Tuesday 25 August 2015

VIDEO KLIP ... MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... KUMPULAN ANTI BERSIH 4.O BUAT DEMO TUNJUK KEKUATAN DAN KEMAMPUAN LUAR BIASA DALAM MENENTANG PENYOKONG BERSIH 4.0 NANTI.



Kayu dan batu blok dihempas di belakang dan kepala mereka adalah antara persiapan yang dilengkapkan kepada kumpulan anti-Bersih yang membabitkan kira-kira 30,000 orang menjelang perhimpunan Bersih 4.0 pada 29 Ogos ini.

Kumpulan yang membabitkan gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu yang diketuai Datuk Jamal Md Yunos, berkata demonstrasi lakonan keganasan pada perhimpunan di hadapan pusat beli belah Sogo, di sini, hari ini, adalah sebagai sebahagian daripada persiapan pertahanan diri terhadap kemungkinan berlakunya masalah antara `merah’ dan `kuning’.

“Jika penganjur Bersih 4.0 mengotakan kata-kata mereka, untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 100,000 orang menyertai perhimpunan haram itu, maka, pihak berkuasa sudah tentu akan menghadapi masalah untuk memberi jaminan keselamatan kepada semua peserta kuning dan juga kami.

“Kami tidak akan memulakan sebarang keganasan tetapi sekiranya pasukan kuning berbuat demikian, maka, orang-orang kami yang berpakaian mereka berkemampuan mempertahankan diri masing-masing,” kata Jamal.

Jamal berkata, kumpulan yang berdiri teguh di belakang kerajaan akan berkumpul sekitar Low Yat di Bukit Bintang pada Sabtu, jam 9 pagi dan akan bergerak ke Dataran Merdeka melalui Jalan Pudu pada jam 10 pagi.

Pada perhimpunan hari ini, kumpulan membabitkan 150 orang berpakaian t-shirt merah dengan tertera slogan `Bersih 4 Keamanan’, membuat demonstrasi menunjukkan beberapa lelaki dipukul dengan kayu panjang dan batu blok sebagai menggambarkan kekuatan dan ketahanan mereka menentang penyokong Bersih 4.0.

“Semua 30,000 penyokong sudah menandatangani borang persetujuan bahawa sebarang keganasan fizikal menimpa mereka, kami tidak akan bertanggungjawab, tetapi kami menyediakan insurans kemalangan untuk mereka,” kata Jamal.

Beliau bagaimanapun, berkata mereka bersedia mengundurkan diri daripada perhimpunan mereka sekiranya Bersih 4.0 juga berbuat demikian.

“Kami berhimpun untuk menunjukkan sokongan kepada kerajaan yang dipilih oleh majority rakyat Malaysia, dan memastikan Malaysia kekal sebagai negara aman dan harmoni.

“Jadi, jika mereka membatalkan Bersih 4.0, kami akan membatalkan perhimpunan aman kami.”

Perhimpunan Bersih 4.0 dijadual diadakan bermula 29 hingga 30 Ogos ini. Ia dijangka turut diadakan di Kota Kinabalu, Sabah dan Kuching, Sarawak serta bandar utama lain di seluruh negara.

Kali ini, perhimpunan menuntut pilihan raya bersih, kerajaan bebas rasuah dan hak untuk membantah, memperkukuhkan demokrasi berparlimen dan menyelamatkan ekonomi negara.




39 comments:

  1. Musim peperiksaan tiba lagi. Diminta para guru guru pamerkan result upsr - spm ( jumlah A) dan gambar terbaru mereka di papan kenyataan sekolah bagi memotivasikan murid-murid.

    Good luck buat calon-calon upsr hingga spm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketuk kuat sikit bagi pecah kepala masing-masing biar mampus cepat sikit

      Delete
    2. Pendekar bugis lanciauuu mana? Taknak buat demo ketuk kepala dengan tukul ke? Bangsat punya najib

      Delete
    3. Khir toyo jatuh tersungkur slps hadiahkan penyapu kpd PDT dan majlis daerah kuala selangor...najib pasti jatuh slps membangsatkan bangsa sendiri. Majal, badi bila memaki hamun, merendahkan maruah orang lain. Ingat sampai bila-bila najib..

      Delete
    4. Yang tinggal dalam umno hanya segelintir orang kampung dan gangster taik kucing.

      Delete
    5. Hahaha.......buat salah tak boleh di kata tak boleh di hebah tetapi bila ada betul dan baik di hebah satu dunia. Kalaulah negara ini demokrasi kenapa tidak boleh berhimpun dan ajaran agama mana mengatakan haram??? Kalau himpun bersih haram maka semua himpunan adalah haram sebab siapa kita utk berkata haram??? Tuhankah kamu nabikah kamu allahkah kamu jesuskah kamu??? Jadi hanya manusia bodoh jahat berniat kotor penyamun berbohong itulah yg haram sebenarnya, maka yg ikut itulah pengikut haram berkawan syaitan. Hancur negara kerana dijajah oleh golongan ini, kenapa kita nak takut kerana benar biarkan mrk beraja di tanah malaysia ini.

      Delete
  2. Kahkahkah....anak sundal barua umno dah mula buat kerja bodoh. Setiap kali sebelum bersih bermula, macam-macam upacara bangang & ritual jilat pemimpin umno dijalankan. Bila hari sebenar, barua2 ni dok lepak kat rumah tgk tv, peluk bini. Istilah bangang & bangsat yg dilaungkan najib memang sesuai buat golongan barua hanjing mcm ni. Sampai bila nak diperbodohkan demi upah tak seberapa? - datuk jamal bankrap penjilat tegar kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau demo tuang minyak petrol kat badan kemudian bakar tapi tak hangus, mau jugak dibagi tabek spring. Paling tidak demo tetak tak lut. Ini pakai kayu, hentak genting bata kat kepala org tak heranlah. Itu demo lawak buat org gelak dlm hati je.

      Delete
  3. OK buat promosi...nak kasi baju kuning gentar ke...mmm...aku tak rasa geng baju kuning tu gentar sikit pun...sebab, sebabnya orang kalau betul kuat dia rilex je...tak de nak show off satu dunia AKU KUAT OOO...lagipon jenis kuat yang lupa diri ni tak penah la pulak aku jumpa dalam pengajian Islam. Pengajian tertentu je ada berteman ni....apapun aku ucapkan kepada semua peserta nanti tak kira merah ke kuning ke...berdemolah dengan matang. Nak riot pon agak agak...sian abg polis nak jaga semua...kah kah kah..pakai baju tulis keamanan tapi buat demo mak ai...ganezzz....serrammm nih..kah kah kah

    ReplyDelete
  4. Ketuk kepala najib tu bagi sedar sikit nilai matawang jatuh teruk, ekonomi merudum, deflasi meningkat, gst membebankan rakyat..sampai bila??? Setakat tubuh jawatankuasa khas ekonomi bila dah teruk mcm ni lebih baik kau letak jawatan menteri kewangan. Langsung takde plan tindakan dan idea sblm ni. Ketuk juga kepala rosmah..jgn nk berlagak jadi penasihat PM, campurtangan hal kerajaan. Kau hanya surirumah la pukimak.

    ReplyDelete
  5. Sebagai seorang ahli bangsa Melayu yang tidak memihak kepada mana-mana parti politik, saya tercengang membaca berita hari ini di mana perdana menteri kita sendiri mengatakan tanpa UMNO, Melayu akan 'dibangsatkan'. 

    Apakah Datuk Seri Najib Tun Razak sudah lupa bahawa dia sendiri sebagai Presiden UMNO yang telah membangsatkan Melayu sepanjang tempoh sebagai Perdana Menteri?

    Walaupun bangsa Melayu dikatakan mudah lupa, kita tidaklah begitu bangang sampai lupa siapa sebenarnya dalang dalam memporak-perandakan Melayu di Malaysia ini, sampaikan hanya datang nak meraih undi lepas itu langsung menghilang. 

    Bangsa Melayu satu negara ingat sewaktu air bah datang, 200,000 rakyat Malaysia yang ramainya Melayu terbiar tanpa rumah, menyambut Hari Raya Aidilfitri baru-baru ini dalam khemah sahaja, perdana menteri kita sanggup sambung main golf di Hawaii. 

    Bangsa Melayu di Sabah masih ingat semasa gempa bumi menimpa, perdana menteri kita masih sibuk hendak ke Jeddah. 

    Bangsa Melayu masih ingat bila kita menghadapi kesusahan hendak mencukupkan duit gaji masing-masing tahan sebulan, memohon bantuan kawal harga, Si Najib ini sanggup kata kita tidak berterima kasih yang kerajaan dia menurunkan harga kangkung!

    Mohon maaf, Datuk Seri, tapi bak kata bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, rakyat Malaysia, malah rakyat Melayu Malaysia bukan bangang nak terima lagi kata-kata kamu dan kabinet kamu. 

    Melayu sekarang tidak mengambil lagi umpan-umpan dan kenyataan bangang yang dikeluarkan oleh penyokong kamu. 

    Melayu sekarang takkan percaya propaganda yang segala isu ekonomi disebabkan Yahudi. 

    Melayu sekarang takkan percaya ini adalah konspirasi "orang putih", apa lagi bila Najib sendiri percaya sangat golongan ini sampai ada Paul Stadlen dalam kumpulan beliau. 

    Dalam apa yang sedang berlaku sekarang ini, bangsa Melayu sekarang tengah terpinga-pinga kenapa ketua parti politik yang kononnya mewakili bangsa kita sanggup membangsatkan kita semua sesuka hati. 

    Melayu sekarang sedang bangun bertanya dan menyanggah segala kenyataan Presiden UMNO. Bak kata seorang ahli UMNO di Langkawi, mereka sudah mula menyangkal kenyataan presiden yang telah "mengencing" bukan sahaja tiga juta ahli UMNO, malah semua rakyat Malaysia tak kira bangsa dan parti. 

    Jelas sekali orang yang membangsatkan Melayu, yang pentingkan kesetiaan lebih daripada kebenaran, yang mementingkan jawatan lebih daripada bangsa sampai mengaku "darah pahlawan Bugis" tapi kecut masuk bangunan parti sendiri berhadapan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menjawab soalan adalah seorang pemimpin yang telah hilang mandat bukan sahaja dari rakyat, tapi lebih lagi bangsa Melayu sejagat. 

    Kalau raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah. Perdana menteri kita bukanlah raja, tapi seorang ketua parti politik Melayu yang telah mengabaikan tanggungjawab beliau untuk kepentingan dirinya sendiri. 
    Sudahlah, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Lihat laman Facebook kamu sendiri boleh lihat Melayu dari mana-mana negeri pun dah bersuara. 

    Kalau setakat nak tebalkan muka sampai setebal badak sumbu Sumatera pun dah tak guna sebab dah pupus. 

    Kalau setakat nak alihkan perhatian kita dengan kelahiran anak panda, nak mengangkat keadaan dengan mencampak BR1M, nak kata duit Pak Arab yang berbilion jadi pelabur 1MDB pun tak guna dah sekarang ini. 

    Langkawi sudah bersuara. Pontian sudah bersuara. Ini Shah Alam sendiri pun sudah bersuara. 

    Hentikan perbuatan membangsatkan Melayu yang kamu lakukan semata-mata kerana gila kuasa kekal pegang jawatan perdana menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tulis pnjg2, buka blog sendiri laaaa...nak tunjuk pandai dlm blok orang buat apa...bongok.

      Delete
    2. 21:15.
      klu awk cerdik apa pulak hujah awk...????
      satu jari tunjuk bodoh kt org tp awk lupa lagi empat tunjuk bodoh kt diri awk sendiri.

      Delete
    3. 12:15 terlebih makan taik najib haramjadah tu pasal menggelupur tak tentu hala.

      Delete
    4. Anon 21:15 - Org tulis panjang tu nak bagi tau supaya mereka yg otak kemetot mcm kamu tu faham dan celik minda. Kamu memang tak berupaya brfikir dan otak ciput, sebab tu org yg membangsatkan kamu pun kamu boleh telan bulat2. Membaca malas sebab tu pemimpin terbangsat menipu pun kamu tak reti menilai. Idea eleek.

      Delete
    5. Pembetulan fakta.. Tiada kaum MELAYU di Sabah..

      Delete
    6. Pertanyaan kepada Encik Anon 23:29. Takde hajat ke nak jadi macam Brunei atau Singapura? Saje tanya.

      Delete
  6. Kenapa lah anak bangsa ku bagitu bodoh......sudahlah dipanggil bangsa bangsat olih PM......dengan tak sedar mereka menunjukkan kebodohan pulak.....Kalau di segi Islam....ini namanya riak....menunjuk kan kehandalan....tapu Allah itu maha handal.....Adakah niatnya nak bergaduh sedangkan Bersih 4,....sedangkan mereka berdemo cara aman.....Kalau tercetus pergaduhan dan pasti kumpulan merah yang memulakan......Di sini polis kena berhati2 dan jangan pandang sebelah mata.....berlaku adil supaya tidak ada pergaduhan yang diura2 kan olih kumpulan merah. Wahai anak Melayu...gunakan tenaga kamu untuk membela bangsa mu......jangan biarkan bangsamu di bangsatkan....Pemimpin duduk bsrsenang lenang kat rumah....sedangkan kamu jadi barua dengan sedikit bayaran atau upah untuk minum.......Insaflah sebelum terjadi apa2 yang buruk kerana kuning pun duduk diam sahaja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuning taik duduk diam shja dlm tong taik..kuning taik diketuai oleh kafir haramjadah laknatullah..ngeh3

      Delete
    2. Jangan esok si baju merah tu menyamar pakai baju kuning dahlah, kemudian berlakon merusuh. Nama buruk dapat kat baju kuning. Kpd abang polis, bagi cukup2 jika ada yg provoke dan tunjuk samseng... Kasi ajar sama dia.

      Delete
  7. Hari hari begitu ramai ahli dan ajk pas kelyar parti. Dulu lebih 30 orang pimpinan dan AJK kawasan serta cawangan, termasuk 22 ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP), menyuarakan sokongan mereka terhadap peletakan jawatan berkenaan.

    Dua lagi ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS Selangor dijangka akan mengambil tindakan sama dalam masa terdekat.

    Mereka ialah Adun Morib, Hasnul Baharuddin dan Adun Hulu Kelang, Saari Sungib.

    Seramai 183 ahli yang memegang jawatan dalam PAS Kota Raja meletakkan jawatan selain 227 ahli PAS Kapar dan 3 PAS Klang.

    Di Trengganu begitu juga. Setelah kecut Raja Bahrin di malukan olh pasiku akhirnya Raja Bahrin keluar pas. Bak kata Subki Latip...pas hancur bukan kerana ahlinya tp kerana Hadi.
    Sesiapa jua yg sayangkan pas...hanya ada satu cara...singkirkan Hadi.

    Ingat pesan TGNA

    Ingat pesan Ustaz Fadzil Noor.

    ReplyDelete
  8. Mereka inilah benteng pertahanan ketiga negara.. Bekas anggota Rela.. Pak guard Security dan juga ex komando..

    Mereka akan selamatkan melayu jadi terbangsat...

    Tak sabar nak jumpa meReka dan pecahkan benteng taugeh mereka itu....

    Lawan tetap lawan !!!! Demi melayu terbangsat...demi 1mdb demi 2.6b demi puki Mongolia...

    ReplyDelete
  9. Itulah kumpulan manusia yang paling BODOH wal GILA.

    Peserta BERSIH cuma membuat perakan sahaja bukan nak cari gaduh.

    Pasti dan memang pasti ada yang menyamar berbaju kuning dan membuat prokasi.

    Nasihat saya jika ada yang berbaju kuning membuat provokasi belasah cukup-cukup tak kira siapa sampai hampir mati kerana berniat jahat.

    Kalau dah khuat sangat g la ke Sabah sana lawan lanun atau halau pendatang Sulu.

    Atau g jumpa Najib tanya mana perginya duit 42 billion tu.

    Aku pon hairan kenapalah BODOH dan UMNO berpisah tiada.

    Dan aku lagi hairan penyakit yang serupa dah ada pada PAS.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atas sayalah nak hadir ke atau tak hadir...katanya Aji Adi.
      Atas sayalah nak bodoh ke atau tak bodoh....katanye sibodoh!!!

      Delete
  10. PM PALING BANGSAT : NAJIB RAZAK

    ReplyDelete
  11. Ketua parti paling dahsyatt..mat sabu.

    Sanggup makan babi
    Main dgn bini kawan
    Boleh bersuara spt beruk
    Mesra komunis
    Boleh buat magic...hilangkan duit tabung memali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi mat sabu tak sanggup buat keje menjubur lubang bontot jantan mcm nuar aljuburi sipelliwat tua..ngeh3

      Delete
  12. Hang Baca ka...ka saja meluat...hikhikhik... apapun nak ucap tahniah la sebab hang pandai. Ni serius tau...Hang Pandai tak dak sapa hold lagi status tu...

    ReplyDelete
  13. Mat Sabu baru sedar.... rupanya selama ini DAP Anti Islam

    Inilah pertama kali Ketua Menteri Pulau Pinang daripada keturunan Cina, Lim Guan Eng!

    Sebelum itu Koh Tsu Koon, Jawa! Lim Chong Eu, Banjar! Wong Pow Nee, Bugis! Inilah pertama kali, Lim Guan Eng, Cina!

    Memang Lim Guan Eng anti Islam! Bila dia ambil alih memerintah bersama Pakatan Rakyat, dia tengaok jadual belanjawan dahulu.

    Zaman akhir Koh Tsu Koon, peruntukan kepada agama Islam RM12 juta. Oleh kerana Lim Guan Eng anti Islam, tahun pertama dia memerintah, dinaikan untuk agama Islam RM20 juta!

    Tahun ke-2, Lim Guan Eng makin anti Islam, tak suka kepada Islam; oleh itu dinaikan belanjawan untuk agama Islam, RM24 juta!

    Tahun ke-3, kebencian kepada agama Islam begitu tinggi, Ketua Menteri Pulau Pinang anti Islam; oleh itu dinaikan lagi belanjawan untuk agama Islam, RM33 juta!

    Tahun ke-4, tahun depan, YAB Ketua Menteri Lim Guan Eng, tidak dapat menyembunyikan kebenciannya kepada Islam. Tanda dia benci terhadap Islam, peruntukan untuk agama Islam tahun depan, RM63 juta!

    Sebaliknya Umno sayang kepada Islam…. Mari kita lihat negeri yang Umno jadi menteri besar. Saya ambil satu cukup - Negeri Sembilan!

    Menteri besarnya bermazhab Umno; perjuangan Umno membela bangsa, agama dan tanah air! Tanda sayang kepada agama Islam, kerajaan Negeri Sembilan pimpinan Umno, memperuntukan belanjanya, tahun ini sebanyak…. Nak sebut pun kena tarik nafas tiga kali…. RM12juta! Itulah sayang kepada agama Islam!

    (Orang ramai berasa lucu melihatkan telatah Mat Sabu menggayakan tarik nafas dalam-dalam sebelum sebut angka tu!)

    Macam mana lagi Umno sayang kepada Islam? - Sekat bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat.

    Macam mana lagi Umno sayang kepada Islam? – sekat biasiswa termasuk kepada anak-anak Melayu.

    Bagaimana Umno sayang kepada Islam? – Hapuskan tulisan Jawi!

    Lim Guan Eng benci kepada Islam; maka dia beri elauns kepada orang yang hafal al-Quran.

    Biar kamu hafal al-Quran, kamu tak sempat main judi, kamu tak sempat pergi Karaoke! Biar kamu kerja hafal al-Quran, sebab Lim Guan Eng benci kepada Islam! - Dia bagi elauns kepada penghafal al-Quran.

    Negeri yang sayang kepada Islam ini, dia banyakan tempat judi, dia banyakan aktiviti judi sebab mereka sayang kepada Islam!

    Hei siapa ni macam tu? faham siapa? (Orang ramai jawab : Umno!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana umno sayang melayu? Letak guru bodo upsr pun xda A di sekolah melayu. Ank sendiri hntr luar negeri.

      Delete
  14. Apa yg marah sgt dgn nuar tu kamu ada 4 saksi ke.ke kamu penah kena.najib sudah terang lg bersuluh ada bilion biluon dlm akaun nya.itu bangla dr mana yg sanggup kena pukul.berapa la dpt agaknya tu.najib dpt bilion bilion tak payah kena pukul mintak derma je.korang tu naya sj la.ada najispun nak pertahankan jawabnya habis terpalit la.teruskan menjilat najis maha besar ni.tidak akan habis dgn cepat.ada gambo najis nak tumbang kat blok mountdweller bwh tajuk ratib tu juga.tak lama dah tu agaknya sudah pening pening lalat dia mkn kutuk org.tu la sapa suruh buat jahat.sendiri mahu ingat la

    ReplyDelete
  15. Sial semacam baju mermerah..Cuba pukul kepala tu dgn besi, mmampos tak.takat pukul dgn kayu rapuh tu....berani la....mana pergi pahlawan lanun bugis tu...elok hempuk sekali kepala dia...jgn lupa hempuk Kepala betina minang jalang losmah...korang berdua memang sial...

    ReplyDelete
  16. Tahniah baju meraah anti bersih 4 tajaan anjing yahudi aljuboori dan rasis dap......agak2 apa pulak kung fu dan buah silat macai anjing aljuboori nak buka..?.buka buah silat hidu ketiak dulu kot mcm kah kah...macam dah tak ade ari lain nak menjubo kat sogo.....babi tul....salam 1 jubo.....sekian tima kasih

    ReplyDelete
  17. apa main kayu2 an batu bata saja...
    sekarang orh dah tak main benda tu sumua..
    bawalah M16, pistul ith n wson, AK17, Drom ke atau yg lain2
    Nak bagus lagi bawa bersama Transmision bagi banyak ekor baru dpt temgok pertempuran yg sebenar...
    Geng mat sabun sila.bawa lastik dan peluru telor.
    mesti anak kulup lari...

    ReplyDelete
  18. Anak-anak BABI NEGARA membuat demo bersama Bapak Babi Negara! Cam SIAL !

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Ini yang aku marah dengan orang Melayu ni. Nak bergaduh ke nak berpolitik ke atau nak ape pun jangan lah babitkan kaum aku!!" kata Porky Pig (kartun Looney Tunes).
      "Bila marah sebut bangsa aku, bila gila pun begitu juga dan sawan pun babitkan juga."

      Delete
  19. Mantap. Boleh kerje kat sarkis. Kih kih

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...