan bahawa dia telah mengambil rasuah daripada Dental, Kuala Lumpur International Dental Hospital'.

      Sementara itu, defendan juga menarik balik penyataan tuntutan kedua iaitu 'to Chief Minister of Penang, please don't waste our time. We are busy untuk menepati janji. Dia busy untuk menipu. Dia memang tipu'.

      Sebelum ini, Guan Eng memfailkan saman ke atas Dr Shaik di Mahkamah Tinggi kerana mendakwa memfitnahnya melalui satu artikel yang disiarkan sebuah portal berita Malaysiakini pada 5 Oktober 2012.


      Guan Eng mendakwa Shaik Hussein secara tidak bertanggungjawab dan berniat jahat mengatakan beliau menerima rasuah daripada Pusat Pergigian Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIDC).

      Delete
  3. tengok gambar macam org perkasa aje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pa Brader dlm fotot tu boleh join GHB. Hari ni masuk PAS.............. Minggu depan keluar PAS masuk GHB. Boleh ambik foto dan bersalaman dgn Mat Sabu

      Delete
    2. Saifuddin Nasution tak mau masuk GHB ka????? Masuklah GHB cepat2. Dlm Keadilan menyemak saja. Sila angkut Rafizi sekali.

      Dah Semua masuk GHB, baru KipiD.A.P

      Delete
    3. Logo GHB kena berbentuk roket yg muncung kebawah. Kah Kah Kah

      Delete
    4. 10:45...
      LOGO PAS KALU TUKAR GAMBAR PIL KUDA TENTU LEBIH MANTAP

      Delete
  4. Terima Kasih Omak Kau, kerana buat posting yg tak BIAS PR atau BN. Kita mahukan kebenaran. Mungkin kebenaran itu bukanlah BN atau PR.

    Thanks

    ReplyDelete
  5. Orang yg clone nama aku hari ni dah senyap. Mungkin tak dapat Ang Pow Penang Mari kut.

    Aparaaaaaaaa clone nama orang. Malu la skittttttttttttttttttttttttttt.

    Kami Keadilan Kalumpang, Ulu Yam, Serendah, Batang Kali, Bukit Beruntung dan Sungai Buaya bersedia membantu PAS medirikan kembali jentera yg rosak disabotage oleh GHB.

    Rakan kami dari PAS, kami faham perasaan anda pada tahun 2014 apabila Kajang Move mensabotage TSKI

    Yg Benar

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorg belum mkn pil kuda hadi kot.hahahahaha

      Delete
    2. aKU AHLI pAS uLU bERNAM tIMUR DENGAN IMI MENYATAKAN SOKONGAN KEPADA UMNO KHUSUSNYA AHMAD MASLAN. sEKIRANYA RAKYAT MEMBERI KUASA KEPADA PAS DAN UMNO, PAS AKAN MELANTIK HAJI TUAN PRESIDEN SEBAGAI PM DAN AHMAD MASLAN SEBAGAI TPM. GANDINGAN INI PASTI AMAT MANTAP...

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform.

      Delete
  6. Peletakan jawatan beramai landa PAS S'gor



    Kira-kira 400 ahli dan pemimpin PAS dari tiga kawasan PAS di Selangor hari ini mengumum meletak jawatan sama ada dalam parti atau jawatan yang mereka sandang, sementara menunggu untuk berpindah menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB).

    Ia termasuk 183 ahli dari kawasan Kota Raja, 227 ahli kawasan Kapar dan tiga orang dari kawasan Klang.

    Naib Ketua PAS Kawasan Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud berkata langkah itu bagi mengelak berlaku keadaan tidak menentu melanda PAS sebaik sahaja GHB menjadi sebuah parti politik dan lebih ramai ahli PAS keluar dan menyertainya.

    Di Kota Raja, ketua kawasannya Jaafar Samsuddin dan timbalan ketua, Norhalim Sirome dan Siti Mariah mengumumkan peletakan jawatan mereka dalam satu sidang akhbar.

    Ketua sembilan cawangan PAS dalam kawasan Kota Raja juga turut melepaskan jawatan masing-masing dalam parti itu.

    Turut menyertai mereka ialah ahli jawatankuasa (AJK) kawasan Kapar, Razak Abdul Rashid dan AJK PAS kawasan Klang, Abdul Rashih Abdul Latiff.

    GHB berkata peletakan jawatan beramai-ramai hari ini itu adalah sebagai permulaan di Selangor - mulai hari ini sehingga akhir bulan ini.

    Penyelaras GHB Selangor, Izham Hashim mendakwa kawasan Shah Alam dan Kelana Jaya akan melakukan perkara yang sama, masing-masing esok dan dua hari kemudiannya.

    Bagaimanapun, mereka yang meletak jawatan itu akan kekal sebagai ahli parti sehingga GHB rasmi menjadi sebuah parti politik.

    Mereka kemudiannya akan menyertai entiti baru itu, yang secara automatik, menyebabkan keahlian PAS mereka terbatal, kata Izham. -mk

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS KOTA RAJA DISABOTAGE , GHB -AMANAK SEMUA TAKDE MARUAH!!!

      Cakap la macam mana sekali pun. Hakikatnya tindakan yang mereka lakukan hanya sekadar memalukan diri mereka sendiri dan membuktikan diorang takde istiqomah dalam perjuangan. Perjuangan diorang hanya sekadar pun atas dasar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi sesetengah pihak dan bukannya berdasarkan kepada asas perjuangan parti.

      Jauh sekali untuk rakyat. Kalau betul diorang ni ada istiqomah dan juga maruah dalam perjuangan, diorang takkan hanya sekadar meletak jawatan didalam parti. Tapi turut mengambil tindakan yang lebih berani. Setakat letak jawatan dalam parti tapi masih lagi menjadi 'Duri Dalam Daging' apa gunanya?

      Setakat mana yang diorang boleh banggakan diri diorang dengan menjadi Pengkhianat? Jika diorang benar - benar ada sifat tanggungjawab, sudah pasti diorang tidak hanya sekadar meletakkan jawatan dalam parti sahaja. Sebaliknya, diorang perlu keluar dari parti tu sendiri! Nak pulak bagi Si Siti Mariah tu. Dia tak malu ke masih pegang jawatan sebagai Ahli Parlimen PAS sedangkan dia dah umum diri dia sebagai Pengkhianat kepada jemaah? Dimana maruah dia sebagai seorang wakil rakyat?


      Delete
    2. Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS, N.Balasubramaniam mendedahkan beliau dipujuk oleh pemimpin Gerakan Harapan Baru (GHB) supaya meninggalkan pas untuk menyertai pertubuhan itu.

      Balasubramaniam juga tanpa bersembunyi turut memaklumkan, bekas pemimpin PAS yang memujuk dia supaya menyertai GHB ialah bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang, Dr. Hamzah Jaafar.
      “Hari ini Hamzah sudah jadi orang nombor satu dalam GHB. Bahkan dia menelefon saya untuk mengajak saya keluar daripada PAS dan menyertai GHB.
      “Saya jawab, doktor yang perkenalkan PAS kepada saya. Tiba-tiba doktor mahu ajak saya ke jalan yang sesat?” katanya dalam satu kenyataan media baru-baru ini.
      Sehubungan itu, Balasubramaniam menyelar Hamzah yang pernah diberi penghormatan untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum sebanyak tiga kali tetapi masih sanggup mengkhianati PAS.

      Menurutnya, dia sendiri yang tidak pernah bertanding. dan tidak pernah pun ditawarkan oleh PAS untuk bertanding, tetapi masih lagi tetap kekal bersama dengan kepimpinan ulama parti itu.

      Bahkan, Bala juga turut membidas bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Mujahid Yusof Rawa yang kini Pengerusi GHB Pulau Pinang kerana membawa Islam baharu dikenali sebagai GHB.
      "Mujahid sebelum ini marah kepada konsep Islam Hadhari kerana pada beliau Islam hanya satu sahaja tiada yang lain tetapi hari ini Mujahid cuba membawa Islam baharu kepada masyarakat yang diberi nama Islam Progresif," katanya.
      Selain daripada itu juga, Bala turut mendakwa bahawa dia telah belajar banyak tentang Islam dan hukum - hukumnya daripada para pemimpin - pemimpin ulama selepas menyertai PAS.

      Justeru, katanya, dia berasa cukup kesal kerana ada bekas pemimpin PAS yang lebih rela mempertahankan DAPigs, menghentam kepimpinan Hadi Awang selaku Presiden parti, dan menyokong Setiausaha Agung DAPigs, Lim Guan Eng serta membelakangkan perjuangan PAS!!!

      Delete
  7. Kami mahu hadi sushi jd pm malaysia baru aman malaysia.Brim dgantikan dn sotong,pkerjaan utama negara candat sotong dan ahli parlimen digalakn ponteng parlimen dan g jepun mkn sushi.kahkahkah
    Kahkahkah.


    JefF ulu yam
    UG supporters

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
    2. Pusingan Fitnah Pertama macai GHB/ Amoneh

      Meloyawaves torak Greenpork
      Greenpork torak Addingdong,
      Addingdong torak Hogdweller
      Hogdweller torak Meloyawaves

      Pusingan Fitnah Kedua

      Meloyawaves torak Greenpork
      Greenpork torak Addingdong,
      Addingdong torak Hogdweller
      Hogdweller torak Meloyawaves

      Pusingan Fitnah PKetiga

      Meloyawaves torak Greenpork
      Greenpork torak Addingdong,
      Addingdong torak Hogdweller
      Hogdweller torak Meloyawaves

      Pusingan Fitnah Pertama

      Meloyawaves torak Greenpork
      Greenpork torak Addingdong,
      Addingdong torak Hogdweller
      Hogdweller torak Meloyawaves

      Padan bodooooooooooooo depa ni sindri torak sindri percaya...sape tulis ni macai UG tlg rajin sikit...asyik copypaste je.bodoh btl.kahkahkah

      Delete
    3. Macai2 UG pemalas.copypaste je keje nye.ptuih

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...