KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 22 August 2015

KOLEKSI GAMBAR KEKECOHAN PEMILIHAN JAWATAN PRESIDEN MIC DI PERKARANGAN IBU PEJABAT MIC



Proses penamaaan calon bagi pemilihan jawatan presiden MIC itu tercemar berikutan kekecohan yang berlaku kira-kira 4.30 petang semalam di perkarangan Ibu pejabat MIC menyebabkan beberapa individu termasuk anggota polis mengalami kecederaan.

Menurut seorang saksi, yang juga seorang ketua cawangan dari Selangor,kekecohan itu tercetus apabila kumpulan yang berkumpul di luar ibu pejabat melontar objek seperti kayu, batu dan botol minuman terhadap penyokong yang berada di dalam perkarangan bangunan itu.

"Akibat tindakan itu, penyokong yang berada di dalam turut membalas serangan dengan melontar objek sama ke arah pihak lawan," katanya.

Namun tindakan pantas anggota polis serta Unit Simpanan Persekutuan (FRU)berjaya mengawal keadaan.

Sebelum ini, CWC Interim 2009 pada 24 Julai lepas mengumumkan pencalonan untuk jawatan presiden akan diadakan hari ini manakala pemilihan pula pada 6 September ini.

Menurut perlembagaan parti, calon yang mahu bertanding jawatan nombor satu dalam parti mesti menjadi pengerusi cawangan dan mendapat 50 pencalonan dan setiap pencalonan perlu mempunyai seorang pencadang dan lima penyokong.

Kemenangan menteri kesihatan itu, bagaimanapun dijangka akan menghangatkan lagi krisis parti berusia 68 tahun itu berikutan bekas presiden Datuk Seri G Palanivel pada 9 Ogos lalu turut diumumkan sebagai presiden parti dalam penamaan calon oleh penyokongnya.

Sementara itu, dalam sidang media selepas itu Dr Subramaniam berkata beliau sedar kemenangan yang diperoleh itu merupakan satu tanggungjawab dan cabaran besar yang perlu dipikul.

"Terima kasih kepada semua anggota parti yang memberi kepercayaan kepada saya. Dengan kemenangan ini saya berazam akan menumpukan kepentingan kaum India dalam pelbagai aspek termasuk pendidikan, ekonomi dan sosial," katanya.

Katanya selain mempersiapkan jentera parti untuk menghadapi pilihanraya umum ke-14, MIC melalui kepimpinan yang baharu ini akan mengeratkan lagi hubungan parti dan masyarakat India melalui penubuhan satu majlis konsultasi.

Melalui majlis konsultasi itu, beliau berkata segala isu dan pandangan pemimpin luar daripada bidang politik akan diambil kira untuk membawa perubahan yang lebih baik kepada masyarakat India.

Dalam pada itu, beliau berkata pemilihan peringkat bahagian akan diadakan sepanjang bulan depan manakala pemilihan anggota CWC, timbalan presiden dan naib presiden parti akan diadakan pada Konvensyen Kebangsaan MIC, Oktober ini.

Krisis MIC tercetus berikutan perbezaan pendapat antara Palanivel dan Dr S Subramaniam selepas Pendaftar Pertubuhan (RoS) mengeluarkan notis pada 5 Disember tahun lepas dengan meminta parti itu mengadakan pemilihan semula parti.

Kemelut MIC mencapai kemuncaknya apabila Ketua Pengarah ROS, Datuk Mohammad Razin Abdullah dalam surat bertarikh 25 Jun kepada setiausaha agung CWC sementara MIC bagi 2009, A. Sakthivel, menyatakan bahawa secara "ipso facto", Palanivel bukan lagi anggota MIC.

Surat itu juga menyatakan bahawa Dr Subramaniam akan mengambil alih tugas Palanivel sebagai pemangku presiden MIC.

17 comments:

  1. mic pun diperkuda dap.

    hebat betul dap

    maka dgn ini aku sokong dap

    HIDUP DAP !

    ReplyDelete
    Replies
    1. GhB kan ada. Kalau kecewa kalah pemilihan, tak naik pangkat, kalah Judi, krna ludah DLL, sila join GHB

      Kami faham, Inclusive, Exclusive Dan Primitive

      Delete
    2. Saya walaupun MIC, kalau kalahpun tak may masuk GHB. Masuk GHB kena cium Punkoq roket.

      Kamal Chandran Ulu Yam

      Delete
    3. sokong Dap sama dng sokong kepala butuh...
      kepala butuh janji mau sedap, mau seronok, mau menang...
      org lain biar mampos...mau pijak kepala yg lain termasuk mat sabun n geng..

      Delete
    4. Tanya ok camna sokong kepala butuh.

      Delete
  2. Kalau kalah boleh masuk GHB. Printing kena kalah Dan kecewa dulu. Kemudian kena jadi hamba bukit Penang.

    Mat Shampoo, Ha-Nipah, Koled dgn Mariah Kari dah buat. Yg jalah MiC dialu alu

    Boy GHB

    ReplyDelete
    Replies
    1. MIC yg kalah boleh masuk Ji Hesb Biii wokey..

      Alasan ni, kempen yg keterlaluan. Podacit.
      Buktinya mat shampoo Dan rakan2 dah buat.

      Blog Greenpork Meloyawaves, Addingdong, WPatinDin dgn HogDweller sedia membantu

      Delete
    2. DAPigs PERTIKAI SARANAN MUFTI PERAK!!!

      Kalau dah dasar Kafir Harbi tu memang tak boleh nak diubah dah. Itu membuktikan bahawa Si Kafir Harbi yang dulu pernah baca sepotong ayat Al-Qur'an tidak mempunyai pemahaman tentang apa yang dia baca.

      Ini bukan soal sama ada Si Kafir Harbi DAPigs ni faham atau tidak dengan tafsir ayat Al-Qur'an yang dibacanya. Tapi ini memang masalah dia lansung tak tau apa - apa. Main ikut sedap mulut dia je.

      Sama jugak dengan pertikaian yang dibangkitkan terhadap kenyataan Mufti Perak sebelum ini yang menjelaskan HARAM sebarang usaha untuk menggulingkan Kerajaan sebagai satu hukum.

      Demi kerana nak mempertahankan ke-BODOH-an Si Kafir Harbi DAPigs tu, maka terpaksa la dia terus mem-BODOH-kan diri dia sendiri depan orang ramai tanpa rasa segan atau pun malu.

      Dan dalam masa yang sama, dia cuba pulak nak mengelirukan orang lain melalui alasan bertaraf Politik Longkang dengan harapan agar semua orang pun ikut BODOH macam dia jugak.

      Mana tidaknya. Takkan pulak dia tak dapat nak membezakan apa yang berlaku di Perak sebelum ini dengan keadaan semasa? Isunya memang jauh berbeza dan takde kaitan lansung.

      Di Perak, tiga orang ADUN dari kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu KELUAR PARTI dan mengisytiharkan diri secara terbuka bahawa mereka tidak lagi bersama dengan Pakatan.

      Tiga orang ADUN termasuk salah seorang wakil dari kalangan DAPigs sendiri menyatakan pendirian bahawa mereka sudah hilang percaya terhadap kepimpinan yang diterajui oleh Pakatan.

      Jauh berbeza dengan keadaan pada ketika ini dimana puak - puak Pakatan Haramjadah tu sedang sibuk MENGHASUT rakyat untuk menggulingkan Kerajaan Persekutuan secara paksa.

      Dan mereka juga turut cuba nak menghasut wakil dari kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional supaya menjadi Pengkhianat. Kan nampak sangat jauh bezanya tu? Takkan itu pun Si Kafir Harbi DAPigs ni tak tau.

      Hakikatnya, kebiadapan puak - puak Kafir Harbi DAPigs tu terhadap institusi Islam termasuk kedudukan Mufti memang sudah semakin jelas. Punya la diorang nak tunjuk yang diorang ni "Abang Besar" sampai tahap saranan Mufti diorang nak pertika

      Delete
    3. Kira GHB-HAMANA ni gerakan LOSER dlm Malaysia nilah..

      Baik tukar nama Gerakan Harapan Loser (GHL)

      Delete
    4. Tulang Bingai (TB) Loserwaves. Kah Kah kah

      Delete
  3. Edisi kaji selidik pro omak kau

    Jawab soalan dibawah dengan memilih A, atau B atau C atau D

    1. Amanat TUANG JEPUNG ialah

    A. Hudud siku lutut
    B. 4 saksi derma 2.6 bilion
    C. Jin lojik
    D. UG umngok

    2. Masa yang sesuai untuk melancong ke negara jepun ialah

    A. Musim tengkujuh pantai timur
    B. Bila rm2.6 bilion sudah masuk akaun peribadi
    C. Bila 4 saksi cari jin sushi
    D. Bila parlimen bersidang dalam dewan

    3. Jentik-jentik kerajaan UG pas ialah

    A. Jin dan 4 saksi
    B. Tasik kenyir dan Jepun
    C. Kena puji PM bini kak semoh
    D. Amanat tuang presideng

    4. Banyak-banyak jin, jin apa yang pakai tocang?

    A. Jin lojik
    B. Jin Amanat tuang jepung
    C. Jin sushi
    D. Jin UG

    5. Kertas chai ialah

    A. Pembungkus sushi
    B. Pakaian jin
    C. Pelapik/sampul amanat tuang jepung
    D. Alas siku lutut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan saya ialah D. Ponteng = melancong ke jepung

      Delete
  4. Soalan tambahan

    6. Menurut seorang saksi, yang juga seorang ketua cawangan dari Selangor,kekecohan itu tercetus apabila kumpulan yang berkumpul di luar ibu pejabat melontar objek seperti .............. dan ........... terhadap penyokong yang berada di dalam perkarangan bangunan itu.

    "Akibat tindakan itu, penyokong yang berada di dalam turut membalas serangan dengan melontar objek sama ke arah pihak lawan," katanya.

    Namun tindakan pantas anggota polis serta Unit Simpanan Persekutuan (FRU)berjaya mengawal keadaan.

    A. Sotong dan ikan
    B. Kertas chai dan skrol amanat
    C. Sushi dan serban
    D. Siku dan lutut

    ReplyDelete
  5. Hadoi, dah jadi cacca mareba blog omakkau ni ye kau orang kerjakan. Fakta yang mana satu betul ni? Yang mana lebih ok. UMNO, PAS, MIC, MCA, PKR, DAP atau GBH. Tolong jawab..

    ReplyDelete
  6. Kalau nak berperang sekali pun, siapa nak ambik peduli? Kah! Kah! Kah! MIC, MCA dan UMNO sama cibai!

    ReplyDelete
  7. Kabinet penyamun... 2.6b ... 42 b

    ReplyDelete
  8. Sedih aku baru dengar khabar Puteri Diana di England dag meninggal dunia.

    Jeff Ulu Bernam

    Keadilan Reform

    ReplyDelete